<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
ambasa | Adatlap | 363141 | 2011. április 28. 18:50 | ![]() | |
ambasa | Adatlap | 363140 | 2011. április 28. 18:50 | ![]() | |
Üdv! amikor én 1991-ben ott voltam katona, a reptér melletti elhagyott laktanyát mindenki "orosz laktanyaként" emlegette. És természetesen megvoltak a megfelelő helyi legendák is amik ezt alátámasztották. Ellenben, hogy milyen alakulat állomásozott ott fogalma sincs. TG | |||||
Monox | Adatlap | 363139 | 2011. április 28. 13:43 | ![]() | |
Kérdés: Szentkirályszabadján létezett valaha orosz helyőrség, szép magyarosan mondva: laktanya? | |||||
Kamovos | Adatlap | 363138 | 2011. április 27. 08:21 | ![]() | |
Szia Solo! Nagy valószínűséggel, igen! Ez inkább már Plovdiv-Pöstény irány volt! :) Szép útvonalrepülésük lehetett! Gondolom azért útközben valahol leszállhattak tölteni. Köszi a linket! Üdv: kamovos | |||||
Solo | Adatlap | 363137 | 2011. április 27. 07:51 | ![]() | |
Helló! Ő volt az. www.airliners.net/photo/UTair-EU/Mil-Mi-17-1/1423912/L/ www.utair-eu.sk/en/index.php Pöstényből ment Plovdivba. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363136 | 2011. április 26. 22:41 | ![]() | |
Csak fogynak nagyon! | |||||
Kamovos | Adatlap | 363135 | 2011. április 26. 22:15 | ![]() | |
Szia! Hát, ha 90-ben nem kellet volna a család, és a repülés között vállasztanom akkor lehet, hogy ma ott lettem volna veled! Üdv: kamovos | |||||
Daala | Adatlap | 363134 | 2011. április 26. 21:30 | ![]() | |
Jó lenne még sokáig tenni ezt...:))) | |||||
Daala | Adatlap | 363133 | 2011. április 26. 21:29 | ![]() | |
:))) | |||||
Daala | Adatlap | 363132 | 2011. április 26. 21:29 | ![]() | |
Mi lenne, ma is dolgoztam az egyiken (6206)! | |||||
Kamovos | Adatlap | 363131 | 2011. április 26. 21:14 | ![]() | |
Daala | Adatlap | 363130 | 2011. április 26. 21:01 | ![]() | |
Az a baj, hogy már nincs PG, mert úgy még talán előfordulhatna, hogy mondjuk az egyik egzotikus ország 17-esei nálunk maradnának, mint annak idején az iraki Minyók! | |||||
Podva | Adatlap | 363129 | 2011. április 26. 20:01 | ![]() | |
Nekem a Master Crafttól a PZL P-7 van meg erősen agyalok azon hogy a magyar P-11a-t építsem belőle, végül is nem tűl nagy melő ha az ember kifaragta belőle már a 7-est :) Üdv Podva | |||||
Kamovos | Adatlap | 363128 | 2011. április 26. 19:36 | ![]() | |
Szia! Hát én nem bánnám, ha még vagy 30db Szolnokon ragadna véletlen! :) Üdv: kamovos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363127 | 2011. április 26. 17:48 | ![]() | |
Szia Valamelyik repülőfotós honlapon láttam szlovák vagy cseh civil sárga Mi-171-est. Lehet, hogy az/olyan volt. Nemhogy eltévedt volna, Szolnokon vigyáznánk a gépre pár évig :) Zoli | |||||
miles | Adatlap | 363126 | 2011. április 26. 12:01 | ![]() | |
Andrzej Glass: Evacuation (Aero Technika Lotnicza, 10-12/1990) A forrás, bocs, de lemaradt. | |||||
miles | Adatlap | 363125 | 2011. április 26. 11:13 | ![]() | |
"On Sept 25 and 26 started from surrounded Warsaw southbound one R-XIIID, probably 9 RWD 8 (two towing Komar gliders), one PZL 5 and two Bak motor gliders. Gliders had been deteached and landed near Grójec. One aircraft crashed in Swietokrzyskie Mountains. It is uncertain how many aircraft got finally abroad. The crew of PZL - pilot lieutenants Bohdan Ardersz and Ryszard Malczewski - got to Hungary, but it is not clear where their aircraft had crashed. One Bak got to Roumania. One RWD 8 landed on Sept 25 in Hungary at Tarackköz, close to Aknászlatiny. From among the aircraft evacuated from the South-Eastern Poland one RWD 8, white 152 from Deblin, landed on Sept 18 at Munkacs, close to Ungvár. Both RWD kept Polish khaki camouflage, but received Hungarian chevron markings and I-281 and I-282 serials. They were handed to the aeroclubs on summer 1940. Used for glider towing in Central Training School. One RWD, civil registration HA-RAA, had been painted in silver, the other one, civil registration HA-RAB, retained khaki camouflage. Both used until the autumn 1944. " Ezt most szedtem össze... :) | |||||
miles | Adatlap | 363124 | 2011. április 26. 10:47 | ![]() | |
Uraim! Freddynek igaza van, még tegnap megnéztem, a lengyelek sem voltak biztosak a dolgukban(vagy aki az infot szolgáltatta), igy tényleg mindkét szin megvan. Szerintem is az I , mint iskola a helyes. A festésről csak annyit, hogy már a 4181-es hozzászólásban is irtam, hogy az eredeti lengyel keki szinű gépen a lajtromszámot és afelségjelet festették csak le valószinűleg. Hogy milyen szinnel, kérdés, nem tudom, mi volt a szinben legközelebb eső magyar használatban előforduló szin. Lehet hoy zöld, lehet, kikevertek hozzá valamit... A motorház mindkét esetben aluminium, vagy inkább natur fém, ezt sem a lengyelek nem festették le, csak nagyon ritkán, sem Magyarországon nem látom logikusnak, hogy pont azzal szórakoztak volna. Ugyanakkor a civil használatra átadott gépeket talán átfestették. Talán ismét csak a vászon boritást, nem a fém motorburkolatot. Bár, a HA-RAB esetében úgy tűnik, megint csak a katonai jelzéseket kenték át, nem az egész gépet. Amikor képeket kerestem, úgy emlékszem, valami lengyel oldalon megtaláltam az anyaalakulat, vagy repülőtér nevét, majd megkeresem még egyszer. | |||||
Freddy | Adatlap | 363123 | 2011. április 26. 09:46 | ![]() | |
Ja értem. Nagyon jó az oldal egyébként, azért kerestem a Jak-11-esről is ott a bővebb adatokat. | |||||
Freddy | Adatlap | 363122 | 2011. április 26. 09:44 | ![]() | |
Most építek egy Nardi FN305-öst, az jóval sötétebb, mint a lengyel keki, és még azon is fekete a szám szóval már csak emiatt is gondolom, hogy nem volt fehér. | |||||
Elnar | Adatlap | 363121 | 2011. április 26. 09:20 | ![]() | |
Megkaptam a MKH fegyverzetéből scannelt oldalt. Semmiféle szám nem látszik. Tehát szerintem fekete volt a jelzés, a zöld gépen. | |||||
Kamovos | Adatlap | 363120 | 2011. április 26. 09:11 | ![]() | |
Sziasztok! Ma 8:55-kor Balaton irányából, Budapest felé kb, 100m magasságban láttam repülni egy sárga színű (lapos fenekű hátsórámpás) Mi-171 helikoptert! Vajon kié lehetett? Üdv: kamovos | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 363119 | 2011. április 26. 05:38 | ![]() | |
A rendelkezésemre álló információk alapján sajnos nem lehet egyértelműen beazonosítani a katonai Jak-11-eseket (ahogy pl. a Jak-18-asokat sem): csak néhánynak tudom az oldalszámát és/vagy a gyári számát, ezért nincsenek fent az adatbázisban. Hasonló restanciám van még a Mi-1-esekkel kapcsolatban is, ezért egyelőre ott sem szerepel az összes példány, de legalább a nagyját már sikerült kibogozni. | |||||
Freddy | Adatlap | 363118 | 2011. április 25. 22:58 | ![]() | |
[Az Avia-infón szereplő adatok esetleges valótlansága miatt pedig egyetlen embert tessenek szidni: engem.] Ha már így előkerült a téma: Jak-11-esből miért nincs fenn katonai példány? | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 363117 | 2011. április 25. 22:09 | ![]() | |
Az adott típust tekintve az U-val kezdődő jelzés picit logikátlannak tűnik számomra, mert ez a betű elvileg az utasszállítókat jelölte (ex-MALERT Ju 52-esek). Szerintem az RWD-8 esetében az I (mint iskolagép) jelzés kézenfekvőbb. [Az Avia-infón szereplő adatok esetleges valótlansága miatt pedig egyetlen embert tessenek szidni: engem.] | |||||
Freddy | Adatlap | 363116 | 2011. április 25. 22:04 | ![]() | |
A képen egyértelműen nem fehér a felségjel. Mármint a szám. | |||||
Freddy | Adatlap | 363115 | 2011. április 25. 21:49 | ![]() | |
A képen egyértelműen nem fehér a felségjel. Az avia-infon van fenn mind a két gépről polgári festés, a 282-es motorburkolata ott ezüst, de a 281-esé már lehet, hogy be van festve. A lengyelek fehéret használtak, a matricalapon is fehér van, nekem is az tűnt logikusnak elsőre. A matricalapon adnak feketét is, igaz, a dobozgrafikán a fehérrel szerepel. Én azt fogom rárakni, nem nagyon tudok más magyar gépről, ahol fehér a lajstromszám. Az már egy másik probléna, hogy a könyvben U281, a matricalapon I281. Aviainfón is I. Kérdés, ki honnan szedte az információját:) (abban a könyvben elég sok mára téves adat, és kép van ugyanis. Mondhatjuk úgy is, hogy részben elavult) Sajnos azóta sincs jobb. | |||||
Elnar | Adatlap | 363114 | 2011. április 25. 20:50 | ![]() | |
Ezekről van kép? És valódi? Esetleg feltennéd? (abban a könyvben elég sok mára téves adat, és kép van ugyanis. Mondhatjuk úgy is, hogy részben elavult) | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 363113 | 2011. április 25. 17:47 | ![]() | |
Elnézést, hogy belekotyogok az RWD-8 témába. Csak két olyan fotót láttam eddig, ahol magyar katonai felségjelzésekkel pompázik a típus; A Magyar Királyi Honvédség fegyverzete c. könyv 422. oldalán. Nem túl jók a képek. A törzsön nem látszik semmilyen jelzés, azaz vagy fekete volt a lajstrom, vagy a fotózáskor még nem volt felfestve. | |||||
p-51 | Adatlap | 363112 | 2011. április 25. 16:18 | ![]() | |
Üdv! Felesleges matricáim vannak 1/48-ban: Jugoszláv MiG-29UB, 114-es oldalszámmal Indiai Mig-29 KB713, KB720 oldalszám, színes festésű gépekhez Kubai MiG-29 916-os oldalszámmal Kubai MiG-23MF 206-os oldalszámmal Lengyel MiG-23MF 115-ös oldalszámmal Csehszlovák MiG-23MF 3922-es oldalszámmal, cápafogas Orosz(szovjet) Su-22M4 cápafogas Cseh Su-22M4 4009-es oldalszámmal Indiai MiG-21MF 2281-es oldalszámmal, Warriors század. Cserébe kérek 1/48-as magyar matricákat Su-22M3-ra, MiG-15/17/19/29UBra, Gripenre, L-39-re, Mi-8/17/24-re. Lehet ék is, csillagos is. Üdv: p-51 vettorio78@gmail.com | |||||
Elnar | Adatlap | 363111 | 2011. április 25. 14:33 | ![]() | |
img.audiovis.nac.gov.pl/PIC/PIC_1-P-751-5.jpg Itt egy lengyel példány. A motorburkolat fémszínű. A magyar polgári jelzésű gépeken is látni az elütő színű burkolatot. Szerintem csak a lajstromot festették át, mivel ha az egész gépet festették volna, értelemszerű lett volna a motordeklit is - ami viszont rajta maradt volna a polgári jelzésre átadotton is (nem hinném hogy leszedték volna róla a festést) Ráadásul, ha fehérrel akarták volna lefesteni a zöldet, ahhoz legalább 2-3-szori átfestés kellett volna a számon. (az ék fehére is átüt a vezérsíkon) őőő, mi volt ezeknek a gépeknek az eretei, lengyel száma? Mert a legelső képeden mintha sejtenék egy lemázolt 33-ast, a lengyel felségjel mögött... | |||||
miles Christi | Adatlap | 363110 | 2011. április 25. 13:55 | ![]() | |
miles Christi | Adatlap | 363109 | 2011. április 25. 13:39 | ![]() | |
huu, nem egy mai darab, lesz mit kihámozni a sorjából. :) Ugyanakkor, ha mérethelyes, talán megéri a fáradságot. :) | |||||
Elnar | Adatlap | 363108 | 2011. április 25. 08:45 | ![]() | |
Fehér számozás? Miért lett volna fehér? Szerintem vagy fekete volt, mint a P.11 (vagy esetleg sárga) | |||||
békési | Adatlap | 363107 | 2011. április 25. 07:25 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 363106 | 2011. április 25. 05:36 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 363105 | 2011. április 24. 23:10 | ![]() | |
De az ék színei szinte biztos, hogy nem ebben a sorrendben voltak:) | |||||
békési | Adatlap | 363104 | 2011. április 24. 21:34 | ![]() | |
piratvitorla | Adatlap | 363103 | 2011. április 24. 16:34 | ![]() | |
sziasztok! Lehet még kapni a Mastercraft RWD-t? Öcsém már nem tudott hozni a Sziklafőnixből... Amúgy a magyar P-11-est is érdemes lenne megcsinálni (a két RWD-vel együtt jött, később vitorlázó vontatásra használták). Mondjuk engem a lengyel jobban vonz, a Mastercraftból az lesz. Amúgy néztem Nardit is a neten 72-ben, meg van magyar FW-58 is az MPM-nél. Zoli | |||||
miles | Adatlap | 363102 | 2011. április 24. 16:24 | ![]() | |
Végül is, azt hiszem, igen. 281, és 282-es. AZ eredeti lengyel kekin zölddel(legalábbis ez a legvalószeinűbb) lefestették a lengyel felségjelet és lajstromszámot, majd ráfestették a magyart. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 363101 | 2011. április 24. 16:10 | ![]() | |
Ilyen volt a valóságban? Bocs a kicsi képért, ezt találtam... | |||||
miles | Adatlap | 363100 | 2011. április 24. 15:02 | ![]() | |
Ha tudsz, természetesen! Megvettem Móváron a Master Craft RVD-8-asát, "magyar" recon kiadásban. Kettő darab volt belőle, mindkettővel lengyel pilóták jöttek 39-ben. Csakhogy a fiam a két szélvédőt másnapra elvesztette. Mehetek porszivót átkutatni, hátha... :))) | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363099 | 2011. április 24. 14:38 | ![]() | |
Sziasztok Lehet, hogy hozok Csehországból, azért kérdeztem. Bár egy külön kamion kéne csak ahhoz amit eddig néztem... üdv | |||||
békési | Adatlap | 363098 | 2011. április 24. 12:36 | ![]() | |
Az Azur és az Airmodell készletéből megépíthető a 37 és a 37 bis.Dobozbontást küldök, ha kell. | |||||
miles | Adatlap | 363097 | 2011. április 24. 09:29 | ![]() | |
Horvath_Balazs | Adatlap | 363096 | 2011. április 24. 08:02 | ![]() | |
Nálunk elvileg 12 db bis volt, bár fotót még nem láttam róluk... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363095 | 2011. április 24. 07:52 | ![]() | |
Sziasztok Ro-37-ből melyik volt nekünk: "sima" vagy bis? Láttam mindkettőt kiadták... Köszi | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363094 | 2011. április 23. 20:51 | ![]() | |
Ja igen, az ütős! | |||||
Daala | Adatlap | 363093 | 2011. április 23. 14:27 | ![]() | |
A helikoffer-t is nézzétek meg! | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363092 | 2011. április 22. 19:45 | ![]() | |
Sziasztok Egy kis néznivaló, ha valaki még nem látta: http://www.youtube.com/watch?v=RZ2TtL_R3KU&NR=1 http://www.youtube.com/watch?v=_ooWgqSxHBE&feature=related üdv |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
TG