/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
miles 363864 2011. szeptember 28. 15:41
Válasz erre
Bocs, nem Eduard, hanem Bilek. :) De, álitólag teljesen új forma, semmi köze a régebbi resin kiadásukhoz, sem a KP-hoz.
Majd meglátjuk.
zoli1989 363863 2011. szeptember 28. 15:37
Válasz erre
Köszi! Kíváncsi leszek rá. :) Mondjuk gondolom rajtam kívül még jó sokan...
miles 363862 2011. szeptember 28. 14:55
Válasz erre
A prágai E-day-re harangozták be, mint meglepetést.
zoli1989 363861 2011. szeptember 28. 13:56
Válasz erre
Edu L-29-es ? Ezt hol hallottad ? Gondolom 72-es lesz. Nagyon jól hangzik :)
Freddy 363860 2011. szeptember 28. 13:17
Válasz erre
Na, az az L-29-es meg is van... HAD matricát kapott (adatlapon fenn van ez is), az ugandai matricáját már erőteljes sárga patina díszíti :)
miles Christi 363859 2011. szeptember 28. 13:04
Válasz erre
A túlkombinálás az Eduard, vagy a KP esetében talán igaz. De az RS models AVIA-ja esetében nem hiszem. Amikor piacra dobták, a csehek Modelár-jában bemutatták, vagyis irtak róla egy pár oldalas cikket. Akkor jelentették be, hogy három különböző csomagolással lesz kapható, és irták a magyar kiadást is. Aztán nem lett, helyette jött ki a what if, spanyol, olasz, francia, stb kamóval. Az igazsághoz hozzátartozik azonban az is, hogy a 26 kiadott kamo között a Szlovák Nemzeti Felkelés egyetlen légigyőzelmes AVIA-ja sincs benne. :) Pedig salamoni döntés lehetett volna a kettőt egy ilyen kiadni. :)))

Az ugandai L-29-es esete is érdekes kissé. Az eredeti héromszinű: rozsdabarna, sötétszürke, kék egyébként nagyon atraktiv festését az ugandaiak szinte azonnal változtatták, aztán később még egy teljesen más, zöld foltos festést is kaptak. Kér, hogy már a makett 40éves is elmúlt, és azóta sincs helyete más.

Bár, az Eduard most állitólag piacra dob egy 21. századi követelményeknek is megfelelő Delfint.. majd meglátjuk. :)
p-51 363858 2011. szeptember 28. 12:24
Válasz erre
Azért én a KP-re nem reklamálnék. Annak a cégnek az volt a célja anno, hogy a csehszlovák légierőt mutassa be. Minek törődtek volna bárki mással? Pár más üzemeltető országról is kiadtak matricát néha, de elsősorban a sajátot. Ha egy magyar cég készít majd maketteket, nyilván a magyar légierőre koncentrál. Személy szerint az a véleményem, hogy a KP az L-29-eshez kiadott Ugandai(!) matricával szinte minden hiányosságát kompenzálja. Egyébként meg szerencsére tele van a piac magyar matricával, na meg azért lehet azt készíteni is.:)
Üdv:
p-51
Freddy 363857 2011. szeptember 27. 21:13
Válasz erre
Egyébként trianoni utódállamok acsarkodásában nem nagyon érdekelt nyugati makettgyártók is ha errefelé valósi gépet csinálnak, általában csak szovjet, NDK-s és cseh jelzéseket adnak.

Talán ciki lenne elmondani, hogy hadizsákmány. Harcban lelőtt és megjavitott szlovák gép(gépek?) voltak.
Egy Avia volt magyar használatban, de annak többféle festése is volt, egyik látványosabb, mint a másik. Adatlapomon fenn van ez is:)
AModel UT-2-eséhez is van egyébként magyar jelzéssor, az is egy egydarabos szolgálatba állított hadizsákmány volt, és az oroszokat sem a kisebbrendűségi komplexusuk miatt szeretjük.

Egyébként meg szerintem túlkombináljuk, nincsenek mögötte iylen komoly politikai megfontolások. Elég sok ország reklamálhatna amiatt, hogy MiG-21-es kitekben nincs benne a felségjele.
Freddy 363856 2011. szeptember 27. 21:02
Válasz erre
Na, ezaz, ez van meg nekem is, adatlapomon a hetedik kép (kéz alatt vettem, matrica nem volt benne már, így a HAD-ét használtam, de az utasítás ez)
Aztán így a szekrénybe benézve: Special Hobby is cseh, nem? Nekik is van pl Héjjájuk, vagy (amit meg is épjtettem, ld adatlap) Nardi FN305. RS Models (rettenetes minőségű) He-46-osa a doboztetőn is magyar jelzésekkel. Bilek Me-210-ese. AZ Model Mráz M1C-je is fenn van az adatlapomon, ez a magyar légirendészeti jelzéssor is a dobozban volt.
Szóval azért nem mindenhova ér el a kisantant túlkompenzálós sovinizmusa:)
miles Christi 363855 2011. szeptember 27. 20:51
Válasz erre
Az RS models, a HR is adott ki magyar vonatkozású és magyar matricázású gépet is. Az AVIA kissé más történet. Hiába a magyar a legatraktivabb festés az összes valamikori használók közül, talán a "szlovák befolyás" aggódott amiatt, hogy az érdeklődőknek - gyerekeknek - meg kéne válaszolni, hogyan kerültek a gépek magyar használatba. Talán ciki lenne elmondani, hogy hadizsákmány. Harcban lelőtt és megjavitott szlovák gép(gépek?) voltak.

Igaz, anno a KP-t, jobban mondva az egyébként nagyszerű festőt, Jan Velcet nem zavarta, hogy az első AVIA B534-es dobozán a tipus egyetlen légigyőzelmét, egy magyar Ju-52-es utasszállitóval szembeni légigyőzelmet örökitse meg...
Planes 363854 2011. szeptember 27. 19:10
Válasz erre
juge75 363853 2011. szeptember 27. 18:23
Válasz erre
kpMfDirections2retouch
kpMfDirections2retouch
kpMfDecals
kpMfDecals

Forrás: fishbed.pagesperso-orange.fr/fishbedModeling/kp/kpEng1.html
juge75 363852 2011. szeptember 27. 18:18
Válasz erre
Mig-21MF dobozában volt.
Színenként kellett összerakni, szinte mindenre azt használtuk.
Planes 363851 2011. szeptember 27. 17:58
Válasz erre
A régi KP modellekben egyikben sem volt magyar festés! A tendencia változatlan. Üdv.!
Freddy 363849 2011. szeptember 27. 13:58
Válasz erre
Pedig biztos érdekelne valakit egy olyan hadsereg is, amelyik nem ellenállás nélkül engedi be a megszállókat a hazájába:)
Egyébként ez valami újabb keletű megőrülés lehet, régi KP MiG-21-esben pl volt magyar festés.
Toth_Gabor 363848 2011. szeptember 27. 13:17
Válasz erre
Miért? Az Eduárd Mig-21 MF készleteiben eddig konzekvensen kimaradt a magyar festés. Ha a hamarosan megjelenő BISz-ből is kimarad, komolyan elgondolkodom, hogy a jövőben bojkottálom őket...
Pedig a tervezés során folytatott információgyűjtésre hivatkozva még meg is köszönték a hazai hozzáértők segítségét. Kíváncsian várom...
romeo 363847 2011. szeptember 27. 11:50
Válasz erre
Üdv!
Jövőre üzembe állhatnak a Magyar Honvédség új helikopterei
tovább: www.honvedelem.hu/cikk/28126/jovore-uzembe-allhatnak-a-magyar-honvedseg-uj-helikopterei
Freddy 363846 2011. szeptember 27. 10:35
Válasz erre
miles 363845 2011. szeptember 27. 09:43
Válasz erre
Sajnos, a helyzet az, hogy akarjuk, nem akarjuk, a politika, és vele együtt a politikai talpnyalás is mindig része lesz hadseregszervezésnek, de néha még a makettezésnek is. ...

Tavalyelőtt az RS models piacra dobta az AVIA B534-es kitjét, amiből a megjelenésekor tervezték a magyar kamo kiadását is. A minket is érintő IV. széria 3 külömböző csomagolásban jött ki, összesen 21 különféle kamoval. A magyar végül kimaradt, helyette egy "what if" lapot adtak ki. Állitólag "szlovák befolyásra" hogy ez konkrétan mit takar?

Igy inkább megrendelhetem a HAD matricáját...
G400CDI 363842 2011. szeptember 26. 22:26
Válasz erre
Szerintem ennek a cikknek az írója az Ablak-Zsiráfból szedte a repüléssel kapcsolatos tapasztalatait.
Először nem értettem, honnan szedte a 30-40 milliárd Ft költséget, de aztán rájöttem: az Isten barma a darabonkénti 5 millió $-al számolt, figyelmen kívül hagyva, hogy várhatóan ingyen kapjuk őket...
(A rendszeresítés költsége más kérdés, de itt szerintem nem arról van szó.)
Neo954 363841 2011. szeptember 26. 22:14
Válasz erre
Írtam Búza!

Kamovos! Tetszik a folytatás ezt még nem halottam. :)

Üdv.:Neo
búza 363839 2011. szeptember 26. 21:00
Válasz erre
Szia NEO!
Erre mondta E.B. kollégám, hogy minden újságírót két évente három évre börtönbe kellene zárni!
Amúgy írsz egy mélt magánban, hogy mizujs?
Üdv: Búza
romeo 363838 2011. szeptember 26. 20:35
Válasz erre
Szerintem az UH-1N jó döntés, helyettesíteni fogja a Mi-2 kivonással keletkezett űrt.
Egyszerűen vannak feladatok, amelyekhez egy Mi-8/17 közepes heli alkalmazása túl drága.
Benedek 363837 2011. szeptember 26. 20:16
Válasz erre
Srácok!
Nem is oly rég még a Robinson-ok keltették itt,ezen a fórumon az örvényeket.És lám mi lett a hatalmas bizniszből...
Nem lesz itt semmi,míg a külszolgálatok elviszik a maradék aprópénzt is.
silent8 363836 2011. szeptember 26. 19:46
Válasz erre
Sajnos volt ilyen, igen..  Mindig voltak és lesznek, akik támogatnak és elleneznek bizonyos dolgokat. És ez így van rendjén. Csak hát azért ez már vicc kategória. Már itt valaki jelezte, hogy ne politizáljunk, hanem használjuk ezt az oldalt arra amire való. Makettezésre. Támogatom. :D  Csak ez valahogy kikívánkozott. Egyébként igazad van. Ez is lehet egy megoldás. :D Viszont 2013-ig várhatok, hogy Magyar Hueyt építsek. :DD  
Neo954 363835 2011. szeptember 26. 19:38
Válasz erre
Isten ments! Zsákba tenni, falhoz verni! :)
juge75 363834 2011. szeptember 26. 19:31
Válasz erre
Szerintem emlékszel még arra a szakértő újságíróra (rém és álhírterjesztőre) akik szerint a Mig-29 meg sem tud fordulni hazánk felett, mert olyan gyors.
Na ezeket kellene össze szedni és a kukorica földekre, vagy autópálya építésre küldeni, talán ott nem csinál ekkora kárt.
silent8 363833 2011. szeptember 26. 19:28
Válasz erre
Viszont üdvözlöm a Magyar ékkel majdan ellátott Huey-kat! :DDD
silent8 363832 2011. szeptember 26. 19:25
Válasz erre
Sziasztok!

Te jó ég! Komolyan, hogy lehet "ilyen emberekre" cikkírást bízni. Legalább jobban körüljárta volna a témát a beszerzéssel kapcsolatban. Az egy dolog, hogy keveri a vietnámi korszakot a 80-90-es évekkel. De, hogy 6-7 db helikopter elláthatná Magyarország katonai szükségletét az már vicc. És ennyire behülyíteni a laikus embereket... Ez olyan mintha azt mondanánk, hogy a honvédség egy régi 120-as skodát akarna beszerezni, miközben a beszerzendő technika már a 3. generációs skodák közül került ki... A legszomorúbb, hogy az abszolút avatatlan "hétköznapi" emberek, akik nincsenek semilyen kapcsolatban a Honvédséggel, repüléssel stb. megeszik a sok hülyeséget. Az tény, hogy az írásba van igazság, de örülni kellene, hogy egy nyugati technológia felé próbálunk nyitni. Akár politikai talpnyalás miatt, akár egyéb anyagi megfontolás miatt. Sajnos el kell fogadni, hogy a hadsereg erősen függ a politikától/politikusoktól. De ez sokhelyen így van. Talán azért a katonákat is illene megkérdezni... 
romeo 363831 2011. szeptember 26. 19:03
Válasz erre
"Ha rendes tendert írnak ki helikopter beszerzésre abból, a magyar viszonyokat ismerve, minimum 5 évig nem lesz gép"

Hát ez nagyon igaz, arról nem is beszélve, hogy a vesztesek megtámadják a tendert...
Solo 363830 2011. szeptember 26. 18:48
Válasz erre
Félelmetesen tájékozatlan már-már laikus emberke lehet a cikk írója. Kezdve azzal, hogy folyamatosan UH-N1-nek becézgeti az ócsárolt technikát. Az, hogy a szaksajtó mit szeretne nem tudom, de nem is igazán érdekel. A hajózók már azon az állásponton vannak, hogy mindegy mivel csak repülhessenek végre. Ha rendes tendert írnak ki helikopter beszerzésre abból, a magyar viszonyokat ismerve, minimum 5 évig nem lesz gép. Annyit nem bír ki a légierő.
Freddy 363829 2011. szeptember 26. 17:34
Válasz erre
"Technikát beszerezni éppen a Marine Corptól már csak azért sem tűnik szerencsés választásnak, mert azok hol a tengervíz korrodáló, hol az iraki homok roncsoló hatásának kitett, négy évtized alatt elhasznált gépek, bármilyen kiválónak mondott állapotban érkeznek is majd. "

Ezek az UH-1-esek viszonylag újak, ha jól értettem. Ennyi erővel azt is írhatták volna, hogy Iwo Jimánál szétlőtték őket a japánok, és még Ülő Bika is beléjük vágta a tomahawkját.
Ami az alkatrészellátást illeti, ha két könyékig turkálnánk a Mil-alkatrészekben és egyéb hozzájuk való felszerelésben, akkor a mostani helikopterek hadrafoghatósága se lenne ilyen gyászos, szóval innentől azokhoz is ugyanúgy kell alkatrész. (persze ha a PG meglenne, más lenne a helyzet, de hát az a hajó már elment) És akkor még mindig ott lenne a probléma, hogy ha egy zacskó szotyit kell A-ból B-be vinni, ahhoz is egy viszonylag nagy (nagy fogyasztású) helikoptert kell használni, egyszerűen mert nincs kisebb.
vlevi 363828 2011. szeptember 26. 17:05
Válasz erre
Engem inkább ez a része aggaszt:
"Technikát beszerezni éppen a Marine Corptól már csak azért sem tűnik szerencsés választásnak, mert azok hol a tengervíz korrodáló, hol az iraki homok roncsoló hatásának kitett, négy évtized alatt elhasznált gépek, bármilyen kiválónak mondott állapotban érkeznek is majd. "

De egyetértek az átképzés, alkatrészutánpótlás, eltérő üzemeltetés, satöbbi, satöbbi problémákkal is.
Benedek 363827 2011. szeptember 26. 16:08
Válasz erre
Azért ne felejtsd el,hogy a Mi-17 és a 171-között 95%az azonosság,szemben a "lábbalhajtós" UH-1-essel.Szerintem a reptechnikai különbség is közel 100%-os.Itt inkább az újdonság varázsa motiválja az emberek többségét,nem az ésszerűség.
Az én privát megítélésem szerint.Szerencsém volt az UH-1N-hez Ausztriában,és igazán kellemes kis jószág,de hazafelé csak megsimogattam a 704-est,mert az a mi lovunk.
piratvitorla 363826 2011. szeptember 26. 15:19
Válasz erre
Ja, aztán itt állna 15-20 vadiúj gép alkatrész nélkül.
A Mi-171 nem áll rendszerben, tehát átképzés arra is kéne...
üdv
romeo 363825 2011. szeptember 26. 13:07
Válasz erre
Micsoda?

"A legjobb opciónak a szaksajtó és a katonák jó része a Mi8/17-es típus legfejlettebb változatának számító és a közepes szállító kategóriában legjobbnak tartott, újonnan épített Mi-171-esek vásárlását tekintette. Ezekből 15-20 darabot is lehetett volna kapni a Huey-projektre tervezett 30-40 milliárd forintért, és a személyzet kiképzését, a műszaki kiszolgálás átalakítását sem kellett volna (újra) fizetni."

www.stop.hu/articles/article.php
romeo 363824 2011. szeptember 26. 12:52
Válasz erre
Egy nagyon érdekes cikk, HUEY-kritika:

"A Honvédség szállítóhelikopter-kapacitásának fejlesztése már a tárca előző vezetése alatt, 2009-ben készült stratégiájában is kiemelt feladatként szerepelt. A gépállomány pillanatnyilag finoman szólva is fogyatékos. Mindössze hét Mi-17-es és két, augusztusban a típust váltó Finnországtól ingyen kapott modernizált Mi-8-as áll rendelkezésre. Utóbbiak magyar berepülése november-decemberre történhet meg, egy 17-es nagyjavításra vár, tehát legjobb esetben is hat helikopter röpképes, miközben csak a légi kutató-mentő szolgálatra négy gépet kell egyszerre használni."

hírforrás: www.stop.hu/articles/article.php
Tibcsi 363823 2011. szeptember 24. 23:30
Válasz erre
Talán azért, hogy műholdról is ellenőrizni lehessen a kivont mennyiséget.
piratvitorla 363822 2011. szeptember 24. 14:10
Válasz erre
PICT0712
PICT0712
PICT0713
PICT0713
PICT0654
PICT0654

pár kép
piratvitorla 363821 2011. szeptember 24. 13:22
Válasz erre
Benedek 363820 2011. szeptember 24. 12:53
Válasz erre
makett 010
makett 010

Én egy ilyet kaptam a Légierőtől (volt kollégáimtól) tegnap.
Ezúton is köszönöm a sok-sok élményt amit ezalatt a 29-év alatt átélhettem az MH-ban.
piratvitorla 363804 2011. szeptember 22. 18:37
Válasz erre
Szia
Gondolom így biztosítva volt az "őrzés"...
Taylor 363803 2011. szeptember 22. 17:55
Válasz erre
Sziasztok!

Valaki meg tudná nekem válaszolni,
hogy a már kivont gépeket, miért nem vitték be egy-egy bunkerbe ,az ország több pontjára? Pl: Kunmadarasra Vagy Tökölre
Nem így néznének ki mint ma. Ráadásul, ha kinyitnák a hangárajtót, még valamennyi pénzt is szedhetnének belőle.

Van ennek valami nyomós oka, vagy pedig csak egy ismételt politikai baklövés?

Üdv:Taylor
piratvitorla 363802 2011. szeptember 22. 06:54
Válasz erre
Ha jól emlékszem '89-ben jöttek, a rendszerváltás után már nem sokáig volt ilyenre igény...
Viszont max. felszállósúlyos feladathoz ideális volt.
üdv
TornadoIDSECR 363801 2011. szeptember 21. 22:50
Válasz erre
De nem repült sokat itthol mint elektrónikai zavaró.
p-51 363800 2011. szeptember 21. 20:46
Válasz erre
sógor 363799 2011. szeptember 21. 20:43
Válasz erre
Sziasztok ,
végighallgattam a nyilatkozatot a végén arról beszélt a miniszter úr ,hogy Honvéd Gimnáziumi osztályokat fognak létrehozni ...majdnem felordítottam, a 90-es évek közepén még volt a Honvédségnek néhány középiskolája ( Győr , Szolnok, Orosháza ,Székesfehérvár ,Vác ) úgy látszik mindet bezárták a Győri még működött a 2000-es évek elején , ez a helikopter program ha megvalósul Demoklész kardjaként lesújt majd a '40 éves MI technikákra' (szerintem ez hallatszik ki a beszédből).
piratvitorla 363798 2011. szeptember 21. 16:19
Válasz erre
Szia
Ha már nem nekik kell egyszer szétbontani már megérte nekik...
Ha igazán érdekelné őket a recesszió akkor nem tartanának fenn ekkora haderőt
üdv
romeo 363797 2011. szeptember 21. 15:03
Válasz erre
Üdv Lali!
A 706-os is ilyen volt.
Lali 363796 2011. szeptember 21. 14:32
Válasz erre
Mi2417PP-707
Mi2417PP-707

Nem is tudtam, hogy volt ilyen madarunk...

A Szlovéniába települt szolnoki gép a 707-es oldalszámú Mi-17PP volt, amelyet egykor elektronikai hadviselésre alakítottak ki. Ez a feladatkör és az antennák már a múlté, a gép 2005 óta a közepes szállítóhelikopter flottát erősíti. A fotó 2001. szeptember 8-án készült Szentkirályszabadján.

üdv,
Lali
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.