<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
fidel | Adatlap | 363938 | 2011. október 3. 10:14 | ||
sanyi | Adatlap | 363937 | 2011. október 3. 09:57 | ||
Sziasztok! Ha valakinek megvan ez a készlet, a belga gép festésijét elküldheti:) A 72-esből egy ilyet akarok építeni, ami a németek ellen harcolt a háború elején. Üdv Sanyi | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363936 | 2011. október 3. 08:44 | ||
Szia Akkor a Benedek csak nickname. Ha jól emlékszem? üdv | |||||
Benedek | Adatlap | 363935 | 2011. október 3. 07:18 | ||
Már találkoztunk is! Lörkének vittél repcsit... | |||||
Altengernagy | Adatlap | 363934 | 2011. október 3. 00:27 | ||
Mért nem Pavla? Nekem az jobban tetszik és alapban van hozzá magyar festés... Az Italeri kihozott egy tucat CR-42-est, még német festéssel is, a magyart egyikhez se voltak képesek adni... valaki még azt is mondta pontatlan. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363933 | 2011. október 2. 22:09 | ||
Ja Te Kecsőn tanyázol? Én meg onnan járok át Szolnokra. Meg Pápára. Most meg Veszprémbe... üdv | |||||
Benedek | Adatlap | 363932 | 2011. október 2. 20:02 | ||
Ez hiányzik a leginkább,a "Balaton" és ami körülveszi. Itt Kecsón is van bőven víz,csak nem a mederben,hanem a fejekben ... | |||||
Planes | Adatlap | 363931 | 2011. október 2. 19:29 | ||
Üdv.! Még egy kis apróság hiányzik a "magyarításhoz",a készletben csak a sivatagi porszűrős karburátorbeömlő van( a motorburkolat alja),nekünk a sima volt.De sebaj,most adták ki ezt a verziót, egy szegmenses magyar festéssel. | |||||
Podva | Adatlap | 363930 | 2011. október 2. 17:04 | ||
Szia Robi LW Luftwaffét jelent, A németek által északai csatarepülőgépnek használt CR-42-eseket lángrejtő kipufugóval szerelték a futóműröl meg olykor lehagyták az áramvonalazó papucsokat. A magyar gépekkel ellentétben bombafelfüggesztővel is elláták ezeket. Tehát ha a dobozban benne van a szimpla kipfogó, a burkolt futómű akkor lehet "magyarítani" Üdvözlettel: Viktor | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363929 | 2011. október 2. 16:54 | ||
Benedek | Adatlap | 363928 | 2011. október 1. 13:37 | ||
De hűvösebb,ezért a volumetrikus térfogata effektív sűrűbb... Ez csak egy kis zsiványság volt. Valahogy nekem ez a síkság nem jött be. Amikor a 24-eseket hordtuk át,azt fontolgattuk,hogy inkább felgyújtanánk,mint otthagynánk.De természetesen ottmaradtak,mi pedig visza-visszatértünk az újabb fordulókkal. | |||||
Benedek | Adatlap | 363927 | 2011. október 1. 13:33 | ||
A 10423-as "ságja" most is ott parkol a Leon mellett a garázsomban. Motorosrendőr barátom azt mondta,hogy majdnem olyan mint a BMW gázkar ... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363926 | 2011. október 1. 13:31 | ||
Hígabb a levegő, mert szerintem Szentkirály magasabban van... :) üdv | |||||
Benedek | Adatlap | 363925 | 2011. október 1. 13:29 | ||
De az összes "MOZDONY" a Duna túlpartján lévő sűrűbb levegőt szereti ... | |||||
Benedek | Adatlap | 363924 | 2011. október 1. 13:28 | ||
Az csak egy ami nem lakott nálunk. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363923 | 2011. október 1. 13:26 | ||
piratvitorla | Adatlap | 363922 | 2011. október 1. 13:24 | ||
piratvitorla | Adatlap | 363921 | 2011. október 1. 13:22 | ||
piratvitorla | Adatlap | 363920 | 2011. október 1. 13:20 | ||
Szia A 6206 nem tudom szentkirályi volt-e eredetileg... üdv | |||||
Robi | Adatlap | 363919 | 2011. október 1. 12:46 | ||
A magyar CR.42 miben különbözött a CR.42 LW-től, és a CR.42 Falco-tól? Tehát azt szeretném tudni, hogy egy Lw, vagy egy Falco készletből kihozhatok egy magyar gépet? | |||||
Benedek | Adatlap | 363918 | 2011. október 1. 12:14 | ||
Nagyon jók a képek! Leginkább azért ,mert ismét "hazai" környezetben Dunántúli szél simogatta alumínium testüket. Nem is lett volna szabad újra visszarepülni velük Sz...kra. Ez magánvélemény.. | |||||
romeo | Adatlap | 363917 | 2011. október 1. 08:42 | ||
"Mi típusú helikopterek" - remélem csak a "jurassic park" gépeire gondoltak ... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363916 | 2011. október 1. 08:39 | ||
piratvitorla | Adatlap | 363915 | 2011. október 1. 08:37 | ||
1 lemaradt | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363914 | 2011. október 1. 08:37 | ||
Altengernagy | Adatlap | 363913 | 2011. október 1. 07:01 | ||
Nimród, ha harckocsivadászként nézzük ez így van sajnos, de amit írtam az a légvédelmemre vonatkozott, amiben viszont esélyes hogy a világon senkinek se volt még 40-41-ben ilyen járműve, max teherautóra pakolt 37-es vagy hasonló. A németeknek is (ha jól tudom) csak a 20mm flak félhernyó volt kéznél ekkoriban... De a német cuccokban nem vagyok otthon szoljon hozzá aki igen :) | |||||
exec | Adatlap | 363912 | 2011. október 1. 06:39 | ||
Megjelent az Aranysas soros száma. Rögtön Tömör visszaemlékezését olvastam el. Továbbra is nagyon érdekes. A MiG-23-at repülve ahogy az F-16ról nyilatkozik... :-) Szerintem maradhatunk annyira, hogy amikor a MiG-23-at dícsérbe csak a savanyú a szőlő effektus játszhat. Az más kérdés, hogy az (akkor még) jó képzéssel, meg a magyar virtussal tudtak hozni egy szintet, de igazából ez sem derül ki. Az arab-izraeli háborúk esetén elég sok lepuffantott MiG-et vezettek Szovjet pilóták, nem hiszem, hogy náluk lehetne még képzési hiányosságra hivatkozni. A Nimród eredményes alkalmazásához azért tegyük hozzá, hogy kényszer szülte dolog volt, és addig lehetett eredményről beszélni, amíg könnyű harckocsikat vetett be az ellenfél. Frontálisan a T-34-esek ellen vagy a KV-k ellen bárhogy... ott már sokkal inkább bátrak voltak kezelők, sem valós eséllyel bírók. Minden tiszteletem az övék! (meg úgy az összes Donnál harcolt katonáé) Üdv exec | |||||
romeo | Adatlap | 363911 | 2011. szeptember 30. 23:40 | ||
"(6) A MiG-29-es repülőgépek, a Mi típusú helikopterek, az L39 típusú repülőgépek és a T72 típusú harcjárművek értékesítéséből származó bevételt a honvédelemért felelős miniszter a 2012. évben a Magyar Honvédség technikai modernizációjára használhatja fel. A 2012. évben pénzforgalmilag teljesülő bevételt a Honvédelmi Minisztérium fejezet, 1. cím, 3. HM Fegyverzeti és Hadbiztosi Hivatal alcím bevételeként kell elszámolni." www.parlament.hu/irom39/04365/04365.pdf | |||||
miles Christi | Adatlap | 363910 | 2011. szeptember 30. 22:45 | ||
Igy van. A motorteljesitményre a románok is reklamáltak. A továbbfejlesztett változatba, ami a He-100 V1-es jelzést kapta, már DB motor került. De az RLM azt sem rendelte meg. | |||||
G400CDI | Adatlap | 363909 | 2011. szeptember 30. 22:37 | ||
Úgy emlékszem, a Gebauereket már utólag építették be a magyarok, hogy kipróbálják, hogy működne a licenszgyártott verzió. A pilóták meg a motorteljesítményt reklamálták. A Héjjákkal jobban jártunk... | |||||
miles Christi | Adatlap | 363908 | 2011. szeptember 30. 22:27 | ||
Na ,időközben megint olvastam valmait a polcról:Úgytúnik, az altengernagynak van abban igaza, hogy Magyarország a licencgyártással próbálkozott volna 40-41-től, de csak a 3 szériapéldány, (és nem 2 mint én irtam pár perce) 112B-1-es altipus jutott ide. Jumo 210Ga motorral, de Gebauer géppuskákkal. Ebből a tipusból a Heinkell 68 darabot gyártott, de a Rostock-Marienhe-i gyártósort még 39-ben leállitotta. A japók 37-ben rendeltek 24-et, ebből 38-ban 12-t meg is kaptak, de a németek egy időre visszatartották a második rátát(IV/JG132 kapta meg egy rövid időre) igy a maradékot a japánok lemondták. Ezeket viszont a spanyolok kapták meg később, akik még ötöt hozzárendeltek. Az osztrákok is rendeltek 46-darabot, de jött az Anschluss.. Románia 30-at kapott, amit először Bukarest védelmére tartottak vissza, de aztán két század kijutott a keleti frontra is, ahol legalább kilenc gépet vesztettek... Dióhéjban ennyi. | |||||
miles Christi | Adatlap | 363907 | 2011. szeptember 30. 21:54 | ||
Ha jól rémlik, valamelyik REVI-ben. Amikor az RS models kiadta a He-112-es szériát, kiadta magyar, román, japán, stb. matricákkal, akkor irtak egy történelmi áttekintést. Konkrétan valami olyasmiről volt szó, hogy Magyarország megkapta ugye a két darab mintadarabot, a Heinkell cég régi vevője volt, He-46, He 170, sőt, He 111-es is volt már akkor itt, de aztán az üzlet nem jött össze, igy jutott a románokhoz a magyaroknak felajánlott széria. | |||||
G400CDI | Adatlap | 363906 | 2011. szeptember 30. 21:46 | ||
Így van. De még Messzerből is csak egy-két használt ótvar D-t kaptunk... | |||||
G400CDI | Adatlap | 363905 | 2011. szeptember 30. 21:44 | ||
Ez ki van zárva. Személyesen Hitler tiltotta meg az eladásukat. Ez egy aduász volt, hogy Románia és Magyarország versengjen a kegyeiért. Aztán később meg jött a háború, akkor már amúgy sem foglalkoztak ilyesmivel, maguknak sem tudtak elég fegyvert gyártani. Hol olvastad egyébként? | |||||
Altengernagy | Adatlap | 363904 | 2011. szeptember 30. 21:40 | ||
A hivatalos változat szerint hármat kaptunk mintának, a licenszgyártást végül nem engedélyezte az RLM. A megrendelt 20 gépet lemonták mikor kitört a háború, de a három gép itt maradt tesztelési, kisérletezési és védelmi céllal az RKI állományában (tudtommal) | |||||
miles Christi | Adatlap | 363903 | 2011. szeptember 30. 21:14 | ||
Nemrég olvastam valahol, hogy a He-112-eseket a németek felajánlották Magyarországnak, jobbanmondva, megengedték a Heinkell Ag-nek, hogy eladja a Németországban egyébként nem rendszeresitett vadászgépeket,(csakúgy, mint Olaszországban a Reggi-k) csakhogy akkor még Horthy igyekezett távolságot tartani, és függést elkerülni a németekkel kapcsolatban, és azután EZEKET a gépeket kapták meg a románok. | |||||
G400CDI | Adatlap | 363902 | 2011. szeptember 30. 20:43 | ||
A MÁVAG-nál a gyártás egyrészt amiatt csúszott, mert változtattak a konstrukción (pl. hátpáncél, motor, géppuska), másrészt nem volt valamilyen brit gyártású alkatrész (most hirtelen meg nem mondom, micsoda, de valami speciális gumi dolog rémlik), és csak nagy nehezen, Törökországon keresztül sikerült beszerezni. Az eredeti olasz típus a rendszeresítésekor (leszámítva a szörnyű vezethetőséget) nem számított rossz gépnek, de mire lejöttek ('43-ban?) az első magyar gépek a sorról, már elavultak. | |||||
G400CDI | Adatlap | 363901 | 2011. szeptember 30. 20:34 | ||
Urak, egy-két dolog. A Gripen program ellentételezésével kapcsolatban korábban olvastam egy cikket, aszerint szép és jó, csak a valóságban nem olyan szép, mint papíron. (Pl. olyan dolgokat is belevontak, amik egyébként is megvalósultak volna.) A törökök egyébként emlékeim szerint F-16-kat ajánlottak fel. A lízingről meg annyit, hogy úgy emlékszem, amikor módosították a szerződést A/B-ről C/D-re, akkor abba az is belekerült, hogy a fizetés lejárta után a mi tulajdonunkba kerülnek a gépek, szóval itt más a helyzet, mint pl. a cseheknél. Egyébként én pont a csehek részéről olvastam több fikázást, nem pedig a magyaroktól. (Politikusok voltak, nem katonák.) Az olasz gépek az ipari hulladék kategóriát képviselték időnként, a Ca-310-nél pl. zuhanórepülésnél (mert az olaszok szerint azt is tudta) leszakadt egy légcsavar, de a Romeo gyakorlógépek sem voltak túl sikeresek. A Héják nagyon nehezen vezethetők voltak, a Fiatokat szerették, csak elavultak voltak. A németek (konkrétan Hitler) részéről amúgy a modern gépek magyaroknak történő eladásának kérdése egyfajta zsarolás volt a románokkal szemben. Ők pl. már korán kaptak He-112 és Bf-109 vadászokat, mi nem. Aztán később rájöttek, hasznosabb, ha a csatlósok is viszonylag modern fegyverekkel vannak felszerelve, ekkor hozták ide a gyártást. (És részben emiatt állt le az Ezüstnyíl program.) A jugóknál amúgy a Hurricane-ek mellett Blenheimek is voltak, szóval nem álltunk jól. A harckocsikkal kapcsolatban meg az az elhibázott elképzelés volt, hogy a közepes (nálunk nehéz) tankok utat nyitnak, a könnyűek meg az oldalt védik. Persze akkor még senki nem számolt T-34-esekkel... | |||||
G400CDI | Adatlap | 363900 | 2011. szeptember 30. 20:18 | ||
Én is láttam, Újhartyánban volt céges buli, és felettünk szálltak/szálltatok el. | |||||
Daala | Adatlap | 363899 | 2011. szeptember 30. 18:58 | ||
Én is az egyiken voltam egyébként... | |||||
Daala | Adatlap | 363898 | 2011. szeptember 30. 18:58 | ||
Azért ez nem mind a három... | |||||
juge75 | Adatlap | 363897 | 2011. szeptember 30. 16:43 | ||
Itthon, az erkélyen. | |||||
Taylor | Adatlap | 363896 | 2011. szeptember 30. 16:11 | ||
Sziasztok! Hát erre nem tudok mit mondani. A lényeg, a privatizáció... Üdv:Taylor | |||||
piratvitorla | Adatlap | 363895 | 2011. szeptember 30. 15:48 | ||
bgyasoldier | Adatlap | 363894 | 2011. szeptember 30. 15:40 | ||
Szia! És ebből a képből jövőre vond ki a Csőrikét: www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/utoljara_lott_csorike/ | |||||
Vackor | Adatlap | 363893 | 2011. szeptember 30. 15:13 | ||
Azért azt sem érdemes figyelmen kívül hagyni, hogy mikor lett feloldva Magyarország fegyverkezési tilalma (1938..) Akkorra már mind a kisantant, mind a "nagyok" javában fegyverkeztek, így nekünk tényleg nem juthatott más, mint a másod-, harmadvonalbeli technika. A "rejtett légierő" meg a megmaradt (megmentett) első vh-s (vagy azt némileg meghaladó) technikát alkalmazhatta. | |||||
miles Christi | Adatlap | 363892 | 2011. szeptember 30. 14:42 | ||
A nimródot a Donnál is sikeresen használták még páncélosok ellen is a hidfőcsatákban. | |||||
miles Christi | Adatlap | 363891 | 2011. szeptember 30. 14:39 | ||
exec, én nem a magyar helyzetre irtam, hogy más vette a gépeket és most más kritizálja, hanem silent8 hozzászólására válaszoltam, aki a cseheket emlitette, miszerint ott a kormány le akarja majd cserélni a Gripent. Altengernagy, a motor, konkréten a WM-14 szinte mindenbe beépitésre került, ami csak repült. Nemcsak olasz technikába, a német Ju-86-ba, a He-46-ba, a He-170-be, sőt egy darab CR-42-est is átépitettek, de ebből nem lett általános tendencia. A Reggianne hátránya sem elsősorban teljesitménymutatókban jelent meg 42-43-ig, hanem a rádió hiánya és alulfegyverzettség terén. Egyébként itt jegyzem meg, hogy nem értem a Wikipédián is közölt adatokat, miszerint a WM motorral épitett, és egyébb módositásokon is átesett Héja II erősebb motorral, kisebb felszállósúllyal lassabb volt, mint az eredeti Re-2000-res... Az Izrael által használt Avia S-99-es tényleg érdekes sztori, mert Messzer G törzsekbe DB helyett Jumo motorokat raktak be - nem volt más - minden mutatójuk romlott igy, mégis el tudták adni azokat a zsidóknak. A jugóknál, ahogy irtad, tényleg volt messzer, Emil, ha jól emlékszem, de Junkerszre nem emlékszem, viszont Dornierekre igen, egy darab Magyarországon is kényszerleszállt. Az is igaz, hogy elsősorban tényleg a szomszédok ellen készültünk, románokkal szemben vesztettünk is egy Heinkel távolfelderitőt, jugoszlávokkal szemben nem tudok légiharcról, viszont Szlovákiával szemben majdnem kiütéses győzlmet ért el az MKHL, még úgy is, hogy az iglói akció inkább iglói fiaskó volt... exec, köszi a kiegészitést, a tender ügyet emlékezetből irtam nagyrészt, de nekem még mindig úgy rémlik, hogy a anerikaiak első körben hallanni sem akartak ellentételezésről, feléjük ez nem volt szokás, csak miután látták, hogy mások megadják, módositottak ők is. Végre él a topic, és nem csak hülyeségeket lehet olvasni! :) | |||||
Freddy | Adatlap | 363890 | 2011. szeptember 30. 13:53 | ||
,,A spanyolok meg a messzert használták az 50-es évekig." Én úgy tudom, hogy a 70-es évek közepéig. Persze gondolom, akkor már nem első vonalbeli vadászként:) Ami az olaszokat illeti, az ő repülőgépiparuk a 30-as évek első felében volt a csúcson, de a 30-as évek végére a saját légierejüket se tudták igazán jó és korszerű gépekkel ellátni. | |||||
juge75 | Adatlap | 363889 | 2011. szeptember 30. 13:48 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Itt megtalálod:
www.model-making.eu/Italeri-Italian-Fiat-CR.42-Falco-Aces-p-1-1951193.html
(Sajnos pont a belga gép festékkódjait eltakarja a felirat, de talán azért ki lehet bogarászni a többi segítségével.)
www.italeri.com/Kit.aspx
Más:
A fenti készletben a magyar gép színeit alkalmazhatom He 170-re is?
Ez volna a háromszínű "magyar tarka"?
Vagy He 170 esetében inkább próbálkozzak az RLM 61/62/63 kombinációval?
Üdv,
fidel