<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
piratvitorla | Adatlap | 364208 | 2011. december 12. 18:16 | ![]() | |||||||
index | Adatlap | 364207 | 2011. december 12. 17:11 | ![]() | |||||||
A németek azok, akik csak igazán szaroznak a gépek árával. Az eredeti darabszámot csökkentették is. Azért írtam az NH-90et, hogy legyen mivel összehasonlítani. Háromszor annyiba kerül, mint egy minyó. | |||||||||||
sulyid | Adatlap | 364206 | 2011. december 12. 16:46 | ![]() | |||||||
Azért az NH-90 és a minyó két külön kategória... Ráadásul az NH-90 eléggé kiforratlan még + a németek már csak azért se nagyon szaroznak a gépek árával, mert részben a hazai ipart támogatják vele. | |||||||||||
index | Adatlap | 364205 | 2011. december 12. 16:36 | ![]() | |||||||
Bocsánat, a 20 millió euros ár az Argentín gépekre értendő. | |||||||||||
index | Adatlap | 364204 | 2011. december 12. 16:35 | ![]() | |||||||
Hát nem tudom. Szerintem az oroszok már jó ideje nem adnak semmit nyomott áron, pláne nem az amerikaiaknak. A haditechnika szerint 25 millió dollár, ami kb.: 20 millió euro, vagyis 10 millió/darab. 300ft/euro-val számolva 10*1 000 000*300= 3*10 a 9-ediken, az 3 milliárd forint/ darab. Ez egybevág azzal, amit Magó károly ír. Csak az összehasonlítás kedvéért, a németek 4,6 milliárd euroért vesznek 122db NH-90-et, 300Forint/ euro árfolyamon számolva ez nekem kb.: 11 milliárd forintra jön ki darabonként. | |||||||||||
sulyid | Adatlap | 364203 | 2011. december 12. 15:50 | ![]() | |||||||
Hát az afgán gépeket kicsit nyomott áron vették, mert pl a horvátok többet fizettek érte... ráadásul az afgán és iraki gépeket átadás előtt még át is építették... A 2 friss gyártású argentin gép került összesen 25 millió euróba. ui: érdeksség: az UH-1 gyártója nem adott meg max óraszámot a gépek repült idejének esetében... tehát egy uh-1 addig repül, amíg repképes... | |||||||||||
index | Adatlap | 364202 | 2011. december 12. 15:36 | ![]() | |||||||
98 milliárdból szerintem igenis lehetne új gépben gondolkodni. A Magó cikkben az írja ,hogy 3,6 milliárdért/darab vettek az amerikiak mi171-et az amerikaiak az afgánoknak. 36-40-ből, akkor kijönne 10 darab a fennmaradó közel hatvan milliárdot pedig az üzembe állítás kiadásaira lehetne fordítani. Már ha lenne ennyi pénz erre, és valószínű nem is lesz. Mond, ha valamit rosszul gondoltam. | |||||||||||
sulyid | Adatlap | 364201 | 2011. december 12. 15:25 | ![]() | |||||||
"Ennyi pénzből új gépek is kijönnének, ha nem is 32 darab." Szép álmokat... | |||||||||||
index | Adatlap | 364200 | 2011. december 12. 15:24 | ![]() | |||||||
Ja, hogy így érted. Amit felsoroltál az is nagyon kevés, de hogy ez nem mind hadra fogható, ez elég szégyen. Igazából mindegy is, ilyen kevés eszköz nem jelent túl nagy erőt. Ilyenkor felmerül bennem, hogy mi értelme az egésznek. Mondjuk a mi-24 üzemben tartásának, ha egyszerre 2-3 darab bevethető a kilencből. Operett-hadsereg, ez van nekünk sajnos. | |||||||||||
romeo | Adatlap | 364199 | 2011. december 12. 15:12 | ![]() | |||||||
A Gripenből 14 db van, -de mennyi tud egy időben felszállni? -no ez a minősített... | |||||||||||
index | Adatlap | 364198 | 2011. december 12. 15:07 | ![]() | |||||||
Köszönöm, fogalmam sem volt erről. Ez azért vicces, mert gripenből 14 darab van, és ezt mindenki tudja. Akkor most kikotyogtam egy minősített adatot? Az még érthető lenne, hogy a műszerek, felszerelések azok, de a darabszám? Egy helikopter létezését nehéz eltitkolni. Na mindegy, az oroszok pontosan tudják, hányat javítottak. | |||||||||||
index | Adatlap | 364197 | 2011. december 12. 14:56 | ![]() | |||||||
Én úgy értelmezem, hogy ez az összeg az egész csomag költsége, az ők szempontjukból. Amibe a helikopterek értékét is beleértik. Ha lenne ennyi pénz ilyen célra, biztos nem ezt választanák. Ennyi pénzből új gépek is kijönnének, ha nem is 32 darab. | |||||||||||
romeo | Adatlap | 364196 | 2011. december 12. 14:52 | ![]() | |||||||
Üdv! "Jelenleg hány helikopter aktív? Mármint nem papíron." Mivel az "aktív" minősített adat, nem fogja senki itt a fórumon megírni. Papíron: Mi-24V...7 db Mi-24P...2 db Mi-8T...3 db (+2 finn) Mi-17...5 db Mi-17N...2 db A nemrég még használt 3 db Mi-24D-t már nem számítom ezek közé. | |||||||||||
index | Adatlap | 364195 | 2011. december 12. 14:41 | ![]() | |||||||
Az a valószínűtlen, hogy 32 db gépet képes lenne üzemben tartani a honvédség. Jelenleg hány helikopter aktív? Mármint nem papíron. Ennyi géphez elég sok pilóta kellene, akiknek a fizetése sem lenne kis összeg. Nem beszélve arról, hogy az UH-1N is kerozinnal működik. A PG-nek annyi, az már nem fog feltámadni sajnos. Viszont tényleg jó lenne, ha nem kéne mindenért Moszkvába hordani a gépeket, kevésbé lennénk kiszolgáltatottak az oroszoknak. Bármilyen fegyverzet, vagy plusz felszerelés elég valószínűtlen. A honvédség a minimumot célozza meg mindenben. | |||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 364194 | 2011. december 12. 14:15 | ![]() | |||||||
Muzzy Az egyik tényleg körte, de a másik inkább dinnye! Én mind a kettőt szeretem, de ha én nem is szeretném, attól még szükség van mindkettőre. Üdv R. | |||||||||||
Levix | Adatlap | 364193 | 2011. december 12. 14:00 | ![]() | |||||||
98 milliárd forint? He? Amikor jövőre még 200 milliárdos kiigazításról beszél a Zorbán? Ugyan mennyi ennek a realitása? | |||||||||||
sulyid | Adatlap | 364192 | 2011. december 12. 13:24 | ![]() | |||||||
Szerény tudásom szerint itt szó sincs kikonzerválásról, mert ezeket a gépeket most vonták ki... | |||||||||||
romeo | Adatlap | 364191 | 2011. december 12. 13:09 | ![]() | |||||||
Az UH-1N-en lehetne az új HYDRA 70mm-es lézerirányítású rakétát alkalmazni? | |||||||||||
Muzzy | Adatlap | 364190 | 2011. december 12. 13:06 | ![]() | |||||||
Egy két ellentmondást érzek a cikkben. Senki nem vitatja, hogy a Mi-8/17 egy NAGY szállító helikopter, és szükség van MELLETTE kisebb helikopterekre. De azért ne hasonlítsuk össze a két helikoptert, mert az igaz, hogy mindegyik gyümölcs, de az egyik körte, a másik alma, más feladatokra. Teljesen más a teherbírása a két gépnek, ezért az, hogy a hatótáv és sebesség kb. ugyan akkora, nem oszt, nem szoroz, de a terhelhetősége 2T/4T 13fő/24fő elég jelentős eltérés. (Vagy amikor menteni kell az embereket nem mindegy, hogy hány hordágyat lehet felrakni a gépre. Elismerem, kutatásra, összeköttetése jóval olcsóbb lenne az UH üzemeltetése, még azt is mondom, elférhetne nálunk, de NEM A MI-8/17 HELYETT. (bár éppen a kutató mentő funkciót is meg kell venni hozzá, ha jól értem a cikket :( A cikk alapján majd megvehetjük a karbantartáshoz szükséges eszközöket, jó pénzért. Milyen munkahely-teremtésről beszélünk? Ha a PG-t nem hagyták volna tönkremenni, nem lennének javítási gondjaink,a meglévő helik nagyjavítását, karbantartását itthon is biztosítani tudnánk. Az is érdekes, ha 5-ször olcsóbb az UH üzemeltetése (kisebb teljesítményű helikopteré természetes, hogy olcsóbb) akkor az amik az afgánoknak miért is a Mi-17-eseket veszik meg az UH helyett? Nem a saját ipart támogatja vele, hanem az oroszt? Egy Trabant üzemeltetési költségei jóval alacsonyabbak, mint egy nagyobb kategóriájú autó és senki sem akarja összehasonlítani a kettő üzemeltetési költségeit, mert nem egy súlycsoport. Még egyszer, nem azt mondom, hogy nem férnének el, de nem a MI-8/17 kiváltására. A másik, nem mindegy mivel nem repülünk, ha nincs kerozinra (sem) pénz? Muzzy | |||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 364189 | 2011. december 12. 12:39 | ![]() | |||||||
Maguk a gépek ingyenben vannak. De a kikonzerválás, a szállítás, az üzembe állítás, az általunk kívánt módosítások, műszerezettség beépítése, a hajózó és a műszaki személyzet kiképzésének költsége mind, mind minket terhel. Ez az ár még így is jutányosnak mondható... Legalábbis ez áll a cikkben, ha jól emlékszem. :) | |||||||||||
romeo | Adatlap | 364188 | 2011. december 12. 12:31 | ![]() | |||||||
A fegyverzetről (70mm rakétablokk, MINIGUN) mér nem írnak semmit? | |||||||||||
Kamovos | Adatlap | 364187 | 2011. december 12. 12:28 | ![]() | |||||||
Ezekszerint, 426 millió dollár! Még jó, hogy ingyen kapjuk! | |||||||||||
romeo | Adatlap | 364186 | 2011. december 12. 11:50 | ![]() | |||||||
Ezek szerint 32 db lesz. | |||||||||||
The_Ori | Adatlap | 364185 | 2011. december 12. 00:02 | ![]() | |||||||
kopcos | Adatlap | 364184 | 2011. december 11. 23:39 | ![]() | |||||||
UH-1N hírek.Nos ma találtam...:-) Aztán majd meglátjuk a többit.Ha valaki fordítaná is...megkérném.www.dsca.mil/PressReleases/36-b/2011/Hungary_11-43.pdf | |||||||||||
Vackor | Adatlap | 364183 | 2011. december 11. 18:55 | ![]() | |||||||
A Bü-181 Bestman-ból a magyar légierő 1942-1945 között 23 darabot üzemeltetett, jelzésük I-701-től indult (Bonhardt-Sárhidai-Winkler). Talán volt közöttük olyan is - erre utalhat a horogkereszt festésének "megmaradása" - amelyet a németektől használtan kaptunk. A Me-109-esek között is volt olyan, ahol a német felségjeleket festették át magyar színekre - több-kevesebb sikerrel. | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 364182 | 2011. december 11. 18:32 | ![]() | |||||||
Érdekes a teljes szabálytalanság rajta: a kereszt nem a szám közepén, hanem tőle külön, nemzeti trikolór teljes hiánya, horogkereszt, abból is polgári (ha jól látom a vörös sávot körülötte)... A stencilezett sárga szám betűstílusa megegyezik a G-9+35-ös Ar 96-oséval. | |||||||||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 364181 | 2011. december 11. 18:11 | ![]() | |||||||
Hiánypótló fénykép (legalábbis számomra)! Köszönet érte! | |||||||||||
Csodabogár2 | Adatlap | 364180 | 2011. december 11. 15:41 | ![]() | |||||||
Sziasztok! UH-1 fanoknak, illetve ellenzőknek ajánlom figyelmébe a legújabb Aranysasban, Magó Karcsi tollából megjelent szenzációs okfejtegetést és leírást az UH-1 és a Magyar Légierő kapcsolatáról. Több, mint meggyőző. üdv bp | |||||||||||
romeo | Adatlap | 364179 | 2011. december 11. 15:21 | ![]() | |||||||
Elnar | Adatlap | 364178 | 2011. december 11. 15:12 | ![]() | |||||||
pilotka | Adatlap | 364177 | 2011. december 10. 17:29 | ![]() | |||||||
romeo | Adatlap | 364176 | 2011. december 8. 19:57 | ![]() | |||||||
Remélem, a 6200,6206 és 6215 is tovább fog repülni ... | |||||||||||
MAtti | Adatlap | 364175 | 2011. december 8. 18:49 | ![]() | |||||||
Üdv! Már elkezdték a finnektől kapott Mi-8-asok berepülését! legiero.blog.hu/2011/12/08/finnek_magyarositva | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 364174 | 2011. december 7. 18:52 | ![]() | |||||||
Az eredetit hívták 14K-nak a WM-et meg K-14A/B-nek. Legalábbis én így tudom. | |||||||||||
miles | Adatlap | 364173 | 2011. december 7. 18:41 | ![]() | |||||||
Biztos? AZ eredeti is K-14-es volt? | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 364172 | 2011. december 7. 13:41 | ![]() | |||||||
Ez a Gnohme-Rhone alaptípus. Ennek licence volt a WM. www.enginehistory.org/Museums/transport_museum.shtml Itt egy robbantott oktató metszet a WM-ről (Közlekedési Múzeum, PeCsa) | |||||||||||
miles Christi | Adatlap | 364171 | 2011. december 6. 21:05 | ![]() | |||||||
Ez pedig egy valódi. De hogy hol találtam, már ne kérdezd! :) | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 364170 | 2011. december 6. 08:43 | ![]() | |||||||
Az "egyszervolt légierő" szerelmeseinek leltem tegnap egy szép dolgot. Weiss Manfréd 14 csillagmotor műszaki ábrái, a Replüőmúzeum oldalának egy eldugott szegletéből. www.repulomuzeum.hu/Tikuldtetek/Dr_Borjan/WM-14_motor/WM-14.html Ízelítőül pár kép | |||||||||||
romeo | Adatlap | 364169 | 2011. december 3. 23:08 | ![]() | |||||||
piratvitorla | Adatlap | 364168 | 2011. december 3. 11:01 | ![]() | |||||||
Szia A másodpilótának biztos kicsit átrendezte a térképeit... zoli | |||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 364167 | 2011. november 30. 20:35 | ![]() | |||||||
Szia! Köszi! Hát igen, ennél azért valamivel több van rajta :) | |||||||||||
kopcos | Adatlap | 364166 | 2011. november 30. 20:14 | ![]() | |||||||
Hát semmi ellenvetésem a 30 éves gépek ellen sem...:-Pwww.youtube.com/watch | |||||||||||
Neo954 | Adatlap | 364165 | 2011. november 30. 20:05 | ![]() | |||||||
Szia! Ezt találtam, sok szegecset nem rajzoltak rá. Üdv.:Neo | |||||||||||
kopcos | Adatlap | 364164 | 2011. november 30. 16:39 | ![]() | |||||||
Én már alig várom hogy itt kerregjenek...:-) | |||||||||||
kopcos | Adatlap | 364163 | 2011. november 30. 16:26 | ![]() | |||||||
happy | Adatlap | 364162 | 2011. november 30. 15:01 | ![]() | |||||||
zoli1989 | Adatlap | 364161 | 2011. november 30. 00:16 | ![]() | |||||||
Jóhát, ezeket írták: "Azidőtájt halgattam a Live ATC-t és egy többszőr visszatérő forgalmazás ra lettem figyelmes egy elég hangos háttérzajjal rendelkező jármű és az irányítók között. A szolnoki időjárás felől érdeklődött, nem tűnt túl ismerősnek mifelénk és elég sokszor elhangzott a " Sir" szó a beszélgetés alatt meg mintha lett volna némi amcsi akcentus is." "Jól hallottad! Amerikai helikopterek(Black Hawk) érkeztek Szolnokra. Közös gyakorlat lesz a héten. :)" Emiatt kérdeztem csak :) | |||||||||||
JammyDodger | Adatlap | 364160 | 2011. november 30. 00:06 | ![]() | |||||||
zoli1989 | Adatlap | 364159 | 2011. november 29. 23:47 | ![]() | |||||||
Nemtudom, én is csak hallottam egy másik fórumon. Akkor ezek szerint nem igaz ? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Már megint megy a számháború :)
Nem is akarok belebonyolódni.
Egy dolog:
Afganisztánban leginkább a Mi-8/17 és a Chinook vált be. Szerintem leginkább a teljesítménytartalékuk miatt (például már a Mi-24 is necces jó pár helyen, bár annak nem dolga külső területen leszállni). Az afgánoknak ezért nem való UH-1...
üdv
Zoli