/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Podva 364519 2012. február 19. 18:55
Válasz erre
Uraim
Nyugodjanak meg! Nem kizárt, hogy a nevezett uraknál jobb kezekben vannak, mit egy levéltár mélyén, "állami kezekben..." Tudják hogy mi az értéke ezeknek és az jó!(nem akarok példálózni, a balatoni ju-88-al, kicsit más, de az is "állami" ügy volt. A keceli gépeket is az állam juttata oda.)
A másik, meg az, hogy tudom mennyi meló van egy fotó eltarhálásában. Külföldön is pénzt ér egy ilyen itthon miért ne. Bízom abban, hogy lesz majd olyan kiadó, magyar vagy külföldi, (mind 1) aki tud majd annyit fizetni hogy megjelenhessenek ezek, mindanyiunk okulására.
Tibor 364518 2012. február 19. 18:48
Válasz erre
Nem tisztem megvédeni Punka Gyurit, de a 70-es, 80-as években, amikor még mindenki kussolt és óvta a seggét, Ő vette a fáradtságot és bátorságot, megkereste a II. VH veteránjait és sok-sok visszaemlékezést (és fotót) gyűjtött be tőlük. Ezeket publikálta is (lásd az Aero Historia példányait, no meg más műveket). Ezért tisztelt urak, én tartózkodnék a mocskolódástól, tessék megpróbálni a gyűjtést aztán lássuk az eredményt.
Már bocsánat.
milesChristi 364517 2012. február 19. 17:58
Válasz erre
Nos, urak, mondanám, hogy erről beszéltem, de nem igaz, az ilyen fajta rohadékság(bocs, e szebb szó nem jut eszembe) az, ami meg sem fordult volna a fejemben. Azt hittem, az ilyen "összetarhált" dokumentumok valahol a hadtörténeti levéltár archivumában várnak arra, hogy valaki, valamikor vegye a fáradságot, rendszerezze, és hozzáférhetővé tegye, akár digitalizált formában is, mint pl. a Bundensarchiv. De hogy egyesek bespájzoljanak, és féltve őrzött magánarchivumokat hozzanak létre mások emlékeiből, amit ráadásul senkivel sem osztanak meg, ez.. erre egyszerűen nem találok szavakat... Ha pedig valaha is bekerülnek egy könyvbe mondjuk egy szar minőségű 3*5cm-s képként, akkor a szerzői jogokra hivatkozva 40évig perelhetnek bárkit, aki felrakja őket a netre. ZZeg! Fel vagyok háborodva!

Tibor ötlete fészbűkról viszont kifejezetten jó dolognak tűnik szerintem. Én pont nem azokra gondolok, akik tudják, micsoda kincs van a birtokukban, maguk is fanatikusok, vagy legalábbis érdeklődők, hanem épp azokra az ezrekre, akiknek még valahol, dobozok mélyén megvannak a nagypapa háborűs fotói, csak nem érdekli őket, nem is értékelik, de még kidobni sem akarják. AZ ilyen embereket kellene megtalálni, töltsék fel, vagy akár adják át/el a képeket, és rakjuk fel mi, vagy valaki, olyanok, mint Balázsék az avia-infon, akik esetleg közkincsé teszik azokat, felhasználhatóvá bármely érdeklődő számára.
Podva 364516 2012. február 19. 12:39
Válasz erre
Ugyan!
Ezé igazán nem utál semki :)
Podva
pintair 364515 2012. február 19. 12:19
Válasz erre
Na, ezért vagyunk tudatlanok sokan és sokáig, mert egyes tudósok elfészkelik magukat a kincseken és ha eccer elmennek a földi árnyékvilágból, a hátramaradottak meg kidobják! Bocs Bubu, de élj sokáig nagyon egészségesen! Ez olyan, mint a Punka 12345 kg arhív anyaga, amit 55 egész 1 harmad év alatt "összetarhált", és soha sehol nem látni az elrekvirált képeket, dokumentumokat. Tőlem is kapott tán még 77-ben képeket, amit átvett örökös szocialista megőrzésre. Szokása. Amikből aztán profitált a könyvkiadásaiban. Nekem ez a véleményem róla, lehet útálni!
Podva 364514 2012. február 19. 12:09
Válasz erre
:-D :-D
De legalább tudjuk, hogy létezik olyan ember, aki látott Teve századjelvényes, meg zöld-zöld foltos héjáról fotót...
Ez is valami... :-)
Varjúbácsi 364513 2012. február 19. 11:43
Válasz erre
Kovács "Bubu" Bélától egy képet kisírni legalább annyira esélyes, mint hintalóval megnyerni az epsoni derby-t!
Podva 364512 2012. február 18. 18:48
Válasz erre
Sziasztok

Fel szeretném hívni a téma iránt érdeklődőek figyelmét a Haditechnika ezévi első számára. Található benne egy nagyszerű cikk Kovács Béla tollábóla V.433-as Re-2000-es festéséről... Számora rengeteg újdonságot tartalmazott. Kár hogy csak rajzokkal van ilusztrálva, holott számos fotóra hivatkozik a szerző...
Mindenkinek ajánlom figyelmébe.

Üdv Viktor
Freddy 364511 2012. február 13. 21:28
Válasz erre
Sziasztok!

A magyar légierő által használt Fw-58B-knek az összes géppuskáját lecserélték magyar gyártmányúra, vagy csak a hátsót? Én úgy tartanám logikusnak, hogy mindkettőt, de pl a Modell és makett cikkében levőn mintha csak a hátsó lenne kicserélve.
Horvath_Balazs 364510 2012. február 13. 20:46
Válasz erre
Majd' elfelejtettem: a magyar Taifun-okról és azok festéséről pár éve Kovács "Bubu" Béla írt egy jó cikket, ami a Magyar Repüléstörténeti Társaság konferenciakiadványában jelent meg.
Horvath_Balazs 364509 2012. február 13. 19:44
Válasz erre
_J.101-2
_J.101-2
_J.101-3
_J.101-3

Még két kép a J.101-ről.
Horvath_Balazs 364508 2012. február 13. 19:30
Válasz erre
J.101-4
J.101-4
J.101-5
J.101-5

Sziasztok!

Elnézést, hogy beleszólok a fotókutatás témájába, de úgy tíz éve magam is próbálkoztam itt-ott hirdetni, archív felvételek után kutatva. Nem jártam túl sok sikerrel. Viszont miután jó ismeretségbe kerültem néhány kutatóval (pl. szegény Gibás Bandi bácsival is), pár archívum megnyílt előttem. Ezekből amit csak lehet, igyekszünk közzétenni a honlapunkon: www.avia-info.hu.

Apropó, a magyar Do 17-ről valaki egyszer az Interneten árult képeket, onnan származik a két csatolt felvétel.

Maradok tisztelettel:
Horváth Balázs
Farkas469 364507 2012. február 13. 10:53
Válasz erre
Helló!
Elvileg illetékesek mondták nekem...
Üdv.
Tibor 364506 2012. február 13. 08:15
Válasz erre
Bristol-Blenheim-J-104
Bristol-Blenheim-J-104
Dornier-Do-17-J-101
Dornier-Do-17-J-101

A háborús anyagok vonatkozásában lehet, hogy lappanganak még anyagok, de azért ne felejtsd, hogy ezt többen kutatták és be is mutatták. Pl.: Gibás Andor, Winkler László, Punka György, Bernáth Dénes és persze első helyen M Szabó Miklós.
Másrészt a II. VH résztvevői ma már, ha egyáltalán életben vannak még 80-90 évesek. Sajnos többségük már nincs közöttünk. A leszármazottaik többsége nem nagyon törődött a hagyatékukkal. (Van egy barátom, aki kitüntetéseket gyűjt és mesélte, hogy több esetben a leszármazott egyszerűen kidobta a szemétbe a papa, vagy nagypapa háborús kitüntetéseit.)
Az általad hiányolt típusokról is van minimális fotó dokumentum, de ne felejtsd ezekből egy-két példány volt a Légierőben (Do-17Z, Blenheim). Ugyanakkor a Fiat CR-30, -32, Re-2000 típusokról bőven van anyag. Persze ezek nagyobb része annak idején ilyen-olyan propaganda célból készült. Lásd: A korabeli Magyar Szárnyak hozzáférhető példányait.
Egyébként megér egy próbálkozást, mondjuk a facebookon, hátha akad még valami.
Nos az általad említett két típusról felteszek ide egy-egy fotót, használd egészséggel.
Sanjurjo 364505 2012. február 13. 07:44
Válasz erre
Sziasztok!

Dornier Do 17 Ka-ról(ha egyre gondolunk, a nálunk leszállt ex jugoszláv zsákmánygépre) mintha láttam volna már fotót, a Bonhardt,Winkler, Sárhídai Magyar Királyi Honvédség fegyverzete című könyvben, bár nehéz kivenni a fekete fehér felvételen, de mintha már fekete alapon fehér kereszt (tehát az 1942 utáni) felségjel lenne rajta. Aztán lehet, hogy még egy eredeti jugoszláv gép fotója. Engem érdekelne még Vinnicja-ban (ma Ukrajna)1943-ban (de lehet, hogy már 1944) németek által átadott, magyar távolfelderítő Junkers 188-asok festése is. Már ha átfestették egyáltalán őket, én még csak fotót se találtam róluk. (Ezt is a Magyar Királyi Honvédség c. könyv írta)

Sziasztok!
milesChristi 364504 2012. február 12. 20:23
Válasz erre
Tibor, lehet, hogy igazad van, de ha már valami előkerülne, annak is nagyon lehetne örülni. Elsősorban én a háborús anyagokra gondolok, mert a nagyszülők, dédnagyszülők emlékei, fotói nagyon gyorsan képesek elveszni, tönkremenni.
Ráadásul a háborús anyagok levéltári túlélésével kapcsolatban én eléggé szkeptikus vagyok. A Rákosi rendszer a Horthista szovjetellenes háborúnak minden emlékét eltörölte volna, ha teheti, de tudtommal azok nagyrésze még a háború forgatagában megsemmisült. Ezért kellene magánszemélyeknél gyüjteni, sőt, akár emlékeket is a még élő öregektől, mint valamikor Kodályék gyűjtötték a népdalokat.

Sok minden előkerülhetne. Fotók olyan tipusokról, amikről csak hirek vannak. Tud valaki pl képet a magyar Blenheimről? A Dornier 17-ről? Az első háborús Héjákról, Cr.32-esekrúl, vagy a mostani Bf 108-as eset. Alig pár fotó kering könyvekben és a neten. ...
Murmuc 364503 2012. február 12. 20:18
Válasz erre
Me-108 G355
Me-108 G355

Üdv Elnar!
Nem, nem csak az a kép ismert a G355-ről.
Itt úgy néz ki egységes kék.
Tibornak igaza van, nem mindegy az időpont!
piratvitorla 364502 2012. február 12. 19:03
Válasz erre
Szia
Az amerikai segélyek után - ha jól tudom nem kell vámot fizetni.

Az nekem is furcsa, hogy kb. 25-30 éves helikopternél (vagy bárminél) milyen érték alapján kell bármit is fizetni. Ha egy traktor vagy autó - tudomásom szerint - 5-10 alatt "leírható" , mert annyi az amortizáció...

üdv
juge75 364501 2012. február 12. 17:55
Válasz erre
Pontosan!
Jól nézzétek meg, ilyenek voltak az itthon festett felderítők, nagyjavításukig!
Tibor 364500 2012. február 12. 16:34
Válasz erre
Részben igazatok van Pintairral együtt, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy sok eredményre vezetne a hirdetkedés.
Először is a repülőtereken folyó tevékenység, az ott lévő eszközök a rendszerváltás előtt rezsim alá estek, ezért aztán csak úgy fényképezgetni elég veszélyes játék volt, mert az ember hamar összeakadhatott az elhárító tisztekkel. No ennek ellenére készültek fotók.
Azoknak a hajózóknak, műszakiaknak, akik a repülő eszközök közelében voltak a zsigereiben volt, (van) a titoktartás. Ez a görcs persze már kezd oldódni, de az idős emberekben még benne van.
Lehet a neten hirdetni, de szerintem ez csak az igazán fanatikusokat fogja megérinteni. Erre jó példa a facebookon a BHHE Szentkirályszabadja nyilvános csoport. No ott néhány hét leforgása alatt több száz fotót tettek fel a harci helikopter ezredhez kötődő személyek. Érdemes bogarászni.
Mai napig alig van a repüléstörténetet tudományos szinten kutató személy. Így aztán, bár meggyőződésem, hogy a hadtörténeti levéltárban bőven van még feldolgozatlan anyag, nincs aki ezeket komolyan kutatná. Nem védem az előző rendszereket, de biztos, hogy rengeteg dokumentum, fotó megmaradt a levéltárakban.
Persze jó volna, ha fotók, dokumentumok százai kerülnének elő, de őszintén szólva pesszimista vagyok.
Üdvözlettel.
TOmCSI 364499 2012. február 12. 10:53
Válasz erre
Meg is lett:

1975.május 15-én a Mezőkövesd-Klementínai futópályáról szállt fel, majd a Mátrában, a Parádot Galyatetővel összekötő főútvonalra zuhant a 807-es MiG–21F–13, Balázs János százados meghalt. Géppár légiharc-feladatra szállt fel Mezőkövesdről.[10] A légiharc közben erősen túldöntött, nagy túlterhelésű manővert hajtott végre, mely következtében a repülőgép intenzív süllyedésbe ment át, elvesztette sebességét és lezuhant. Balázs százados megkísérelte a katapultálást 70–80 m magasságról, de erre a repülőgép helyzete és magassága nem biztosította a szükséges feltételeket, ejtőernyője nem tudott teljesen kinyílni és a repülőgép-vezető fának ütközött.
december 18-án Taszárról felszállva, Gödrenél lezuhant a 8112-es MiG–21MF, Talán László százados sikeresen katapultált. Déli leszállóirányon a hajtómű leállt. A repülőgép-vezető 09 óra 40 perckor katapultált.
TOmCSI 364498 2012. február 12. 10:46
Válasz erre
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Egy a Mátrában 1975-ben történt balesetről szeretnék többet megtudni. Mátraháza és Galyatető közt a 24-es útra zuhant egy katonai repülőgép.A balesetben repülőgép vezető az életét vesztette. De hogy Magyar vagy Orosz volt-e a gép és hogy egyáltalán milyen típus azt sajnos nem sikerült kiderítenem.
milesChristi 364497 2012. február 12. 10:44
Válasz erre
Ez sajnos nagyon is igaz, Árpi. De miért nem tesz valaki, mondjuk a hadtörténeti intézet és levéltár valamit? Vagy akár mi magunk? Mindig csak nyavalygunk, hogy elvesznek az értékeink, de a nyavalygáson nem nagyon jutunk túl. Ha más a hivatásosokat nem érdekli, akkor tegyünk közzé mi, vagy valaki, akinek lehetősége van rá hirdetést a neten, bárhol, ahol olvassák, hogy mindenki, akinél vannak a nagyszülők hagyatékából bármilyen háborús fotó, tényleg bármilyen, csoportkép, vagy technika, adja át digitalizálásra, amit utána köszönettel visszajuttatunk? Vagy ha módja van rá, tegye meg ő maga, és juttassa el, valami e-levél cimre?
Én bizom benne, hogy hogy még akár sok száz olyan fotó heverhet cipősdobozok mélyén, öreg fotóalbumokban, amik kincsesbányát jelenthetnek. A hadtörténészeknek, helytörténészeknek, családfa kutatóknak,mittudomén.. meg természetesen nekünk, makettezőknek.
Nem lehetne ez ügyben tényleg tenni valamit?
pintair 364496 2012. február 12. 07:58
Válasz erre
Me-108 hung camo SAM-2033
Me-108 hung camo SAM-2033

Az egyik előző Me-108 pedig innen való.
pintair 364495 2012. február 12. 07:50
Válasz erre
L-29 hung camo
L-29 hung camo
L-29 hung camo 2
L-29 hung camo 2
L-29 hung camo 3
L-29 hung camo 3

Erre gondoltál?
juge75 364494 2012. február 12. 06:45
Válasz erre
juge75 364493 2012. február 12. 06:44
Válasz erre
Mert ha tartalmazza a a másik két típust, van benne egy színes fénykép, nagyjavítás előtt, Trencsényben, és egy garafika azt követően Magyar felderítő L-29 Delfinről.
Jó lenne ide feltenni.
juge75 364492 2012. február 12. 06:42
Válasz erre
Szia Pintair!
Ez melyik könyvből van?
Csak erről szól, vagy benne van a Tiger Moth és a Delfin is?
juge75 364491 2012. február 12. 06:33
Válasz erre
pintair 364490 2012. február 11. 19:52
Válasz erre
Tibi!
Tudom én ezeket, csak szombat esti ébresztőnek szántam, hogy mennyi önjelölt grafikus él a világon akik tudják a tutit! Sajnos semmi nem őriztek meg rákosiék anno a régi dokumentumokból. Semmi fotó nem , illetve kevés került elő a kádár érában, mert féltek, mára meg kihaltak azok, akik tudtak valamit. Az örökösök meg nem foglalkoznak ezekkel a dolgokkal: 70 éve volt...ugyanmár, kit érdekelhet.

üdv:Árpi
Farkas469 364489 2012. február 11. 18:19
Válasz erre
Sziasztok!
Igaz, hogy vámot kellet fizetni a határon a két Finn Mi-8 után?( több 100 millió)
Mi lesz a 30 Uh-1 után...
Üdv.
Tibor 364488 2012. február 11. 18:12
Válasz erre
Árpi!
A rajzokkal nem árt óvatosnak lenni, mert tényleg rendesen meg tudják keverni az éleslátást. A másik dolog, hogy azt sem ártana tudni, hogy a fényképek mikor és hol készültek.
Ahogy én tudom a G3+55 a 101. h. vre.e. gépe volt és a Me-109G-k sémájára volt festve. A G3+51 egy korabeli filmben szerepelt, néhány más típussal együtt. El tudom képzelni, hogy valamilyen magasabb parancsnokság futárgépe lehetett. De ez csak a magánvéleményem. Minden esetre láttam olyan fotót, amin ék felségjellel és v.színű galamb szürke festéssel látható a gép. (G-350)
Üdv: Tibor
pintair 364487 2012. február 11. 17:28
Válasz erre
13_2
13_2
13_1
13_1
13_1_b1
13_1_b1
13_3
13_3
73_1
73_1

akkor lehet agyakat összezavarni! :D
pintair 364486 2012. február 11. 17:21
Válasz erre
MM_5_06
MM_5_06

Ha tudok segíteni, örülök!
Elnar 364485 2012. február 11. 16:22
Válasz erre
A G.3+51 és G.352 képein egybefüggő kéknek látszik. A G.3+54 mintha világosabb lenne alul. A G.3+55-ről csak ez a kép ismert.
Tibor 364484 2012. február 11. 15:43
Válasz erre
Me-108-1
Me-108-1
Me-bf-108-2
Me-bf-108-2

Ez talán segít!
Murmuc 364483 2012. február 11. 14:40
Válasz erre
messerschmitt-bf-108b-2-royal-hungarian-air-force-g351-overall-rlm-24-blue-g355-rlm-747576-inc-resin-detail-parts-172-
messerschmitt-bf-108b-2-royal-hungarian-air-force-g351-overall-rlm-24-blue-g355-rlm-747576-inc-resin-detail-parts-172-

Bár ezen a festési útmutatón található alsó részen világos kék festés a 355-ösről, de erről a gépről is csak egységes sötétkék képet láttam!
Murmuc 364482 2012. február 11. 13:52
Válasz erre
Me-108-ai
Me-108-ai

Üdv!
Mivel a Taifunaink eredeti német festést kaptak, így nem hiszem hogy más lett volna mint az eredeti.
makettes 364481 2012. február 11. 12:53
Válasz erre
Sziasztok!
Szerintetek a magyar Me-108-as gépek alja is sötétkék volt?
üdv.makettes
piratvitorla 364480 2012. február 9. 20:38
Válasz erre
köszi a képeket
pintair 364479 2012. február 9. 19:37
Válasz erre
45 után sorban
45 után sorban
A96p1
A96p1
Hangay_22
Hangay_22
45 után sorban_4
45 után sorban_4
04
04
45 után sorban_3
45 után sorban_3
45 után sorban_2
45 után sorban_2

Én is szeretnék segíteni!
lacipapa 364478 2012. február 9. 08:21
Válasz erre
Szia!
Ha ilyet akarsz építeni,a HAD-nál van ilyen (kör alakú)matrica!
Horvath_Balazs 364477 2012. február 9. 06:15
Válasz erre
7-1
7-1
7-2
7-2
10 Kecskemét 1950-09-01
10 Kecskemét 1950-09-01
12 1949 Simon archív
12 1949 Simon archív
Avia C-2B 1 Simon archív
Avia C-2B 1 Simon archív
Avia C-2B 2 Simon archív
Avia C-2B 2 Simon archív
G-354 1949-10 Simon archív
G-354 1949-10 Simon archív
magyar Avia C-2B-k
magyar Avia C-2B-k

Sziasztok! Ezeket a képeket találtam. A fotók egy része Migi kolléga gyűjtéséből, más része Simon Laci barátom archívumából, harmadik része pedig az Internetről származik.
Tibor 364476 2012. február 8. 15:57
Válasz erre
Tisztelt rajongóink és leendő támogatóink!
Az Ég Katonái Hagyományőrző Egyesület és a Honvéd Bajtársi Klub Pápa szeretné megmenteni közeli múltunk repülő eszközeit, hogy unokáink is láthassák, min repült annak idején a nagypapa. E nemes kezdeményezéshez a Veterán Repülők is csatlakoztak. Ennek érdekében fogalmazódott meg, hogy az idén egy-egy Mig-21-est és Mi-24-est fel kellene újítani és kiállítani Pápa Bázisrepülőtéren a tavaly rendbetett Mig-23-as mellé. A nemes cél kivitelezésére vannak önfeláldozó kollégák, akik a felújítási (festési) munkálatokat elvégeznék, viszont a festékek, hígítók, felhordó eszközök pénzbe kerülnek, amelyekre - a Honvédség mai állapotában – állami fedezetre nem számíthatunk. A Mi-24-es (109 oldalszámú) festésére szükség van 400.000.- Ft-ra, melyeket adományokból szeretnénk összeszedni (sajnos más lehetőségünk nem igazán van). Kérlek Benneteket, hogy a nehéz gazdasági helyzet ellenére, ki-ki lehetősége és szíve szerint támogassa a hagyományőrző célt, hogy ne legyen az enyészeté ennek a nagyszerű repülő technikának szerencsés példánya. A felújított gépek a csatolt meghívó szerinti időpontban, 2012. 09. 15-én lesznek felavatva és méltó megemlékezés keretében megünnepelve Pápa Bázisrepülőtéren.
Hozzájárulásokat a OTP 11773487- 00668602 – 00000000 számlaszámra lehet küldeni átutalással, vagy személyesen Gödri Dezső nyá. repülő alezredesnél leadni.
Bajtársi és Baráti Üdvözlettel: Gödri Dezső nyá. repülő alezredes MVRSZ VREVE veszprémi elnök Veszprém, 2012. február 01.
piratvitorla 364475 2012. február 7. 18:22
Válasz erre
Szia
Azt én is megköszönném...
üdv
makettes 364474 2012. február 7. 07:11
Válasz erre
Szia!
Érdekel!
üdv
Horvath_Balazs 364473 2012. február 7. 06:32
Válasz erre
Szia! Én úgy tudom, a háború után csak egy Ar 96B repült magyar színekben, a G-361 jelzésű. Sajnos erről még nem láttam fotót. Ellenben a csehszlovák gyártású Avia C-2B gépekről van pár felvétel, ha esetleg érdekel.
makettes 364472 2012. február 6. 21:02
Válasz erre
Sziasztok!
Ha esetleg lenne valakinek fotó háború utáni ,magyar Ar-96B-ről,kérem dobja fel ide.
Előre is köszi!
üdv.makettes
juge75 364470 2012. február 6. 09:01
Válasz erre
Nem tudom, ha egy szobor kiállítás, vagy festménykiállítás nézne így ki, tele mocsokkal, piszokkal...
A kiállított eszközöket drága pénzen rendbe tették és vállalták az állag megóvásukat, tárolásukat.
Ezek az utókornak lettek megtartva.
Szégyen, hogy most így néznek ki.
Ezt nem szabadott volna engedni, idáig fajulni!
Szép dolog, hogy megtekinthetöek, az is hogy vigyázzák őket, ne lopják szét( hadtörténeti múzeum tulajdonai).
De a károkozásáért, állag megóvásért kizárólag ők a felelősek.
Ha a Nemzeti Múzeumban így néznének ki a kiállított dolgok, fejek hullanának!
Miggyuri 364469 2012. február 6. 07:45
Válasz erre
Ez nem pénzkérdés. Odafigyelés és a múlttal szembeni alázat, a FIZETŐ látogatókkal szembeni kötelezettség-vállalás kérdése. Nem más! Vasas a víz? Az! Ezzel locsolják a kiállított repülőket? Igen, ezzel! Sz.rul néz ki? Igen!
A többi duma. Nem sértődni kell, hanem tenni - ha másért nem, a Tisztelt Közönség megfelelő kiszolgálása (ha már fizet) érdekében , hogy most a kiállítás jó hírnevét ne is említsem. (Most mondjam, hogy égő a vörös rozsdával fedett alumínium-madarak látványa?)
Miggyuri
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.