/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
piratvitorla 364222 2011. december 13. 10:13
Válasz erre
Sziasztok
Még egy dolog az UH-1N költségeihez:
Ha okosan csináljuk (nem pazarlóan) ez a képesség a mentőhelizésben, a rendőrségnél és a katasztrófa elhárításban is alkalmazható. Akkor már eloszlik a költség (pl. nem kell civil Mi-2-est bérelni tűzoltásnál).
Ezekre mind alkalmas lenne a dokumentumok alapján is (FLIR, MEDEVAC képesség).
üdv
Zoli
piratvitorla 364221 2011. december 13. 10:10
Válasz erre
Sziasztok
Tisztán harci helikopter egyre kevesebb ország engedhet meg magának.
Európában: kb 5-7 ország...
Zoli
Cirpo 364220 2011. december 13. 09:47
Válasz erre
Márpedig ez benne van a pakliban.
Szinte nulla az esélye annak, hogy a kiöregedő Mi-24-esek helyett egy újabb, tisztán támadó, támogató feladatkörű harci helikoptert vegyünk. Szép álom az Apache a légierőben, vagy a Tigra, esetleg a Mi-35, de vélhetően a Huey-k beszerzésével a Mi-24-esek cseréje, leváltása is megoldódik.
romeo 364219 2011. december 13. 08:25
Válasz erre
Ezt azért kérdezem, ha netán a Mi-24-est is UH-1N-el szeretnék helyettesíteni.
romeo 364218 2011. december 13. 08:25
Válasz erre
Ezt azért kérdezem, ha netán a Mi-24-est is UH-1N-el szeretnék helyettesíteni.
romeo 364217 2011. december 13. 08:20
Válasz erre
Hivatalos a magyar UH-1N-kérelem

htka.hu/2011/12/12/hivatalos-a-magyar-uh-1n-kerelem/
piratvitorla 364216 2011. december 13. 06:50
Válasz erre
Szia
1. Ki tudja, hogy ebből a valóságban mit kéne kifizetnünk és mit lehetne például segélyként letudni... A MH évente kap katonai segélyt az USÁ-tól...
2. Azért a Mi-8/17 és a Mi-24 tovább éltetése se lenne olcsó: kéne egy szimulátor, alkatrészek, kiképzés... Nem kevés dolog kéne a rendszerbe... Pláne, ha FLIR-t, éjjellátót és mindent tartalmazna a készlet MINDEN gépre és személyzetnek.
üdv
Zoli
Kamovos 364215 2011. december 12. 23:11
Válasz erre
Kb ez a Google fordítása annak, amit az amerikaiak kiadtak az UH-1N-ről.
Csak azért, hogy mindenki tudja mit kapunk a 426 mil dollárért.

Védelmi Biztonsági Együttműködési Ügynökség NEWS RELEASE

Sajtóközlemény On the web:
Az interneten: http://www.dsca.mil http://www.dsca.mil Media/Public Contact:
Média / Public Kapcsolat: Charles Taylor (703) 601-3859
Charles Taylor (703) 601-3859 Paul Ebner (703) 601-3670
Paul Ebner (703) 601-3670 Transmittal No. 11-43
Továbbítási szám 11-43 Hungary – UH-1N Helicopters

Magyarország - UH-1N helikopterek WASHINGTON, Dec. 8, 2011 – The Defense Security Cooperation Agency notified Congress Dec. 6 of a WASHINGTON, december 8, 2011 - A Biztonsági Együttműködési Ügynökség Defense értesítette kongresszusa december 6. Egy possible Foreign Military Sale to the Government of Hungary for the modification and inspection of 32 UH-1N esetleges külföldi katonai Eladó a Magyar Kormány számára a módosítás és az ellenőrzés a 32 UH-1N Utility Helicopters and associated equipment, parts, training and logistical support for an estimated cost of $426 Utility helikopterek és a kapcsolódó berendezések, alkatrészek, képzés és logisztikai támogatás becsült költsége 426 $ million. millió. The Government of Hungary has requested a possible sale of the modification and inspection of 32 UH-1N A magyar kormány kérte a esetleges értékesítése a módosítás és az ellenőrzés a 32 UH-1N Utility Helicopters and 20 T-400 spare engines being provided as grant Excess Defense Articles (EDA). Utility Helikopterek és 20 T-400 tartalék motor is megadták a támogatást felesleges Defense cikkének (EDA). Also Is provided are Forward Looking Infrared Radar, Night Vision Devices, simulators, spare and repair parts, support amennyiben az előretekintő infravörös radar, éjjellátó eszközök, szimulátorok, tartalék alkatrészek és javítás, támogatás and test equipment, publications and technical documentation, personnel training and training equipment, US és vizsgálati eszközök, kiadványok és műszaki dokumentáció, a személyzet képzése és képzési eszközök, USA Government and contractor engineering, technical and logistics support services, and other related elements of Kormány és a kivitelező mérnöki, műszaki és logisztikai támogató szolgáltatások, és egyéb kapcsolódó elemei logistical and program support. logisztikai és programok támogatása. The estimated cost is $426 million. A becsült költsége 426.000.000 $. This proposed sale will contribute to the foreign policy and national security of the United States by helping to Ez a javasolt eladó hozzájárul a külpolitika és a nemzetbiztonság az Egyesült Államok azáltal, hogy improve the military capabilities of Hungary and furthering NATO standardization and interoperability between javítsa a katonai képességek Magyarország és előmozdítása a NATO szabványosítás és az interoperabilitás között United States and other NATO allies. Egyesült Államok és más NATO-szövetségesek. The proposed sale will help improve Hungary's overall ability to conduct humanitarian and search and rescue A javasolt eladó hozzájárul a magyarországi általános képességét a humanitárius keresési és mentési medical evacuation missions. egészségügyi evakuálási feladatok. The proposed sale would further enhance and enable interoperability with US A javasolt eladás tovább növeli, és lehetővé teszik az együttműködést az USA Armed Forces and other coalition partners in the region. Fegyveres Erők és más koalíciós partner a térségben. Similar items have not previously been provided to Hasonló tételt korábban nem nyújtott Hungary. Magyarországon. The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region. A javasolt értékesítése a berendezés és a támogatás nem változtatja meg az alapvető katonai egyensúlyt a térségben. The prime contractor will be the US Navy, Naval Air Systems Command. A fővállalkozó lesz az amerikai haditengerészet, Naval Air Systems Command. There are no known offset Jelenleg nincs ismert eltolás agreements proposed in connection with this potential sale. javasolt megállapodások ezzel kapcsolatban a potenciális eladó. Implementation of this proposed sale will require multiple US Government and contractor representatives to Megvalósítása a javasolt eladási lesz szükség több amerikai kormány és a kivitelező képviselői travel to Hungary for one week intervals, semi-annually, for a period of three years for program and technical Magyarországra utazik, egy hetes időközönként, félévente, egy három éves program, valamint a műszaki reviews, and training and maintenance support. véleménye, valamint képzési és fenntartási támogatást. There will be no adverse impact on US defense readiness as a result of this proposed sale. Nem lesz káros hatással az Egyesült Államok védelmi készen eredményeképpen a javasolt eladó. This notice of a potential sale is required by law and does not mean the sale has been concluded. Ez a közlemény egy esetleges értékesítés törvény írja elő, és nem jelenti az értékesítés kötöttek. -30-
Kamovos 364214 2011. december 12. 22:50
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Hát ha neked igazd van, (és miért ne hinnék neked!) az 5 millás eredeti árban, akkor nekünk nem csak az új árát kell kifizetni az öregeső technikáér, de azon kívűl darabonként még tőbb mint 8 millát!
Ez azért ellgondolkodtató jelenlegi csőd helyzetünkben, akkor mikor Afganisztán ingyen kapja az orosz helikopterekettőlük!
Csak emlékeztető képpen: 426 millió dollár/32db UH-N = 13,3125 millió dollár.
Hát valahogy nem erről volt szó!

Ilyen feltételk mellett én azt mondom dugják fel maguknak!

De ha mégis azt akarják, hogy magyar katonák talicskázzák a sz@rt az ő érdekeikért, akkor ők adjanok hozzá talicskát és lapátott.

Ja!
És most nem az UH-1N-el van bajom!
Mert az jó lenne!
DE!
Csak a Mi-8, MI-17 mellé, és nem helyette!

Üdv: kamovos
Kamovos 364213 2011. december 12. 22:38
Válasz erre
Szerintem az államnak sem kellene!
balaton 364212 2011. december 12. 20:18
Válasz erre
Helló!

Drága hobbi. Nem rendszeresítem a típust :-)
piratvitorla 364211 2011. december 12. 19:44
Válasz erre
Szia
Az gépenként bő tíz millió dollár.
Kb egy új gép ára.
És a járulékos költség kb annyi mint a gép ára.
4-5 évnyi full logisztika nem olcsó, normálisan üzemeltetve az orosz se olcsóbb...
Egyébként eredetileg az UH-N-t 5 millió USD/db áron árulták (ezeket).
Tehát kb stimmel...
Zoli
balaton 364210 2011. december 12. 19:10
Válasz erre
Korrigálom magam: 8 millió euró a szállítási költs.
balaton 364209 2011. december 12. 19:09
Válasz erre
426 millió dollárba kerül a 32db UH-1N?
Csak emlékeztetőül: 400db M1A1 Abrams-et kapnak a görögök és a cikk szerint csak 8 millió dollár a szállítási költség. http://www.haborumuveszete.hu/rovatok/fegyverek/lo/400_amerikai_abrams_harckocsi_erkezhet_gorogorszagba/

Ennyire drága a pilótaképzés és az infrastruktúra kiépítése? Vagy a szállítást már lezsírozták egy haveri céggel?
piratvitorla 364208 2011. december 12. 18:16
Válasz erre
Sziasztok
Már megint megy a számháború :)
Nem is akarok belebonyolódni.
Egy dolog:
Afganisztánban leginkább a Mi-8/17 és a Chinook vált be. Szerintem leginkább a teljesítménytartalékuk miatt (például már a Mi-24 is necces jó pár helyen, bár annak nem dolga külső területen leszállni). Az afgánoknak ezért nem való UH-1...
üdv
Zoli
index 364207 2011. december 12. 17:11
Válasz erre
A németek azok, akik csak igazán szaroznak a gépek árával. Az eredeti darabszámot csökkentették is. Azért írtam az NH-90et, hogy legyen mivel összehasonlítani. Háromszor annyiba kerül, mint egy minyó.
sulyid 364206 2011. december 12. 16:46
Válasz erre
Azért az NH-90 és a minyó két külön kategória... Ráadásul az NH-90 eléggé kiforratlan még + a németek már csak azért se nagyon szaroznak a gépek árával, mert részben a hazai ipart támogatják vele.
index 364205 2011. december 12. 16:36
Válasz erre
Bocsánat, a 20 millió euros ár az Argentín gépekre értendő.
index 364204 2011. december 12. 16:35
Válasz erre
Hát nem tudom. Szerintem az oroszok már jó ideje nem adnak semmit nyomott áron, pláne nem az amerikaiaknak. A haditechnika szerint 25 millió dollár, ami kb.: 20 millió euro,
vagyis 10 millió/darab. 300ft/euro-val számolva 10*1 000 000*300= 3*10 a 9-ediken, az 3 milliárd forint/ darab. Ez egybevág azzal, amit Magó károly ír. 

Csak az összehasonlítás kedvéért, a németek 4,6 milliárd euroért vesznek 122db NH-90-et, 300Forint/ euro árfolyamon számolva ez nekem kb.: 11 milliárd forintra jön ki darabonként.
sulyid 364203 2011. december 12. 15:50
Válasz erre
Hát az afgán gépeket kicsit nyomott áron vették, mert pl a horvátok többet fizettek érte... ráadásul az afgán és iraki gépeket átadás előtt még át is építették... A 2 friss gyártású argentin gép került összesen 25 millió euróba.

ui: érdeksség: az UH-1 gyártója nem adott meg max óraszámot a gépek repült idejének esetében... tehát egy uh-1 addig repül, amíg repképes...
index 364202 2011. december 12. 15:36
Válasz erre
98 milliárdból szerintem igenis lehetne új gépben gondolkodni.
A Magó cikkben az írja ,hogy 3,6 milliárdért/darab vettek az amerikiak mi171-et az amerikaiak az afgánoknak. 36-40-ből, akkor kijönne 10 darab a fennmaradó közel hatvan milliárdot pedig az üzembe állítás kiadásaira lehetne fordítani. Már ha lenne ennyi pénz erre, és valószínű nem is lesz. Mond, ha valamit rosszul gondoltam.
sulyid 364201 2011. december 12. 15:25
Válasz erre
"Ennyi pénzből új gépek is kijönnének, ha nem is 32 darab."

Szép álmokat...
index 364200 2011. december 12. 15:24
Válasz erre
Ja, hogy így érted. Amit felsoroltál az is nagyon kevés, de hogy ez nem mind hadra fogható, ez elég szégyen. Igazából mindegy is, ilyen kevés eszköz nem jelent túl nagy erőt. Ilyenkor felmerül bennem, hogy mi értelme az egésznek. Mondjuk a mi-24 üzemben tartásának, ha egyszerre 2-3 darab bevethető a kilencből. Operett-hadsereg, ez van nekünk sajnos.
romeo 364199 2011. december 12. 15:12
Válasz erre
A Gripenből 14 db van, -de mennyi tud egy időben felszállni? -no ez a minősített...
index 364198 2011. december 12. 15:07
Válasz erre
Köszönöm, fogalmam sem volt  erről.
Ez azért vicces, mert gripenből 14 darab van, és ezt mindenki tudja. Akkor most kikotyogtam egy minősített adatot? Az még érthető lenne, hogy a műszerek, felszerelések azok, de a darabszám? Egy helikopter létezését nehéz eltitkolni. Na mindegy, az oroszok pontosan tudják, hányat javítottak. 
index 364197 2011. december 12. 14:56
Válasz erre
Én úgy értelmezem, hogy ez az összeg az egész csomag költsége, az ők szempontjukból. Amibe a helikopterek értékét is beleértik. Ha lenne ennyi pénz ilyen célra, biztos nem ezt választanák. Ennyi pénzből új gépek is kijönnének, ha nem is 32 darab.
romeo 364196 2011. december 12. 14:52
Válasz erre
Üdv!
"Jelenleg hány helikopter aktív? Mármint nem papíron."

Mivel az "aktív" minősített adat, nem fogja senki itt a fórumon megírni.

Papíron:
Mi-24V...7 db
Mi-24P...2 db
Mi-8T...3 db (+2 finn)
Mi-17...5 db
Mi-17N...2 db

A nemrég még használt 3 db Mi-24D-t már nem számítom ezek közé.
index 364195 2011. december 12. 14:41
Válasz erre
Az a valószínűtlen, hogy 32 db gépet képes lenne üzemben tartani a honvédség. Jelenleg hány helikopter aktív? Mármint nem papíron. Ennyi géphez elég sok pilóta kellene, akiknek a fizetése sem lenne kis összeg. Nem beszélve arról, hogy az UH-1N is kerozinnal működik. A PG-nek annyi, az már nem fog feltámadni sajnos. Viszont tényleg jó lenne, ha nem kéne mindenért Moszkvába hordani a gépeket, kevésbé lennénk kiszolgáltatottak az oroszoknak. Bármilyen fegyverzet, vagy plusz felszerelés elég valószínűtlen. A honvédség a minimumot célozza meg mindenben. 
Rumcájsz_52 364194 2011. december 12. 14:15
Válasz erre
Muzzy
Az egyik tényleg körte, de a másik inkább dinnye! Én mind a kettőt szeretem, de ha én nem is szeretném, attól még szükség van mindkettőre.
Üdv R.
Levix 364193 2011. december 12. 14:00
Válasz erre
98 milliárd forint? He? Amikor jövőre még 200 milliárdos kiigazításról beszél a Zorbán? Ugyan mennyi ennek a realitása?
sulyid 364192 2011. december 12. 13:24
Válasz erre
Szerény tudásom szerint itt szó sincs kikonzerválásról, mert ezeket a gépeket most vonták ki...
romeo 364191 2011. december 12. 13:09
Válasz erre
Az UH-1N-en lehetne az új HYDRA 70mm-es lézerirányítású rakétát alkalmazni?
Muzzy 364190 2011. december 12. 13:06
Válasz erre
Egy két ellentmondást érzek a cikkben.
Senki nem vitatja, hogy a Mi-8/17 egy NAGY szállító helikopter, és szükség van MELLETTE kisebb helikopterekre. De azért ne hasonlítsuk össze a két helikoptert, mert az igaz, hogy mindegyik gyümölcs, de az egyik körte, a másik alma, más feladatokra. Teljesen más a teherbírása a két gépnek, ezért az, hogy a hatótáv és sebesség kb. ugyan akkora, nem oszt, nem szoroz, de a terhelhetősége 2T/4T 13fő/24fő elég jelentős eltérés. (Vagy amikor menteni kell az embereket nem mindegy, hogy hány hordágyat lehet felrakni a gépre. Elismerem, kutatásra, összeköttetése jóval olcsóbb lenne az UH üzemeltetése, még azt is mondom, elférhetne nálunk, de NEM A MI-8/17 HELYETT. (bár éppen a kutató mentő funkciót is meg kell venni hozzá, ha jól értem a cikket :(
A cikk alapján majd megvehetjük a karbantartáshoz szükséges eszközöket, jó pénzért.
Milyen munkahely-teremtésről beszélünk? Ha a PG-t nem hagyták volna tönkremenni, nem lennének javítási gondjaink,a meglévő helik nagyjavítását, karbantartását itthon is biztosítani tudnánk.
Az is érdekes, ha 5-ször olcsóbb az UH üzemeltetése (kisebb teljesítményű helikopteré természetes, hogy olcsóbb) akkor az amik az afgánoknak miért is a Mi-17-eseket veszik meg az UH helyett? Nem a saját ipart támogatja vele, hanem az oroszt? Egy Trabant üzemeltetési költségei jóval alacsonyabbak, mint egy nagyobb kategóriájú autó és senki sem akarja összehasonlítani a kettő üzemeltetési költségeit, mert nem egy súlycsoport.
Még egyszer, nem azt mondom, hogy nem férnének el, de nem a MI-8/17 kiváltására.
A másik, nem mindegy mivel nem repülünk, ha nincs kerozinra (sem) pénz?
Muzzy
Tibcsi 364189 2011. december 12. 12:39
Válasz erre
Maguk a gépek ingyenben vannak.

De a kikonzerválás, a szállítás, az üzembe állítás, az általunk kívánt módosítások, műszerezettség beépítése, a hajózó és a műszaki személyzet kiképzésének költsége mind, mind minket terhel. Ez az ár még így is jutányosnak mondható... 

Legalábbis ez áll a cikkben, ha jól emlékszem. :)
romeo 364188 2011. december 12. 12:31
Válasz erre
A fegyverzetről (70mm rakétablokk, MINIGUN) mér nem írnak semmit?
Kamovos 364187 2011. december 12. 12:28
Válasz erre
Ezekszerint, 426 millió dollár!
Még jó, hogy ingyen kapjuk!
romeo 364186 2011. december 12. 11:50
Válasz erre
The_Ori 364185 2011. december 12. 00:02
Válasz erre
kopcos 364184 2011. december 11. 23:39
Válasz erre
UH-1N hírek.Nos ma találtam...:-) Aztán majd meglátjuk a többit.Ha valaki fordítaná is...megkérném.www.dsca.mil/PressReleases/36-b/2011/Hungary_11-43.pdf
Vackor 364183 2011. december 11. 18:55
Válasz erre
A Bü-181 Bestman-ból a magyar légierő 1942-1945 között 23 darabot üzemeltetett, jelzésük I-701-től indult (Bonhardt-Sárhidai-Winkler). Talán volt közöttük olyan is - erre utalhat a horogkereszt festésének "megmaradása" - amelyet a németektől használtan kaptunk. A Me-109-esek között is volt olyan, ahol a német felségjeleket festették át magyar színekre - több-kevesebb sikerrel.
Elnar 364182 2011. december 11. 18:32
Válasz erre
Érdekes a teljes szabálytalanság rajta:
a kereszt nem a szám közepén, hanem tőle külön, nemzeti trikolór teljes hiánya, horogkereszt, abból is polgári (ha jól látom a vörös sávot körülötte)... A stencilezett sárga szám betűstílusa megegyezik a G-9+35-ös Ar 96-oséval.
Horvath_Balazs 364181 2011. december 11. 18:11
Válasz erre
Hiánypótló fénykép (legalábbis számomra)! Köszönet érte!
Csodabogár2 364180 2011. december 11. 15:41
Válasz erre
Sziasztok!

UH-1 fanoknak, illetve ellenzőknek ajánlom figyelmébe a legújabb Aranysasban, Magó Karcsi tollából megjelent szenzációs okfejtegetést és leírást az UH-1 és a Magyar Légierő kapcsolatáról. Több, mint meggyőző.

üdv

bp
romeo 364179 2011. december 11. 15:21
Válasz erre
Üdv Pilotka!

Tényleg jó, eddig még nem láttam.
Elnar 364178 2011. december 11. 15:12
Válasz erre
Wow!
Ez szép fogás. Milyen kiadványból van ?
pilotka 364177 2011. december 10. 17:29
Válasz erre
huaf bu-181
huaf bu-181

Mit találtam!
romeo 364176 2011. december 8. 19:57
Válasz erre
Remélem, a 6200,6206 és 6215 is tovább fog repülni ...
MAtti 364175 2011. december 8. 18:49
Válasz erre
Üdv!
Már elkezdték a finnektől kapott Mi-8-asok berepülését!
legiero.blog.hu/2011/12/08/finnek_magyarositva
Elnar 364174 2011. december 7. 18:52
Válasz erre
Az eredetit hívták 14K-nak a WM-et meg K-14A/B-nek. Legalábbis én így tudom.
miles 364173 2011. december 7. 18:41
Válasz erre
Biztos? AZ eredeti is K-14-es volt?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.