<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Altengernagy | Adatlap | 364314 | 2011. december 18. 14:39 | ![]() | |
a gépről fotó segít? vagy konkrétan a szín kódja, száma kellene... Előzmény: (364310) piratvitorla 2011. december 18. 07:53 | |||||
pilotka | Adatlap | 364313 | 2011. december 18. 13:37 | ![]() | |
Revell 350-es a RAL 5013 | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364312 | 2011. december 18. 13:08 | ![]() | |
Köszi Akkor legalább nem kell kutyulni, nem gondoltam volna Zoli | |||||
Sasvarju | Adatlap | 364311 | 2011. december 18. 09:53 | ![]() | |
Lufthansa kék. Ennek a RAL 5013 felel meg. A Revell kiadta. Nem tudom a számát. Egészen sötétkék. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364310 | 2011. december 18. 07:53 | ![]() | |
Sziasztok Szerintetek a magyar kékszínű Bf-108-as milyen színű volt pontosan? És milyen színnel lehetne megfesteni? (leginkább Humbrol, Revell amivel dolgozok) Köszi Zoli | |||||
búza | Adatlap | 364309 | 2011. december 17. 18:16 | ![]() | |
Szerintem nem kell ahhoz tíz év! | |||||
G400CDI | Adatlap | 364308 | 2011. december 17. 17:13 | ![]() | |
Szerintem nem repülőképes példányt kár lenne venni, két hónap múlva úgyis lesz olyan példány... Tíz év múlva meg lesz 2 repülőképes, meg 30 nem repülőképes. | |||||
romeo | Adatlap | 364307 | 2011. december 17. 08:43 | ![]() | |
Üdv! Épp most olvastam a 32 db UH-1N-ről, tehát 30 db repképes és 2 db nem repképes -oktatási feladatokra | |||||
Nyugger | Adatlap | 364306 | 2011. december 16. 20:27 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 364305 | 2011. december 16. 13:06 | ![]() | |
"Az összhaderőnemi parancsnok elmondta még, a magyar katonaság erősítése kapcsán szóba jött amerikai helikopter-beszerzés óriási technikai fejlődést jelentene a honvédségnek. Domján László szerint a gépek ugyan használtak, de ragyogó állapotban vannak, és még húsz-huszonöt évig üzemeltethetőek. Ebben az ügyben azonban tárcaszinten hoznak majd döntést, az nem az összhaderőnemi parancsnok kompetenciája - mondta Domján László vezérőrnagy a 180 percben. " forrás: www.hirado.hu/Hirek/2011/12/16/07/Domjan_ragyogoak_a_kiszemelt_amerikai_helikopterek.aspx | |||||
Altengernagy | Adatlap | 364304 | 2011. december 15. 21:59 | ![]() | |
Ez az amire több ismerősöm is azt mondta, mert ez már nem a haderő részére lesz, hanem annak megszüntével az ország rendfenntartó-rendőri-antiterror népnevelő mittudoménmi "önvédelmi" erő mindenes eszközei lesznek csupán másodlagos katonai(jellegü) bevethetőséggel... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364303 | 2011. december 15. 21:27 | ![]() | |
Azért a flotta jelentős része (Mi-8) már igencsak cserére érett... üdv | |||||
kopcos | Adatlap | 364302 | 2011. december 15. 20:54 | ![]() | |
Sejted már...?Ezért is ez a sok UH...Valószínű hogy ezekkel akarnak sok mindent megoldani.Katonai,mentős,katasztrófavédelem,rendőri feladatok...A MI típusnak lehet már integetni.Lehet az oroszok ezeket is vissza vásárolják a le állítottakkal együtt szerintem. | |||||
romeo | Adatlap | 364301 | 2011. december 15. 20:40 | ![]() | |
"A Magyar Honvédség szállítóhelikopter képességének jövőbeni helyzetét elemezve elérkezett az idő annak eldöntésére, hogy egy jelentős beruházással még nagyjából 10 éven keresztül fenntartsuk a keleti típusú helikoptertechnikát, vagy pedig új lehetőségeket keresve, az összeget egy más típusú rendszer meghonosítására fordítsuk" forrás: www.kormany.hu/hu/honvedelmi-miniszterium/hirek/ne-otletszeruen-nyilatkozzon-az-mszp-a-honvedelemrol A fenti idézet utal a jelenleg használt szovjet helikopterek közeli sorsára ... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364300 | 2011. december 15. 20:33 | ![]() | |
Ritkán ismerem el a HM igazát, de mos teljesen így van - szerintem... Azért elgondolkodtató: kinek is lenne rossz, ha nyugati technika jönne orosz helyett? Kinek a haverjai mit javítanak jó pénzért? | |||||
Altengernagy | Adatlap | 364299 | 2011. december 15. 19:55 | ![]() | |
cirkusz... de mi lenne hagynánk az egészet a p...ába? vagy csak engem lehet cenzurázni? | |||||
kopcos | Adatlap | 364298 | 2011. december 15. 19:47 | ![]() | |
Már vártam mikor jön a kontra.www.honvedelem.hu/cikk/29443/ne-otletszeruen-nyilatkozzon-az-mszp-a-honvedelemrol... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364297 | 2011. december 15. 16:52 | ![]() | |
ja és a robinson átgondolt vol mi? | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364296 | 2011. december 15. 16:26 | ![]() | |
Sziasztok Ezt még hazafelé gondoltam: - Szerintem addig hiába megy a "számháború" amíg azt se tudjuk mennyit kéne fizetni... - Azért olyan képességek kerülnének be a rendszerbe amik ilyen költségekkel járnak. pl szerintetek mennyibe kerül egyetlen NVG berendezés? És hány kéne? Ha csak 10 millió forinttal és 100 hajózóval számolunk csak az kapásból 1 milliárd forint. És szerintem ma már 10-ért nem kapsz modern NVG berendezést, nemhogy repülésben használhatót (beszéltem illetékesekkel; mondtam is az összegekre: vazzeg, egy ház ára van a kezemben?) üdv Zoli | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364295 | 2011. december 15. 16:22 | ![]() | |
Na erre kinyílik a bicska a zsebemben: pont ők pofáznak? Amúgy belülről látva - minden kérdőjel ellenére - szerintem az UH-1N az elmúlt kb 20 év legátgondoltabb és legjobban előkészített beszerzés tervezete. A Gripen program eszement csúcsbombázó koncepciója és a soha nem használt, de kifizetett légi utántöltési képesség kinek is az ötlete volt? üdv Zoli | |||||
makettes | Adatlap | 364294 | 2011. december 15. 15:01 | ![]() | |
Sziasztok! Van valakinek fényképe magyar Yak-18-ról katonai számmal az oldalán? Előre is köszi! üdv.makettes | |||||
romeo | Adatlap | 364290 | 2011. december 15. 12:34 | ![]() | |
Üdv! Tiltakozás az UH-1N helikopter-beszerzés ellen: os.mti.hu/hirek/72379/ne_otletszeruen_dontsenek_haditechnikai_eszkozok_beszerzeserol | |||||
Kamovos | Adatlap | 364286 | 2011. december 14. 21:11 | ![]() | |
Sziasztok! Jut eszembe! Mibe is kerül akkor egy repült óra, ha a beszerzési ára 424 millió dollár? Matek! 426000000/9000=47333,3' De dollár, és még nem töltöttünk bele kerozint sem! Feltéve, ha menet közben nem ugrik be valami cumi. Jelenlegi számítások alapján ez 11132248.32Ft/óra Hát... Ez egy úri mulatságnak tűnik ismét! Azért számoljátok át ti is, mert már késő van, és nem vagyok egy Pataki fejszámoló. Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 364285 | 2011. december 14. 20:55 | ![]() | |
Szia piratvitorla! Hát ezt a 25 év 9000 órát sem hiszem, hogy komolyan gondolja valaki! Némi matek! 9000óra/25év alatt, az 360óra! Vagyis 360óra/12 hó-val az 30 óra havonta! Mindez egy ekipázsra számolva! Ez azt jelenti, hogy nem hogy kiképzésre kevés! De még a kint megszerzett jogsik megtartására is kevés! Ha nem egy ekipázs repüli a 30 gépet, márpedig nem egy fogja, hanem mondjuk 10 ekipázs, akkor az 3 óra havonta! Na ez a vicc! Üdv: kamovos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364284 | 2011. december 14. 20:17 | ![]() | |
Sziasztok Azért az UH-1N-et az osztrákok is még jó ideig üzemeltetni akarják... Csak nem itthoni feltételek mellett :) Ott gyorsan lehúznák a rolót :) üdv | |||||
Levix | Adatlap | 364283 | 2011. december 14. 19:27 | ![]() | |
10 év múlva úgyis olyan drága lesz az üzemanyag, hogy csak pár ország engedheti meg magának a keró égetést. | |||||
Kamovos | Adatlap | 364282 | 2011. december 14. 19:09 | ![]() | |
Stziasztok Bár mennyi órát lehet repülni állapottól függően! Haha! Aztán majd ők mondják meg, nekünk hogy mikor elég állapot szerint! Eleve nem új hajtóművekkel érkeznek! Ki tudja melyikben mennyi idő van már most! Mi van Pl: ha a főreduktor bekötési csomópontjai elkezdenek megrepedezni anyag fáradás miatt? Mennek a kukába a sárkányok? Vagy a faroktartó kezd repedezni? Frikciós tengely rögtön körbe tekeredik a törzsön, és viszi a lapátokat is Mert ugye ezek, nem Orosz tervezésűek, és nincsenek hossztartók, csak körbe van tekerve a lemez mint a kályhacső. Szóval ez a 25 éves üzemeltetés egy új gépnél normális, de egy ilyen korú technikánál azért kérdéses! Aztán meg ha most csak legyintünk arra amit eddig írtam! Akkor azt még így halkan megkérdezném, hogy a csirkecombokat miért nem tudtuk állapot szerint üzemeltetni? Miért kellett olyan hamar kidobálni őket? Mert azok még mind repkedhetnének mint az önfeledt molylepkék. Üdv: kamovos | |||||
romeo | Adatlap | 364281 | 2011. december 14. 18:44 | ![]() | |
másképp: 25 év múlva a szomszédaink már pilóta nélküli helikoptereket fognak használni, mi meg az UH-1N-t ... :) | |||||
romeo | Adatlap | 364280 | 2011. december 14. 18:39 | ![]() | |
Hát, szerintem azért erős, mert 25 év múlva európai viszonylatban retro heliket fogunk használni. | |||||
silent8 | Adatlap | 364279 | 2011. december 14. 18:38 | ![]() | |
Ja, hogy 25 év alatt akarnak 9000 órát lerepülni? Na így már tényleg erős... Bár ha 30 gépre leosztod, akkor végülis elhúzható addig.. | |||||
silent8 | Adatlap | 364278 | 2011. december 14. 18:35 | ![]() | |
Állítólag, nem rep. időhöz kötötte a gyártó a gép használhatóságát, hanem állapothoz. Ha rendben van és rep. képes, akkor elméletileg korlátlan ideig használható... | |||||
The_Ori | Adatlap | 364277 | 2011. december 14. 18:33 | ![]() | |
9000óra/25év= 360 óra/év Ez sok vagy kevés vagy miért "erős"? | |||||
romeo | Adatlap | 364276 | 2011. december 14. 18:20 | ![]() | |
Üdv! Minimum 25 évig használhatnánk az UH-1N-t, azért ez kissé erős ... forrás: www.parlament.hu/irom39/04222/04222-0001.pdf | |||||
makettes | Adatlap | 364275 | 2011. december 14. 18:17 | ![]() | |
Köszi srácok a segítséget! | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364274 | 2011. december 14. 17:11 | ![]() | |
Szia Meg nem megy le 10 m-re megnézni, hogy az most pl. magyar vagy szlovák T-72-es... Mert azért ne gondolja senki hogy az elektronika stb 100%-osan megoldja ezeket a dolgokat... üdv Zoli | |||||
silent8 | Adatlap | 364273 | 2011. december 14. 16:46 | ![]() | |
Így van! És ezek mellett valami biztos kísérné a hk-kat. A légtér oltalmazása? Hiába többfeladatú a gripen, azért máris nem lesz olyan mozgékony 2 maveric, 2 amraam, és 2 sidewinder után. Manőverező légiharc? Az amraam mondjuk távolról minusz 2 ellen repülőt jelent. Azért nem hiszem, hogy a katonai vezetés is komolyan gondolja, hogy a gripenekre lehet bízni a páncélelhárítás képességet. Hiába vonják ki a szlovákok a tankjaikat. Ez csak egy gesztus,hogy ne sz...k be, nem rohanjuk le Magyarországot tankokkal... | |||||
sanyi | Adatlap | 364272 | 2011. december 14. 16:31 | ![]() | |
De a Mil légijármű technikai cég termékeitől nem... Talán nem véletlen hogy a Hip és a Hind a legelterjedtebb helikopterek, mindkettőt legalább 60-60 ország használja, ami nem biztos hogy a véletlen és a megvesztegetések eredménye. Csak egy példa: Brazília. Lett volna pénz nyugatira és nem is agyaltak volna hogy embargó, de mégis a Hind legújabb verzióját választották. Mondjuk angol Szarvastehenet nem fogunk látni egy ideig, de úgy vélem, hogy ez egy átkozottul jó gép. Nem érdemes összehasonlítani az Apache-csal, Cobra-val és Tiger-rel, mert ez a gép is elvisz annyi fegyverzetet - és mégy nyolc katonát a raktérben. Ez szerintem óriási előnye. | |||||
Pilu | Adatlap | 364271 | 2011. december 14. 16:19 | ![]() | |
És az ellenség 20 harckocsiját mi és mennyi kíséri a levegőben? :) | |||||
silent8 | Adatlap | 364270 | 2011. december 14. 15:56 | ![]() | |
Mindemellett, én is a frissítés pártján állok. Minél előbb szabadulni kellene bizonyos orosz technikáktól... | |||||
silent8 | Adatlap | 364269 | 2011. december 14. 15:55 | ![]() | |
Na azért elég erős a maveric rakétákkal felszerelt Gripent potens páncéltörő eszköznek nevezni. Csak gondold végig, hogy mondjuk 20 harckocsiból álló ellenség átlépi az országhatárt, és a 14 gripenből 2 készültségi, mondjuk 2 legyen éppen valamilyen javításon. Marad 10. Na a tíz gripen összesen 20 mavericet tud elcipelni. A megállításukra elhasznált pénzmennyiség írdatlan magas lenne. Míg a 24-es ha jól tudom 2-2 sturm rakétát hordozhat. Ami ha szerencsénk van, akkor 4 tank kilövését jelenti per heli. Vagyis 5 heli elbánik a 20 tankkal. De legyen benne egy kis csavar, és legyen 6 mi-24-es. Azért 6 kopter levegőbe emelése biztos kevesebbe kerül, mint 10 gripené... | |||||
p-51 | Adatlap | 364268 | 2011. december 14. 15:25 | ![]() | |
Mi, magyarok nem. | |||||
p-51 | Adatlap | 364267 | 2011. december 14. 15:24 | ![]() | |
Ezzel senki nem vitatkozik, csak nincs rá szükség. | |||||
romeo | Adatlap | 364266 | 2011. december 14. 14:41 | ![]() | |
Szerintem a Mi-24 a honvédség leghatékonyabb páncéltörő eszköze (leszámítva a Maverickkel felszerelt Gripent). | |||||
Freddy | Adatlap | 364265 | 2011. december 14. 14:37 | ![]() | |
,,Az a háború, amire a Mi-24-et tervezték, nem lesz megvívva." Lehet, de azért Afganisztánban, Csecsenföldön és Csernobilban is jó hasznát vették. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364264 | 2011. december 14. 11:23 | ![]() | |
Murmuc | Adatlap | 364263 | 2011. december 14. 11:11 | ![]() | |
Bocs a link lemaradt: www.scribd.com/doc/72471954/Hungarian-Air-Force-English | |||||
Murmuc | Adatlap | 364262 | 2011. december 14. 11:10 | ![]() | |
Üdv Makettes! A 108-ast illetőleg, Punka György szerint volt. G.351-től 7db | |||||
romeo | Adatlap | 364261 | 2011. december 14. 11:02 | ![]() | |
Jak-52 és An-26 további sorsáról hallani valamit ? | |||||
pilotka | Adatlap | 364260 | 2011. december 14. 10:11 | ![]() | |
makettes! talán igen: abban az időben nem nagyon okumentáltak semmit. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364259 | 2011. december 14. 09:46 | ![]() | |
Sziasztok Most találtam egy másik honlapon, máshonnan idézték: "Az illetékes amerikai ügynökség (DSCA) 426 millió dollárban állapította meg a "csomag" értékét, ez a felső határt jelöli, a teljes és végleges árat 7-10 év alatt kell kifizetnie a honvédelmi tárcának; a kongresszusi jóváhagyás esetén 2012 januárjában magyar szakemberek utaznak az amerikai partnerhez, hogy a részletes ajánlatról és a tényleges árról tárgyaljanak. A HM a januári tárgyalásokat követően kaphatja meg az amerikai kormány módosított javaslatát, amelynek elfogadására a magyar kormánynak 60 nap áll majd rendelkezésére" Zoli |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |