/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
miles 363392 2011. augusztus 17. 17:53
Válasz erre
Zoli, gondod van az értő olvasással, vagy valami más bajod van ma?

Pro primo: Hol olvastál -tőlem- olyat, hogy közös gép? Ahhoz el kéne adni a gripenek egy részét, ami ugye lehetetlen, mert nem Magyarország(mégcsak nem is a Magyar Köztársaság) tulajdona. Svédország tulajdona, tudomásom szerint. Mindössze azt gondolom és irtam, hogy a magyar használatban lévő gépek repülnék a horvát légteret is, erre fel lehet állitani egy erre elkülönitett közös költségvetést, amibe akár beleférne horvát személyzet képzése, ad absurdum repültetése. Közös feladatmeghatározás - horvát légtérnél legalábbis, természetesen horvát jóváhagyással..mittudomén.

Én csak azt mondom, Magyarország szempontjából ennek több értelme van(egyenlőre még -50 év múlva nem tudom mi lesz), mint belefolyni egy 5-6, vagy több országot tömöritő katymazba, amibe nyomatod a pénzt - a költségvetés rád eső részét - a döntésekbe pedig minimális beleszólásod lesz, éppen a súlyodnál fogva. (nem keverendő össze a NATO-val, mert abban saját hadsereged van)

Pro secundo: romeo által idézett cikkben hol irnak olyat, hogy a PRT-nek, vagy a Légi Tanácsadó Csoportnak adományozták a gépeket? Hogy visszakérhetnék, ha nem arra használja Magyarország az adományt jelentő technikát?
"térítésmentesen adományoz a honvédelmi tárca részére." A HM meg használja amire akarja. Most épp erre..

Azt meg már meg sem próbálom értelmezni, hogy mit jelenthet: "Pláne ha jó magyar szokás szerint adjuk elő magunkat." (? :O )
piratvitorla 363391 2011. augusztus 17. 16:41
Válasz erre
A reptérhasználat és a légtérfelderítési adatok megosztása jó lehet. Közös gép baromság. Pláne ha jó magyar szokás szerint adjuk elő magunkat.
Zoli
piratvitorla 363390 2011. augusztus 17. 16:40
Válasz erre
Persze, majd X pilóta egyik felszállást megrepüli rajta, utána átül egy másikba (ha van).
Meg mondjuk egy iskolakör melyikhez számít?
Meg ha nem arra használjuk visszaveszik őket? Az ajándék alkatrészt meg kiszedetik a többi gépből?
Minden gépet mindenre használtunk eddig is...
Zoli
romeo 363389 2011. augusztus 17. 15:44
Válasz erre
A helikoptereket az üzembeállításuk után az afganisztáni missziós szerepvállalásra felkészülő Légi Tanácsadó Csoport hazai kiképzésére használjuk majd.

- tehát nem kutató-mentő feladatra használják majd őket
romeo 363388 2011. augusztus 17. 15:41
Válasz erre
Üdv!
Végre valahára megszólalt a HM is:
Finnországból érkeznek helikopterek

www.honvedelem.hu/cikk/27496/finnorszagbol-erkeznek-helikopterek
Altengernagy 363387 2011. augusztus 17. 12:32
Válasz erre
Aki rajtam kívül volt már az MH-ban (a "rendszerváltás" után) az tudja mire is megy ki a játék... nem kell kimondjam :( De nem is akarok politizálni.
Megyek csiszolgatom az én kis VTR Berezinámat...
miles Christi 363386 2011. augusztus 17. 12:09
Válasz erre
Ez "közép európai közös légtérfelügyelet" adott egy ötletet. Magyarország Horvátországgal közösen indithatna ilyen szerű projektet. Ha a horvátok hajlandók pénzzel is beszállni, és csak annyi lenne haszon, hogy a meglévő állomány jobb kihasználtságban lenmne, már megérné. Természetesen nem azt gondolom, hogy a horvátok fizetnek, a magyarok meg repkednek az Adria felett, de miért ne lehetne akár horvát személyzetet fogadni, képezni, reptetni a magyarok mellett? Használni mondjuk egy(két) horvát repteret? Megnőne Magyarország súlya is, esetleg a svédeknek is(meg a többi fegyverlobbinak)is érdekesebb lehetne a régió, ki lehetne alkudni pár dolgot, esetleges jövőbeni üzletek reményében. Példákat szerintem mindenki tudna mondani bármennyit. De egy példával én is járuljak hozzá: Mondjuk időszakosan a települhetne svéd légtérellenőrző svéd-magyar(horvát) személyzettel, már csak gyakorlás végett is. Nem kéne megvenni, még csak lizingelni sem. stb

A csehek esetében Szlovákia lényegesen reálisabb parner lehetne, mint Mo, csak az eszperantótok lassan rögeszmés különállása miatt ez kevéssé valószinű. A lengyeleket nem is számolom, a súlyuknál fogva mindig is túlnőnének a többi nemzeten, talán a románokat leszámitva.

Hogy az amik meg a többi fegyverlobbi mind temetné a gripent? Ezen nincs semmi meglepő. Ha sikerülne összeboronálniuk a kelet-közép európaiakat, melyik gyengélkedő gazdaságnak nem jönne jól egy zsiros megrendelés? Uszkve 50-80 repülőgép(vagy akár a duplája) plusz a kiegészitók? Azt pedig, hogy mi az USA fő exportbevétele, jól tudjuk...
Rumcájsz_52 363385 2011. augusztus 17. 11:32
Válasz erre
piratvitorla
Közös lónak TÚROS a háta! (túr= tajték a régies magyar nyelvben, vagyis ha váltásban hajtják a pacit akkor soha nem pihenhet, először "csak izzad" a szerencsétlen, aztán jön a virsli+lóbőr hasznosítása).
Az elemzés többi részével nagyjából egyetértek, szóval ha már van Gripenünk (jó sok maniért!),akkor azt kellene kihasználni, nem valami másra kacsingatni - még drágábban! Ráadásul ha bármilyen tipusváltást akarnánk, már nagyjából futni kellene az új projectnek. Ha 2016-ban a Griffeket vissza akarjuk adni a svédeknek, addigra itt kellene lenni a váltó-tipusnak, és mellette ott állni a KIKÉPZETT műszaki és pilóta-állománynak! Van annyi létszám a mai állományban, hogy a folyamatos készültség fenntartása mellett egy részüket újra elküldjük átképzésre, hogy 16-ra ne csak a vas álljon a flaszteron (ha esetleg mégis telik rá), hanem legyen aki tudja használni is! És telik mellette a katasztrofális állapotban lévő helikopter-flotta megújítására is, vagy ez sokadlagos probléma? Ráadásul a MH-nek szerintem vannak sokkal nagyobb hiányosságai is, minthogy Gripen helyett Eurofighter vagy F-16 is adhatná a készültséget!
Üdv R.
piratvitorla 363384 2011. augusztus 17. 10:56
Válasz erre
Azért szállítógépek és harci gépek közös üzemeltetése nem ugyanaz. Politikailag és katonailag sem. A csehek pl. a Gripent csak vadásznak használják, mi bombázónak is. Akkor így hogy lenne?
A NATO nem venne vadászokat, a HAW C-17-es gépeire több igény volt, így más a finanszírozás.
És ha ki akarnánk küldeni a gépeket pl. Líbiába? A másik meg nem?
Közös lónak túrós a háta.
A lengyelek F-16-osa teljesen más kategória, ők normálisan nyomják. Sose jutunk el az ő szintjükre, még agyilag sem.
Meg gyanítom, hogy ezek az elméletek (Gripen lecserélése) mesterségesen gerjesztettek (Eurofighter-lobbi?). Ők már rá is csapnának a dologra, van ilyen hír is...
üdv
Zoli
romeo 363383 2011. augusztus 17. 10:06
Válasz erre
Akárcsak a cseheknek is, akik szintén "szeretnének" megválni a Gripentől.
Van egy olyan érzésem, hogy egy egységes közép-európai légtér kialakításáról van szó, közös üzemeltetésű egységes típusú vadászgéppel(amolyan pápai HAW stílusban)...
Mivel a térség vezető hatalmának(lengyelország) már van 48 db F-16-osa, ez lehetne a közös típus
A kezdeményezéshez szeretne csatlakozni még Horvátország,Szlovénia és Románia is :)
piratvitorla 363382 2011. augusztus 17. 09:44
Válasz erre
Az F-16-ost és az LM-et nem "azért" írtam!
Bár pletykákat hallani (olvasni) itt a neten.
Szerintem most már jól lszúrnánk ha átváltanánk másik típusra. A Gripenben benne van rengeteg pénzünk és humán befektetésünk...
Zoli
romeo 363381 2011. augusztus 17. 08:36
Válasz erre
G-cart 363380 2011. augusztus 17. 08:29
Válasz erre
romeo 363379 2011. augusztus 17. 08:01
Válasz erre
és lehet, hogy 2016-tól nekünk is... :)))
piratvitorla 363378 2011. augusztus 17. 07:25
Válasz erre
Az viszont tény, hogy a Lockheed Martin se hazaszeretetből nyomatja az F-16-ost az USAF-nak...
Zoli
piratvitorla 363377 2011. augusztus 17. 06:04
Válasz erre
Szia
Máe rég le kellett volna cserélni. És tényleg Spartanra. Már rég visszahozta volna az árát. Ahogy az ingyen C-130 járulékos költségei is. De mi gazdagok vagyunk.
Zoli
piratvitorla 363376 2011. augusztus 17. 06:02
Válasz erre
Olcsó húsnak híg a leve.
Drágább a leves, mint a hús.

"46-szor volt szervízben": Milyen szervíz? Ez nem autó. Hol? Az ukránoknál biztos nem volt 46-szor...

Amúgy lehetne mesélni. Csak sajnos nem mese. És nem itt, mert elő is vennék aki "olyan" helyen van.

Amúgy ez az árképzés mindenhol így működik sajnos: egészségügy, MÁV, BKV, autópályák stb. Ezért tart ott az ország ahol.

Pár tippet én is adhatnék még vizsgálatra: Szu-22, Mi-2, pápai reptér, Taszár stb. Most minden tiszta és szabályos és jó:)

üdv
romeo 363375 2011. augusztus 16. 22:41
Válasz erre
Le kellene cserélni az Ancsákat C-27J Spartanra...
romeo 363374 2011. augusztus 16. 22:39
Válasz erre
Ez igaz lehet?
- 46-szor kellett javítani a százmilliókért vásárolt gépet

www.hirtv.hu/belfold/
romeo 363373 2011. augusztus 16. 10:41
Válasz erre
1255991_8d2708423e4cc9e44fa0f5dd4efe6b30_wm
1255991_8d2708423e4cc9e44fa0f5dd4efe6b30_wm
image_large
image_large

Üdv!

Ha Valakit érdekel a pápai C-17-esek honlapja (sok érdekes fotóval), itt elérhető:
www.heavyairliftwing.org/
nagyandris 363372 2011. augusztus 15. 18:11
Válasz erre
Hi! A Mi-8 eredeti üzemideje 12 000 óra 15 év alatt, A 17-esek csak 6 000 órásak, ami azt jelenti, hogy évente 200 óra repüléssel 30 évig jó lenne nekünk. A sárkány már most is gyakorlatilag állapot szerint üzemeltethető, tehát a naptári idő sokszor és sokáig hosszabbítható. Persze csak akkor ha megkapja azokat az ellenőrzéseket javításokat ami elő van írva. De ez áll az UH-1-re is.
romeo 363371 2011. augusztus 15. 17:45
Válasz erre
romeo 363370 2011. augusztus 15. 17:36
Válasz erre
piratvitorla 363369 2011. augusztus 15. 17:06
Válasz erre
romeo 363368 2011. augusztus 15. 16:59
Válasz erre
juge75 363367 2011. augusztus 14. 18:08
Válasz erre
piratvitorla 363366 2011. augusztus 14. 17:12
Válasz erre
Az UH-1N állapot szerint üzemeltethető.
Ha jól tudom az össz. élettartam 15 ezer óra, ez azért jelent valamit. Az is, hogy az osztrákok ugyanezt használják (olasz AB212) és még fogják is, pedig UH-60-asuk is van.
A mostani repidőkkel kb 60 évig bírná...
Egyébként nagy előrelépés lenne a lehetőségeket tekintve.
Minőségileg részben stagnálás (kor), részben előrelépés (pl. önvédelmi berendezések, kutató-mentő képességek).
üdv
sulyid 363365 2011. augusztus 14. 16:42
Válasz erre
miles 363364 2011. augusztus 14. 16:36
Válasz erre
Vannak új gyártásúak is, de szerintem ezekre nincs pénz.
Tibcsi 363363 2011. augusztus 14. 16:23
Válasz erre
Kérdés: kell-e neki a 30-40 éves technika?
sulyid 363362 2011. augusztus 14. 16:22
Válasz erre
Kérdés: lesz-e valaha  UH-1-ese a honvédségnek?
kató 363361 2011. augusztus 14. 15:52
Válasz erre
Valóban nem légierő , legfeljebb légigyenge ... :(
piratvitorla 363360 2011. augusztus 14. 10:46
Válasz erre
Ja már vágom...
Nem ez a megfelelő kifejezés, ez túl enyhe...
üdv
p-51 363359 2011. augusztus 14. 09:00
Válasz erre
Véleményem szerint egy vadászrepülőszázad nem légierő.
juge75 363358 2011. augusztus 14. 03:46
Válasz erre
szabotomi 363357 2011. augusztus 14. 00:17
Válasz erre
Fantasztikus Légierőnk mérete lassan olyan kicsi lesz, hogy nem csupán egy aug.20-i bemutatóra lesz elég, de elfér a házunk mögött a kertben is. :)
piratvitorla 363356 2011. augusztus 13. 23:52
Válasz erre
Szia
Ezt most nem értettem...
Melyik linkben, milyen szó?
üdv
búza 363355 2011. augusztus 13. 16:26
Válasz erre
A linkben benne van a szó, hogy miben van a HuAF.
piratvitorla 363354 2011. augusztus 13. 09:02
Válasz erre
Ha a fotón látható körülmények között lennének a gépeink nem lennénk ilyen koldulásra szorulva...
A gépek két év alatt többet fognak amortizálódni, mint előtte 20 év alatt...
üdv
romeo 363353 2011. augusztus 12. 22:07
Válasz erre
big_Etsa_11905424
big_Etsa_11905424

Itt a honvédségnek szánt Mi-8-ról írnak:
www.esaimaa.fi/Online/2011/08/12/Suomi+lahjoittaa+kaksi+Mi8-helikopteria+Unkariin/2011111905411/4
A fotón jól látszik a radar.
Neo954 363352 2011. augusztus 12. 19:42
Válasz erre
piratvitorla 363351 2011. augusztus 12. 19:40
Válasz erre
romeo 363350 2011. augusztus 12. 18:29
Válasz erre
Magyarország augusztus 25-én veszi át a felajánlott két finn Mi-8-as helikoptert

index.hu/kulfold/2011/08/12/augusztus_vegen_jonnek_a_finn_helikopterek/
The_Ori 363349 2011. augusztus 9. 19:11
Válasz erre
augusztus20.kormany.hu/tisztavatas-2011

"Az ünnepség légi bemutatóval zárul, amelynek keretében egy helikopter- és egy Gripen kötelék hajt végre látványos átrepülést a tér fölött."
Weizi 363348 2011. augusztus 9. 18:21
Válasz erre
Hát ha így haladunk,akkor lehet hogy nem is kell többesszámot használni!:-)
Sajnos.:-(
romeo 363347 2011. augusztus 9. 09:35
Válasz erre
Üdv!

Már lehet tudni, hogy az idei tisztavatáson milyen repülőeszközök fognak szerepelni?
Köszi!
Miggyuri 363346 2011. augusztus 7. 06:47
Válasz erre
Teljesen igazad van. A bal főfutó szállt el és egykerekes leszállást követő állapot van a képen.
Murmuc 363345 2011. augusztus 6. 22:11
Válasz erre
Üdv MAtti!
Hogy én ezt a cikket hogy kerestem!
Köszi!
MAtti 363344 2011. augusztus 6. 20:51
Válasz erre
Üdv!
Ha már szó volt róla akkor itt egy kis írás a HA-TSA-ról és katasztrófájáról:
iho.hu/hir/egy-elatkozott-repulogep-tragediaja
Murmuc 363343 2011. augusztus 6. 19:52
Válasz erre
1-oldal
1-oldal
2-oldal
2-oldal
3-oldal
3-oldal
4-oldal
4-oldal
5-oldal
5-oldal

Üdv Mindenkinek!
A HA-LIK katasztrófájáról szóló cikket megtaláltam a TOPGUN 2001 novemberi számában, képekben feltöltöttem.
Ha valaki meg tudná mondani hogy az első oldal alján lévő képen milyen antennák láthatók a reptér mellett, azt megköszönném!
Továbbá megjelent még egy cikk "A Magyar néphadsereg szállítórepülő alakulatainak története" címmel 1996. december hóban, ha van benne LI-2-re, illetve a HA-TSA-val foglalkozó rész, akkor a jövő héten beszkennelem.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.