/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
romeo 364052 2011. október 26. 13:36
Válasz erre
Egyesek az UH-1N-t már-már a Mi-26-os kategóriába sorolják... :-)
romeo 364051 2011. október 26. 13:28
Válasz erre
Ismét UH-1N:
"Kérdés, lehetne-e mentőhelikopterként használni a katonai járműveket. Temesvári Péter, a Magyar Légimentő Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója lapunknak azt mondta: a gépek belsejét is át lehetne alakítani ugyan, de komoly kompromisszumok és költségek árán. - A legnagyobb baj a gép súlyával van, a kórházi leszállóhelyek és mentőbázisok nem bírnák el az UH-1N-eseket - jelentette ki Temesvári Péter.

Jelenleg hét mentőhelikopter működik Magyarországon, ebből öt osztrák, Eurocopter EC135 T2 típusú gép 2016-ig tartó bérleti szerződéssel repül. Ezeket csökkentett rezgés és zaj, kis méret és biztonságos faroklégcsavar jellemzi - ideálisak a
mentésre."

www.metropol.hu/gazdasag/cikk/798817
sógor 364050 2011. október 26. 09:54
Válasz erre
Szerbusztok,
én megcáfolnám ezt a vörös iszapos történetet 2008-ban eltöltöttem pár hetet a KK-ban
legalább 3x szállt le a tetőre helikopter ,
üdv S.
romeo 364049 2011. október 26. 08:49
Válasz erre
MB G-270
MB G-270
oszlop
oszlop

Elnézést, hogy egy terepjáróval jeletkeztem ezen az oldalon, de szeretném megkérdezni, hogy a Mercedes G-270 szállítható-e Mi-8/-17 helikopter rakterében? Az MB G-270-en van egy oszlop(keret), -ezzel befér a jármű(esetleg leszerelhető az oszlop)?
Lassan kikopnak az UAZok, ezeket lehetett Mi-8/17-el szállítani ...
Köszönöm!
romeo 364048 2011. október 25. 22:01
Válasz erre
Jó, értem!
Csak saját használatra mentettem volna. Egyszerűen vannak ott olyan fotók, amelyeknek nem lehet ellenálni. :)
LHSN.HU 364047 2011. október 25. 21:44
Válasz erre
Szia romeo!

Örülök hogy tetszik az oldal.

A képeket online tessék böngészni, a lementést nem díjazom, a további tudtom nélküli felhasználás miatt, így ezért nem csinálok lehetőséget a képek egyszerű lementésére.

Az UH-1 és a mentőhelikopter ügyben a véleményem:

Hogyha pénzhiány miatt a jelenlegi helikoptereket a szerződés lejárta után nem tudjuk újra lízingelni, akkor örülni kéne hogy lesz UH-1 ami ezt a feladatot el tudja látni valamilyen szinten. Persze a légi mentők inkább a jelenlegi gépeket szeretnék (megmaradna a munkájuk), de kíváncsi lennék mekkora balhé lenne abból ha nem lenne mivel menteni...
A Honvédkórházon kívül ha van lehetőség más kórházaknál a tetőre való leszálláshoz, ott elképzelhetőnek tartom hogy nem UH-1 méretre gyártották a helipadot. A Honvédkórházra már építésekor úgy tervezték, hogy a Minyó illetve a 17-es le tudjon szállni értelemszerűen ettől kisebb is elfér... Az persze már megint csak egy érdekesség, hogy egy katasztrófa (vörösiszap) kellett ahhoz hogy a honvédség berepülhesse a helipadot... (mert ugye anélkül nem szállhattak le rá)
Szerintem a legtöbb városi kórházban egyszerű beton leszállóhely van a földön, ami simán elbírna egy UH-1-et. És megint azt mondom ha más nem lesz akkor legalább az UH-1-el oldják meg a légi mentést...
G400CDI 364046 2011. október 25. 21:05
Válasz erre
Tudomásom szerint egyedül a Honvéd Kórház teteje alkalmas, hogy helikopter szálljon le rajta. Arra én is úgy emlékszem, hogy leszállt rajta a Mi-8; a többi kórháznál mit bontanak le, az aszfaltot?
(Nyilván nem ezekkel kellene a mostani helikoptereket kiváltani, de az érvelés sántít.)
romeo 364045 2011. október 25. 18:26
Válasz erre
Üdv LHSN.HU!

A képtár képei lehetnének nagyobbak teljes képernyőre való széthúzás nélkül.
Ha teljes képernyőre teszem, akkor a fényképezőgéppel nem tudom elmenteni, ha meg eredetiben hagyom, kocsik a fotók.
De mégegyszer, nekem nagyon tetszik az oldal!
Benedek 364044 2011. október 25. 17:30
Válasz erre
Srácok!
Mi ez a nagy csend az UH-1-ek körül?
LHSN.HU 364043 2011. október 25. 17:24
Válasz erre
Üdv romeo!

A képgalériák képei teljes képernyőre tehetők, ettől nagyobb képet nem tudok felrakni, a szövegekbe ágyazott képek pedig 1024 pixel szélességűek jobb esetben. Ettől nagyobb képek egyrészt rendkívül foglalnák, az amúgy saját zsebből finanszírozott tárhelyem, valamint ekkora méretben nem sok mindenre használható a kép, hogyha valaki lementi.
Solo 364041 2011. október 25. 16:06
Válasz erre
Mindkét tartály hosszabb. Van rajtuk infracsapda szóró. Nincs külső csörlő (belső van).A csörlő helyén egy állvány van felszerelve. Nincs ajtó az alján (kívül van a teherzár, mint a Minyókon). Így hirtelen ennyi jut eszembe.
horvathp 364040 2011. október 25. 15:57
Válasz erre
Köszi!
Milyen különbségek vannak a többi 17-eshez képest? Persze azon kívül hogy el. zavarók voltak. Az átalakítás utánra gondolok. Úgy látom hogy a jobb oldali tartály hosszabb a PP-ken.
Solo 364039 2011. október 25. 15:38
Válasz erre
Az oldaltartályok is nagyobbak mint kellene.
Itt egy link, segíteni fog.
www.flankers-site.co.uk/modl_mi-8.html
horvathp 364038 2011. október 25. 15:35
Válasz erre
HBB87221
HBB87221

Nagyon köszönöm.
Közben a hunavia segítségével átnéztem mik azok amik nem kellenek rá.
Üdv
Solo 364037 2011. október 25. 15:28
Válasz erre
Helló!

Az "Iszpanka" rögzítési helye csak a 706, 707-es Mi-17-en van. A dudor a Mi-17-ek reduktorán lévő generátor miatt kell mert anélkül nem férne el. :)

A Hobby Boss Mi-17-ből csak a 706 és a 707 építhető meg nagy átfaragás nélkül.
Sajnos a Mi-8T dobozában is ugyanaz a Mi-17 makett van. Pavla gyárt hozzá átalakítókat.
horvathp 364036 2011. október 25. 14:45
Válasz erre
Sziasztok!
Segítséget kérnék!
1. A Mi-8-ashoz és a 17-eshez rendszeresítve van az Iszpanka?
2. A 17-esen mi az a dudor a bal hajtómű-kiömlő mögött. Ez nem volt a 8-asokon.

Csak azért kérdezem mert a Hobbyboss Mi-8-asán (és a 17-esen is) rajt van mind kettő, ráadásul a törzsfélre öntve.
Előre is köszi
Üdv Péter
Daala 364035 2011. október 25. 14:36
Válasz erre
Érdekes, a Mi-8-as sem szakította be a Honvédkórház tetejét, amikor leszállt rá...pedig szerintem nehezebb, mint az UH-1N.
Freddy 364034 2011. október 25. 14:08
Válasz erre
Szerintem a légi mentőszolgálat említése csak a mindent lélegeztetőgépre átszámolók és a nagyonpacifisták lecsendesítésére van.
sógor 364033 2011. október 25. 14:05
Válasz erre
Sziasztok,
nagyon akarják ezt a 30 helikoptert ,annyira ,hogy még a légi mentőszolgálatot is eltaposnák .
Nehogy kiderüljön ,hogy ezek a helikopterek átveszik a légi permetezést is a mezőgazdaságban (már ezen sem csodálkoznék).
s.
romeo 364032 2011. október 25. 13:36
Válasz erre
"A honvédelmi miniszter a légi mentőknek is felajánlotta az amerikaiaktól várt helikoptereket. A szolgálat köszöni, de nem él a lehetőséggel. Az UH-1N-esek ugyanis olyan nehezek, hogy beszakíthatják a kórházak tetején a helikopterleszállókat."

bővebben:fn.hir24.hu/itthon/2011/10/25/helikopterrel-bontana-a-korhazakat-hende/~~fokusz
romeo 364031 2011. október 25. 12:15
Válasz erre
Ja, az időjárás viszontagságainak kitett sárkányokat nehéz lesz eladni ...
romeo 364030 2011. október 25. 12:00
Válasz erre
A miniszter elmondta: a tárca nemrégiben nyolc MIG-29-es vadászgépet próbált meg eladni, az ezekre kiírt pályázatra nyolc érdeklődő jelentkezett, de érvényes ajánlat nem érkezett a gépekre. Sikerült eladniuk viszont húsz hajtóművet - tette hozzá.

hvg.hu/itthon/20111025_honvedelmi_hende_csaba
romeo 364029 2011. október 25. 07:16
Válasz erre
Üdv LHSN.HU!
Nekem tetszik az oldalad, csak lehetnének nagyobb fotók(az utóbbi időben sajnos gyengült a látásom).
További sikeres munkát!
LHSN.HU 364028 2011. október 24. 23:07
Válasz erre
Caprice 364027 2011. október 24. 21:51
Válasz erre
Látom már ez a gép sem repül. Nagy javítható lenne vagy végleg kirepülte a magáét?
LHSN.HU 364026 2011. október 24. 21:30
Válasz erre
Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis jóvoltából egy rövid “Hogyan készült?” videót kaptunk Csőrike II felöltöztetéséről.

lhsn.hu/hadititok-latott-napvilagot/
Sziluboy 364025 2011. október 23. 19:41
Válasz erre
Sziasztok!

Azon elmélkedtem, hogy Horthy Istvánnak volt-e valami egyéni hívójele, vagy beceneve. Vagy "Kormányzóhelyettes Őfőméltóságának" szólították a rádióban? :) A gépét Sheriffnek nevezte, ennyit tudok.
LHSN.HU 364024 2011. október 23. 12:33
Válasz erre
Kiléptem a csapatból és megcsináltam az LHSN.HU-t... A tartalom az elmúlt másfél két évben többnyire nekem volt köszönhető a kérdéses oldalon, a képi anyag származott a tulajdonosától, aki a kilépésem óta ennyit foglalkozik az oldallal.
romeo 364023 2011. október 21. 17:04
Válasz erre
Hali, a harcihelikopter.hu oldal júliustól nem frissült, mi történt?
vini 364022 2011. október 19. 13:18
Válasz erre
Tudom mert anno idején sokat jártam Nyíregyháza Debrecen útvonalon.
Egy kicsit irigykedem is,hogy arra fele többet repülnek a GÉPEK.:))
Erre meg inkább a nagy vasakat lehet többször látni/C-17/.
Azokat is szépen szokták döntögetni,és itt a lőtér ahol volt szerencsém látni ahogy infra csapdákat eregettek.Nem semmi látvány az sem.:)
pilotka 364021 2011. október 18. 21:44
Válasz erre
43 D
43 D

De, ez ma a búcsúrepülés volt, a Tábornok Úr 2 nagy pótossal körberepülte az országot, reptereket, városokat, szülővárosát, sportrepülőterét, és a pont felett műrepültek.
Illően elbúcsúzott 35 éves hajózó pályafutásától.
joci232 364020 2011. október 18. 21:29
Válasz erre
Itt Nyíregyháza környékén viszonylag gyakrak járnak, sok a hangrobbanás... :)
piratvitorla 364019 2011. október 18. 21:28
Válasz erre
Sziasztok
Nem lehet, hogy az említett búcsúrepülés volt?
üdv
Zoli
vini 364018 2011. október 18. 21:06
Válasz erre
Halihó!
Én is láttam őket Veszprém felett kb.3/4 12 fele.Nagyon szép látványt nyújtottak kissé meg is döntötték őket.Csak azt sajnálom ,hogy ritkán repülnek Nyugat Dunántúl felé.Vagy csak Én nem látom sokszor?Gondolom ellátogattak Pápa fele is.
sulyid 364017 2011. október 18. 19:39
Válasz erre
Amúgy ma ki látta rajtam kívül a 3 gépes, szoros griff köteléket Szolnok felett? Nekem épp lyukasórám, volt, kiültem a haverokkal és a csajokkal dumálni a suli elé, erre hirtelen jó alaposan, kellemes tempóban átrepült felettünk egy 3 gépes griff kötelék durván 2000m-en... irdatlan könnyen kivehető a gép, mert nem sok magyar gép repül deltával...
pilotka 364016 2011. október 18. 17:23
Válasz erre
honvedelem.hu/cikk/28500/bucsuzik-a-tabornok

Véget ért egy pályafutás, szenzációs volt 5 méterről látni az indító, guruló és felszálló Grifnyákat. Ja, és megnézni a Gripen szimulátort is...mint az igazi, és a rep élménye "felháborítóan" élethű.
No, meg felmászni a létrán és benézni a kabinba... Nuku fotó... :( Semmi érdekesség, fekete mindene, csak a hevederek arany színűek.
Sok részletet fotóztam a Gripenről, érdekes aprómotyók.
piratvitorla 364015 2011. október 18. 09:17
Válasz erre
Sziasztok
Köszönöm az infókat Bf-109D ügyben.
Egy nagyon kedves ismerősöm (bár még nem találkoztunk de szerintem akár barátomnak is tekinthetem) már adott némi infót, hátha többen többet tudnak összehozni...
Köszi
Zoli
piratvitorla 364014 2011. október 18. 09:15
Válasz erre
Sziasztok
A Gripeneknek külön fedett állóhelyek készültek érkezésük előtt. Ezek a zöld színű kisebb épületek 1-2 gép (melyik mekkora) számára. Repülőnapon biztos sokan láttátok ezeket, néhány kiállító ezekben tanyázott.
Van két hangár eredetileg javításokra amiket szintén láthattatok.
üdv
Zoli
Taylor 364013 2011. október 18. 07:53
Válasz erre
Igen tudom, ne haragudjatok félregépeltem.
Akkor ezek szerint mindegyiknek van helye.
Köszönöm a választ!
Tibcsi 364012 2011. október 18. 06:59
Válasz erre
A Grippeneket nem tudom. A Gripeneket hangárban.
Taylor 364011 2011. október 18. 06:58
Válasz erre
Sziasztok!

Tudja valaki hogy a Grippeneket Kecskeméten hol tartják? Hangárban vagy szabad ég alatt?

Üdv:Taylor
juge75 364010 2011. október 18. 06:42
Válasz erre
Én láttam a képet is, megerősíteni tudom.
Az akkoriban használt 3 színű festés volt a WM-21, Ar-96A, Ju-86 gépeken is.
Tibcsi 364009 2011. október 18. 06:23
Válasz erre
Altengernagy 364008 2011. október 18. 05:09
Válasz erre
Ugyan ez a festés van a magyar színű He-112-esen... vagy csak én vok színvak :)
balaton 364007 2011. október 17. 23:24
Válasz erre
Ja, még annyit, hogy a fotón fehér keresztes hadijel volt a gépen. A '42 előtti felségjel szintén csak az én feltételezésem, mivel ha jól rémlik, a fehér kereszt bevezetése előtt kaptuk őket.
balaton 364006 2011. október 17. 23:22
Válasz erre
Bf-109 D1
Bf-109 D1

Én csak a Magyar Királyi Honvédség fegyverzete és Punka György: A "Messzer" c. könyvről tudok, ugyanaz a kép szerepel mindkettőben.

Ez a profil a kép alapján készült. Csak feltételezem, hogy a magyar 4 tónusú felsőfestést kapta meg. (A sztori szerint erősen lezúzott gépeket kaptunk, amikből 2db-ot sikerült helyrepofozni Győrben.)
G400CDI 364005 2011. október 17. 23:00
Válasz erre
Nekem úgy rémlik, hogy a "Magyar Királyi Légierő fegyverzete" (vagy valami hasonló) című könyvben volt róla kép. Elvileg megvan a könyv, de már pár éve kölcsönkérték, és még nem kaptam vissza...
piratvitorla 364004 2011. október 17. 21:33
Válasz erre
sziasztok
Nincs valahol kép magyar Bf-109D-ről? (nehogy már svájcit "kelljen" csinálnom a másodikomból :))) )
köszi
Zoli
piratvitorla 364003 2011. október 17. 19:56
Válasz erre
Szia
Az utazósebesség azért nem jelent mindent. Egy repülési feladatnál sok esetben legtöbb idő a bejövetel leszálláshoz, a leszállás (pláne ha gáz helyen van pl. hegyen, házak között stb)... Így lecsökken a különbség.
Ráadásul a megadott utazó sebességet kérdés, hogy milyen feltételekkel tudja tartani (hőmérséklet, magasság, terhelés stb.). Repültem olyan Mi-8-assal ami tavasszal (nem nyári hőségben) üresen, kevés üzemanyaggal se tudta tartani a 210-es utazót...
Egyébként az UH-1 tehetere ideális a sebesültszállító/mentő feladatokhoz. Ha jól tudom a szélességét is a hordágyak hossza alapján határozták meg.
üdv
Zoli
piratvitorla 364002 2011. október 17. 19:50
Válasz erre
Sziasztok
Ezt már régóta emlegetem én is.
Sőt: besegíthetnénk: katasztrófavédelem (pl. tűzoltás), rendőrség (pl. VIP szállítás, kommandós kirakás stb)
Zoli
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.