<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
romeo | Adatlap | 364104 | 2011. november 14. 18:00 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 364103 | 2011. november 14. 11:53 | ![]() | |
A 10422-es Mi-8T : www.airfighters.com/photo/86557/L/Hungary-Air-Force/Mil-Mi-8T/10422/ | |||||
The_Ori | Adatlap | 364102 | 2011. november 12. 11:08 | ![]() | |
LHSN.HU | Adatlap | 364101 | 2011. november 11. 21:14 | ![]() | |
Hivatalosan 2 hónapja jelentették be, gyakorlatilag, hogy a hivatalos dokumentumok szerint meddig tart, vagy tartott a repideje az nem ismert. | |||||
The_Ori | Adatlap | 364100 | 2011. november 11. 19:20 | ![]() | |
Nem földön van már vagy 2 hónapja és felújításra vár? | |||||
Nyugger | Adatlap | 364099 | 2011. november 11. 18:04 | ![]() | |
Sziasztok, Valaki megtudná erősíteni a hírt miszerint tegnap repült utoljára a 716-s, a Csőrike II. ? | |||||
LHSN.HU | Adatlap | 364098 | 2011. november 11. 17:29 | ![]() | |
A Magyar Honvédségben jelenleg rendszeresített és legmodernebb helikoptervezető sisak bemutatása: lhsn.hu/az-sph-4af-helikoptervezeto-sisak/ | |||||
romeo | Adatlap | 364095 | 2011. november 9. 14:38 | ![]() | |
Ezeket már régebben felraktam... | |||||
Elnar | Adatlap | 364094 | 2011. november 9. 13:55 | ![]() | |
Van ott még több is ezekből. Földi állomásozás meg kötelékrepülés közben is. | |||||
romeo | Adatlap | 364093 | 2011. november 9. 12:35 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 364092 | 2011. november 9. 12:12 | ![]() | |
sanyi | Adatlap | 364091 | 2011. november 8. 12:59 | ![]() | |
Katt a három forgó karikára: Download!:) Nagyon klassz videó, köszi! | |||||
Mauro | Adatlap | 364090 | 2011. november 8. 09:36 | ![]() | |
valamelyest ide illik: index.hu/belfold/2011/11/08/abroncson_alldogalnak_a_helikopterek/ | |||||
G400CDI | Adatlap | 364089 | 2011. november 7. 23:20 | ![]() | |
Emlékszem, a románian forradalom meg a jugoszláv háború idején gyerekként "nem voltam nyugodt", hogy nekünk a MiG-29-esekkel szemben csak 21-eink vannak. A technika azóta sokat fejlődött, de sajnos más szempontból is eltávolodtunk azoktól az időktől... | |||||
Laller | Adatlap | 364088 | 2011. november 7. 21:02 | ![]() | |
Istenem de gyönyörű! Régen olyanok voltunk, mint a nagyok! 4-5 gépes fölszállás, egyszerre 10-15 gép az indító zónában, 4-5 gépes kötelékek! Büszkék lehetnek, akik abban a korban repültek! | |||||
miles_Christi | Adatlap | 364087 | 2011. november 7. 20:40 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 364086 | 2011. november 7. 19:32 | ![]() | |
Magyar katonai gép hozza haza a hurghadai halálos áldozatokat | |||||
The_Ori | Adatlap | 364085 | 2011. november 6. 23:55 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 364084 | 2011. november 6. 22:19 | ![]() | |
Szi miles Christi! www.honvedelem.hu/cikk/23738/radiolokator,-buzoganyveto-es-ultrahang-fegyver Üdv: kamovos Google a barátunk | |||||
miles Christi | Adatlap | 364083 | 2011. november 6. 20:10 | ![]() | |
Csobi21 | Adatlap | 364082 | 2011. november 6. 17:01 | ![]() | |
Szerintem jó! www.youtube.com/watch | |||||
Uhu | Adatlap | 364081 | 2011. november 1. 08:39 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 364080 | 2011. november 1. 08:34 | ![]() | |
Szerintem csak "lecenzúrázták" a rádiójelét. Úgy tudom, pár Arado megmaradt a háború után, és tovább használták öket. Az AviaInfo szerint a HA-VAC (ex G-306) Ar 96A "Varjú" 1957-ben lett kivonva. A HA-VAA (ex G.303) ugyanekkor selejtezve (Mivel viszont a selejtezést nem tudni előre, így a HA-VAA van a képen, szerintem). A többi gépet már 1950 körül kivonták. | |||||
juge75 | Adatlap | 364079 | 2011. október 31. 22:21 | ![]() | |
"Kérdésre válaszolva a miniszter elmondta azt is, hogy a közeli hetekben, hónapokban dönt az amerikai kongresszus arról, megkapja-e Magyarország ingyen a harminc korszerűsített helikoptert. Ezek a magyar honvédség helikoptereinél jóval korszerűbb, egyébként darabonként ötmillió dollárba kerülő gépek - tette hozzá." Forrás: HVG. Jóval korszerűbb? Még nem is látta azokat a gépeket, amikről (ki tudja pontosan mikor)még le sem dőlt, megkapjuk-e. Ez a "korszerűbb"-vajon mire vonatkozhat? Műszerezettség? | |||||
Emerick | Adatlap | 364078 | 2011. október 31. 20:21 | ![]() | |
Hali! Én csak a helyszínt ismerem. :) A régi Farkashegy. Jó a kép, mert a háttérben a szántóföldön van most az újabb. :) A főépület ma is megvan, bár magántulajdonú... I. | |||||
Uhu | Adatlap | 364077 | 2011. október 31. 16:21 | ![]() | |
Sziasztok! A napokban a kezembe került a korabeli REPÜLÉS című folyóirat 1957. júliusi száma. A borítón egy elég érdekes képet találtam, amelyet megosztok Veletek, hátha Ti bővebb információval bírtok róla. A kép a belső borítója szerint Az ARADO búcsúrepülését végzi. A képet Szurok János készítette. Sajnos többet nem ír erről az újság. A kép Fahegy fölött készült, a gép szerintem ezüstszínű és nem látok rajta sem felségjelet, sem lajstromjelet, sem egyéb azonosítót. Továbbá érdekesség, hogy ez a gép rádió nélkül repült, és a változat biztos, hogy Arado-96-os, és nem a csehszlovák licenc Avia C-2-ese.Pontosan mikor készülhetett a kép? Ki volt a pilótája, mi lehetett a gép a jelzése, mi lett a gép sorsa? Biztos, hogy ezüstszínű a gép? Ha bővebb infóval tudtok szolgálni, légyszi osszátok meg Velünk. Segítségetek előre is köszönöm! Üdv Uhu | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364076 | 2011. október 31. 15:28 | ![]() | |
http://airbase.blog.hu/ Az első cikk: Ha lenne eszünk ezekre rácsapnánk... Meg ha igaz a csehekről a hír, hogy ugyanezt tervezik akkor azokra pláne... üdv Zoli | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364075 | 2011. október 29. 08:14 | ![]() | |
Szia Na de nincs ICAO ajánlás vagy EU-s előírás? A fénytechnikát se hasra ütve szabják meg... Egy reptérnél se így működik a dolog... üdv | |||||
Elnar | Adatlap | 364074 | 2011. október 29. 00:10 | ![]() | |
A terhelési szabványokat a mindenkori és a becsült jövőbeli igény szabja meg. Ha egy rendszerben lévő mentőhelikopter mondjuk 10 tonna, akkor a terhelhetőséget megszabják mondjuk 15-ben. De ha jön mondjuk egy 25 tonnás típus 10 év múlva, akkor a hatályos szabvány elavul. (a számok csak jelzésértékűek) | |||||
The_Ori | Adatlap | 364073 | 2011. október 28. 23:54 | ![]() | |
http://subba.blog.hu/2011/10/18/fail_szerb_hadibemutato | |||||
farkas469 | Adatlap | 364072 | 2011. október 28. 22:10 | ![]() | |
piratvitorla | Adatlap | 364071 | 2011. október 28. 22:09 | ![]() | |
Sziasztok Ma értem haza és láttam a UH-1 + kórház dolgokat (újságban is). Eleve nem értem: nincs szabvány a kórháztetőkre? A németeknél a légierő UH-1D-vel mentőzik... Egyébként vannak olyan leszállóhelyek is, ahol a mentőautóknak átadják a sérültet. A kórházi tetőknél nem csak a leszálló súly gond pl. a Mi-8-asnál: - forgószárnyszél elég sok mindent lebont - teljesítmény tartalék esetleges hiánya a magas függéshez - házak közé besüllyedés - kényszerleszállási terület hiánya stb. Nem hiszem, hogy az UH-1N esetében az EC-hez képest olyan nagy gondok lennének. Talán 1-2 hely nem használható, viszont biztos van előnye is, pl. a műszerezettség, 2 pilótás üzem, nagyobb tehertér stb. Szóval szerintem az OMSz gépeit tök jól ki lehetne egészíteni. pl. a mentők gépei csak mentők, kutatásra nem igazán alkalmasak... üdv Zoli | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364070 | 2011. október 28. 21:58 | ![]() | |
Szia 706/707: DISzSz doppler navigációs rendszer doboza van a faroktartó alatt (ezt a modernizált N-es gépekre is feltették), Mi-24-es faroklégcsavar, nincs fegyvertartó rács, Mi-8-asról van a külső súlyhoz függesztő keret ("ferma"), a másodpilóta alatt nincs "lyuk" a bombacélzónak (nincs előtte két nagy panel a bombázáshoz), baloldali első deszantülések hiányoznak (belső csörlő miatt) így hirtelen üdv Zoli | |||||
Muzzy | Adatlap | 364069 | 2011. október 28. 13:46 | ![]() | |
Elnar! Tudom, hogy valódi gépről van szó, az "utka" kacsát jelent, és az ilyen elrendezésú gépeket is kacsaszárnynak hívják. Állítólag a MIG-15-ös nyilazott szárnyát is ez ihlette. Csak játszottam a szavakkal, mert a téves hírt is kacsának mondjuk... :) Muzzy | |||||
Benedek | Adatlap | 364068 | 2011. október 28. 12:05 | ![]() | |
A Mig-8-as helikopterekből ejtőernyősök ugrottak a Dunába,a parlament előtt valamikor a 70-80-as években ... a kommentár szerint.Nagy kacagás volt belőle.De volt az Emi-8-as is.. | |||||
Elnar | Adatlap | 364067 | 2011. október 28. 11:41 | ![]() | |
Egy ideig néztem, melyik az eleje :) Aztán beugrott, hogy anno valamelyik TopGunban kikiáltották a valaha épült leghülyébben kinéző gépnek :D | |||||
Muzzy | Adatlap | 364066 | 2011. október 28. 11:07 | ![]() | |
balaton | Adatlap | 364065 | 2011. október 27. 13:18 | ![]() | |
Benedek | Adatlap | 364064 | 2011. október 27. 07:34 | ![]() | |
Srácok! Lesz egyáltalán UH-1,mert ha nem,az nem fog leszállni sehova.Lassan MiG-8-as sem fog sehova repkedni,sem Emi-17...és így tovább. | |||||
miles | Adatlap | 364063 | 2011. október 27. 05:40 | ![]() | |
Ez a "nem tud megfordulni" szöveg a szokásos nem értem, mit mondasz, de jól hangzik, leirom és kiszinezem, aztán megjelentetem az ujságban - tipikus esete. Az igazság az, hogy a MiG21 Taszái bázisról felszállva, nem érhette el a maximális sebességet, ami ugye 2Mach, mert a jugók közelsége miatt fordulni kellett. De ez igy nem hangzik olyan jól, és ujságirói szokás szerint nem az a lényeg, mennyire igaz, csak frappáns legyen. | |||||
Murmuc | Adatlap | 364062 | 2011. október 27. 01:48 | ![]() | |
Kicsit utánna néztem a dolgoknak. Az UH-1-es üres súlya pár kilogramm eltéréssel megegyezik a MI-2-es súlyával. De üzemanyaggal az utóbbi 600-kg nehezebb, igaz a hatótáva is majd 200km-el több. A kérdés az, hogy a MI-2 is ellátott e korházak tetején leszállásokat? Ha igen, akkor az UH-1-es is el tudja látni! | |||||
juge75 | Adatlap | 364061 | 2011. október 26. 22:22 | ![]() | |
Vidéki kórházaknál nem lenne gond a leszállás, mert az nem az épület tetőn, hanem egy külön kijelölt, fenntartott helyen (a földön) történik. 1X megcsodáltam itt Szolnokon (Máv kórház), ahogyan a Mi-2 pilóta szinte centizve, de könnyedén tette le a gépét. | |||||
juge75 | Adatlap | 364060 | 2011. október 26. 22:19 | ![]() | |
búza | Adatlap | 364059 | 2011. október 26. 20:48 | ![]() | |
E.B. barátom, volt kollégám erre azt mondta annak idején, hogy minden újságírót kétévente három évre, ítélet nélkül be kellene zárni! Természetesen ez vonatkozik a mai hírszerkesztőkre, sőt nagyonis vonatkozik rájuk. Persze vannak kivételek, ők lennének a sajnálatos elenyésző kisebbség! | |||||
The_Ori | Adatlap | 364058 | 2011. október 26. 19:08 | ![]() | |
Az a nagy baj hogy ez a hülyeség néha még ma is elhangzik a tv-ben... | |||||
búza | Adatlap | 364057 | 2011. október 26. 19:03 | ![]() | |
Szia romeo! Hülyék mindig is voltak és lesznek is! A 29-esek megérkezésekor pl. azt terjesztetteék, hogy meg sem tudnak fordulni az országban! Aztán mindenki számára látványos volt a "mégis", de azt már nem publikálták, mert be kellett volna vallani a saját ostobaságukat. Arról nem is beszélve, hogy olyan dologról mondtak, mondanak véleményt, amiről halvány fogalmuk sincs! Üdv: Búza | |||||
Solo | Adatlap | 364056 | 2011. október 26. 18:18 | ![]() | |
Már régebben is használták. Egy ideje nem, ezért repülték be újra. | |||||
LHSN.HU | Adatlap | 364055 | 2011. október 26. 17:20 | ![]() | |
Katonai helikopter a vörösiszap balhé után repülhette be egy NATO eü. gyakorlat (Vigorous Warrior 2011) előzményeként a Honvédkórház leszállóhelyét. Berepülés nélkül nem szállhatott le. Civil gép az más. | |||||
Taylor | Adatlap | 364054 | 2011. október 26. 16:27 | ![]() | |
Sziasztok Én szerintem is nehezebb gép a minyó. Forrásom szerint az üres tömege 7422kg valamint a normál felszállótömege 11564kg. A másik, hogy csak rá kell nézni, egy masszív orosz gépezet :) Taylor | |||||
Otto | Adatlap | 364053 | 2011. október 26. 13:39 | ![]() | |
sziasztok! ha lehet hinni az internetnek: ec135t2 2835kg (légimentők) uh-1n 4762kg (wiki) mi-8/17 12000 kg (wiki) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
www.napi.hu/magyar_vallalatok/nem_akadt_vevo_a_magyar_mig-29-esekre.501651.html