/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Kamovos 363725 2011. szeptember 19. 19:03
Válasz erre
Én egyetértek Balatonnal!

Ürüljünk már egy kicsit!
Főleg ha ingyen kapunk!

Végülis ha nem kapnánk őket akkor hamarossan rá kel fanyarodni az ág seprűre!
Azokra pedig elég sokáig kel gyúrni mire repképesek lesznek!

A Mi-171 nekem is nagy álmom, remélem még megélem mikor Helikopter ezredek lesznek felálítva belőlük.
Még akkor is, ha jelenleg nem NATO kompatilis a műszerezetsége.
Amúgy a kivont Mi-8 Mi-17-ből miért is nem lehene beléjük építeni?

Az UH-1N véletlenűl sem egy kategóriás a Mi-8 Mi-17-el!

Ez a mekkora sújt tud elvini és az alkapján kategórizálom szerintem meg ne éppen épkézláb ötlet!
Ezen mérce szerint akkor az MD-500 is nagy szállító helikopter, hiszen saját sújának 2 szeresét is képes elszállítani.
De az UAZ mégsem fér bele!
Ahogy az UH-1-be sem.
Remélem érthető volt amit mondani kívántam.

Üdv: kamovos
Levix 363724 2011. szeptember 19. 18:59
Válasz erre
Ami biztos, hogy nem az új csili vili Marines UH-1N-ről van szó. A légierő a nukleáris rakétasilóknál használta a gépeket.

Mindenkinek igaza van. Teljesen egyetértek execcel is. Azzal van a gondom, hogy mennyire hihető, hogy ha a nyomorult Mi-17-eseken nem lehetett megcsinálni a képességnövelést, mennyire van annak esélye, hogy harminc számunkra teljesen új gépet állítsunk rendszerbe. Kizártnak tartom, hogy akár egy rakéta blokkot adnának ingyen hozzájuk. Az üres 30 gép meg nagyon nagyon sok. 30 személyzet kiképzése, de még 15-é sem piskóta, + műszakiak. Nincs egy csavarkulcsunk sem a gépekhez. Persze a legjobb lenne a Mi-8/17 + a Huey. De ennek is mennyi a realitása? Sokkal jobb helyzetben mi lett az ingyen Mi-24-esekkel? Repülnek a Mi-2-esek?
Szóval ahogy exec is kifejtette, vannak járulékos költségek és a teljes életciklust kell vizsgálni. Ok, de mennyi idősek is a Hueyk? 44 évesek! Egy rotor lapát, erre találtam számot, átszámítva 4 millió forint! Ne felejtsük el pár hónapja még a Gripenek tankolására sem volt pénz!

Nem arról van szó, hogy a 0 forintba kerülő Hueyt kell hasonlítani pl. akár a Mi-8-hoz, vagy egy európai új géphez. Szóval a 30 Huey még lehet ingyen drágább mint 5 Mi-171. Nyilván a számokat soha nem fogjuk megtudni.
Benedek 363723 2011. szeptember 19. 18:49
Válasz erre
Szia Kollega!
Jól mondod,hogy mi van akkor ha hadműveleti területre megy a gép...stb.Ugyan mi a nyavalyát keresünk mi azon a hadműveleti területen.Ezek a fránya orosz gépek a gyárilag beépített holmikkal több évtizeden keresztül bizonyítottak sarkkörön innen,és túl is.Csak a rágózabálóknak nem passzol a rendszerébe sehogysem.Pedig sokszor elismerően néztek át a hangárunkban parkoló Mi-8-17-eseinkre,amik mellett tényleg aprócska holmi az Uhu-1-es.Természetesen az a maga kategóriájában egy ugyan olyan igásló,mint a Minyó.
(Utility Helikopter-Általános-helikopter)Mint az általános iskola.A Gentex sisakokhoz is lehet rendelni nagy-és alacsony impedanciájú hallgató szettet.Pontosabban azzal szerelik,amelyikkel rendelik.Á szar ez a szegénység az biztos.
p-51 363722 2011. szeptember 19. 18:38
Válasz erre
Én azért húzogatom a számat. Én nem örülnék, ha most valaki idepasszolna nekem egy 20 éves kadettot(csak példa, elnézést a kadett-fanoktól), hogy ingyen a tied, dobd el a 21 éves lada szamarád(szintén csak példa, sose volt szamarám, még csak nem is ültem benne), ezt csak tankold meg szervizeld. Persze, hogy ha nem lesznek minyók, kell valami helyettük, de nem biztos, hogy logisztikailag jó döntés elfogadni a hueyt. Akkor már inkább félidős minyókat kellene keresni, ahhoz legalább nem kell kiépíteni semmit újonnan.
Szerintem.
balaton 363721 2011. szeptember 19. 18:30
Válasz erre
Bocsánat, hogy beleszólok, de nem értem, mi ez a szájhúzogatás. Kapunk 30 helikoptert ingyen. Ennek örülnünk kéne. Ezek egy darabig elröpködnek. Mi-17-t is kaptunk. Mi-171-t sajnos egy ideig még nem fognak ingyen osztogatni, pénz meg üzemeltetésre sincs lassan, nemhogy új/használt gépeket vásárolni. Összehasonlítgatni a két típust (UH-1 és Mi-17) nem érdemes, mert nem egy kategória, előbbi "súlycsoport" ráadásul régóta hiányzott a Honvédségből.
exec 363720 2011. szeptember 19. 17:55
Válasz erre
Levix,

Azért ehhez még egyet tegyünk hozzá. Azért vannak különböző gép méretek, mert különböző feladatok vannak. Ha én pl veszek 30 darab 40 tonnás kamiont, és utána egy köbméter homokot hordok ki házhoz akkor bizony elbasztam. Hányszor is repülnek ezek a gépek teljes terheléssel? Nyilván az a jó ha több kategória létezik. Ha elírtam az idézetet azért elnézést. Ettől függetlenül nem csak a beszerzési ár számít, sokkal inkább a teljes életciklusra vetített költségek. Tipikus hiba, hogy telik a nagy batár Mercire, aztán áll akertbe mert nincs aki tankolja. A földön álló helikopter értéke pedig közelít a nullához. Szerintem
Üdv.
exec
piratvitorla 363719 2011. szeptember 19. 17:53
Válasz erre
Egyébként mielőtt folytatnátok a számháborút: A 17-esek között is sok változat van a paramétereket tekintve. Pl. nekünk is legalább 3 különböző tartályú változat van csak 17-esből. (hatótáv)
Mivel kétféle hajtóművünk van emiatt a teljesítmény se egységes.
Zoli
piratvitorla 363718 2011. szeptember 19. 17:51
Válasz erre
Szia
Mi-17 és 24 esetében nem azonos a főreduktor, forgószárny agy, lapátok, faroklégcsavar stb.
Ha jól tudom ez az UH-1 és AH-1 esetében azonos. Mármint "páronként" (pl. UH-1Y/AH-1Z).
Zoli
piratvitorla 363717 2011. szeptember 19. 17:48
Válasz erre
Sziasztok
Az UH kontra Mi-17 vita egy baromság.
Nem lehet a kettőt összevetni, más kategória.
Mind a kettőre szükség lenne... Ha már a Mi-2-est kidobták...
Zoli
piratvitorla 363716 2011. szeptember 19. 17:47
Válasz erre
Szia
A vadiúj Mi-17/Mi-171-esbe kapásból bele kell ölni egy csomó pénzt, hogy normális NATO heli legyen: nyugati transzponder (válaszjeladó), rádiók (amiből kapásból kettő van), GPS (de inkább pluszban VOR/DME+ILS), védelmi berendezések ha hadműveleti területre megy a gép (rakétaindításra figyelmeztető, infracsapda / rakétazavaró) stb. Ez beépítéssel, papírokkal stb több millió USD.
Ezek egy részét az orosz be se építheti, mert NATO-s cucc... Így lehet, hogy nem is lehet megcsinálni. A horvát Mi-171-esek esetében ha a hajózó GENTEX sisakot használ akkor a ruszki megvonja a garanciát (maguk a horvátok mondták nekem). Egy rádióberendezés még bonyolultabb... (a horvátoknál a nyugati rádiót nem is bírja a gép, gondok vannak)
Nem tudom az UH-k pontosan milyen felszereltségűek, ha MARINES akkor valószínűleg ez mind benne van...
üdv
Zoli
Levix 363715 2011. szeptember 19. 17:16
Válasz erre
Exec!

A további érvelésed sem biztos, hogy jó. A Mi-17 kétszer annyi hasznos terhet visz el mint a Huey. Ha a fogyasztás duplája akkor számoljunk csak.

A-ból B-be 4000 kg hasznos teher Mi-17-el x forint.
Hueyval kétszer kell fordulni, ha fele annyit fogyasztani, akkor egyenlő lenne, vagy két Hueyba fér be ugyanaz, ami szintén annyi mint egy út a Mi-17-essel.

Minden másban amit írtál teljesen egyetértek.
Levix 363714 2011. szeptember 19. 17:12
Válasz erre
exec! Ne menjél már át politikusba :). A te idézeted, nem azonos azzal amit én írtam bakker.

Helyesen amit én írtam: copy paste-al lényeg átalakítód nélkül
de messze olcsóbb lenne rendszerbe állítani.

Amit te írtál idézőjelben:
"de messze olcsóbb lenne rendszerben tartani"
exec 363713 2011. szeptember 19. 16:43
Válasz erre
Levix

"de messze olcsóbb lenne rendszerben tartani" azért érdekelne, hogy ezt mire alapozod. A valós rendszerben tartási költség elég elvont dolog. Még üzemeltetési stílustól is függ. Pl sehol nem lettek annyira "széthajtva" a MiG-29-esek, mint idehaza. Így persze a költségük is magasabb. De pl a feleannyi gép többet hajva hamarabb el is fárad.

"Max takeoff weight: 10,500 lb (4,762.7 kg) Mi-17 13000 kg" meg ne magyarázd, hogy a közel háromszoros súly mellett a fogyasztás alig több... Ha maga a fogyasztás duplája, akkor az olcsóbb üzem már bukott.

exec
Benedek 363712 2011. szeptember 19. 15:26
Válasz erre
Ez így van.
Mire a letcsikák megkapják a kiképzést,és mind full combat ready-lesz,addigra az UH-ban sem lesz több naptári idő.
Levix 363711 2011. szeptember 19. 15:01
Válasz erre
Mi is az előrelépés? Lehet, hogy ingyen van, de k... öreg sárkány, számunkra ismeretlen szerkezet, üzemeltetési tapasztalat 0, hajózók 0, kiszolgáló eszközök 0. Sokkal jobb lenne fele ennyi új Mi-171, igaz az pénzbe kerül, de messze olcsóbb lenne rendszerbe állítani.

Range: 300-plus miles azaz 482km Mi-17 495

Ceiling: 15,000 feet (4,572 meters) Mi-17 5000m

Maximum Speed: 149 mph (130 knots) 238 km/h Mi-17 250 km/h

Useful load: 4500 lb (2038.0 kg) Mi-17 4000 kg

Max takeoff weight: 10,500 lb (4,762.7 kg) Mi-17 13000 kg

Date Deployed: 1970, Mi-17 ?

Szállítható: 13 fő Mi-17 24 fő
Levix 363710 2011. szeptember 19. 14:49
Válasz erre
The Air Force is close to finalizing a sole-source deal to buy up to 93 UH-60M Black Hawk helicopters from the U.S. Army, according to defense industry sources.

Air Force officials launched the effort to replace the service’s Vietnam War-vintage UH-1N Hueys with commercially available helicopters last year. From the beginning, the Air Force said it would make performance tradeoffs to keep costs down for what is called the Common Vertical Lift Support Platform.

Vélemény
This seems like a logical choice for the USAF. They are basically buying more of the same basic aircraft they already have plenty of. The UH-1N is underpowered, slow, and just plain old. If the USAF wanted a competition for a replacement aircraft, I'm sure they would have asked for one.

www.defensenews.com/story.php www.f-16.net/index.php
Neo954 363709 2011. szeptember 19. 14:45
Válasz erre
Akkor az már megtanult repülni. :)

Üdv.:Neo
Levix 363708 2011. szeptember 19. 14:38
Válasz erre
44 éves lesz 2013-ban a legfiatalabb példány.
Levix 363707 2011. szeptember 19. 14:37
Válasz erre
www.helis.com/database/modelorg/786/

Ezekből választhatunk.
Kamovos 363706 2011. szeptember 19. 14:30
Válasz erre
Szia Benedek!

Tetszik az ötlet!
Kérdés az ha lujó Fater nálatok lenne Szd Pk, akkor nekünk ki jutna?

Üdv: kamovos
Kamovos 363705 2011. szeptember 19. 14:29
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Hát...
Mielőtt mélyebben vizsgáljuk az azonosságot, előbb tisztázni kéne, hogy mit mivel hozunk párhuzamba.
Az UH-1 és az AH-1 tekintetében.
Az UH-1-et tekintik az amerikaiak minden harci helikopterük alapjának.
A vietnámi háborúban ezen típuson szerzet harci tapasztalatik alapján fejlesztették az AH-1-et.
Ebből kifolyólag lehet is találni azonosságokat.
Faroktartó, reduktor, agyrendszer, Hajtómű.
Gondolom elektronikai eszközök, és műszerezetség terén is számos azonosságot találhatunk még.

Üdv: kamovos
romeo 363704 2011. szeptember 19. 14:23
Válasz erre
Egy tömör választ kérnék: Lesz magyar Mi-17 modernizáció Csehországban, vagy nem?
romeo 363703 2011. szeptember 19. 14:17
Válasz erre
Hű! Ez nagyón jó meglepi! Köszönjük!
piratvitorla 363702 2011. szeptember 19. 14:10
Válasz erre
PICT0689
PICT0689
PICT0693
PICT0693
PICT0695
PICT0695
PICT0696
PICT0696
PICT0697
PICT0697
PICT0703
PICT0703
PICT0707
PICT0707
PICT0714
PICT0714
PICT0704
PICT0704
PICT0702
PICT0702

704
Benedek 363701 2011. szeptember 19. 14:01
Válasz erre
Arra gondoltam,hogy Ti egy századot Börgöndön,Szilágyi (Fater)Bivaly meg én Sztksz-en a második századot simogatjuk majd.Ágoston Feri pedig majd század légilövész lesz...
piratvitorla 363700 2011. szeptember 19. 13:51
Válasz erre
Sziasztok
Az AH-1-est én már párszor említettem beszélgetések során amióta szóba került az UH-1N.
Az UH-1 és AH-1 rendszerazonossága tudtommal nagyobb mint a Mi-17 és 24 esetében...

Zoli
Kamovos 363699 2011. szeptember 19. 13:49
Válasz erre
Szia romeo!

Az pont 2 Szd gép létszám.
Szívesen dolgoznék rajtuk. :)
Talán még az AH-1 is jól esne.

Udv: kamovos
romeo 363698 2011. szeptember 19. 13:38
Válasz erre
A 30 darab UH-1N-ből elvileg 2 helikopterszázadot is fel lehet állítani ...
Kamovos 363697 2011. szeptember 19. 13:37
Válasz erre
Szia romeo!

Légiharc rakétával felszeret helikopter is nagyon jól mutatna a börgöndi füves reptéren! :)

Üdv: kamovos
romeo 363696 2011. szeptember 19. 13:24
Válasz erre
Az UH-1N mellé kaphátnánk néhány AH-1 Super cobrát vagy "Z"-t is :)
Kamovos 363694 2011. szeptember 19. 13:15
Válasz erre
Sziasztok!

Maradjunk annyiban hogy, a Vietnámnan szolgáltak neve is UH-1-el kezdődik.
No aztán itt ennyi legyen is elég.
Ő volt az alap, és ezt követően mind különböztek tőle, és egymástól is.
Ezért van az, hogy az 1-es után találunk betüjelzést is.
Ezek a betük nem csekély különbségeket jelentenek.
Bár alakja csekély mód változott, ez a változás mégis jelentős számú bordát, törzsheretet, és bekötésicsomópontott jelent.

Annyiben jelentős ez a típus, hogy az ezen szerzett tapasztalatok alapján ebből forta ki magát a többi változat.

Valamint az AH-1 is, aminek szintén hasonló a pályafutása.

Üdv: kamovos
romeo 363693 2011. szeptember 19. 13:14
Válasz erre
Üdv!
Lehet, hogy nem mind a 30 fog repülni, néhányat félretehetnek kannibalizációra is ...

És miért nem 2012-ben érkeznek? Hogy fogjuk kibírni 2013-ig?
zvereb 363692 2011. szeptember 19. 13:01
Válasz erre
király!XD
pilotka 363691 2011. szeptember 19. 12:36
Válasz erre
hintarepcsi kicsi
hintarepcsi kicsi

Skacok!, kémeim jelentették, kiterjedt tárgyalások folynak Észak-borsodi asztalosokkal a flotta pótlására
Tibcsi 363690 2011. szeptember 19. 12:34
Válasz erre
Kb. :) A sárkány nem sokat változott, de azokban még csak egy hajtómű volt, ezekben (ha jól tudom) kettő. Meg persze a műszerezettség teljesen más.
Elnar 363689 2011. szeptember 19. 12:31
Válasz erre
Tehát ez egy ugyanolyan sárkányú, de teljesen más dolog, ha jól értem.

(Tényleg elég hülye vagyok a II. VH utáni időszakhoz. Én még ott tartok hogy az F-18 modern gép (na jó, hallottam már a 22-ről meg a 35-ről is, de helikopterekben tudom hogy van chinook, commache, cobrák, apache, tiger, meg Mi sorozat, és itt kb vége is)
tankos_srac 363688 2011. szeptember 19. 12:28
Válasz erre
Szerintem mi vagyunk a NATO legszegényebb tagállama jelenleg... :-(
Lesz egyáltalán 30 gépre elegendő átképezhető hajózó?
Tibcsi 363687 2011. szeptember 19. 12:19
Válasz erre
Vietnamban a B,C,D verziók voltak.
Elnar 363686 2011. szeptember 19. 12:16
Válasz erre
Khm... nem értek a modern teknikához (lehet hogy csak a sárkány ugyanaz, és kinézeten kívül minden más változott), de az UH-1 nem vietnámi korú? Azért 2010 után már nem kéne ezeket reptetni szerintem...
Levix 363685 2011. szeptember 19. 12:02
Válasz erre
Jó lenne valami ami forrás is, de én találtam erről semmit.
Altengernagy 363684 2011. szeptember 19. 11:58
Válasz erre
Az állami, vagy az Orbániai zsoldosoké? :)
zvereb 363683 2011. szeptember 19. 11:52
Válasz erre
Aha, megint tapsolunk arra, hogy régi sz*** at kapunk a nagy tesótól. Állandóan csak a toldozgatás, foltozgatás megy. A mostaniak fenntartására sincs sok pénz, 90 darabra meg lesz? :)
romeo 363682 2011. szeptember 19. 11:49
Válasz erre
Régebben a legszegényebb NATO tagországoknak(Portugália,Görögország,Törökország) szállítottak ingyen eszközökez az amerikaiak ...
Üdv!
Levix 363681 2011. szeptember 19. 11:44
Válasz erre
Ez egy nagy bullshit. A cikk egy zagyvaság. Tele ellentmondásokkal.
Ha ingyen kapjuk, tutti, hogy kérnek még mellé egy kis kirándulást velük Irakba, vagy Afganisztánba. Szerintem.
tankos_srac 363680 2011. szeptember 19. 10:42
Válasz erre
index.hu/belfold/2011/09/19/30_amerikai_helikoptert_kap_a_honvedseg/
Itt már kész tényként hozzák. Remélem átfestik őket "magyartarkára", érdekes téma lenne!
mrbaracus 363679 2011. szeptember 19. 09:54
Válasz erre
sziasztok!

egy kis adalék: még anno a Határőrségnél volt olyan, amikor a járőrnek ki kellett fizetni a lőszer árát, amit figyelmeztető lövésre használt.
piratvitorla 363678 2011. szeptember 18. 19:20
Válasz erre
Szia
Szerintem lassan a Vatikán jobban áll (minőségileg is)
Zoli
sanyi 363677 2011. szeptember 18. 15:54
Válasz erre
?
Olvasd el hogy mit írtam, mielőtt megszólalsz! Ha te lennél hivatásos, akkor az értelmezés lenne toppon...
joci232 363676 2011. szeptember 18. 15:50
Válasz erre
Uraim!

Egy kis segítséget kérnék, hogy a reptereken használatos beton állóhelyeken a "kocka" mintázatnak mik a méretei? mert a Mi 24-es kis kompozícióhoz szükségem lenne rá.

Köszönöm!
sógor 363675 2011. szeptember 18. 14:06
Válasz erre
A titkosszolgálatunk ,hírszerzésünk a legjobbak között lenne.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.