/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
romeo 363456 2011. augusztus 26. 10:43
Válasz erre
Remélem nem festik át "magyartarkára", hisz a festésük a fotók alapján jó állapotban van...
juge75 363455 2011. augusztus 26. 10:35
Válasz erre
piratvitorla 363454 2011. augusztus 26. 10:28
Válasz erre
piratvitorla 363453 2011. augusztus 26. 10:27
Válasz erre
Sziasztok
Vajon a szép jelvényt az orron lefestik?
Zoli
búza 363452 2011. augusztus 26. 10:21
Válasz erre
Gondolom, amikor átfestik magyar tererpszínre a két gépet akkor a felségjelet is!
romeo 363451 2011. augusztus 26. 09:54
Válasz erre
bgyasoldier 363450 2011. augusztus 26. 09:43
Válasz erre
Szia!

Modernizált Mi-8-on a finn heliket értik szerinted? Azért csak erre a feladatra, mert erre kaptuk őket, ingyen. Azért biztos más repülés is belefér majd :) Felségjel: lefestik? :) NDK-s cuccokon is megoldották
romeo 363449 2011. augusztus 26. 08:58
Válasz erre
Én most már az UH-1N-ek érkezését várom (2012? :) )
romeo 363448 2011. augusztus 26. 08:17
Válasz erre
A helikoptereket - üzembeállításuk után - az afganisztáni missziós szerepvállalásra felkészülő Légi Tanácsadó Csoport hazai kiképzésére használják majd.

- miéert csak erre a feladatra? -nem értem!

forrás: www.kormany.hu/hu/honvedelmi-miniszterium/hirek/megerkeztek-a-mi-8-asok
romeo 363447 2011. augusztus 26. 08:03
Válasz erre
A honvédség modernizált Mi-8-as szállítójárműveit szeptember 7-én mutatja be a nyilvánosságnak Hende Csaba honvédelmi miniszter a szolnoki helikopterbázison.
romeo 363446 2011. augusztus 26. 07:50
Válasz erre
Hogy fogják eltűntetni a finn felségjeleT?
romeo 363445 2011. augusztus 25. 21:50
Válasz erre
silent8 363444 2011. augusztus 25. 20:57
Válasz erre
Nem biztos, hogy a tervek szerint sikerül eladni a mig-29-eseket?

videotar.mtv.hu/Videok/2011/08/25/20/MTV_Hirado_2011_augusztus_25_19_30.aspx

16:31-től megy a lényeg.

silent8
romeo 363443 2011. augusztus 25. 20:40
Válasz erre
110825_Papa_finn_Mi-8
110825_Papa_finn_Mi-8

A "Sas leszállt"...
legiero.blog.hu/2011/08/25/finnugor_elmelet
romeo 363442 2011. augusztus 25. 20:07
Válasz erre
A finn szövegben az unkariin magyart jelent.
romeo 363441 2011. augusztus 25. 20:05
Válasz erre
romeo 363440 2011. augusztus 25. 19:57
Válasz erre
romeo 363439 2011. augusztus 25. 19:31
Válasz erre
Megérkeztek a finn minyók?
Üdv!
romeo 363438 2011. augusztus 23. 20:18
Válasz erre
Már csak kettőt alszunk és érkeznek a finn helik.
romeo 363437 2011. augusztus 23. 19:26
Válasz erre
Solo 363436 2011. augusztus 23. 19:24
Válasz erre
Szerintem már nem.

Ami volt, már rég kiszerelték. :)
romeo 363435 2011. augusztus 23. 18:41
Válasz erre
Látom az előző kérdés "kényes" :), akkor jöjjön egy másik:
A kivont Mi-24D-kből felhasználható valami a V- és P-kbe (kannibalizmus)?
csobi21 363434 2011. augusztus 23. 18:15
Válasz erre
Sziasztok!

Februárban volt itt egy link a cockpitinstrument.de-ről, amelyben a Cr-32-es rajzai voltak, azt nem töltötte le valaki, mert most már fizetős lett az oldal. Akinek megvan az írjon legyen szíves! Köszönöm!
piratvitorla 363433 2011. augusztus 23. 18:10
Válasz erre
Szia
Ha jól láttam a neten a szlovákoknál és a cseheknél is felmerült.
A szlovákok az összes harckocsit kivonják, a 24-esek esetében még csak javaslatról lehetett olvasni.
Pár alkatrész 29-esért hátha adnának pár 24-est... Legalábbis én megpróbálnám. Ráadásul a cseh gépek pár évesek.
üdv
Zoli
zoli1989 363432 2011. augusztus 23. 14:43
Válasz erre
Nem igazán magyar, de ha már felmerült megkérdezem. A szlovákok kivonják a Hind-eket ?
romeo 363431 2011. augusztus 23. 12:40
Válasz erre
Üdv!

Allítólag már nem fog repülni a Mi-24D változat. Így már csak a Mi-24V és -P marad.
Csak akkor válaszoljatok, ha publikus.
Köszi!
Kamovos 363430 2011. augusztus 19. 20:44
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Hát selytettem én ezt.
De tudod, az Orosz technikák sok lehetetlen dolgot megtudtak eddig is csinálni. :)

Üdv: kamovos
juge75 363429 2011. augusztus 19. 11:22
Válasz erre
Ebben a pillanatban repült el mellettünk a csőrike 2 és egy 17-es
piratvitorla 363428 2011. augusztus 19. 07:31
Válasz erre
Szia
Ahogy a fotón is látható a gurulóutak és előterek felülete nem teljes mértékben teherbíró a gépek számára. Ferihegyen ez úgy is van felfestve.
Kecsó kis reptér, ott elméletileg minden egyes előtérnek/gurulónak ugyanolyan a teherbírása.
Persze ezt-azt én is hallottam reptérkarbantartótól...
Az orrfutónál az eredetileg civil gépeknél (pl. E-3) általában kisebbet lehet fordítani az orrfutón, mert nagy repterekre tervezték. A katonai szállítógépeket meg alapban szűk helyekre tervezik.
üdv
Zoli
Tibcsi 363427 2011. augusztus 19. 07:17
Válasz erre
BIG_0008266951
BIG_0008266951

Itt egy fotó az esetről. Igaz, ez Ferihegyen (csakazértis! :)) történt. a Fedex MD-11-ese nem tudta bevenni a kanyart. 
Tibcsi 363426 2011. augusztus 19. 07:12
Válasz erre
Lehet, hogy rosszul emlékszem az esetre, de nem a pálya szakadt be, hanem letért a gurulóútról és a gurulóút széle (a "padka") nem bírta el a terhelést. Elvégre azt nem arra méretezték.
piratvitorla 363425 2011. augusztus 19. 06:22
Válasz erre
Szia
Nem csak a vastagság a lényeg, hanem más dolgok is (anyag, mi van alatta stb)
Létezik pár rendszer aminél meg lehet állapítani 1-1 adott felület (tehát nem az adott reptér, mert az heterogén) teherbírását (PCN/LCN, ACN rendszerek). Az ember megnézi a reptérrendet/Jeppesent/DoD-ot (vagy mást) és ott az érték, a gépét meg tudom.
Bár ha a B-707-nek (E-3) jó Kecsó akkor szerintem a Ruszlánnak is. Hiába nehezebb sokkal több kereke van és katonai gépnek tervezték...
Zoli
romeo 363424 2011. augusztus 18. 22:24
Válasz erre
Régebben már én is hallottam, hogy nehezebb gép alatt beszakadt a pálya.
zoli1989 363423 2011. augusztus 18. 22:09
Válasz erre
A hosszal szerintem tuti hogy nincs gond, a tököli pálya is ilyen hosszú, és az elég volt annó többször is :)
Viszont kérdés pl, hogy mit bír a kecsói beton, hány centi vastag a beton, ilyesmik ?
piratvitorla 363422 2011. augusztus 18. 21:57
Válasz erre
Szia
Nem tudom Kecsó alkalmas-e.
Régebben az E-3 se tudott legurulni a pályáról, mert a nagy gépeknek alkalmas Lima (ha jól emlékszem Lima) előtérhez a D gurulóra nem tudott lefordulni a pályáról (ezek vannak az északi végen).
Nem tudom, hogy a Ruszlán orrfutóját pl. hány fokban lehet elfordítani guruló üzemmódban, mekkora a futóterhelése stb.
A kecsói pályahossz 2560 m szerintem bőven elég ekkora súllyal (ennyi gyakorlatilag üres neki).
Egyébként a súlyt tekintve akár egy Il-76 is elég lenne...
üdv
Zoli
romeo 363421 2011. augusztus 18. 21:48
Válasz erre
Ha pedig Kecskeméten szállna le, mindjárt helyben van a légijármű-javító üzem...
piratvitorla 363420 2011. augusztus 18. 21:08
Válasz erre
Szia
Szolnoki reptér sovány az ilyen vasaknak.
Gondolom
- a C-17 repidő keretet másra tartják fenn (pl. Afganisztán) (amúgy se sok repidőnk van a típuson)
- Nem tudom méretre (hossz) befér-e 2 Mi-8 a C-17-be (bár gyanítom, hogy igen)
üdv
Zoli
Laci-bacsi 363419 2011. augusztus 18. 20:26
Válasz erre
Kamovos 363418 2011. augusztus 18. 20:19
Válasz erre
Szia!

Szerintem.
Azért nem Pápára kéne leszállnia, hanem Szolnokra, mert ott a helikopter bázisunk, és ott van hozzá műszaki személyzet, anyag raktár!
Ha, letud szállni Szolnokra egyáltalán.

Én inkább azt kérdezném!
Miért nem a Pápaiak hozzák haza őket?

Üdv: kamovos
piratvitorla 363417 2011. augusztus 18. 19:50
Válasz erre
Sziasztok
Ezt a vészrendszer dolgot én se értem. Bár a Mi-8/17-esnél például ha elszáll a fő hidraulika rendszered nagy a veszélye hogy a vészrendszernek is kakukk, mert olyan a konstrukció... És így előfordulhat, hogy a vészrendszer működik de ugorni kell (mert nem tudod meddig lesz kormányozható és alacsonyan már nem tudsz ugrani. Vagyis tudsz de nem egészséges).
Amúgy meg a Saabnak lett megmentve, mivel még nem a miénk a gép.
Ettől függetlenül gratula a pilótának!
Zoli
molnibalage 363416 2011. augusztus 18. 19:24
Válasz erre
bgyasoldier 363415 2011. augusztus 18. 17:40
Válasz erre
Szia!

Fogalmam sincs mennyibe kerül, de az egész Gripen ügy úgy 230milliárd körül van. Akkor egy gép simán lehet 1-2 milliárd. Amúgy, ha a vészrendszer működött, akkor miért kellett volna ugrani?
Neo954 363414 2011. augusztus 18. 17:40
Válasz erre
Szia Rumcájsz!

Köszi az infót!

Erre csak annyit tudok mondani, hogy : Mennyiii! :) (Lottó reklám)

Üdv.:Neo
Rumcájsz_52 363413 2011. augusztus 18. 17:34
Válasz erre
Szia Neo954
Forintban számolva szerintem bármelyik mai korszerű harcigép sokmilliárdot kóstál!Ha csak 25-milla/gép dollárral számolunk, 100Ft/dollárnál már 2,5 milliárdnál tartunk, és hát se a dollár nem 100FT, és tartok tőle, a Griff se jön ki 25-milla dollárból. (Tájékoztatásul :a legutóbbi US NAVY F-18-rendelésnél 51-millió dolcsi volt a darabár - se fegyverzet, se kiszolgáló technika nem volt benne, mivel azzal már rendelkezik a flotta - viszont a Hornet kéthajtóműves, tehát ennél azért olcsóbb lehet a Griff - hacsak jól át nem vágtak bennünket).
Üdv R.
csobi21 363412 2011. augusztus 18. 17:23
Válasz erre
45-50 millió dollár, ha jól tudom. De arra az ugrásra kíváncsi lennék...
Neo954 363410 2011. augusztus 18. 17:14
Válasz erre
"A protokoll szerint a pilótának ki kellett volna ugrania, de ő inkább visszafordult a kecskeméti bázis felé. Nem veszélyeztette senki életét, és sokmilliárdos értéket mentett meg."

Sok milliárdba kerül egy Gripen?

Üdv.:Neo
bgyasoldier 363409 2011. augusztus 18. 17:02
Válasz erre
romeo 363408 2011. augusztus 18. 13:19
Válasz erre
Üdv miles!

Nem ismerem a dátumot, de megadom a weboldalt:
www.gammatech.hu/index.php

Én úgy emlékszem, hogy 2008 körül volt ilyen vegyivédelmi gyakorlat.
piratvitorla 363407 2011. augusztus 18. 13:14
Válasz erre
piratvitorla 363406 2011. augusztus 18. 13:14
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.