<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
exec | Adatlap | 363713 | 2011. szeptember 19. 16:43 | ||
Benedek | Adatlap | 363712 | 2011. szeptember 19. 15:26 | ||
Ez így van. Mire a letcsikák megkapják a kiképzést,és mind full combat ready-lesz,addigra az UH-ban sem lesz több naptári idő. | |||||
Levix | Adatlap | 363711 | 2011. szeptember 19. 15:01 | ||
Mi is az előrelépés? Lehet, hogy ingyen van, de k... öreg sárkány, számunkra ismeretlen szerkezet, üzemeltetési tapasztalat 0, hajózók 0, kiszolgáló eszközök 0. Sokkal jobb lenne fele ennyi új Mi-171, igaz az pénzbe kerül, de messze olcsóbb lenne rendszerbe állítani. Range: 300-plus miles azaz 482km Mi-17 495 Ceiling: 15,000 feet (4,572 meters) Mi-17 5000m Maximum Speed: 149 mph (130 knots) 238 km/h Mi-17 250 km/h Useful load: 4500 lb (2038.0 kg) Mi-17 4000 kg Max takeoff weight: 10,500 lb (4,762.7 kg) Mi-17 13000 kg Date Deployed: 1970, Mi-17 ? Szállítható: 13 fő Mi-17 24 fő | |||||
Levix | Adatlap | 363710 | 2011. szeptember 19. 14:49 | ||
The Air Force is close to finalizing a sole-source deal to buy up to 93 UH-60M Black Hawk helicopters from the U.S. Army, according to defense industry sources. Air Force officials launched the effort to replace the service’s Vietnam War-vintage UH-1N Hueys with commercially available helicopters last year. From the beginning, the Air Force said it would make performance tradeoffs to keep costs down for what is called the Common Vertical Lift Support Platform. Vélemény This seems like a logical choice for the USAF. They are basically buying more of the same basic aircraft they already have plenty of. The UH-1N is underpowered, slow, and just plain old. If the USAF wanted a competition for a replacement aircraft, I'm sure they would have asked for one. www.defensenews.com/story.php www.f-16.net/index.php | |||||
Neo954 | Adatlap | 363709 | 2011. szeptember 19. 14:45 | ||
Levix | Adatlap | 363708 | 2011. szeptember 19. 14:38 | ||
44 éves lesz 2013-ban a legfiatalabb példány. | |||||
Levix | Adatlap | 363707 | 2011. szeptember 19. 14:37 | ||
Kamovos | Adatlap | 363706 | 2011. szeptember 19. 14:30 | ||
Szia Benedek! Tetszik az ötlet! Kérdés az ha lujó Fater nálatok lenne Szd Pk, akkor nekünk ki jutna? Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 363705 | 2011. szeptember 19. 14:29 | ||
Szia piratvitorla! Hát... Mielőtt mélyebben vizsgáljuk az azonosságot, előbb tisztázni kéne, hogy mit mivel hozunk párhuzamba. Az UH-1 és az AH-1 tekintetében. Az UH-1-et tekintik az amerikaiak minden harci helikopterük alapjának. A vietnámi háborúban ezen típuson szerzet harci tapasztalatik alapján fejlesztették az AH-1-et. Ebből kifolyólag lehet is találni azonosságokat. Faroktartó, reduktor, agyrendszer, Hajtómű. Gondolom elektronikai eszközök, és műszerezetség terén is számos azonosságot találhatunk még. Üdv: kamovos | |||||
romeo | Adatlap | 363704 | 2011. szeptember 19. 14:23 | ||
Egy tömör választ kérnék: Lesz magyar Mi-17 modernizáció Csehországban, vagy nem? | |||||
romeo | Adatlap | 363703 | 2011. szeptember 19. 14:17 | ||
Hű! Ez nagyón jó meglepi! Köszönjük! | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363702 | 2011. szeptember 19. 14:10 | ||
Benedek | Adatlap | 363701 | 2011. szeptember 19. 14:01 | ||
Arra gondoltam,hogy Ti egy századot Börgöndön,Szilágyi (Fater)Bivaly meg én Sztksz-en a második századot simogatjuk majd.Ágoston Feri pedig majd század légilövész lesz... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363700 | 2011. szeptember 19. 13:51 | ||
Sziasztok Az AH-1-est én már párszor említettem beszélgetések során amióta szóba került az UH-1N. Az UH-1 és AH-1 rendszerazonossága tudtommal nagyobb mint a Mi-17 és 24 esetében... Zoli | |||||
Kamovos | Adatlap | 363699 | 2011. szeptember 19. 13:49 | ||
Szia romeo! Az pont 2 Szd gép létszám. Szívesen dolgoznék rajtuk. :) Talán még az AH-1 is jól esne. Udv: kamovos | |||||
romeo | Adatlap | 363698 | 2011. szeptember 19. 13:38 | ||
A 30 darab UH-1N-ből elvileg 2 helikopterszázadot is fel lehet állítani ... | |||||
Kamovos | Adatlap | 363697 | 2011. szeptember 19. 13:37 | ||
Szia romeo! Légiharc rakétával felszeret helikopter is nagyon jól mutatna a börgöndi füves reptéren! :) Üdv: kamovos | |||||
romeo | Adatlap | 363696 | 2011. szeptember 19. 13:24 | ||
Az UH-1N mellé kaphátnánk néhány AH-1 Super cobrát vagy "Z"-t is :) | |||||
Kamovos | Adatlap | 363694 | 2011. szeptember 19. 13:15 | ||
Sziasztok! Maradjunk annyiban hogy, a Vietnámnan szolgáltak neve is UH-1-el kezdődik. No aztán itt ennyi legyen is elég. Ő volt az alap, és ezt követően mind különböztek tőle, és egymástól is. Ezért van az, hogy az 1-es után találunk betüjelzést is. Ezek a betük nem csekély különbségeket jelentenek. Bár alakja csekély mód változott, ez a változás mégis jelentős számú bordát, törzsheretet, és bekötésicsomópontott jelent. Annyiben jelentős ez a típus, hogy az ezen szerzett tapasztalatok alapján ebből forta ki magát a többi változat. Valamint az AH-1 is, aminek szintén hasonló a pályafutása. Üdv: kamovos | |||||
romeo | Adatlap | 363693 | 2011. szeptember 19. 13:14 | ||
Üdv! Lehet, hogy nem mind a 30 fog repülni, néhányat félretehetnek kannibalizációra is ... És miért nem 2012-ben érkeznek? Hogy fogjuk kibírni 2013-ig? | |||||
zvereb | Adatlap | 363692 | 2011. szeptember 19. 13:01 | ||
király!XD | |||||
pilotka | Adatlap | 363691 | 2011. szeptember 19. 12:36 | ||
Tibcsi | Adatlap | 363690 | 2011. szeptember 19. 12:34 | ||
Kb. :) A sárkány nem sokat változott, de azokban még csak egy hajtómű volt, ezekben (ha jól tudom) kettő. Meg persze a műszerezettség teljesen más. | |||||
Elnar | Adatlap | 363689 | 2011. szeptember 19. 12:31 | ||
Tehát ez egy ugyanolyan sárkányú, de teljesen más dolog, ha jól értem. (Tényleg elég hülye vagyok a II. VH utáni időszakhoz. Én még ott tartok hogy az F-18 modern gép (na jó, hallottam már a 22-ről meg a 35-ről is, de helikopterekben tudom hogy van chinook, commache, cobrák, apache, tiger, meg Mi sorozat, és itt kb vége is) | |||||
tankos_srac | Adatlap | 363688 | 2011. szeptember 19. 12:28 | ||
Szerintem mi vagyunk a NATO legszegényebb tagállama jelenleg... :-( Lesz egyáltalán 30 gépre elegendő átképezhető hajózó? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 363687 | 2011. szeptember 19. 12:19 | ||
Vietnamban a B,C,D verziók voltak. | |||||
Elnar | Adatlap | 363686 | 2011. szeptember 19. 12:16 | ||
Khm... nem értek a modern teknikához (lehet hogy csak a sárkány ugyanaz, és kinézeten kívül minden más változott), de az UH-1 nem vietnámi korú? Azért 2010 után már nem kéne ezeket reptetni szerintem... | |||||
Levix | Adatlap | 363685 | 2011. szeptember 19. 12:02 | ||
Jó lenne valami ami forrás is, de én találtam erről semmit. | |||||
Altengernagy | Adatlap | 363684 | 2011. szeptember 19. 11:58 | ||
Az állami, vagy az Orbániai zsoldosoké? :) | |||||
zvereb | Adatlap | 363683 | 2011. szeptember 19. 11:52 | ||
Aha, megint tapsolunk arra, hogy régi sz*** at kapunk a nagy tesótól. Állandóan csak a toldozgatás, foltozgatás megy. A mostaniak fenntartására sincs sok pénz, 90 darabra meg lesz? :) | |||||
romeo | Adatlap | 363682 | 2011. szeptember 19. 11:49 | ||
Régebben a legszegényebb NATO tagországoknak(Portugália,Görögország,Törökország) szállítottak ingyen eszközökez az amerikaiak ... Üdv! | |||||
Levix | Adatlap | 363681 | 2011. szeptember 19. 11:44 | ||
Ez egy nagy bullshit. A cikk egy zagyvaság. Tele ellentmondásokkal. Ha ingyen kapjuk, tutti, hogy kérnek még mellé egy kis kirándulást velük Irakba, vagy Afganisztánba. Szerintem. | |||||
tankos_srac | Adatlap | 363680 | 2011. szeptember 19. 10:42 | ||
index.hu/belfold/2011/09/19/30_amerikai_helikoptert_kap_a_honvedseg/ Itt már kész tényként hozzák. Remélem átfestik őket "magyartarkára", érdekes téma lenne! | |||||
mrbaracus | Adatlap | 363679 | 2011. szeptember 19. 09:54 | ||
sziasztok! egy kis adalék: még anno a Határőrségnél volt olyan, amikor a járőrnek ki kellett fizetni a lőszer árát, amit figyelmeztető lövésre használt. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363678 | 2011. szeptember 18. 19:20 | ||
Szia Szerintem lassan a Vatikán jobban áll (minőségileg is) Zoli | |||||
sanyi | Adatlap | 363677 | 2011. szeptember 18. 15:54 | ||
? Olvasd el hogy mit írtam, mielőtt megszólalsz! Ha te lennél hivatásos, akkor az értelmezés lenne toppon... | |||||
joci232 | Adatlap | 363676 | 2011. szeptember 18. 15:50 | ||
Uraim! Egy kis segítséget kérnék, hogy a reptereken használatos beton állóhelyeken a "kocka" mintázatnak mik a méretei? mert a Mi 24-es kis kompozícióhoz szükségem lenne rá. Köszönöm! | |||||
sógor | Adatlap | 363675 | 2011. szeptember 18. 14:06 | ||
A titkosszolgálatunk ,hírszerzésünk a legjobbak között lenne. | |||||
sógor | Adatlap | 363674 | 2011. szeptember 18. 14:03 | ||
Amiről beszélsz az nem Al Hillahban volt? | |||||
sanyi | Adatlap | 363673 | 2011. szeptember 18. 12:58 | ||
Szóval ezért nem lennék jó katonának, rendőrnek mert leürülékelném a tűzparancsot... Szerintem inkább Vatikánnal kellene összefognunk, mert lassan velük leszünk egy szinten. | |||||
balaton | Adatlap | 363672 | 2011. szeptember 18. 12:42 | ||
Ez döbbenetes. Kib... bürokrácia! | |||||
SIG | Adatlap | 363671 | 2011. szeptember 18. 11:38 | ||
Üdvözlet Nagyuram ! A katonai viszony sem a legjobb (ha meghallgatod a szerény véleményemet) mivel az elmúlt hónapokban a közös külszolgálatban, akció közben meghalt négy lengyel katona, mert a magyar katona várta a rádiójában, hogy tűzparancsot kapjon és mivel az nem érkezett meg, így nem mert beavatkozni. Ennek köszönhetően a lengyelek finoman megkérdőjelezték az alkalmasságunkat bármiféle katonai misszióban :S Ez természetesen nem az a hír, ami az RTL Klub vagy a TV2 által eladható lenne, ezért nem tud róla az adófizető :) Ennek a finomabb változata az volt, amikor az amerikai az M4-el a kezében jelezte a toronyban csücsülő magyar nehézgéppuska kezelőjének, hogy előtte lévő eszköz tűzcsapása egy picivel eredményesebbé tenné a délutánt, mire az elmaradt, mert a mi szabályaink szerint, még háborús övezetben is el kell számolni a lőszerrel :S Szóval keményen vágjuk ám magunk alatt a fát, de különben én is azt gondolom, hogy katonai illetve haditechnikai szempontból nekünk a helyes út a lengyelek kezét fogva lenne. | |||||
juge75 | Adatlap | 363668 | 2011. szeptember 18. 10:23 | ||
Katonai viszonyra gondoltam, lesza---m a politikát a politikusokkal együtt. | |||||
The_Ori | Adatlap | 363667 | 2011. szeptember 18. 00:55 | ||
A lengyel-magyar politikai viszony a legjobb esetben is közömbös jelenleg, de semmiképp nem jó. Persze pénzért adnának bármit, csak nekünk épp az nincs. | |||||
juge75 | Adatlap | 363666 | 2011. szeptember 17. 23:37 | ||
Véleményem szerint érdemes lenne Lengyel barátainkkal konzultálnunk, ugyanis náluk ez és más helikopter kategóriák épülnek, rendszereket beszállítanak és gyártanak. Nem használtakat, újakat. Oka van annak, hogy nem kell az Amiknak a cucc. Mivel még jó a viszonyunk Lengyelországgal, és náluk nem lett agyonvágva a hadiipar, és a múltban is sok modernizációt és javítást együtt léptünk meg velük, ezen a szálon kellene folytatni... Nekünk vannak nagyon jó és képzett szakembereink, nekik gyártási kapacitásuk. A Mi-2 repült már ilyen feladatkörben, és létezik az utóda is. | |||||
Kamovos | Adatlap | 363658 | 2011. szeptember 17. 15:24 | ||
Köszönöm, köszönöm köszönöm! Nem tudom, lehet nekem már meszes az agyam, és azért emlékszem ilyenekre. Nekem még azt tanították, hogy 4-5 fő az könnyű helikopter, a 10-12 fő az közepes helikopter, 20 főtől már nagy helikopterről beszélünk. Üdv: kamovos Ui: holnap jövök. | |||||
Solo | Adatlap | 363657 | 2011. szeptember 17. 11:52 | ||
A CH-53 már a heavy lift transport helicopter kategória. Magyarul nehéz helinek szokás nevezni. Az UH-1 max felszállósúlya alapján az ICAO szerint könnyű vagy kis heli lenne, de katonáéknál a közepes helik közé sorolják. Nálunk kiválóan ellátná a könnyű helikopter feladatokat, de például egy MD-500 vagy OH-58 lenne az igazi könnyű heli. | |||||
silent8 | Adatlap | 363655 | 2011. szeptember 17. 11:45 | ||
Már korábban is volt egy beszélgetésünk itt a ch-53-ról és a minyókról. Melyik milyen kategóriába tartozik... | |||||
silent8 | Adatlap | 363654 | 2011. szeptember 17. 11:43 | ||
egyébként itt egy videó. Ahol közelről látszik egy mh-53-as. Érdemes összevetni a mi8/17-es rakterével. Nem sok eltérés van. Tudom nem a ch-53-as volt a téma, hanem a Huey. De szerintem nem lehet összehasonlítani egy Huey-t a Mi-8/17-el. www.youtube.com/watch Kb. 1:00-tól látható. Előtte a leszállás látszik... silent8 | |||||
Solo | Adatlap | 363653 | 2011. szeptember 17. 11:36 | ||
Felesleges vitázni. :) A Mi-8/17 és az UH-1N is közepes szállító helikopter. :) Kamovos Ka-26 és Mi-2 helik közelségében töltötte a fél életét. Neki egy Minyó már óriás helinek számít. :) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
"de messze olcsóbb lenne rendszerben tartani" azért érdekelne, hogy ezt mire alapozod. A valós rendszerben tartási költség elég elvont dolog. Még üzemeltetési stílustól is függ. Pl sehol nem lettek annyira "széthajtva" a MiG-29-esek, mint idehaza. Így persze a költségük is magasabb. De pl a feleannyi gép többet hajva hamarabb el is fárad.
"Max takeoff weight: 10,500 lb (4,762.7 kg) Mi-17 13000 kg" meg ne magyarázd, hogy a közel háromszoros súly mellett a fogyasztás alig több... Ha maga a fogyasztás duplája, akkor az olcsóbb üzem már bukott.
exec