<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
G400CDI | Adatlap | 363900 | 2011. szeptember 30. 20:18 | ![]() | |
Én is láttam, Újhartyánban volt céges buli, és felettünk szálltak/szálltatok el. Előzmény: (363895) piratvitorla 2011. szeptember 30. 15:48 | |||||
Daala | Adatlap | 363899 | 2011. szeptember 30. 18:58 | ![]() | |
Én is az egyiken voltam egyébként... | |||||
Daala | Adatlap | 363898 | 2011. szeptember 30. 18:58 | ![]() | |
Azért ez nem mind a három... | |||||
juge75 | Adatlap | 363897 | 2011. szeptember 30. 16:43 | ![]() | |
Itthon, az erkélyen. | |||||
Taylor | Adatlap | 363896 | 2011. szeptember 30. 16:11 | ![]() | |
Sziasztok! Hát erre nem tudok mit mondani. A lényeg, a privatizáció... Üdv:Taylor | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363895 | 2011. szeptember 30. 15:48 | ![]() | |
bgyasoldier | Adatlap | 363894 | 2011. szeptember 30. 15:40 | ![]() | |
Szia! És ebből a képből jövőre vond ki a Csőrikét: www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/utoljara_lott_csorike/ | |||||
Vackor | Adatlap | 363893 | 2011. szeptember 30. 15:13 | ![]() | |
Azért azt sem érdemes figyelmen kívül hagyni, hogy mikor lett feloldva Magyarország fegyverkezési tilalma (1938..) Akkorra már mind a kisantant, mind a "nagyok" javában fegyverkeztek, így nekünk tényleg nem juthatott más, mint a másod-, harmadvonalbeli technika. A "rejtett légierő" meg a megmaradt (megmentett) első vh-s (vagy azt némileg meghaladó) technikát alkalmazhatta. | |||||
miles Christi | Adatlap | 363892 | 2011. szeptember 30. 14:42 | ![]() | |
A nimródot a Donnál is sikeresen használták még páncélosok ellen is a hidfőcsatákban. | |||||
miles Christi | Adatlap | 363891 | 2011. szeptember 30. 14:39 | ![]() | |
exec, én nem a magyar helyzetre irtam, hogy más vette a gépeket és most más kritizálja, hanem silent8 hozzászólására válaszoltam, aki a cseheket emlitette, miszerint ott a kormány le akarja majd cserélni a Gripent. Altengernagy, a motor, konkréten a WM-14 szinte mindenbe beépitésre került, ami csak repült. Nemcsak olasz technikába, a német Ju-86-ba, a He-46-ba, a He-170-be, sőt egy darab CR-42-est is átépitettek, de ebből nem lett általános tendencia. A Reggianne hátránya sem elsősorban teljesitménymutatókban jelent meg 42-43-ig, hanem a rádió hiánya és alulfegyverzettség terén. Egyébként itt jegyzem meg, hogy nem értem a Wikipédián is közölt adatokat, miszerint a WM motorral épitett, és egyébb módositásokon is átesett Héja II erősebb motorral, kisebb felszállósúllyal lassabb volt, mint az eredeti Re-2000-res... Az Izrael által használt Avia S-99-es tényleg érdekes sztori, mert Messzer G törzsekbe DB helyett Jumo motorokat raktak be - nem volt más - minden mutatójuk romlott igy, mégis el tudták adni azokat a zsidóknak. A jugóknál, ahogy irtad, tényleg volt messzer, Emil, ha jól emlékszem, de Junkerszre nem emlékszem, viszont Dornierekre igen, egy darab Magyarországon is kényszerleszállt. Az is igaz, hogy elsősorban tényleg a szomszédok ellen készültünk, románokkal szemben vesztettünk is egy Heinkel távolfelderitőt, jugoszlávokkal szemben nem tudok légiharcról, viszont Szlovákiával szemben majdnem kiütéses győzlmet ért el az MKHL, még úgy is, hogy az iglói akció inkább iglói fiaskó volt... exec, köszi a kiegészitést, a tender ügyet emlékezetből irtam nagyrészt, de nekem még mindig úgy rémlik, hogy a anerikaiak első körben hallanni sem akartak ellentételezésről, feléjük ez nem volt szokás, csak miután látták, hogy mások megadják, módositottak ők is. Végre él a topic, és nem csak hülyeségeket lehet olvasni! :) | |||||
Freddy | Adatlap | 363890 | 2011. szeptember 30. 13:53 | ![]() | |
,,A spanyolok meg a messzert használták az 50-es évekig." Én úgy tudom, hogy a 70-es évek közepéig. Persze gondolom, akkor már nem első vonalbeli vadászként:) Ami az olaszokat illeti, az ő repülőgépiparuk a 30-as évek első felében volt a csúcson, de a 30-as évek végére a saját légierejüket se tudták igazán jó és korszerű gépekkel ellátni. | |||||
juge75 | Adatlap | 363889 | 2011. szeptember 30. 13:48 | ![]() | |
exec | Adatlap | 363888 | 2011. szeptember 30. 13:13 | ![]() | |
egyébként meg ha nem telik kerozinra, akkor akár MiG-15-ösünk is lehetne, a betonon rohadási együtthatójuk kb ugyan az... | |||||
exec | Adatlap | 363887 | 2011. szeptember 30. 13:11 | ![]() | |
Az ellentételezéssel kapcsolatos információk elérhetőek az iTDH honlapján. A szerződés szerint a Gripenek árának 110 % ban vállalt ellentételezést a Svéd fél. A befektetés helyétől és típusától függően azt egy szorzóval látták el. Az hogy gumikalapáccsal ellentételeztek az elég demagóg duma. Konkrét ellentételezésben megvalósult beruházások: Nyíregyháza, Elektrolux porszívó gyár és az Eriksson kutató laborjának a bővítése. Mindegyik szorzóval került beszámításba, hiszen az egyik súlyosan elmaradott térségben valósult meg, a másik pedig Hi-Tech iparágban. miles_christi, ha visszakeresel a hírekbeb, akkor annak idején a következő jelent meg: A honvédség a tenderen az F-16-ost hozta ki győztesnek, majd másnap amikor a honvédelmi miniszter kiegészülve a gazdasági miniszterrel és a Miniszterelnökkel (Orbán Viktor) bejelentették a gripen győzelmét. Nehéz lenne azt mondani, hogy a jelen kormányfő nem támogatta; ők választották. Az amerikaiak is ajánlottak ellentételezést, 68%-ot. A cseh és a magyar tender "elbukása" után változtatott az LM a hozzáállásán, és a lengyel kormánynak 130%-ot ajánlott. A türelem rózsát termett... | |||||
Altengernagy | Adatlap | 363886 | 2011. szeptember 30. 13:00 | ![]() | |
Az még kimaradt, és hozzá tartozik az igazsághoz, hogy a szomszédok ellen készültünk, nem egy világháborúba... Ez igaz. Azért az olasz gépeket a szomszédok IAR-jaihoz, Aviá-ihoz, Ragozarski, Hurricane, Letov, PZL meg mindenféle Hawker és Blackburn kétfedelűkhez kell szembeállítani. (A jugóknak még Messzer és junkers is lett volna azt hiszem, ebben nem vagyok biztos.) Belekalkulálva a számbeli fölényt ami ellenünk és a képzettség minőségét is ami melletünk áll.. | |||||
Altengernagy | Adatlap | 363885 | 2011. szeptember 30. 12:51 | ![]() | |
Hát én akárhány forrást olvastam, szakmait, hozzáértőt (vagy annak nevezettet) egyik se dicsérte agyon az olasz gépeket. Bizonyára azért cserélték le azonnak mindegyik motorját WM-re... :) Az SM75-tel folyamatosan gondok voltak, masszívan átépítették és még így is lépten nyomon lerobbant, meg le is zuhant. A CR-32 már akkor elavult volt amikor megvették, az CR-42 jó gép volt, a háborúra már az is elavult, csak a pilótáink tudásának köszönhető az amit kihoztak belőle... A Ca-310-est visszakülték, a Ca-135 gyenge közepes az olaszok sem rendszeresítették, a magyarokon kívül senki se vette meg. A Héja se kellett otthon az olaszoknak, csak mikor kaptak hozzá német motort. Az Ansaldo páncélost maga a honvédség itélte használhatatlannak, a svéd harckocsik szintén a 30-as évek színvonala... gyenge teherbírás, gyenge motor, nulla páncélzat... harckocsi feladatra alkalmatlannak itélték azt is, az hogy a Toldi 45-ben megállta a helyét az vicc. A Nimród valóban a legsikeresebb magyar építésű jármű volt, mint légvédelmi platform, pont a Bofors löveg miatt. A németeknek semmi hasonló sem volt sokáig amig rá nem szorultak. Valahol olvastam hogy egy nap alatt egy Nimród üteg tizen-egynéhány gépet lőtt le, többet mint az egész vadászosztály együtt. Mussolini érdekei tényleg mellettünk voltak, nem vitás. Azért a pénz ott is beleszólt, túlnyomó többségében olyan cuccokat adtak amik nekik se kellettek és eladni sem tudták. Ahogy írtam ilyen volt a helyzet, más semmit sem adott, a németek különösen nem. És nem az olasz gépeket általánosítom, éppen nem amikor több kedvenc repülőm náluk található (pl. a P108 ami a B-17-es hajazta, vagy az Airone torpedóvető, vagy ha már Savoya akkor SM-79 torpedóvető). Hogy svédek mit használtak mit nem, és meddig az nem mérvadó. A spanyolok meg a messzert használták az 50-es évekig. Az izraeliek meg Avia-messzerrel, mert ahhoz jutottak hozzá. De ők legalább harcoltak vele, a svédek meg soha senki ellen. A saját tervezésű SAAB gépeik egyébként sokkal jobbak voltak, pl a J-22 ami az 1000-lőerőt sem érte el, mégis 560 volt a végsebessége. 1943-49-ig volt szolgálatban, tegyük hozzá ez 43-ban sem volt egy kimagasló gép. Nekik megfelelt, nem kellett kivigyék a kis ékszer-légierejüket a darálóba. Ellentétben velünk, akiknek most és mindörökké minden háborúban békében külszolgálatban a sz*rból kell várat építeni, kapanyéllel imitálni a harcászatot és a többi... A politika, a korrupció meg az okostojások miatt akik ülnek az irodában reszelik a répát, akikre életükben nem fröccsent a haverjuk vére... Amúgy meg hinném hogy bármilyen hiányosságom lenne, különösen nem történelmi téren... | |||||
juge75 | Adatlap | 363884 | 2011. szeptember 30. 12:33 | ![]() | |
Az Olaszok a Seversky P-35 vadászt akarták lemásolni, de gyengébbre sikeredett. | |||||
juge75 | Adatlap | 363883 | 2011. szeptember 30. 12:32 | ![]() | |
Lehet, viszont amiket mi kaptunk (Re-2000 Héja) azokon anyaghibák, tervezési hibák fordultak elő nagy számban. Ennek ellenére egy jól manőverező, de a háború elejére-közepére elavult típus volt. A Bofors 40mm-es könnyű légvédelmi gépágyú, a kor egyik legjobb fegyvere volt a maga kategóriájában. Azt is figyelembe kell venni, hogy a legújabb, megvásárolni vagy liszensz gyártani kívánt Német eszközök elérhetetlenek voltak számunkra, mert nem adták el azokat politikai megbízhatatlanság miatt, ez csupán a háború végén változott meg.. | |||||
eles | Adatlap | 363882 | 2011. szeptember 30. 10:47 | ![]() | |
Altengernagy! Azok a "szutyok" olasz cuccok koruk legjobb repülőgépei közé tartoztak. Hozzáteszem a svéd beszerzésből sem csak a Boforsok voltak "jó anyag" (a svéd beszerzésből továbbfejlesztett Toldi és Nimród még '45-ben is remekül megállta a helyét jól megválasztott bevetési profil mellett). Nyilván egy könnyűharckocsi nem áttörésre, vagy a gyalogság közvetlen támogatására van kitalálva. Ne gondold, hogy a jenkiknek nem voltak hasonló problémáik az Stuart-okkal, vagy a Cheffee-vel. De visszatérve az olasz "szutykokra". A svédek ha jól emlékszem 1953-ig használták- közmegelégedésre- az RE 2000-est. Azért vonták ki akkor, mert elfogyott a fő üz.tartály tömítésére használt Herbolid, amit meg már nem gyártottak. Az brit egyiptomi gyarmati hadseregnek 300 ilyet akartak beszerezni. Mondjuk ezt (a példák hozását ) sokáig ) folytathatnánk. Engem ez keményen emlékeztet a jelenlegi "gripenproblémára". Érdekes, hogy a csehek, akik inkább kihasználják (élesben is !) a fegyverrendszer adottságait meg vannak vele elégedve. Nálunk meg rendre szapulják. Talán mielőtt leírunk valamit kellenne egy kis háttérismeret! Ebben az esetben történelmi, technikai, hadászati. Kérlek ne sértődj meg! Nem (csak) rád gondolok, hanem minden szinten azokra, akik leírják az idétlenségeiket. üdv, LS | |||||
romeo | Adatlap | 363881 | 2011. szeptember 30. 10:35 | ![]() | |
Az USA jobban magához szeretné kötni a volt keleti blokk országait, ennek első jelei Magyarországon a Humvee és az UH-1N. | |||||
miles Christi | Adatlap | 363880 | 2011. szeptember 30. 10:31 | ![]() | |
Ez megint általánositás, legalábbis, ami az olasz technikát jelenti. A német Ju86-os, hiába volt bombázónak tervezve, cirka 50%-al kisebb bombaterhelhetőségű volt, mint a Capronik, vagy hasonlitsuk össze a Ju-52-es, az Savoyákkal... A Reggiek, a beszerzés idején a középkategóriát képviselték, más kérdés, hogy a MÁVAG-nak talán nem kellett volna erőltetnie a gyártást 1944-ig, hanem adandó alkalommal átállni a Friedrichek, aztán a Gustavok (Bf 109F, G) gyártására. Persze, ehhez a németeknek is volt egy-két szavuk. Akkoriban még nagyon nagy mellénnyel jártak, és nem osztogatták csak úgy a licenszjogokat. Ellenben Mussolinivel, aki olyan kijelentéseket is tett, hogy Olaszország soha nem lehet olyan helyzetben, hogy Magyarország ne számithasson a segirségére.. :) | |||||
romeo | Adatlap | 363879 | 2011. szeptember 30. 10:30 | ![]() | |
Olyan hírek keringenek, hogy az USA Lengyelország után Csehországot, Romániát, Horvátországot és Magyarországot is F-16-tal szeretné ellátni ... Az említett országok közös logisztikai hátteret és oktató központot hoznának létre. | |||||
miles Christi | Adatlap | 363878 | 2011. szeptember 30. 10:20 | ![]() | |
Meglehet, ugyanakkor most, hogy lassan lejár a lizingszerződés, új tendert KELL kiirni, mert igy korrekt. Tizenöt év alatt sok minden és sokat változott. Katonapolitikai háttér, haditechnika, piaci lehetőségek, stb.,Ráadásul ha esetleg újra a gripenek mellett is döntenek, nem biztos, hogy ugyanezek a gépek kellenek, vagy ha igen, akkor jóval olcsóbban, mert már használtak, régebbi épitésűek. És ezek már nem újra 15 évre. | |||||
romeo | Adatlap | 363877 | 2011. szeptember 30. 09:42 | ![]() | |
Utoljára lőtt Csőrike "A kifestett, Csőrike névre keresztelt forgószárnyas naptári üzemideje ugyanis idén lejár, így a legközelebbi, jövő áprilisra tervezett éleslövészeten már nem vehet rész." forrás: www.honvedelem.hu/cikk/28207/utoljara-lott-csorike | |||||
Altengernagy | Adatlap | 363876 | 2011. szeptember 29. 23:50 | ![]() | |
A történelem ismétli önmagát, a mindenkori kormány (és tökmindegy milyen színű, és minek mondja magát, mert mind egykutya ugyan azon a pórázon) bevett szokása a "jól bevásárlás". Gondoljunk a 30-as évekre, amikor a sok szutykot megvettük az olaszoktól. Meg akkor is a svédektől. (Kivétel a Bofors, az jó anyag) Na de kérem, akkor már tudták előre hogy háború lesz és senki sem akart eladni, csak sz*rt. A hidegháború után viszont pangás volt... Az orosz(technika) ellenesség oka meg nyilvánvaló, szerintem mindenki tudja. Az állami vásárlásokat mindig és minden alkalommal a nyelvcsapkodás iránya és a lehúzható állami pénz %-a határozza meg... Kicsiben is ha csak egy vödör festék kell, meg nagyban is. Sajnos ezért lehetetlen erről beszélni anélkül hogy a politikába keveredjen valaki. Részemről ennyi is.. :/ | |||||
horvathp | Adatlap | 363875 | 2011. szeptember 29. 22:44 | ![]() | |
Szerintem még ellentételezés nélkül is a Gripen volt a legjobb döntés, akkor és talán most is. | |||||
miles Christi | Adatlap | 363874 | 2011. szeptember 29. 22:14 | ![]() | |
:) Ha hiszed, ha nem, a mostani kormányfő annak az ellenlábasa, aki anno a gripeneket szerezte. :) Ennek ellenére nincs új tender, sem felkészülés a váltótipusra. Majd elválik. A befektetések, pl.Elektrolux gyárai (Jászberényben, Nyiregyházán) Ericson, Zeneca kötpontok, mittudomén... | |||||
miles Christi | Adatlap | 363873 | 2011. szeptember 29. 22:08 | ![]() | |
magyjából- 30% befektetés, a többi egyébb offset ügylet, pl exporttöblet, a svédek Magyarországról árut vesznek. Ez a rész kb 140mldr forint volt tervek szerint | |||||
silent8 | Adatlap | 363872 | 2011. szeptember 29. 22:03 | ![]() | |
Szia! Igen, pontosan. Befektettek gumikalapácsokkal, meg csipeszekkel, és egyéb termékekkel. Ami pont fellendíti a Magyar gazdaságot. Egyébként ilyesmit lehetett olvasni az ellentételezésről. Bár az újságírókat ismerve, ez is lehet valami légbőlkapott infó volt. Én személy szerint örülök a Gripeneknek, de azért elgondolkodtató, hogy a Csehek által lízingelt Gripeneknél erősen fontolják, hogy ha lejár a lízing visszaadják repülőstűl, csavarostul, villáskulcsostul... Nem tudom az okát, de elég erőteljesen hangoztatják/hangoztatták. | |||||
miles Christi | Adatlap | 363871 | 2011. szeptember 29. 22:03 | ![]() | |
drseres.com/publik/pdf/process_hun.pdf egy kis olvasni való, van amire én is rosstul emlékszem. :) | |||||
horvathp | Adatlap | 363870 | 2011. szeptember 29. 21:56 | ![]() | |
Szia! Bocsánat, hogy beleütöm az orromat, de erről az ellentételezésről még nem is hallottam. Ez azt jelenti hogy a gépek értékének 110%-ban a svédeknek be kellett fektetniük Magyarországon? Vagy ez hogy van? Üdv Peti | |||||
miles Christi | Adatlap | 363869 | 2011. szeptember 29. 21:46 | ![]() | |
Eles sem hülye, ezt ő is nagyon jól tudja, ellentétben vlevivel, aki nem veszi figyelembe, hogy nem politizálhat a fórumon, főképp nem ilyen demagóg módon. Ráadásul a Gripen beszerzésre is igencsak furán emlékezhet, meg a gépről is hiányos ismeretei lehetnek, ha úgy gondolja, az lett volna a legjobb, ha a következő "töketlen kormány" azt visszacsinálja. Ezt próbálta eles viccesre venni, közben rámutatva, hogy a következő kormány ha kevesebbet dolgozott volna saját zsebre, akkor sem tudott volna mondjuk új F18-asokat venni. Hogy mennyire nem vlevinek van igaza, bizonyitja, hogy a csehek ugyanezt a lizinges ellentételezési rendszert választották, bár némileg jobb feltételekkel, mert újabb gépeket kaptak, ők többször hajtottak végre a géppel éles elfogást orosz gépek ellen, és bár a politikai szarkeverők néha ott is összevissza beszélnek, a légierő parancsnoka épp a napokban mondta egy interjúban, hogy tökéletesen meg vannak a géppel elégedve. Azonkivül vlevi valószinúleg arra sem emlékszik, mi volt az alternativa, meg milyen feltételekkel. AZ "akitől minden kitelik" kormány 1999-ben hozott egy törvényt, miszerint minden egymilliárd Ft feletti haditechnikai beszerzést legalább 100%-ban ellentételezni kell, aminek minimum 30%-a befektetés kell legyen. A Gripen 110%-os, amit 2008.ra le is tudtak. AZ eredetileg tervezett 789millió eurót 2009-re csaknem 100 milliárd forinttal a svédek túl is lépték. Mi volt az alternativa? Mirage200: vegyél külön vadászt, vegyél külön csapásmérőt, a Gripennél drágábban Amcsi F16: ellentételezééés? Örülj, hogy amerikai gépen repülhetsz. Abból sem a legújabbon, hisz Magyarország még nem volt NATO-tag a tender idején, Holland, (belga?) F-16: régi A verziók, bár felújitáson átesve, de amcsik amraamot ehhez sem adnak, török F-4 vicc kategória, mégha majdnem ingyen adták volna, akkor is. De vlevi biztosan jobbat tud... | |||||
vlevi | Adatlap | 363868 | 2011. szeptember 29. 18:44 | ![]() | |
charles | Adatlap | 363867 | 2011. szeptember 29. 14:44 | ![]() | |
eles! Szintén bocs, de szerintem vlevi nem a Broncora gondolt, hanem Orbán Vackorra! | |||||
eles | Adatlap | 363866 | 2011. szeptember 29. 09:12 | ![]() | |
vlevi! Bocs, de elírtad ezek UH-k, nem OV-k (OV-10 Bronco). Én is úgy gondolom, hogy utána egy tökösebb kormány kellett volna, aki nem saját zsebre, hanem az enyémre dolgozik, és akkor talán jutott volna eftizennyócra (talán kettőre is) is. üdv, LS | |||||
vlevi | Adatlap | 363865 | 2011. szeptember 28. 18:02 | ![]() | |
"Ezek az UH-1-esek viszonylag újak, ha jól értettem" Nem azt mondtam, hogy így lesz, hanem azt akartam kifejezni (csak nem sikerült), hogy ezektől (OV) minden kitelik. Emlékeztek még rá, hogy hogyan lett Gripenünk? Az már más kérdés, hogy az utána következő töketlen kormány nem tudta azt visszacsinálni. | |||||
miles | Adatlap | 363864 | 2011. szeptember 28. 15:41 | ![]() | |
Bocs, nem Eduard, hanem Bilek. :) De, álitólag teljesen új forma, semmi köze a régebbi resin kiadásukhoz, sem a KP-hoz. Majd meglátjuk. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 363863 | 2011. szeptember 28. 15:37 | ![]() | |
Köszi! Kíváncsi leszek rá. :) Mondjuk gondolom rajtam kívül még jó sokan... | |||||
miles | Adatlap | 363862 | 2011. szeptember 28. 14:55 | ![]() | |
A prágai E-day-re harangozták be, mint meglepetést. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 363861 | 2011. szeptember 28. 13:56 | ![]() | |
Edu L-29-es ? Ezt hol hallottad ? Gondolom 72-es lesz. Nagyon jól hangzik :) | |||||
Freddy | Adatlap | 363860 | 2011. szeptember 28. 13:17 | ![]() | |
Na, az az L-29-es meg is van... HAD matricát kapott (adatlapon fenn van ez is), az ugandai matricáját már erőteljes sárga patina díszíti :) | |||||
miles Christi | Adatlap | 363859 | 2011. szeptember 28. 13:04 | ![]() | |
A túlkombinálás az Eduard, vagy a KP esetében talán igaz. De az RS models AVIA-ja esetében nem hiszem. Amikor piacra dobták, a csehek Modelár-jában bemutatták, vagyis irtak róla egy pár oldalas cikket. Akkor jelentették be, hogy három különböző csomagolással lesz kapható, és irták a magyar kiadást is. Aztán nem lett, helyette jött ki a what if, spanyol, olasz, francia, stb kamóval. Az igazsághoz hozzátartozik azonban az is, hogy a 26 kiadott kamo között a Szlovák Nemzeti Felkelés egyetlen légigyőzelmes AVIA-ja sincs benne. :) Pedig salamoni döntés lehetett volna a kettőt egy ilyen kiadni. :))) Az ugandai L-29-es esete is érdekes kissé. Az eredeti héromszinű: rozsdabarna, sötétszürke, kék egyébként nagyon atraktiv festését az ugandaiak szinte azonnal változtatták, aztán később még egy teljesen más, zöld foltos festést is kaptak. Kér, hogy már a makett 40éves is elmúlt, és azóta sincs helyete más. Bár, az Eduard most állitólag piacra dob egy 21. századi követelményeknek is megfelelő Delfint.. majd meglátjuk. :) | |||||
p-51 | Adatlap | 363858 | 2011. szeptember 28. 12:24 | ![]() | |
Azért én a KP-re nem reklamálnék. Annak a cégnek az volt a célja anno, hogy a csehszlovák légierőt mutassa be. Minek törődtek volna bárki mással? Pár más üzemeltető országról is kiadtak matricát néha, de elsősorban a sajátot. Ha egy magyar cég készít majd maketteket, nyilván a magyar légierőre koncentrál. Személy szerint az a véleményem, hogy a KP az L-29-eshez kiadott Ugandai(!) matricával szinte minden hiányosságát kompenzálja. Egyébként meg szerencsére tele van a piac magyar matricával, na meg azért lehet azt készíteni is.:) Üdv: p-51 | |||||
Freddy | Adatlap | 363857 | 2011. szeptember 27. 21:13 | ![]() | |
Egyébként trianoni utódállamok acsarkodásában nem nagyon érdekelt nyugati makettgyártók is ha errefelé valósi gépet csinálnak, általában csak szovjet, NDK-s és cseh jelzéseket adnak. Talán ciki lenne elmondani, hogy hadizsákmány. Harcban lelőtt és megjavitott szlovák gép(gépek?) voltak. Egy Avia volt magyar használatban, de annak többféle festése is volt, egyik látványosabb, mint a másik. Adatlapomon fenn van ez is:) AModel UT-2-eséhez is van egyébként magyar jelzéssor, az is egy egydarabos szolgálatba állított hadizsákmány volt, és az oroszokat sem a kisebbrendűségi komplexusuk miatt szeretjük. Egyébként meg szerintem túlkombináljuk, nincsenek mögötte iylen komoly politikai megfontolások. Elég sok ország reklamálhatna amiatt, hogy MiG-21-es kitekben nincs benne a felségjele. | |||||
Freddy | Adatlap | 363856 | 2011. szeptember 27. 21:02 | ![]() | |
Na, ezaz, ez van meg nekem is, adatlapomon a hetedik kép (kéz alatt vettem, matrica nem volt benne már, így a HAD-ét használtam, de az utasítás ez) Aztán így a szekrénybe benézve: Special Hobby is cseh, nem? Nekik is van pl Héjjájuk, vagy (amit meg is épjtettem, ld adatlap) Nardi FN305. RS Models (rettenetes minőségű) He-46-osa a doboztetőn is magyar jelzésekkel. Bilek Me-210-ese. AZ Model Mráz M1C-je is fenn van az adatlapomon, ez a magyar légirendészeti jelzéssor is a dobozban volt. Szóval azért nem mindenhova ér el a kisantant túlkompenzálós sovinizmusa:) | |||||
miles Christi | Adatlap | 363855 | 2011. szeptember 27. 20:51 | ![]() | |
Az RS models, a HR is adott ki magyar vonatkozású és magyar matricázású gépet is. Az AVIA kissé más történet. Hiába a magyar a legatraktivabb festés az összes valamikori használók közül, talán a "szlovák befolyás" aggódott amiatt, hogy az érdeklődőknek - gyerekeknek - meg kéne válaszolni, hogyan kerültek a gépek magyar használatba. Talán ciki lenne elmondani, hogy hadizsákmány. Harcban lelőtt és megjavitott szlovák gép(gépek?) voltak. Igaz, anno a KP-t, jobban mondva az egyébként nagyszerű festőt, Jan Velcet nem zavarta, hogy az első AVIA B534-es dobozán a tipus egyetlen légigyőzelmét, egy magyar Ju-52-es utasszállitóval szembeni légigyőzelmet örökitse meg... | |||||
Planes | Adatlap | 363854 | 2011. szeptember 27. 19:10 | ![]() | |
Mea Culpa De aztán slusz! | |||||
juge75 | Adatlap | 363853 | 2011. szeptember 27. 18:23 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 363852 | 2011. szeptember 27. 18:18 | ![]() | |
Mig-21MF dobozában volt. Színenként kellett összerakni, szinte mindenre azt használtuk. | |||||
Planes | Adatlap | 363851 | 2011. szeptember 27. 17:58 | ![]() | |
A régi KP modellekben egyikben sem volt magyar festés! A tendencia változatlan. Üdv.! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |