/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
piratvitorla 364208 2011. december 12. 18:16
Válasz erre
Sziasztok
Már megint megy a számháború :)
Nem is akarok belebonyolódni.
Egy dolog:
Afganisztánban leginkább a Mi-8/17 és a Chinook vált be. Szerintem leginkább a teljesítménytartalékuk miatt (például már a Mi-24 is necces jó pár helyen, bár annak nem dolga külső területen leszállni). Az afgánoknak ezért nem való UH-1...
üdv
Zoli
index 364207 2011. december 12. 17:11
Válasz erre
A németek azok, akik csak igazán szaroznak a gépek árával. Az eredeti darabszámot csökkentették is. Azért írtam az NH-90et, hogy legyen mivel összehasonlítani. Háromszor annyiba kerül, mint egy minyó.
sulyid 364206 2011. december 12. 16:46
Válasz erre
Azért az NH-90 és a minyó két külön kategória... Ráadásul az NH-90 eléggé kiforratlan még + a németek már csak azért se nagyon szaroznak a gépek árával, mert részben a hazai ipart támogatják vele.
index 364205 2011. december 12. 16:36
Válasz erre
Bocsánat, a 20 millió euros ár az Argentín gépekre értendő.
index 364204 2011. december 12. 16:35
Válasz erre
Hát nem tudom. Szerintem az oroszok már jó ideje nem adnak semmit nyomott áron, pláne nem az amerikaiaknak. A haditechnika szerint 25 millió dollár, ami kb.: 20 millió euro,
vagyis 10 millió/darab. 300ft/euro-val számolva 10*1 000 000*300= 3*10 a 9-ediken, az 3 milliárd forint/ darab. Ez egybevág azzal, amit Magó károly ír. 

Csak az összehasonlítás kedvéért, a németek 4,6 milliárd euroért vesznek 122db NH-90-et, 300Forint/ euro árfolyamon számolva ez nekem kb.: 11 milliárd forintra jön ki darabonként.
sulyid 364203 2011. december 12. 15:50
Válasz erre
Hát az afgán gépeket kicsit nyomott áron vették, mert pl a horvátok többet fizettek érte... ráadásul az afgán és iraki gépeket átadás előtt még át is építették... A 2 friss gyártású argentin gép került összesen 25 millió euróba.

ui: érdeksség: az UH-1 gyártója nem adott meg max óraszámot a gépek repült idejének esetében... tehát egy uh-1 addig repül, amíg repképes...
index 364202 2011. december 12. 15:36
Válasz erre
98 milliárdból szerintem igenis lehetne új gépben gondolkodni.
A Magó cikkben az írja ,hogy 3,6 milliárdért/darab vettek az amerikiak mi171-et az amerikaiak az afgánoknak. 36-40-ből, akkor kijönne 10 darab a fennmaradó közel hatvan milliárdot pedig az üzembe állítás kiadásaira lehetne fordítani. Már ha lenne ennyi pénz erre, és valószínű nem is lesz. Mond, ha valamit rosszul gondoltam.
sulyid 364201 2011. december 12. 15:25
Válasz erre
"Ennyi pénzből új gépek is kijönnének, ha nem is 32 darab."

Szép álmokat...
index 364200 2011. december 12. 15:24
Válasz erre
Ja, hogy így érted. Amit felsoroltál az is nagyon kevés, de hogy ez nem mind hadra fogható, ez elég szégyen. Igazából mindegy is, ilyen kevés eszköz nem jelent túl nagy erőt. Ilyenkor felmerül bennem, hogy mi értelme az egésznek. Mondjuk a mi-24 üzemben tartásának, ha egyszerre 2-3 darab bevethető a kilencből. Operett-hadsereg, ez van nekünk sajnos.
romeo 364199 2011. december 12. 15:12
Válasz erre
A Gripenből 14 db van, -de mennyi tud egy időben felszállni? -no ez a minősített...
index 364198 2011. december 12. 15:07
Válasz erre
Köszönöm, fogalmam sem volt  erről.
Ez azért vicces, mert gripenből 14 darab van, és ezt mindenki tudja. Akkor most kikotyogtam egy minősített adatot? Az még érthető lenne, hogy a műszerek, felszerelések azok, de a darabszám? Egy helikopter létezését nehéz eltitkolni. Na mindegy, az oroszok pontosan tudják, hányat javítottak. 
index 364197 2011. december 12. 14:56
Válasz erre
Én úgy értelmezem, hogy ez az összeg az egész csomag költsége, az ők szempontjukból. Amibe a helikopterek értékét is beleértik. Ha lenne ennyi pénz ilyen célra, biztos nem ezt választanák. Ennyi pénzből új gépek is kijönnének, ha nem is 32 darab.
romeo 364196 2011. december 12. 14:52
Válasz erre
Üdv!
"Jelenleg hány helikopter aktív? Mármint nem papíron."

Mivel az "aktív" minősített adat, nem fogja senki itt a fórumon megírni.

Papíron:
Mi-24V...7 db
Mi-24P...2 db
Mi-8T...3 db (+2 finn)
Mi-17...5 db
Mi-17N...2 db

A nemrég még használt 3 db Mi-24D-t már nem számítom ezek közé.
index 364195 2011. december 12. 14:41
Válasz erre
Az a valószínűtlen, hogy 32 db gépet képes lenne üzemben tartani a honvédség. Jelenleg hány helikopter aktív? Mármint nem papíron. Ennyi géphez elég sok pilóta kellene, akiknek a fizetése sem lenne kis összeg. Nem beszélve arról, hogy az UH-1N is kerozinnal működik. A PG-nek annyi, az már nem fog feltámadni sajnos. Viszont tényleg jó lenne, ha nem kéne mindenért Moszkvába hordani a gépeket, kevésbé lennénk kiszolgáltatottak az oroszoknak. Bármilyen fegyverzet, vagy plusz felszerelés elég valószínűtlen. A honvédség a minimumot célozza meg mindenben. 
Rumcájsz_52 364194 2011. december 12. 14:15
Válasz erre
Muzzy
Az egyik tényleg körte, de a másik inkább dinnye! Én mind a kettőt szeretem, de ha én nem is szeretném, attól még szükség van mindkettőre.
Üdv R.
Levix 364193 2011. december 12. 14:00
Válasz erre
98 milliárd forint? He? Amikor jövőre még 200 milliárdos kiigazításról beszél a Zorbán? Ugyan mennyi ennek a realitása?
sulyid 364192 2011. december 12. 13:24
Válasz erre
Szerény tudásom szerint itt szó sincs kikonzerválásról, mert ezeket a gépeket most vonták ki...
romeo 364191 2011. december 12. 13:09
Válasz erre
Az UH-1N-en lehetne az új HYDRA 70mm-es lézerirányítású rakétát alkalmazni?
Muzzy 364190 2011. december 12. 13:06
Válasz erre
Egy két ellentmondást érzek a cikkben.
Senki nem vitatja, hogy a Mi-8/17 egy NAGY szállító helikopter, és szükség van MELLETTE kisebb helikopterekre. De azért ne hasonlítsuk össze a két helikoptert, mert az igaz, hogy mindegyik gyümölcs, de az egyik körte, a másik alma, más feladatokra. Teljesen más a teherbírása a két gépnek, ezért az, hogy a hatótáv és sebesség kb. ugyan akkora, nem oszt, nem szoroz, de a terhelhetősége 2T/4T 13fő/24fő elég jelentős eltérés. (Vagy amikor menteni kell az embereket nem mindegy, hogy hány hordágyat lehet felrakni a gépre. Elismerem, kutatásra, összeköttetése jóval olcsóbb lenne az UH üzemeltetése, még azt is mondom, elférhetne nálunk, de NEM A MI-8/17 HELYETT. (bár éppen a kutató mentő funkciót is meg kell venni hozzá, ha jól értem a cikket :(
A cikk alapján majd megvehetjük a karbantartáshoz szükséges eszközöket, jó pénzért.
Milyen munkahely-teremtésről beszélünk? Ha a PG-t nem hagyták volna tönkremenni, nem lennének javítási gondjaink,a meglévő helik nagyjavítását, karbantartását itthon is biztosítani tudnánk.
Az is érdekes, ha 5-ször olcsóbb az UH üzemeltetése (kisebb teljesítményű helikopteré természetes, hogy olcsóbb) akkor az amik az afgánoknak miért is a Mi-17-eseket veszik meg az UH helyett? Nem a saját ipart támogatja vele, hanem az oroszt? Egy Trabant üzemeltetési költségei jóval alacsonyabbak, mint egy nagyobb kategóriájú autó és senki sem akarja összehasonlítani a kettő üzemeltetési költségeit, mert nem egy súlycsoport.
Még egyszer, nem azt mondom, hogy nem férnének el, de nem a MI-8/17 kiváltására.
A másik, nem mindegy mivel nem repülünk, ha nincs kerozinra (sem) pénz?
Muzzy
Tibcsi 364189 2011. december 12. 12:39
Válasz erre
Maguk a gépek ingyenben vannak.

De a kikonzerválás, a szállítás, az üzembe állítás, az általunk kívánt módosítások, műszerezettség beépítése, a hajózó és a műszaki személyzet kiképzésének költsége mind, mind minket terhel. Ez az ár még így is jutányosnak mondható... 

Legalábbis ez áll a cikkben, ha jól emlékszem. :)
romeo 364188 2011. december 12. 12:31
Válasz erre
A fegyverzetről (70mm rakétablokk, MINIGUN) mér nem írnak semmit?
Kamovos 364187 2011. december 12. 12:28
Válasz erre
Ezekszerint, 426 millió dollár!
Még jó, hogy ingyen kapjuk!
romeo 364186 2011. december 12. 11:50
Válasz erre
The_Ori 364185 2011. december 12. 00:02
Válasz erre
kopcos 364184 2011. december 11. 23:39
Válasz erre
UH-1N hírek.Nos ma találtam...:-) Aztán majd meglátjuk a többit.Ha valaki fordítaná is...megkérném.www.dsca.mil/PressReleases/36-b/2011/Hungary_11-43.pdf
Vackor 364183 2011. december 11. 18:55
Válasz erre
A Bü-181 Bestman-ból a magyar légierő 1942-1945 között 23 darabot üzemeltetett, jelzésük I-701-től indult (Bonhardt-Sárhidai-Winkler). Talán volt közöttük olyan is - erre utalhat a horogkereszt festésének "megmaradása" - amelyet a németektől használtan kaptunk. A Me-109-esek között is volt olyan, ahol a német felségjeleket festették át magyar színekre - több-kevesebb sikerrel.
Elnar 364182 2011. december 11. 18:32
Válasz erre
Érdekes a teljes szabálytalanság rajta:
a kereszt nem a szám közepén, hanem tőle külön, nemzeti trikolór teljes hiánya, horogkereszt, abból is polgári (ha jól látom a vörös sávot körülötte)... A stencilezett sárga szám betűstílusa megegyezik a G-9+35-ös Ar 96-oséval.
Horvath_Balazs 364181 2011. december 11. 18:11
Válasz erre
Hiánypótló fénykép (legalábbis számomra)! Köszönet érte!
Csodabogár2 364180 2011. december 11. 15:41
Válasz erre
Sziasztok!

UH-1 fanoknak, illetve ellenzőknek ajánlom figyelmébe a legújabb Aranysasban, Magó Karcsi tollából megjelent szenzációs okfejtegetést és leírást az UH-1 és a Magyar Légierő kapcsolatáról. Több, mint meggyőző.

üdv

bp
romeo 364179 2011. december 11. 15:21
Válasz erre
Üdv Pilotka!

Tényleg jó, eddig még nem láttam.
Elnar 364178 2011. december 11. 15:12
Válasz erre
Wow!
Ez szép fogás. Milyen kiadványból van ?
pilotka 364177 2011. december 10. 17:29
Válasz erre
huaf bu-181
huaf bu-181

Mit találtam!
romeo 364176 2011. december 8. 19:57
Válasz erre
Remélem, a 6200,6206 és 6215 is tovább fog repülni ...
MAtti 364175 2011. december 8. 18:49
Válasz erre
Üdv!
Már elkezdték a finnektől kapott Mi-8-asok berepülését!
legiero.blog.hu/2011/12/08/finnek_magyarositva
Elnar 364174 2011. december 7. 18:52
Válasz erre
Az eredetit hívták 14K-nak a WM-et meg K-14A/B-nek. Legalábbis én így tudom.
miles 364173 2011. december 7. 18:41
Válasz erre
Biztos? AZ eredeti is K-14-es volt?
Elnar 364172 2011. december 7. 13:41
Válasz erre
Ez a Gnohme-Rhone alaptípus. Ennek licence volt a WM.
www.enginehistory.org/Museums/transport_museum.shtml Itt egy robbantott oktató metszet a WM-ről (Közlekedési Múzeum, PeCsa)
miles Christi 364171 2011. december 6. 21:05
Válasz erre
Gnome_Rhone_14_K
Gnome_Rhone_14_K

Ez pedig egy valódi. De hogy hol találtam, már ne kérdezd! :)
Elnar 364170 2011. december 6. 08:43
Válasz erre
WM 14 - 01 - Címlap = repulomuzeum.hu
WM 14 - 01 - Címlap = repulomuzeum.hu
WM 14 - 05 - A motor előlről = repulomuzeum.hu
WM 14 - 05 - A motor előlről = repulomuzeum.hu
WM 14 - 18 - A metszetrajz (négy darabból összeillesztve) = repulomuzeum.hu
WM 14 - 18 - A metszetrajz (négy darabból összeillesztve) = repulomuzeum.hu

Az "egyszervolt légierő" szerelmeseinek leltem tegnap egy szép dolgot.
Weiss Manfréd 14 csillagmotor műszaki ábrái, a Replüőmúzeum oldalának egy eldugott szegletéből.

www.repulomuzeum.hu/Tikuldtetek/Dr_Borjan/WM-14_motor/WM-14.html

Ízelítőül pár kép
romeo 364169 2011. december 3. 23:08
Válasz erre
hind-2
hind-2
hind-11
hind-11

Üdv!
Egy osztrák oldalon találtam ...
piratvitorla 364168 2011. december 3. 11:01
Válasz erre
Szia
A másodpilótának biztos kicsit átrendezte a térképeit...
zoli
zoli1989 364167 2011. november 30. 20:35
Válasz erre
Szia! Köszi!
Hát igen, ennél azért valamivel több van rajta :)
kopcos 364166 2011. november 30. 20:14
Válasz erre
Hát semmi ellenvetésem a 30 éves gépek ellen sem...:-Pwww.youtube.com/watch
Neo954 364165 2011. november 30. 20:05
Válasz erre
An-26-6
An-26-6
An-26-5
An-26-5

Szia!

Ezt találtam, sok szegecset nem rajzoltak rá.

Üdv.:Neo
kopcos 364164 2011. november 30. 16:39
Válasz erre
Én már alig várom hogy itt kerregjenek...:-)
kopcos 364163 2011. november 30. 16:26
Válasz erre
19
19

Kis érdekesség szerintem agy MI-8 amit eltalált egy RPG-7-es...
happy 364162 2011. november 30. 15:01
Válasz erre
me109  gh24zw4tzw4
me109 gh24zw4tzw4
me109  magy-,,15,,
me109 magy-,,15,,
me109  magy-,,15,,-2
me109 magy-,,15,,-2

Nemrég találtam.
zoli1989 364161 2011. november 30. 00:16
Válasz erre
Jóhát, ezeket írták:

"Azidőtájt halgattam a Live ATC-t és egy többszőr visszatérő forgalmazás ra lettem figyelmes egy elég hangos háttérzajjal rendelkező jármű és az irányítók között. A szolnoki időjárás felől érdeklődött, nem tűnt túl ismerősnek mifelénk és elég sokszor elhangzott a " Sir" szó a beszélgetés alatt meg mintha lett volna némi amcsi akcentus is."

"Jól hallottad!

Amerikai helikopterek(Black Hawk) érkeztek Szolnokra.

Közös gyakorlat lesz a héten. :)"

Emiatt kérdeztem csak :)
JammyDodger 364160 2011. november 30. 00:06
Válasz erre
zoli1989 364159 2011. november 29. 23:47
Válasz erre
Nemtudom, én is csak hallottam egy másik fórumon. Akkor ezek szerint nem igaz ?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.