<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
romeo | Adatlap | 363495 | 2011. szeptember 6. 08:08 | ||
romeo | Adatlap | 363494 | 2011. szeptember 5. 08:56 | ||
juge75 | Adatlap | 363493 | 2011. szeptember 4. 16:51 | ||
Ez az eset 1994-95 körül volt, akkor még te középsulis voltál, Daala. | |||||
Kamovos | Adatlap | 363492 | 2011. szeptember 4. 15:47 | ||
Szia Daala! Hm... hát.. ez az üzemanyagtöltés egyszer engem is megtréfált. :) Éjszaki repülésen voltam, mikor 4 kamovot és 4 Mi-2-öt reptetem egyszerre. Egyik alkalommal mikor csirkecomb érkezet, kirohantunk hozzá és én az egyik töltőről elkezdtem telenyomni a főtartályt, még a kollégám a túloldali póttartályt kezdte tele taposni egy másik töltő kocsiról. Nem mondom volt gejzír nekem is! Fél kézzel csaptam helyére a fedelet, és próbáltam elfordítani a keresztvasat, miközben tekerni próbáltam közepén a szorító csavart. Azt hiszed sikerült megúsznom fürdés nélkül? Hát nem. Olyan szagom volt, mint egy viharlámpának! :D Üsv:kamovos | |||||
Daala | Adatlap | 363491 | 2011. szeptember 4. 15:21 | ||
Ez utóbbinál szerintem még nem voltam jelen...amikor átjöttem Szolnokra, már nem B.J. hanem J.B. volt a parancsnok | |||||
juge75 | Adatlap | 363490 | 2011. szeptember 4. 14:55 | ||
:-) De még 1x nem követted el, az tuti! Mi-8 Vs Maz töltőkocsi esetére emlékszel? A helikopter úszott a keróban, a dandár parancsnok (B.J.) szeme meg a vérben... | |||||
Daala | Adatlap | 363489 | 2011. szeptember 4. 14:01 | ||
Én is töltöttem csurig! :) Mindig a behorpasztott elejű tartályok (a tetején) jutnak eszembe, meg hogy a varjak mindig a stabilizátoron törték a diót és emiatt sokszor kellet újra vásznaznunk és festenünk a stabot. A másik ami még eszembe jut, hogy kezdő őrmesterként először töltöttem fel a gépet ismételt előkészítésénél, és sikerölt lezáratlanul hagynom a fő tartály nyílását, majd töltöttem a póttartályt. Az erdeménye egy igen jól sikerült kis gejzír lett, meg egy kerozintócs az állóhelyen. A hajózók meg röhögtek ezt látván, hogy nem is esett az eső... | |||||
LHSN.HU | Adatlap | 363488 | 2011. szeptember 4. 13:00 | ||
Talán már több (2-3) is repül, 3 napja láttam az egyik P-t. | |||||
Kamovos | Adatlap | 363487 | 2011. szeptember 4. 09:38 | ||
Szia Daala! Köszönöm a pontosítást. :) Először nekem is ez az adat ugrott be. Aztán arra gondoltam talán keverem a Kamoval, mert annak meg a teljes feltöltöttsége volt 600l (Fő tartáj 300 l két első 150-150 l) A Mi-2 póttartályoknál a nívópálcán 225 l-es jelölésre emlékszem. Ez viszont soha nem gátolt minket abban, hogy HDM feladatokra, illetve kik. rep. előtt ne töltsük nyakig. No persze, ez nem volt szabályos, mert a hő tágulás miatt ki folyhatott volna. De 300 l-es fogyasztás mellett, hol volt ideje a hő tágulásra? :) :D Ez a hő tágulás amúgy is csak akkor volt érdekes, ha napokig ott hagytuk. Üdv: kamovos | |||||
Daala | Adatlap | 363486 | 2011. szeptember 3. 22:35 | ||
A Mi-2 fő üza tartálya 600 literes, a póttartályok pedig 238 literesek. | |||||
Kamovos | Adatlap | 363485 | 2011. szeptember 3. 20:24 | ||
Szia juge75! Nem ő az! Ő nyugdíjba vonult a börgöndi kapuzáráskor. Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 363484 | 2011. szeptember 3. 20:24 | ||
Szia romeo Hát.. Ezt én is megmondhattam volna! :) De a sok bába között, pont az oldalszám veszett el! :D Természetesen a 9413-es van a képen. Az eredeti első festésével! A szineknél azért nem árt tudni, hogy indításból 3 féle álcsafestési változatban érkeztek! Üdv: kamovos | |||||
juge75 | Adatlap | 363483 | 2011. szeptember 3. 20:16 | ||
Hali Kamovos! Í-bácsi a "Bundás", aki Szolnokra került? | |||||
romeo | Adatlap | 363482 | 2011. szeptember 3. 20:16 | ||
Közben kibogoztam a számát: 9413 | |||||
romeo | Adatlap | 363481 | 2011. szeptember 3. 20:15 | ||
Hát ez jó volt! Köszönöm! | |||||
Kamovos | Adatlap | 363480 | 2011. szeptember 3. 20:08 | ||
Szia romeo A képről csekély információm van. Börgöndön készült kiképzési repülésen. Feltehetőleg az első üzemben tartó (Kamov) század üzemeltetésében állt akkor. Későbbiekben, amikor a Kamov század megszünt, átadásra került, de hogy a (kiss Gabi) Mi-1-es század, vagy a Lujó század kapta azt nem tudom megmondani A helikopter alatt és mögötte a Kamov század műszaki épülete, attól jobbra a Rep üza épülete. A helikopter farán azért van az a sötét folt, mert a csillagokat a hangárban Í-bácsi (Csabai zls) így festette át! Csak időszakos javításkor lettek rendesen lefestve. Póttartály pedig azért nincsen rajta, mert a béna kezű 1500mm-es Pk nem tudott nyáron teljes feltöltéssel felszállni. Ezért minden kiképzési repülés előtt le kellet építeni, és repülési nap végén visszatenni mindkét póttartályt. Mindaddig ment ez a játék még egy parancsnoki repülésen a CSRP-ről is repült valaki, és két iskolakör majd egy útvonal repülés után várnia kellett még két útvonal között feltöltötték a gépét! (a két iskolakör 2X0:25, egy útvonalrepülés 1:20 perc, óránkénti fogyasztás 300l a fő tartáj pedig csak 800l, ha jól emlékszem :) ) Ez egy pénteki kétváltásos repülés volt, hétfőn ment a kis gonosz fel a CSRP-re szőnyegszélére állni, kedden már póttartályokkal folytak a repülések ismét! Az első parancsnoki értekezleten meg elpanaszolta, hogy a beszélő szerszámai feljelentették, hogy sokat kellet dolgozni a póttartályok föl, és leszerelésével. Megint mehetett a CSRP-re szőnyegszélére állni, ahol elmondták neki, hogy akiket beszélő szerszámnak nevez, azok adják a segge alá a helikoptert, hogy repülhessen, úgy hívják őket, hogy sárkány halytómű mechanikus és azok is emberek. Üdv: kamovos | |||||
romeo | Adatlap | 363479 | 2011. szeptember 3. 17:02 | ||
Szerintem igen, mivel a Mi-24D már nem fog repülni... | |||||
sógor | Adatlap | 363478 | 2011. szeptember 3. 16:57 | ||
A falangákat is kivonták már a rendszerből? | |||||
romeo | Adatlap | 363477 | 2011. szeptember 3. 16:52 | ||
Főleg, ha Sz-8 kummulatív-repesz :) | |||||
sógor | Adatlap | 363476 | 2011. szeptember 3. 16:47 | ||
Én nem szívesen állnék ki a páncélosommal egy blokkra való K0 típusú NIR rakéta elé. | |||||
sógor | Adatlap | 363475 | 2011. szeptember 3. 16:46 | ||
Én nem szívesen állnék ki a páncélosommal egy blokkra való K0 típusú rakéta elé. | |||||
bgyasoldier | Adatlap | 363474 | 2011. szeptember 3. 15:18 | ||
Sziasztok! Ha azt nézitek, hogy egyetlen repülő 24-esünk van, akkor nem tök mindegy, meddig van rakéta hozzá? Egyáltalán nem rosszból, szeretem a 24-est, szivesen látnám még sokáig, akár új rakétával is. izraeli spike pl? | |||||
romeo | Adatlap | 363473 | 2011. szeptember 3. 15:00 | ||
Hát, az ATAKA jó lenne... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363472 | 2011. szeptember 3. 13:39 | ||
Amúgy meg lehet, hogy onnantól valami hiperszuper rakétát fognak integrálni csak még ők se tudják :) Zoli | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363471 | 2011. szeptember 3. 13:38 | ||
Bombavetéshez nem kell harci heli. Azt másról is lehet: harcászati rg., szállító heli, An-26... Az irányított páncéltörő rakétarendszer a harci heli lelke szerintem. Zoli | |||||
balaton | Adatlap | 363470 | 2011. szeptember 3. 12:44 | ||
Talán úgy értik, hogy október 30-ig végzik el az üzemidő-hosszabbítást. (2 hónapra minek hosszabbítanák meg?) | |||||
romeo | Adatlap | 363469 | 2011. szeptember 3. 10:53 | ||
sógor | Adatlap | 363468 | 2011. szeptember 3. 09:52 | ||
A bombákat még mindig le lehet vetni róluk. | |||||
sanyi | Adatlap | 363466 | 2011. szeptember 3. 09:17 | ||
De csak addig, amíg azokat is ki nem vonják...:( | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363465 | 2011. szeptember 3. 09:17 | ||
Végülis csak a lényegét vesztené el az egész... | |||||
romeo | Adatlap | 363464 | 2011. szeptember 3. 09:12 | ||
Érdekes lesz a Mi-24 pct. rakéták nélkül, amolyan tűztámogató eszközzé válik Sz-5, Sz-8 nem irányított rakétákkal + géppuska/gépágyú :(( | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363463 | 2011. szeptember 3. 07:28 | ||
Sziasztok Mit akartok! Az 50 százalékos találati aránnyal számolva is 29,5 tank, az majdnem egy egész zászlóalj :))) Zoli | |||||
Lajos | Adatlap | 363462 | 2011. szeptember 2. 23:20 | ||
Most azért egy kicsit megnyugodtam! Legalább október 30-ig nyugodtan alszom. Igazán előrelátóak vezéreink... | |||||
LHSN.HU | Adatlap | 363461 | 2011. szeptember 2. 21:34 | ||
Te jó ég, és csak 59 darab van? :( | |||||
romeo | Adatlap | 363460 | 2011. szeptember 1. 14:01 | ||
Mi-24 hír: 2. A Magyar Honvédség készletében lévõ 9M114 STURM típusú irányítható helikopter fedélzeti páncéltörõ rakéták üzemképességi ideje 2011. október 30-ig meghosszabbításra kerül. www.kozlonyok.hu/kozlonyok/Kozlonyok/13/PDF/2011/12.pdf Te jó ég, és mi lesz ezután? :( | |||||
Levix | Adatlap | 363459 | 2011. augusztus 28. 21:33 | ||
És mennyi baromságot hordtak össze. | |||||
romeo | Adatlap | 363458 | 2011. augusztus 28. 20:10 | ||
romeo | Adatlap | 363457 | 2011. augusztus 26. 12:28 | ||
Képriport a finn Mi-8 érkezéséről Pápára: lhsn.hu/megerkezett-a-finnorszagtol-kapott-ket-mi-8-as-szallitohelikopter/ | |||||
romeo | Adatlap | 363456 | 2011. augusztus 26. 10:43 | ||
Remélem nem festik át "magyartarkára", hisz a festésük a fotók alapján jó állapotban van... | |||||
juge75 | Adatlap | 363455 | 2011. augusztus 26. 10:35 | ||
Nitrohígítóval! :-) | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363454 | 2011. augusztus 26. 10:28 | ||
Én is várom de nagyon! | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363453 | 2011. augusztus 26. 10:27 | ||
Sziasztok Vajon a szép jelvényt az orron lefestik? Zoli | |||||
búza | Adatlap | 363452 | 2011. augusztus 26. 10:21 | ||
Gondolom, amikor átfestik magyar tererpszínre a két gépet akkor a felségjelet is! | |||||
romeo | Adatlap | 363451 | 2011. augusztus 26. 09:54 | ||
Igen a finn minyókrór van szó. | |||||
bgyasoldier | Adatlap | 363450 | 2011. augusztus 26. 09:43 | ||
Szia! Modernizált Mi-8-on a finn heliket értik szerinted? Azért csak erre a feladatra, mert erre kaptuk őket, ingyen. Azért biztos más repülés is belefér majd :) Felségjel: lefestik? :) NDK-s cuccokon is megoldották | |||||
romeo | Adatlap | 363449 | 2011. augusztus 26. 08:58 | ||
Én most már az UH-1N-ek érkezését várom (2012? :) ) | |||||
romeo | Adatlap | 363448 | 2011. augusztus 26. 08:17 | ||
A helikoptereket - üzembeállításuk után - az afganisztáni missziós szerepvállalásra felkészülő Légi Tanácsadó Csoport hazai kiképzésére használják majd. - miéert csak erre a feladatra? -nem értem! forrás: www.kormany.hu/hu/honvedelmi-miniszterium/hirek/megerkeztek-a-mi-8-asok | |||||
romeo | Adatlap | 363447 | 2011. augusztus 26. 08:03 | ||
A honvédség modernizált Mi-8-as szállítójárműveit szeptember 7-én mutatja be a nyilvánosságnak Hende Csaba honvédelmi miniszter a szolnoki helikopterbázison. | |||||
romeo | Adatlap | 363446 | 2011. augusztus 26. 07:50 | ||
Hogy fogják eltűntetni a finn felségjeleT? | |||||
romeo | Adatlap | 363445 | 2011. augusztus 25. 21:50 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Holnap, azaz 7-én lesz a finn Mi-8-asok nyilvános bemutatója.
fotó: www.hmflu.gov.hu/