<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Tibcsi | Adatlap | 364118 | 2011. november 19. 00:34 | ![]() | |
Jaaa... :))) Előzmény: (364117) horvathp 2011. november 19. 00:31 | |||||
horvathp | Adatlap | 364117 | 2011. november 19. 00:31 | ![]() | |
:) Ezzel tisztában vagyok én is. Én a jelzésre lennék kíváncsi a medvés-naposra. Ami a háttérben álló 713-ason is fent van. És a másik hogy mért nincs rajt a Vigyázz! felirat. Egyébként ez eredeti német DÍSZfestés, ami az ex-DDR gépek közül csak ezen volt. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 364116 | 2011. november 19. 00:11 | ![]() | |
Az előtérben álló svancon még az eredeti német festés van. | |||||
horvathp | Adatlap | 364115 | 2011. november 19. 00:07 | ![]() | |
Sszabi | Adatlap | 364114 | 2011. november 18. 20:53 | ![]() | |
Z63! Köszönöm a segítséget! Bogarásztam még tovább, találtam pár jó archív képet is a gépekről, de nagyon úgy néz ki, hogy a szép matricákat is elfelejthetem, mert egyik gépen se láttam hasonló jelzéseket (pl.: ék alakú magyar jelzések szemben a fekete négyzeten fehér kereszttel a matricaíven...). Üdv!Sszabi | |||||
Z63 | Adatlap | 364113 | 2011. november 18. 16:09 | ![]() | |
Sszabi! Nagy vonalakban a He170b(2.)és a He170e (5)tűnik elfogadhatónak, színeit tekintve. A többinél, a folttérkép jó, de a grafikán látható színek felejtősek, főleg ez a világos fosbarna. Üdv,Z63 | |||||
Sszabi | Adatlap | 364112 | 2011. november 18. 13:33 | ![]() | |
Szervusztok! A segítségeteket szeretném kérni. Kaptam egy Revell/Matchbox Heinkel 70-est, amit én a magyar színekben szeretnék majd összerakni. Először láttam a neten egy szép építést, de mivel itt az oldalon a dobozbontásnál olvastam, hogy nem korrekt a festési séma, ezért inkább rákérdek, hogy van e valakinél olyan többnézeti mintázat+színkód, ami biztosan jó? Lehetőleg olyan kellene, amihez nem kell sokat variálni a matricákat amit adtak hozzá, de ha ez nem megy akkor pingálunk... Keresgéltem a guglival, találtam többet is, de hogy őszinte legyek én nem vagyok nagy repülős, fogalmam sincs melyik lehet kicsit is hasonló az eredetihez? Előre is köszönöm annak aki tud ebben segíteni! Üdv, Sszabi | |||||
romeo | Adatlap | 364111 | 2011. november 18. 08:35 | ![]() | |
Üdv! A helikopterek beszerzésével kapcsolatban Hende Csaba közölte, "a birtokunkban lévő orosz helikoptereknél egyébként koros, de még csak félidős amerikai gépek sokkal modernebbek". El kellett dönteni, hogy sok pénzért felújítják-e az orosz helikoptereket, vagy élnek ezzel az egyszeri amerikai lehetősséggel, amellyel több tízmilliárd forintot takaríthat meg a magyar honvédség a "próbaszámítások" szerint. forrás: mno.hu/belfold/hende-tizszer-ekkora-koltsegvetest-is-el-lehetne-kolteni-1032465 Meglehet, hogy kivonják a Mileket? :( | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364110 | 2011. november 14. 20:11 | ![]() | |
Az csak a 90-es évek közepén lett volna biznisz a lengyeleknek, utána gépeink már nem sokat értek... A Sokol nem lett volna jó a sok ruszki ismeretségű haveri KFT-nek... üdv | |||||
romeo | Adatlap | 364109 | 2011. november 14. 19:16 | ![]() | |
Sokol helikopter jó lett volna. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364108 | 2011. november 14. 19:14 | ![]() | |
Sziasztok Ezt már írtam régebben is. Tán még a lengyelek is adtak volna valamit értük. Azért szerintem sok mindent nem lehetne kiszedni, amit igen az is korlátozott üzemidejű használt állapotban. De én nem vagyok 29-es műszaki... üdv | |||||
The_Ori | Adatlap | 364107 | 2011. november 14. 19:08 | ![]() | |
Mi az amit fel lehetne ezekből a gépekből még használni? Ráadásul a szlovákok nemrég upgarade-elték a gépeiket. Egyáltalán azonos alváltozatról van szó? | |||||
romeo | Adatlap | 364106 | 2011. november 14. 18:22 | ![]() | |
piratvitorla | Adatlap | 364105 | 2011. november 14. 18:19 | ![]() | |
Szia 'mer ki a büdös francnak kéne szétrohasztott, széthajtott majd 20 éves gépekre infrastruktúra nélkül? Ha lenne csöppnyi eszük felajánlanák alkatrésznek a leállított szlovák Mi-24-esekért... Zoli | |||||
romeo | Adatlap | 364104 | 2011. november 14. 18:00 | ![]() | |
Nem akadt vevő a magyar MiG-29-esekre www.napi.hu/magyar_vallalatok/nem_akadt_vevo_a_magyar_mig-29-esekre.501651.html | |||||
romeo | Adatlap | 364103 | 2011. november 14. 11:53 | ![]() | |
A 10422-es Mi-8T : www.airfighters.com/photo/86557/L/Hungary-Air-Force/Mil-Mi-8T/10422/ | |||||
The_Ori | Adatlap | 364102 | 2011. november 12. 11:08 | ![]() | |
LHSN.HU | Adatlap | 364101 | 2011. november 11. 21:14 | ![]() | |
Hivatalosan 2 hónapja jelentették be, gyakorlatilag, hogy a hivatalos dokumentumok szerint meddig tart, vagy tartott a repideje az nem ismert. | |||||
The_Ori | Adatlap | 364100 | 2011. november 11. 19:20 | ![]() | |
Nem földön van már vagy 2 hónapja és felújításra vár? | |||||
Nyugger | Adatlap | 364099 | 2011. november 11. 18:04 | ![]() | |
Sziasztok, Valaki megtudná erősíteni a hírt miszerint tegnap repült utoljára a 716-s, a Csőrike II. ? | |||||
LHSN.HU | Adatlap | 364098 | 2011. november 11. 17:29 | ![]() | |
A Magyar Honvédségben jelenleg rendszeresített és legmodernebb helikoptervezető sisak bemutatása: lhsn.hu/az-sph-4af-helikoptervezeto-sisak/ | |||||
romeo | Adatlap | 364095 | 2011. november 9. 14:38 | ![]() | |
Ezeket már régebben felraktam... | |||||
Elnar | Adatlap | 364094 | 2011. november 9. 13:55 | ![]() | |
Van ott még több is ezekből. Földi állomásozás meg kötelékrepülés közben is. | |||||
romeo | Adatlap | 364093 | 2011. november 9. 12:35 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 364092 | 2011. november 9. 12:12 | ![]() | |
sanyi | Adatlap | 364091 | 2011. november 8. 12:59 | ![]() | |
Katt a három forgó karikára: Download!:) Nagyon klassz videó, köszi! | |||||
Mauro | Adatlap | 364090 | 2011. november 8. 09:36 | ![]() | |
valamelyest ide illik: index.hu/belfold/2011/11/08/abroncson_alldogalnak_a_helikopterek/ | |||||
G400CDI | Adatlap | 364089 | 2011. november 7. 23:20 | ![]() | |
Emlékszem, a románian forradalom meg a jugoszláv háború idején gyerekként "nem voltam nyugodt", hogy nekünk a MiG-29-esekkel szemben csak 21-eink vannak. A technika azóta sokat fejlődött, de sajnos más szempontból is eltávolodtunk azoktól az időktől... | |||||
Laller | Adatlap | 364088 | 2011. november 7. 21:02 | ![]() | |
Istenem de gyönyörű! Régen olyanok voltunk, mint a nagyok! 4-5 gépes fölszállás, egyszerre 10-15 gép az indító zónában, 4-5 gépes kötelékek! Büszkék lehetnek, akik abban a korban repültek! | |||||
miles_Christi | Adatlap | 364087 | 2011. november 7. 20:40 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 364086 | 2011. november 7. 19:32 | ![]() | |
Magyar katonai gép hozza haza a hurghadai halálos áldozatokat | |||||
The_Ori | Adatlap | 364085 | 2011. november 6. 23:55 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 364084 | 2011. november 6. 22:19 | ![]() | |
Szi miles Christi! www.honvedelem.hu/cikk/23738/radiolokator,-buzoganyveto-es-ultrahang-fegyver Üdv: kamovos Google a barátunk | |||||
miles Christi | Adatlap | 364083 | 2011. november 6. 20:10 | ![]() | |
Csobi21 | Adatlap | 364082 | 2011. november 6. 17:01 | ![]() | |
Szerintem jó! www.youtube.com/watch | |||||
Uhu | Adatlap | 364081 | 2011. november 1. 08:39 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 364080 | 2011. november 1. 08:34 | ![]() | |
Szerintem csak "lecenzúrázták" a rádiójelét. Úgy tudom, pár Arado megmaradt a háború után, és tovább használták öket. Az AviaInfo szerint a HA-VAC (ex G-306) Ar 96A "Varjú" 1957-ben lett kivonva. A HA-VAA (ex G.303) ugyanekkor selejtezve (Mivel viszont a selejtezést nem tudni előre, így a HA-VAA van a képen, szerintem). A többi gépet már 1950 körül kivonták. | |||||
juge75 | Adatlap | 364079 | 2011. október 31. 22:21 | ![]() | |
"Kérdésre válaszolva a miniszter elmondta azt is, hogy a közeli hetekben, hónapokban dönt az amerikai kongresszus arról, megkapja-e Magyarország ingyen a harminc korszerűsített helikoptert. Ezek a magyar honvédség helikoptereinél jóval korszerűbb, egyébként darabonként ötmillió dollárba kerülő gépek - tette hozzá." Forrás: HVG. Jóval korszerűbb? Még nem is látta azokat a gépeket, amikről (ki tudja pontosan mikor)még le sem dőlt, megkapjuk-e. Ez a "korszerűbb"-vajon mire vonatkozhat? Műszerezettség? | |||||
Emerick | Adatlap | 364078 | 2011. október 31. 20:21 | ![]() | |
Hali! Én csak a helyszínt ismerem. :) A régi Farkashegy. Jó a kép, mert a háttérben a szántóföldön van most az újabb. :) A főépület ma is megvan, bár magántulajdonú... I. | |||||
Uhu | Adatlap | 364077 | 2011. október 31. 16:21 | ![]() | |
Sziasztok! A napokban a kezembe került a korabeli REPÜLÉS című folyóirat 1957. júliusi száma. A borítón egy elég érdekes képet találtam, amelyet megosztok Veletek, hátha Ti bővebb információval bírtok róla. A kép a belső borítója szerint Az ARADO búcsúrepülését végzi. A képet Szurok János készítette. Sajnos többet nem ír erről az újság. A kép Fahegy fölött készült, a gép szerintem ezüstszínű és nem látok rajta sem felségjelet, sem lajstromjelet, sem egyéb azonosítót. Továbbá érdekesség, hogy ez a gép rádió nélkül repült, és a változat biztos, hogy Arado-96-os, és nem a csehszlovák licenc Avia C-2-ese.Pontosan mikor készülhetett a kép? Ki volt a pilótája, mi lehetett a gép a jelzése, mi lett a gép sorsa? Biztos, hogy ezüstszínű a gép? Ha bővebb infóval tudtok szolgálni, légyszi osszátok meg Velünk. Segítségetek előre is köszönöm! Üdv Uhu | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364076 | 2011. október 31. 15:28 | ![]() | |
http://airbase.blog.hu/ Az első cikk: Ha lenne eszünk ezekre rácsapnánk... Meg ha igaz a csehekről a hír, hogy ugyanezt tervezik akkor azokra pláne... üdv Zoli | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364075 | 2011. október 29. 08:14 | ![]() | |
Szia Na de nincs ICAO ajánlás vagy EU-s előírás? A fénytechnikát se hasra ütve szabják meg... Egy reptérnél se így működik a dolog... üdv | |||||
Elnar | Adatlap | 364074 | 2011. október 29. 00:10 | ![]() | |
A terhelési szabványokat a mindenkori és a becsült jövőbeli igény szabja meg. Ha egy rendszerben lévő mentőhelikopter mondjuk 10 tonna, akkor a terhelhetőséget megszabják mondjuk 15-ben. De ha jön mondjuk egy 25 tonnás típus 10 év múlva, akkor a hatályos szabvány elavul. (a számok csak jelzésértékűek) | |||||
The_Ori | Adatlap | 364073 | 2011. október 28. 23:54 | ![]() | |
http://subba.blog.hu/2011/10/18/fail_szerb_hadibemutato | |||||
farkas469 | Adatlap | 364072 | 2011. október 28. 22:10 | ![]() | |
piratvitorla | Adatlap | 364071 | 2011. október 28. 22:09 | ![]() | |
Sziasztok Ma értem haza és láttam a UH-1 + kórház dolgokat (újságban is). Eleve nem értem: nincs szabvány a kórháztetőkre? A németeknél a légierő UH-1D-vel mentőzik... Egyébként vannak olyan leszállóhelyek is, ahol a mentőautóknak átadják a sérültet. A kórházi tetőknél nem csak a leszálló súly gond pl. a Mi-8-asnál: - forgószárnyszél elég sok mindent lebont - teljesítmény tartalék esetleges hiánya a magas függéshez - házak közé besüllyedés - kényszerleszállási terület hiánya stb. Nem hiszem, hogy az UH-1N esetében az EC-hez képest olyan nagy gondok lennének. Talán 1-2 hely nem használható, viszont biztos van előnye is, pl. a műszerezettség, 2 pilótás üzem, nagyobb tehertér stb. Szóval szerintem az OMSz gépeit tök jól ki lehetne egészíteni. pl. a mentők gépei csak mentők, kutatásra nem igazán alkalmasak... üdv Zoli | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364070 | 2011. október 28. 21:58 | ![]() | |
Szia 706/707: DISzSz doppler navigációs rendszer doboza van a faroktartó alatt (ezt a modernizált N-es gépekre is feltették), Mi-24-es faroklégcsavar, nincs fegyvertartó rács, Mi-8-asról van a külső súlyhoz függesztő keret ("ferma"), a másodpilóta alatt nincs "lyuk" a bombacélzónak (nincs előtte két nagy panel a bombázáshoz), baloldali első deszantülések hiányoznak (belső csörlő miatt) így hirtelen üdv Zoli | |||||
Muzzy | Adatlap | 364069 | 2011. október 28. 13:46 | ![]() | |
Elnar! Tudom, hogy valódi gépről van szó, az "utka" kacsát jelent, és az ilyen elrendezésú gépeket is kacsaszárnynak hívják. Állítólag a MIG-15-ös nyilazott szárnyát is ez ihlette. Csak játszottam a szavakkal, mert a téves hírt is kacsának mondjuk... :) Muzzy | |||||
Benedek | Adatlap | 364068 | 2011. október 28. 12:05 | ![]() | |
A Mig-8-as helikopterekből ejtőernyősök ugrottak a Dunába,a parlament előtt valamikor a 70-80-as években ... a kommentár szerint.Nagy kacagás volt belőle.De volt az Emi-8-as is.. | |||||
Elnar | Adatlap | 364067 | 2011. október 28. 11:41 | ![]() | |
Egy ideig néztem, melyik az eleje :) Aztán beugrott, hogy anno valamelyik TopGunban kikiáltották a valaha épült leghülyébben kinéző gépnek :D |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |