/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
juge75 363612 2011. szeptember 14. 20:29
Válasz erre
Ja, és Cs.S. "Bundás"-üdvözöl Szolnokról!
juge75 363611 2011. szeptember 14. 20:29
Válasz erre
Tedd a fejedre és tükör előtt! :-)
Benedek 363610 2011. szeptember 14. 20:16
Válasz erre
A belső műszőr,vagy mi a nyavalya,oly kellemes viselet,hogy 5-perc után vakaródzik tőle a fejbőr,mintha lakók lennének a hajban.Emiatt melegít (szerintem)
Kamovos 363609 2011. szeptember 14. 20:10
Válasz erre
Szia Benedek!

Nekem azt hiszem csak ez nincsen meg. :(
Téliben csak terepmintás van itthon.
De jövőre szétnézek Velencén, hátha ottvan a ruháimmal együtt!
Nyáriban megvan a zöld és a terepszínű is.
Köznapi téli nyári szintén megvan.

Ha találok valami kereket amire rátudom tenni őket akkor le fényképezem a sapka garnitúrám. :D

Üdv: kamovos
Benedek 363608 2011. szeptember 14. 20:00
Válasz erre
Nekem még mindíg megvan.Féltve őrzöm,és hidegben viselem is.
Kamovos 363607 2011. szeptember 14. 19:42
Válasz erre
Hát eléggé szopott gombócok voltunk benne!
De mindenhova oda fértünk benne és nem fázott a fejünk.

Üdv: kamovos
romeo 363606 2011. szeptember 14. 19:36
Válasz erre
6d75_1_big
6d75_1_big

Üdv!
Ez téli fejfedő hasznos dolog volt, vagy inkább útálni való, és mi volt a helyzet a nyári változattal?
Köszi!
Altengernagy 363605 2011. szeptember 13. 22:32
Válasz erre
Erre már szerintem mindenki rájött, hogy mért nem fogadunk el semmit ami ingyen van...

MERT NEM LEHET RAJTA KERESNI
sógor 363604 2011. szeptember 12. 20:43
Válasz erre
Az S-or ban lehetett cifrán öltözni bakancs ,málhaöv, kötött sapka ,US sisakhuzat
a táboron kívül nem szóltak érte ,amúgy jó példával az egyik kontingens pk szolgált, aki oldalt zipzáros (szerintem rephajózó) csizmát viselt nem 65M bakancsot.
Benedek 363603 2011. szeptember 12. 20:20
Válasz erre
Mivel a HT-k nak a ruházati boltban kell vásárolni,és csak az ott rendszeresített ruhát viselhetjük,ezt ennyiért kell megvenni.A legtöbb zsibipiacon ott sorakoztak az egyenruhák ,felszerelési cikkek a zsibis-ember standján.Én csak pár hónapig hordtam a bakancsot,de kényelmetlen és forró volt,mintha rezsóban lettem volna.
sógor 363602 2011. szeptember 12. 20:15
Válasz erre
A nyári bakancs egy hónap után elkezdett fesleni a bőr és a gyöngyvászon találkozásánál.
A 90-es évek végén az átlagos USA bakancsok ( bőr átmeneti időszak két változat,fekete és zöld gyöngyvászon felsővel-jungle)úgy 50dolcsi körül voltak ,a Mattenhorn volt 120dolcsi. 32000 nagyon durva ár egy bakancsért.
Néztük a PX-ben a barna pólók hármasával fillérekért ,a ruházat (alsó -felső) is kb 50dolesz volt.
No coment
Benedek 363601 2011. szeptember 12. 19:58
Válasz erre
Mióta vannak missziók,azóta nincs ,vagy csak kopik a haditechnikánk.
Akkora pénzt visz el a külhoni katonáskodás,hogy itthonra még pólónk is alig-alig volt.
Sőt az új,mittudomén milyen bakancsra csak az utólsó szolgálati évemben tettem szert.Ebben is volt egy kis keserűség,mert nyárra télit sikerült vásárolni,potom 32000-es áron.Tehát én biztosan átgondolnám,hogy miben mekkora szerepet tudok vállalni.
Ez hasonlít arra,amikor a gernc-sérvvel bajlódót kérik meg,hogy vigye föl a zongorát az emeletre.:(((
Benedek 363600 2011. szeptember 12. 19:57
Válasz erre
Mióta vannak missziók,azóta nincs ,vagy csak kopik a haditechnikánk.
Akkora pénzt visz el a külhoni katonáskodás,hogy itthonra még pólónk is alig-alig volt.
Sőt az új,mittudomén milyen bakancsra csak az utólsó szolgálati évemben tettem szert.Ebben is volt egy kis keserűség,mert nyárra télit sikerült vásárolni,potom 32000-es áron.Tehát én biztosan átgondolnám,hogy miben mekkora szerepet tudok vállalni.
Ez hasonlít arra,amikor a gernc-sérvvel bajlódót kérik meg,hogy vigye föl a zongorát az emeletre.:(((
sógor 363599 2011. szeptember 12. 19:49
Válasz erre
Az ellátásnál a cég külföldi Misszióinak ellátására gondoltam.
zoli1989 363598 2011. szeptember 12. 19:49
Válasz erre
sógor 363597 2011. szeptember 12. 19:47
Válasz erre
A probléma talán ott volt ,hogy a 90-es években csak beszéltek a haderő reformról de a koncepció a leépítés volt.
amit tudtak mindent leépítettek ,az állam adóság kontójára tankokat hoztak (sok altípust)ma mennyi hk-nk van szolgálatban? A Herculesekkel minden missziót elérnének
így saját erőből megoldható lenne az ellátásuk. Annyit hallottam ,hogy néha bizony kalandos hazajönni innen -onnan.
üdv sógor.
Vik30 363596 2011. szeptember 12. 19:46
Válasz erre
silent8 363594 2011. szeptember 12. 19:07
Válasz erre
Szia! Igaz, így van. Azokkal a herkulesekkel repülnek a Románok. Teljesen ingyen kaptuk volna. "Csak" a nagyjavítást, és a hadrendbe állítás költségeit kellett volna a HM-nek fizetni. Hát osztottak, szoroztak... Döntöttek.  Nem éri meg. Most drága euróért/usd nézelődünk váltótípus után. A Románoknál, pedig a felújítás után minden gond nélkül repülnek a herkik...  Ez már nálunk csak így megy :D
sógor 363592 2011. szeptember 12. 19:01
Válasz erre
A 90-es években állítólag volt egy projekt ,kaptunk volna C-130-as szállítókat a gépeket ingyen ,aztán valamiért törölték ,pedig képzelhetitek mit költhet a cég szállításra -okra .De hát a szállításoknak is élni kell valamiből...
Benedek 363591 2011. szeptember 12. 18:59
Válasz erre
Ha megjönnek azok a z UH-1N-ek,akkor én fedtech.leszek rajtuk!Ha-ha-ha
Benedek 363589 2011. szeptember 12. 18:57
Válasz erre
A Mi-8-asból nagyon nem kell 24-esbe alkatrészt átpakolni,hacsak nem a Ga-csapokat! Ennyi az azonosság! slussz!
Akik annak idején megfüggtek a két parancsnoki német 24-essel,még meg is fenyítették!Pedig abból lett a 335-336-os P-és!
Minimális munkával minden NDK-s gép sokáig repülhettek volna.És talán én sem leszek nyugdíjas.
Kamovos 363587 2011. szeptember 12. 18:41
Válasz erre
Szia sulyid!

Vannak kompatibilis alkatrészek a Mi-8 és Mi-17 helikopterekben a Mi-24-hez.
Mint ahogy a Mi-2-ben is voltak a Mi-8, Mi-17 helikopterekhez.
Ne tévesszen meg a gép külseje és mérete.
Meglepően sok azonosságot lehet találni adott rendszerekben.

Üdv: kamovos
sulyid 363586 2011. szeptember 12. 18:35
Válasz erre
Most nem ingyen fogjuk majd kapni a gépeket, hanem jó pénzekért...
sulyid 363585 2011. szeptember 12. 18:34
Válasz erre
Nem hiszem, hogy a finn mi-8-as alkatrészek kompatibilisek lennének a mi-24-esekkel... ha igazak a hírek azokat az alkatrészeket már megreggelizte a magyar mi-8-as flotta...
Kamovos 363584 2011. szeptember 12. 18:17
Válasz erre
Ja!

Azok az ajándékba szánt UH-1 N helikoptereket akkor már meg sem kapjuk?

Üdv: kamovos
Kamovos 363583 2011. szeptember 12. 18:13
Válasz erre
Szia Benedek.

Sokunknak sírt a szívünk mikor kiderült, hogy az enyészeté lesznek, és ne repülnek velük.
Volt egy nagyon buta beidegződés.
Miszerint az ajándék gépeket nagyjavításra kell küldeni, mielőtt üzemeltetni kezdenénk őket! :(
Hát ezt nem értem!
Ha adott egy üzemképes technika a Németeknél, akkor azt itt nálunk miért nem lehet üzemképesként kezelni?
Na jó dolgozzunk rajta!
Hajtsuk végre a legmagasabb színtű időszakos vizsgát.
No de aztán had repüljenek azok a forgószárnyas madarak.

Ellenpélda, a 2db Fin Mi-8!
Ennyit változott a helyzet azóta?

Remélem a Fin alkatrészekből azért jut a Mi-24-ekbe is, és akkor talán akár 4-5 is üzemképes lehet.

Üdv: kamovos
sulyid 363582 2011. szeptember 12. 18:10
Válasz erre
Nehogy feltűnjön, hogy ezeket a reptereket már sok-sok éve nem használják...
Benedek 363581 2011. szeptember 12. 17:57
Válasz erre
Az az igazság,hogy az UH-1-es ajándékprojekt már 2001-2002-körül is aktuálisnak látszott.Igéret,ajánlat,képességfelmérés,stb.Akkor sem lett belőle semmi.Én igazán úgy gondolom,hogy azt a 20 NDK-s gépet akkor kellett volna nagyjavítani amikor megérkeztek,és most lenne még Ük.24-esünk bőven.
Vik30 363580 2011. szeptember 12. 17:09
Válasz erre
Kb ilyen állapotban vannak a repeszközök is:)mint a repterek:)
Vik30 363579 2011. szeptember 12. 17:08
Válasz erre
Kamovos 363578 2011. szeptember 12. 17:05
Válasz erre
sulyid 363577 2011. szeptember 12. 17:04
Válasz erre
És amelyik már kifutott a naptáriból? Azt még lehet reptetni háború esetén?
Kamovos 363576 2011. szeptember 12. 17:03
Válasz erre
No akkor!

Ha egy tecnikai eszköz, időszakos vizsgán van, és magasabb harckészültségi fokozatott rendelnek el.
Az időszakos vizsgát gyorsítottan hajtják végre, és akár 1 órán belül is emelhetik a gépe!
No persze ez attól is függ, hogy milyen mértékig van éppen megbontva!

Ha pedig háború kerekedne ki, akkor az összes naptári üzemidős gépet hadra foghatóként kezelik.

Tudomásom szerint.

Üdv: kamovos
Vik30 363575 2011. szeptember 12. 17:01
Válasz erre
Hány helikopter pilótánk van aki repül mi-24 esen ök osztoznak 2 helikopteren?
Vicc:)
Nem légierő hanem szar! Az jöhet aki akar!Gondolom már tankunk sincs! Végül is minek már csak bábok vannak kormányon az diktál aki akar!
sulyid 363574 2011. szeptember 12. 16:54
Válasz erre
Ha a gép időszakos javításon van, akkor nem szokás vele repkedni, tehát a lényegi rész igaz: egy gép volt, amit gyak bármikor emelni lehetett...
LHSN.HU 363573 2011. szeptember 12. 16:50
Válasz erre
Sziasztok!

A HTKA cikkében szereplő információ nem volt valós, akkor is 2 repképes 24-es volt csak az egyik időszakos javítás alatt volt, de ettől még működőképes volt. Bent volt a hangárba és ellenőrizték, magam is láttam...

A helyzet információim szerint azóta változatlan, azaz 2 gép van működőképesen.

Tartalék P az hol van? Amiket kaptunk anno az nem úgy működik, hogy csak úgy elővesszük... Nincs tartalék. Azok évek óta kint állnak a szabad ég alatt, kérdéses, hogy egyáltalán helyrehozhatók-e, hogy nem következett-e be a sárkányszerkezeten olyan elváltozás ami miatt egyáltalán nem lehet újból repképessé tenni.

A Magyar Közlöny egyik mellékletében elvileg van szó 5 24-es felújítására elkülönített pénzről, ha ebből lesz valami akkor se hiszem hogy az ex NDK-s gépeket vennék elő.

Javítsatok ha tévedek!
Benedek 363572 2011. szeptember 12. 07:35
Válasz erre
Ennél azért sokkal több 24-est reptettünk át szárnyán Szentkirály-ról Szolnokra,mint ez a jó esetben kettő üzemképes.Ennek biztosan nem a műszakiak az okai,hiszen az üzemidő az egy alkudozást nem tűrő ördög.Viszont az is biztos,hogy az NDK-s örökség D-i még mindíg repülhetnének!Tehát ha benézek a vitrinembe,legalább kétszer annyi 24-est láthatok,mint a légben szárnyalót.
Ez pedig szomorú.(legalábbis nekem,akinek sok-sok éven át kenyéradóm volt).
Taylor 363571 2011. szeptember 12. 07:35
Válasz erre
Valóban!
Lehet hogy elővették a tartalék Mi.24P-ket?
Vagy legalábbis üzemképessé tették?
De ez akkor se légierő. Sajnos...
Ez már csak vergődés.
sulyid 363570 2011. szeptember 12. 06:22
Válasz erre
Én meg 2 nappal ezelőtt láttam repülni 1 másik mihut...
airbase.blog.hu/2011/09/09/logical_decision_2011_kinn_a_terepen
Ez most volt, s nem a csőrike vett részt rajta...
Taylor 363569 2011. szeptember 12. 02:55
Válasz erre
7 oldallal ezelött lett megtárgyalva, hogy csak egyettlen repképes mi-24-es van az országunkban! Addig megjavítottak egyett ,vagy mi?
Itt egy cikk amire támaszkodtunk. Aztán hogy mi az igazság azt nem tudom.

http://htka.hu/2011/07/05/breking-mi-24-es-budaorson/

Üdv:Taylor
sulyid 363568 2011. szeptember 11. 22:25
Válasz erre
Kettő repképes mi-24-es van... -.-
silent8 363567 2011. szeptember 11. 21:40
Válasz erre
Illetve még annyit, hogy a páncéltörő eszközök hatásfok ellenőrzése is rámutat arra, hogy vizsgálódnak, mi történne, ha se 24-esek, se T-72-esek nem lennének./ mert mondjuk kivonnják./ Ország Biztonság szempontjából nem mindegy, ha egyszerre eltűnik majdnem minden fontosabb páncéltörő képesség. Mivel mostanában csak egy 24-est lehetett/lehet látni a levegőbe /csőrike II./, feltűnik, hogy nincsenek helikopterek. Bár lehet üzemidővel spórolnak. Szóval csak ezeket láttam eddig, gondoltam megkérdezem hátha lemaradtam valamiről? :DD
Lehet sok akciófilmet nézek, és azért vannak összeesküvés elméleteim :DDD

silent8 
silent8 363566 2011. szeptember 11. 21:35
Válasz erre
Ebből adódóan jött a kérdésem.

www.freeweb.hu/harcihelikopter/lajstrom/magyar24.php

silent8
silent8 363565 2011. szeptember 11. 21:31
Válasz erre
Több fotón is láttam 24-eseket a földön, szétszerelve. Olyan gépeket, amelyek nem olyan rég még repültek. Viszont a csőrike II. kívül nem láttam mostanában 24-est repülni. De még a földön repülésre előkészítve sem. Egyébként meg nem lepődnék meg, ha csöndben kivonnák a 24-eseket.Szerintem nem véletlenül tesztelték nem régen a kézi páncéltörő eszközeink hatásfokát. Mert amennyi harcihelikopterünk maradt, azokkal elég nehéz lehetne megállítani egy nagyobb páncélos megszállást. Bár ennek az esélye gondolom egyenlő a 0-val. Bár ahogy a mondás is állítja: "aki békét akar, készüljön a háborúra".
Egyébként az igaz, hogy annó a HM tesztelte az olasz Auguszta A-129-est? Esetleg ilyenekkel kiválthatóak a 24-esek? 

silent8
LHSN.HU 363564 2011. szeptember 11. 20:50
Válasz erre
A legutóbbi cikkekben a www.lhsn.hu weboldalon is olvasható, sőt látható is a képek között levegőben lévő magyar 24-es...

Kérdés, hogy hátha tud valamit a kérdező, amit mi nem?
Benedek 363563 2011. szeptember 11. 19:40
Válasz erre
Gondolom azért kérdezik,mert kevés van belőle,ennél fogva ritkán szelik a levegőt.
Benedek 363562 2011. szeptember 11. 19:40
Válasz erre
Gondolom azért kérdezik,mert kevés van belőle,ennél fogva ritkán szelik a levegőt.
LHSN.HU 363561 2011. szeptember 11. 19:15
Válasz erre
silent8 363560 2011. szeptember 11. 18:58
Válasz erre
Sziasztok! Tud valaki valamit a Mi-24-esekről. Most ezek le lettek állítva, vagy mi lett a gépekkel?

silent8
LHSN.HU 363559 2011. szeptember 11. 16:48
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.