/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
piratvitorla 363522 2011. szeptember 8. 09:09
Válasz erre
Szia
Van plusz légkondi, ILS, VOR/DME, valami területnavigáció (talán inerciális?), új nyugati nagy teherbírású csörlő, angol rádió (azt nem kaptuk) stb. Olyan szép állaotúak, hogy pl. még oldalszámos toll meg ceruza is van bennük.
Nincs: adatrögzítő, jelzőrakéta.
Zoli
romeo 363520 2011. szeptember 7. 22:33
Válasz erre
Üdv Juge75!
Köszi!
Én pl erre a galériára dondoltam:
lhsn.hu/kep/2011aug18.html

innen nem lehet menteni hagyományosan...
Freddy 363519 2011. szeptember 7. 22:33
Válasz erre
Világos, na de amikor tőlük hozzánk kerül, az az átadás. Ha nálunk szolgálatba állítják, megszerelik, berepülik, stb, és akkor tartanak egy bulit, annak (józan paraszti ésszel, fenntartva persze, hogy a hadsereg, meg úgy általában Magyarország nem mindig eszerint működik) avatás, első felszállás, bemutató, vagy valami ilyesmi lenne a neve, nem pedig átadás.
juge75 363518 2011. szeptember 7. 22:32
Válasz erre
Lehet a kivitel és minőség terén is jobb...
The_Ori 363517 2011. szeptember 7. 22:22
Válasz erre
Az átadás az marketing. Ennyi idő alatt már repülőképessé is tehették volna őket, ha kinn megfelelően lettek leállítva és szétszerelve. Miben tér el ez a gép mi gépeinktől? (A rádiókon és a radaron kívül.)
juge75 363516 2011. szeptember 7. 22:15
Válasz erre
juge75 363515 2011. szeptember 7. 22:08
Válasz erre
printscreen gomb, aztán pedig valamilyen képkezelő programba beilleszt és kijelöl a lényeg, mentés.
romeo 363514 2011. szeptember 7. 21:57
Válasz erre
Üdv LHSN.HU !

Nagyon jó az oldal, én már a kezdéstől figyelem. Ha lehetne egy észrevételem, -kár, hogy a képtárban megjelent fotókan nem lehet a szokásos módon menteni...
LHSN.HU 363513 2011. szeptember 7. 20:11
Válasz erre
http://lhsn.hu/a-finn-mi-8-as-helikopterek-hivatalos-atadasa/ címen van egy rövid beszámoló a finn helik átadásáról.
juge75 363512 2011. szeptember 7. 18:46
Válasz erre
Maga az egész átfestés rengeteg pénzbe kerülne.
Minek?
Minimálisan kell javítani, lajstromozni, nemzeti hovatartozási jelekkel ellátni, külsőre csodálatos állapotban vannak, belsőleg is biztosan kell pár dolgot módosítani a műszereken.
A Mig-29-en is csak a felségjeleket kellett át festeni.
Tibcsi 363511 2011. szeptember 7. 18:35
Válasz erre
A kamuflázs szerintem marad. Jó állapotú a festés, nincs sok értelme átfesteni. Bár nálunk sosem lehet tudni... :(
Freddy 363510 2011. szeptember 7. 18:31
Válasz erre
Az átadás gondolom azért átadás, mert a magyarok addig nem nyúlnak hozzá:)
juge75 363509 2011. szeptember 7. 18:17
Válasz erre
romeo 363508 2011. szeptember 7. 18:07
Válasz erre
Legalább annyit mondjon Valaki, hogy marad-e a finn kamuflázs?
romeo 363507 2011. szeptember 7. 18:04
Válasz erre
Videóbeszámoló a finn helik átadásáról:
www.szolnoktv.hu/hirek/

Csalódott vagyok, mert nem került fel a magyar felségjel :(
juge75 363506 2011. szeptember 7. 17:16
Válasz erre
Különben is, az UH-1 Amerikai, nem Vietnami gyártmányú és tervezésű.

Ő úgy értette volna, hogy: az egykor Vietnamban debütáló sikeres UH-1 gépek, UH-1N modernizált utódai.
romeo 363505 2011. szeptember 7. 16:55
Válasz erre
D_BJ20110907007.jpg.ashx
D_BJ20110907007.jpg.ashx

Pont a felségjelzést nem lehet látni...
forrás: www.hirado.hu/Hirek/2011/09/07/16/Uj_helikopterket_kapott_a_honvedseg.aspx
romeo 363504 2011. szeptember 7. 16:26
Válasz erre
Daala 363503 2011. szeptember 7. 16:15
Válasz erre
Ez jó nagy hülyeség! Mármint ez a Vietnamos duma...Az UH-1N-eket nem is használták Vietnamban!
romeo 363502 2011. szeptember 7. 16:11
Válasz erre
Amerikai helikopterek vásárlására adott utasítást a honvédelmi miniszter. Hende Csaba bizottságot állított fel az UH-1N egykori vietnami gépek modernizált változatának beszerzésére és az üzemeltetés alapos vizsgálatára.

hvg.hu/itthon/20110907_helikoptereket_venne_hende
csobi21 363501 2011. szeptember 7. 12:29
Válasz erre
Sziasztok!
Ma olyan fél 12-kor láttam /Balmazújvárostól délre/ egy nagyobb repülőgépet, ez nem is lenne olyan érdekes, de előtte pár száz méterre egy kisebb gép ment, valószínűsítem, hogy vadász, én egyből egy C-17-Gripen géppárra gondoltam, vagy igazoltatás, kikísérés, ilyesmi lehetett,és egy pár percre rá jött vissza a Grif, tud erről valaki valamit?
Sempi 363500 2011. szeptember 6. 22:11
Válasz erre
Úgy volt elmegyek, és izzadok egy kicsit LHSN déli végénél, hátha lesz a miniszternek egy dinamikus bemutató, és mégse tudok eljutni...
Kissé idegölő érzés :)
romeo 363499 2011. szeptember 6. 22:09
Válasz erre
Akkor inkább idegnyugtatót készítek :)
Nyugger 363498 2011. szeptember 6. 22:06
Válasz erre
Az első felszálláshoz még ne vedd meg a pezsgőt!
A földön megcsodálható gépekből eddig is jól álltunk, szerintem.
The_Ori 363497 2011. szeptember 6. 21:35
Válasz erre
Ugyanilyen, csak átfestik a felségjelet.
romeo 363496 2011. szeptember 6. 08:31
Válasz erre
Már nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz magyar színekben :)
romeo 363495 2011. szeptember 6. 08:08
Válasz erre
5
5

Holnap, azaz 7-én lesz a finn Mi-8-asok nyilvános bemutatója.
fotó: www.hmflu.gov.hu/
romeo 363494 2011. szeptember 5. 08:56
Válasz erre
MAZ 5337
MAZ 5337

Üdv!
Kéréssel fordulok hozzátok. A fotón látható üzemanyagtöltő jármű csak a kecskeméti reptéren szolgált(szolgál), típusa MAZ-5337 ATZ vagy TZA. Tudnátok feltenni további fotókat róla?
(jó lenne elölről, hátulról és menetirányban bal oldal)
Nagyon köszönöm!
juge75 363493 2011. szeptember 4. 16:51
Válasz erre
Ez az eset 1994-95 körül volt, akkor még te középsulis voltál, Daala.
Kamovos 363492 2011. szeptember 4. 15:47
Válasz erre
Szia Daala!

Hm... hát.. ez az üzemanyagtöltés egyszer engem is megtréfált. :)
Éjszaki repülésen voltam, mikor 4 kamovot és 4 Mi-2-öt reptetem egyszerre.
Egyik alkalommal mikor csirkecomb érkezet, kirohantunk hozzá és én az egyik töltőről elkezdtem telenyomni a főtartályt, még a kollégám a túloldali póttartályt kezdte tele taposni egy másik töltő kocsiról.
Nem mondom volt gejzír nekem is!
Fél kézzel csaptam helyére a fedelet, és próbáltam elfordítani a keresztvasat, miközben tekerni próbáltam közepén a szorító csavart.
Azt hiszed sikerült megúsznom fürdés nélkül?
Hát nem.
Olyan szagom volt, mint egy viharlámpának! :D

Üsv:kamovos
Daala 363491 2011. szeptember 4. 15:21
Válasz erre
Ez utóbbinál szerintem még nem voltam jelen...amikor átjöttem Szolnokra, már nem B.J. hanem J.B. volt a parancsnok
juge75 363490 2011. szeptember 4. 14:55
Válasz erre
:-)
De még 1x nem követted el, az tuti!

Mi-8 Vs Maz töltőkocsi esetére emlékszel?
A helikopter úszott a keróban, a dandár parancsnok (B.J.) szeme meg a vérben...
Daala 363489 2011. szeptember 4. 14:01
Válasz erre
Én is töltöttem csurig! :)
Mindig a behorpasztott elejű tartályok (a tetején) jutnak eszembe, meg hogy a varjak mindig a stabilizátoron törték a diót és emiatt sokszor kellet újra vásznaznunk és festenünk a stabot. A másik ami még eszembe jut, hogy kezdő őrmesterként először töltöttem fel a gépet ismételt előkészítésénél, és sikerölt lezáratlanul hagynom a fő tartály nyílását, majd töltöttem a póttartályt. Az erdeménye egy igen jól sikerült kis gejzír lett, meg egy kerozintócs az állóhelyen. A hajózók meg röhögtek ezt látván, hogy nem is esett az eső...
LHSN.HU 363488 2011. szeptember 4. 13:00
Válasz erre
Talán már több (2-3) is repül, 3 napja láttam az egyik P-t.
Kamovos 363487 2011. szeptember 4. 09:38
Válasz erre
Szia Daala!

Köszönöm a pontosítást. :)
Először nekem is ez az adat ugrott be.
Aztán arra gondoltam talán keverem a Kamoval, mert annak meg a teljes feltöltöttsége volt 600l (Fő tartáj 300 l két első 150-150 l)

A Mi-2 póttartályoknál a nívópálcán 225 l-es jelölésre emlékszem.
Ez viszont soha nem gátolt minket abban, hogy HDM feladatokra, illetve kik. rep. előtt ne töltsük nyakig.
No persze, ez nem volt szabályos, mert a hő tágulás miatt ki folyhatott volna.
De 300 l-es fogyasztás mellett, hol volt ideje a hő tágulásra? :) :D
Ez a hő tágulás amúgy is csak akkor volt érdekes, ha napokig ott hagytuk.

Üdv: kamovos
Daala 363486 2011. szeptember 3. 22:35
Válasz erre
A Mi-2 fő üza tartálya 600 literes, a póttartályok pedig 238 literesek.
Kamovos 363485 2011. szeptember 3. 20:24
Válasz erre
Szia juge75!

Nem ő az!
Ő nyugdíjba vonult a börgöndi kapuzáráskor.

Üdv: kamovos
Kamovos 363484 2011. szeptember 3. 20:24
Válasz erre
Szia romeo

Hát..
Ezt én is megmondhattam volna! :)
De a sok bába között, pont az oldalszám veszett el! :D
Természetesen a 9413-es van a képen.
Az eredeti első festésével!
A szineknél azért nem árt tudni, hogy indításból 3 féle álcsafestési változatban érkeztek!

Üdv: kamovos
juge75 363483 2011. szeptember 3. 20:16
Válasz erre
Hali Kamovos!
Í-bácsi a "Bundás", aki Szolnokra került?
romeo 363482 2011. szeptember 3. 20:16
Válasz erre
Közben kibogoztam a számát: 9413
romeo 363481 2011. szeptember 3. 20:15
Válasz erre
Kamovos 363480 2011. szeptember 3. 20:08
Válasz erre
Szia romeo

A képről csekély információm van.
Börgöndön készült kiképzési repülésen.
Feltehetőleg az első üzemben tartó (Kamov) század üzemeltetésében állt akkor.
Későbbiekben, amikor a Kamov század megszünt, átadásra került, de hogy a (kiss Gabi) Mi-1-es század, vagy a Lujó század kapta azt nem tudom megmondani
A helikopter alatt és mögötte a Kamov század műszaki épülete, attól jobbra a Rep üza épülete.

A helikopter farán azért van az a sötét folt, mert a csillagokat a hangárban Í-bácsi (Csabai zls) így festette át!
Csak időszakos javításkor lettek rendesen lefestve.

Póttartály pedig azért nincsen rajta, mert a béna kezű 1500mm-es Pk nem tudott nyáron teljes feltöltéssel felszállni.
Ezért minden kiképzési repülés előtt le kellet építeni, és repülési nap végén visszatenni mindkét póttartályt.
Mindaddig ment ez a játék még egy parancsnoki repülésen a CSRP-ről is repült valaki, és két iskolakör majd egy útvonal repülés után várnia kellett még két útvonal között feltöltötték a gépét!
(a két iskolakör 2X0:25, egy útvonalrepülés 1:20 perc, óránkénti fogyasztás 300l a fő tartáj pedig csak 800l, ha jól emlékszem :) )

Ez egy pénteki kétváltásos repülés volt, hétfőn ment a kis gonosz fel a CSRP-re szőnyegszélére állni, kedden már póttartályokkal folytak a repülések ismét!

Az első parancsnoki értekezleten meg elpanaszolta, hogy a beszélő szerszámai feljelentették, hogy sokat kellet dolgozni a póttartályok föl, és leszerelésével.

Megint mehetett a CSRP-re szőnyegszélére állni, ahol elmondták neki, hogy akiket beszélő szerszámnak nevez, azok adják a segge alá a helikoptert, hogy repülhessen, úgy hívják őket, hogy sárkány halytómű mechanikus és azok is emberek.

Üdv: kamovos
romeo 363479 2011. szeptember 3. 17:02
Válasz erre
Szerintem igen, mivel a Mi-24D már nem fog repülni...
sógor 363478 2011. szeptember 3. 16:57
Válasz erre
A falangákat is kivonták már a rendszerből?
romeo 363477 2011. szeptember 3. 16:52
Válasz erre
Főleg, ha Sz-8 kummulatív-repesz :)
sógor 363476 2011. szeptember 3. 16:47
Válasz erre
Én nem szívesen állnék ki a páncélosommal egy blokkra való K0 típusú NIR rakéta elé.
sógor 363475 2011. szeptember 3. 16:46
Válasz erre
Én nem szívesen állnék ki a páncélosommal egy blokkra való K0 típusú rakéta elé.
bgyasoldier 363474 2011. szeptember 3. 15:18
Válasz erre
Sziasztok!

Ha azt nézitek, hogy egyetlen repülő 24-esünk van, akkor nem tök mindegy, meddig van rakéta hozzá? Egyáltalán nem rosszból, szeretem a 24-est, szivesen látnám még sokáig, akár új rakétával is. izraeli spike pl?
romeo 363473 2011. szeptember 3. 15:00
Válasz erre
piratvitorla 363472 2011. szeptember 3. 13:39
Válasz erre
Amúgy meg lehet, hogy onnantól valami hiperszuper rakétát fognak integrálni csak még ők se tudják :)
Zoli
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.