/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Tibcsi 364118 2011. november 19. 00:34
Válasz erre
horvathp 364117 2011. november 19. 00:31
Válasz erre
:)
Ezzel tisztában vagyok én is. Én a jelzésre lennék kíváncsi a medvés-naposra.
Ami a háttérben álló 713-ason is fent van. És a másik hogy mért nincs rajt a Vigyázz! felirat.
Egyébként ez eredeti német DÍSZfestés, ami az ex-DDR gépek közül csak ezen volt.
Tibcsi 364116 2011. november 19. 00:11
Válasz erre
Az előtérben álló svancon még az eredeti német festés van.
horvathp 364115 2011. november 19. 00:07
Válasz erre
Szerző: Zoltán Gyula, forrás: hunavia
Szerző: Zoltán Gyula, forrás: hunavia

Sziasztok!
Találtam egy érdekességet a hunavia-n. A háttérben álló V-n (713) nem látható a Vigyázz! felirat és a svancon is egy számomra ismeretlen jelzés látható ugyanaz, mint a kép előterében álló P-n, ami később a 335-ös lett.
Sszabi 364114 2011. november 18. 20:53
Válasz erre
Z63!

Köszönöm a segítséget! Bogarásztam még tovább, találtam pár jó archív képet is a gépekről, de nagyon úgy néz ki, hogy a szép matricákat is elfelejthetem, mert egyik gépen se láttam hasonló jelzéseket (pl.: ék alakú magyar jelzések szemben a fekete négyzeten fehér kereszttel a matricaíven...).
Üdv!Sszabi
Z63 364113 2011. november 18. 16:09
Válasz erre
Sszabi!
Nagy vonalakban a He170b(2.)és a He170e (5)tűnik elfogadhatónak, színeit tekintve. A többinél, a folttérkép jó, de a grafikán látható színek felejtősek, főleg ez a világos fosbarna.
Üdv,Z63
Sszabi 364112 2011. november 18. 13:33
Válasz erre
He-170
He-170
He-170 b
He-170 b
He-170 c
He-170 c
He-170 d
He-170 d
He-170 e
He-170 e

Szervusztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Kaptam egy Revell/Matchbox Heinkel 70-est, amit én a magyar színekben szeretnék majd összerakni. Először láttam a neten egy szép építést, de mivel itt az oldalon a dobozbontásnál olvastam, hogy nem korrekt a festési séma, ezért inkább rákérdek, hogy van e valakinél olyan többnézeti mintázat+színkód, ami biztosan jó? Lehetőleg olyan kellene, amihez nem kell sokat variálni a matricákat amit adtak hozzá, de ha ez nem megy akkor pingálunk...
Keresgéltem a guglival, találtam többet is, de hogy őszinte legyek én nem vagyok nagy repülős, fogalmam sincs melyik lehet kicsit is hasonló az eredetihez?

Előre is köszönöm annak aki tud ebben segíteni!
Üdv, Sszabi
romeo 364111 2011. november 18. 08:35
Válasz erre
Üdv!

A helikopterek beszerzésével kapcsolatban Hende Csaba közölte, "a birtokunkban lévő orosz helikoptereknél egyébként koros, de még csak félidős amerikai gépek sokkal modernebbek". El kellett dönteni, hogy sok pénzért felújítják-e az orosz helikoptereket, vagy élnek ezzel az egyszeri amerikai lehetősséggel, amellyel több tízmilliárd forintot takaríthat meg a magyar honvédség a "próbaszámítások" szerint.

forrás: mno.hu/belfold/hende-tizszer-ekkora-koltsegvetest-is-el-lehetne-kolteni-1032465

Meglehet, hogy kivonják a Mileket? :(
piratvitorla 364110 2011. november 14. 20:11
Válasz erre
Az csak a 90-es évek közepén lett volna biznisz a lengyeleknek, utána gépeink már nem sokat értek...
A Sokol nem lett volna jó a sok ruszki ismeretségű haveri KFT-nek...
üdv
romeo 364109 2011. november 14. 19:16
Válasz erre
piratvitorla 364108 2011. november 14. 19:14
Válasz erre
Sziasztok
Ezt már írtam régebben is. Tán még a lengyelek is adtak volna valamit értük.
Azért szerintem sok mindent nem lehetne kiszedni, amit igen az is korlátozott üzemidejű használt állapotban. 
De én nem vagyok 29-es műszaki...
üdv
The_Ori 364107 2011. november 14. 19:08
Válasz erre
Mi az amit fel lehetne ezekből a gépekből még használni?

Ráadásul a szlovákok nemrég upgarade-elték a gépeiket. Egyáltalán azonos alváltozatról van szó?
romeo 364106 2011. november 14. 18:22
Válasz erre
piratvitorla 364105 2011. november 14. 18:19
Válasz erre
Szia
'mer ki a büdös francnak kéne szétrohasztott, széthajtott majd 20 éves gépekre infrastruktúra nélkül?
Ha lenne csöppnyi eszük felajánlanák alkatrésznek a leállított szlovák Mi-24-esekért...
Zoli
romeo 364104 2011. november 14. 18:00
Válasz erre
romeo 364103 2011. november 14. 11:53
Válasz erre
The_Ori 364102 2011. november 12. 11:08
Válasz erre
LHSN.HU 364101 2011. november 11. 21:14
Válasz erre
Hivatalosan 2 hónapja jelentették be, gyakorlatilag, hogy a hivatalos dokumentumok szerint meddig tart, vagy tartott a repideje az nem ismert.
The_Ori 364100 2011. november 11. 19:20
Válasz erre
Nem földön van már vagy 2 hónapja és felújításra vár?
Nyugger 364099 2011. november 11. 18:04
Válasz erre
Sziasztok,
Valaki megtudná erősíteni a hírt miszerint tegnap repült utoljára a 716-s, a Csőrike II. ?
LHSN.HU 364098 2011. november 11. 17:29
Válasz erre
A Magyar Honvédségben jelenleg rendszeresített és legmodernebb helikoptervezető sisak bemutatása: lhsn.hu/az-sph-4af-helikoptervezeto-sisak/
romeo 364095 2011. november 9. 14:38
Válasz erre
Ezeket már régebben felraktam...
Elnar 364094 2011. november 9. 13:55
Válasz erre
1272949_84288_fortepan_15579
1272949_84288_fortepan_15579
Ju 86 - B.322 fp
Ju 86 - B.322 fp

Van ott még több is ezekből. Földi állomásozás meg kötelékrepülés közben is.
romeo 364093 2011. november 9. 12:35
Válasz erre
fortepan_18993
fortepan_18993
fortepan_18994
fortepan_18994

Üdv!
A fortepan.hu oldalon böngészve ezeket a Ju-86 fotókat találtam, jól látszik a lövész "kosara".
romeo 364092 2011. november 9. 12:12
Válasz erre
StefanTibor_03
StefanTibor_03

Frissítették a repulomuzeum.hu oldalát.
sanyi 364091 2011. november 8. 12:59
Válasz erre
Katt a három forgó karikára: Download!:) Nagyon klassz videó, köszi!
Mauro 364090 2011. november 8. 09:36
Válasz erre
G400CDI 364089 2011. november 7. 23:20
Válasz erre
Emlékszem, a románian forradalom meg a jugoszláv háború idején gyerekként "nem voltam nyugodt", hogy nekünk a MiG-29-esekkel szemben csak 21-eink vannak.
A technika azóta sokat fejlődött, de sajnos más szempontból is eltávolodtunk azoktól az időktől...
Laller 364088 2011. november 7. 21:02
Válasz erre
Istenem de gyönyörű! Régen olyanok voltunk, mint a nagyok! 4-5 gépes fölszállás, egyszerre 10-15 gép az indító zónában, 4-5 gépes kötelékek! Büszkék lehetnek, akik abban a korban repültek!
miles_Christi 364087 2011. november 7. 20:40
Válasz erre
romeo 364086 2011. november 7. 19:32
Válasz erre
Magyar katonai gép hozza haza a hurghadai halálos áldozatokat
The_Ori 364085 2011. november 6. 23:55
Válasz erre
Kamovos 364084 2011. november 6. 22:19
Válasz erre
miles Christi 364083 2011. november 6. 20:10
Válasz erre
bmme2105xo
bmme2105xo

Sziasztok!
Tud valaki valamit a turul repülőgép fedélzeti radarról radarról, mely néhány Me-210-be volt beépítve.
Csobi21 364082 2011. november 6. 17:01
Válasz erre
Szerintem jó!
www.youtube.com/watch
Uhu 364081 2011. november 1. 08:39
Válasz erre
Szia Elnar!

Köszönöm az infót! Üdv Uhu
Elnar 364080 2011. november 1. 08:34
Válasz erre
Szerintem csak "lecenzúrázták" a rádiójelét.
Úgy tudom, pár Arado megmaradt a háború után, és tovább használták öket. Az AviaInfo szerint a HA-VAC (ex G-306) Ar 96A "Varjú" 1957-ben lett kivonva. A HA-VAA (ex G.303) ugyanekkor selejtezve (Mivel viszont a selejtezést nem tudni előre, így a HA-VAA van a képen, szerintem). A többi gépet már 1950 körül kivonták.
juge75 364079 2011. október 31. 22:21
Válasz erre
"Kérdésre válaszolva a miniszter elmondta azt is, hogy a közeli hetekben, hónapokban dönt az amerikai kongresszus arról, megkapja-e Magyarország ingyen a harminc korszerűsített helikoptert. Ezek a magyar honvédség helikoptereinél jóval korszerűbb, egyébként darabonként ötmillió dollárba kerülő gépek - tette hozzá." Forrás: HVG.

Jóval korszerűbb?

Még nem is látta azokat a gépeket, amikről (ki tudja pontosan mikor)még le sem dőlt, megkapjuk-e.

Ez a "korszerűbb"-vajon mire vonatkozhat?
Műszerezettség?
Emerick 364078 2011. október 31. 20:21
Válasz erre
Hali!

Én csak a helyszínt ismerem. :) A régi Farkashegy. Jó a kép, mert a háttérben a szántóföldön van most az újabb. :) A főépület ma is megvan, bár magántulajdonú...

I.
Uhu 364077 2011. október 31. 16:21
Válasz erre
Arado 96
Arado 96

Sziasztok!
A napokban a kezembe került a korabeli REPÜLÉS című folyóirat 1957. júliusi száma. A borítón egy elég érdekes képet találtam, amelyet megosztok Veletek, hátha Ti bővebb információval bírtok róla. A kép a belső borítója szerint Az ARADO búcsúrepülését végzi. A képet Szurok János készítette. Sajnos többet nem ír erről az újság. A kép Fahegy fölött készült, a gép szerintem ezüstszínű és nem látok rajta sem felségjelet, sem lajstromjelet, sem egyéb azonosítót. Továbbá érdekesség, hogy ez a gép rádió nélkül repült, és a változat biztos, hogy Arado-96-os, és nem a csehszlovák licenc Avia C-2-ese.Pontosan mikor készülhetett a kép? Ki volt a pilótája, mi lehetett a gép a jelzése, mi lett a gép sorsa? Biztos, hogy ezüstszínű a gép? Ha bővebb infóval tudtok szolgálni, légyszi osszátok meg Velünk. Segítségetek előre is köszönöm! Üdv Uhu 
piratvitorla 364076 2011. október 31. 15:28
Válasz erre
http://airbase.blog.hu/
Az első cikk: Ha lenne eszünk ezekre rácsapnánk...
Meg ha igaz a csehekről a hír, hogy ugyanezt tervezik akkor azokra pláne...
üdv
Zoli
piratvitorla 364075 2011. október 29. 08:14
Válasz erre
Szia
Na de nincs ICAO ajánlás vagy EU-s előírás?
A fénytechnikát se hasra ütve szabják meg...
Egy reptérnél se így működik a dolog...
üdv
Elnar 364074 2011. október 29. 00:10
Válasz erre
A terhelési szabványokat a mindenkori és a becsült jövőbeli igény szabja meg. Ha egy rendszerben lévő mentőhelikopter mondjuk 10 tonna, akkor a terhelhetőséget megszabják mondjuk 15-ben. De ha jön mondjuk egy 25 tonnás típus 10 év múlva, akkor a hatályos szabvány elavul. (a számok csak jelzésértékűek)
The_Ori 364073 2011. október 28. 23:54
Válasz erre
http://subba.blog.hu/2011/10/18/fail_szerb_hadibemutato
farkas469 364072 2011. október 28. 22:10
Válasz erre
Mi-24
Mi-24

Isten áldja meg az oroszokat a Mi-24-ért!:)
Üdv.
piratvitorla 364071 2011. október 28. 22:09
Válasz erre
Sziasztok
Ma értem haza és láttam a UH-1 + kórház dolgokat (újságban is).
Eleve nem értem: nincs szabvány a kórháztetőkre? A németeknél a légierő UH-1D-vel mentőzik...
Egyébként vannak olyan leszállóhelyek is, ahol a mentőautóknak átadják a sérültet.
A kórházi tetőknél nem csak a leszálló súly gond pl. a Mi-8-asnál:
- forgószárnyszél elég sok mindent lebont
- teljesítmény tartalék esetleges hiánya a magas függéshez
- házak közé besüllyedés
- kényszerleszállási terület hiánya
stb.

Nem hiszem, hogy az UH-1N esetében az EC-hez képest olyan nagy gondok lennének. Talán 1-2 hely nem használható, viszont biztos van előnye is, pl. a műszerezettség, 2 pilótás üzem, nagyobb tehertér stb.
Szóval szerintem az OMSz gépeit tök jól ki lehetne egészíteni. pl. a mentők gépei csak mentők, kutatásra nem igazán alkalmasak...

üdv
Zoli 
piratvitorla 364070 2011. október 28. 21:58
Válasz erre
Szia
706/707: DISzSz doppler navigációs rendszer doboza van a faroktartó alatt (ezt a modernizált N-es gépekre is feltették), Mi-24-es faroklégcsavar, nincs fegyvertartó rács, Mi-8-asról van a külső súlyhoz függesztő keret ("ferma"), a másodpilóta alatt nincs "lyuk" a bombacélzónak (nincs előtte két nagy panel a bombázáshoz), baloldali első deszantülések hiányoznak (belső csörlő miatt)
így hirtelen
üdv
Zoli
Muzzy 364069 2011. október 28. 13:46
Válasz erre
Elnar!
Tudom, hogy valódi gépről van szó, az "utka" kacsát jelent, és az ilyen elrendezésú gépeket is kacsaszárnynak hívják.
Állítólag a MIG-15-ös nyilazott szárnyát is ez ihlette.
Csak játszottam a szavakkal, mert a téves hírt is kacsának mondjuk... :)
Muzzy
Benedek 364068 2011. október 28. 12:05
Válasz erre
A Mig-8-as helikopterekből ejtőernyősök ugrottak a Dunába,a parlament előtt valamikor a 70-80-as években ... a kommentár szerint.Nagy kacagás volt belőle.De volt az Emi-8-as is..
Elnar 364067 2011. október 28. 11:41
Válasz erre
Egy ideig néztem, melyik az eleje :) Aztán beugrott, hogy anno valamelyik TopGunban kikiáltották a valaha épült leghülyébben kinéző gépnek :D
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.