/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
romeo 364196 2011. december 12. 14:52
Válasz erre
Üdv!
"Jelenleg hány helikopter aktív? Mármint nem papíron."

Mivel az "aktív" minősített adat, nem fogja senki itt a fórumon megírni.

Papíron:
Mi-24V...7 db
Mi-24P...2 db
Mi-8T...3 db (+2 finn)
Mi-17...5 db
Mi-17N...2 db

A nemrég még használt 3 db Mi-24D-t már nem számítom ezek közé.
index 364195 2011. december 12. 14:41
Válasz erre
Az a valószínűtlen, hogy 32 db gépet képes lenne üzemben tartani a honvédség. Jelenleg hány helikopter aktív? Mármint nem papíron. Ennyi géphez elég sok pilóta kellene, akiknek a fizetése sem lenne kis összeg. Nem beszélve arról, hogy az UH-1N is kerozinnal működik. A PG-nek annyi, az már nem fog feltámadni sajnos. Viszont tényleg jó lenne, ha nem kéne mindenért Moszkvába hordani a gépeket, kevésbé lennénk kiszolgáltatottak az oroszoknak. Bármilyen fegyverzet, vagy plusz felszerelés elég valószínűtlen. A honvédség a minimumot célozza meg mindenben. 
Rumcájsz_52 364194 2011. december 12. 14:15
Válasz erre
Muzzy
Az egyik tényleg körte, de a másik inkább dinnye! Én mind a kettőt szeretem, de ha én nem is szeretném, attól még szükség van mindkettőre.
Üdv R.
Levix 364193 2011. december 12. 14:00
Válasz erre
98 milliárd forint? He? Amikor jövőre még 200 milliárdos kiigazításról beszél a Zorbán? Ugyan mennyi ennek a realitása?
sulyid 364192 2011. december 12. 13:24
Válasz erre
Szerény tudásom szerint itt szó sincs kikonzerválásról, mert ezeket a gépeket most vonták ki...
romeo 364191 2011. december 12. 13:09
Válasz erre
Az UH-1N-en lehetne az új HYDRA 70mm-es lézerirányítású rakétát alkalmazni?
Muzzy 364190 2011. december 12. 13:06
Válasz erre
Egy két ellentmondást érzek a cikkben.
Senki nem vitatja, hogy a Mi-8/17 egy NAGY szállító helikopter, és szükség van MELLETTE kisebb helikopterekre. De azért ne hasonlítsuk össze a két helikoptert, mert az igaz, hogy mindegyik gyümölcs, de az egyik körte, a másik alma, más feladatokra. Teljesen más a teherbírása a két gépnek, ezért az, hogy a hatótáv és sebesség kb. ugyan akkora, nem oszt, nem szoroz, de a terhelhetősége 2T/4T 13fő/24fő elég jelentős eltérés. (Vagy amikor menteni kell az embereket nem mindegy, hogy hány hordágyat lehet felrakni a gépre. Elismerem, kutatásra, összeköttetése jóval olcsóbb lenne az UH üzemeltetése, még azt is mondom, elférhetne nálunk, de NEM A MI-8/17 HELYETT. (bár éppen a kutató mentő funkciót is meg kell venni hozzá, ha jól értem a cikket :(
A cikk alapján majd megvehetjük a karbantartáshoz szükséges eszközöket, jó pénzért.
Milyen munkahely-teremtésről beszélünk? Ha a PG-t nem hagyták volna tönkremenni, nem lennének javítási gondjaink,a meglévő helik nagyjavítását, karbantartását itthon is biztosítani tudnánk.
Az is érdekes, ha 5-ször olcsóbb az UH üzemeltetése (kisebb teljesítményű helikopteré természetes, hogy olcsóbb) akkor az amik az afgánoknak miért is a Mi-17-eseket veszik meg az UH helyett? Nem a saját ipart támogatja vele, hanem az oroszt? Egy Trabant üzemeltetési költségei jóval alacsonyabbak, mint egy nagyobb kategóriájú autó és senki sem akarja összehasonlítani a kettő üzemeltetési költségeit, mert nem egy súlycsoport.
Még egyszer, nem azt mondom, hogy nem férnének el, de nem a MI-8/17 kiváltására.
A másik, nem mindegy mivel nem repülünk, ha nincs kerozinra (sem) pénz?
Muzzy
Tibcsi 364189 2011. december 12. 12:39
Válasz erre
Maguk a gépek ingyenben vannak.

De a kikonzerválás, a szállítás, az üzembe állítás, az általunk kívánt módosítások, műszerezettség beépítése, a hajózó és a műszaki személyzet kiképzésének költsége mind, mind minket terhel. Ez az ár még így is jutányosnak mondható... 

Legalábbis ez áll a cikkben, ha jól emlékszem. :)
romeo 364188 2011. december 12. 12:31
Válasz erre
A fegyverzetről (70mm rakétablokk, MINIGUN) mér nem írnak semmit?
Kamovos 364187 2011. december 12. 12:28
Válasz erre
Ezekszerint, 426 millió dollár!
Még jó, hogy ingyen kapjuk!
romeo 364186 2011. december 12. 11:50
Válasz erre
The_Ori 364185 2011. december 12. 00:02
Válasz erre
kopcos 364184 2011. december 11. 23:39
Válasz erre
UH-1N hírek.Nos ma találtam...:-) Aztán majd meglátjuk a többit.Ha valaki fordítaná is...megkérném.www.dsca.mil/PressReleases/36-b/2011/Hungary_11-43.pdf
Vackor 364183 2011. december 11. 18:55
Válasz erre
A Bü-181 Bestman-ból a magyar légierő 1942-1945 között 23 darabot üzemeltetett, jelzésük I-701-től indult (Bonhardt-Sárhidai-Winkler). Talán volt közöttük olyan is - erre utalhat a horogkereszt festésének "megmaradása" - amelyet a németektől használtan kaptunk. A Me-109-esek között is volt olyan, ahol a német felségjeleket festették át magyar színekre - több-kevesebb sikerrel.
Elnar 364182 2011. december 11. 18:32
Válasz erre
Érdekes a teljes szabálytalanság rajta:
a kereszt nem a szám közepén, hanem tőle külön, nemzeti trikolór teljes hiánya, horogkereszt, abból is polgári (ha jól látom a vörös sávot körülötte)... A stencilezett sárga szám betűstílusa megegyezik a G-9+35-ös Ar 96-oséval.
Horvath_Balazs 364181 2011. december 11. 18:11
Válasz erre
Hiánypótló fénykép (legalábbis számomra)! Köszönet érte!
Csodabogár2 364180 2011. december 11. 15:41
Válasz erre
Sziasztok!

UH-1 fanoknak, illetve ellenzőknek ajánlom figyelmébe a legújabb Aranysasban, Magó Karcsi tollából megjelent szenzációs okfejtegetést és leírást az UH-1 és a Magyar Légierő kapcsolatáról. Több, mint meggyőző.

üdv

bp
romeo 364179 2011. december 11. 15:21
Válasz erre
Üdv Pilotka!

Tényleg jó, eddig még nem láttam.
Elnar 364178 2011. december 11. 15:12
Válasz erre
Wow!
Ez szép fogás. Milyen kiadványból van ?
pilotka 364177 2011. december 10. 17:29
Válasz erre
huaf bu-181
huaf bu-181

Mit találtam!
romeo 364176 2011. december 8. 19:57
Válasz erre
Remélem, a 6200,6206 és 6215 is tovább fog repülni ...
MAtti 364175 2011. december 8. 18:49
Válasz erre
Üdv!
Már elkezdték a finnektől kapott Mi-8-asok berepülését!
legiero.blog.hu/2011/12/08/finnek_magyarositva
Elnar 364174 2011. december 7. 18:52
Válasz erre
Az eredetit hívták 14K-nak a WM-et meg K-14A/B-nek. Legalábbis én így tudom.
miles 364173 2011. december 7. 18:41
Válasz erre
Biztos? AZ eredeti is K-14-es volt?
Elnar 364172 2011. december 7. 13:41
Válasz erre
Ez a Gnohme-Rhone alaptípus. Ennek licence volt a WM.
www.enginehistory.org/Museums/transport_museum.shtml Itt egy robbantott oktató metszet a WM-ről (Közlekedési Múzeum, PeCsa)
miles Christi 364171 2011. december 6. 21:05
Válasz erre
Gnome_Rhone_14_K
Gnome_Rhone_14_K

Ez pedig egy valódi. De hogy hol találtam, már ne kérdezd! :)
Elnar 364170 2011. december 6. 08:43
Válasz erre
WM 14 - 01 - Címlap = repulomuzeum.hu
WM 14 - 01 - Címlap = repulomuzeum.hu
WM 14 - 05 - A motor előlről = repulomuzeum.hu
WM 14 - 05 - A motor előlről = repulomuzeum.hu
WM 14 - 18 - A metszetrajz (négy darabból összeillesztve) = repulomuzeum.hu
WM 14 - 18 - A metszetrajz (négy darabból összeillesztve) = repulomuzeum.hu

Az "egyszervolt légierő" szerelmeseinek leltem tegnap egy szép dolgot.
Weiss Manfréd 14 csillagmotor műszaki ábrái, a Replüőmúzeum oldalának egy eldugott szegletéből.

www.repulomuzeum.hu/Tikuldtetek/Dr_Borjan/WM-14_motor/WM-14.html

Ízelítőül pár kép
romeo 364169 2011. december 3. 23:08
Válasz erre
hind-2
hind-2
hind-11
hind-11

Üdv!
Egy osztrák oldalon találtam ...
piratvitorla 364168 2011. december 3. 11:01
Válasz erre
Szia
A másodpilótának biztos kicsit átrendezte a térképeit...
zoli
zoli1989 364167 2011. november 30. 20:35
Válasz erre
Szia! Köszi!
Hát igen, ennél azért valamivel több van rajta :)
kopcos 364166 2011. november 30. 20:14
Válasz erre
Hát semmi ellenvetésem a 30 éves gépek ellen sem...:-Pwww.youtube.com/watch
Neo954 364165 2011. november 30. 20:05
Válasz erre
An-26-6
An-26-6
An-26-5
An-26-5

Szia!

Ezt találtam, sok szegecset nem rajzoltak rá.

Üdv.:Neo
kopcos 364164 2011. november 30. 16:39
Válasz erre
Én már alig várom hogy itt kerregjenek...:-)
kopcos 364163 2011. november 30. 16:26
Válasz erre
19
19

Kis érdekesség szerintem agy MI-8 amit eltalált egy RPG-7-es...
happy 364162 2011. november 30. 15:01
Válasz erre
me109  gh24zw4tzw4
me109 gh24zw4tzw4
me109  magy-,,15,,
me109 magy-,,15,,
me109  magy-,,15,,-2
me109 magy-,,15,,-2

Nemrég találtam.
zoli1989 364161 2011. november 30. 00:16
Válasz erre
Jóhát, ezeket írták:

"Azidőtájt halgattam a Live ATC-t és egy többszőr visszatérő forgalmazás ra lettem figyelmes egy elég hangos háttérzajjal rendelkező jármű és az irányítók között. A szolnoki időjárás felől érdeklődött, nem tűnt túl ismerősnek mifelénk és elég sokszor elhangzott a " Sir" szó a beszélgetés alatt meg mintha lett volna némi amcsi akcentus is."

"Jól hallottad!

Amerikai helikopterek(Black Hawk) érkeztek Szolnokra.

Közös gyakorlat lesz a héten. :)"

Emiatt kérdeztem csak :)
JammyDodger 364160 2011. november 30. 00:06
Válasz erre
zoli1989 364159 2011. november 29. 23:47
Válasz erre
Nemtudom, én is csak hallottam egy másik fórumon. Akkor ezek szerint nem igaz ?
LHSN.HU 364158 2011. november 29. 23:29
Válasz erre
Kicsit lehetne bővebben? Milyen gyakorlatra gondolsz?
zoli1989 364157 2011. november 29. 12:04
Válasz erre
Valaki hallott valamit az állítólagos szolnoki helikopteres gyakorlatról ? Esetleg néhány kép ? :)
joci232 364156 2011. november 28. 18:19
Válasz erre
juge75 364155 2011. november 28. 18:15
Válasz erre
Nagyon szépek Joci!
Gratulálok!
Már csak egy APA-5-ös hiányzik róla...
joci232 364154 2011. november 28. 17:38
Válasz erre
Igen tervezem :)
csak jelenleg a költségvetésbe nem fér bele :(
piratvitorla 364153 2011. november 28. 14:35
Válasz erre
romeo 364152 2011. november 28. 10:29
Válasz erre
Üdv!

"A Mi-17-es jelenleg jó üzlet, ezért az oroszok saját kézbe összpontosítanak mindent, és megragadják az értékesítés minden módját. Ennek keretében tervezik, hogy visszavásárolják a Magyar Honvédség leállított helikoptereit, mivel azok repülőképes állapotba hozhatók. "

UH-1N vs Mi-17: www.aranysas.hu/cikk_haztuznezoben.php
joci232 364150 2011. november 26. 18:33
Válasz erre
Szia!

Trumpeter 1:35-ös
A mig 21 Revell 1:32
Melyik szállító? :)
joci232 364149 2011. november 26. 18:32
Válasz erre
Szia!

Trumpeter 1:35-ös
A mig 21 Revell 1:32
Melyik szállító? :)
piratvitorla 364148 2011. november 26. 18:31
Válasz erre
szia
milyen gyártmány/méretarány?
Utána szállító következik? :)
szép lett
Zoli
joci232 364147 2011. november 26. 18:06
Válasz erre
201111261293
201111261293
201111261295
201111261295
201111261296
201111261296
201111261297
201111261297
201111261299
201111261299

Mai munkásságom: eme szépség alá az alap elkészítése...
Ami még hiányzik: szegély a dio köré, fegyverzet pontos elhelyezése.
Készítettem a Mig 21 Mf alá is alapot, a képek minőségéért elnézést kérek, most csak telefon volt a kezem ügyébe.
Elnar 364146 2011. november 26. 14:17
Válasz erre
Ezzel az oldallal azért nem árt vigyázni. Írta már német Párducra hogy magyar...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.