/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
sógor 363674 2011. szeptember 18. 14:03
Válasz erre
Amiről beszélsz az nem Al Hillahban volt?
sanyi 363673 2011. szeptember 18. 12:58
Válasz erre
Szóval ezért nem lennék jó katonának, rendőrnek mert leürülékelném a tűzparancsot...
Szerintem inkább Vatikánnal kellene összefognunk, mert lassan velük leszünk egy szinten.
balaton 363672 2011. szeptember 18. 12:42
Válasz erre
Ez döbbenetes. Kib... bürokrácia!
SIG 363671 2011. szeptember 18. 11:38
Válasz erre
Üdvözlet Nagyuram ! A katonai viszony sem a legjobb (ha meghallgatod a szerény véleményemet) mivel az elmúlt hónapokban a közös külszolgálatban, akció közben meghalt négy lengyel katona, mert a magyar katona várta a rádiójában, hogy tűzparancsot kapjon és mivel az nem érkezett meg, így nem mert beavatkozni. Ennek köszönhetően a lengyelek finoman megkérdőjelezték az alkalmasságunkat bármiféle katonai misszióban :S Ez természetesen nem az a hír, ami az RTL Klub vagy a TV2 által eladható lenne, ezért nem tud róla az adófizető :) Ennek a finomabb változata az volt, amikor az amerikai az M4-el a kezében jelezte a toronyban csücsülő magyar nehézgéppuska kezelőjének, hogy előtte lévő eszköz tűzcsapása egy picivel eredményesebbé tenné a délutánt, mire az elmaradt, mert a mi szabályaink szerint, még háborús övezetben is el kell számolni a lőszerrel :S Szóval keményen vágjuk ám magunk alatt a fát, de különben én is azt gondolom, hogy katonai illetve haditechnikai szempontból nekünk a helyes út a lengyelek kezét fogva lenne. 
juge75 363668 2011. szeptember 18. 10:23
Válasz erre
Katonai viszonyra gondoltam, lesza---m a politikát a politikusokkal együtt.
The_Ori 363667 2011. szeptember 18. 00:55
Válasz erre
A lengyel-magyar politikai viszony a legjobb esetben is közömbös jelenleg, de semmiképp nem jó. Persze pénzért adnának bármit, csak nekünk épp az nincs.
juge75 363666 2011. szeptember 17. 23:37
Válasz erre
Véleményem szerint érdemes lenne Lengyel barátainkkal konzultálnunk, ugyanis náluk ez és más helikopter kategóriák épülnek, rendszereket beszállítanak és gyártanak.
Nem használtakat, újakat.
Oka van annak, hogy nem kell az Amiknak a cucc.
Mivel még jó a viszonyunk Lengyelországgal, és náluk nem lett agyonvágva a hadiipar, és a múltban is sok modernizációt és javítást együtt léptünk meg velük, ezen a szálon kellene folytatni...
Nekünk vannak nagyon jó és képzett szakembereink, nekik gyártási kapacitásuk.
A Mi-2 repült már ilyen feladatkörben, és létezik az utóda is.
Kamovos 363658 2011. szeptember 17. 15:24
Válasz erre
Köszönöm, köszönöm köszönöm!

Nem tudom, lehet nekem már meszes az agyam, és azért emlékszem ilyenekre.
Nekem még azt tanították, hogy 4-5 fő az könnyű helikopter, a 10-12 fő az közepes helikopter, 20 főtől már nagy helikopterről beszélünk.

Üdv: kamovos
Ui: holnap jövök.
Solo 363657 2011. szeptember 17. 11:52
Válasz erre
A CH-53 már a heavy lift transport helicopter kategória. Magyarul nehéz helinek szokás nevezni.
Az UH-1 max felszállósúlya alapján az ICAO szerint könnyű vagy kis heli lenne, de katonáéknál a közepes helik közé sorolják. Nálunk kiválóan ellátná a könnyű helikopter feladatokat, de például egy MD-500 vagy OH-58 lenne az igazi könnyű heli.
silent8 363655 2011. szeptember 17. 11:45
Válasz erre
Már korábban is volt egy beszélgetésünk itt a ch-53-ról és a minyókról. Melyik milyen kategóriába tartozik...
silent8 363654 2011. szeptember 17. 11:43
Válasz erre
egyébként itt egy videó. Ahol közelről látszik egy mh-53-as. Érdemes összevetni a mi8/17-es rakterével. Nem sok eltérés van. Tudom nem a ch-53-as volt a téma, hanem a Huey. De szerintem nem lehet összehasonlítani egy Huey-t a Mi-8/17-el. 

www.youtube.com/watch
Kb. 1:00-tól látható. Előtte a leszállás látszik...

silent8
Solo 363653 2011. szeptember 17. 11:36
Válasz erre
Felesleges vitázni. :)
A Mi-8/17 és az UH-1N is közepes szállító helikopter. :)
Kamovos Ka-26 és Mi-2 helik közelségében töltötte a fél életét. Neki egy Minyó már óriás helinek számít. :)
romeo 363652 2011. szeptember 17. 10:15
Válasz erre
Beszerzés előtt jó lenne megvizsgálni az UH-1N baleseti statisztikáját is.
sulyid 363651 2011. szeptember 17. 10:09
Válasz erre
Szerintem meg te olvass utána, de nem kicsit... tudod mi a NEHÉZ szállító helikopter? Mi-26, ch-47, CH–53... 
Altengernagy 363650 2011. szeptember 17. 09:15
Válasz erre
Nem kell csodálkozni, ugyan az a bagázs rángatja az országot, aki 45 óta itt van, akik nagyapámékat tönkretették 3x. 50-es évek fosztogatás, TSZ-esítés, Kárpótlás...

MIlyen jobb oldal, milyen bal oldal? Milyen rendszerváltás? Vannak ŐK, és vagyunk MI. Nem igaz hogy 10 millióból ennyien nem látják mi folyik itt? Ennyire hatásos a TV agymosás?
Altengernagy 363649 2011. szeptember 17. 09:12
Válasz erre
Majd 20milla per darab áron ráhegesztenek egy vasat amire rá lehet akasztani a B-20 blokkot :D Mint a Cougarra az NSVT :D
Benedek 363648 2011. szeptember 17. 08:54
Válasz erre
Az UH-1 ajándékozásban nem is a pótalkatrész,kiszolgáló eszköz,stb kifizetése lenne sok,hanem amit eddig is megtapaszataltunk. Névszerint az,hogy átképzés,tipustanfolyam,stb címén sokszor,és sokan felvették a napidíjat eddig is akik még közelében sem voltak az új,rendszeresítendő haditechnikának.Tehát velejéig romlott a rendszer,ez fix.Mégegyszer mondom,ha megjönnek az első UH-1-esek,akkor én leszek az első fedtech..:)))
Benedek 363647 2011. szeptember 17. 08:49
Válasz erre
Teljesen igazad van ! Ez pontosan így történt.Reformnak,átszervezésnek titulálva tudatos leépítések sorozata.A szakmához hű kollégák eképp váltak ki a rendszerből,akik most máshol,sokszor külföldön kamatoztatják megszerzett tudásuk.Sokan vagyunk akik már nem hiszünk sem az UH-1-es mesében,sem a hamvaiból feltámadó hadsegerben,hiszen a napi hírek csak a pénzügyi helyzet romlásáról szólnak.Ahhoz,hogy egy ilyen ajándék projekt megvalósuljon,sok-sok dollár-forint relációra van szükség.Ami pedig kissé kérdéses...
Kamovos 363646 2011. szeptember 17. 08:15
Válasz erre
Szerintem ennek olvassál utánna! :)
Taylor 363645 2011. szeptember 17. 00:35
Válasz erre
Hát gyerekek nem lesz itt semmi, ha csak nem a gépek mellé fizetnek is a honvédségnek...
romeo 363644 2011. szeptember 16. 22:34
Válasz erre
A Mi-8/-17 kikopása után pedig rendszeresíteni kell egy közepes szállítóhelikopter típust is. Már az előző honvédelmi vezetés is tervezte 10 db Mi-171 vásárlását 2011-től kezdődően, 2015-ig -évente 2db.
romeo 363643 2011. szeptember 16. 22:27
Válasz erre
Persze! A Mi-8/-17 jobban megfelel a 25/88-nak.
zoli1989 363642 2011. szeptember 16. 22:25
Válasz erre
De gondolom te is úgy érted hogy a Mi-8/17 mellett üzemeltetve ?
romeo 363641 2011. szeptember 16. 22:24
Válasz erre
avhuey1-vi
avhuey1-vi

Magánvélemény: Az UH-1N jobb lenne a magyar speciális erők kislétszámú csoportjainak szállításához mint a jelenlegi Mi-8/-17. Sokszor a Mi-8/-17 szállítóhelikopterek csak 6-8 fős csoportokat szállítanak, az ilyen feladathoz tökéletesen megfelelne az UH-1N.
sógor 363640 2011. szeptember 16. 21:31
Válasz erre
Szerintem sajnos mindegy mit választasz, akkor sincsen változás ,a régi sereg bázisára szépen ütemezve felépíthettek volna egy újat ,de az első időszakban a tönkretétel volt a cél ,aztán a maradék lassú felmorzsolása ,de úgy látom ,hogy már van koncept :kidobni mindent ami Orosz aztán...utána ki tudja mi jön.
romeo 363638 2011. szeptember 16. 21:15
Válasz erre
Ennyit a sajtó "pontos" adataihoz...
búza 363637 2011. szeptember 16. 21:13
Válasz erre
Szerintem a seregnek ÍGY semmi értelme. Avattak 61 hadnagyot! Ezért tartunk fent egy egyetemet? Ha árvíz vagy erdőtűz van kimennek
két helivel segíteni? Télen ha nagy hó van mivel viszik a kenyeret? A6-os Audival? Nagyon sajnálom az egész "céget"!
Költsük a pénzünket értelmes dolgokra! Építsünk stadiont a Lokinak, a Puskás Ferenc (leánykori nevén Népstadion) helyett, építsünk alagutat a felszínen, aztán hordjunk rá földet, mert úgy mégis könnyebb a dolog, stb. Adjunk amnesztiát az összes adócsalónak, hátha attól hosszabb ideig lehet kivezetni az országot a bajból!
Párttól és kormánytól függetlenül: ami itt '89-ben és utánna a sereggel történt AZ IS az ország-világ szégyene!
Levix 363636 2011. szeptember 16. 20:55
Válasz erre
Az US Coast Guard soha nem használt Hueyt. A kanadaiak viszont igen. Végül is az is Amerika :). Talán a National Guardról lenne szó?

Types of Rotary Wing Aircraft, Serial Numbers, and Histories (click on aircraft type for information); Index is organized alphabetically by aircraft manufacturer, Coast Guard designation, and first year of acquisition by the Coast Guard:

Aérospatiale, HH-65 Dolphin, 1984

Agusta Helicopters, MH-68 Mako, 2001

Bell, HTL-1/4/5/7, 1947
Bell, HUL-1G, 1959

Kaman K-225 Mixmaster, 1950

Piasecki HRP-1 Flying Banana, 1948

MD Helicopters: MH-90 Enforcer, 1998

Sikorsky HH-3F Pelican, 1968
Sikorsky, HH-52 Seaguard, 1963
Sikorsky, HH-60 Jayhawk, 1990
Sikorsky HNS-1 Hoverfly, 1943
Sikorsky HOS-1 (R-6) Hoverfly II, 1945
Sikorsky HO2S-1 (R-5A), 1946
Sikorsky HO3S-1G Dragonfly, 1947
Sikorsky HO4S-2G / 3-G (HH-19G) Chickasaw, 1951
Sikorsky HUS-1G (S-58; HH-34), 1959
Sikorsky HO5S-1G, 1952
The_Ori 363635 2011. szeptember 16. 20:52
Válasz erre
"A gripen azért volt jó döntés, mert európai országból jött, tehát közelről kapjuk az utánpótlást mint alkatrész, mint fegyverzet."

AIM-120 AMRAAM
AGM-65 Maverick
Mk 82 Mk 83
Daala 363634 2011. szeptember 16. 19:49
Válasz erre
Azért a Mi-17 kép alá nem kellett volna MI-8-at írni...nem ugyanaz (legalábbis oroszországon kívül)
Solo 363633 2011. szeptember 16. 19:15
Válasz erre
Helló!

Nagyon hozzáértő a cikk írója. Tudomásom szerint az amcsi parti őrség nem használ UH-1N-t. A tengerészgyalogság gépeit kapjuk meg, ha összejön a dolog.
Taylor 363631 2011. szeptember 16. 18:57
Válasz erre
Igen, ez igaz, igazad van, de akkor is el kéne dönteni, hogy mit is akarnak.
Újonnan minden drága, ami meg csak kicsit fejlettebb mint ami van, annak semmi értelme.
Csak lejáratjuk magunkat.
Ne haragudjatok, hogy ilyen negatív vagyok, de ami a szívemhez közel van, az fáj.
juge75 363630 2011. szeptember 16. 18:55
Válasz erre
Majd ha konkrét lesz a dolog.
juge75 363629 2011. szeptember 16. 18:55
Válasz erre
Nyugtával a napot.
búza 363628 2011. szeptember 16. 18:48
Válasz erre
Sziasztok!

"A legnagyobb költség, maga a gép, és az ingyen lenne."

Általában a járulékos költségek ( kiképzés, időszakos javítások, berendezések, szerszámok, cserélendő alkatrészek stb.) költsége eléri, sőt meghaladja a gép árát! Ezt - gondolom - nem adják ingyen!
Taylor 363627 2011. szeptember 16. 18:33
Válasz erre
Sziasztok!

Fúú.. Hát, ennyire nem kéne zsugorinak lennünk! A legnagyobb költség, maga a gép, és az ingyen lenne. Örülnünk kéne, hogy egyáltalán van ilyen! És igenis számolni kell azzal is, hogy amerikai eszközökre lesz szügségünk, az orosz után. El kell dönteni, hogy egy esetleges háboruban, kitől kapjuk az eszközöket. A gripen azért volt jó döntés, mert európai országból jött, tehát közelről kapjuk az utánpótlást mint alkatrész, mint fegyverzet.Visszatérve a Twin Huey-ra, leszakadna a pof*m az amerikaiak helyében hogy még mi alkudozunk.
Én továbbra is azon vagyok, hogy maradjon az orosz technológiánál, és fejlesszük amink van, mert nem nyalókák.
Lásd a Lengyeleket..
romeo 363626 2011. szeptember 16. 17:57
Válasz erre
Egy további érdekes cikk az UH-1N rendszeresítésével kapcsolatban:
iho.hu/hir/uh-1n-a-magyar-legieroben-1109
Wrecker 363625 2011. szeptember 16. 15:08
Válasz erre
Sziasztok!

Szerintem a beszerzést lényegében az fogja eldönteni, hogy lesz mutyi vagy nem lesz mutyi lehetőség.
Az Ami kormányzattal mutyizni, hát...
sulyid 363624 2011. szeptember 16. 15:03
Válasz erre
A minyó széria az pont közepes szállító heli...
Kamovos 363623 2011. szeptember 16. 14:43
Válasz erre
Szia romeo!

Lehet, hogy nem állíg felfegyverezva kapjuk őket!
De, ezen lehet segíte, ha olyan feladatra kellenek!
Szeretnék továbbá rámutatni arra is, hogy kis hazánkban a közepes helikopterek soha nem voltak felfegyverezve, sem a Mi-1 sem pedig a Mi-2 nem olyan változatban voltak melyek alkalmassak lettek volna erre.
Némi munkával azok is alkalmasá tehetők lettek volna, de nem volt ilyen igény soha velük szemben!
Nálunk a fő szállító típus a Mi-8, majd a Mi-17.
Támadó, támogató helikopterünk pedig a Mi-24.

Üdv: kamovos
Kamovos 363622 2011. szeptember 16. 14:38
Válasz erre
Szia juge75!

Pontosan az Amik voltak azok, akik rávilágítottak sötét vezetőinknek a légierő nemlétére!
Ők azok akik szorgalmazzák, hogy képesek legyünk légi mozgékonyságra is!
jelenleg nincsenek közepes szállító helikoptereink!
Mivel valaki "okossan" kivonta a Mi-2 helikoptereket, és helyettük nem lett semmi!
AZ UH-1 N alkalmas erre a feladatra és kiválóan betöltené ezt az űrt!

Üdv: kamovos
juge75 363621 2011. szeptember 16. 14:25
Válasz erre
Egy pillanat.
Ha jól értem, még koránt sem biztos, hogy kapunk bármit is.
Amerikai részről még nincs döntés.
Viszont nálunk azonnal bizottságot hoznak létre, ha történik valami (jó drága pénzen nem csinálnak semmit, hozzá nem értők), miért nem hívják össze a vezérkart és a hozzá értő szak embereket?
romeo 363620 2011. szeptember 16. 14:05
Válasz erre
Ha a parti őrség (US COAST GUARD) használta őket, akkor viszont nem lesz hozzájuk fegyverzet, mert ott kutató-mentő feladatkörben alkalmaznak heliket...
-ez magánvélemény
Kamovos 363619 2011. szeptember 16. 14:01
Válasz erre
No akkor hajrá!
Remélem a negyedét átadják nekünk!
Mez azt is remélem, hogy az Amik nem lesznek Skótok! :D

Üdv: kamovos
romeo 363618 2011. szeptember 16. 12:58
Válasz erre
A 81 darab UH-1N - Irokéz - közismertebb nevén Huey - típusú helikoptert az amerikai partiőrség vonja ki a hadrendjéből, mert típust vált. Hende Csaba honvédelmi miniszter az InfoRádiónak elmondta, a gépek viszonylag fiatalok, még jelentős üzemidő-tartalékkal rendelkeznek. Hozzátette: a minisztérium egy bizottságot hozott létre, hogy megvizsgálja a térítésmentes átadás lehetőségét, amely az amerikai fél döntésétől függ.
inforadio.hu/hirek/belfold/hir-456711
TornadoIDS.ECR 363617 2011. szeptember 15. 20:42
Válasz erre
Így van, jelenleg Pápua-újginea a székhelyem. Köszi a kérdést élek, túlélek .Semmi jó amúgy. S veled? 
Benedek 363616 2011. szeptember 14. 20:42
Válasz erre
Mi van veled Öregem?
Ha jól emlékszem visszamentél Pápua-újgíneára?
Benedek 363615 2011. szeptember 14. 20:41
Válasz erre
TornadoIDS.ECR 363614 2011. szeptember 14. 20:38
Válasz erre
Hát ja, jól mutat a Mig-15 hatómű kiömlőjében B.R. Mindig is jó fej volt .
Benedek 363613 2011. szeptember 14. 20:34
Válasz erre
Új kép01
Új kép01

Ez sem kutya!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.