<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Kamovos | Adatlap | 363769 | 2011. szeptember 20. 12:06 | ||
Tibcsi | Adatlap | 363768 | 2011. szeptember 20. 11:56 | ||
Freddy | Adatlap | 363767 | 2011. szeptember 20. 11:47 | ||
Gyárt valaki jó UH-1N-t 1/72-ben? | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363766 | 2011. szeptember 20. 11:19 | ||
Szia A jelenlegi képzettség - mind mennyiségileg mind minőségileg - igen alacsony (lehet, hogy ezért néhányan megköveznek). Lehet, hogy az új típuson célszerűbb lenne befejezni / folytatni a kiképzést, legalábbis az állomány egy részénél. Ha bejönne 30 db akármilyen gép akkor az lesz az alaptípus. pláne, ha az UH-1, ami egyszerűbb, olcsóbb (igenis, mert olcsóbb üzemeltetni, ha normálisan csinálják), kisebb stb. Pl. kiképzésre jobban használható mint a jelenlegi gépek... Kiképzésre nem is menne ennyi állomány: 1. Ki vinné itthon a boltot? 2. Nincs is annyi ember... Szerintem még az is lehet, hogy senki se megy sehova, a külföldi oktatók jönnek ide... üdv | |||||
Kamovos | Adatlap | 363764 | 2011. szeptember 20. 10:42 | ||
Sziasztok! Mivel jelenlegi képzetségünk az orosz technikára szól! Mi-8, Mi-17, Mi-24, ezért én a Mi-171 helikopterek pártján állok! Mi erre a struktúrára képeztünk ki mindenkit a helikopterek terén! A Kiliánon a Mi-8 volt a fő típus, sem Mi-1, sem Mi-2, sem Mi-4, sem pedig a Ka-26-ra nem volt képzés! Ezekre eleinte, (Tehát minden típusra!) kis létszámban a SzU-ban, valamint Lengyelországban volt kiképzés. (Habár, 3 társamnak és nekem, a Kiliánon megadatott az a lehetőség, hogy eldöntsük, Mi-1, Mi-2, Ka-26, vagy Mi-8-ból kívánok vizsgázni, nekem ekkor csak Mi-8-ból nem volt típus vizsgám, ezért a Mi-8-at választottam.) A külhonban kiképzett állomány volt a hazai oktató személyzet! Ez mindig így volt, így van, és anyagi okok miatt így is lesz! Ezért szeretném eloszlatnom azt a téveszmét is, hogy ha kapunk ajándékba 30 db helikoptert, akkor nem 60 fő helikoptervezető, 30 fő fed technikus, 30 fő SHM Mechanikus 40 fő szakág fog kimenni a képzésre! Tehát bármely típus honosítása esetén, kis létszámú állomány kap az eladóktól képzést, és ők majd kiképzik az itthoni állományt. Erre azért kívánok rá mutatni, mert ez itt végül is makettező oldal, és nem mindenki van tisztában azzal, hogy ezek a dolgok, hogy is zajlanak igazában! Nem mindenki szakember az oldalon, viszont joggal várhatják, hogy azok, akik valaha részesei voltak, illetve jelenleg részesei a rendszernek, hitelesen tájékoztassák őket. Természetesen a titoksértés szabályai mellet. Mindazon által, a Mi-171 utáni sóvárgásom és amelletti kitartásom, nem gátol meg abban, hogy önfelletten örüljek a 30 db UH-1 N helikopternek. Szívesen tennék típus vizsgát, és üzemeltetném azt a típust is. Úgy hogy, azt mondom én nektek, hogy örüljetek már kicsit ti is, ennek a 30 db ajándék lónak! Üdv: kamovos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363762 | 2011. szeptember 20. 09:52 | ||
Na kérem: Mivel már a HM honlapján is csepeg az infó meg merem írni: van az elvihetők között 5 db kutató-mentő HH-1N is. Nekünk még sose volt igazi kutató-mentő gépünk (pár hordágy és hidraulikus vágó, esetleg fényszóró még nem K-M gép). És ezen kívül nem valószínű hogy bármikor is lenne... Zoli | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363761 | 2011. szeptember 20. 08:42 | ||
Szia Teljesen igazad van. Meg aztán inkább használt technikán álljunk át a nyugatira, mint egy vadiúj drága típussal. Bár szerintem akár Blackhawk vagy Cougar is kijött volna a kevés pénzünkből. Közepes távon már jobban jártunk volna anyagilag is. Elég, ha a vadászprogramot ésszel csinálják (már ha csinálják. Mig-29-est is csak mi váltottunk új vadásztípussal, másnak nem volt rá szüksége. Gazdagok vagyunk). Meggyőződésem, hogy akkor az összes többi kategóriára maradt volna pénz. üdv | |||||
exec | Adatlap | 363760 | 2011. szeptember 20. 07:48 | ||
Már csak azt nem értem, hogy amikor a hollandok levetették a Leopardokat, akkor hurrá hangulat voltl, hogy vegyünk belőle "óccsoért". Most végre itt az álom, jön a megfelelő gép olcsóért, akkor meg, jajj miért ez, miért így stb. Szerintem is inkább örülni kéne. Már akár a státusznak is, hogy az USA besorolt minket a legmegbízhatóbbak közé. Mielőtt még ezen fanyalognátok, az Antal kormány F-16-osokat akart venni, és amerika elzárkózott ettől. Ekkor jöttek a 29-esek. Sokat tettünk is érte de 18 év alatt szerintem ez komoly fejlődés. ( és itt vegyük bele a doktrina váltástól a más nyelv megtanulásán át az összes feladatot) Azt is hozzátenném, gondolom olvassátok az Aranysast. A legutóbbi számban az átképzés a MiG-23 típusra cikk kapcsán elég érdekes olvasni a szerző reakcióit ahogy először nézi életében az F-16-ost a MiG után, és a következtetéseit. Szerintem elég beszédes. Az értesülések kapcsán pedig valóban, inkább hiszek Solonak mint a "Blikknek" :-) vagy sok más megszólalónak. Üdv. exec | |||||
balaton | Adatlap | 363757 | 2011. szeptember 19. 23:37 | ||
Ha már autós hasonlat: Vannak feladatok, amikre egy ilyen kisgép célszerűbb, mint a nagy Mi-17. Aki vállalkozásban teherfuvarozó, az sem az Ifával jár be a városba vásárolni, hanem vagy busszal (Ami drága, ha megy az egész család.) vagy tart erre a célra egy személyautót :-) | |||||
G400CDI | Adatlap | 363755 | 2011. szeptember 19. 21:48 | ||
Na ja. Bár én ezt elsősorban a politikai vezetésnek tudom be. Úgy rémlik, hogy a kínaiak orosz segítséggel elkezdték licenszben gyártani a Mi-17-et (tehát nem koppincs), innentől kezdve már csak egy lépés, hogy külföldön is elkezdjék forgalmazni. Természetesen egy politikus azt nem mondhatja, hogy a megszorítások alatt (vagy esetleg után) haditechnikára költik az adófizetők pénzét, ezért valószínűleg úgy fogják lekommunikálni, hogy cserébe ilyen-olyan-amolyan befektetések létesülnek. Már ha egyáltalán lesz ilyen üzlet. | |||||
Levix | Adatlap | 363753 | 2011. szeptember 19. 21:26 | ||
:) Úgy legyen! | |||||
romeo | Adatlap | 363752 | 2011. szeptember 19. 21:20 | ||
Szerintem a jelenlego honv. vezetés alatt hamarább lesz kínai technika, mint orosz ... Üdv! | |||||
G400CDI | Adatlap | 363751 | 2011. szeptember 19. 21:16 | ||
Levix, ne legyél már ennyire negatív. Én kifejezetten örülök annak, hogy végre lesz jó pár repülési tartalékkal rendelkező, működőképes helikoptere a Honvédségnek, ami műszerezettségben ráadásul valószínűleg fel is múlja az eddigi Minyókat. Tény és való, hogy jó lenne ezek mellett még legalább egy tucat Mi-17-est működőképes állapotban tartani (az már más kérdés, hogy szerintem is jó esély van rá, hogy vágóhídra küldjük az összeset), de szerintem sokkal jobb döntés valamennyi pénzt a rendszeresítésre költeni, mint abból mondjuk 2 új Milt venni. Hosszú távon többre megyünk 30 UH-1-el (amiből pár év múlva repülni fog mondjuk 12), mint 2-3 üzemképes Mi-17-el. Ráadásul azt olvastam, hogy pótalkatrészekkel együtt fogják szállítani őket. Az általad korábban belinkelt link a lehetséges gépekről szerintem marhaság, én is úgy tudom, hogy Marines gépek lesznek. Szóval összefoglalva, remélem, veszünk még a jövőben Minyót, de nem rossz vétel ez az UH-1N. Szerintem. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363750 | 2011. szeptember 19. 20:59 | ||
Azokból úgyse mászunk ki de legalább lenne technika árvízre is meg hazát védeni ha kell... Meg tüzet oltani meg kutatómentőzni meg kiképezni lövészt, ejést, meg VIPet szállítani stb. | |||||
p-51 | Adatlap | 363749 | 2011. szeptember 19. 20:59 | ||
Egyet kell értsek piratvitorlával, az üzemeltetéshez való hozzáállás (imádni való szó: két z, két á, két l egymás után), szóval az üzemeltetéshez való hozzáállás haza tud vágni bármilyen strapabíró technikát. és azért a reptechnika nem ak-47, hogy elásod, kiásod, működik. | |||||
romeo | Adatlap | 363748 | 2011. szeptember 19. 20:48 | ||
Nekem valahogy ez az ingyenesdi nem tetszik - nemrég 14 db páncélozott HUMVEE, most 30 db Huey, -szerintem ki nem mászunk a missziókból ... | |||||
Benedek | Adatlap | 363747 | 2011. szeptember 19. 20:25 | ||
A lényeg ugyan az,mint 2000-2002-ben.Igéret volt akkor is,sőt szakemberek is voltak még a seregben jócskán. Csak egy példa:Mióta a korszerűsétés folyik,azóta csak rádióból 3.-4.-ik tipusú rádiókat építgetik be a Mi-8-17-24-esekbe.Tehát a koncepcióval is van egy kis defekt. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363746 | 2011. szeptember 19. 20:21 | ||
Szia A 29-es is elnyűhetelen szerkezet oszt a végén hogy állt a típus :( | |||||
Benedek | Adatlap | 363745 | 2011. szeptember 19. 20:19 | ||
Erről beszéltem. | |||||
Neo954 | Adatlap | 363744 | 2011. szeptember 19. 20:15 | ||
Szia! Így van! Lesz 8 -max. 10 folyamatosan üzemelő, aztán ha kell valami hozzájuk akkor kezdődik a vandalizmus. Véleményem szerint sok műszaki gond nem lesz velük, amit eddig láttam, halottam a Huey-ról, eléggé elnyűhetetlen szerkezet. Üdv.:Neo | |||||
miles | Adatlap | 363743 | 2011. szeptember 19. 20:09 | ||
Ahogy a magyar törődést ismerem a haditechnikával ezek jó része is a a jurasic parkban fogják végezni. Szerintem nem is fogjuk az összeset hadrendbe állítani, nekünk 30 gép nagyon sok. Az tetszik, hogy fegyverzetet is kapunk hozzájuk. Addig reméljük nem hiúsul meg a dolog. | |||||
Levix | Adatlap | 363742 | 2011. szeptember 19. 20:00 | ||
De persze ezek nem a képesség növel általam csili vilinek titulált gépek, "csupán" az alapváltozatok. | |||||
Levix | Adatlap | 363741 | 2011. szeptember 19. 19:58 | ||
Akkor az annyival jobb, hogy fegyverzet is volt rajtuk nem úgy mint az Air Forces Huey gépein. Jobban el tudtam volna képzelni hogy az USAF csupasz változatokat ingyen adják mint ezeket. Bár romeo linkelte, hogy 5 millió dollár az ár. | |||||
Solo | Adatlap | 363740 | 2011. szeptember 19. 19:55 | ||
Biztos lehetsz benne, hogy a MARINES gépeket fogjuk kapni, ha megkapjuk őket. Nem a blikkből szedtem. | |||||
Levix | Adatlap | 363739 | 2011. szeptember 19. 19:50 | ||
Az nem egy pár, csak egy darab lapát volt! A Mi-8-on nem kettő van :). | |||||
Levix | Adatlap | 363738 | 2011. szeptember 19. 19:49 | ||
Solo! Ez k... kizárt :). Azokat 2020 előtt nem fogják kivonni. 640 milliót tettek bele gépenként forintban. A lapátra az 89-es ár, lehet ma már a duplája. | |||||
romeo | Adatlap | 363737 | 2011. szeptember 19. 19:48 | ||
Ebben a terpszínben jobban mutatna, mint a MARINES-szürkében. | |||||
Solo | Adatlap | 363736 | 2011. szeptember 19. 19:47 | ||
Helló! A MARINES csilli villi gépeiből fogunk 30 darabot kapni. Egy Mi-8 lapátkészlet kb. 25 millió forint... | |||||
Levix | Adatlap | 363735 | 2011. szeptember 19. 19:42 | ||
Ezek közül kerül ki az ami jöhet. Ami közös bennük, nincs rajtuk fegyverzet. www.airliners.net/photo/USA---Air/Bell-UH-1N-Iroquois/0234426/L/&sid=80b9985891816cfb812937664141724f www.airliners.net/photo/USA---Air/Bell-UH-1N-Iroquois/0569190/L/&sid=80b9985891816cfb812937664141724f www.airliners.net/photo/USA---Air/Bell-UH-1N-Iroquois/0431275/L/&sid=80b9985891816cfb812937664141724f www.airliners.net/photo/USA---Air/Bell-UH-1N-Iroquois/0762622/L/&sid=80b9985891816cfb812937664141724f www.airliners.net/photo/USA---Air/Bell-UH-1N-Iroquois/1182337/L/&sid=80b9985891816cfb812937664141724f www.airliners.net/photo/USA---Air/Bell-UH-1N-Iroquois/1547263/L/&sid=80b9985891816cfb812937664141724f | |||||
romeo | Adatlap | 363734 | 2011. szeptember 19. 19:36 | ||
Üdv Uraim! A hivatalos hír így hangzik: A helikopterek meghirdetett ára 5 millió dollár darabonként. A legmegbízhatóbb partnerországok, így Magyarország számára - az amerikai kongresszus jóváhagyásának függvényében akár térítésmentes átvételre is lehetőség nyílhat. - még nem nyert ügy ... www.kormany.hu/hu/honvedelmi-miniszterium/hirek/ujabb-kepesseg-fejlesztesi-lehetoseg-a-hm-elott | |||||
Levix | Adatlap | 363733 | 2011. szeptember 19. 19:36 | ||
Tudjátok én két dologtól félek. Az egyik, hogy az ingyen helikopterek miatt leállítják a Mi-8/17-et, mert ha csak egyre lesz pénz, akkor maradjon az amerikai. Lásd Gripen jön, viszlát 29-es. A másik meg az, hogy belekényszerítenek egy upgradbe, hogy a kivonuló amerikaiak helyett mi menjünk velük Afganisztánba, vagy a franc tudja hova. | |||||
Levix | Adatlap | 363732 | 2011. szeptember 19. 19:35 | ||
Tudjátok én két dologtól félek. Az egyik, hogy az ingyen helikopterek miatt leállítják a Mi-8/17-et, mert ha csak egyre lesz pénz, akkor maradjon az amerikai. Lásd Gripen jön, viszlát 29-es. A másik meg az, hogy belekényszerítenek egy upgradbe, hogy a kivonuló amerikaiak helyett mi menjünk velük Afganisztánba, vagy a franc tudja hova. | |||||
Levix | Adatlap | 363731 | 2011. szeptember 19. 19:33 | ||
Miért vettek az amik az afgánoknak Mi-17-est. The new Russian Mi-17’s cost $10.1 million per aircraft. The Mi-17 hold up to 32 personnel and with this load can fly to 17,000ft. The American “Blackhawk” costs $16 million holds twelve personnel and is limited to about 11,000ft. at this load. The better comparison is the “Ch-47″. It will hold about 40 troops, fly to about 17,000ft with this load. But it cost about $40 million and it takes a good pilot to keep it going. And if we consider that Russian helicopters are supposed to be used by Afghan Governmental Air Force we shall see the reason that only helicopters which Afghan pilots can fly now are Russian ones. Brig. Gen. Michael R. Boera, the U. S. Air Force general in charge of rebuilding the Afghan air corps., posts that at least two years have to be spent for training Afghanis with US choppers. If people come and fly in Afghanistan with the Mi-17, they will understand why that aircraft is so important to the future for Afghanistan…We’ve got to get beyond the fact that it’s Russian. It works well in Afghanistan – MI-17 DEAL: Objectively and subjectively by Ignat Kuskov | |||||
Levix | Adatlap | 363730 | 2011. szeptember 19. 19:30 | ||
Indiai vásárlás The purchase of 80 more medium-lift Mi-171V helicopters will add to the fleet, and will reportedly cost about $140 million and be finalized by the end of 2008. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363729 | 2011. szeptember 19. 19:28 | ||
És a kiképzéshez ott a szimulátor a németeknél. Biztos olcsóért meg lehetne oldani... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363728 | 2011. szeptember 19. 19:27 | ||
Szia Nem szereltethetsz bármit gyárilag a gépbe. Vannak pl. nyugati berendezések ami még nagyjavításra kerülő gépben sem lehet a ruszki miatt (a nyugati nem engedi). A ruszki a saját cuccait akarja elsősorban bepakolni az új gépbe. Nem csak a lóvé, hanem a kompatibilitás miatt is. Az A. Magazinban van egy cikk a kínai-pakisztáni vadászgépről. Ott se vegyítik a kínai+amerikai technikákat, pedig a pakisztániaknak sok szempontból jó lenne. De még ők is rájöttek, hogy nem jó. Az egyszerű Mi-17 modern berendezésekkel már nem sokkal megbízhatóbb mint egy UH-60 vagy Cougar. (Erre sokan Afganisztánnak válaszolnak, de az a rep. jellemzőkről és az árról szól) Pláne ha nem alkalmazzák pl. a forgószárny vibráció csökkentőt akkor behal a színes kijelző stb. Zoli | |||||
Levix | Adatlap | 363727 | 2011. szeptember 19. 19:23 | ||
Számok A Marines helijeinek upgradje (100 UH-1N és 180 AH-1W) 2002-es árfolyamon $897 millió volt. Ez gépenként, 200-as dollárral 640 millió forint. Hoppá! Viszont 2020 után is rendszerbe maradhatnak. A régebbi UH-1-esekre 1100 dollár / óra üzemeltetési költséget találtam. Az 220 ezer forint. Az átlagos Hueykba 15000 órát repültek. Ha nem lennénk csórók akkor simán tudnánk üzemeltetni őket nyugdíjas európai szakikkal, vagy áthozni az USÁ-ból pár expertet. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363726 | 2011. szeptember 19. 19:19 | ||
Szia Nem is kell semmibe beférni az UAZ-nak. A külső súly általában célszerűbb manapság. A Chinookba is beférne az ágyú mégis alatta viszi. Harcászatilag célszerűbb... Zoli | |||||
Kamovos | Adatlap | 363725 | 2011. szeptember 19. 19:03 | ||
Én egyetértek Balatonnal! Ürüljünk már egy kicsit! Főleg ha ingyen kapunk! Végülis ha nem kapnánk őket akkor hamarossan rá kel fanyarodni az ág seprűre! Azokra pedig elég sokáig kel gyúrni mire repképesek lesznek! A Mi-171 nekem is nagy álmom, remélem még megélem mikor Helikopter ezredek lesznek felálítva belőlük. Még akkor is, ha jelenleg nem NATO kompatilis a műszerezetsége. Amúgy a kivont Mi-8 Mi-17-ből miért is nem lehene beléjük építeni? Az UH-1N véletlenűl sem egy kategóriás a Mi-8 Mi-17-el! Ez a mekkora sújt tud elvini és az alkapján kategórizálom szerintem meg ne éppen épkézláb ötlet! Ezen mérce szerint akkor az MD-500 is nagy szállító helikopter, hiszen saját sújának 2 szeresét is képes elszállítani. De az UAZ mégsem fér bele! Ahogy az UH-1-be sem. Remélem érthető volt amit mondani kívántam. Üdv: kamovos | |||||
Levix | Adatlap | 363724 | 2011. szeptember 19. 18:59 | ||
Ami biztos, hogy nem az új csili vili Marines UH-1N-ről van szó. A légierő a nukleáris rakétasilóknál használta a gépeket. Mindenkinek igaza van. Teljesen egyetértek execcel is. Azzal van a gondom, hogy mennyire hihető, hogy ha a nyomorult Mi-17-eseken nem lehetett megcsinálni a képességnövelést, mennyire van annak esélye, hogy harminc számunkra teljesen új gépet állítsunk rendszerbe. Kizártnak tartom, hogy akár egy rakéta blokkot adnának ingyen hozzájuk. Az üres 30 gép meg nagyon nagyon sok. 30 személyzet kiképzése, de még 15-é sem piskóta, + műszakiak. Nincs egy csavarkulcsunk sem a gépekhez. Persze a legjobb lenne a Mi-8/17 + a Huey. De ennek is mennyi a realitása? Sokkal jobb helyzetben mi lett az ingyen Mi-24-esekkel? Repülnek a Mi-2-esek? Szóval ahogy exec is kifejtette, vannak járulékos költségek és a teljes életciklust kell vizsgálni. Ok, de mennyi idősek is a Hueyk? 44 évesek! Egy rotor lapát, erre találtam számot, átszámítva 4 millió forint! Ne felejtsük el pár hónapja még a Gripenek tankolására sem volt pénz! Nem arról van szó, hogy a 0 forintba kerülő Hueyt kell hasonlítani pl. akár a Mi-8-hoz, vagy egy európai új géphez. Szóval a 30 Huey még lehet ingyen drágább mint 5 Mi-171. Nyilván a számokat soha nem fogjuk megtudni. | |||||
Benedek | Adatlap | 363723 | 2011. szeptember 19. 18:49 | ||
Szia Kollega! Jól mondod,hogy mi van akkor ha hadműveleti területre megy a gép...stb.Ugyan mi a nyavalyát keresünk mi azon a hadműveleti területen.Ezek a fránya orosz gépek a gyárilag beépített holmikkal több évtizeden keresztül bizonyítottak sarkkörön innen,és túl is.Csak a rágózabálóknak nem passzol a rendszerébe sehogysem.Pedig sokszor elismerően néztek át a hangárunkban parkoló Mi-8-17-eseinkre,amik mellett tényleg aprócska holmi az Uhu-1-es.Természetesen az a maga kategóriájában egy ugyan olyan igásló,mint a Minyó. (Utility Helikopter-Általános-helikopter)Mint az általános iskola.A Gentex sisakokhoz is lehet rendelni nagy-és alacsony impedanciájú hallgató szettet.Pontosabban azzal szerelik,amelyikkel rendelik.Á szar ez a szegénység az biztos. | |||||
p-51 | Adatlap | 363722 | 2011. szeptember 19. 18:38 | ||
Én azért húzogatom a számat. Én nem örülnék, ha most valaki idepasszolna nekem egy 20 éves kadettot(csak példa, elnézést a kadett-fanoktól), hogy ingyen a tied, dobd el a 21 éves lada szamarád(szintén csak példa, sose volt szamarám, még csak nem is ültem benne), ezt csak tankold meg szervizeld. Persze, hogy ha nem lesznek minyók, kell valami helyettük, de nem biztos, hogy logisztikailag jó döntés elfogadni a hueyt. Akkor már inkább félidős minyókat kellene keresni, ahhoz legalább nem kell kiépíteni semmit újonnan. Szerintem. | |||||
balaton | Adatlap | 363721 | 2011. szeptember 19. 18:30 | ||
Bocsánat, hogy beleszólok, de nem értem, mi ez a szájhúzogatás. Kapunk 30 helikoptert ingyen. Ennek örülnünk kéne. Ezek egy darabig elröpködnek. Mi-17-t is kaptunk. Mi-171-t sajnos egy ideig még nem fognak ingyen osztogatni, pénz meg üzemeltetésre sincs lassan, nemhogy új/használt gépeket vásárolni. Összehasonlítgatni a két típust (UH-1 és Mi-17) nem érdemes, mert nem egy kategória, előbbi "súlycsoport" ráadásul régóta hiányzott a Honvédségből. | |||||
exec | Adatlap | 363720 | 2011. szeptember 19. 17:55 | ||
Levix, Azért ehhez még egyet tegyünk hozzá. Azért vannak különböző gép méretek, mert különböző feladatok vannak. Ha én pl veszek 30 darab 40 tonnás kamiont, és utána egy köbméter homokot hordok ki házhoz akkor bizony elbasztam. Hányszor is repülnek ezek a gépek teljes terheléssel? Nyilván az a jó ha több kategória létezik. Ha elírtam az idézetet azért elnézést. Ettől függetlenül nem csak a beszerzési ár számít, sokkal inkább a teljes életciklusra vetített költségek. Tipikus hiba, hogy telik a nagy batár Mercire, aztán áll akertbe mert nincs aki tankolja. A földön álló helikopter értéke pedig közelít a nullához. Szerintem Üdv. exec | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363719 | 2011. szeptember 19. 17:53 | ||
Egyébként mielőtt folytatnátok a számháborút: A 17-esek között is sok változat van a paramétereket tekintve. Pl. nekünk is legalább 3 különböző tartályú változat van csak 17-esből. (hatótáv) Mivel kétféle hajtóművünk van emiatt a teljesítmény se egységes. Zoli | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363718 | 2011. szeptember 19. 17:51 | ||
Szia Mi-17 és 24 esetében nem azonos a főreduktor, forgószárny agy, lapátok, faroklégcsavar stb. Ha jól tudom ez az UH-1 és AH-1 esetében azonos. Mármint "páronként" (pl. UH-1Y/AH-1Z). Zoli | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363717 | 2011. szeptember 19. 17:48 | ||
Sziasztok Az UH kontra Mi-17 vita egy baromság. Nem lehet a kettőt összevetni, más kategória. Mind a kettőre szükség lenne... Ha már a Mi-2-est kidobták... Zoli | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363716 | 2011. szeptember 19. 17:47 | ||
Szia A vadiúj Mi-17/Mi-171-esbe kapásból bele kell ölni egy csomó pénzt, hogy normális NATO heli legyen: nyugati transzponder (válaszjeladó), rádiók (amiből kapásból kettő van), GPS (de inkább pluszban VOR/DME+ILS), védelmi berendezések ha hadműveleti területre megy a gép (rakétaindításra figyelmeztető, infracsapda / rakétazavaró) stb. Ez beépítéssel, papírokkal stb több millió USD. Ezek egy részét az orosz be se építheti, mert NATO-s cucc... Így lehet, hogy nem is lehet megcsinálni. A horvát Mi-171-esek esetében ha a hajózó GENTEX sisakot használ akkor a ruszki megvonja a garanciát (maguk a horvátok mondták nekem). Egy rádióberendezés még bonyolultabb... (a horvátoknál a nyugati rádiót nem is bírja a gép, gondok vannak) Nem tudom az UH-k pontosan milyen felszereltségűek, ha MARINES akkor valószínűleg ez mind benne van... üdv Zoli | |||||
Levix | Adatlap | 363715 | 2011. szeptember 19. 17:16 | ||
Exec! A további érvelésed sem biztos, hogy jó. A Mi-17 kétszer annyi hasznos terhet visz el mint a Huey. Ha a fogyasztás duplája akkor számoljunk csak. A-ból B-be 4000 kg hasznos teher Mi-17-el x forint. Hueyval kétszer kell fordulni, ha fele annyit fogyasztani, akkor egyenlő lenne, vagy két Hueyba fér be ugyanaz, ami szintén annyi mint egy út a Mi-17-essel. Minden másban amit írtál teljesen egyetértek. | |||||
Levix | Adatlap | 363714 | 2011. szeptember 19. 17:12 | ||
exec! Ne menjél már át politikusba :). A te idézeted, nem azonos azzal amit én írtam bakker. Helyesen amit én írtam: copy paste-al lényeg átalakítód nélkül de messze olcsóbb lenne rendszerbe állítani. Amit te írtál idézőjelben: "de messze olcsóbb lenne rendszerben tartani" |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Azt kell mondjam, hogy a kiképzetségi szint, régebben sem volt mindenütt a toppon!
Addig amíg nekünk Börgöndön, a CSRP hóna alatt, az osztályba soroló vizsgán a Re.664-ből mindent betűről betűre kellet tudni, és a helikopter rendszereit fejből kellet tudni rajzolni, elmondani, az utolsó egyirányú szelepig, az összes vezérlőnyomással együtt.
Ezzel szemben volt olyan ahol az volt az elvárás, hogy a két nívó közt legyen az olaj szint
Ezt először egy Őrnagy mondta aki oda járt vizsgáztatni.
Másodszorra pedig azok a kollégák akik oda diszlokáltak.
Bizony sikeresen szétverték a hadsereget, nem csak gép, de állomány sincs! :(
Amikor a Csirkecombok áthelyezése szóba került, nekem feltette egy jó cimborám azt a kérdést, hogy megyek-e Szolnokra.
Akkor nálunk még sehol semmilyen hírek nem voltak a MI-2 áthelyezéséről!
Pedig akkor már Szolnokon ott voltak a kiserdőnél a trepnik lerakva!
Sőt Börgöndön a reptér túloldala tele volt a KAÉV-es alakulat munkagépeivel, és felvolt állítva a betonkeverő üzem is!
Mondván betont építenek!
Noa akkor az én cimborámnak azt mondtam, dehogy megye!
Mire Ő!
Nem is kell, mert annyi a szabad ember, hogy nem tudnak nekik munkát adni!
A Mi-2 meg úgy is szét lesz rabolva a Mi-8-hoz.
No!
Ez mind így is történt!
Ma meg, nincs akit átképzésre küldjenek! :(
Sajnos kishazánkra jellemző a pazarlás!
A nagy havazáskor 3 napig voltunk otthonunkban, és vártuk az utasítást, hogy mikor mehetünk Börgöndre!
Az összes Mi-2-es, és kamov, csak arra várt, hogy tele rakjuk kenyérrel, és tejjel, meg egyéb élelmiszerekkel.
Nálunk a tejüzem, a kenyérgyár és a húsüzem is alkalmas volt a helikopterek fogadására.
De a CSRP letiltotta a repülést!
A TV-ben meg láttuk, hogy 2 Mi-8-val bohóckodnak a levegőben.
De vittünk kamovval Pápáról repvezt a 9 lukuhoz is, hogy a Mi-8-ból vadászhassanak.
Számtalan olyan feladat volt, amire a Ka-26, vagy a Mi-2 méreteinél, és fogyasztásánál fogva is alkalmasabb lett volna mint a Mi-8.
De mégis Mi-8 kapta a feladatot.
Ugyanakkor pedig voltak olyan feladatok, amikhez a Mi-8 kellet volna, de inkább le fújták, mit hogy, igényeltek volna rá egyet.
A be emeléseket csak Mi-8 csinálta, mégis volt ahová minket küldtek és dolgunk végezetlenül haza is jöttünk, mert mindent tudtak, csak azt nem, hogy akkora súlyt a Mi-2 nem tud megemelni.
Nem Mi-8 ment helyettünk, hanem darut építettek.
Ez szomorú de így működött.
Üdv: kamovos