/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
juge75 363834 2011. szeptember 26. 19:31
Válasz erre
Szerintem emlékszel még arra a szakértő újságíróra (rém és álhírterjesztőre) akik szerint a Mig-29 meg sem tud fordulni hazánk felett, mert olyan gyors.
Na ezeket kellene össze szedni és a kukorica földekre, vagy autópálya építésre küldeni, talán ott nem csinál ekkora kárt.
silent8 363833 2011. szeptember 26. 19:28
Válasz erre
Viszont üdvözlöm a Magyar ékkel majdan ellátott Huey-kat! :DDD
silent8 363832 2011. szeptember 26. 19:25
Válasz erre
Sziasztok!

Te jó ég! Komolyan, hogy lehet "ilyen emberekre" cikkírást bízni. Legalább jobban körüljárta volna a témát a beszerzéssel kapcsolatban. Az egy dolog, hogy keveri a vietnámi korszakot a 80-90-es évekkel. De, hogy 6-7 db helikopter elláthatná Magyarország katonai szükségletét az már vicc. És ennyire behülyíteni a laikus embereket... Ez olyan mintha azt mondanánk, hogy a honvédség egy régi 120-as skodát akarna beszerezni, miközben a beszerzendő technika már a 3. generációs skodák közül került ki... A legszomorúbb, hogy az abszolút avatatlan "hétköznapi" emberek, akik nincsenek semilyen kapcsolatban a Honvédséggel, repüléssel stb. megeszik a sok hülyeséget. Az tény, hogy az írásba van igazság, de örülni kellene, hogy egy nyugati technológia felé próbálunk nyitni. Akár politikai talpnyalás miatt, akár egyéb anyagi megfontolás miatt. Sajnos el kell fogadni, hogy a hadsereg erősen függ a politikától/politikusoktól. De ez sokhelyen így van. Talán azért a katonákat is illene megkérdezni... 
romeo 363831 2011. szeptember 26. 19:03
Válasz erre
"Ha rendes tendert írnak ki helikopter beszerzésre abból, a magyar viszonyokat ismerve, minimum 5 évig nem lesz gép"

Hát ez nagyon igaz, arról nem is beszélve, hogy a vesztesek megtámadják a tendert...
Solo 363830 2011. szeptember 26. 18:48
Válasz erre
Félelmetesen tájékozatlan már-már laikus emberke lehet a cikk írója. Kezdve azzal, hogy folyamatosan UH-N1-nek becézgeti az ócsárolt technikát. Az, hogy a szaksajtó mit szeretne nem tudom, de nem is igazán érdekel. A hajózók már azon az állásponton vannak, hogy mindegy mivel csak repülhessenek végre. Ha rendes tendert írnak ki helikopter beszerzésre abból, a magyar viszonyokat ismerve, minimum 5 évig nem lesz gép. Annyit nem bír ki a légierő.
Freddy 363829 2011. szeptember 26. 17:34
Válasz erre
"Technikát beszerezni éppen a Marine Corptól már csak azért sem tűnik szerencsés választásnak, mert azok hol a tengervíz korrodáló, hol az iraki homok roncsoló hatásának kitett, négy évtized alatt elhasznált gépek, bármilyen kiválónak mondott állapotban érkeznek is majd. "

Ezek az UH-1-esek viszonylag újak, ha jól értettem. Ennyi erővel azt is írhatták volna, hogy Iwo Jimánál szétlőtték őket a japánok, és még Ülő Bika is beléjük vágta a tomahawkját.
Ami az alkatrészellátást illeti, ha két könyékig turkálnánk a Mil-alkatrészekben és egyéb hozzájuk való felszerelésben, akkor a mostani helikopterek hadrafoghatósága se lenne ilyen gyászos, szóval innentől azokhoz is ugyanúgy kell alkatrész. (persze ha a PG meglenne, más lenne a helyzet, de hát az a hajó már elment) És akkor még mindig ott lenne a probléma, hogy ha egy zacskó szotyit kell A-ból B-be vinni, ahhoz is egy viszonylag nagy (nagy fogyasztású) helikoptert kell használni, egyszerűen mert nincs kisebb.
vlevi 363828 2011. szeptember 26. 17:05
Válasz erre
Engem inkább ez a része aggaszt:
"Technikát beszerezni éppen a Marine Corptól már csak azért sem tűnik szerencsés választásnak, mert azok hol a tengervíz korrodáló, hol az iraki homok roncsoló hatásának kitett, négy évtized alatt elhasznált gépek, bármilyen kiválónak mondott állapotban érkeznek is majd. "

De egyetértek az átképzés, alkatrészutánpótlás, eltérő üzemeltetés, satöbbi, satöbbi problémákkal is.
Benedek 363827 2011. szeptember 26. 16:08
Válasz erre
Azért ne felejtsd el,hogy a Mi-17 és a 171-között 95%az azonosság,szemben a "lábbalhajtós" UH-1-essel.Szerintem a reptechnikai különbség is közel 100%-os.Itt inkább az újdonság varázsa motiválja az emberek többségét,nem az ésszerűség.
Az én privát megítélésem szerint.Szerencsém volt az UH-1N-hez Ausztriában,és igazán kellemes kis jószág,de hazafelé csak megsimogattam a 704-est,mert az a mi lovunk.
piratvitorla 363826 2011. szeptember 26. 15:19
Válasz erre
Ja, aztán itt állna 15-20 vadiúj gép alkatrész nélkül.
A Mi-171 nem áll rendszerben, tehát átképzés arra is kéne...
üdv
romeo 363825 2011. szeptember 26. 13:07
Válasz erre
Micsoda?

"A legjobb opciónak a szaksajtó és a katonák jó része a Mi8/17-es típus legfejlettebb változatának számító és a közepes szállító kategóriában legjobbnak tartott, újonnan épített Mi-171-esek vásárlását tekintette. Ezekből 15-20 darabot is lehetett volna kapni a Huey-projektre tervezett 30-40 milliárd forintért, és a személyzet kiképzését, a műszaki kiszolgálás átalakítását sem kellett volna (újra) fizetni."

www.stop.hu/articles/article.php
romeo 363824 2011. szeptember 26. 12:52
Válasz erre
Egy nagyon érdekes cikk, HUEY-kritika:

"A Honvédség szállítóhelikopter-kapacitásának fejlesztése már a tárca előző vezetése alatt, 2009-ben készült stratégiájában is kiemelt feladatként szerepelt. A gépállomány pillanatnyilag finoman szólva is fogyatékos. Mindössze hét Mi-17-es és két, augusztusban a típust váltó Finnországtól ingyen kapott modernizált Mi-8-as áll rendelkezésre. Utóbbiak magyar berepülése november-decemberre történhet meg, egy 17-es nagyjavításra vár, tehát legjobb esetben is hat helikopter röpképes, miközben csak a légi kutató-mentő szolgálatra négy gépet kell egyszerre használni."

hírforrás: www.stop.hu/articles/article.php
Tibcsi 363823 2011. szeptember 24. 23:30
Válasz erre
Talán azért, hogy műholdról is ellenőrizni lehessen a kivont mennyiséget.
piratvitorla 363822 2011. szeptember 24. 14:10
Válasz erre
PICT0712
PICT0712
PICT0713
PICT0713
PICT0654
PICT0654

pár kép
piratvitorla 363821 2011. szeptember 24. 13:22
Válasz erre
Benedek 363820 2011. szeptember 24. 12:53
Válasz erre
makett 010
makett 010

Én egy ilyet kaptam a Légierőtől (volt kollégáimtól) tegnap.
Ezúton is köszönöm a sok-sok élményt amit ezalatt a 29-év alatt átélhettem az MH-ban.
piratvitorla 363804 2011. szeptember 22. 18:37
Válasz erre
Szia
Gondolom így biztosítva volt az "őrzés"...
Taylor 363803 2011. szeptember 22. 17:55
Válasz erre
Sziasztok!

Valaki meg tudná nekem válaszolni,
hogy a már kivont gépeket, miért nem vitték be egy-egy bunkerbe ,az ország több pontjára? Pl: Kunmadarasra Vagy Tökölre
Nem így néznének ki mint ma. Ráadásul, ha kinyitnák a hangárajtót, még valamennyi pénzt is szedhetnének belőle.

Van ennek valami nyomós oka, vagy pedig csak egy ismételt politikai baklövés?

Üdv:Taylor
piratvitorla 363802 2011. szeptember 22. 06:54
Válasz erre
Ha jól emlékszem '89-ben jöttek, a rendszerváltás után már nem sokáig volt ilyenre igény...
Viszont max. felszállósúlyos feladathoz ideális volt.
üdv
TornadoIDSECR 363801 2011. szeptember 21. 22:50
Válasz erre
De nem repült sokat itthol mint elektrónikai zavaró.
p-51 363800 2011. szeptember 21. 20:46
Válasz erre
sógor 363799 2011. szeptember 21. 20:43
Válasz erre
Sziasztok ,
végighallgattam a nyilatkozatot a végén arról beszélt a miniszter úr ,hogy Honvéd Gimnáziumi osztályokat fognak létrehozni ...majdnem felordítottam, a 90-es évek közepén még volt a Honvédségnek néhány középiskolája ( Győr , Szolnok, Orosháza ,Székesfehérvár ,Vác ) úgy látszik mindet bezárták a Győri még működött a 2000-es évek elején , ez a helikopter program ha megvalósul Demoklész kardjaként lesújt majd a '40 éves MI technikákra' (szerintem ez hallatszik ki a beszédből).
piratvitorla 363798 2011. szeptember 21. 16:19
Válasz erre
Szia
Ha már nem nekik kell egyszer szétbontani már megérte nekik...
Ha igazán érdekelné őket a recesszió akkor nem tartanának fenn ekkora haderőt
üdv
romeo 363797 2011. szeptember 21. 15:03
Válasz erre
Üdv Lali!
A 706-os is ilyen volt.
Lali 363796 2011. szeptember 21. 14:32
Válasz erre
Mi2417PP-707
Mi2417PP-707

Nem is tudtam, hogy volt ilyen madarunk...

A Szlovéniába települt szolnoki gép a 707-es oldalszámú Mi-17PP volt, amelyet egykor elektronikai hadviselésre alakítottak ki. Ez a feladatkör és az antennák már a múlté, a gép 2005 óta a közepes szállítóhelikopter flottát erősíti. A fotó 2001. szeptember 8-án készült Szentkirályszabadján.

üdv,
Lali
romeo 363795 2011. szeptember 21. 13:46
Válasz erre
Nehogy az ingyen Huey ára 1-2 századnyi F-16 kötelező beszerzése lesz :)
Levix 363794 2011. szeptember 21. 13:41
Válasz erre
Hát igen. Csak nehogy a két szék között a pad alatt végezzük. Annak mennyi esélye van, a kongresszus pont nekünk fog ingyen gépeket adni, amikor soha nem látott költségvetési hiánya van az USAnak? Mellette meg egy világméretű recesszió. Nyilván azok kapnak ilyenkor ingyen dolgokat akik vállalnak valami olyat amitől az USÁnak olcsóbb lesz. Mi szeretünk semmit sem vállalni, meg minek is akarnánk pl. harcoló alakulatokat küldeni akárhová. Szóval én továbbra is gigaszkeptikus vagyok. Ja és még nem beszéltünk a saját költségvetési hiányunkról és a gazdasági kérdésekben ámokfutását végző saját kormányunkról. Szóval szerintem Whatif kategória az ék a Huey-kon.
Vackor 363793 2011. szeptember 21. 13:17
Válasz erre
Jak-11 Ölyv. A Vércse a Jak-9 vadászgép volt (soros motorral, stb)
romeo 363792 2011. szeptember 21. 13:16
Válasz erre
Elnar 363791 2011. szeptember 21. 13:05
Válasz erre
Hülye vagyok a csillagosokhoz. Mi ez? Ölyv? Vércse? (típusszámokat sem tudom, csak hogy voltak ilyen madaraink)
piratvitorla 363790 2011. szeptember 21. 13:04
Válasz erre
Szia
A Mil gépekről jól vettem ki: nem mondta ki, hogy kuka, de kicsit mintha benne volt?
romeo 363789 2011. szeptember 21. 13:01
Válasz erre
Az interjú alapján még nem 100% ...
romeo 363788 2011. szeptember 21. 12:43
Válasz erre
Honvédelmi miniszter nyilatkozik az UH-1N-ről és a Mil-ek további sorsáról, a 6. perctől érdekes:
tv2.hu/tenyek/video/hende-csaba-a-tenyek-esteben-andor-eva-interjuja
romeo 363787 2011. szeptember 21. 12:12
Válasz erre
Üdv!

Ismét a katonai globalizáció szelleme kísért:
"Az Egyesült Államok romániai nagykövete, Mark Gitenstein bejelentette, körvonalazódik egy regionális együttműködés, melynek keretében Bulgária, Horvátország és Románia együtt szerezné be és üzemeltetné a gépeket, jelentős költségeket megtakarítván ezzel. Kiemelte, ha ez megvalósul, azt inkább új gyártású gépekkel képzelik el, ráadásul mindez érdekelné a magyarokat és a cseheket is, akiknek 2016-ban járna le a Saabal kötött bérleti szerződés."
forrás: htka.hu/2011/09/21/nincs-penz-a-hasznalt-f-16-osra-romaniaban/
juge75 363786 2011. szeptember 21. 09:49
Válasz erre
Kép 1810
Kép 1810
Kép 1811
Kép 1811
Kép 1812
Kép 1812
Kép 1814
Kép 1814
Kép 1820
Kép 1820
Kép 1821
Kép 1821
Kép 1822
Kép 1822
Kép 1823
Kép 1823
Kép 1824
Kép 1824
Kép 1825
Kép 1825
Kép 1826
Kép 1826
Kép 1827
Kép 1827
Kép 1828
Kép 1828
Kép 1829
Kép 1829
Kép 1830
Kép 1830
Kép 1831
Kép 1831
Kép 1832
Kép 1832
Kép 1833
Kép 1833
Kép 1834
Kép 1834

Szolnoki Repülő Múzeum Újdonsága.
silent8 363785 2011. szeptember 20. 22:50
Válasz erre
Egy pár fotó az UH-1N-ről.

www.primeportal.net/hangar/bill_spidle3/uh-1n_158271/

örüljünk,hogy legalább ezek lesznek. Persze ne igyunk előre a medve bőrére. 
silent8 363784 2011. szeptember 20. 22:44
Válasz erre
Ha jól tudom, alcákat jelképes áron kaptuk volna. Amire költeni kellett volna, az itt is a rendszeresítés, alkatrész, fegyverzet...
Ez sem kellett.
romeo 363783 2011. szeptember 20. 22:35
Válasz erre
romeo 363782 2011. szeptember 20. 22:29
Válasz erre
UH-1N-Huey-helicopter-20
UH-1N-Huey-helicopter-20

Így néz ki az UH-1N belseje FLIR-rel
Levix 363781 2011. szeptember 20. 21:48
Válasz erre
romeo 363780 2011. szeptember 20. 21:46
Válasz erre
Az lenne a nagy dobás, ha a csehek is "megsajnálnának" bennünket, és ingyen felkínálnák
az L-159-et :)
piratvitorla 363779 2011. szeptember 20. 21:36
Válasz erre
Egyébként a rendszer eddig az Alcát favorizálta (volna).
piratvitorla 363778 2011. szeptember 20. 21:36
Válasz erre
Oszt az minek?
Egyébként ha jól emlékszem a finnek kivontak párat néhány éve...
üdv
piratvitorla 363777 2011. szeptember 20. 21:34
Válasz erre
Szerintem ha már a HM is nyilatkozik magától az már jelent valamit.
Nem baj, mindjárt írok az illetőnek, hátha megvan még...
romeo 363776 2011. szeptember 20. 19:54
Válasz erre
Üdv!
Jó lenne, ha mondjuk a britek ingyen felkínálnának néhány modernizált HAWK gyakorló repülőgépet... :)
Freddy 363775 2011. szeptember 20. 15:32
Válasz erre
,,Csereberében van is mostanában hirdetve egy valahol."
Köszönöm, alkalomadtán majd megnézem.
Igazából az a baj, hogyha vennék egyet, akkor másnap az amerikaiak visszavonnák az ajánlatot, vagy Magyaroroszág venne mégiscsak Mi-171-est:)
piratvitorla 363774 2011. szeptember 20. 14:16
Válasz erre
Én is gondolkodom jó ideje rajta. De majd egyszer, pláne ha neked kell... Nálam úgyis állna pár évet (de gondolom Te is magyart akarsz csinálni).
Szerintem a szürke MARINES-es festés pofás. Akár még maradhatna is, földről nézve nem tűnik fel...
üdv
piratvitorla 363773 2011. szeptember 20. 14:06
Válasz erre
Szia
Az akkori géplétszámoknak és rep. időknek már nyoma sincs. Talán ötöde a menőknél. Már nem is létezik az akkori osztályos rendszer (a hajózóknál).
üdv
p-51 363772 2011. szeptember 20. 13:59
Válasz erre
Exec!
Nagyon egyetértek veled!
Én ezt a cikket már régebben is olvastam, még anno a TG-ben, valamikor a 90-es évek elején, akkor is nagyon tetszett, kifejezetten az a rész érdekes, amikor a magyar meg az orosz tiszt elemzik közelről az F-16-ot, és összehasonlítják a két gépet. Pusztán a szemrevételezhető gyártási minőség alapján. ( Ti késpengét sem tudtok ilyet gyártani, nemhogy stabiizátort.)
Nem érződik valahogy az a hangulat, ott, 1990-ben, ami 1994 óta egész Magyarországra jellemző, mármint hogy mióta megvannak/voltak a 29-esek, minden magyar biztos volt benne, hogy világverő gép. Az öntudat gyakran elhomályosítja a józan ítéletet. Soha egy percig el nem ismeri senki nálunk, hogy esetleg csak a 2. legjobb a mienk. Vagy hogy esetleg nem pont azt és akkor szereztük be, amire szükség van. Mindig a miénk a legjobb, ha Messzer, akkor az, ha Mig, akkor az. Az ellenfél mindig rosszabb gépekkel repül., mint a mienk. Ha La-7-el, akkor azzal, ha F-16-al, akkor azzal.
De hát ez már csak így van.
p-51 363771 2011. szeptember 20. 13:25
Válasz erre
Csereberében van is mostanában hirdetve egy valahol.
romeo 363770 2011. szeptember 20. 12:44
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.