/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
exec 363713 2011. szeptember 19. 16:43
Válasz erre
Levix

"de messze olcsóbb lenne rendszerben tartani" azért érdekelne, hogy ezt mire alapozod. A valós rendszerben tartási költség elég elvont dolog. Még üzemeltetési stílustól is függ. Pl sehol nem lettek annyira "széthajtva" a MiG-29-esek, mint idehaza. Így persze a költségük is magasabb. De pl a feleannyi gép többet hajva hamarabb el is fárad.

"Max takeoff weight: 10,500 lb (4,762.7 kg) Mi-17 13000 kg" meg ne magyarázd, hogy a közel háromszoros súly mellett a fogyasztás alig több... Ha maga a fogyasztás duplája, akkor az olcsóbb üzem már bukott.

exec
Benedek 363712 2011. szeptember 19. 15:26
Válasz erre
Ez így van.
Mire a letcsikák megkapják a kiképzést,és mind full combat ready-lesz,addigra az UH-ban sem lesz több naptári idő.
Levix 363711 2011. szeptember 19. 15:01
Válasz erre
Mi is az előrelépés? Lehet, hogy ingyen van, de k... öreg sárkány, számunkra ismeretlen szerkezet, üzemeltetési tapasztalat 0, hajózók 0, kiszolgáló eszközök 0. Sokkal jobb lenne fele ennyi új Mi-171, igaz az pénzbe kerül, de messze olcsóbb lenne rendszerbe állítani.

Range: 300-plus miles azaz 482km Mi-17 495

Ceiling: 15,000 feet (4,572 meters) Mi-17 5000m

Maximum Speed: 149 mph (130 knots) 238 km/h Mi-17 250 km/h

Useful load: 4500 lb (2038.0 kg) Mi-17 4000 kg

Max takeoff weight: 10,500 lb (4,762.7 kg) Mi-17 13000 kg

Date Deployed: 1970, Mi-17 ?

Szállítható: 13 fő Mi-17 24 fő
Levix 363710 2011. szeptember 19. 14:49
Válasz erre
The Air Force is close to finalizing a sole-source deal to buy up to 93 UH-60M Black Hawk helicopters from the U.S. Army, according to defense industry sources.

Air Force officials launched the effort to replace the service’s Vietnam War-vintage UH-1N Hueys with commercially available helicopters last year. From the beginning, the Air Force said it would make performance tradeoffs to keep costs down for what is called the Common Vertical Lift Support Platform.

Vélemény
This seems like a logical choice for the USAF. They are basically buying more of the same basic aircraft they already have plenty of. The UH-1N is underpowered, slow, and just plain old. If the USAF wanted a competition for a replacement aircraft, I'm sure they would have asked for one.

www.defensenews.com/story.php www.f-16.net/index.php
Neo954 363709 2011. szeptember 19. 14:45
Válasz erre
Akkor az már megtanult repülni. :)

Üdv.:Neo
Levix 363708 2011. szeptember 19. 14:38
Válasz erre
44 éves lesz 2013-ban a legfiatalabb példány.
Levix 363707 2011. szeptember 19. 14:37
Válasz erre
www.helis.com/database/modelorg/786/

Ezekből választhatunk.
Kamovos 363706 2011. szeptember 19. 14:30
Válasz erre
Szia Benedek!

Tetszik az ötlet!
Kérdés az ha lujó Fater nálatok lenne Szd Pk, akkor nekünk ki jutna?

Üdv: kamovos
Kamovos 363705 2011. szeptember 19. 14:29
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Hát...
Mielőtt mélyebben vizsgáljuk az azonosságot, előbb tisztázni kéne, hogy mit mivel hozunk párhuzamba.
Az UH-1 és az AH-1 tekintetében.
Az UH-1-et tekintik az amerikaiak minden harci helikopterük alapjának.
A vietnámi háborúban ezen típuson szerzet harci tapasztalatik alapján fejlesztették az AH-1-et.
Ebből kifolyólag lehet is találni azonosságokat.
Faroktartó, reduktor, agyrendszer, Hajtómű.
Gondolom elektronikai eszközök, és műszerezetség terén is számos azonosságot találhatunk még.

Üdv: kamovos
romeo 363704 2011. szeptember 19. 14:23
Válasz erre
Egy tömör választ kérnék: Lesz magyar Mi-17 modernizáció Csehországban, vagy nem?
romeo 363703 2011. szeptember 19. 14:17
Válasz erre
Hű! Ez nagyón jó meglepi! Köszönjük!
piratvitorla 363702 2011. szeptember 19. 14:10
Válasz erre
PICT0689
PICT0689
PICT0693
PICT0693
PICT0695
PICT0695
PICT0696
PICT0696
PICT0697
PICT0697
PICT0703
PICT0703
PICT0707
PICT0707
PICT0714
PICT0714
PICT0704
PICT0704
PICT0702
PICT0702

704
Benedek 363701 2011. szeptember 19. 14:01
Válasz erre
Arra gondoltam,hogy Ti egy századot Börgöndön,Szilágyi (Fater)Bivaly meg én Sztksz-en a második századot simogatjuk majd.Ágoston Feri pedig majd század légilövész lesz...
piratvitorla 363700 2011. szeptember 19. 13:51
Válasz erre
Sziasztok
Az AH-1-est én már párszor említettem beszélgetések során amióta szóba került az UH-1N.
Az UH-1 és AH-1 rendszerazonossága tudtommal nagyobb mint a Mi-17 és 24 esetében...

Zoli
Kamovos 363699 2011. szeptember 19. 13:49
Válasz erre
Szia romeo!

Az pont 2 Szd gép létszám.
Szívesen dolgoznék rajtuk. :)
Talán még az AH-1 is jól esne.

Udv: kamovos
romeo 363698 2011. szeptember 19. 13:38
Válasz erre
A 30 darab UH-1N-ből elvileg 2 helikopterszázadot is fel lehet állítani ...
Kamovos 363697 2011. szeptember 19. 13:37
Válasz erre
Szia romeo!

Légiharc rakétával felszeret helikopter is nagyon jól mutatna a börgöndi füves reptéren! :)

Üdv: kamovos
romeo 363696 2011. szeptember 19. 13:24
Válasz erre
Az UH-1N mellé kaphátnánk néhány AH-1 Super cobrát vagy "Z"-t is :)
Kamovos 363694 2011. szeptember 19. 13:15
Válasz erre
Sziasztok!

Maradjunk annyiban hogy, a Vietnámnan szolgáltak neve is UH-1-el kezdődik.
No aztán itt ennyi legyen is elég.
Ő volt az alap, és ezt követően mind különböztek tőle, és egymástól is.
Ezért van az, hogy az 1-es után találunk betüjelzést is.
Ezek a betük nem csekély különbségeket jelentenek.
Bár alakja csekély mód változott, ez a változás mégis jelentős számú bordát, törzsheretet, és bekötésicsomópontott jelent.

Annyiben jelentős ez a típus, hogy az ezen szerzett tapasztalatok alapján ebből forta ki magát a többi változat.

Valamint az AH-1 is, aminek szintén hasonló a pályafutása.

Üdv: kamovos
romeo 363693 2011. szeptember 19. 13:14
Válasz erre
Üdv!
Lehet, hogy nem mind a 30 fog repülni, néhányat félretehetnek kannibalizációra is ...

És miért nem 2012-ben érkeznek? Hogy fogjuk kibírni 2013-ig?
zvereb 363692 2011. szeptember 19. 13:01
Válasz erre
király!XD
pilotka 363691 2011. szeptember 19. 12:36
Válasz erre
hintarepcsi kicsi
hintarepcsi kicsi

Skacok!, kémeim jelentették, kiterjedt tárgyalások folynak Észak-borsodi asztalosokkal a flotta pótlására
Tibcsi 363690 2011. szeptember 19. 12:34
Válasz erre
Kb. :) A sárkány nem sokat változott, de azokban még csak egy hajtómű volt, ezekben (ha jól tudom) kettő. Meg persze a műszerezettség teljesen más.
Elnar 363689 2011. szeptember 19. 12:31
Válasz erre
Tehát ez egy ugyanolyan sárkányú, de teljesen más dolog, ha jól értem.

(Tényleg elég hülye vagyok a II. VH utáni időszakhoz. Én még ott tartok hogy az F-18 modern gép (na jó, hallottam már a 22-ről meg a 35-ről is, de helikopterekben tudom hogy van chinook, commache, cobrák, apache, tiger, meg Mi sorozat, és itt kb vége is)
tankos_srac 363688 2011. szeptember 19. 12:28
Válasz erre
Szerintem mi vagyunk a NATO legszegényebb tagállama jelenleg... :-(
Lesz egyáltalán 30 gépre elegendő átképezhető hajózó?
Tibcsi 363687 2011. szeptember 19. 12:19
Válasz erre
Vietnamban a B,C,D verziók voltak.
Elnar 363686 2011. szeptember 19. 12:16
Válasz erre
Khm... nem értek a modern teknikához (lehet hogy csak a sárkány ugyanaz, és kinézeten kívül minden más változott), de az UH-1 nem vietnámi korú? Azért 2010 után már nem kéne ezeket reptetni szerintem...
Levix 363685 2011. szeptember 19. 12:02
Válasz erre
Jó lenne valami ami forrás is, de én találtam erről semmit.
Altengernagy 363684 2011. szeptember 19. 11:58
Válasz erre
Az állami, vagy az Orbániai zsoldosoké? :)
zvereb 363683 2011. szeptember 19. 11:52
Válasz erre
Aha, megint tapsolunk arra, hogy régi sz*** at kapunk a nagy tesótól. Állandóan csak a toldozgatás, foltozgatás megy. A mostaniak fenntartására sincs sok pénz, 90 darabra meg lesz? :)
romeo 363682 2011. szeptember 19. 11:49
Válasz erre
Régebben a legszegényebb NATO tagországoknak(Portugália,Görögország,Törökország) szállítottak ingyen eszközökez az amerikaiak ...
Üdv!
Levix 363681 2011. szeptember 19. 11:44
Válasz erre
Ez egy nagy bullshit. A cikk egy zagyvaság. Tele ellentmondásokkal.
Ha ingyen kapjuk, tutti, hogy kérnek még mellé egy kis kirándulást velük Irakba, vagy Afganisztánba. Szerintem.
tankos_srac 363680 2011. szeptember 19. 10:42
Válasz erre
index.hu/belfold/2011/09/19/30_amerikai_helikoptert_kap_a_honvedseg/
Itt már kész tényként hozzák. Remélem átfestik őket "magyartarkára", érdekes téma lenne!
mrbaracus 363679 2011. szeptember 19. 09:54
Válasz erre
sziasztok!

egy kis adalék: még anno a Határőrségnél volt olyan, amikor a járőrnek ki kellett fizetni a lőszer árát, amit figyelmeztető lövésre használt.
piratvitorla 363678 2011. szeptember 18. 19:20
Válasz erre
Szia
Szerintem lassan a Vatikán jobban áll (minőségileg is)
Zoli
sanyi 363677 2011. szeptember 18. 15:54
Válasz erre
?
Olvasd el hogy mit írtam, mielőtt megszólalsz! Ha te lennél hivatásos, akkor az értelmezés lenne toppon...
joci232 363676 2011. szeptember 18. 15:50
Válasz erre
Uraim!

Egy kis segítséget kérnék, hogy a reptereken használatos beton állóhelyeken a "kocka" mintázatnak mik a méretei? mert a Mi 24-es kis kompozícióhoz szükségem lenne rá.

Köszönöm!
sógor 363675 2011. szeptember 18. 14:06
Válasz erre
A titkosszolgálatunk ,hírszerzésünk a legjobbak között lenne.
sógor 363674 2011. szeptember 18. 14:03
Válasz erre
Amiről beszélsz az nem Al Hillahban volt?
sanyi 363673 2011. szeptember 18. 12:58
Válasz erre
Szóval ezért nem lennék jó katonának, rendőrnek mert leürülékelném a tűzparancsot...
Szerintem inkább Vatikánnal kellene összefognunk, mert lassan velük leszünk egy szinten.
balaton 363672 2011. szeptember 18. 12:42
Válasz erre
Ez döbbenetes. Kib... bürokrácia!
SIG 363671 2011. szeptember 18. 11:38
Válasz erre
Üdvözlet Nagyuram ! A katonai viszony sem a legjobb (ha meghallgatod a szerény véleményemet) mivel az elmúlt hónapokban a közös külszolgálatban, akció közben meghalt négy lengyel katona, mert a magyar katona várta a rádiójában, hogy tűzparancsot kapjon és mivel az nem érkezett meg, így nem mert beavatkozni. Ennek köszönhetően a lengyelek finoman megkérdőjelezték az alkalmasságunkat bármiféle katonai misszióban :S Ez természetesen nem az a hír, ami az RTL Klub vagy a TV2 által eladható lenne, ezért nem tud róla az adófizető :) Ennek a finomabb változata az volt, amikor az amerikai az M4-el a kezében jelezte a toronyban csücsülő magyar nehézgéppuska kezelőjének, hogy előtte lévő eszköz tűzcsapása egy picivel eredményesebbé tenné a délutánt, mire az elmaradt, mert a mi szabályaink szerint, még háborús övezetben is el kell számolni a lőszerrel :S Szóval keményen vágjuk ám magunk alatt a fát, de különben én is azt gondolom, hogy katonai illetve haditechnikai szempontból nekünk a helyes út a lengyelek kezét fogva lenne. 
juge75 363668 2011. szeptember 18. 10:23
Válasz erre
Katonai viszonyra gondoltam, lesza---m a politikát a politikusokkal együtt.
The_Ori 363667 2011. szeptember 18. 00:55
Válasz erre
A lengyel-magyar politikai viszony a legjobb esetben is közömbös jelenleg, de semmiképp nem jó. Persze pénzért adnának bármit, csak nekünk épp az nincs.
juge75 363666 2011. szeptember 17. 23:37
Válasz erre
Véleményem szerint érdemes lenne Lengyel barátainkkal konzultálnunk, ugyanis náluk ez és más helikopter kategóriák épülnek, rendszereket beszállítanak és gyártanak.
Nem használtakat, újakat.
Oka van annak, hogy nem kell az Amiknak a cucc.
Mivel még jó a viszonyunk Lengyelországgal, és náluk nem lett agyonvágva a hadiipar, és a múltban is sok modernizációt és javítást együtt léptünk meg velük, ezen a szálon kellene folytatni...
Nekünk vannak nagyon jó és képzett szakembereink, nekik gyártási kapacitásuk.
A Mi-2 repült már ilyen feladatkörben, és létezik az utóda is.
Kamovos 363658 2011. szeptember 17. 15:24
Válasz erre
Köszönöm, köszönöm köszönöm!

Nem tudom, lehet nekem már meszes az agyam, és azért emlékszem ilyenekre.
Nekem még azt tanították, hogy 4-5 fő az könnyű helikopter, a 10-12 fő az közepes helikopter, 20 főtől már nagy helikopterről beszélünk.

Üdv: kamovos
Ui: holnap jövök.
Solo 363657 2011. szeptember 17. 11:52
Válasz erre
A CH-53 már a heavy lift transport helicopter kategória. Magyarul nehéz helinek szokás nevezni.
Az UH-1 max felszállósúlya alapján az ICAO szerint könnyű vagy kis heli lenne, de katonáéknál a közepes helik közé sorolják. Nálunk kiválóan ellátná a könnyű helikopter feladatokat, de például egy MD-500 vagy OH-58 lenne az igazi könnyű heli.
silent8 363655 2011. szeptember 17. 11:45
Válasz erre
Már korábban is volt egy beszélgetésünk itt a ch-53-ról és a minyókról. Melyik milyen kategóriába tartozik...
silent8 363654 2011. szeptember 17. 11:43
Válasz erre
egyébként itt egy videó. Ahol közelről látszik egy mh-53-as. Érdemes összevetni a mi8/17-es rakterével. Nem sok eltérés van. Tudom nem a ch-53-as volt a téma, hanem a Huey. De szerintem nem lehet összehasonlítani egy Huey-t a Mi-8/17-el. 

www.youtube.com/watch
Kb. 1:00-tól látható. Előtte a leszállás látszik...

silent8
Solo 363653 2011. szeptember 17. 11:36
Válasz erre
Felesleges vitázni. :)
A Mi-8/17 és az UH-1N is közepes szállító helikopter. :)
Kamovos Ka-26 és Mi-2 helik közelségében töltötte a fél életét. Neki egy Minyó már óriás helinek számít. :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.