/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Murmuc 364328 2011. december 19. 22:58
Válasz erre
Solo 364327 2011. december 19. 22:49
Válasz erre
Légierő és szárazföld most is van nálunk. :) Csak a parancsnokságunk összhaderőnemi.
Lásd Sáfár tábornok urunk beosztása : légierő haderőnem főnöke.
Neked ezt tudnod kellene. :)
Murmuc 364326 2011. december 19. 22:45
Válasz erre
piratvitorla 364325 2011. december 19. 22:00
Válasz erre
Szia
Az AIR FORCE is használja még terv szerint 2021-ig és a leállított példányokból ők is kapnak...

Az ARMY és a MARINES haderőnemek, ugyanúgy mint az AIR FORCE, NAVY és a COAST GUARD.
(fegyvernemek: pl. harckocsizó, lövész, légideszant, hadászati bombázó, tengeralattjáró, harcászati vadász stb.)

Mint nálunk volt régebben a szárazföld és a légierő (meg a logisztika, amiről a világon máshol nem hallottam :)  )...  

üdv
Zoli
silent8 364324 2011. december 19. 21:06
Válasz erre
Szia! Azt, hogy már csak néhány teljesít szolgálatot, azt úgy értette, hogy az ARMY-nál, de a MARINES-nél még nagy számban használják. Ha minden igaz, az ARMY és a MARINES 2 különböző fegyvernem, saját különálló légierővel, helikopterekkel. De az "együtt dolgozás" is megy nekik... :)
miles Christi 364323 2011. december 19. 20:47
Válasz erre
P1110543.JPGWM 14K
P1110543.JPGWM 14K

Urak! Tud valaki még fotót, vagy egyéb infót erről a kuriózumról? esetleg festési mintát...
Előre is kösz.
romeo 364322 2011. december 19. 19:19
Válasz erre
Remélem készít Valaki fotókat a finn minyók repüléséről...
romeo 364321 2011. december 19. 19:17
Válasz erre
Üdv!

"A Magyar Honvédségnek ma tíz Mi-8-as helikoptere van, a két Finnországtól kapott Mi-8-ast ezen a héten állítják hadrendbe és kedden végre is hajtják Szolnokon az első nyilvános repülésüket. Ezek a gépek az üzemidejük lejártáig, 2014-ig teljesíthetnek szolgálatot, majd kivonják őket a hadrendből."

-HOPPÁ EZ HOLNAP VAN !

index.hu/belfold/2011/12/19/helikopter/
piratvitorla 364320 2011. december 19. 14:54
Válasz erre
Amúgy a wikipédiát (onnan van az index adata) már sokan leírták ezen a honlapon...
Olvasd el az UH-1-es részt a cikkből: 

"már csak néhány UH–1-es teljesít szolgálatot, de a tengerészgyalogság ma is is nagy számban használja"
:))

Kellemes ünnepeket
Zoli
piratvitorla 364319 2011. december 19. 14:51
Válasz erre
Szia

Nem akarok számháborúzni, de:
2,5 millió dollárért kb. egy nagyjavítást kapsz meglévő gépre+esetleg némi modernizációt VAGY használt gépet nagyjavítva.
Korábban kb 3,5-5 millió USD volt darabja, most a nagy kereslet miatt kb 8-10 millió USD/db. Éjjellátó, repidő, alkatrész, éjjellátó, szimulátor, javítási kapacitás létrehozása, GPS, NATO-rádió, NATO transzponder, átképzés stb. nélkül.

Valaki lentebb 2 milliárd forintot írt 3 db Mi-24 nagyjavítására, ez is megerősíti ezeket az értékeket!

üdv
Zoli
Lali 364318 2011. december 19. 14:22
Válasz erre
index.hu/belfold/2011/12/19/helikopter/ Ez a cikk fenomenális, leírják hogy a Mi-17-es csak 2,5 millió dollárba kerülne ha vennénk az oroszoktól, illetve az is leírják, hogy mennyivel nagyobb a teherbírása stb. Nos a kormány inkább elkölt 460 millió dollárt leélt Huey-kra aminek fele akkora a teherbírása mint a Mi-8/17-nek, bár biztos nagyon "modernek". Számoljunk csak 460/2,5=184 darab MI-17-es jönne ki az amerikaik leélt vasainak logisztikázási és kiegészítők címen lebegtetett összegéből! Ha csak 50-et vennénk a Mi8/17-ből akkor még jutna harcihelikopterre is, vagy esetleg tankra...

Okos, okos ismét olyan emberek döntenek, akiknek fingjuk sincs a honvédelemről és a megvalósításához szükséges eszközökről!
piratvitorla 364317 2011. december 18. 20:12
Válasz erre
Szia
Köszi a segítséget.
Tesóm pesti.
25-én jönnek hozzánk, majd beszélek vele, hogy mikor lenne neki OK...
A gép úgyse most készül majd, még van pár projekt betervezve... Most pl. KC-135 (is) készül.
Még egyszer köszi, majd kereslek
Zoli
Z63 364316 2011. december 18. 20:02
Válasz erre
piratvitorla!
Azért azt a Lufthansa kéket egy kis szürkével törd meg, mert az az RLM kék, amivel a Taifunt festették, egy kicsit sápadtabb, legalábbis a Monogram színkönyv szerint. De,ha adsz egy postacímet, kapsz egy Tamiya XF-50 Field Blue enamel színt, ami a RAF kiszolgáló járműveinek kékje és szerintem léptékhelyesen jobb alap, mint a Lufthansáé. Kifejezetten egy döglött sötét, szürkéskék. Lakkbenzinnel hígitható, jobb, mint a Revell festék. Csak a postaköltséget kérem, ez kb.350 Ft. A festék teli tégely. Ha pesti vagy, akkor pedig személyesen átveheted. Tel.: 06/20 342 41 08
Üdv,Z63
piratvitorla 364315 2011. december 18. 14:58
Válasz erre
Egyelőre csak az jutott eszembe, hogy milyen festék is kéne.
Majd gyűjtök képeket.
Ha kell segítség látom itt úgyis sok szakember van :)
Köszi
Zoli
Altengernagy 364314 2011. december 18. 14:39
Válasz erre
a gépről fotó segít? vagy konkrétan a szín kódja, száma kellene...
pilotka 364313 2011. december 18. 13:37
Válasz erre
piratvitorla 364312 2011. december 18. 13:08
Válasz erre
Köszi
Akkor legalább nem kell kutyulni, nem gondoltam volna
Zoli
Sasvarju 364311 2011. december 18. 09:53
Válasz erre
Lufthansa kék. Ennek a RAL 5013 felel meg.
A Revell kiadta. Nem tudom a számát.
Egészen sötétkék.
piratvitorla 364310 2011. december 18. 07:53
Válasz erre
Sziasztok
Szerintetek a magyar kékszínű Bf-108-as milyen színű volt pontosan?
És milyen színnel lehetne megfesteni? (leginkább Humbrol, Revell amivel dolgozok)
Köszi
Zoli
búza 364309 2011. december 17. 18:16
Válasz erre
G400CDI 364308 2011. december 17. 17:13
Válasz erre
Szerintem nem repülőképes példányt kár lenne venni, két hónap múlva úgyis lesz olyan példány...
Tíz év múlva meg lesz 2 repülőképes, meg 30 nem repülőképes.
romeo 364307 2011. december 17. 08:43
Válasz erre
Üdv!

Épp most olvastam a 32 db UH-1N-ről, tehát 30 db repképes és 2 db nem repképes -oktatási feladatokra
Nyugger 364306 2011. december 16. 20:27
Válasz erre
romeo 364305 2011. december 16. 13:06
Válasz erre
"Az összhaderőnemi parancsnok elmondta még, a magyar katonaság erősítése kapcsán szóba jött amerikai helikopter-beszerzés óriási technikai fejlődést jelentene a honvédségnek. Domján László szerint a gépek ugyan használtak, de ragyogó állapotban vannak, és még húsz-huszonöt évig üzemeltethetőek. Ebben az ügyben azonban tárcaszinten hoznak majd döntést, az nem az összhaderőnemi parancsnok kompetenciája - mondta Domján László vezérőrnagy a 180 percben. "

forrás: www.hirado.hu/Hirek/2011/12/16/07/Domjan_ragyogoak_a_kiszemelt_amerikai_helikopterek.aspx
Altengernagy 364304 2011. december 15. 21:59
Válasz erre
Ez az amire több ismerősöm is azt mondta, mert ez már nem a haderő részére lesz, hanem annak megszüntével az ország rendfenntartó-rendőri-antiterror népnevelő mittudoménmi "önvédelmi" erő mindenes eszközei lesznek csupán másodlagos katonai(jellegü) bevethetőséggel...
piratvitorla 364303 2011. december 15. 21:27
Válasz erre
Azért a flotta jelentős része (Mi-8) már igencsak cserére érett...
üdv
kopcos 364302 2011. december 15. 20:54
Válasz erre
Sejted már...?Ezért is ez a sok UH...Valószínű hogy ezekkel akarnak sok mindent megoldani.Katonai,mentős,katasztrófavédelem,rendőri feladatok...A MI típusnak lehet már integetni.Lehet az oroszok ezeket is vissza vásárolják a le állítottakkal együtt
szerintem.
romeo 364301 2011. december 15. 20:40
Válasz erre
"A Magyar Honvédség szállítóhelikopter képességének jövőbeni helyzetét elemezve elérkezett az idő annak eldöntésére, hogy egy jelentős beruházással még nagyjából 10 éven keresztül fenntartsuk a keleti típusú helikoptertechnikát, vagy pedig új lehetőségeket keresve, az összeget egy más típusú rendszer meghonosítására fordítsuk"

forrás: www.kormany.hu/hu/honvedelmi-miniszterium/hirek/ne-otletszeruen-nyilatkozzon-az-mszp-a-honvedelemrol

A fenti idézet utal a jelenleg használt szovjet helikopterek közeli sorsára ...
piratvitorla 364300 2011. december 15. 20:33
Válasz erre
Ritkán ismerem el a HM igazát, de mos teljesen így van - szerintem...
Azért elgondolkodtató: kinek is lenne rossz, ha nyugati technika jönne orosz helyett? Kinek a haverjai mit javítanak jó pénzért?
Altengernagy 364299 2011. december 15. 19:55
Válasz erre
cirkusz... de mi lenne hagynánk az egészet a p...ába? vagy csak engem lehet cenzurázni?
kopcos 364298 2011. december 15. 19:47
Válasz erre
piratvitorla 364297 2011. december 15. 16:52
Válasz erre
ja és a robinson átgondolt vol mi?
piratvitorla 364296 2011. december 15. 16:26
Válasz erre
Sziasztok
Ezt még hazafelé gondoltam:

- Szerintem addig hiába megy a "számháború" amíg azt se tudjuk mennyit kéne fizetni...

- Azért olyan képességek kerülnének be a rendszerbe amik ilyen költségekkel járnak.
pl szerintetek mennyibe kerül egyetlen NVG berendezés? És hány kéne? 
Ha csak 10 millió forinttal és 100 hajózóval számolunk csak az kapásból 1 milliárd forint. És szerintem ma már 10-ért nem kapsz modern NVG berendezést, nemhogy repülésben használhatót (beszéltem illetékesekkel; mondtam is az összegekre: vazzeg, egy ház ára van a kezemben?)

üdv
Zoli
piratvitorla 364295 2011. december 15. 16:22
Válasz erre
Na erre kinyílik a bicska a zsebemben: pont ők pofáznak?

Amúgy belülről látva - minden kérdőjel ellenére - szerintem az UH-1N az elmúlt kb 20 év legátgondoltabb és legjobban előkészített beszerzés tervezete.

A Gripen program eszement csúcsbombázó koncepciója és a soha nem használt, de kifizetett légi utántöltési képesség kinek is az ötlete volt?

üdv
Zoli
makettes 364294 2011. december 15. 15:01
Válasz erre
Sziasztok!
Van valakinek fényképe magyar Yak-18-ról katonai számmal az oldalán?
Előre is köszi!
üdv.makettes
romeo 364290 2011. december 15. 12:34
Válasz erre
Üdv!

Tiltakozás az UH-1N helikopter-beszerzés ellen:

os.mti.hu/hirek/72379/ne_otletszeruen_dontsenek_haditechnikai_eszkozok_beszerzeserol
Kamovos 364286 2011. december 14. 21:11
Válasz erre
Sziasztok!

Jut eszembe!
Mibe is kerül akkor egy repült óra, ha a beszerzési ára 424 millió dollár?

Matek!

426000000/9000=47333,3'
De dollár, és még nem töltöttünk bele kerozint sem!
Feltéve, ha menet közben nem ugrik be valami cumi.
Jelenlegi számítások alapján ez 11132248.32Ft/óra
Hát...
Ez egy úri mulatságnak tűnik ismét!

Azért számoljátok át ti is, mert már késő van, és nem vagyok egy Pataki fejszámoló.

Üdv: kamovos
Kamovos 364285 2011. december 14. 20:55
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Hát ezt a 25 év 9000 órát sem hiszem, hogy komolyan gondolja valaki!

Némi matek!

9000óra/25év alatt, az 360óra!
Vagyis 360óra/12 hó-val az 30 óra havonta!
Mindez egy ekipázsra számolva!

Ez azt jelenti, hogy nem hogy kiképzésre kevés!
De még a kint megszerzett jogsik megtartására is kevés!

Ha nem egy ekipázs repüli a 30 gépet, márpedig nem egy fogja, hanem mondjuk 10 ekipázs, akkor az 3 óra havonta!

Na ez a vicc!

Üdv: kamovos
piratvitorla 364284 2011. december 14. 20:17
Válasz erre
Sziasztok
Azért az UH-1N-et az osztrákok is még jó ideig üzemeltetni akarják... Csak nem itthoni feltételek mellett :) Ott gyorsan lehúznák a rolót :)
üdv
Levix 364283 2011. december 14. 19:27
Válasz erre
10 év múlva úgyis olyan drága lesz az üzemanyag, hogy csak pár ország engedheti meg magának a keró égetést.
Kamovos 364282 2011. december 14. 19:09
Válasz erre
Stziasztok

Bár mennyi órát lehet repülni állapottól függően!
Haha!
Aztán majd ők mondják meg, nekünk hogy mikor elég állapot szerint!
Eleve nem új hajtóművekkel érkeznek!
Ki tudja melyikben mennyi idő van már most!
Mi van Pl: ha a főreduktor bekötési csomópontjai elkezdenek megrepedezni anyag fáradás miatt?
Mennek a kukába a sárkányok?
Vagy a faroktartó kezd repedezni?
Frikciós tengely rögtön körbe tekeredik a törzsön, és viszi a lapátokat is
Mert ugye ezek, nem Orosz tervezésűek, és nincsenek hossztartók, csak körbe van tekerve a lemez mint a kályhacső.

Szóval ez a 25 éves üzemeltetés egy új gépnél normális, de egy ilyen korú technikánál azért kérdéses!

Aztán meg ha most csak legyintünk arra amit eddig írtam!

Akkor azt még így halkan megkérdezném, hogy a csirkecombokat miért nem tudtuk állapot szerint üzemeltetni?
Miért kellett olyan hamar kidobálni őket?
Mert azok még mind repkedhetnének mint az önfeledt molylepkék.

Üdv: kamovos
romeo 364281 2011. december 14. 18:44
Válasz erre
másképp: 25 év múlva a szomszédaink már pilóta nélküli helikoptereket fognak használni, mi meg az UH-1N-t ... :)
romeo 364280 2011. december 14. 18:39
Válasz erre
Hát, szerintem azért erős, mert 25 év múlva európai viszonylatban retro heliket fogunk használni.
silent8 364279 2011. december 14. 18:38
Válasz erre
Ja, hogy 25 év alatt akarnak 9000 órát lerepülni? Na így már tényleg erős... Bár ha 30 gépre leosztod, akkor végülis elhúzható addig..
silent8 364278 2011. december 14. 18:35
Válasz erre
Állítólag, nem rep. időhöz kötötte a gyártó  a gép használhatóságát, hanem állapothoz. Ha rendben van és rep. képes, akkor elméletileg korlátlan ideig használható...
The_Ori 364277 2011. december 14. 18:33
Válasz erre
9000óra/25év= 360 óra/év

Ez sok vagy kevés vagy miért "erős"?
romeo 364276 2011. december 14. 18:20
Válasz erre
Üdv!

Minimum 25 évig használhatnánk az UH-1N-t, azért ez kissé erős ...

forrás: www.parlament.hu/irom39/04222/04222-0001.pdf
makettes 364275 2011. december 14. 18:17
Válasz erre
Köszi srácok a segítséget!
piratvitorla 364274 2011. december 14. 17:11
Válasz erre
Szia
Meg nem megy le 10 m-re megnézni, hogy az most pl. magyar vagy szlovák T-72-es... Mert azért ne gondolja senki hogy az elektronika stb 100%-osan megoldja ezeket a dolgokat...
üdv
Zoli
silent8 364273 2011. december 14. 16:46
Válasz erre
Így van! És ezek mellett valami biztos kísérné a hk-kat. A légtér oltalmazása? Hiába többfeladatú a gripen, azért máris nem lesz olyan mozgékony 2 maveric, 2 amraam, és 2 sidewinder után. Manőverező légiharc? Az amraam mondjuk távolról minusz 2 ellen repülőt jelent.
Azért nem hiszem, hogy a katonai vezetés is komolyan gondolja, hogy a gripenekre lehet bízni a páncélelhárítás képességet. Hiába vonják ki a szlovákok a tankjaikat. Ez csak egy gesztus,hogy ne sz...k be, nem rohanjuk le Magyarországot tankokkal...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.