| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
| 41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
| 61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
| 81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
| 101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
| 121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
| 141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
| romeo | Adatlap | 363526 | 2011. szeptember 8. 18:28 | ![]() | |
| Kamovos | Adatlap | 363525 | 2011. szeptember 8. 17:21 | ![]() | |
|
Szia romeo! Nem úgy volt, hogy kapjuk őket? Mert a vásárlás elég drága lehet at amiktól, mégha használt is! Ők csak a helikoptert adják az árban! Se létra, se szerszám, se pótalkatrészt nem adnak semmihez. Üdv: kamovos | |||||
| Weizi | Adatlap | 363524 | 2011. szeptember 8. 16:33 | ![]() | |
|
És hogy állnak üzemidővel? | |||||
| romeo | Adatlap | 363523 | 2011. szeptember 8. 12:23 | ![]() | |
|
Reméljük az UH-1N-ek is legalább olyan jó állapotban lesznek, mint a finn Mi-8-ak. | |||||
| piratvitorla | Adatlap | 363522 | 2011. szeptember 8. 09:09 | ![]() | |
|
Szia Van plusz légkondi, ILS, VOR/DME, valami területnavigáció (talán inerciális?), új nyugati nagy teherbírású csörlő, angol rádió (azt nem kaptuk) stb. Olyan szép állaotúak, hogy pl. még oldalszámos toll meg ceruza is van bennük. Nincs: adatrögzítő, jelzőrakéta. Zoli | |||||
| romeo | Adatlap | 363520 | 2011. szeptember 7. 22:33 | ![]() | |
|
Üdv Juge75! Köszi! Én pl erre a galériára dondoltam: lhsn.hu/kep/2011aug18.html innen nem lehet menteni hagyományosan... | |||||
| Freddy | Adatlap | 363519 | 2011. szeptember 7. 22:33 | ![]() | |
|
Világos, na de amikor tőlük hozzánk kerül, az az átadás. Ha nálunk szolgálatba állítják, megszerelik, berepülik, stb, és akkor tartanak egy bulit, annak (józan paraszti ésszel, fenntartva persze, hogy a hadsereg, meg úgy általában Magyarország nem mindig eszerint működik) avatás, első felszállás, bemutató, vagy valami ilyesmi lenne a neve, nem pedig átadás. | |||||
| juge75 | Adatlap | 363518 | 2011. szeptember 7. 22:32 | ![]() | |
|
Lehet a kivitel és minőség terén is jobb... | |||||
| The_Ori | Adatlap | 363517 | 2011. szeptember 7. 22:22 | ![]() | |
|
Az átadás az marketing. Ennyi idő alatt már repülőképessé is tehették volna őket, ha kinn megfelelően lettek leállítva és szétszerelve. Miben tér el ez a gép mi gépeinktől? (A rádiókon és a radaron kívül.) | |||||
| juge75 | Adatlap | 363516 | 2011. szeptember 7. 22:15 | ![]() | |
| juge75 | Adatlap | 363515 | 2011. szeptember 7. 22:08 | ![]() | |
|
printscreen gomb, aztán pedig valamilyen képkezelő programba beilleszt és kijelöl a lényeg, mentés. | |||||
| romeo | Adatlap | 363514 | 2011. szeptember 7. 21:57 | ![]() | |
|
Üdv LHSN.HU ! Nagyon jó az oldal, én már a kezdéstől figyelem. Ha lehetne egy észrevételem, -kár, hogy a képtárban megjelent fotókan nem lehet a szokásos módon menteni... | |||||
| LHSN.HU | Adatlap | 363513 | 2011. szeptember 7. 20:11 | ![]() | |
|
http://lhsn.hu/a-finn-mi-8-as-helikopterek-hivatalos-atadasa/ címen van egy rövid beszámoló a finn helik átadásáról. | |||||
| juge75 | Adatlap | 363512 | 2011. szeptember 7. 18:46 | ![]() | |
|
Maga az egész átfestés rengeteg pénzbe kerülne. Minek? Minimálisan kell javítani, lajstromozni, nemzeti hovatartozási jelekkel ellátni, külsőre csodálatos állapotban vannak, belsőleg is biztosan kell pár dolgot módosítani a műszereken. A Mig-29-en is csak a felségjeleket kellett át festeni. | |||||
| Tibcsi | Adatlap | 363511 | 2011. szeptember 7. 18:35 | ![]() | |
|
A kamuflázs szerintem marad. Jó állapotú a festés, nincs sok értelme átfesteni. Bár nálunk sosem lehet tudni... :( | |||||
| Freddy | Adatlap | 363510 | 2011. szeptember 7. 18:31 | ![]() | |
|
Az átadás gondolom azért átadás, mert a magyarok addig nem nyúlnak hozzá:) | |||||
| juge75 | Adatlap | 363509 | 2011. szeptember 7. 18:17 | ![]() | |
|
Majd meg érdeklődöm neked. | |||||
| romeo | Adatlap | 363508 | 2011. szeptember 7. 18:07 | ![]() | |
|
Legalább annyit mondjon Valaki, hogy marad-e a finn kamuflázs? | |||||
| romeo | Adatlap | 363507 | 2011. szeptember 7. 18:04 | ![]() | |
|
Videóbeszámoló a finn helik átadásáról: www.szolnoktv.hu/hirek/ Csalódott vagyok, mert nem került fel a magyar felségjel :( | |||||
| juge75 | Adatlap | 363506 | 2011. szeptember 7. 17:16 | ![]() | |
|
Különben is, az UH-1 Amerikai, nem Vietnami gyártmányú és tervezésű. Ő úgy értette volna, hogy: az egykor Vietnamban debütáló sikeres UH-1 gépek, UH-1N modernizált utódai. | |||||
| romeo | Adatlap | 363505 | 2011. szeptember 7. 16:55 | ![]() | |
|
Pont a felségjelzést nem lehet látni... forrás: www.hirado.hu/Hirek/2011/09/07/16/Uj_helikopterket_kapott_a_honvedseg.aspx | |||||
| romeo | Adatlap | 363504 | 2011. szeptember 7. 16:26 | ![]() | |
| Daala | Adatlap | 363503 | 2011. szeptember 7. 16:15 | ![]() | |
|
Ez jó nagy hülyeség! Mármint ez a Vietnamos duma...Az UH-1N-eket nem is használták Vietnamban! | |||||
| romeo | Adatlap | 363502 | 2011. szeptember 7. 16:11 | ![]() | |
|
Amerikai helikopterek vásárlására adott utasítást a honvédelmi miniszter. Hende Csaba bizottságot állított fel az UH-1N egykori vietnami gépek modernizált változatának beszerzésére és az üzemeltetés alapos vizsgálatára. hvg.hu/itthon/20110907_helikoptereket_venne_hende | |||||
| csobi21 | Adatlap | 363501 | 2011. szeptember 7. 12:29 | ![]() | |
|
Sziasztok! Ma olyan fél 12-kor láttam /Balmazújvárostól délre/ egy nagyobb repülőgépet, ez nem is lenne olyan érdekes, de előtte pár száz méterre egy kisebb gép ment, valószínűsítem, hogy vadász, én egyből egy C-17-Gripen géppárra gondoltam, vagy igazoltatás, kikísérés, ilyesmi lehetett,és egy pár percre rá jött vissza a Grif, tud erről valaki valamit? | |||||
| Sempi | Adatlap | 363500 | 2011. szeptember 6. 22:11 | ![]() | |
|
Úgy volt elmegyek, és izzadok egy kicsit LHSN déli végénél, hátha lesz a miniszternek egy dinamikus bemutató, és mégse tudok eljutni... Kissé idegölő érzés :) | |||||
| romeo | Adatlap | 363499 | 2011. szeptember 6. 22:09 | ![]() | |
|
Akkor inkább idegnyugtatót készítek :) | |||||
| Nyugger | Adatlap | 363498 | 2011. szeptember 6. 22:06 | ![]() | |
|
Az első felszálláshoz még ne vedd meg a pezsgőt! A földön megcsodálható gépekből eddig is jól álltunk, szerintem. | |||||
| The_Ori | Adatlap | 363497 | 2011. szeptember 6. 21:35 | ![]() | |
|
Ugyanilyen, csak átfestik a felségjelet. | |||||
| romeo | Adatlap | 363496 | 2011. szeptember 6. 08:31 | ![]() | |
|
Már nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz magyar színekben :) | |||||
| romeo | Adatlap | 363495 | 2011. szeptember 6. 08:08 | ![]() | |
| romeo | Adatlap | 363494 | 2011. szeptember 5. 08:56 | ![]() | |
| juge75 | Adatlap | 363493 | 2011. szeptember 4. 16:51 | ![]() | |
|
Ez az eset 1994-95 körül volt, akkor még te középsulis voltál, Daala. | |||||
| Kamovos | Adatlap | 363492 | 2011. szeptember 4. 15:47 | ![]() | |
|
Szia Daala! Hm... hát.. ez az üzemanyagtöltés egyszer engem is megtréfált. :) Éjszaki repülésen voltam, mikor 4 kamovot és 4 Mi-2-öt reptetem egyszerre. Egyik alkalommal mikor csirkecomb érkezet, kirohantunk hozzá és én az egyik töltőről elkezdtem telenyomni a főtartályt, még a kollégám a túloldali póttartályt kezdte tele taposni egy másik töltő kocsiról. Nem mondom volt gejzír nekem is! Fél kézzel csaptam helyére a fedelet, és próbáltam elfordítani a keresztvasat, miközben tekerni próbáltam közepén a szorító csavart. Azt hiszed sikerült megúsznom fürdés nélkül? Hát nem. Olyan szagom volt, mint egy viharlámpának! :D Üsv:kamovos | |||||
| Daala | Adatlap | 363491 | 2011. szeptember 4. 15:21 | ![]() | |
|
Ez utóbbinál szerintem még nem voltam jelen...amikor átjöttem Szolnokra, már nem B.J. hanem J.B. volt a parancsnok | |||||
| juge75 | Adatlap | 363490 | 2011. szeptember 4. 14:55 | ![]() | |
|
:-) De még 1x nem követted el, az tuti! Mi-8 Vs Maz töltőkocsi esetére emlékszel? A helikopter úszott a keróban, a dandár parancsnok (B.J.) szeme meg a vérben... | |||||
| Daala | Adatlap | 363489 | 2011. szeptember 4. 14:01 | ![]() | |
|
Én is töltöttem csurig! :) Mindig a behorpasztott elejű tartályok (a tetején) jutnak eszembe, meg hogy a varjak mindig a stabilizátoron törték a diót és emiatt sokszor kellet újra vásznaznunk és festenünk a stabot. A másik ami még eszembe jut, hogy kezdő őrmesterként először töltöttem fel a gépet ismételt előkészítésénél, és sikerölt lezáratlanul hagynom a fő tartály nyílását, majd töltöttem a póttartályt. Az erdeménye egy igen jól sikerült kis gejzír lett, meg egy kerozintócs az állóhelyen. A hajózók meg röhögtek ezt látván, hogy nem is esett az eső... | |||||
| LHSN.HU | Adatlap | 363488 | 2011. szeptember 4. 13:00 | ![]() | |
|
Talán már több (2-3) is repül, 3 napja láttam az egyik P-t. | |||||
| Kamovos | Adatlap | 363487 | 2011. szeptember 4. 09:38 | ![]() | |
|
Szia Daala! Köszönöm a pontosítást. :) Először nekem is ez az adat ugrott be. Aztán arra gondoltam talán keverem a Kamoval, mert annak meg a teljes feltöltöttsége volt 600l (Fő tartáj 300 l két első 150-150 l) A Mi-2 póttartályoknál a nívópálcán 225 l-es jelölésre emlékszem. Ez viszont soha nem gátolt minket abban, hogy HDM feladatokra, illetve kik. rep. előtt ne töltsük nyakig. No persze, ez nem volt szabályos, mert a hő tágulás miatt ki folyhatott volna. De 300 l-es fogyasztás mellett, hol volt ideje a hő tágulásra? :) :D Ez a hő tágulás amúgy is csak akkor volt érdekes, ha napokig ott hagytuk. Üdv: kamovos | |||||
| Daala | Adatlap | 363486 | 2011. szeptember 3. 22:35 | ![]() | |
|
A Mi-2 fő üza tartálya 600 literes, a póttartályok pedig 238 literesek. | |||||
| Kamovos | Adatlap | 363485 | 2011. szeptember 3. 20:24 | ![]() | |
|
Szia juge75! Nem ő az! Ő nyugdíjba vonult a börgöndi kapuzáráskor. Üdv: kamovos | |||||
| Kamovos | Adatlap | 363484 | 2011. szeptember 3. 20:24 | ![]() | |
|
Szia romeo Hát.. Ezt én is megmondhattam volna! :) De a sok bába között, pont az oldalszám veszett el! :D Természetesen a 9413-es van a képen. Az eredeti első festésével! A szineknél azért nem árt tudni, hogy indításból 3 féle álcsafestési változatban érkeztek! Üdv: kamovos | |||||
| juge75 | Adatlap | 363483 | 2011. szeptember 3. 20:16 | ![]() | |
|
Hali Kamovos! Í-bácsi a "Bundás", aki Szolnokra került? | |||||
| romeo | Adatlap | 363482 | 2011. szeptember 3. 20:16 | ![]() | |
|
Közben kibogoztam a számát: 9413 | |||||
| romeo | Adatlap | 363481 | 2011. szeptember 3. 20:15 | ![]() | |
|
Hát ez jó volt! Köszönöm! | |||||
| Kamovos | Adatlap | 363480 | 2011. szeptember 3. 20:08 | ![]() | |
|
Szia romeo A képről csekély információm van. Börgöndön készült kiképzési repülésen. Feltehetőleg az első üzemben tartó (Kamov) század üzemeltetésében állt akkor. Későbbiekben, amikor a Kamov század megszünt, átadásra került, de hogy a (kiss Gabi) Mi-1-es század, vagy a Lujó század kapta azt nem tudom megmondani A helikopter alatt és mögötte a Kamov század műszaki épülete, attól jobbra a Rep üza épülete. A helikopter farán azért van az a sötét folt, mert a csillagokat a hangárban Í-bácsi (Csabai zls) így festette át! Csak időszakos javításkor lettek rendesen lefestve. Póttartály pedig azért nincsen rajta, mert a béna kezű 1500mm-es Pk nem tudott nyáron teljes feltöltéssel felszállni. Ezért minden kiképzési repülés előtt le kellet építeni, és repülési nap végén visszatenni mindkét póttartályt. Mindaddig ment ez a játék még egy parancsnoki repülésen a CSRP-ről is repült valaki, és két iskolakör majd egy útvonal repülés után várnia kellett még két útvonal között feltöltötték a gépét! (a két iskolakör 2X0:25, egy útvonalrepülés 1:20 perc, óránkénti fogyasztás 300l a fő tartáj pedig csak 800l, ha jól emlékszem :) ) Ez egy pénteki kétváltásos repülés volt, hétfőn ment a kis gonosz fel a CSRP-re szőnyegszélére állni, kedden már póttartályokkal folytak a repülések ismét! Az első parancsnoki értekezleten meg elpanaszolta, hogy a beszélő szerszámai feljelentették, hogy sokat kellet dolgozni a póttartályok föl, és leszerelésével. Megint mehetett a CSRP-re szőnyegszélére állni, ahol elmondták neki, hogy akiket beszélő szerszámnak nevez, azok adják a segge alá a helikoptert, hogy repülhessen, úgy hívják őket, hogy sárkány halytómű mechanikus és azok is emberek. Üdv: kamovos | |||||
| romeo | Adatlap | 363479 | 2011. szeptember 3. 17:02 | ![]() | |
|
Szerintem igen, mivel a Mi-24D már nem fog repülni... | |||||
| sógor | Adatlap | 363478 | 2011. szeptember 3. 16:57 | ![]() | |
|
A falangákat is kivonták már a rendszerből? | |||||
| romeo | Adatlap | 363477 | 2011. szeptember 3. 16:52 | ![]() | |
|
Főleg, ha Sz-8 kummulatív-repesz :) | |||||
| sógor | Adatlap | 363476 | 2011. szeptember 3. 16:47 | ![]() | |
|
Én nem szívesen állnék ki a páncélosommal egy blokkra való K0 típusú NIR rakéta elé. | |||||
| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
| 41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
| 61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
| 81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
| 101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
| 121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
| 141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Nem, ez nem az amerikai segélyprogram keretében lesz lebonyolítva.