<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Mauro | Adatlap | 364090 | 2011. november 8. 09:36 | ||
G400CDI | Adatlap | 364089 | 2011. november 7. 23:20 | ||
Emlékszem, a románian forradalom meg a jugoszláv háború idején gyerekként "nem voltam nyugodt", hogy nekünk a MiG-29-esekkel szemben csak 21-eink vannak. A technika azóta sokat fejlődött, de sajnos más szempontból is eltávolodtunk azoktól az időktől... | |||||
Laller | Adatlap | 364088 | 2011. november 7. 21:02 | ||
Istenem de gyönyörű! Régen olyanok voltunk, mint a nagyok! 4-5 gépes fölszállás, egyszerre 10-15 gép az indító zónában, 4-5 gépes kötelékek! Büszkék lehetnek, akik abban a korban repültek! | |||||
miles_Christi | Adatlap | 364087 | 2011. november 7. 20:40 | ||
romeo | Adatlap | 364086 | 2011. november 7. 19:32 | ||
Magyar katonai gép hozza haza a hurghadai halálos áldozatokat | |||||
The_Ori | Adatlap | 364085 | 2011. november 6. 23:55 | ||
Kamovos | Adatlap | 364084 | 2011. november 6. 22:19 | ||
Szi miles Christi! www.honvedelem.hu/cikk/23738/radiolokator,-buzoganyveto-es-ultrahang-fegyver Üdv: kamovos Google a barátunk | |||||
miles Christi | Adatlap | 364083 | 2011. november 6. 20:10 | ||
Csobi21 | Adatlap | 364082 | 2011. november 6. 17:01 | ||
Szerintem jó! www.youtube.com/watch | |||||
Uhu | Adatlap | 364081 | 2011. november 1. 08:39 | ||
Elnar | Adatlap | 364080 | 2011. november 1. 08:34 | ||
Szerintem csak "lecenzúrázták" a rádiójelét. Úgy tudom, pár Arado megmaradt a háború után, és tovább használták öket. Az AviaInfo szerint a HA-VAC (ex G-306) Ar 96A "Varjú" 1957-ben lett kivonva. A HA-VAA (ex G.303) ugyanekkor selejtezve (Mivel viszont a selejtezést nem tudni előre, így a HA-VAA van a képen, szerintem). A többi gépet már 1950 körül kivonták. | |||||
juge75 | Adatlap | 364079 | 2011. október 31. 22:21 | ||
"Kérdésre válaszolva a miniszter elmondta azt is, hogy a közeli hetekben, hónapokban dönt az amerikai kongresszus arról, megkapja-e Magyarország ingyen a harminc korszerűsített helikoptert. Ezek a magyar honvédség helikoptereinél jóval korszerűbb, egyébként darabonként ötmillió dollárba kerülő gépek - tette hozzá." Forrás: HVG. Jóval korszerűbb? Még nem is látta azokat a gépeket, amikről (ki tudja pontosan mikor)még le sem dőlt, megkapjuk-e. Ez a "korszerűbb"-vajon mire vonatkozhat? Műszerezettség? | |||||
Emerick | Adatlap | 364078 | 2011. október 31. 20:21 | ||
Hali! Én csak a helyszínt ismerem. :) A régi Farkashegy. Jó a kép, mert a háttérben a szántóföldön van most az újabb. :) A főépület ma is megvan, bár magántulajdonú... I. | |||||
Uhu | Adatlap | 364077 | 2011. október 31. 16:21 | ||
Sziasztok! A napokban a kezembe került a korabeli REPÜLÉS című folyóirat 1957. júliusi száma. A borítón egy elég érdekes képet találtam, amelyet megosztok Veletek, hátha Ti bővebb információval bírtok róla. A kép a belső borítója szerint Az ARADO búcsúrepülését végzi. A képet Szurok János készítette. Sajnos többet nem ír erről az újság. A kép Fahegy fölött készült, a gép szerintem ezüstszínű és nem látok rajta sem felségjelet, sem lajstromjelet, sem egyéb azonosítót. Továbbá érdekesség, hogy ez a gép rádió nélkül repült, és a változat biztos, hogy Arado-96-os, és nem a csehszlovák licenc Avia C-2-ese.Pontosan mikor készülhetett a kép? Ki volt a pilótája, mi lehetett a gép a jelzése, mi lett a gép sorsa? Biztos, hogy ezüstszínű a gép? Ha bővebb infóval tudtok szolgálni, légyszi osszátok meg Velünk. Segítségetek előre is köszönöm! Üdv Uhu | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364076 | 2011. október 31. 15:28 | ||
http://airbase.blog.hu/ Az első cikk: Ha lenne eszünk ezekre rácsapnánk... Meg ha igaz a csehekről a hír, hogy ugyanezt tervezik akkor azokra pláne... üdv Zoli | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364075 | 2011. október 29. 08:14 | ||
Szia Na de nincs ICAO ajánlás vagy EU-s előírás? A fénytechnikát se hasra ütve szabják meg... Egy reptérnél se így működik a dolog... üdv | |||||
Elnar | Adatlap | 364074 | 2011. október 29. 00:10 | ||
A terhelési szabványokat a mindenkori és a becsült jövőbeli igény szabja meg. Ha egy rendszerben lévő mentőhelikopter mondjuk 10 tonna, akkor a terhelhetőséget megszabják mondjuk 15-ben. De ha jön mondjuk egy 25 tonnás típus 10 év múlva, akkor a hatályos szabvány elavul. (a számok csak jelzésértékűek) | |||||
The_Ori | Adatlap | 364073 | 2011. október 28. 23:54 | ||
http://subba.blog.hu/2011/10/18/fail_szerb_hadibemutato | |||||
farkas469 | Adatlap | 364072 | 2011. október 28. 22:10 | ||
piratvitorla | Adatlap | 364071 | 2011. október 28. 22:09 | ||
Sziasztok Ma értem haza és láttam a UH-1 + kórház dolgokat (újságban is). Eleve nem értem: nincs szabvány a kórháztetőkre? A németeknél a légierő UH-1D-vel mentőzik... Egyébként vannak olyan leszállóhelyek is, ahol a mentőautóknak átadják a sérültet. A kórházi tetőknél nem csak a leszálló súly gond pl. a Mi-8-asnál: - forgószárnyszél elég sok mindent lebont - teljesítmény tartalék esetleges hiánya a magas függéshez - házak közé besüllyedés - kényszerleszállási terület hiánya stb. Nem hiszem, hogy az UH-1N esetében az EC-hez képest olyan nagy gondok lennének. Talán 1-2 hely nem használható, viszont biztos van előnye is, pl. a műszerezettség, 2 pilótás üzem, nagyobb tehertér stb. Szóval szerintem az OMSz gépeit tök jól ki lehetne egészíteni. pl. a mentők gépei csak mentők, kutatásra nem igazán alkalmasak... üdv Zoli | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364070 | 2011. október 28. 21:58 | ||
Szia 706/707: DISzSz doppler navigációs rendszer doboza van a faroktartó alatt (ezt a modernizált N-es gépekre is feltették), Mi-24-es faroklégcsavar, nincs fegyvertartó rács, Mi-8-asról van a külső súlyhoz függesztő keret ("ferma"), a másodpilóta alatt nincs "lyuk" a bombacélzónak (nincs előtte két nagy panel a bombázáshoz), baloldali első deszantülések hiányoznak (belső csörlő miatt) így hirtelen üdv Zoli | |||||
Muzzy | Adatlap | 364069 | 2011. október 28. 13:46 | ||
Elnar! Tudom, hogy valódi gépről van szó, az "utka" kacsát jelent, és az ilyen elrendezésú gépeket is kacsaszárnynak hívják. Állítólag a MIG-15-ös nyilazott szárnyát is ez ihlette. Csak játszottam a szavakkal, mert a téves hírt is kacsának mondjuk... :) Muzzy | |||||
Benedek | Adatlap | 364068 | 2011. október 28. 12:05 | ||
A Mig-8-as helikopterekből ejtőernyősök ugrottak a Dunába,a parlament előtt valamikor a 70-80-as években ... a kommentár szerint.Nagy kacagás volt belőle.De volt az Emi-8-as is.. | |||||
Elnar | Adatlap | 364067 | 2011. október 28. 11:41 | ||
Egy ideig néztem, melyik az eleje :) Aztán beugrott, hogy anno valamelyik TopGunban kikiáltották a valaha épült leghülyébben kinéző gépnek :D | |||||
Muzzy | Adatlap | 364066 | 2011. október 28. 11:07 | ||
balaton | Adatlap | 364065 | 2011. október 27. 13:18 | ||
Benedek | Adatlap | 364064 | 2011. október 27. 07:34 | ||
Srácok! Lesz egyáltalán UH-1,mert ha nem,az nem fog leszállni sehova.Lassan MiG-8-as sem fog sehova repkedni,sem Emi-17...és így tovább. | |||||
miles | Adatlap | 364063 | 2011. október 27. 05:40 | ||
Ez a "nem tud megfordulni" szöveg a szokásos nem értem, mit mondasz, de jól hangzik, leirom és kiszinezem, aztán megjelentetem az ujságban - tipikus esete. Az igazság az, hogy a MiG21 Taszái bázisról felszállva, nem érhette el a maximális sebességet, ami ugye 2Mach, mert a jugók közelsége miatt fordulni kellett. De ez igy nem hangzik olyan jól, és ujságirói szokás szerint nem az a lényeg, mennyire igaz, csak frappáns legyen. | |||||
Murmuc | Adatlap | 364062 | 2011. október 27. 01:48 | ||
Kicsit utánna néztem a dolgoknak. Az UH-1-es üres súlya pár kilogramm eltéréssel megegyezik a MI-2-es súlyával. De üzemanyaggal az utóbbi 600-kg nehezebb, igaz a hatótáva is majd 200km-el több. A kérdés az, hogy a MI-2 is ellátott e korházak tetején leszállásokat? Ha igen, akkor az UH-1-es is el tudja látni! | |||||
juge75 | Adatlap | 364061 | 2011. október 26. 22:22 | ||
Vidéki kórházaknál nem lenne gond a leszállás, mert az nem az épület tetőn, hanem egy külön kijelölt, fenntartott helyen (a földön) történik. 1X megcsodáltam itt Szolnokon (Máv kórház), ahogyan a Mi-2 pilóta szinte centizve, de könnyedén tette le a gépét. | |||||
juge75 | Adatlap | 364060 | 2011. október 26. 22:19 | ||
búza | Adatlap | 364059 | 2011. október 26. 20:48 | ||
E.B. barátom, volt kollégám erre azt mondta annak idején, hogy minden újságírót kétévente három évre, ítélet nélkül be kellene zárni! Természetesen ez vonatkozik a mai hírszerkesztőkre, sőt nagyonis vonatkozik rájuk. Persze vannak kivételek, ők lennének a sajnálatos elenyésző kisebbség! | |||||
The_Ori | Adatlap | 364058 | 2011. október 26. 19:08 | ||
Az a nagy baj hogy ez a hülyeség néha még ma is elhangzik a tv-ben... | |||||
búza | Adatlap | 364057 | 2011. október 26. 19:03 | ||
Szia romeo! Hülyék mindig is voltak és lesznek is! A 29-esek megérkezésekor pl. azt terjesztetteék, hogy meg sem tudnak fordulni az országban! Aztán mindenki számára látványos volt a "mégis", de azt már nem publikálták, mert be kellett volna vallani a saját ostobaságukat. Arról nem is beszélve, hogy olyan dologról mondtak, mondanak véleményt, amiről halvány fogalmuk sincs! Üdv: Búza | |||||
Solo | Adatlap | 364056 | 2011. október 26. 18:18 | ||
Már régebben is használták. Egy ideje nem, ezért repülték be újra. | |||||
LHSN.HU | Adatlap | 364055 | 2011. október 26. 17:20 | ||
Katonai helikopter a vörösiszap balhé után repülhette be egy NATO eü. gyakorlat (Vigorous Warrior 2011) előzményeként a Honvédkórház leszállóhelyét. Berepülés nélkül nem szállhatott le. Civil gép az más. | |||||
Taylor | Adatlap | 364054 | 2011. október 26. 16:27 | ||
Sziasztok Én szerintem is nehezebb gép a minyó. Forrásom szerint az üres tömege 7422kg valamint a normál felszállótömege 11564kg. A másik, hogy csak rá kell nézni, egy masszív orosz gépezet :) Taylor | |||||
Otto | Adatlap | 364053 | 2011. október 26. 13:39 | ||
sziasztok! ha lehet hinni az internetnek: ec135t2 2835kg (légimentők) uh-1n 4762kg (wiki) mi-8/17 12000 kg (wiki) | |||||
romeo | Adatlap | 364052 | 2011. október 26. 13:36 | ||
Egyesek az UH-1N-t már-már a Mi-26-os kategóriába sorolják... :-) | |||||
romeo | Adatlap | 364051 | 2011. október 26. 13:28 | ||
Ismét UH-1N: "Kérdés, lehetne-e mentőhelikopterként használni a katonai járműveket. Temesvári Péter, a Magyar Légimentő Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója lapunknak azt mondta: a gépek belsejét is át lehetne alakítani ugyan, de komoly kompromisszumok és költségek árán. - A legnagyobb baj a gép súlyával van, a kórházi leszállóhelyek és mentőbázisok nem bírnák el az UH-1N-eseket - jelentette ki Temesvári Péter. Jelenleg hét mentőhelikopter működik Magyarországon, ebből öt osztrák, Eurocopter EC135 T2 típusú gép 2016-ig tartó bérleti szerződéssel repül. Ezeket csökkentett rezgés és zaj, kis méret és biztonságos faroklégcsavar jellemzi - ideálisak a mentésre." www.metropol.hu/gazdasag/cikk/798817 | |||||
sógor | Adatlap | 364050 | 2011. október 26. 09:54 | ||
Szerbusztok, én megcáfolnám ezt a vörös iszapos történetet 2008-ban eltöltöttem pár hetet a KK-ban legalább 3x szállt le a tetőre helikopter , üdv S. | |||||
romeo | Adatlap | 364049 | 2011. október 26. 08:49 | ||
Elnézést, hogy egy terepjáróval jeletkeztem ezen az oldalon, de szeretném megkérdezni, hogy a Mercedes G-270 szállítható-e Mi-8/-17 helikopter rakterében? Az MB G-270-en van egy oszlop(keret), -ezzel befér a jármű(esetleg leszerelhető az oszlop)? Lassan kikopnak az UAZok, ezeket lehetett Mi-8/17-el szállítani ... Köszönöm! | |||||
romeo | Adatlap | 364048 | 2011. október 25. 22:01 | ||
Jó, értem! Csak saját használatra mentettem volna. Egyszerűen vannak ott olyan fotók, amelyeknek nem lehet ellenálni. :) | |||||
LHSN.HU | Adatlap | 364047 | 2011. október 25. 21:44 | ||
Szia romeo! Örülök hogy tetszik az oldal. A képeket online tessék böngészni, a lementést nem díjazom, a további tudtom nélküli felhasználás miatt, így ezért nem csinálok lehetőséget a képek egyszerű lementésére. Az UH-1 és a mentőhelikopter ügyben a véleményem: Hogyha pénzhiány miatt a jelenlegi helikoptereket a szerződés lejárta után nem tudjuk újra lízingelni, akkor örülni kéne hogy lesz UH-1 ami ezt a feladatot el tudja látni valamilyen szinten. Persze a légi mentők inkább a jelenlegi gépeket szeretnék (megmaradna a munkájuk), de kíváncsi lennék mekkora balhé lenne abból ha nem lenne mivel menteni... A Honvédkórházon kívül ha van lehetőség más kórházaknál a tetőre való leszálláshoz, ott elképzelhetőnek tartom hogy nem UH-1 méretre gyártották a helipadot. A Honvédkórházra már építésekor úgy tervezték, hogy a Minyó illetve a 17-es le tudjon szállni értelemszerűen ettől kisebb is elfér... Az persze már megint csak egy érdekesség, hogy egy katasztrófa (vörösiszap) kellett ahhoz hogy a honvédség berepülhesse a helipadot... (mert ugye anélkül nem szállhattak le rá) Szerintem a legtöbb városi kórházban egyszerű beton leszállóhely van a földön, ami simán elbírna egy UH-1-et. És megint azt mondom ha más nem lesz akkor legalább az UH-1-el oldják meg a légi mentést... | |||||
G400CDI | Adatlap | 364046 | 2011. október 25. 21:05 | ||
Tudomásom szerint egyedül a Honvéd Kórház teteje alkalmas, hogy helikopter szálljon le rajta. Arra én is úgy emlékszem, hogy leszállt rajta a Mi-8; a többi kórháznál mit bontanak le, az aszfaltot? (Nyilván nem ezekkel kellene a mostani helikoptereket kiváltani, de az érvelés sántít.) | |||||
romeo | Adatlap | 364045 | 2011. október 25. 18:26 | ||
Üdv LHSN.HU! A képtár képei lehetnének nagyobbak teljes képernyőre való széthúzás nélkül. Ha teljes képernyőre teszem, akkor a fényképezőgéppel nem tudom elmenteni, ha meg eredetiben hagyom, kocsik a fotók. De mégegyszer, nekem nagyon tetszik az oldal! | |||||
Benedek | Adatlap | 364044 | 2011. október 25. 17:30 | ||
Srácok! Mi ez a nagy csend az UH-1-ek körül? | |||||
LHSN.HU | Adatlap | 364043 | 2011. október 25. 17:24 | ||
Üdv romeo! A képgalériák képei teljes képernyőre tehetők, ettől nagyobb képet nem tudok felrakni, a szövegekbe ágyazott képek pedig 1024 pixel szélességűek jobb esetben. Ettől nagyobb képek egyrészt rendkívül foglalnák, az amúgy saját zsebből finanszírozott tárhelyem, valamint ekkora méretben nem sok mindenre használható a kép, hogyha valaki lementi. | |||||
Solo | Adatlap | 364041 | 2011. október 25. 16:06 | ||
Mindkét tartály hosszabb. Van rajtuk infracsapda szóró. Nincs külső csörlő (belső van).A csörlő helyén egy állvány van felszerelve. Nincs ajtó az alján (kívül van a teherzár, mint a Minyókon). Így hirtelen ennyi jut eszembe. | |||||
horvathp | Adatlap | 364040 | 2011. október 25. 15:57 | ||
Köszi! Milyen különbségek vannak a többi 17-eshez képest? Persze azon kívül hogy el. zavarók voltak. Az átalakítás utánra gondolok. Úgy látom hogy a jobb oldali tartály hosszabb a PP-ken. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
index.hu/belfold/2011/11/08/abroncson_alldogalnak_a_helikopterek/