/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Solo 364039 2011. október 25. 15:38
Válasz erre
Az oldaltartályok is nagyobbak mint kellene.
Itt egy link, segíteni fog.
www.flankers-site.co.uk/modl_mi-8.html
horvathp 364038 2011. október 25. 15:35
Válasz erre
HBB87221
HBB87221

Nagyon köszönöm.
Közben a hunavia segítségével átnéztem mik azok amik nem kellenek rá.
Üdv
Solo 364037 2011. október 25. 15:28
Válasz erre
Helló!

Az "Iszpanka" rögzítési helye csak a 706, 707-es Mi-17-en van. A dudor a Mi-17-ek reduktorán lévő generátor miatt kell mert anélkül nem férne el. :)

A Hobby Boss Mi-17-ből csak a 706 és a 707 építhető meg nagy átfaragás nélkül.
Sajnos a Mi-8T dobozában is ugyanaz a Mi-17 makett van. Pavla gyárt hozzá átalakítókat.
horvathp 364036 2011. október 25. 14:45
Válasz erre
Sziasztok!
Segítséget kérnék!
1. A Mi-8-ashoz és a 17-eshez rendszeresítve van az Iszpanka?
2. A 17-esen mi az a dudor a bal hajtómű-kiömlő mögött. Ez nem volt a 8-asokon.

Csak azért kérdezem mert a Hobbyboss Mi-8-asán (és a 17-esen is) rajt van mind kettő, ráadásul a törzsfélre öntve.
Előre is köszi
Üdv Péter
Daala 364035 2011. október 25. 14:36
Válasz erre
Érdekes, a Mi-8-as sem szakította be a Honvédkórház tetejét, amikor leszállt rá...pedig szerintem nehezebb, mint az UH-1N.
Freddy 364034 2011. október 25. 14:08
Válasz erre
Szerintem a légi mentőszolgálat említése csak a mindent lélegeztetőgépre átszámolók és a nagyonpacifisták lecsendesítésére van.
sógor 364033 2011. október 25. 14:05
Válasz erre
Sziasztok,
nagyon akarják ezt a 30 helikoptert ,annyira ,hogy még a légi mentőszolgálatot is eltaposnák .
Nehogy kiderüljön ,hogy ezek a helikopterek átveszik a légi permetezést is a mezőgazdaságban (már ezen sem csodálkoznék).
s.
romeo 364032 2011. október 25. 13:36
Válasz erre
"A honvédelmi miniszter a légi mentőknek is felajánlotta az amerikaiaktól várt helikoptereket. A szolgálat köszöni, de nem él a lehetőséggel. Az UH-1N-esek ugyanis olyan nehezek, hogy beszakíthatják a kórházak tetején a helikopterleszállókat."

bővebben:fn.hir24.hu/itthon/2011/10/25/helikopterrel-bontana-a-korhazakat-hende/~~fokusz
romeo 364031 2011. október 25. 12:15
Válasz erre
Ja, az időjárás viszontagságainak kitett sárkányokat nehéz lesz eladni ...
romeo 364030 2011. október 25. 12:00
Válasz erre
A miniszter elmondta: a tárca nemrégiben nyolc MIG-29-es vadászgépet próbált meg eladni, az ezekre kiírt pályázatra nyolc érdeklődő jelentkezett, de érvényes ajánlat nem érkezett a gépekre. Sikerült eladniuk viszont húsz hajtóművet - tette hozzá.

hvg.hu/itthon/20111025_honvedelmi_hende_csaba
romeo 364029 2011. október 25. 07:16
Válasz erre
Üdv LHSN.HU!
Nekem tetszik az oldalad, csak lehetnének nagyobb fotók(az utóbbi időben sajnos gyengült a látásom).
További sikeres munkát!
LHSN.HU 364028 2011. október 24. 23:07
Válasz erre
Caprice 364027 2011. október 24. 21:51
Válasz erre
Látom már ez a gép sem repül. Nagy javítható lenne vagy végleg kirepülte a magáét?
LHSN.HU 364026 2011. október 24. 21:30
Válasz erre
Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis jóvoltából egy rövid “Hogyan készült?” videót kaptunk Csőrike II felöltöztetéséről.

lhsn.hu/hadititok-latott-napvilagot/
Sziluboy 364025 2011. október 23. 19:41
Válasz erre
Sziasztok!

Azon elmélkedtem, hogy Horthy Istvánnak volt-e valami egyéni hívójele, vagy beceneve. Vagy "Kormányzóhelyettes Őfőméltóságának" szólították a rádióban? :) A gépét Sheriffnek nevezte, ennyit tudok.
LHSN.HU 364024 2011. október 23. 12:33
Válasz erre
Kiléptem a csapatból és megcsináltam az LHSN.HU-t... A tartalom az elmúlt másfél két évben többnyire nekem volt köszönhető a kérdéses oldalon, a képi anyag származott a tulajdonosától, aki a kilépésem óta ennyit foglalkozik az oldallal.
romeo 364023 2011. október 21. 17:04
Válasz erre
Hali, a harcihelikopter.hu oldal júliustól nem frissült, mi történt?
vini 364022 2011. október 19. 13:18
Válasz erre
Tudom mert anno idején sokat jártam Nyíregyháza Debrecen útvonalon.
Egy kicsit irigykedem is,hogy arra fele többet repülnek a GÉPEK.:))
Erre meg inkább a nagy vasakat lehet többször látni/C-17/.
Azokat is szépen szokták döntögetni,és itt a lőtér ahol volt szerencsém látni ahogy infra csapdákat eregettek.Nem semmi látvány az sem.:)
pilotka 364021 2011. október 18. 21:44
Válasz erre
43 D
43 D

De, ez ma a búcsúrepülés volt, a Tábornok Úr 2 nagy pótossal körberepülte az országot, reptereket, városokat, szülővárosát, sportrepülőterét, és a pont felett műrepültek.
Illően elbúcsúzott 35 éves hajózó pályafutásától.
joci232 364020 2011. október 18. 21:29
Válasz erre
Itt Nyíregyháza környékén viszonylag gyakrak járnak, sok a hangrobbanás... :)
piratvitorla 364019 2011. október 18. 21:28
Válasz erre
Sziasztok
Nem lehet, hogy az említett búcsúrepülés volt?
üdv
Zoli
vini 364018 2011. október 18. 21:06
Válasz erre
Halihó!
Én is láttam őket Veszprém felett kb.3/4 12 fele.Nagyon szép látványt nyújtottak kissé meg is döntötték őket.Csak azt sajnálom ,hogy ritkán repülnek Nyugat Dunántúl felé.Vagy csak Én nem látom sokszor?Gondolom ellátogattak Pápa fele is.
sulyid 364017 2011. október 18. 19:39
Válasz erre
Amúgy ma ki látta rajtam kívül a 3 gépes, szoros griff köteléket Szolnok felett? Nekem épp lyukasórám, volt, kiültem a haverokkal és a csajokkal dumálni a suli elé, erre hirtelen jó alaposan, kellemes tempóban átrepült felettünk egy 3 gépes griff kötelék durván 2000m-en... irdatlan könnyen kivehető a gép, mert nem sok magyar gép repül deltával...
pilotka 364016 2011. október 18. 17:23
Válasz erre
honvedelem.hu/cikk/28500/bucsuzik-a-tabornok

Véget ért egy pályafutás, szenzációs volt 5 méterről látni az indító, guruló és felszálló Grifnyákat. Ja, és megnézni a Gripen szimulátort is...mint az igazi, és a rep élménye "felháborítóan" élethű.
No, meg felmászni a létrán és benézni a kabinba... Nuku fotó... :( Semmi érdekesség, fekete mindene, csak a hevederek arany színűek.
Sok részletet fotóztam a Gripenről, érdekes aprómotyók.
piratvitorla 364015 2011. október 18. 09:17
Válasz erre
Sziasztok
Köszönöm az infókat Bf-109D ügyben.
Egy nagyon kedves ismerősöm (bár még nem találkoztunk de szerintem akár barátomnak is tekinthetem) már adott némi infót, hátha többen többet tudnak összehozni...
Köszi
Zoli
piratvitorla 364014 2011. október 18. 09:15
Válasz erre
Sziasztok
A Gripeneknek külön fedett állóhelyek készültek érkezésük előtt. Ezek a zöld színű kisebb épületek 1-2 gép (melyik mekkora) számára. Repülőnapon biztos sokan láttátok ezeket, néhány kiállító ezekben tanyázott.
Van két hangár eredetileg javításokra amiket szintén láthattatok.
üdv
Zoli
Taylor 364013 2011. október 18. 07:53
Válasz erre
Igen tudom, ne haragudjatok félregépeltem.
Akkor ezek szerint mindegyiknek van helye.
Köszönöm a választ!
Tibcsi 364012 2011. október 18. 06:59
Válasz erre
A Grippeneket nem tudom. A Gripeneket hangárban.
Taylor 364011 2011. október 18. 06:58
Válasz erre
Sziasztok!

Tudja valaki hogy a Grippeneket Kecskeméten hol tartják? Hangárban vagy szabad ég alatt?

Üdv:Taylor
juge75 364010 2011. október 18. 06:42
Válasz erre
Én láttam a képet is, megerősíteni tudom.
Az akkoriban használt 3 színű festés volt a WM-21, Ar-96A, Ju-86 gépeken is.
Tibcsi 364009 2011. október 18. 06:23
Válasz erre
Altengernagy 364008 2011. október 18. 05:09
Válasz erre
Ugyan ez a festés van a magyar színű He-112-esen... vagy csak én vok színvak :)
balaton 364007 2011. október 17. 23:24
Válasz erre
Ja, még annyit, hogy a fotón fehér keresztes hadijel volt a gépen. A '42 előtti felségjel szintén csak az én feltételezésem, mivel ha jól rémlik, a fehér kereszt bevezetése előtt kaptuk őket.
balaton 364006 2011. október 17. 23:22
Válasz erre
Bf-109 D1
Bf-109 D1

Én csak a Magyar Királyi Honvédség fegyverzete és Punka György: A "Messzer" c. könyvről tudok, ugyanaz a kép szerepel mindkettőben.

Ez a profil a kép alapján készült. Csak feltételezem, hogy a magyar 4 tónusú felsőfestést kapta meg. (A sztori szerint erősen lezúzott gépeket kaptunk, amikből 2db-ot sikerült helyrepofozni Győrben.)
G400CDI 364005 2011. október 17. 23:00
Válasz erre
Nekem úgy rémlik, hogy a "Magyar Királyi Légierő fegyverzete" (vagy valami hasonló) című könyvben volt róla kép. Elvileg megvan a könyv, de már pár éve kölcsönkérték, és még nem kaptam vissza...
piratvitorla 364004 2011. október 17. 21:33
Válasz erre
sziasztok
Nincs valahol kép magyar Bf-109D-ről? (nehogy már svájcit "kelljen" csinálnom a másodikomból :))) )
köszi
Zoli
piratvitorla 364003 2011. október 17. 19:56
Válasz erre
Szia
Az utazósebesség azért nem jelent mindent. Egy repülési feladatnál sok esetben legtöbb idő a bejövetel leszálláshoz, a leszállás (pláne ha gáz helyen van pl. hegyen, házak között stb)... Így lecsökken a különbség.
Ráadásul a megadott utazó sebességet kérdés, hogy milyen feltételekkel tudja tartani (hőmérséklet, magasság, terhelés stb.). Repültem olyan Mi-8-assal ami tavasszal (nem nyári hőségben) üresen, kevés üzemanyaggal se tudta tartani a 210-es utazót...
Egyébként az UH-1 tehetere ideális a sebesültszállító/mentő feladatokhoz. Ha jól tudom a szélességét is a hordágyak hossza alapján határozták meg.
üdv
Zoli
piratvitorla 364002 2011. október 17. 19:50
Válasz erre
Sziasztok
Ezt már régóta emlegetem én is.
Sőt: besegíthetnénk: katasztrófavédelem (pl. tűzoltás), rendőrség (pl. VIP szállítás, kommandós kirakás stb)
Zoli
balaton 364001 2011. október 17. 13:44
Válasz erre
Elolvastam a cikket. Csak besegíthetnek a légimentésbe. Ez már jobban hangzik. Visszavonom, amit az előbb írtam :-)
balaton 364000 2011. október 17. 13:42
Válasz erre
Nem baj, hogy az EC-135 valamivel talán gyorsabb, mint az UH-1? Meg úgy egyáltalán... Picit újabb, korszerűbb konstrukció. Persze, ahol az önjáró tüzérséget vontatottra "fejlesztik", ott semmin sem szabad csodálkozni.
romeo 363999 2011. október 17. 13:15
Válasz erre
"A miniszter hosszú távú tervként említette, hogy az Országos Mentőszolgálat helikoptereit is a honvédség biztosítaná, abból a 30 amerikai helikopterből, amelynek ingyenes átadásáról hamarosan döntés születhet.

inforadio.hu/hirek/belfold/hir-461585
ecsetes 363998 2011. október 16. 19:48
Válasz erre
Szia Podva!
Bevallom, tényleg nem volt türelmem végigolvasni az előzményeket, pedig itt-ott belenéztem, pl. a kamuflázs fórumnál is. Már régóta vadászok a neten, de csupán egy olyan képet találtam amin fehér keresztes Heinkel van, azon is csak messziről látszik. Az ék alakú felségjelzésűről több van, de amiket feltettél újak voltak a számomra, köszönöm. Nekifutok talán már a héten a festésnek, majd megálmodom milyen felségjellel. Majd teszek fel képeket, addig is köszönöm a segítséged!
Üdv.: Ecsetes
juge75 363997 2011. október 16. 17:06
Válasz erre
PDVD_004
PDVD_004
PDVD_005
PDVD_005
PDVD_006
PDVD_006
PDVD_008
PDVD_008

Régi, szép idők...
Angyalbőrben sorozatból.
Podva 363996 2011. október 16. 14:47
Válasz erre
Podva 363995 2011. október 16. 14:31
Válasz erre
Szia Kedves Ecetes
Olvasd át a korábbi hozzászólásokat! Ebben a topicban nemrég kitárgyaltuk, hogy a He 70-es esetében a kamuflázs mindenféle szabványos foltminta, előírás nélkül került fel a gépekre a szerelők egyéni ízlése szerint. Nagy valószínűséggel a korszakban szokásos ("magyartarka") zöld-szürke-barna színeket alkalmazták, de ezt színes fotó hiányában valóban csak valószínűsíteni lehet. A Revell dobozában található F.4+04-es eredetijéről egyetlen fotót ismerek, (majd előásom) nem sok látszik belőle, de a foltminta nem az amit a revell ad... Azt javaslom keres a neten vagy szakirodalomban jobban dokumentált masinát és hagyd a fenébe a 404-est
Üdv Podva
ecsetes 363994 2011. október 15. 14:31
Válasz erre
Planes köszönöm a segítséget. A Revell 1/72 Heinkeléhez a kereszt felségjelet adták, de talán maga a festés nem változott az idő múlásával. Egy nagyon szép magyar gép (díjazott) makettjének fényképét találtam meg a neten, ahhoz szóltak hozzá fanyalogva, mondván nem pontos a festése. Kérdem én, akkor mondja meg mi a helyes! Erre persze nem volt válasz...
Planes 363993 2011. október 15. 13:49
Válasz erre
He-70-16
He-70-16
He-70-17
He-70-17

ÜdV.! Nem ugyan arról a gépről készült a két kép,de legalább valami támpontot kapsz a szárny felső részről is.U.i. minden gép festése a szerelő(k) fantáziáját tükrözi.
LHSN.HU 363992 2011. október 15. 13:24
Válasz erre
A finn Mi-8 hivatalos átadáson előre regisztrált sajtó vehetett részt, így ha nem engednek be nem kell csodálkozni.

Nem másodrendű NATO tagok vagyunk, hanem elvileg nem kértek rá engedélyt.

A bürokráciával nem lehet mit csinálni, az van...

A gépek 2012-ben repülni fognak.
ecsetes 363991 2011. október 14. 22:20
Válasz erre
Sziasztok!
Segítség kellene. Most építek egy He-70K gépet ami majd a MKHL jelzéseit fogja viselni, de bajban vagyok a kamuflázzsal. Nem találok értékelhető képet, a makettfotókon pedig mind más és más. Valami ötlet? Előre is köszönöm!
romeo 363990 2011. október 13. 13:40
Válasz erre
tumblr_lkl4dvIh5J1qf71bq
tumblr_lkl4dvIh5J1qf71bq

Magyar IL-28, itt találtam:
scanzen.tumblr.com/post/5139523041/ilyushin-il-28-beagle-hungarian-air-force-no
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.