/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
romeo 364104 2011. november 14. 18:00
Válasz erre
romeo 364103 2011. november 14. 11:53
Válasz erre
The_Ori 364102 2011. november 12. 11:08
Válasz erre
LHSN.HU 364101 2011. november 11. 21:14
Válasz erre
Hivatalosan 2 hónapja jelentették be, gyakorlatilag, hogy a hivatalos dokumentumok szerint meddig tart, vagy tartott a repideje az nem ismert.
The_Ori 364100 2011. november 11. 19:20
Válasz erre
Nem földön van már vagy 2 hónapja és felújításra vár?
Nyugger 364099 2011. november 11. 18:04
Válasz erre
Sziasztok,
Valaki megtudná erősíteni a hírt miszerint tegnap repült utoljára a 716-s, a Csőrike II. ?
LHSN.HU 364098 2011. november 11. 17:29
Válasz erre
A Magyar Honvédségben jelenleg rendszeresített és legmodernebb helikoptervezető sisak bemutatása: lhsn.hu/az-sph-4af-helikoptervezeto-sisak/
romeo 364095 2011. november 9. 14:38
Válasz erre
Ezeket már régebben felraktam...
Elnar 364094 2011. november 9. 13:55
Válasz erre
1272949_84288_fortepan_15579
1272949_84288_fortepan_15579
Ju 86 - B.322 fp
Ju 86 - B.322 fp

Van ott még több is ezekből. Földi állomásozás meg kötelékrepülés közben is.
romeo 364093 2011. november 9. 12:35
Válasz erre
fortepan_18993
fortepan_18993
fortepan_18994
fortepan_18994

Üdv!
A fortepan.hu oldalon böngészve ezeket a Ju-86 fotókat találtam, jól látszik a lövész "kosara".
romeo 364092 2011. november 9. 12:12
Válasz erre
StefanTibor_03
StefanTibor_03

Frissítették a repulomuzeum.hu oldalát.
sanyi 364091 2011. november 8. 12:59
Válasz erre
Katt a három forgó karikára: Download!:) Nagyon klassz videó, köszi!
Mauro 364090 2011. november 8. 09:36
Válasz erre
G400CDI 364089 2011. november 7. 23:20
Válasz erre
Emlékszem, a románian forradalom meg a jugoszláv háború idején gyerekként "nem voltam nyugodt", hogy nekünk a MiG-29-esekkel szemben csak 21-eink vannak.
A technika azóta sokat fejlődött, de sajnos más szempontból is eltávolodtunk azoktól az időktől...
Laller 364088 2011. november 7. 21:02
Válasz erre
Istenem de gyönyörű! Régen olyanok voltunk, mint a nagyok! 4-5 gépes fölszállás, egyszerre 10-15 gép az indító zónában, 4-5 gépes kötelékek! Büszkék lehetnek, akik abban a korban repültek!
miles_Christi 364087 2011. november 7. 20:40
Válasz erre
romeo 364086 2011. november 7. 19:32
Válasz erre
Magyar katonai gép hozza haza a hurghadai halálos áldozatokat
The_Ori 364085 2011. november 6. 23:55
Válasz erre
Kamovos 364084 2011. november 6. 22:19
Válasz erre
miles Christi 364083 2011. november 6. 20:10
Válasz erre
bmme2105xo
bmme2105xo

Sziasztok!
Tud valaki valamit a turul repülőgép fedélzeti radarról radarról, mely néhány Me-210-be volt beépítve.
Csobi21 364082 2011. november 6. 17:01
Válasz erre
Szerintem jó!
www.youtube.com/watch
Uhu 364081 2011. november 1. 08:39
Válasz erre
Szia Elnar!

Köszönöm az infót! Üdv Uhu
Elnar 364080 2011. november 1. 08:34
Válasz erre
Szerintem csak "lecenzúrázták" a rádiójelét.
Úgy tudom, pár Arado megmaradt a háború után, és tovább használták öket. Az AviaInfo szerint a HA-VAC (ex G-306) Ar 96A "Varjú" 1957-ben lett kivonva. A HA-VAA (ex G.303) ugyanekkor selejtezve (Mivel viszont a selejtezést nem tudni előre, így a HA-VAA van a képen, szerintem). A többi gépet már 1950 körül kivonták.
juge75 364079 2011. október 31. 22:21
Válasz erre
"Kérdésre válaszolva a miniszter elmondta azt is, hogy a közeli hetekben, hónapokban dönt az amerikai kongresszus arról, megkapja-e Magyarország ingyen a harminc korszerűsített helikoptert. Ezek a magyar honvédség helikoptereinél jóval korszerűbb, egyébként darabonként ötmillió dollárba kerülő gépek - tette hozzá." Forrás: HVG.

Jóval korszerűbb?

Még nem is látta azokat a gépeket, amikről (ki tudja pontosan mikor)még le sem dőlt, megkapjuk-e.

Ez a "korszerűbb"-vajon mire vonatkozhat?
Műszerezettség?
Emerick 364078 2011. október 31. 20:21
Válasz erre
Hali!

Én csak a helyszínt ismerem. :) A régi Farkashegy. Jó a kép, mert a háttérben a szántóföldön van most az újabb. :) A főépület ma is megvan, bár magántulajdonú...

I.
Uhu 364077 2011. október 31. 16:21
Válasz erre
Arado 96
Arado 96

Sziasztok!
A napokban a kezembe került a korabeli REPÜLÉS című folyóirat 1957. júliusi száma. A borítón egy elég érdekes képet találtam, amelyet megosztok Veletek, hátha Ti bővebb információval bírtok róla. A kép a belső borítója szerint Az ARADO búcsúrepülését végzi. A képet Szurok János készítette. Sajnos többet nem ír erről az újság. A kép Fahegy fölött készült, a gép szerintem ezüstszínű és nem látok rajta sem felségjelet, sem lajstromjelet, sem egyéb azonosítót. Továbbá érdekesség, hogy ez a gép rádió nélkül repült, és a változat biztos, hogy Arado-96-os, és nem a csehszlovák licenc Avia C-2-ese.Pontosan mikor készülhetett a kép? Ki volt a pilótája, mi lehetett a gép a jelzése, mi lett a gép sorsa? Biztos, hogy ezüstszínű a gép? Ha bővebb infóval tudtok szolgálni, légyszi osszátok meg Velünk. Segítségetek előre is köszönöm! Üdv Uhu 
piratvitorla 364076 2011. október 31. 15:28
Válasz erre
http://airbase.blog.hu/
Az első cikk: Ha lenne eszünk ezekre rácsapnánk...
Meg ha igaz a csehekről a hír, hogy ugyanezt tervezik akkor azokra pláne...
üdv
Zoli
piratvitorla 364075 2011. október 29. 08:14
Válasz erre
Szia
Na de nincs ICAO ajánlás vagy EU-s előírás?
A fénytechnikát se hasra ütve szabják meg...
Egy reptérnél se így működik a dolog...
üdv
Elnar 364074 2011. október 29. 00:10
Válasz erre
A terhelési szabványokat a mindenkori és a becsült jövőbeli igény szabja meg. Ha egy rendszerben lévő mentőhelikopter mondjuk 10 tonna, akkor a terhelhetőséget megszabják mondjuk 15-ben. De ha jön mondjuk egy 25 tonnás típus 10 év múlva, akkor a hatályos szabvány elavul. (a számok csak jelzésértékűek)
The_Ori 364073 2011. október 28. 23:54
Válasz erre
http://subba.blog.hu/2011/10/18/fail_szerb_hadibemutato
farkas469 364072 2011. október 28. 22:10
Válasz erre
Mi-24
Mi-24

Isten áldja meg az oroszokat a Mi-24-ért!:)
Üdv.
piratvitorla 364071 2011. október 28. 22:09
Válasz erre
Sziasztok
Ma értem haza és láttam a UH-1 + kórház dolgokat (újságban is).
Eleve nem értem: nincs szabvány a kórháztetőkre? A németeknél a légierő UH-1D-vel mentőzik...
Egyébként vannak olyan leszállóhelyek is, ahol a mentőautóknak átadják a sérültet.
A kórházi tetőknél nem csak a leszálló súly gond pl. a Mi-8-asnál:
- forgószárnyszél elég sok mindent lebont
- teljesítmény tartalék esetleges hiánya a magas függéshez
- házak közé besüllyedés
- kényszerleszállási terület hiánya
stb.

Nem hiszem, hogy az UH-1N esetében az EC-hez képest olyan nagy gondok lennének. Talán 1-2 hely nem használható, viszont biztos van előnye is, pl. a műszerezettség, 2 pilótás üzem, nagyobb tehertér stb.
Szóval szerintem az OMSz gépeit tök jól ki lehetne egészíteni. pl. a mentők gépei csak mentők, kutatásra nem igazán alkalmasak...

üdv
Zoli 
piratvitorla 364070 2011. október 28. 21:58
Válasz erre
Szia
706/707: DISzSz doppler navigációs rendszer doboza van a faroktartó alatt (ezt a modernizált N-es gépekre is feltették), Mi-24-es faroklégcsavar, nincs fegyvertartó rács, Mi-8-asról van a külső súlyhoz függesztő keret ("ferma"), a másodpilóta alatt nincs "lyuk" a bombacélzónak (nincs előtte két nagy panel a bombázáshoz), baloldali első deszantülések hiányoznak (belső csörlő miatt)
így hirtelen
üdv
Zoli
Muzzy 364069 2011. október 28. 13:46
Válasz erre
Elnar!
Tudom, hogy valódi gépről van szó, az "utka" kacsát jelent, és az ilyen elrendezésú gépeket is kacsaszárnynak hívják.
Állítólag a MIG-15-ös nyilazott szárnyát is ez ihlette.
Csak játszottam a szavakkal, mert a téves hírt is kacsának mondjuk... :)
Muzzy
Benedek 364068 2011. október 28. 12:05
Válasz erre
A Mig-8-as helikopterekből ejtőernyősök ugrottak a Dunába,a parlament előtt valamikor a 70-80-as években ... a kommentár szerint.Nagy kacagás volt belőle.De volt az Emi-8-as is..
Elnar 364067 2011. október 28. 11:41
Válasz erre
Egy ideig néztem, melyik az eleje :) Aztán beugrott, hogy anno valamelyik TopGunban kikiáltották a valaha épült leghülyébben kinéző gépnek :D
Muzzy 364066 2011. október 28. 11:07
Válasz erre
balaton 364065 2011. október 27. 13:18
Válasz erre
mig-8
mig-8

Nem tudtam, hogy ilyenünk is van :-)))
Benedek 364064 2011. október 27. 07:34
Válasz erre
Srácok!
Lesz egyáltalán UH-1,mert ha nem,az nem fog leszállni sehova.Lassan MiG-8-as sem fog sehova repkedni,sem Emi-17...és így tovább.
miles 364063 2011. október 27. 05:40
Válasz erre
Ez a "nem tud megfordulni" szöveg a szokásos nem értem, mit mondasz, de jól hangzik, leirom és kiszinezem, aztán megjelentetem az ujságban - tipikus esete.

Az igazság az, hogy a MiG21 Taszái bázisról felszállva, nem érhette el a maximális sebességet, ami ugye 2Mach, mert a jugók közelsége miatt fordulni kellett. De ez igy nem hangzik olyan jól, és ujságirói szokás szerint nem az a lényeg, mennyire igaz, csak frappáns legyen.
Murmuc 364062 2011. október 27. 01:48
Válasz erre
Kicsit utánna néztem a dolgoknak.
Az UH-1-es üres súlya pár kilogramm eltéréssel megegyezik a MI-2-es súlyával.
De üzemanyaggal az utóbbi 600-kg nehezebb, igaz a hatótáva is majd 200km-el több.
A kérdés az, hogy a MI-2 is ellátott e korházak tetején leszállásokat?
Ha igen, akkor az UH-1-es is el tudja látni!
juge75 364061 2011. október 26. 22:22
Válasz erre
Vidéki kórházaknál nem lenne gond a leszállás, mert az nem az épület tetőn, hanem egy külön kijelölt, fenntartott helyen (a földön) történik.
1X megcsodáltam itt Szolnokon (Máv kórház), ahogyan a Mi-2 pilóta szinte centizve, de könnyedén tette le a gépét.
juge75 364060 2011. október 26. 22:19
Válasz erre
búza 364059 2011. október 26. 20:48
Válasz erre
E.B. barátom, volt kollégám erre azt mondta annak idején, hogy minden újságírót kétévente három évre, ítélet nélkül be kellene zárni! Természetesen ez vonatkozik a mai hírszerkesztőkre, sőt nagyonis vonatkozik rájuk. Persze vannak kivételek, ők lennének a sajnálatos elenyésző kisebbség!
The_Ori 364058 2011. október 26. 19:08
Válasz erre
Az a nagy baj hogy ez a hülyeség néha még ma is elhangzik a tv-ben...
búza 364057 2011. október 26. 19:03
Válasz erre
Szia romeo!
Hülyék mindig is voltak és lesznek is! A 29-esek megérkezésekor pl. azt terjesztetteék, hogy meg sem tudnak fordulni az országban! Aztán mindenki számára látványos volt a "mégis", de azt már nem publikálták, mert be kellett volna vallani a saját ostobaságukat. Arról nem is beszélve, hogy olyan dologról mondtak, mondanak véleményt, amiről halvány fogalmuk sincs!
Üdv: Búza
Solo 364056 2011. október 26. 18:18
Válasz erre
Már régebben is használták. Egy ideje nem, ezért repülték be újra.
LHSN.HU 364055 2011. október 26. 17:20
Válasz erre
Katonai helikopter a vörösiszap balhé után repülhette be egy NATO eü. gyakorlat (Vigorous Warrior 2011) előzményeként a Honvédkórház leszállóhelyét. Berepülés nélkül nem szállhatott le. Civil gép az más.
Taylor 364054 2011. október 26. 16:27
Válasz erre
Sziasztok

Én szerintem is nehezebb gép a minyó. Forrásom szerint az üres tömege 7422kg valamint a normál felszállótömege 11564kg.
A másik, hogy csak rá kell nézni, egy masszív orosz gépezet :)

Taylor
Otto 364053 2011. október 26. 13:39
Válasz erre
sziasztok!

ha lehet hinni az internetnek:
ec135t2 2835kg (légimentők)
uh-1n 4762kg (wiki)
mi-8/17 12000 kg (wiki)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.