<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
mirazsmarci | Adatlap | 363405 | 2011. augusztus 18. 13:06 | ![]() | |
Nem, Pápán. Előzmény: (363402) romeo 2011. augusztus 18. 11:30 | |||||
Neo954 | Adatlap | 363404 | 2011. augusztus 18. 12:29 | ![]() | |
A pion "dárdát" már lelopták a 21-esről. :) Üdv.:Neo | |||||
miles | Adatlap | 363403 | 2011. augusztus 18. 11:54 | ![]() | |
Ez mikori fotó? | |||||
romeo | Adatlap | 363402 | 2011. augusztus 18. 11:30 | ![]() | |
A közlemény szerint a modernizált helikoptereket tartalék alkatrészekkel együtt egy AN-124 típusú teherszállító repülőgép szállítja Magyarországra várhatóan augusztus 25-én. A Ruszlan Szolnokon fog landolni? :))) Üdv! | |||||
Solo | Adatlap | 363401 | 2011. augusztus 18. 07:59 | ![]() | |
Csak a gyakorlat keretén belül ült be szerintem valaki, pilóta imitációnak. .) | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363400 | 2011. augusztus 18. 07:50 | ![]() | |
10:38 ha minden igaz | |||||
romeo | Adatlap | 363399 | 2011. augusztus 17. 22:01 | ![]() | |
sulyid | Adatlap | 363398 | 2011. augusztus 17. 20:29 | ![]() | |
Holnap délelőtt elfogják próbálni az egészet! Én kint leszek. :) | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363397 | 2011. augusztus 17. 20:08 | ![]() | |
http://www.jetfly.hu/rovatok/legter/mh86/vizi_legi_parade_a_tiszan/ Érdemes elruccanni. Elég látványosra szokott sikeredni. Zoli | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363396 | 2011. augusztus 17. 19:56 | ![]() | |
Szia A főpróba - ha jól tudom - pénteken lesz. Zoli | |||||
Laci-bacsi | Adatlap | 363395 | 2011. augusztus 17. 19:41 | ![]() | |
Szervusztok! Nem tudja valaki, hogy hogyan alakul az augusztus 20. légi parádénak nevezett gépáthúzás a Duna fölött. Hány órakor lesz pontosan, mert megőrülök a hajók tötymörgése láttán, és csak nagyon tág idő van megadva, hogy mikor jönnek a repülők. Esetleg nem tudjátok, pénteken, vagy csütörtökön lesz-e és mikor próbakőr, mert szokott lenni régebben. Köszi Laci | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363393 | 2011. augusztus 17. 18:46 | ![]() | |
Nem a tiedre írta, hanem továbbvittem a gondolatokat vadász ügyben. Mondjuk arra kiváncsi vagyok, ha lejár a lízing mi lesz a gépekkel. Megvesszük maradék áron? És az mit jelent? A másodikat akkor úgy módosítom: legkevésbé arra fogjuk használni amire - legalábbis névleg - adják. Már csak azért is, mert az állománynak csak egy töredéke érintett a missziós szerepvállalásban. "A helikoptereket az üzembeállításuk után az afganisztáni missziós szerepvállalásra felkészülő Légi Tanácsadó Csoport hazai kiképzésére használjuk majd. - tehát nem kutató-mentő feladatra használják majd őket" Na ez az amire reagáltam és nem a cikkben volt, hanem a hozzászólásban. Egyébként tényleg erre adják. Meg kicsit tovább is léptem annál amik itt megjelennek. Ahogy korábban írtam sajnos nem írhatunk meg mindent, mert nem szabad. De gondolom ez ismerős még pár embernek itt... üdv Zoli | |||||
miles | Adatlap | 363392 | 2011. augusztus 17. 17:53 | ![]() | |
Zoli, gondod van az értő olvasással, vagy valami más bajod van ma? Pro primo: Hol olvastál -tőlem- olyat, hogy közös gép? Ahhoz el kéne adni a gripenek egy részét, ami ugye lehetetlen, mert nem Magyarország(mégcsak nem is a Magyar Köztársaság) tulajdona. Svédország tulajdona, tudomásom szerint. Mindössze azt gondolom és irtam, hogy a magyar használatban lévő gépek repülnék a horvát légteret is, erre fel lehet állitani egy erre elkülönitett közös költségvetést, amibe akár beleférne horvát személyzet képzése, ad absurdum repültetése. Közös feladatmeghatározás - horvát légtérnél legalábbis, természetesen horvát jóváhagyással..mittudomén. Én csak azt mondom, Magyarország szempontjából ennek több értelme van(egyenlőre még -50 év múlva nem tudom mi lesz), mint belefolyni egy 5-6, vagy több országot tömöritő katymazba, amibe nyomatod a pénzt - a költségvetés rád eső részét - a döntésekbe pedig minimális beleszólásod lesz, éppen a súlyodnál fogva. (nem keverendő össze a NATO-val, mert abban saját hadsereged van) Pro secundo: romeo által idézett cikkben hol irnak olyat, hogy a PRT-nek, vagy a Légi Tanácsadó Csoportnak adományozták a gépeket? Hogy visszakérhetnék, ha nem arra használja Magyarország az adományt jelentő technikát? "térítésmentesen adományoz a honvédelmi tárca részére." A HM meg használja amire akarja. Most épp erre.. Azt meg már meg sem próbálom értelmezni, hogy mit jelenthet: "Pláne ha jó magyar szokás szerint adjuk elő magunkat." (? :O ) | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363391 | 2011. augusztus 17. 16:41 | ![]() | |
A reptérhasználat és a légtérfelderítési adatok megosztása jó lehet. Közös gép baromság. Pláne ha jó magyar szokás szerint adjuk elő magunkat. Zoli | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363390 | 2011. augusztus 17. 16:40 | ![]() | |
Persze, majd X pilóta egyik felszállást megrepüli rajta, utána átül egy másikba (ha van). Meg mondjuk egy iskolakör melyikhez számít? Meg ha nem arra használjuk visszaveszik őket? Az ajándék alkatrészt meg kiszedetik a többi gépből? Minden gépet mindenre használtunk eddig is... Zoli | |||||
romeo | Adatlap | 363389 | 2011. augusztus 17. 15:44 | ![]() | |
A helikoptereket az üzembeállításuk után az afganisztáni missziós szerepvállalásra felkészülő Légi Tanácsadó Csoport hazai kiképzésére használjuk majd. - tehát nem kutató-mentő feladatra használják majd őket | |||||
romeo | Adatlap | 363388 | 2011. augusztus 17. 15:41 | ![]() | |
Üdv! Végre valahára megszólalt a HM is: Finnországból érkeznek helikopterek www.honvedelem.hu/cikk/27496/finnorszagbol-erkeznek-helikopterek | |||||
Altengernagy | Adatlap | 363387 | 2011. augusztus 17. 12:32 | ![]() | |
Aki rajtam kívül volt már az MH-ban (a "rendszerváltás" után) az tudja mire is megy ki a játék... nem kell kimondjam :( De nem is akarok politizálni. Megyek csiszolgatom az én kis VTR Berezinámat... | |||||
miles Christi | Adatlap | 363386 | 2011. augusztus 17. 12:09 | ![]() | |
Ez "közép európai közös légtérfelügyelet" adott egy ötletet. Magyarország Horvátországgal közösen indithatna ilyen szerű projektet. Ha a horvátok hajlandók pénzzel is beszállni, és csak annyi lenne haszon, hogy a meglévő állomány jobb kihasználtságban lenmne, már megérné. Természetesen nem azt gondolom, hogy a horvátok fizetnek, a magyarok meg repkednek az Adria felett, de miért ne lehetne akár horvát személyzetet fogadni, képezni, reptetni a magyarok mellett? Használni mondjuk egy(két) horvát repteret? Megnőne Magyarország súlya is, esetleg a svédeknek is(meg a többi fegyverlobbinak)is érdekesebb lehetne a régió, ki lehetne alkudni pár dolgot, esetleges jövőbeni üzletek reményében. Példákat szerintem mindenki tudna mondani bármennyit. De egy példával én is járuljak hozzá: Mondjuk időszakosan a települhetne svéd légtérellenőrző svéd-magyar(horvát) személyzettel, már csak gyakorlás végett is. Nem kéne megvenni, még csak lizingelni sem. stb A csehek esetében Szlovákia lényegesen reálisabb parner lehetne, mint Mo, csak az eszperantótok lassan rögeszmés különállása miatt ez kevéssé valószinű. A lengyeleket nem is számolom, a súlyuknál fogva mindig is túlnőnének a többi nemzeten, talán a románokat leszámitva. Hogy az amik meg a többi fegyverlobbi mind temetné a gripent? Ezen nincs semmi meglepő. Ha sikerülne összeboronálniuk a kelet-közép európaiakat, melyik gyengélkedő gazdaságnak nem jönne jól egy zsiros megrendelés? Uszkve 50-80 repülőgép(vagy akár a duplája) plusz a kiegészitók? Azt pedig, hogy mi az USA fő exportbevétele, jól tudjuk... | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 363385 | 2011. augusztus 17. 11:32 | ![]() | |
piratvitorla Közös lónak TÚROS a háta! (túr= tajték a régies magyar nyelvben, vagyis ha váltásban hajtják a pacit akkor soha nem pihenhet, először "csak izzad" a szerencsétlen, aztán jön a virsli+lóbőr hasznosítása). Az elemzés többi részével nagyjából egyetértek, szóval ha már van Gripenünk (jó sok maniért!),akkor azt kellene kihasználni, nem valami másra kacsingatni - még drágábban! Ráadásul ha bármilyen tipusváltást akarnánk, már nagyjából futni kellene az új projectnek. Ha 2016-ban a Griffeket vissza akarjuk adni a svédeknek, addigra itt kellene lenni a váltó-tipusnak, és mellette ott állni a KIKÉPZETT műszaki és pilóta-állománynak! Van annyi létszám a mai állományban, hogy a folyamatos készültség fenntartása mellett egy részüket újra elküldjük átképzésre, hogy 16-ra ne csak a vas álljon a flaszteron (ha esetleg mégis telik rá), hanem legyen aki tudja használni is! És telik mellette a katasztrofális állapotban lévő helikopter-flotta megújítására is, vagy ez sokadlagos probléma? Ráadásul a MH-nek szerintem vannak sokkal nagyobb hiányosságai is, minthogy Gripen helyett Eurofighter vagy F-16 is adhatná a készültséget! Üdv R. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363384 | 2011. augusztus 17. 10:56 | ![]() | |
Azért szállítógépek és harci gépek közös üzemeltetése nem ugyanaz. Politikailag és katonailag sem. A csehek pl. a Gripent csak vadásznak használják, mi bombázónak is. Akkor így hogy lenne? A NATO nem venne vadászokat, a HAW C-17-es gépeire több igény volt, így más a finanszírozás. És ha ki akarnánk küldeni a gépeket pl. Líbiába? A másik meg nem? Közös lónak túrós a háta. A lengyelek F-16-osa teljesen más kategória, ők normálisan nyomják. Sose jutunk el az ő szintjükre, még agyilag sem. Meg gyanítom, hogy ezek az elméletek (Gripen lecserélése) mesterségesen gerjesztettek (Eurofighter-lobbi?). Ők már rá is csapnának a dologra, van ilyen hír is... üdv Zoli | |||||
romeo | Adatlap | 363383 | 2011. augusztus 17. 10:06 | ![]() | |
Akárcsak a cseheknek is, akik szintén "szeretnének" megválni a Gripentől. Van egy olyan érzésem, hogy egy egységes közép-európai légtér kialakításáról van szó, közös üzemeltetésű egységes típusú vadászgéppel(amolyan pápai HAW stílusban)... Mivel a térség vezető hatalmának(lengyelország) már van 48 db F-16-osa, ez lehetne a közös típus A kezdeményezéshez szeretne csatlakozni még Horvátország,Szlovénia és Románia is :) | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363382 | 2011. augusztus 17. 09:44 | ![]() | |
Az F-16-ost és az LM-et nem "azért" írtam! Bár pletykákat hallani (olvasni) itt a neten. Szerintem most már jól lszúrnánk ha átváltanánk másik típusra. A Gripenben benne van rengeteg pénzünk és humán befektetésünk... Zoli | |||||
romeo | Adatlap | 363381 | 2011. augusztus 17. 08:36 | ![]() | |
G-cart | Adatlap | 363380 | 2011. augusztus 17. 08:29 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 363379 | 2011. augusztus 17. 08:01 | ![]() | |
és lehet, hogy 2016-tól nekünk is... :))) | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363378 | 2011. augusztus 17. 07:25 | ![]() | |
Az viszont tény, hogy a Lockheed Martin se hazaszeretetből nyomatja az F-16-ost az USAF-nak... Zoli | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363377 | 2011. augusztus 17. 06:04 | ![]() | |
Szia Máe rég le kellett volna cserélni. És tényleg Spartanra. Már rég visszahozta volna az árát. Ahogy az ingyen C-130 járulékos költségei is. De mi gazdagok vagyunk. Zoli | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363376 | 2011. augusztus 17. 06:02 | ![]() | |
Olcsó húsnak híg a leve. Drágább a leves, mint a hús. "46-szor volt szervízben": Milyen szervíz? Ez nem autó. Hol? Az ukránoknál biztos nem volt 46-szor... Amúgy lehetne mesélni. Csak sajnos nem mese. És nem itt, mert elő is vennék aki "olyan" helyen van. Amúgy ez az árképzés mindenhol így működik sajnos: egészségügy, MÁV, BKV, autópályák stb. Ezért tart ott az ország ahol. Pár tippet én is adhatnék még vizsgálatra: Szu-22, Mi-2, pápai reptér, Taszár stb. Most minden tiszta és szabályos és jó:) üdv | |||||
romeo | Adatlap | 363375 | 2011. augusztus 16. 22:41 | ![]() | |
Le kellene cserélni az Ancsákat C-27J Spartanra... | |||||
romeo | Adatlap | 363374 | 2011. augusztus 16. 22:39 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 363373 | 2011. augusztus 16. 10:41 | ![]() | |
Üdv! Ha Valakit érdekel a pápai C-17-esek honlapja (sok érdekes fotóval), itt elérhető: www.heavyairliftwing.org/ | |||||
nagyandris | Adatlap | 363372 | 2011. augusztus 15. 18:11 | ![]() | |
Hi! A Mi-8 eredeti üzemideje 12 000 óra 15 év alatt, A 17-esek csak 6 000 órásak, ami azt jelenti, hogy évente 200 óra repüléssel 30 évig jó lenne nekünk. A sárkány már most is gyakorlatilag állapot szerint üzemeltethető, tehát a naptári idő sokszor és sokáig hosszabbítható. Persze csak akkor ha megkapja azokat az ellenőrzéseket javításokat ami elő van írva. De ez áll az UH-1-re is. | |||||
romeo | Adatlap | 363371 | 2011. augusztus 15. 17:45 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 363370 | 2011. augusztus 15. 17:36 | ![]() | |
piratvitorla | Adatlap | 363369 | 2011. augusztus 15. 17:06 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 363368 | 2011. augusztus 15. 16:59 | ![]() | |
A 702-es és 704-es megy Afganisztánba. www.mh86.hu/rovatok/hirek/uj_misszioval_bovul_a_magyar_honvedseg_afganisztani_szerepvallalasa/ | |||||
juge75 | Adatlap | 363367 | 2011. augusztus 14. 18:08 | ![]() | |
Légierőlködés. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363366 | 2011. augusztus 14. 17:12 | ![]() | |
Az UH-1N állapot szerint üzemeltethető. Ha jól tudom az össz. élettartam 15 ezer óra, ez azért jelent valamit. Az is, hogy az osztrákok ugyanezt használják (olasz AB212) és még fogják is, pedig UH-60-asuk is van. A mostani repidőkkel kb 60 évig bírná... Egyébként nagy előrelépés lenne a lehetőségeket tekintve. Minőségileg részben stagnálás (kor), részben előrelépés (pl. önvédelmi berendezések, kutató-mentő képességek). üdv | |||||
sulyid | Adatlap | 363365 | 2011. augusztus 14. 16:42 | ![]() | |
Jobb, mint a semmi... | |||||
miles | Adatlap | 363364 | 2011. augusztus 14. 16:36 | ![]() | |
Vannak új gyártásúak is, de szerintem ezekre nincs pénz. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 363363 | 2011. augusztus 14. 16:23 | ![]() | |
Kérdés: kell-e neki a 30-40 éves technika? | |||||
sulyid | Adatlap | 363362 | 2011. augusztus 14. 16:22 | ![]() | |
Kérdés: lesz-e valaha UH-1-ese a honvédségnek? | |||||
kató | Adatlap | 363361 | 2011. augusztus 14. 15:52 | ![]() | |
Valóban nem légierő , legfeljebb légigyenge ... :( | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363360 | 2011. augusztus 14. 10:46 | ![]() | |
Ja már vágom... Nem ez a megfelelő kifejezés, ez túl enyhe... üdv | |||||
p-51 | Adatlap | 363359 | 2011. augusztus 14. 09:00 | ![]() | |
Véleményem szerint egy vadászrepülőszázad nem légierő. | |||||
juge75 | Adatlap | 363358 | 2011. augusztus 14. 03:46 | ![]() | |
szabotomi | Adatlap | 363357 | 2011. augusztus 14. 00:17 | ![]() | |
Fantasztikus Légierőnk mérete lassan olyan kicsi lesz, hogy nem csupán egy aug.20-i bemutatóra lesz elég, de elfér a házunk mögött a kertben is. :) | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363356 | 2011. augusztus 13. 23:52 | ![]() | |
Szia Ezt most nem értettem... Melyik linkben, milyen szó? üdv | |||||
búza | Adatlap | 363355 | 2011. augusztus 13. 16:26 | ![]() | |
A linkben benne van a szó, hogy miben van a HuAF. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |