/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
romeo 363495 2011. szeptember 6. 08:08
Válasz erre
5
5

Holnap, azaz 7-én lesz a finn Mi-8-asok nyilvános bemutatója.
fotó: www.hmflu.gov.hu/
romeo 363494 2011. szeptember 5. 08:56
Válasz erre
MAZ 5337
MAZ 5337

Üdv!
Kéréssel fordulok hozzátok. A fotón látható üzemanyagtöltő jármű csak a kecskeméti reptéren szolgált(szolgál), típusa MAZ-5337 ATZ vagy TZA. Tudnátok feltenni további fotókat róla?
(jó lenne elölről, hátulról és menetirányban bal oldal)
Nagyon köszönöm!
juge75 363493 2011. szeptember 4. 16:51
Válasz erre
Ez az eset 1994-95 körül volt, akkor még te középsulis voltál, Daala.
Kamovos 363492 2011. szeptember 4. 15:47
Válasz erre
Szia Daala!

Hm... hát.. ez az üzemanyagtöltés egyszer engem is megtréfált. :)
Éjszaki repülésen voltam, mikor 4 kamovot és 4 Mi-2-öt reptetem egyszerre.
Egyik alkalommal mikor csirkecomb érkezet, kirohantunk hozzá és én az egyik töltőről elkezdtem telenyomni a főtartályt, még a kollégám a túloldali póttartályt kezdte tele taposni egy másik töltő kocsiról.
Nem mondom volt gejzír nekem is!
Fél kézzel csaptam helyére a fedelet, és próbáltam elfordítani a keresztvasat, miközben tekerni próbáltam közepén a szorító csavart.
Azt hiszed sikerült megúsznom fürdés nélkül?
Hát nem.
Olyan szagom volt, mint egy viharlámpának! :D

Üsv:kamovos
Daala 363491 2011. szeptember 4. 15:21
Válasz erre
Ez utóbbinál szerintem még nem voltam jelen...amikor átjöttem Szolnokra, már nem B.J. hanem J.B. volt a parancsnok
juge75 363490 2011. szeptember 4. 14:55
Válasz erre
:-)
De még 1x nem követted el, az tuti!

Mi-8 Vs Maz töltőkocsi esetére emlékszel?
A helikopter úszott a keróban, a dandár parancsnok (B.J.) szeme meg a vérben...
Daala 363489 2011. szeptember 4. 14:01
Válasz erre
Én is töltöttem csurig! :)
Mindig a behorpasztott elejű tartályok (a tetején) jutnak eszembe, meg hogy a varjak mindig a stabilizátoron törték a diót és emiatt sokszor kellet újra vásznaznunk és festenünk a stabot. A másik ami még eszembe jut, hogy kezdő őrmesterként először töltöttem fel a gépet ismételt előkészítésénél, és sikerölt lezáratlanul hagynom a fő tartály nyílását, majd töltöttem a póttartályt. Az erdeménye egy igen jól sikerült kis gejzír lett, meg egy kerozintócs az állóhelyen. A hajózók meg röhögtek ezt látván, hogy nem is esett az eső...
LHSN.HU 363488 2011. szeptember 4. 13:00
Válasz erre
Talán már több (2-3) is repül, 3 napja láttam az egyik P-t.
Kamovos 363487 2011. szeptember 4. 09:38
Válasz erre
Szia Daala!

Köszönöm a pontosítást. :)
Először nekem is ez az adat ugrott be.
Aztán arra gondoltam talán keverem a Kamoval, mert annak meg a teljes feltöltöttsége volt 600l (Fő tartáj 300 l két első 150-150 l)

A Mi-2 póttartályoknál a nívópálcán 225 l-es jelölésre emlékszem.
Ez viszont soha nem gátolt minket abban, hogy HDM feladatokra, illetve kik. rep. előtt ne töltsük nyakig.
No persze, ez nem volt szabályos, mert a hő tágulás miatt ki folyhatott volna.
De 300 l-es fogyasztás mellett, hol volt ideje a hő tágulásra? :) :D
Ez a hő tágulás amúgy is csak akkor volt érdekes, ha napokig ott hagytuk.

Üdv: kamovos
Daala 363486 2011. szeptember 3. 22:35
Válasz erre
A Mi-2 fő üza tartálya 600 literes, a póttartályok pedig 238 literesek.
Kamovos 363485 2011. szeptember 3. 20:24
Válasz erre
Szia juge75!

Nem ő az!
Ő nyugdíjba vonult a börgöndi kapuzáráskor.

Üdv: kamovos
Kamovos 363484 2011. szeptember 3. 20:24
Válasz erre
Szia romeo

Hát..
Ezt én is megmondhattam volna! :)
De a sok bába között, pont az oldalszám veszett el! :D
Természetesen a 9413-es van a képen.
Az eredeti első festésével!
A szineknél azért nem árt tudni, hogy indításból 3 féle álcsafestési változatban érkeztek!

Üdv: kamovos
juge75 363483 2011. szeptember 3. 20:16
Válasz erre
Hali Kamovos!
Í-bácsi a "Bundás", aki Szolnokra került?
romeo 363482 2011. szeptember 3. 20:16
Válasz erre
Közben kibogoztam a számát: 9413
romeo 363481 2011. szeptember 3. 20:15
Válasz erre
Kamovos 363480 2011. szeptember 3. 20:08
Válasz erre
Szia romeo

A képről csekély információm van.
Börgöndön készült kiképzési repülésen.
Feltehetőleg az első üzemben tartó (Kamov) század üzemeltetésében állt akkor.
Későbbiekben, amikor a Kamov század megszünt, átadásra került, de hogy a (kiss Gabi) Mi-1-es század, vagy a Lujó század kapta azt nem tudom megmondani
A helikopter alatt és mögötte a Kamov század műszaki épülete, attól jobbra a Rep üza épülete.

A helikopter farán azért van az a sötét folt, mert a csillagokat a hangárban Í-bácsi (Csabai zls) így festette át!
Csak időszakos javításkor lettek rendesen lefestve.

Póttartály pedig azért nincsen rajta, mert a béna kezű 1500mm-es Pk nem tudott nyáron teljes feltöltéssel felszállni.
Ezért minden kiképzési repülés előtt le kellet építeni, és repülési nap végén visszatenni mindkét póttartályt.
Mindaddig ment ez a játék még egy parancsnoki repülésen a CSRP-ről is repült valaki, és két iskolakör majd egy útvonal repülés után várnia kellett még két útvonal között feltöltötték a gépét!
(a két iskolakör 2X0:25, egy útvonalrepülés 1:20 perc, óránkénti fogyasztás 300l a fő tartáj pedig csak 800l, ha jól emlékszem :) )

Ez egy pénteki kétváltásos repülés volt, hétfőn ment a kis gonosz fel a CSRP-re szőnyegszélére állni, kedden már póttartályokkal folytak a repülések ismét!

Az első parancsnoki értekezleten meg elpanaszolta, hogy a beszélő szerszámai feljelentették, hogy sokat kellet dolgozni a póttartályok föl, és leszerelésével.

Megint mehetett a CSRP-re szőnyegszélére állni, ahol elmondták neki, hogy akiket beszélő szerszámnak nevez, azok adják a segge alá a helikoptert, hogy repülhessen, úgy hívják őket, hogy sárkány halytómű mechanikus és azok is emberek.

Üdv: kamovos
romeo 363479 2011. szeptember 3. 17:02
Válasz erre
Szerintem igen, mivel a Mi-24D már nem fog repülni...
sógor 363478 2011. szeptember 3. 16:57
Válasz erre
A falangákat is kivonták már a rendszerből?
romeo 363477 2011. szeptember 3. 16:52
Válasz erre
Főleg, ha Sz-8 kummulatív-repesz :)
sógor 363476 2011. szeptember 3. 16:47
Válasz erre
Én nem szívesen állnék ki a páncélosommal egy blokkra való K0 típusú NIR rakéta elé.
sógor 363475 2011. szeptember 3. 16:46
Válasz erre
Én nem szívesen állnék ki a páncélosommal egy blokkra való K0 típusú rakéta elé.
bgyasoldier 363474 2011. szeptember 3. 15:18
Válasz erre
Sziasztok!

Ha azt nézitek, hogy egyetlen repülő 24-esünk van, akkor nem tök mindegy, meddig van rakéta hozzá? Egyáltalán nem rosszból, szeretem a 24-est, szivesen látnám még sokáig, akár új rakétával is. izraeli spike pl?
romeo 363473 2011. szeptember 3. 15:00
Válasz erre
piratvitorla 363472 2011. szeptember 3. 13:39
Válasz erre
Amúgy meg lehet, hogy onnantól valami hiperszuper rakétát fognak integrálni csak még ők se tudják :)
Zoli
piratvitorla 363471 2011. szeptember 3. 13:38
Válasz erre
Bombavetéshez nem kell harci heli. Azt másról is lehet: harcászati rg., szállító heli, An-26...
Az irányított páncéltörő rakétarendszer a harci heli lelke szerintem.
Zoli
balaton 363470 2011. szeptember 3. 12:44
Válasz erre
Talán úgy értik, hogy október 30-ig végzik el az üzemidő-hosszabbítást. (2 hónapra minek hosszabbítanák meg?)
romeo 363469 2011. szeptember 3. 10:53
Válasz erre
mi2_17
mi2_17

Orosz oldalon találtam.
sógor 363468 2011. szeptember 3. 09:52
Válasz erre
A bombákat még mindig le lehet vetni róluk.
sanyi 363466 2011. szeptember 3. 09:17
Válasz erre
De csak addig, amíg azokat is ki nem vonják...:(
piratvitorla 363465 2011. szeptember 3. 09:17
Válasz erre
Végülis csak a lényegét vesztené el az egész...
romeo 363464 2011. szeptember 3. 09:12
Válasz erre
Érdekes lesz a Mi-24 pct. rakéták nélkül, amolyan tűztámogató eszközzé válik Sz-5, Sz-8 nem irányított rakétákkal + géppuska/gépágyú :((
piratvitorla 363463 2011. szeptember 3. 07:28
Válasz erre
Sziasztok
Mit akartok! Az 50 százalékos találati aránnyal számolva is 29,5 tank, az majdnem egy egész zászlóalj :)))
Zoli
Lajos 363462 2011. szeptember 2. 23:20
Válasz erre
Most azért egy kicsit megnyugodtam! Legalább október 30-ig nyugodtan alszom. Igazán előrelátóak vezéreink...
LHSN.HU 363461 2011. szeptember 2. 21:34
Válasz erre
Te jó ég, és csak 59 darab van? :(
romeo 363460 2011. szeptember 1. 14:01
Válasz erre
Mi-24 hír:

2. A Magyar Honvédség készletében lévõ 9M114
STURM típusú irányítható helikopter fedélzeti páncéltörõ
rakéták üzemképességi ideje 2011. október 30-ig meghosszabbításra
kerül.

www.kozlonyok.hu/kozlonyok/Kozlonyok/13/PDF/2011/12.pdf

Te jó ég, és mi lesz ezután? :(
Levix 363459 2011. augusztus 28. 21:33
Válasz erre
És mennyi baromságot hordtak össze.
romeo 363458 2011. augusztus 28. 20:10
Válasz erre
Arado Ar 96  MKHL
Arado Ar 96 MKHL

Üdv!
Keresgélés közben ugrott be...
romeo 363457 2011. augusztus 26. 12:28
Válasz erre
Noname
Noname

Képriport a finn Mi-8 érkezéséről Pápára:
lhsn.hu/megerkezett-a-finnorszagtol-kapott-ket-mi-8-as-szallitohelikopter/
romeo 363456 2011. augusztus 26. 10:43
Válasz erre
Remélem nem festik át "magyartarkára", hisz a festésük a fotók alapján jó állapotban van...
juge75 363455 2011. augusztus 26. 10:35
Válasz erre
piratvitorla 363454 2011. augusztus 26. 10:28
Válasz erre
piratvitorla 363453 2011. augusztus 26. 10:27
Válasz erre
Sziasztok
Vajon a szép jelvényt az orron lefestik?
Zoli
búza 363452 2011. augusztus 26. 10:21
Válasz erre
Gondolom, amikor átfestik magyar tererpszínre a két gépet akkor a felségjelet is!
romeo 363451 2011. augusztus 26. 09:54
Válasz erre
bgyasoldier 363450 2011. augusztus 26. 09:43
Válasz erre
Szia!

Modernizált Mi-8-on a finn heliket értik szerinted? Azért csak erre a feladatra, mert erre kaptuk őket, ingyen. Azért biztos más repülés is belefér majd :) Felségjel: lefestik? :) NDK-s cuccokon is megoldották
romeo 363449 2011. augusztus 26. 08:58
Válasz erre
Én most már az UH-1N-ek érkezését várom (2012? :) )
romeo 363448 2011. augusztus 26. 08:17
Válasz erre
A helikoptereket - üzembeállításuk után - az afganisztáni missziós szerepvállalásra felkészülő Légi Tanácsadó Csoport hazai kiképzésére használják majd.

- miéert csak erre a feladatra? -nem értem!

forrás: www.kormany.hu/hu/honvedelmi-miniszterium/hirek/megerkeztek-a-mi-8-asok
romeo 363447 2011. augusztus 26. 08:03
Válasz erre
A honvédség modernizált Mi-8-as szállítójárműveit szeptember 7-én mutatja be a nyilvánosságnak Hende Csaba honvédelmi miniszter a szolnoki helikopterbázison.
romeo 363446 2011. augusztus 26. 07:50
Válasz erre
Hogy fogják eltűntetni a finn felségjeleT?
romeo 363445 2011. augusztus 25. 21:50
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.