/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Freddy 363316 2011. augusztus 2. 12:35
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy ezeket a Légirendészet, illetve polgári üzemeltetők használták, és nem kaptak katonai felségjelet (a képen látható gép megvan 1/72-ben:)) Avia-infón vannak fenn képek róluk.
romeo 363315 2011. augusztus 2. 12:20
Válasz erre
Üdv!
Szeretném megkérdezni, hogy a Magyar Légierő által használt UIL-28,TU-2U,UIL-10,Jak-9V és Jak-7 Liszánka gyakorló repülőgépek rendelkeztek-e fegyverzettel, és ha igen milyennel?
Nagyon köszönöm a segítséget!
romeo 363314 2011. augusztus 2. 12:08
Válasz erre
Ha jól tudom a lajstromjele I-005.
romeo 363313 2011. augusztus 2. 12:07
Válasz erre
sokol
sokol

Üdv!
Létezik fotó magyar katonai felségjelű MRAZ M-1C SOKOL gépről?
Köszönöm!
piratvitorla 363312 2011. július 29. 19:06
Válasz erre
A használható cuccokat meg idő előtt kidobjuk. Pl Mig29. a csehek legalább elcserélték helikopterre.
Wrecker 363311 2011. július 29. 18:50
Válasz erre
DSCF1026
DSCF1026

Kizárt dolog, ez csak véletlen... :-)
Taylor 363310 2011. július 29. 17:49
Válasz erre
Hihetetlen, hogy más ország által kivont "kiszuperizált" gépet csorgó nyállal várjuk. Ráadásul csak kettőt. Arról nem is beszélve hogy magyar vírtus szerint pár év múlva ők is a többi közt fogják végezni Tökölön. Azt kéne csinálnunk mint például a finnek. Vigyáznunk arra amink van, és azt fejleszteni majd  leváltani egy újabb generációsra. Ezt a körforgást kéne követni. 
romeo 363309 2011. július 29. 16:37
Válasz erre
HS-13
HS-13
Mi-8%20cockpit
Mi-8%20cockpit

Ez lesz az egyik "új" gépünk.
romeo 363308 2011. július 29. 16:34
Válasz erre
A-3 363307 2011. július 29. 16:32
Válasz erre
Rosszul látod mivel a Jak tolja az URAL-t csak a kép egy kicsit csalóka!
Freddy 363306 2011. július 29. 15:25
Válasz erre
Mondjuk annyiból igaz lehet, hogy a 90-es évek közepén, a posztszovjet időszak legsötétebb éveiben az anyjukat is felajánlották volna, ha azon keresni/spórolni lehet, ezek a helikopterőprogramok is a megrendelések hiánya miatt húzódtak iylen sokáig. Egy biztos megrendelő a gyárnak is aranyat ért volna.
De hát persze a mi oldalunkról elég vitatható döntés lett volna megvenni valamit, aminek éppencsak épül a prototípusa.
Levix 363305 2011. július 29. 14:43
Válasz erre
Ez egy bullshit. Kizárt, hogy egy prototípust akartak volna eladni.
piratvitorla 363304 2011. július 29. 14:25
Válasz erre
Milyen jól jönne most az államadósság helikopterre...
Kellett nekünk annyi BTR (csomó le van konzerválva) meg Lada Niva a Határőrségnek.
zoli
romeo 363303 2011. július 29. 13:53
Válasz erre
1306718_37281_ADK125_Szolnok
1306718_37281_ADK125_Szolnok

Üdv!
Tudna feltenni Valaki fotókat a szolnoki terepszínű ADK-125-ről?
Köszönöm!
Freddy 363302 2011. július 29. 13:19
Válasz erre
Ka-52-ből első példányt kezdték építeni 96-ban, 2008-ban indult a sorozatgyártás. Nem csoda, hogy 96-ban nem volt túl vonzó választás Magyarország számára.
romeo 363301 2011. július 29. 12:41
Válasz erre
Egy érdekes cikk:

"Szeretné eladni huszonnégy MiGp-29-es vadászgépét Magyarország, mert itt már feleslegesek, s csak viszik a énzt. Kérdéses azonban, hogy megkapja-e Budapest Moszkvától az engedélyt az eladásukra, ugyanis egy korábbi, könnyelmű szocialista üzlet következtében nemet mondhat az orosz fél. Ez pedig tetemes anyagi veszteséget jelentene az országnak. "

"A legfelsőbb politikai és katonai vezetésben vita folyt arról, hogy a Kamov–52-es harci helikoptereket vagy pedig a BTR–80-as páncélozott csapatszállítókat fogadja-e el az ország a Moszkva által prezentált kínálatból."

www.magyarhirlap.hu/belfold/elszallnanak_a_gepek_de_rossz_emleke_van_egy_mszps_uzletnek.html
piratvitorla 363300 2011. július 29. 12:39
Válasz erre
Amilyen az ország olyan a hadsereg. Nézd meg az egészségügyet, a rendvédelmet, az oktatást, a közösségi közlekedést, a kormányzatot stb...
Zoli
piratvitorla 363299 2011. július 29. 12:38
Válasz erre
Szia
Basszus, csak kicsiben rápillantottam a képre. El is felejtettem, hogy volt piros csíkos 26-os... Mondjuk én már csak a szürkéken repültem.
Akkor meg azért igaz, mert 5 db An-26-ost bizniszeltünk el magyar módra...
Zoli
Benedek 363298 2011. július 29. 11:37
Válasz erre
Nagy tékozlás ment, és megy is az MH-ban folyamatosan.Az a sok-sok jól megalkotott technika mind az enyészeté lett,a reptereinkkel együtt!
romeo 363297 2011. július 29. 11:05
Válasz erre
55546
55546

Elbírja húzni a Jak-52-est? :)
zoli1989 363296 2011. július 29. 10:36
Válasz erre
Az 26-os :)

(Amúgy szerintem is, ha most, 2011-ben talán már nem is, de még legalább 10-15 évet ellehettek volna a 24-esek...)
piratvitorla 363295 2011. július 29. 08:08
Válasz erre
Ezek meg még mind repülhetnének (MH-ban)...
Talán az An-24 nem biztos hogy jó lenne, de a többi igen
Zoli
piratvitorla 363294 2011. július 29. 08:08
Válasz erre
romeo 363293 2011. július 28. 23:23
Válasz erre
És a gyártó cég által jóváhagyott üzemidő-hosszabbítás? :)
Üdv!
piratvitorla 363292 2011. július 28. 23:13
Válasz erre
Szia
Ha a finnekre gondolsz akkor nem.
Radar meg kell, a modernizált gépeken is van (Mi-17N)
Zoli
romeo 363291 2011. július 28. 20:47
Válasz erre
077
077
Tököl 1996_
Tököl 1996_
Szolnok  -  1996
Szolnok - 1996
7832
7832
Fairford-1993
Fairford-1993

Üdv!
romeo 363290 2011. július 28. 20:41
Válasz erre
Szerintem fog kelleni egy nagyjavítás...
miles 363289 2011. július 28. 10:52
Válasz erre
Biztos, hogy egyátalán fognak repülni?
Benedek 363288 2011. július 27. 21:33
Válasz erre
Igen-igen,jól mondod.SAJNOS!
Nem tévedek ha azt mondom,hogy időnként több motor áll a garázsomban,mint amennyi Ü.k.-szállítónk van.
A 706-707 lekopaszítása biztosan a kényszer szüleménye,de ezekkel sem lettünk sokkal többen.
Ez olyan,mintha Fekete Lacival papírgalacsinokat "cipeltetnénk".

Na de csak történik már valami előrelépés ...
piratvitorla 363287 2011. július 27. 13:05
Válasz erre
Szia
Ezt a 30 százalékos régebbi dolgot nem tudtam. Egyébként már csak az arab 8-asok vannak azokban meg szerintem gyárilag benne van.
Egy pontosítás: a Mi-17 P-k ( ex PP-k: 706,707) nem rendelkeztek kutató rádióval. Ezekbe amerikai Homer került...
Zoli
Benedek 363286 2011. július 27. 10:27
Válasz erre
Ez nem teljesen igaz,mivel a régi géplétszámnál,(10évvel ezelőtt) a gépeknek csak 30%-ában volt ARK-U2.Azóta a leselejtezett U2-esekből át lett építve a kutmen-rádió a fapadosabb masinákba.A Mi-17-esekben pedig az ARK-UD alkalmas erre a feladatra..Az pedig minden 17-esben benne van.
piratvitorla 363283 2011. július 26. 21:28
Válasz erre
Sziasztok
Nincs ( és soha nem is volt) külön kutató-mentő gépünk, gyakorlatilag mind használható arra a feladatra, bár elég régi technológiákkal (60-as évek+GPS)...
Egyedül a "párnás" Mi-8 P-ket nem használtuk erre a feladatra, bár vizuális kutatásra azokat is lehetett volna.
Zoli
romeo 363282 2011. július 26. 08:22
Válasz erre
Benedek 363281 2011. július 26. 07:59
Válasz erre
Szia romeo!
Ez a Mi-8-as biztosan alkalmas a kut-men feladat végrehajtására.
A két főfutó között lévő dudor (ARK-u-2) antennája utal rá.Ez alkalmas a bajbajutott személyzet vészrádiójának (R-855) jeleinek vételére,valamint irányának meghatározására.A ferma (külső teherfüggesztő zárja )kissé takarja,de azért látható.
Sempi 363280 2011. július 26. 00:42
Válasz erre
Van valaki a vezetésben, akinek jutoot valami észosztáskor? mily meglepő :)
Ha nem is volna nagy beszerzés, akkor is nagyot dobna a hazai repülőgépgyártáson.
romeo 363279 2011. július 25. 23:58
Válasz erre
romeo 363278 2011. július 25. 23:58
Válasz erre
Üdv!

Rajtam kívül hallot még Valaki arról, hogy a jövőben a Jak-52 honvédségi oktató repülőgépeket magyar tervezésű Corvusok válthatják?
romeo 363277 2011. július 25. 23:27
Válasz erre
Hungarian Army Mi-8T
Hungarian Army Mi-8T '6206'

Ez ugye a kutató-mentő Mi-8T ? Az alján különböző dolgok láthatók.
fotó: net
romeo 363276 2011. július 25. 20:49
Válasz erre
Szerintetek a finn gépeken meghagyjuk a radart?
romeo 363275 2011. július 25. 20:47
Válasz erre
Az előzetes hírek alapján, aki úgy érezte, hogy a sok vita és az orosz gyártó közbeszólása ellenére nem érkeznének meg a gépek, és persze azoknak is, akik reménykedtek, elmondhatom, hogy "A finn Mi-8 helikopterek várhatóan augusztus folyamán érkeznek Magyarországra." - tudtuk meg ezt is a Honvédelmi Minisztériumtól.

lhsn.hu/a-magyar-helikopter-beszerzesekrol-es-a-nagyjavitasokrol/
The_Ori 363274 2011. július 25. 20:38
Válasz erre
Ez biztos? A legutolsó hír az volt hogy mégse lesz üzlet.
miles 363273 2011. július 25. 20:03
Válasz erre
A szlovákok sem állnak jobban, nekik meg van kettő.
romeo 363272 2011. július 25. 19:59
Válasz erre
1135264016735.jpeg
1135264016735.jpeg

Üdv!

Már készülnek a finn Mi-8-asok Magyarországra :)
Sempi 363271 2011. július 20. 13:10
Válasz erre
ptamas 363270 2011. július 20. 11:52
Válasz erre
Üdv Urak!
Én még mindig azon vagyok kiakadva, hogy jelenleg 1 db Mi24 repülőképes?
Ez komoly?
Ptamas
romeo 363269 2011. július 20. 09:34
Válasz erre
Tököl 2011.július 11.
Tököl 2011.július 11.

Tököl 2011. július ...
romeo 363268 2011. július 19. 16:30
Válasz erre
004
004

Üdv!
Taylor 363267 2011. július 18. 00:08
Válasz erre
The_Ori 363266 2011. július 17. 22:03
Válasz erre
piratvitorla 363265 2011. július 17. 21:34
Válasz erre
Sziasztok
A takarók és egyéb eszközök állapotáról csak ennyit:
Kapásból 3 esetet tudok az elmúlt kb 4 évből amikor a beszállólétra/lépcső silánysága miatt összetörte magát a hajózó... 2 ki is került a rendszerből, egyik majdnem belehalt...
Zoli
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.