<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
romeo | Adatlap | 364196 | 2011. december 12. 14:52 | ||||||||
index | Adatlap | 364195 | 2011. december 12. 14:41 | ||||||||
Az a valószínűtlen, hogy 32 db gépet képes lenne üzemben tartani a honvédség. Jelenleg hány helikopter aktív? Mármint nem papíron. Ennyi géphez elég sok pilóta kellene, akiknek a fizetése sem lenne kis összeg. Nem beszélve arról, hogy az UH-1N is kerozinnal működik. A PG-nek annyi, az már nem fog feltámadni sajnos. Viszont tényleg jó lenne, ha nem kéne mindenért Moszkvába hordani a gépeket, kevésbé lennénk kiszolgáltatottak az oroszoknak. Bármilyen fegyverzet, vagy plusz felszerelés elég valószínűtlen. A honvédség a minimumot célozza meg mindenben. | |||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 364194 | 2011. december 12. 14:15 | ||||||||
Muzzy Az egyik tényleg körte, de a másik inkább dinnye! Én mind a kettőt szeretem, de ha én nem is szeretném, attól még szükség van mindkettőre. Üdv R. | |||||||||||
Levix | Adatlap | 364193 | 2011. december 12. 14:00 | ||||||||
98 milliárd forint? He? Amikor jövőre még 200 milliárdos kiigazításról beszél a Zorbán? Ugyan mennyi ennek a realitása? | |||||||||||
sulyid | Adatlap | 364192 | 2011. december 12. 13:24 | ||||||||
Szerény tudásom szerint itt szó sincs kikonzerválásról, mert ezeket a gépeket most vonták ki... | |||||||||||
romeo | Adatlap | 364191 | 2011. december 12. 13:09 | ||||||||
Az UH-1N-en lehetne az új HYDRA 70mm-es lézerirányítású rakétát alkalmazni? | |||||||||||
Muzzy | Adatlap | 364190 | 2011. december 12. 13:06 | ||||||||
Egy két ellentmondást érzek a cikkben. Senki nem vitatja, hogy a Mi-8/17 egy NAGY szállító helikopter, és szükség van MELLETTE kisebb helikopterekre. De azért ne hasonlítsuk össze a két helikoptert, mert az igaz, hogy mindegyik gyümölcs, de az egyik körte, a másik alma, más feladatokra. Teljesen más a teherbírása a két gépnek, ezért az, hogy a hatótáv és sebesség kb. ugyan akkora, nem oszt, nem szoroz, de a terhelhetősége 2T/4T 13fő/24fő elég jelentős eltérés. (Vagy amikor menteni kell az embereket nem mindegy, hogy hány hordágyat lehet felrakni a gépre. Elismerem, kutatásra, összeköttetése jóval olcsóbb lenne az UH üzemeltetése, még azt is mondom, elférhetne nálunk, de NEM A MI-8/17 HELYETT. (bár éppen a kutató mentő funkciót is meg kell venni hozzá, ha jól értem a cikket :( A cikk alapján majd megvehetjük a karbantartáshoz szükséges eszközöket, jó pénzért. Milyen munkahely-teremtésről beszélünk? Ha a PG-t nem hagyták volna tönkremenni, nem lennének javítási gondjaink,a meglévő helik nagyjavítását, karbantartását itthon is biztosítani tudnánk. Az is érdekes, ha 5-ször olcsóbb az UH üzemeltetése (kisebb teljesítményű helikopteré természetes, hogy olcsóbb) akkor az amik az afgánoknak miért is a Mi-17-eseket veszik meg az UH helyett? Nem a saját ipart támogatja vele, hanem az oroszt? Egy Trabant üzemeltetési költségei jóval alacsonyabbak, mint egy nagyobb kategóriájú autó és senki sem akarja összehasonlítani a kettő üzemeltetési költségeit, mert nem egy súlycsoport. Még egyszer, nem azt mondom, hogy nem férnének el, de nem a MI-8/17 kiváltására. A másik, nem mindegy mivel nem repülünk, ha nincs kerozinra (sem) pénz? Muzzy | |||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 364189 | 2011. december 12. 12:39 | ||||||||
Maguk a gépek ingyenben vannak. De a kikonzerválás, a szállítás, az üzembe állítás, az általunk kívánt módosítások, műszerezettség beépítése, a hajózó és a műszaki személyzet kiképzésének költsége mind, mind minket terhel. Ez az ár még így is jutányosnak mondható... Legalábbis ez áll a cikkben, ha jól emlékszem. :) | |||||||||||
romeo | Adatlap | 364188 | 2011. december 12. 12:31 | ||||||||
A fegyverzetről (70mm rakétablokk, MINIGUN) mér nem írnak semmit? | |||||||||||
Kamovos | Adatlap | 364187 | 2011. december 12. 12:28 | ||||||||
Ezekszerint, 426 millió dollár! Még jó, hogy ingyen kapjuk! | |||||||||||
romeo | Adatlap | 364186 | 2011. december 12. 11:50 | ||||||||
Ezek szerint 32 db lesz. | |||||||||||
The_Ori | Adatlap | 364185 | 2011. december 12. 00:02 | ||||||||
kopcos | Adatlap | 364184 | 2011. december 11. 23:39 | ||||||||
UH-1N hírek.Nos ma találtam...:-) Aztán majd meglátjuk a többit.Ha valaki fordítaná is...megkérném.www.dsca.mil/PressReleases/36-b/2011/Hungary_11-43.pdf | |||||||||||
Vackor | Adatlap | 364183 | 2011. december 11. 18:55 | ||||||||
A Bü-181 Bestman-ból a magyar légierő 1942-1945 között 23 darabot üzemeltetett, jelzésük I-701-től indult (Bonhardt-Sárhidai-Winkler). Talán volt közöttük olyan is - erre utalhat a horogkereszt festésének "megmaradása" - amelyet a németektől használtan kaptunk. A Me-109-esek között is volt olyan, ahol a német felségjeleket festették át magyar színekre - több-kevesebb sikerrel. | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 364182 | 2011. december 11. 18:32 | ||||||||
Érdekes a teljes szabálytalanság rajta: a kereszt nem a szám közepén, hanem tőle külön, nemzeti trikolór teljes hiánya, horogkereszt, abból is polgári (ha jól látom a vörös sávot körülötte)... A stencilezett sárga szám betűstílusa megegyezik a G-9+35-ös Ar 96-oséval. | |||||||||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 364181 | 2011. december 11. 18:11 | ||||||||
Hiánypótló fénykép (legalábbis számomra)! Köszönet érte! | |||||||||||
Csodabogár2 | Adatlap | 364180 | 2011. december 11. 15:41 | ||||||||
Sziasztok! UH-1 fanoknak, illetve ellenzőknek ajánlom figyelmébe a legújabb Aranysasban, Magó Karcsi tollából megjelent szenzációs okfejtegetést és leírást az UH-1 és a Magyar Légierő kapcsolatáról. Több, mint meggyőző. üdv bp | |||||||||||
romeo | Adatlap | 364179 | 2011. december 11. 15:21 | ||||||||
Elnar | Adatlap | 364178 | 2011. december 11. 15:12 | ||||||||
pilotka | Adatlap | 364177 | 2011. december 10. 17:29 | ||||||||
romeo | Adatlap | 364176 | 2011. december 8. 19:57 | ||||||||
Remélem, a 6200,6206 és 6215 is tovább fog repülni ... | |||||||||||
MAtti | Adatlap | 364175 | 2011. december 8. 18:49 | ||||||||
Üdv! Már elkezdték a finnektől kapott Mi-8-asok berepülését! legiero.blog.hu/2011/12/08/finnek_magyarositva | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 364174 | 2011. december 7. 18:52 | ||||||||
Az eredetit hívták 14K-nak a WM-et meg K-14A/B-nek. Legalábbis én így tudom. | |||||||||||
miles | Adatlap | 364173 | 2011. december 7. 18:41 | ||||||||
Biztos? AZ eredeti is K-14-es volt? | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 364172 | 2011. december 7. 13:41 | ||||||||
Ez a Gnohme-Rhone alaptípus. Ennek licence volt a WM. www.enginehistory.org/Museums/transport_museum.shtml Itt egy robbantott oktató metszet a WM-ről (Közlekedési Múzeum, PeCsa) | |||||||||||
miles Christi | Adatlap | 364171 | 2011. december 6. 21:05 | ||||||||
Ez pedig egy valódi. De hogy hol találtam, már ne kérdezd! :) | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 364170 | 2011. december 6. 08:43 | ||||||||
Az "egyszervolt légierő" szerelmeseinek leltem tegnap egy szép dolgot. Weiss Manfréd 14 csillagmotor műszaki ábrái, a Replüőmúzeum oldalának egy eldugott szegletéből. www.repulomuzeum.hu/Tikuldtetek/Dr_Borjan/WM-14_motor/WM-14.html Ízelítőül pár kép | |||||||||||
romeo | Adatlap | 364169 | 2011. december 3. 23:08 | ||||||||
piratvitorla | Adatlap | 364168 | 2011. december 3. 11:01 | ||||||||
Szia A másodpilótának biztos kicsit átrendezte a térképeit... zoli | |||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 364167 | 2011. november 30. 20:35 | ||||||||
Szia! Köszi! Hát igen, ennél azért valamivel több van rajta :) | |||||||||||
kopcos | Adatlap | 364166 | 2011. november 30. 20:14 | ||||||||
Hát semmi ellenvetésem a 30 éves gépek ellen sem...:-Pwww.youtube.com/watch | |||||||||||
Neo954 | Adatlap | 364165 | 2011. november 30. 20:05 | ||||||||
Szia! Ezt találtam, sok szegecset nem rajzoltak rá. Üdv.:Neo | |||||||||||
kopcos | Adatlap | 364164 | 2011. november 30. 16:39 | ||||||||
Én már alig várom hogy itt kerregjenek...:-) | |||||||||||
kopcos | Adatlap | 364163 | 2011. november 30. 16:26 | ||||||||
happy | Adatlap | 364162 | 2011. november 30. 15:01 | ||||||||
zoli1989 | Adatlap | 364161 | 2011. november 30. 00:16 | ||||||||
Jóhát, ezeket írták: "Azidőtájt halgattam a Live ATC-t és egy többszőr visszatérő forgalmazás ra lettem figyelmes egy elég hangos háttérzajjal rendelkező jármű és az irányítók között. A szolnoki időjárás felől érdeklődött, nem tűnt túl ismerősnek mifelénk és elég sokszor elhangzott a " Sir" szó a beszélgetés alatt meg mintha lett volna némi amcsi akcentus is." "Jól hallottad! Amerikai helikopterek(Black Hawk) érkeztek Szolnokra. Közös gyakorlat lesz a héten. :)" Emiatt kérdeztem csak :) | |||||||||||
JammyDodger | Adatlap | 364160 | 2011. november 30. 00:06 | ||||||||
zoli1989 | Adatlap | 364159 | 2011. november 29. 23:47 | ||||||||
Nemtudom, én is csak hallottam egy másik fórumon. Akkor ezek szerint nem igaz ? | |||||||||||
LHSN.HU | Adatlap | 364158 | 2011. november 29. 23:29 | ||||||||
Kicsit lehetne bővebben? Milyen gyakorlatra gondolsz? | |||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 364157 | 2011. november 29. 12:04 | ||||||||
Valaki hallott valamit az állítólagos szolnoki helikopteres gyakorlatról ? Esetleg néhány kép ? :) | |||||||||||
joci232 | Adatlap | 364156 | 2011. november 28. 18:19 | ||||||||
Azzal lehetne még fokozni :P | |||||||||||
juge75 | Adatlap | 364155 | 2011. november 28. 18:15 | ||||||||
Nagyon szépek Joci! Gratulálok! Már csak egy APA-5-ös hiányzik róla... | |||||||||||
joci232 | Adatlap | 364154 | 2011. november 28. 17:38 | ||||||||
Igen tervezem :) csak jelenleg a költségvetésbe nem fér bele :( | |||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 364153 | 2011. november 28. 14:35 | ||||||||
romeo | Adatlap | 364152 | 2011. november 28. 10:29 | ||||||||
Üdv! "A Mi-17-es jelenleg jó üzlet, ezért az oroszok saját kézbe összpontosítanak mindent, és megragadják az értékesítés minden módját. Ennek keretében tervezik, hogy visszavásárolják a Magyar Honvédség leállított helikoptereit, mivel azok repülőképes állapotba hozhatók. " UH-1N vs Mi-17: www.aranysas.hu/cikk_haztuznezoben.php | |||||||||||
joci232 | Adatlap | 364150 | 2011. november 26. 18:33 | ||||||||
Szia! Trumpeter 1:35-ös A mig 21 Revell 1:32 Melyik szállító? :) | |||||||||||
joci232 | Adatlap | 364149 | 2011. november 26. 18:32 | ||||||||
Szia! Trumpeter 1:35-ös A mig 21 Revell 1:32 Melyik szállító? :) | |||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 364148 | 2011. november 26. 18:31 | ||||||||
szia milyen gyártmány/méretarány? Utána szállító következik? :) szép lett Zoli | |||||||||||
joci232 | Adatlap | 364147 | 2011. november 26. 18:06 | ||||||||
Mai munkásságom: eme szépség alá az alap elkészítése... Ami még hiányzik: szegély a dio köré, fegyverzet pontos elhelyezése. Készítettem a Mig 21 Mf alá is alapot, a képek minőségéért elnézést kérek, most csak telefon volt a kezem ügyébe. | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 364146 | 2011. november 26. 14:17 | ||||||||
Ezzel az oldallal azért nem árt vigyázni. Írta már német Párducra hogy magyar... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
"Jelenleg hány helikopter aktív? Mármint nem papíron."
Mivel az "aktív" minősített adat, nem fogja senki itt a fórumon megírni.
Papíron:
Mi-24V...7 db
Mi-24P...2 db
Mi-8T...3 db (+2 finn)
Mi-17...5 db
Mi-17N...2 db
A nemrég még használt 3 db Mi-24D-t már nem számítom ezek közé.