/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Wrecker 363342 2011. augusztus 6. 07:20
Válasz erre
Szerintem inkább a bal futómű hibája miatt...
Akárhogy nézem, orrkereket nem látok ! :)
Miggyuri 363341 2011. augusztus 6. 07:08
Válasz erre
1960. december 16-án a Szegedről felszállt HA-TSA Budapesten az orrkerék h9bája miatt mutatta be ezt az attrakciót. A kép Ferihegyen készült.
Murmuc 363340 2011. augusztus 5. 18:10
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Tud valaki közelebbit a képen látható HA-TSA orraállásáról?
www.google.hu/imgres
Murmuc 363339 2011. augusztus 4. 21:37
Válasz erre
Megkeresem én azt a TopGun cikket, és ha megvan beszennelem.
piratvitorla 363338 2011. augusztus 4. 20:32
Válasz erre
Már nem tudom hol láttam. Hülyeséget meg nem akarok fejből írni, már csak személyiségi okok miatt sem.
Annyit biztosan tudok így hirtelen, hogy utasrepültetés volt és sok mindent megszegtek...
Zoli
Murmuc 363337 2011. augusztus 4. 19:12
Válasz erre
Üdv!
Bár én helyileg a HA-LIK katasztrófájában vagyok érdekelt:
www.geocaching.hu/caches.geo
Bár a cikkben a "Amit a sajtóból tudni lehet:" rész nem egészen fedi a valóságot.
De nagyon érdekel a TSA katasztrófája is.
Tudtok részletes cikket erről?
piratvitorla 363336 2011. augusztus 4. 18:59
Válasz erre
Ha jól emlékszem az a katasztrófa is megér pár percet az okulásra. Nem sok szabályt tartottak be...
Murmuc 363335 2011. augusztus 4. 18:59
Válasz erre
Üdv!
Én úgy tudom a LI-2-es összefoglaló cikkek '2000 után jöttek ki.
De, ha megírjátok pontossan melyik számokban volt, beszkenelem!
Murmuc 363334 2011. augusztus 4. 18:52
Válasz erre
Freddy 363333 2011. augusztus 4. 18:44
Válasz erre
Igen, több részes. De még talán 94-95 táján.
piratvitorla 363332 2011. augusztus 4. 18:30
Válasz erre
Szia
Ha jól emlékszem régi Top Gunban volt is cikk róla. Talán több részes...
Zoli
romeo 363331 2011. augusztus 4. 15:40
Válasz erre
HA-TSA 56
HA-TSA 56

Én csak civil fotót találtam róra...
romeo 363330 2011. augusztus 4. 15:37
Válasz erre
Miggyuri, köszonom!

Engem nagyon érdekelne ez a gép a Magyar Légierő színeiban.
Miggyuri 363329 2011. augusztus 4. 15:15
Válasz erre
Nem állítólag, hanem biztosan. Egy A változat. Előbb 026 számmal a légierő gépe volt, majd HA-TSA polgári jelzéssel a MALÉV gépe lett. 1961.08.06-án lezuhant egy Lumumba utcai lakóházra Budapesten.
romeo 363328 2011. augusztus 4. 15:07
Válasz erre
Üdv!

A Magyar Légierő állítólag használt egy "zsákmányolt" C-47 Dakota repülőgépet, most pontosan nem tudom, hogy utas vagy ejtőernyős-szállító volt-e, a kérdésem az, hogy konkrétan erről a gépről létezik-e fotóó?
Köszönöm!
piratvitorla 363327 2011. augusztus 4. 07:20
Válasz erre
Bár nem hiszem, hogy gázabb projekt lenne, mint Mi-17-ből Mi-14 amin már régóta gondolkodok...
Zoli
piratvitorla 363326 2011. augusztus 4. 07:19
Válasz erre
Bocsi, tényleg a 75-ösre gondoltam... 81-es, 75-ös és 79-es keveredett hirtelen bennem, közben körülöttem szétverve a konyha...
A 79-es már megvan, de azt írtátok abbó nem érdemes 75-öst csinálni.
Azért köszi
Zoli
Altengernagy 363325 2011. augusztus 4. 07:01
Válasz erre
Bocs, szerintem ő a SM-75 Marsupiale-re gondolt! És én is... :D Csak a Broplan nevű vákumos cucc létezett belőle. Az SM-82-es Canguro-t ebből fejlesztették ki, de az jóval nagyobb.
Uhu 363324 2011. augusztus 3. 22:54
Válasz erre
Szia Zoli!

Építhető Sm-81-esből SM-79, de szerintem nem éri meg, mert mindkettőt 1/72-es méretben megkapod. Az SM-79- ITALERI,míg az SM-81-es a régi SUPERMODEL cég által gyártott, de az ITALERI felújított darabja. Bár, ha megszállott vagy és neki állsz a projektnek, akkor az oszd meg velünk is. :-) 
Üdv Uhu
Altengernagy 363323 2011. augusztus 3. 19:36
Válasz erre
Hát.. nagyon más... én is ezen gondolkozom sok ideje... szerintem rengeteg melo én nem vállalnám be :(
piratvitorla 363322 2011. augusztus 3. 16:55
Válasz erre
Sziasztok
Sm-81-ből építhető Sm-79? Supermodellt gondoltam konkrétan 72-ben...
Köszi
Zoli
romeo 363321 2011. augusztus 3. 11:23
Válasz erre
122598_87871_IL10_RAJZ2
122598_87871_IL10_RAJZ2

Na mégegyszer felnagyítva
romeo 363320 2011. augusztus 3. 11:18
Válasz erre
tn_800x600_122613_34716_IL10_RAJZ2
tn_800x600_122613_34716_IL10_RAJZ2

Üdv Tibor!

A MiG regiszter topikban találtam a 482 / 553-es hozzászólásodat.
A gyakorló IL-10 rajzokat valós fotók alapján készítetted? -azért kellene, mert a rajzokon a szárnyakba be van építve a 23mm-es gépágyú és a 7,62mm géppuska, én még magyar fotón gyakorló IL-10-en ilyet nem láttam (jelenleg azt kutatom, hogy magyar gyakorló IL-10-nek volt-e fegyverzete).
Köszönöm!
romeo 363319 2011. augusztus 3. 09:53
Válasz erre
photo_yak-9p_12-1
photo_yak-9p_12-1
photo_yak-9p_12-2
photo_yak-9p_12-2
photo_yak-9p_12-3
photo_yak-9p_12-3
photo_yak-9p_29
photo_yak-9p_29
photo_yak-9p_11
photo_yak-9p_11

Keresgélés közben találtam ezeket a magyar Jak-9P fotókat a következő orosz oldalon:
airfield.narod.ru/yak/yak-9/yak-9_color7.html
romeo 363318 2011. augusztus 3. 09:50
Válasz erre
Üdv!

Az eredeti Jak-9V (gyakorló) légcsavar-tengelyében volt 20mm SVAK gépágyú, csak jó lenne tudni, hogy a magyar gépek rendelkeztek-e vele, vagy kiszerelték őket.
romeo 363317 2011. augusztus 2. 19:41
Válasz erre
Már csak a TU-2U, UIL-10, Jak-9V és Jak-7 gyakorló gépek fegyverzete hiányzik:

TU-2U: A szárnyakba be volt építve a 20mm gépágyú? Hordozhatott bombákat?
UIL-10: A szárnyakba be volt építve a 23mm gépágyú és 7,62mm géppuska? Hordozhatott bombákat?
Jak-9V: A légcsavar tengelyében volt 20mm gépágyú? Az orrban volt 12,7mm géppuska?
Jak-7 "Liszánka" - ?

KÖSZÖNÖM!
Freddy 363316 2011. augusztus 2. 12:35
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy ezeket a Légirendészet, illetve polgári üzemeltetők használták, és nem kaptak katonai felségjelet (a képen látható gép megvan 1/72-ben:)) Avia-infón vannak fenn képek róluk.
romeo 363315 2011. augusztus 2. 12:20
Válasz erre
Üdv!
Szeretném megkérdezni, hogy a Magyar Légierő által használt UIL-28,TU-2U,UIL-10,Jak-9V és Jak-7 Liszánka gyakorló repülőgépek rendelkeztek-e fegyverzettel, és ha igen milyennel?
Nagyon köszönöm a segítséget!
romeo 363314 2011. augusztus 2. 12:08
Válasz erre
Ha jól tudom a lajstromjele I-005.
romeo 363313 2011. augusztus 2. 12:07
Válasz erre
sokol
sokol

Üdv!
Létezik fotó magyar katonai felségjelű MRAZ M-1C SOKOL gépről?
Köszönöm!
piratvitorla 363312 2011. július 29. 19:06
Válasz erre
A használható cuccokat meg idő előtt kidobjuk. Pl Mig29. a csehek legalább elcserélték helikopterre.
Wrecker 363311 2011. július 29. 18:50
Válasz erre
DSCF1026
DSCF1026

Kizárt dolog, ez csak véletlen... :-)
Taylor 363310 2011. július 29. 17:49
Válasz erre
Hihetetlen, hogy más ország által kivont "kiszuperizált" gépet csorgó nyállal várjuk. Ráadásul csak kettőt. Arról nem is beszélve hogy magyar vírtus szerint pár év múlva ők is a többi közt fogják végezni Tökölön. Azt kéne csinálnunk mint például a finnek. Vigyáznunk arra amink van, és azt fejleszteni majd  leváltani egy újabb generációsra. Ezt a körforgást kéne követni. 
romeo 363309 2011. július 29. 16:37
Válasz erre
HS-13
HS-13
Mi-8%20cockpit
Mi-8%20cockpit

Ez lesz az egyik "új" gépünk.
romeo 363308 2011. július 29. 16:34
Válasz erre
A-3 363307 2011. július 29. 16:32
Válasz erre
Rosszul látod mivel a Jak tolja az URAL-t csak a kép egy kicsit csalóka!
Freddy 363306 2011. július 29. 15:25
Válasz erre
Mondjuk annyiból igaz lehet, hogy a 90-es évek közepén, a posztszovjet időszak legsötétebb éveiben az anyjukat is felajánlották volna, ha azon keresni/spórolni lehet, ezek a helikopterőprogramok is a megrendelések hiánya miatt húzódtak iylen sokáig. Egy biztos megrendelő a gyárnak is aranyat ért volna.
De hát persze a mi oldalunkról elég vitatható döntés lett volna megvenni valamit, aminek éppencsak épül a prototípusa.
Levix 363305 2011. július 29. 14:43
Válasz erre
Ez egy bullshit. Kizárt, hogy egy prototípust akartak volna eladni.
piratvitorla 363304 2011. július 29. 14:25
Válasz erre
Milyen jól jönne most az államadósság helikopterre...
Kellett nekünk annyi BTR (csomó le van konzerválva) meg Lada Niva a Határőrségnek.
zoli
romeo 363303 2011. július 29. 13:53
Válasz erre
1306718_37281_ADK125_Szolnok
1306718_37281_ADK125_Szolnok

Üdv!
Tudna feltenni Valaki fotókat a szolnoki terepszínű ADK-125-ről?
Köszönöm!
Freddy 363302 2011. július 29. 13:19
Válasz erre
Ka-52-ből első példányt kezdték építeni 96-ban, 2008-ban indult a sorozatgyártás. Nem csoda, hogy 96-ban nem volt túl vonzó választás Magyarország számára.
romeo 363301 2011. július 29. 12:41
Válasz erre
Egy érdekes cikk:

"Szeretné eladni huszonnégy MiGp-29-es vadászgépét Magyarország, mert itt már feleslegesek, s csak viszik a énzt. Kérdéses azonban, hogy megkapja-e Budapest Moszkvától az engedélyt az eladásukra, ugyanis egy korábbi, könnyelmű szocialista üzlet következtében nemet mondhat az orosz fél. Ez pedig tetemes anyagi veszteséget jelentene az országnak. "

"A legfelsőbb politikai és katonai vezetésben vita folyt arról, hogy a Kamov–52-es harci helikoptereket vagy pedig a BTR–80-as páncélozott csapatszállítókat fogadja-e el az ország a Moszkva által prezentált kínálatból."

www.magyarhirlap.hu/belfold/elszallnanak_a_gepek_de_rossz_emleke_van_egy_mszps_uzletnek.html
piratvitorla 363300 2011. július 29. 12:39
Válasz erre
Amilyen az ország olyan a hadsereg. Nézd meg az egészségügyet, a rendvédelmet, az oktatást, a közösségi közlekedést, a kormányzatot stb...
Zoli
piratvitorla 363299 2011. július 29. 12:38
Válasz erre
Szia
Basszus, csak kicsiben rápillantottam a képre. El is felejtettem, hogy volt piros csíkos 26-os... Mondjuk én már csak a szürkéken repültem.
Akkor meg azért igaz, mert 5 db An-26-ost bizniszeltünk el magyar módra...
Zoli
Benedek 363298 2011. július 29. 11:37
Válasz erre
Nagy tékozlás ment, és megy is az MH-ban folyamatosan.Az a sok-sok jól megalkotott technika mind az enyészeté lett,a reptereinkkel együtt!
romeo 363297 2011. július 29. 11:05
Válasz erre
55546
55546

Elbírja húzni a Jak-52-est? :)
zoli1989 363296 2011. július 29. 10:36
Válasz erre
Az 26-os :)

(Amúgy szerintem is, ha most, 2011-ben talán már nem is, de még legalább 10-15 évet ellehettek volna a 24-esek...)
piratvitorla 363295 2011. július 29. 08:08
Válasz erre
Ezek meg még mind repülhetnének (MH-ban)...
Talán az An-24 nem biztos hogy jó lenne, de a többi igen
Zoli
piratvitorla 363294 2011. július 29. 08:08
Válasz erre
romeo 363293 2011. július 28. 23:23
Válasz erre
És a gyártó cég által jóváhagyott üzemidő-hosszabbítás? :)
Üdv!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.