/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
piratvitorla 364015 2011. október 18. 09:17
Válasz erre
Sziasztok
Köszönöm az infókat Bf-109D ügyben.
Egy nagyon kedves ismerősöm (bár még nem találkoztunk de szerintem akár barátomnak is tekinthetem) már adott némi infót, hátha többen többet tudnak összehozni...
Köszi
Zoli
piratvitorla 364014 2011. október 18. 09:15
Válasz erre
Sziasztok
A Gripeneknek külön fedett állóhelyek készültek érkezésük előtt. Ezek a zöld színű kisebb épületek 1-2 gép (melyik mekkora) számára. Repülőnapon biztos sokan láttátok ezeket, néhány kiállító ezekben tanyázott.
Van két hangár eredetileg javításokra amiket szintén láthattatok.
üdv
Zoli
Taylor 364013 2011. október 18. 07:53
Válasz erre
Igen tudom, ne haragudjatok félregépeltem.
Akkor ezek szerint mindegyiknek van helye.
Köszönöm a választ!
Tibcsi 364012 2011. október 18. 06:59
Válasz erre
A Grippeneket nem tudom. A Gripeneket hangárban.
Taylor 364011 2011. október 18. 06:58
Válasz erre
Sziasztok!

Tudja valaki hogy a Grippeneket Kecskeméten hol tartják? Hangárban vagy szabad ég alatt?

Üdv:Taylor
juge75 364010 2011. október 18. 06:42
Válasz erre
Én láttam a képet is, megerősíteni tudom.
Az akkoriban használt 3 színű festés volt a WM-21, Ar-96A, Ju-86 gépeken is.
Tibcsi 364009 2011. október 18. 06:23
Válasz erre
Altengernagy 364008 2011. október 18. 05:09
Válasz erre
Ugyan ez a festés van a magyar színű He-112-esen... vagy csak én vok színvak :)
balaton 364007 2011. október 17. 23:24
Válasz erre
Ja, még annyit, hogy a fotón fehér keresztes hadijel volt a gépen. A '42 előtti felségjel szintén csak az én feltételezésem, mivel ha jól rémlik, a fehér kereszt bevezetése előtt kaptuk őket.
balaton 364006 2011. október 17. 23:22
Válasz erre
Bf-109 D1
Bf-109 D1

Én csak a Magyar Királyi Honvédség fegyverzete és Punka György: A "Messzer" c. könyvről tudok, ugyanaz a kép szerepel mindkettőben.

Ez a profil a kép alapján készült. Csak feltételezem, hogy a magyar 4 tónusú felsőfestést kapta meg. (A sztori szerint erősen lezúzott gépeket kaptunk, amikből 2db-ot sikerült helyrepofozni Győrben.)
G400CDI 364005 2011. október 17. 23:00
Válasz erre
Nekem úgy rémlik, hogy a "Magyar Királyi Légierő fegyverzete" (vagy valami hasonló) című könyvben volt róla kép. Elvileg megvan a könyv, de már pár éve kölcsönkérték, és még nem kaptam vissza...
piratvitorla 364004 2011. október 17. 21:33
Válasz erre
sziasztok
Nincs valahol kép magyar Bf-109D-ről? (nehogy már svájcit "kelljen" csinálnom a másodikomból :))) )
köszi
Zoli
piratvitorla 364003 2011. október 17. 19:56
Válasz erre
Szia
Az utazósebesség azért nem jelent mindent. Egy repülési feladatnál sok esetben legtöbb idő a bejövetel leszálláshoz, a leszállás (pláne ha gáz helyen van pl. hegyen, házak között stb)... Így lecsökken a különbség.
Ráadásul a megadott utazó sebességet kérdés, hogy milyen feltételekkel tudja tartani (hőmérséklet, magasság, terhelés stb.). Repültem olyan Mi-8-assal ami tavasszal (nem nyári hőségben) üresen, kevés üzemanyaggal se tudta tartani a 210-es utazót...
Egyébként az UH-1 tehetere ideális a sebesültszállító/mentő feladatokhoz. Ha jól tudom a szélességét is a hordágyak hossza alapján határozták meg.
üdv
Zoli
piratvitorla 364002 2011. október 17. 19:50
Válasz erre
Sziasztok
Ezt már régóta emlegetem én is.
Sőt: besegíthetnénk: katasztrófavédelem (pl. tűzoltás), rendőrség (pl. VIP szállítás, kommandós kirakás stb)
Zoli
balaton 364001 2011. október 17. 13:44
Válasz erre
Elolvastam a cikket. Csak besegíthetnek a légimentésbe. Ez már jobban hangzik. Visszavonom, amit az előbb írtam :-)
balaton 364000 2011. október 17. 13:42
Válasz erre
Nem baj, hogy az EC-135 valamivel talán gyorsabb, mint az UH-1? Meg úgy egyáltalán... Picit újabb, korszerűbb konstrukció. Persze, ahol az önjáró tüzérséget vontatottra "fejlesztik", ott semmin sem szabad csodálkozni.
romeo 363999 2011. október 17. 13:15
Válasz erre
"A miniszter hosszú távú tervként említette, hogy az Országos Mentőszolgálat helikoptereit is a honvédség biztosítaná, abból a 30 amerikai helikopterből, amelynek ingyenes átadásáról hamarosan döntés születhet.

inforadio.hu/hirek/belfold/hir-461585
ecsetes 363998 2011. október 16. 19:48
Válasz erre
Szia Podva!
Bevallom, tényleg nem volt türelmem végigolvasni az előzményeket, pedig itt-ott belenéztem, pl. a kamuflázs fórumnál is. Már régóta vadászok a neten, de csupán egy olyan képet találtam amin fehér keresztes Heinkel van, azon is csak messziről látszik. Az ék alakú felségjelzésűről több van, de amiket feltettél újak voltak a számomra, köszönöm. Nekifutok talán már a héten a festésnek, majd megálmodom milyen felségjellel. Majd teszek fel képeket, addig is köszönöm a segítséged!
Üdv.: Ecsetes
juge75 363997 2011. október 16. 17:06
Válasz erre
PDVD_004
PDVD_004
PDVD_005
PDVD_005
PDVD_006
PDVD_006
PDVD_008
PDVD_008

Régi, szép idők...
Angyalbőrben sorozatból.
Podva 363996 2011. október 16. 14:47
Válasz erre
Podva 363995 2011. október 16. 14:31
Válasz erre
Szia Kedves Ecetes
Olvasd át a korábbi hozzászólásokat! Ebben a topicban nemrég kitárgyaltuk, hogy a He 70-es esetében a kamuflázs mindenféle szabványos foltminta, előírás nélkül került fel a gépekre a szerelők egyéni ízlése szerint. Nagy valószínűséggel a korszakban szokásos ("magyartarka") zöld-szürke-barna színeket alkalmazták, de ezt színes fotó hiányában valóban csak valószínűsíteni lehet. A Revell dobozában található F.4+04-es eredetijéről egyetlen fotót ismerek, (majd előásom) nem sok látszik belőle, de a foltminta nem az amit a revell ad... Azt javaslom keres a neten vagy szakirodalomban jobban dokumentált masinát és hagyd a fenébe a 404-est
Üdv Podva
ecsetes 363994 2011. október 15. 14:31
Válasz erre
Planes köszönöm a segítséget. A Revell 1/72 Heinkeléhez a kereszt felségjelet adták, de talán maga a festés nem változott az idő múlásával. Egy nagyon szép magyar gép (díjazott) makettjének fényképét találtam meg a neten, ahhoz szóltak hozzá fanyalogva, mondván nem pontos a festése. Kérdem én, akkor mondja meg mi a helyes! Erre persze nem volt válasz...
Planes 363993 2011. október 15. 13:49
Válasz erre
He-70-16
He-70-16
He-70-17
He-70-17

ÜdV.! Nem ugyan arról a gépről készült a két kép,de legalább valami támpontot kapsz a szárny felső részről is.U.i. minden gép festése a szerelő(k) fantáziáját tükrözi.
LHSN.HU 363992 2011. október 15. 13:24
Válasz erre
A finn Mi-8 hivatalos átadáson előre regisztrált sajtó vehetett részt, így ha nem engednek be nem kell csodálkozni.

Nem másodrendű NATO tagok vagyunk, hanem elvileg nem kértek rá engedélyt.

A bürokráciával nem lehet mit csinálni, az van...

A gépek 2012-ben repülni fognak.
ecsetes 363991 2011. október 14. 22:20
Válasz erre
Sziasztok!
Segítség kellene. Most építek egy He-70K gépet ami majd a MKHL jelzéseit fogja viselni, de bajban vagyok a kamuflázzsal. Nem találok értékelhető képet, a makettfotókon pedig mind más és más. Valami ötlet? Előre is köszönöm!
romeo 363990 2011. október 13. 13:40
Válasz erre
tumblr_lkl4dvIh5J1qf71bq
tumblr_lkl4dvIh5J1qf71bq

Magyar IL-28, itt találtam:
scanzen.tumblr.com/post/5139523041/ilyushin-il-28-beagle-hungarian-air-force-no
pilotka 363989 2011. október 12. 11:26
Válasz erre
Skacok!
Adjatok nekem léccilécci magyar Gripen színeket FS-ben, vagy Gunze Hobby Colorban, Humbrol is jó.
Várom a variációkat... :)
köcce
pilotka
The_Ori 363988 2011. október 11. 20:36
Válasz erre
>Majd amikor már repülnek a gépek és láthatjuk mi van benne utána lehet véleményt >alkotni és megnézni továbbá ítélkezni.

Mikor fognak repülni?
The_Ori 363987 2011. október 11. 20:31
Válasz erre
>bárki megnézhette a hivatalos átadáson.

Akit beengedtek a bázisra.

>azért vettek ki mert külön NATO engedély kellett volna és az nem lett meg.

Azaz másodrendű NATO tagok vagyunk?

>mert nincs magyar felségjele, lajstromszáma stb. amik nélkül a legújabb gyártású >repülő eszköz sem repülhet.

Ez a bürokrácia része a dolognak. Amit akár gyorsítani is lehetett volna.
Podva 363986 2011. október 11. 19:38
Válasz erre
Szevasz Pilotka
Tudtam, hogy csak vizsgáztatni akartál :)
Üdv
pilotka 363985 2011. október 11. 08:27
Válasz erre
Podva!
Köszi!, tudtam ééén! :)
piratvitorla 363984 2011. október 10. 19:40
Válasz erre
A ruszki bármit meghosszabbít ha pénz van
üdv
LHSN.HU 363983 2011. október 10. 18:55
Válasz erre
A Finn Minyók fülkéje nem üres saját szememmel láttam, sőt bárki megnézhette a hivatalos átadáson. Valóban vannak hiányosságok benne amiket azért vettek ki mert külön NATO engedély kellett volna és az nem lett meg. Fotó van a kabinról, nekem is van az egész gép belsejéről, de arra kérték a sajtót, ne tegyük közzé, addig amíg a végleges ki nem alakul éppen az ilyesféle negatív hangvételű dolgok elkerülése végett. Majd amikor már repülnek a gépek és láthatjuk mi van benne utána lehet véleményt alkotni és megnézni továbbá ítélkezni.
A 2012-es információ nem tudom mennyire valós a bázisparancsnok is azt nyilatkozta 3-4 évig használhatók a gépek. Továbbá azért nem kerültek használatba, mert nincs magyar felségjele, lajstromszáma stb. amik nélkül a legújabb gyártású repülő eszköz sem repülhet. Amint ezek megvannak "okés a balhé".
Közben felkerült egy újabb cikk a weboldalra: lhsn.hu/az-airbrush-muvesze/
The_Ori 363982 2011. október 10. 18:31
Válasz erre
http://legiero.blog.hu/2011/09/07/finn_minyok_magyar_kezben/fullcommentlist/1#c14658602

Finn minyók: "2012 októberében mindkét sárkánynak lejár az üzemideje. A kabinról meg azért nincsenek fotók, mert gyakorlatilag üres. A finnek kidobálták belőle az orosz cuccokat és telerakták a sajátjaikkal és amcsikkal. Amit ugye az ideszállítás előtt kivettek. Sem rádió, sem fedélzeti telefon, sem felismerő rendszer és még sorolhatnám! Ebben a buliban gyakorlatilag a tartalék alkatrészek érnek valamit! "

Na ezért nem vettük őket egyből használatba.
Z63 363981 2011. október 9. 23:01
Válasz erre
Podva 363980 2011. október 9. 19:17
Válasz erre
Szia Pilotka
Jó "magyarnak" a Revell új H-6-osa (Vigyázz mert össze lehet futni még a régi készletével is)Azonban ha klasszikus "fehérkeresztes" vagy "ékes" Heinkelt szeretnél akkor át kell alakítani P-vé ami DB motoros volt és a levegő beömlő a motorok bal oldalán volt és nem a jobbon mint Jumos H-n Ha nem akarsz hozzányúlni a Revell H-hoz akkor is lehet az MKHL által használt 111-est építeni, azonban az eddig előkerült fotók, dokumentumok alapján ezeken Hasábkereszt volt...
Üdv Viktor
Lapidus 363979 2011. október 9. 14:40
Válasz erre
Sajnos tényleg zsákbamacska a legtöbb revell makett, de a FW 200 C-5/C-8-asa saját gyártmány! Itt is van róla egy cikk: kits.kitreview.com/revell04387reviewbg_1.htm

És az a baj, hogy nem csak a Revell játszik ilyen minőségi ugrásokkal. Én most egy 2011-es Dragon Sd.Kfz 223-ast és hihetetlen gyenge a korábbi makettekhez képest. Pl. a gépágyú durván elhanyagolt holott évekkel korábban már ugyan ebben a méretarányban adtak ki ilyet... még csak újra se kellett volna tervezni,de inkább elcseszték... egyszerűen nem értem
Altengernagy 363978 2011. október 9. 14:27
Válasz erre
Hasegawa van benne? Hmmm... akkor ok.
Na ettől a zsákbamacskázástól ráz ki a hideg a Revellel kapcsolatban. A Fw-200-asuk, a C-3 40 éves készlet, a C-8 elvileg "új". A Privateer-jük átdobozolt 30 éves Matchbox... A Me-210-esük Italeri... Azért gondoltam, mert az Italeri He-111 külső panelos és befőttesüveg vastag a kabintető... Vettem egy Italeri He-111Z-t, na abban elvileg két sima He-111 volt meg egy közdarab. Hát ugy felidegelt, egy az egyben kivágtam a kukába. Aztán ebayen szereztem egy Hasegawa He-111Z-t, bagóért HongKongból. Német Ebayen akkoriban 80eur is volt egy ilyen.
mirazsmarci 363977 2011. október 9. 14:19
Válasz erre
Üdv!

Elméletileg volt mind a kettő változatból.
Egyébként a Revell dobozában is Hasegawa makett van.
Altengernagy 363976 2011. október 9. 13:19
Válasz erre
A magyar Heinkel-ek tudtommal P-1 P-2 változatok voltak nem? Amugy meg a Revell nem külső panelos?
Szerintem szerezz egy Hasegawa P-t. Jobban megéri gyüjteni még hozzá egy kicsit, de ez az én véleményem :)
romeo 363975 2011. október 9. 11:33
Válasz erre
c885_2_big
c885_2_big

A képen a Magyar Királyi Honvéd Légierő
veszprémi "Sárga vihar", 3/3 bombázó századának Ju-86K típusú gépei láthatók Magyarország felett.

www.vatera.hu/gyujtemeny/militaria/fenykep/eredeti_fotonagyitas_2_vh_33x51cm_mhkl_1940_1485623357.html
pilotka 363974 2011. október 9. 10:07
Válasz erre
Skacok!

Ez a H-6 készlet jó magyarnak?

www.revell.de/manual/04377.PDF
www.aeroscale.co.uk/modules.php
miles 363973 2011. október 9. 09:33
Válasz erre
Igen, tényleg az, de!: Ilyen szinről, szilánkosról még nem láttam képet, de lehet, attól még. A védőgéppuska tudtommal minden esetben Gebauerra cserélődöt, nem maradt meg az MG. A Rewell kamuflázsa szerintem, amig nem mutat valaki egy nagyjából értékelhető fotót, fiktiv. Ugyanakkor, ha van is valahol ilyen, erősen kérdéses, hogy megvolt-e rajta a rengeteg stencil németül.

Plusz van még egy apróság, amit nem nagyon tudok mire vélni. A középső ablakot eltakaró -talán rádiópanel. Magyar fotókon néha látszik, hogy az ablak elé nem raktak semmit. Egyszerűen átlátsz a gépen, az egyik ablakon be, a másikon ki... Nagy kár, hogy az MKHL felderitőcsapatait még senki sem dolgozta fel olyan mélységig, és annyi referenciaanyaggal, hogy az ember biztosat tudjon mondani. Csak remélni tudom, hogy a leszármazottak még nem dobtak ki minden képet, amit valaha ezeknél az alakulatoknál kédzitettek, és lesz valaki, egyszer összegyűjti a He 170-es, He 46-os, WM Sólyom képeket, és publikálja, néhányunk nagy örömére.
pilotka 363972 2011. október 9. 08:57
Válasz erre
Podva 363971 2011. október 9. 08:47
Válasz erre
Sziasztok
Z63 szerintem erre gondolt
ratomodeling.com/finished/he170/revell_he170_72.html
Érdemes megnézni, mert maga az építés marha jó referencia...
Üdv Viktor
Z63 363970 2011. október 9. 08:02
Válasz erre
Bocsi, kissé átírtam a szöveget, de benne maradt kétszer egy mondat Elnézést, ha zavarosnak látszik így.
Z63 363969 2011. október 9. 08:01
Válasz erre
Sziasztok!
Az Italeri Cr 42-je nem valami nagy durranás, sajnos a Pavláét nem ismerem.Azt viszont javasolnám, hogy a grafikán látható fosszínű barnát hanyagoljátok, akkor már jobb lenne az RLM 61/62/63.Egyszer egy grafikus ilyen barnával festett valamit, azóta sajnos, mindenki ezt másolja a képein és már a makettezők is ezt tekintik mértékadónak!Néhány éve a Hyperscale-n valaki csinált egy 170-et Matchboxból(Revell)rengeteg munkával és kissé furcsán mutat rajta a világosbarna. Visszatérve a Cr 42-höz, utána kell nézni a fotókon, mert nem egy kamuflázsos felső festésnél megtartották az eredeti ezüst hasszínt( a gépek teljes ezüst festéssel érkeztek)
fidel!
A He 170-ek általában viágosszürkén érkeztek, de rengeteg gépen láttam négyszínű felső kamuflázst, nemcsak a hagyományos "magyar tarkát" Néhány éve a Hyperscale-n valaki csinált egy 170-et Matchboxból(Revell)rengeteg munkával. Ezt keresd meg a galériájukban, szép munka. Kár, hogy a festést szilánkmintásra csinálta, ráadásul fosbarnával.
Üdv,Z63
pilotka 363968 2011. október 9. 07:44
Válasz erre
piratvitorla !

Keresek neked róla anyagot.
Még egyszer köszi a Arado-t!
piratvitorla 363967 2011. október 9. 07:04
Válasz erre
miles 363966 2011. október 8. 22:28
Válasz erre
rwd_8_8
rwd_8_8
HA-RAA
HA-RAA

A Savoyaról nem tudok képet, elcserélték az olsaszokkal, szerintem nem kapott magyar festést.

Az RWD más tészta. Van róluk pár kép, de én csak már civilre átfestett formában láttam. Igaz, egy régebbi Aranysasban volt egy rosszul feliratozott kép, PZL vontatónak irták, de azóta sem találom. A lengyelek szerint mindössze az eredeti lengyel felségjelet és számokat festették át valami hasonló szinnel, valószinűleg sötétzölddel. Igen ám, de milyen volt az eredeti lengyel szin? Láttam RWD-t a ronda barnáskeki(kaki) festéssel, és láttam sötétzölddel is. Az egyik szinte biztosan sötétzöld volt, de hogy melyik? Nem egyszerre és nem egy helyről idultak. Civil szolgálatban az egyiket szürkére festették, a másik maradt zöld.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.