/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Levix 363781 2011. szeptember 20. 21:48
Válasz erre
romeo 363780 2011. szeptember 20. 21:46
Válasz erre
Az lenne a nagy dobás, ha a csehek is "megsajnálnának" bennünket, és ingyen felkínálnák
az L-159-et :)
piratvitorla 363779 2011. szeptember 20. 21:36
Válasz erre
Egyébként a rendszer eddig az Alcát favorizálta (volna).
piratvitorla 363778 2011. szeptember 20. 21:36
Válasz erre
Oszt az minek?
Egyébként ha jól emlékszem a finnek kivontak párat néhány éve...
üdv
piratvitorla 363777 2011. szeptember 20. 21:34
Válasz erre
Szerintem ha már a HM is nyilatkozik magától az már jelent valamit.
Nem baj, mindjárt írok az illetőnek, hátha megvan még...
romeo 363776 2011. szeptember 20. 19:54
Válasz erre
Üdv!
Jó lenne, ha mondjuk a britek ingyen felkínálnának néhány modernizált HAWK gyakorló repülőgépet... :)
Freddy 363775 2011. szeptember 20. 15:32
Válasz erre
,,Csereberében van is mostanában hirdetve egy valahol."
Köszönöm, alkalomadtán majd megnézem.
Igazából az a baj, hogyha vennék egyet, akkor másnap az amerikaiak visszavonnák az ajánlatot, vagy Magyaroroszág venne mégiscsak Mi-171-est:)
piratvitorla 363774 2011. szeptember 20. 14:16
Válasz erre
Én is gondolkodom jó ideje rajta. De majd egyszer, pláne ha neked kell... Nálam úgyis állna pár évet (de gondolom Te is magyart akarsz csinálni).
Szerintem a szürke MARINES-es festés pofás. Akár még maradhatna is, földről nézve nem tűnik fel...
üdv
piratvitorla 363773 2011. szeptember 20. 14:06
Válasz erre
Szia
Az akkori géplétszámoknak és rep. időknek már nyoma sincs. Talán ötöde a menőknél. Már nem is létezik az akkori osztályos rendszer (a hajózóknál).
üdv
p-51 363772 2011. szeptember 20. 13:59
Válasz erre
Exec!
Nagyon egyetértek veled!
Én ezt a cikket már régebben is olvastam, még anno a TG-ben, valamikor a 90-es évek elején, akkor is nagyon tetszett, kifejezetten az a rész érdekes, amikor a magyar meg az orosz tiszt elemzik közelről az F-16-ot, és összehasonlítják a két gépet. Pusztán a szemrevételezhető gyártási minőség alapján. ( Ti késpengét sem tudtok ilyet gyártani, nemhogy stabiizátort.)
Nem érződik valahogy az a hangulat, ott, 1990-ben, ami 1994 óta egész Magyarországra jellemző, mármint hogy mióta megvannak/voltak a 29-esek, minden magyar biztos volt benne, hogy világverő gép. Az öntudat gyakran elhomályosítja a józan ítéletet. Soha egy percig el nem ismeri senki nálunk, hogy esetleg csak a 2. legjobb a mienk. Vagy hogy esetleg nem pont azt és akkor szereztük be, amire szükség van. Mindig a miénk a legjobb, ha Messzer, akkor az, ha Mig, akkor az. Az ellenfél mindig rosszabb gépekkel repül., mint a mienk. Ha La-7-el, akkor azzal, ha F-16-al, akkor azzal.
De hát ez már csak így van.
p-51 363771 2011. szeptember 20. 13:25
Válasz erre
Csereberében van is mostanában hirdetve egy valahol.
romeo 363770 2011. szeptember 20. 12:44
Válasz erre
Kamovos 363769 2011. szeptember 20. 12:06
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Azt kell mondjam, hogy a kiképzetségi szint, régebben sem volt mindenütt a toppon!
Addig amíg nekünk Börgöndön, a CSRP hóna alatt, az osztályba soroló vizsgán a Re.664-ből mindent betűről betűre kellet tudni, és a helikopter rendszereit fejből kellet tudni rajzolni, elmondani, az utolsó egyirányú szelepig, az összes vezérlőnyomással együtt.
Ezzel szemben volt olyan ahol az volt az elvárás, hogy a két nívó közt legyen az olaj szint
Ezt először egy Őrnagy mondta aki oda járt vizsgáztatni.
Másodszorra pedig azok a kollégák akik oda diszlokáltak.

Bizony sikeresen szétverték a hadsereget, nem csak gép, de állomány sincs! :(
Amikor a Csirkecombok áthelyezése szóba került, nekem feltette egy jó cimborám azt a kérdést, hogy megyek-e Szolnokra.
Akkor nálunk még sehol semmilyen hírek nem voltak a MI-2 áthelyezéséről!
Pedig akkor már Szolnokon ott voltak a kiserdőnél a trepnik lerakva!
Sőt Börgöndön a reptér túloldala tele volt a KAÉV-es alakulat munkagépeivel, és felvolt állítva a betonkeverő üzem is!
Mondván betont építenek!

Noa akkor az én cimborámnak azt mondtam, dehogy megye!
Mire Ő!
Nem is kell, mert annyi a szabad ember, hogy nem tudnak nekik munkát adni!
A Mi-2 meg úgy is szét lesz rabolva a Mi-8-hoz.

No!
Ez mind így is történt!
Ma meg, nincs akit átképzésre küldjenek! :(

Sajnos kishazánkra jellemző a pazarlás!

A nagy havazáskor 3 napig voltunk otthonunkban, és vártuk az utasítást, hogy mikor mehetünk Börgöndre!
Az összes Mi-2-es, és kamov, csak arra várt, hogy tele rakjuk kenyérrel, és tejjel, meg egyéb élelmiszerekkel.
Nálunk a tejüzem, a kenyérgyár és a húsüzem is alkalmas volt a helikopterek fogadására.
De a CSRP letiltotta a repülést!
A TV-ben meg láttuk, hogy 2 Mi-8-val bohóckodnak a levegőben.

De vittünk kamovval Pápáról repvezt a 9 lukuhoz is, hogy a Mi-8-ból vadászhassanak.
Számtalan olyan feladat volt, amire a Ka-26, vagy a Mi-2 méreteinél, és fogyasztásánál fogva is alkalmasabb lett volna mint a Mi-8.
De mégis Mi-8 kapta a feladatot.
Ugyanakkor pedig voltak olyan feladatok, amikhez a Mi-8 kellet volna, de inkább le fújták, mit hogy, igényeltek volna rá egyet.
A be emeléseket csak Mi-8 csinálta, mégis volt ahová minket küldtek és dolgunk végezetlenül haza is jöttünk, mert mindent tudtak, csak azt nem, hogy akkora súlyt a Mi-2 nem tud megemelni.
Nem Mi-8 ment helyettünk, hanem darut építettek.

Ez szomorú de így működött.

Üdv: kamovos
Tibcsi 363768 2011. szeptember 20. 11:56
Válasz erre
Freddy 363767 2011. szeptember 20. 11:47
Válasz erre
Gyárt valaki jó UH-1N-t 1/72-ben?
piratvitorla 363766 2011. szeptember 20. 11:19
Válasz erre
Szia

A jelenlegi képzettség - mind mennyiségileg mind minőségileg - igen alacsony (lehet, hogy ezért néhányan megköveznek). Lehet, hogy az új típuson célszerűbb lenne befejezni / folytatni a kiképzést, legalábbis az állomány egy részénél.
Ha bejönne 30 db akármilyen gép akkor az lesz az alaptípus. pláne, ha az UH-1, ami egyszerűbb, olcsóbb (igenis, mert olcsóbb üzemeltetni, ha normálisan csinálják), kisebb stb. Pl. kiképzésre jobban használható mint a jelenlegi gépek...
Kiképzésre nem is menne ennyi állomány: 1. Ki vinné itthon a boltot? 2. Nincs is annyi ember... Szerintem még az is lehet, hogy senki se megy sehova, a külföldi oktatók jönnek ide...
üdv
Kamovos 363764 2011. szeptember 20. 10:42
Válasz erre
Sziasztok!

Mivel jelenlegi képzetségünk az orosz technikára szól!
Mi-8, Mi-17, Mi-24, ezért én a Mi-171 helikopterek pártján állok!
Mi erre a struktúrára képeztünk ki mindenkit a helikopterek terén!
A Kiliánon a Mi-8 volt a fő típus, sem Mi-1, sem Mi-2, sem Mi-4, sem pedig a Ka-26-ra nem volt képzés!
Ezekre eleinte, (Tehát minden típusra!) kis létszámban a SzU-ban, valamint Lengyelországban volt kiképzés.
(Habár, 3 társamnak és nekem, a Kiliánon megadatott az a lehetőség, hogy eldöntsük, Mi-1, Mi-2, Ka-26, vagy Mi-8-ból kívánok vizsgázni, nekem ekkor csak Mi-8-ból nem volt típus vizsgám, ezért a Mi-8-at választottam.)

A külhonban kiképzett állomány volt a hazai oktató személyzet!
Ez mindig így volt, így van, és anyagi okok miatt így is lesz!

Ezért szeretném eloszlatnom azt a téveszmét is, hogy ha kapunk ajándékba 30 db helikoptert, akkor nem 60 fő helikoptervezető, 30 fő fed technikus, 30 fő SHM Mechanikus 40 fő szakág fog kimenni a képzésre!

Tehát bármely típus honosítása esetén, kis létszámú állomány kap az eladóktól képzést, és ők majd kiképzik az itthoni állományt.

Erre azért kívánok rá mutatni, mert ez itt végül is makettező oldal, és nem mindenki van tisztában azzal, hogy ezek a dolgok, hogy is zajlanak igazában!

Nem mindenki szakember az oldalon, viszont joggal várhatják, hogy azok, akik valaha részesei voltak, illetve jelenleg részesei a rendszernek, hitelesen tájékoztassák őket.
Természetesen a titoksértés szabályai mellet.

Mindazon által, a Mi-171 utáni sóvárgásom és amelletti kitartásom, nem gátol meg abban, hogy önfelletten örüljek a 30 db UH-1 N helikopternek.
Szívesen tennék típus vizsgát, és üzemeltetném azt a típust is.

Úgy hogy, azt mondom én nektek, hogy örüljetek már kicsit ti is, ennek a 30 db ajándék lónak!

Üdv: kamovos
piratvitorla 363762 2011. szeptember 20. 09:52
Válasz erre
Na kérem:
Mivel már a HM honlapján is csepeg az infó meg merem írni: van az elvihetők között 5 db kutató-mentő HH-1N is.
Nekünk még sose volt igazi kutató-mentő gépünk (pár hordágy és hidraulikus vágó, esetleg fényszóró még nem K-M gép). És ezen kívül nem valószínű hogy bármikor is lenne...
Zoli
piratvitorla 363761 2011. szeptember 20. 08:42
Válasz erre
Szia
Teljesen igazad van.
Meg aztán inkább használt technikán álljunk át a nyugatira, mint egy vadiúj drága típussal.
Bár szerintem akár Blackhawk vagy Cougar is kijött volna a kevés pénzünkből. Közepes távon már jobban jártunk volna anyagilag is.
Elég, ha a vadászprogramot ésszel csinálják (már ha csinálják. Mig-29-est is csak mi váltottunk új vadásztípussal, másnak nem volt rá szüksége. Gazdagok vagyunk). Meggyőződésem, hogy akkor az összes többi kategóriára maradt volna pénz.
üdv
exec 363760 2011. szeptember 20. 07:48
Válasz erre
Már csak azt nem értem, hogy amikor a hollandok levetették a Leopardokat, akkor hurrá hangulat voltl, hogy vegyünk belőle "óccsoért". Most végre itt az álom, jön a megfelelő gép olcsóért, akkor meg, jajj miért ez, miért így stb. Szerintem is inkább örülni kéne. Már akár a státusznak is, hogy az USA besorolt minket a legmegbízhatóbbak közé. Mielőtt még ezen fanyalognátok, az Antal kormány F-16-osokat akart venni, és amerika elzárkózott ettől. Ekkor jöttek a 29-esek. Sokat tettünk is érte de 18 év alatt szerintem ez komoly fejlődés. ( és itt vegyük bele a doktrina váltástól a más nyelv megtanulásán át az összes feladatot)

Azt is hozzátenném, gondolom olvassátok az Aranysast. A legutóbbi számban az átképzés a MiG-23 típusra cikk kapcsán elég érdekes olvasni a szerző reakcióit ahogy először nézi életében az F-16-ost a MiG után, és a következtetéseit. Szerintem elég beszédes.

Az értesülések kapcsán pedig valóban, inkább hiszek Solonak mint a "Blikknek" :-) vagy sok más megszólalónak.

Üdv.
exec
balaton 363757 2011. szeptember 19. 23:37
Válasz erre
Ha már autós hasonlat:

Vannak feladatok, amikre egy ilyen kisgép célszerűbb, mint a nagy Mi-17. Aki vállalkozásban teherfuvarozó, az sem az Ifával jár be a városba vásárolni, hanem vagy busszal (Ami drága, ha megy az egész család.) vagy tart erre a célra egy személyautót :-)
G400CDI 363755 2011. szeptember 19. 21:48
Válasz erre
Na ja. Bár én ezt elsősorban a politikai vezetésnek tudom be.
Úgy rémlik, hogy a kínaiak orosz segítséggel elkezdték licenszben gyártani a Mi-17-et (tehát nem koppincs), innentől kezdve már csak egy lépés, hogy külföldön is elkezdjék forgalmazni. Természetesen egy politikus azt nem mondhatja, hogy a megszorítások alatt (vagy esetleg után) haditechnikára költik az adófizetők pénzét, ezért valószínűleg úgy fogják lekommunikálni, hogy cserébe ilyen-olyan-amolyan befektetések létesülnek. Már ha egyáltalán lesz ilyen üzlet.
Levix 363753 2011. szeptember 19. 21:26
Válasz erre
romeo 363752 2011. szeptember 19. 21:20
Válasz erre
Szerintem a jelenlego honv. vezetés alatt hamarább lesz kínai technika, mint orosz ...

Üdv!
G400CDI 363751 2011. szeptember 19. 21:16
Válasz erre
Levix, ne legyél már ennyire negatív.
Én kifejezetten örülök annak, hogy végre lesz jó pár repülési tartalékkal rendelkező, működőképes helikoptere a Honvédségnek, ami műszerezettségben ráadásul valószínűleg fel is múlja az eddigi Minyókat.
Tény és való, hogy jó lenne ezek mellett még legalább egy tucat Mi-17-est működőképes állapotban tartani (az már más kérdés, hogy szerintem is jó esély van rá, hogy vágóhídra küldjük az összeset), de szerintem sokkal jobb döntés valamennyi pénzt a rendszeresítésre költeni, mint abból mondjuk 2 új Milt venni. Hosszú távon többre megyünk 30 UH-1-el (amiből pár év múlva repülni fog mondjuk 12), mint 2-3 üzemképes Mi-17-el. Ráadásul azt olvastam, hogy pótalkatrészekkel együtt fogják szállítani őket.
Az általad korábban belinkelt link a lehetséges gépekről szerintem marhaság, én is úgy tudom, hogy Marines gépek lesznek.
Szóval összefoglalva, remélem, veszünk még a jövőben Minyót, de nem rossz vétel ez az UH-1N. Szerintem.
piratvitorla 363750 2011. szeptember 19. 20:59
Válasz erre
Azokból úgyse mászunk ki de legalább lenne technika árvízre is meg hazát védeni ha kell... Meg tüzet oltani meg kutatómentőzni meg kiképezni lövészt, ejést, meg VIPet szállítani stb.
p-51 363749 2011. szeptember 19. 20:59
Válasz erre
Egyet kell értsek piratvitorlával, az üzemeltetéshez való hozzáállás (imádni való szó: két z, két á, két l egymás után), szóval az üzemeltetéshez való hozzáállás haza tud vágni bármilyen strapabíró technikát. és azért a reptechnika nem ak-47, hogy elásod, kiásod, működik.
romeo 363748 2011. szeptember 19. 20:48
Válasz erre
Nekem valahogy ez az ingyenesdi nem tetszik - nemrég 14 db páncélozott HUMVEE, most 30 db Huey, -szerintem ki nem mászunk a missziókból ...
Benedek 363747 2011. szeptember 19. 20:25
Válasz erre
A lényeg ugyan az,mint 2000-2002-ben.Igéret volt akkor is,sőt szakemberek is voltak még a seregben jócskán.
Csak egy példa:Mióta a korszerűsétés folyik,azóta csak rádióból 3.-4.-ik tipusú rádiókat építgetik be a Mi-8-17-24-esekbe.Tehát a koncepcióval is van egy kis defekt.
piratvitorla 363746 2011. szeptember 19. 20:21
Válasz erre
Szia
A 29-es is elnyűhetelen szerkezet oszt a végén hogy állt a típus :(
Benedek 363745 2011. szeptember 19. 20:19
Válasz erre
Neo954 363744 2011. szeptember 19. 20:15
Válasz erre
Szia!
Így van!

Lesz 8 -max. 10 folyamatosan üzemelő, aztán ha kell valami hozzájuk akkor kezdődik a vandalizmus.

Véleményem szerint sok műszaki gond nem lesz velük, amit eddig láttam, halottam a Huey-ról, eléggé elnyűhetetlen szerkezet.

Üdv.:Neo
miles 363743 2011. szeptember 19. 20:09
Válasz erre
Ahogy a magyar törődést ismerem a haditechnikával ezek jó része is a a jurasic parkban fogják végezni. Szerintem nem is fogjuk az összeset hadrendbe állítani, nekünk 30 gép nagyon sok. Az tetszik, hogy fegyverzetet is kapunk hozzájuk. Addig reméljük nem hiúsul meg a dolog.
Levix 363742 2011. szeptember 19. 20:00
Válasz erre
De persze ezek nem a képesség növel általam csili vilinek titulált gépek, "csupán" az alapváltozatok.
Levix 363741 2011. szeptember 19. 19:58
Válasz erre
Akkor az annyival jobb, hogy fegyverzet is volt rajtuk nem úgy mint az Air Forces Huey gépein. Jobban el tudtam volna képzelni hogy az USAF csupasz változatokat ingyen adják mint ezeket. Bár romeo linkelte, hogy 5 millió dollár az ár.
Solo 363740 2011. szeptember 19. 19:55
Válasz erre
Biztos lehetsz benne, hogy a MARINES gépeket fogjuk kapni, ha megkapjuk őket.
Nem a blikkből szedtem.
Levix 363739 2011. szeptember 19. 19:50
Válasz erre
Az nem egy pár, csak egy darab lapát volt! A Mi-8-on nem kettő van :).
Levix 363738 2011. szeptember 19. 19:49
Válasz erre
Solo! Ez k... kizárt :). Azokat 2020 előtt nem fogják kivonni. 640 milliót tettek bele gépenként forintban. A lapátra az 89-es ár, lehet ma már a duplája.
romeo 363737 2011. szeptember 19. 19:48
Válasz erre
Ebben a terpszínben jobban mutatna, mint a MARINES-szürkében.
Solo 363736 2011. szeptember 19. 19:47
Válasz erre
Helló!

A MARINES csilli villi gépeiből fogunk 30 darabot kapni.

Egy Mi-8 lapátkészlet kb. 25 millió forint...
Levix 363735 2011. szeptember 19. 19:42
Válasz erre
romeo 363734 2011. szeptember 19. 19:36
Válasz erre
Üdv Uraim!

A hivatalos hír így hangzik:
A helikopterek meghirdetett ára 5 millió dollár darabonként. A legmegbízhatóbb partnerországok, így Magyarország számára - az amerikai kongresszus jóváhagyásának függvényében akár térítésmentes átvételre is lehetőség nyílhat.

- még nem nyert ügy ...

www.kormany.hu/hu/honvedelmi-miniszterium/hirek/ujabb-kepesseg-fejlesztesi-lehetoseg-a-hm-elott
Levix 363733 2011. szeptember 19. 19:36
Válasz erre
Tudjátok én két dologtól félek. Az egyik, hogy az ingyen helikopterek miatt leállítják a Mi-8/17-et, mert ha csak egyre lesz pénz, akkor maradjon az amerikai. Lásd Gripen jön, viszlát 29-es. A másik meg az, hogy belekényszerítenek egy upgradbe, hogy a kivonuló amerikaiak helyett mi menjünk velük Afganisztánba, vagy a franc tudja hova.
Levix 363732 2011. szeptember 19. 19:35
Válasz erre
Tudjátok én két dologtól félek. Az egyik, hogy az ingyen helikopterek miatt leállítják a Mi-8/17-et, mert ha csak egyre lesz pénz, akkor maradjon az amerikai. Lásd Gripen jön, viszlát 29-es. A másik meg az, hogy belekényszerítenek egy upgradbe, hogy a kivonuló amerikaiak helyett mi menjünk velük Afganisztánba, vagy a franc tudja hova.
Levix 363731 2011. szeptember 19. 19:33
Válasz erre
Miért vettek az amik az afgánoknak Mi-17-est.

The new Russian Mi-17’s cost $10.1 million per aircraft. The Mi-17 hold up to 32 personnel and with this load can fly to 17,000ft. The American “Blackhawk” costs $16 million holds twelve personnel and is limited to about 11,000ft. at this load. The better comparison is the “Ch-47″. It will hold about 40 troops, fly to about 17,000ft with this load. But it cost about $40 million and it takes a good pilot to keep it going. And if we consider that Russian helicopters are supposed to be used by Afghan Governmental Air Force we shall see the reason that only helicopters which Afghan pilots can fly now are Russian ones. Brig. Gen. Michael R. Boera, the U. S. Air Force general in charge of rebuilding the Afghan air corps., posts that at least two years have to be spent for training Afghanis with US choppers. If people come and fly in Afghanistan with the Mi-17, they will understand why that aircraft is so important to the future for Afghanistan…We’ve got to get beyond the fact that it’s Russian. It works well in Afghanistan – MI-17 DEAL: Objectively and subjectively by Ignat Kuskov
Levix 363730 2011. szeptember 19. 19:30
Válasz erre
Indiai vásárlás

The purchase of 80 more medium-lift Mi-171V helicopters will add to the fleet, and will reportedly cost about $140 million and be finalized by the end of 2008.
piratvitorla 363729 2011. szeptember 19. 19:28
Válasz erre
És a kiképzéshez ott a szimulátor a németeknél. Biztos olcsóért meg lehetne oldani...
piratvitorla 363728 2011. szeptember 19. 19:27
Válasz erre
Szia
Nem szereltethetsz bármit gyárilag a gépbe. Vannak pl. nyugati berendezések ami még nagyjavításra kerülő gépben sem lehet a ruszki miatt (a nyugati nem engedi).
A ruszki a saját cuccait akarja elsősorban bepakolni az új gépbe. Nem csak a lóvé, hanem a kompatibilitás miatt is.
Az A. Magazinban van egy cikk a kínai-pakisztáni vadászgépről. Ott se vegyítik a kínai+amerikai technikákat, pedig a pakisztániaknak sok szempontból jó lenne. De még ők is rájöttek, hogy nem jó.
Az egyszerű Mi-17 modern berendezésekkel már nem sokkal megbízhatóbb mint egy UH-60 vagy Cougar. (Erre sokan Afganisztánnak válaszolnak, de az a rep. jellemzőkről és az árról szól)
Pláne ha nem alkalmazzák pl. a forgószárny vibráció csökkentőt akkor behal a színes kijelző stb.
Zoli
Levix 363727 2011. szeptember 19. 19:23
Válasz erre
Számok

A Marines helijeinek upgradje (100 UH-1N és 180 AH-1W) 2002-es árfolyamon $897 millió volt. Ez gépenként, 200-as dollárral 640 millió forint. Hoppá! Viszont 2020 után is rendszerbe maradhatnak.

A régebbi UH-1-esekre 1100 dollár / óra üzemeltetési költséget találtam. Az 220 ezer forint.

Az átlagos Hueykba 15000 órát repültek.

Ha nem lennénk csórók akkor simán tudnánk üzemeltetni őket nyugdíjas európai szakikkal, vagy áthozni az USÁ-ból pár expertet.
piratvitorla 363726 2011. szeptember 19. 19:19
Válasz erre
Szia
Nem is kell semmibe beférni az UAZ-nak. A külső súly általában célszerűbb manapság. A Chinookba is beférne az ágyú mégis alatta viszi. Harcászatilag célszerűbb...
Zoli
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.