/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Murmuc 364483 2012. február 11. 14:40
Válasz erre
messerschmitt-bf-108b-2-royal-hungarian-air-force-g351-overall-rlm-24-blue-g355-rlm-747576-inc-resin-detail-parts-172-
messerschmitt-bf-108b-2-royal-hungarian-air-force-g351-overall-rlm-24-blue-g355-rlm-747576-inc-resin-detail-parts-172-

Bár ezen a festési útmutatón található alsó részen világos kék festés a 355-ösről, de erről a gépről is csak egységes sötétkék képet láttam!
Murmuc 364482 2012. február 11. 13:52
Válasz erre
Me-108-ai
Me-108-ai

Üdv!
Mivel a Taifunaink eredeti német festést kaptak, így nem hiszem hogy más lett volna mint az eredeti.
makettes 364481 2012. február 11. 12:53
Válasz erre
Sziasztok!
Szerintetek a magyar Me-108-as gépek alja is sötétkék volt?
üdv.makettes
piratvitorla 364480 2012. február 9. 20:38
Válasz erre
köszi a képeket
pintair 364479 2012. február 9. 19:37
Válasz erre
45 után sorban
45 után sorban
A96p1
A96p1
Hangay_22
Hangay_22
45 után sorban_4
45 után sorban_4
04
04
45 után sorban_3
45 után sorban_3
45 után sorban_2
45 után sorban_2

Én is szeretnék segíteni!
lacipapa 364478 2012. február 9. 08:21
Válasz erre
Szia!
Ha ilyet akarsz építeni,a HAD-nál van ilyen (kör alakú)matrica!
Horvath_Balazs 364477 2012. február 9. 06:15
Válasz erre
7-1
7-1
7-2
7-2
10 Kecskemét 1950-09-01
10 Kecskemét 1950-09-01
12 1949 Simon archív
12 1949 Simon archív
Avia C-2B 1 Simon archív
Avia C-2B 1 Simon archív
Avia C-2B 2 Simon archív
Avia C-2B 2 Simon archív
G-354 1949-10 Simon archív
G-354 1949-10 Simon archív
magyar Avia C-2B-k
magyar Avia C-2B-k

Sziasztok! Ezeket a képeket találtam. A fotók egy része Migi kolléga gyűjtéséből, más része Simon Laci barátom archívumából, harmadik része pedig az Internetről származik.
Tibor 364476 2012. február 8. 15:57
Válasz erre
Tisztelt rajongóink és leendő támogatóink!
Az Ég Katonái Hagyományőrző Egyesület és a Honvéd Bajtársi Klub Pápa szeretné megmenteni közeli múltunk repülő eszközeit, hogy unokáink is láthassák, min repült annak idején a nagypapa. E nemes kezdeményezéshez a Veterán Repülők is csatlakoztak. Ennek érdekében fogalmazódott meg, hogy az idén egy-egy Mig-21-est és Mi-24-est fel kellene újítani és kiállítani Pápa Bázisrepülőtéren a tavaly rendbetett Mig-23-as mellé. A nemes cél kivitelezésére vannak önfeláldozó kollégák, akik a felújítási (festési) munkálatokat elvégeznék, viszont a festékek, hígítók, felhordó eszközök pénzbe kerülnek, amelyekre - a Honvédség mai állapotában – állami fedezetre nem számíthatunk. A Mi-24-es (109 oldalszámú) festésére szükség van 400.000.- Ft-ra, melyeket adományokból szeretnénk összeszedni (sajnos más lehetőségünk nem igazán van). Kérlek Benneteket, hogy a nehéz gazdasági helyzet ellenére, ki-ki lehetősége és szíve szerint támogassa a hagyományőrző célt, hogy ne legyen az enyészeté ennek a nagyszerű repülő technikának szerencsés példánya. A felújított gépek a csatolt meghívó szerinti időpontban, 2012. 09. 15-én lesznek felavatva és méltó megemlékezés keretében megünnepelve Pápa Bázisrepülőtéren.
Hozzájárulásokat a OTP 11773487- 00668602 – 00000000 számlaszámra lehet küldeni átutalással, vagy személyesen Gödri Dezső nyá. repülő alezredesnél leadni.
Bajtársi és Baráti Üdvözlettel: Gödri Dezső nyá. repülő alezredes MVRSZ VREVE veszprémi elnök Veszprém, 2012. február 01.
piratvitorla 364475 2012. február 7. 18:22
Válasz erre
Szia
Azt én is megköszönném...
üdv
makettes 364474 2012. február 7. 07:11
Válasz erre
Szia!
Érdekel!
üdv
Horvath_Balazs 364473 2012. február 7. 06:32
Válasz erre
Szia! Én úgy tudom, a háború után csak egy Ar 96B repült magyar színekben, a G-361 jelzésű. Sajnos erről még nem láttam fotót. Ellenben a csehszlovák gyártású Avia C-2B gépekről van pár felvétel, ha esetleg érdekel.
makettes 364472 2012. február 6. 21:02
Válasz erre
Sziasztok!
Ha esetleg lenne valakinek fotó háború utáni ,magyar Ar-96B-ről,kérem dobja fel ide.
Előre is köszi!
üdv.makettes
juge75 364470 2012. február 6. 09:01
Válasz erre
Nem tudom, ha egy szobor kiállítás, vagy festménykiállítás nézne így ki, tele mocsokkal, piszokkal...
A kiállított eszközöket drága pénzen rendbe tették és vállalták az állag megóvásukat, tárolásukat.
Ezek az utókornak lettek megtartva.
Szégyen, hogy most így néznek ki.
Ezt nem szabadott volna engedni, idáig fajulni!
Szép dolog, hogy megtekinthetöek, az is hogy vigyázzák őket, ne lopják szét( hadtörténeti múzeum tulajdonai).
De a károkozásáért, állag megóvásért kizárólag ők a felelősek.
Ha a Nemzeti Múzeumban így néznének ki a kiállított dolgok, fejek hullanának!
Miggyuri 364469 2012. február 6. 07:45
Válasz erre
Ez nem pénzkérdés. Odafigyelés és a múlttal szembeni alázat, a FIZETŐ látogatókkal szembeni kötelezettség-vállalás kérdése. Nem más! Vasas a víz? Az! Ezzel locsolják a kiállított repülőket? Igen, ezzel! Sz.rul néz ki? Igen!
A többi duma. Nem sértődni kell, hanem tenni - ha másért nem, a Tisztelt Közönség megfelelő kiszolgálása (ha már fizet) érdekében , hogy most a kiállítás jó hírnevét ne is említsem. (Most mondjam, hogy égő a vörös rozsdával fedett alumínium-madarak látványa?)
Miggyuri
pintair 364468 2012. február 5. 21:18
Válasz erre
Belépődíj..hahahahaha! Én évente járok benne!, legálisan, kifizetve a díjat. Nosztalgiázni, fotózni, és jól érezni magam, mert ez a hobbim. Most csak azért álltam meg ott, mert a munkám arra vitt. Nem akartam hinni a szememnek, hogy nyár eleje óta ennyit romlott a helyzet. Naaa, nem ezekből a pénzekből fussa, futná állagmegóvásra, remélem nem mondtad, gondoltad komolyan. Cseppents ki egy cseppet egy veder vízből, annyi hányada a belépődíjak a ráfordítható pénzekből neki ott. Remélem valaki felhívja a figyelmét eme eszmefuttatásokra és észbe kap, vagy bezárhatja az egészet. Ennyi volt, majd mindet elviszik LHSN-ra, ott meg talán lesznek még elhivatott lelkek. Ja, egy a kuckó a kemencével, a honvédséggel együtt él az egész!...

P.Á.
Planes 364466 2012. február 5. 18:07
Válasz erre
Kedves Árpád! Csak azt szerettem volna vázolni,ha esetleg kifizetjük a belépőt,akkor több pénz jutna állagmegóvásra. Semmi mást! Bocsánat! Üdv.! Eses Sándor
Neo954 364465 2012. február 5. 11:30
Válasz erre
Sziasztok!

Teljes mértékben egyetértek veletek!
Személyes tapasztalatom az, hogy kívülről minden "szép" tiszta, de például az utánégetőterek, és a szívócsatornák tele vannak szeméttel, mikor ott van 5 méterre a kuka! Legalább a gondnok beleshetne néha és kis irtókapával kihuzigálhatná a Kólásflakonokat...
Arról nem is beszélve, hogy a 21 F-13-on le van szakadva a bal alsó futóakna ajtó, nem hiszem, hogy nincs egy darab 6os csavar anyával és máris a helyén lenne a dolog, és nem a látogatónak (nekem) kellene visszatenni a helyére...

Üdv.:Neo
túrósbatyu 364464 2012. február 5. 09:29
Válasz erre
Köszönöm a segítségeteket!
Még nagyon messze vagyok attól, hogy a festésen kelljen gondolkozzak. Amúgy szerintem nagyon szép a készlet, csak a gép belső feléről eltüntetni azokat a fránya öntési hibákat és az üzemanyagtartály bemélyedéseit, hát az nem egyszerű. És már csak egy hónapom van rá, hogy elkészüljön, ajándék lesz.
Addig is jó hógolyózást és hólapátolást (fújj) mindenkinek, üdvözlettel:
Gábor
búza 364463 2012. február 4. 23:06
Válasz erre
Pintérrel azóta vagyok elfogult - magyarul utálom - mióta bemutattak róla egy filmet, amin keltetett és hízlalt "vadkacsákat" lövöldöztetett a vendégeivel halomra valami házi vízpartján és a mészárlást nem átallotta vadászatnak nevezni! A rá bízott értékekkel manapság ugyanebben a szellemben garádálkodik.
Kamovos 364462 2012. február 4. 23:04
Válasz erre
Ja!

Még mielőtt még resetelnék egyet magamon!

Pintair!

Neked meg teljesen igazad van!

Na most reset!
Vagyis... Joccak!
Kamovos 364461 2012. február 4. 22:59
Válasz erre
Sziasztok!

Én azzal kezdeném, hogy azt a kertész vénájút elzavarnám erdőt telepíteni!
Nem igaz, hogy nem veszi észre senki, hogy olyanra költenek ami nem oda való!

Kezdte az őrültje azzal, hogy a múzeumból botanikus kertet csinál!
Emlékezetek csak a tujákra, amiktől a végén már nem lehetett semmiről teljes képben fotót csak részleteket!
Ez vajon mennyibe kerülhetett?

Aztán be telepítette a drága automata öntöző rendszert, ami a vasas vízzel beterített mindent!
Ez mibe került?
És Mibe fog kerülni a szándékos károkozás okozta károk helyreállítása!

Amiket felsoroltam, az egy sem azért történt, mert nincs pénz az állagmegóvásra!
Ez mind egyik emberi butaság, trehányság, és felelőtlenség eredménye!

Ki ment egy biztosítékom, majd holnap jövök!

Joccak!
pintair 364460 2012. február 4. 22:43
Válasz erre
én
én

Sándor!

búza is jól beszél! helikopterre telik?, milliós festményekre meg aranyozott bútorra telik?, rongyot rázni telik?, amire meg ígéretet tett az meg le van sz...va? Én már évekkel ezelőtt szóltam ott, ennyit ért. Nem telik egy akármilyen elven működő vastalanítóra? Kívülről könnyű? ha bemegyek, akkor is olyanok, sőt elveszi az ember kedvét a látogatástól. Ivánéknál legalább összerogynak,nem teszik a vizuális élményt még rombolóbbá. Itt azt teszik, lássa csak a világ ezt is: mi magyarok romboljuk saját értékeinket. SIRALMAS: én ezekből igen-igen sokat láttam repülni 14 éven át, még a kecskeméti toronyban ültem. Sándor! te talán tudsz valamit?, ami miatt ilyenek? Hirdessen kommunista hétvégéket a milliárdos, mint a Szolnoki Múzeum, ha nincs kapacitás megőrizni az állagukat. Remek is, hogy elvitték innen a Jak-11-et!

Demokrácia van...elmondtam a véleményemet, senkit nem sértettem meg, de ha kimoderálnak emiatt, újra bemásolom.

Pintér Árpád Kecskemét
juge75 364459 2012. február 4. 22:43
Válasz erre
Minden 17-es, ami szállítóként érkezett, ezt a festést viselte, nagyszerűen meg lehetett különböztetni a Mi-8-tól is, messziről.
Pale green és vöröses barna volt a színük amíg (a PG-ben) át nem festették őket a szabvány Binarin sárga-zöld-kék (alul) színekre.
búza 364458 2012. február 4. 22:17
Válasz erre
Szia!
Szerintem, ha valamit rám bíznak, vagy vállalom a megőrzését, akkor köteles vagyok annak épségére vigyázni! Ha nem tudok, akkor viszont feltartom a kezem és csinálja az, aki képes rá. Vasas vízzel múzeumi értékeket locsolni, ráadásul úgy, hogy a fű is barna tőle - ez nem a megőrzés jó példája!
Üdv: Búza
Planes 364457 2012. február 4. 19:53
Válasz erre
Hja! A kerítésen kívülről kritizálni, könnyű!Nem könnyű. Nem ildomos:-((( Üdv! Planes
Wedge 364456 2012. február 4. 19:38
Válasz erre
Sziasztok!

Keresnék 1/72-es JU-52-hez HA-DUR jelzéses (Horty) matricát. A gyártónak (HAD) most nincs, utánajártam. Ha lenne valakinek elfekvőben és megválna tőle, kérem jelezze az adatlapomon lévő email címen.

Üdv!
Zoli
sanyi 364455 2012. február 4. 15:17
Válasz erre
Te jó Isten...
Szerintem hamarosan találkozok velük munkahelyemen - öntöde... Mekkora gyűjtemény volt és mennyire lelkesen mondták hogy ott jó helyük lesz, mert gondjukat viselik majd. A kamufestéses Draken annak idején elbizonytalanított, de most már tudom hogy csak odébb tolták a szétrohadásukat.
pintair 364454 2012. február 4. 14:48
Válasz erre
Kecel 2012 jan (1)
Kecel 2012 jan (1)
Kecel 2012 jan (3)
Kecel 2012 jan (3)
Kecel 2012 jan (4)
Kecel 2012 jan (4)
Kecel 2012 jan (5)
Kecel 2012 jan (5)
Kecel 2012 jan (6)
Kecel 2012 jan (6)
Kecel 2012 jan (7)
Kecel 2012 jan (7)
Kecel 2012 jan (8)
Kecel 2012 jan (8)
Kecel 2012 jan (9)
Kecel 2012 jan (9)
Kecel 2012 jan (10)
Kecel 2012 jan (10)

Siralmas állapotban vannak a vasas locsolóvíztől Kecelen a vasmadarak 2012 januárjában...valahol szégyellni való a Pintér Művek részéről, dehát... kit is érdekelne!
piratvitorla 364453 2012. február 4. 10:52
Válasz erre
Ja és ha a Zvezdából csinálsz Mi-17-est (701, 702, 703, 704, 705) akkor:
- vágd le az infracsapda vetőt
- ne rakd fel a mellékelt rakétablokkokat. (magyar gépeken csak UB-32-est használunk illetve szállításra láttam már üresen függesztve a 24-es B-8-asát is... )
Más most nem jut eszembe
üdv
piratvitorla 364452 2012. február 4. 10:48
Válasz erre
Szia

Azért, mert az volt az eredeti színük: 701, 702, 703, 704, 705.
Utána PG-s színük volt.
A 701, 704 most kicsit másmilyen festéssel van ellátva (nekik ez már a 3. festési variációjuk)...

A 17P-k (PP-k) (706, 707)eredeti színe olyasmi, mint a 24-esek eredeti színe: szürke+zöldesszürke (ezt nem tudom pontosan, csak sejtem).
Most PG-s színeik vannak.

A Mi-8-asok közül a ruszki eredetűek zöld + kékesszürke festéssel jöttek. Később PG-s festést kaptak.
Pár gép felül háromszínű festést kapott egy időre: kb. földbarna színt is fújtak rá...

Az ex-iraki Mi-8-asok itthon a hadseregbe kerüléskor rögtön PG-s festést kaptak. Az iraki festés után és a PG-s előtt pár gép szép színes festést is kapott, mert civilbe el akarták adni őket.

A Mi-9-es festése mint a Mi-17 PP-k (eredeti, utána PG-s).

PG-s festésen a mostani színkombinációt értem...

Persze tévedhetek is...

üdv
Zoli
túrósbatyu 364451 2012. február 4. 10:00
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek az infokat! Akkor elkezdhetek fabrikálni egy tartályt... A képgaléria szerint ez a 701-es oldalszámú gép volt.
A HAD féle NATO MiG-29-es matricaíven van hozzá matrica, innen jött az ötlet, hogy megépítsem. Van ott festési leírás is, érdekes, hogy ott valami egészen csúnyácska sötétbarna és fakó világos zöld mintázatot adnak meg hozzá, de a képek szerint "hagyományos tarka" színű volt ez is. üdv Gábor
Daala 364450 2012. február 3. 19:53
Válasz erre
Meg azért sem lehet 706, 707, mert azokon nincs nyílás a padlón a belső teherzár leengedéséhez, a képen pedig ott van ez a bizonyos ajtó.
piratvitorla 364448 2012. február 3. 19:47
Válasz erre
piratvitorla 364447 2012. február 3. 19:46
Válasz erre
piratvitorla 364446 2012. február 3. 19:46
Válasz erre
Szia
Ez itt többé-kevésbé egy kutató-mentő gép belseje.
Méghozzá valamelyik 17-es (a pilótafülke hátuljáról ítélve: nem látom a csörlő kötelét). 701, 702, 703, 704 vagy 705. (a 706/707-ben baloldalt elől belül van a csörlő és másmilyenek az ablakok is).
Bár nem túl jó kép sajnos...

Tehát az ominózus tárgy egy belső kiegészítő tüzelőanyag tartály.
Természetesen kiszerelhető, alapban nincs benne. Itt a hatótávolság (repülési idő) növelése miatt van benn.
Ugyanilyen tartály a Mi-8-asokba is szerelhető, kivéve az utasszállító gépeknél. 
Lehet bele még egyet tenni a jobboldalra is.
A 17-esek közül a 706/707 Mi-17P-be - ha jól emlékszem csak a baloldalra lehet szerelni (azok voltak a PP zavarógépek).
Láthatóak a csövek is. 
A modernizált 703, 705 már külső póttartállyal is felszerelhető (olyannal ami a 24-esen is van).

üdv
Zoli
Kamovos 364445 2012. február 3. 19:46
Válasz erre
Szia túrósbatyu!

Pót üzemanyag tartály!
Bármikor kivehető, illetve vissza építhető, feladat függvényében.
Kutató mentő szolgálatos lehet, a felszerelése alapján.

De, remélem a szolnoki kollégák, még tudnak hozzá tenni egy kis infót.

Üdv: kamovos
túrósbatyu 364444 2012. február 3. 19:30
Válasz erre
mi17-5
mi17-5

Sziasztok,
most kezdek el egy Zvezda Mi-17-est építeni. Azt szeretném megkérdezni, hogy az itt a makettinfon, fotók között található 701-es oldalszámú masina teherterében mi az a nagy sárga tartály? Esetleg pótüzemanyag, vagy valami mentesítő vegyszer vagy oltószer? Mindig is benne volt? A többi berendezési tárgy alapján (mintha hordágyak lennének) talán valamilyen egészségügyi feladatra volt szánva a gép
Előre is köszönöm, üdv Gábor
Elnar 364443 2012. január 25. 12:38
Válasz erre
(Bocsánat. Nem vagyok annyira képben a szakkifejezésekben. Azt hittem a rádli is az átvágódás egy fajtája)
J_K 364442 2012. január 25. 11:44
Válasz erre
Nem. A grafikán egy standard 74/75/76-ot látsz.
A D-k gyárilag 70/71/65-el jöttek ki. Spanyolországban kaptak más festést is, illetve a megmaradt, és később kiképzésre használt példányokat nagyjavításkor általában átfestették 71/02/65-re. A magyar példányok vagy "magyartarka" (barna,zöld,szürke)/65, vagy 61/62/63/65 színűek voltak.
piratvitorla 364441 2012. január 25. 11:17
Válasz erre
rossz minőségű talaj - felázott reptér: amit írtam: időjárás
Meg akkoriban sem a gépeknél sem a pilótáknál nem volt általános dolog a műszerrepülés (kiképzés, felszerelés)...
üdv
TAMÁS78 364440 2012. január 25. 07:01
Válasz erre
Nem akarok nagyon beleokoskodni, de az átvágódás inkább a rossz minőségű talaj eredménye szokott lenni. A nyomtávból és a (viszonylag) kis géptömeghez képest nagy nyomatékú motorból és légcsavarból inkább startrádli adódik, vagy "nem szabályos" hárompont-leszállás (egyik főfutó-farokfutó-szárnyvég). :)

Okoska
Elnar 364439 2012. január 24. 23:41
Válasz erre
Ja persze!
Nem tudom miért, de azt hittem vasúton hozták őket :) Pedig logikus, hogy átrepülik. Igen, már beugrott hogy a messer nyomtávja kicsi, ezért instabil, és gyakran átvágódik.
Murmuc 364438 2012. január 24. 23:16
Válasz erre
tiha-uav
tiha-uav

Üdv Juge75!
Azt hiszem itt nem erről van szó.
Ezeknek az UAV típusú gépeknek ez a sajátossága, éppen azért amiért a Messerschmitt 109-eseknek is. Könnyű szerkezetű szárnyuk nem tette lehetővé a főfutók bekötését.
De, a 109-esnél ez azért volt hátrány mert a "nagy" átmérőjű és tömegű légcsavarok miatt a nyugvó tömegű géphez képest, felszálláskor a jobb futóra nagyobb, míg a bal futóra kisebb nyomás nehezedett. Ezért felszállásnál a farokkerék elemelkedésekor a gép hajlamos volt a jobb irányú kitörésre, amit a pilóták egy bal oldalkormány belépéssel kompenzáltak. A szárny bekötésű főfutóknál ez már nem volt annyira érezhető mint a 109-es szárnyközép bekötésénél, a kis nyomtáv miatt.
Ezeket az UAV gépeket ez nem fenyegeti.
juge75 364437 2012. január 24. 20:48
Válasz erre
A típus sajnos ezzel a hibával rendelkezett (olvass utána Tobak Tibor + vagy más pilóta könyvében gyakran említi), a főfutók nyomtávja eléggé keskeny (ezt már figyelembe vették a Focke Wulf FW-190-nél), és ez okozta sok gép törését.
piratvitorla 364436 2012. január 24. 20:42
Válasz erre
Vagy a rossz idő miatt...
üdv
Charger 364435 2012. január 24. 20:32
Válasz erre
13_17_b1
13_17_b1

Uh,de jó!
A színek vajon megegyeznek ezzel?

J K : Köszi,utána nézek a könyveinek!
Z63 364434 2012. január 24. 17:01
Válasz erre
Szia Elnar!
A gépeket vélhetőleg átrepülték és leszálláskor simán összetörhettek,pl.futószártörés, átvágódás, hasraszállás. Elég egy rosszul vett egyenetlenség, vagy egy sáros rész, ami megfogja a futót.
Üdv,Z63
Elnar 364433 2012. január 24. 13:15
Válasz erre
Mégis hogy lehet összetörni 3 gépet szállítás közben? Vagy találatot kapott a szerelvény? Ez nekem új. Azt hittem mindhárom repült. Lehet tudni ennek a kettőnek a sorsát? (kivonás, lezuhanás, egyéb)?
VO101_Papi 364432 2012. január 24. 12:31
Válasz erre
bf109ff046
bf109ff046

Nem túl jó minőségű a kép de talán tudsz vele kezdeni valamit, más képeket nem nagyon ismerek.
J_K 364431 2012. január 24. 11:56
Válasz erre
Punka György publikációiban van fotó a magyar Bf 109 D-ről, ott keresd.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.