<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
pintair | Adatlap | 364611 | 2012. március 11. 14:30 | ||
lacipapa | Adatlap | 364610 | 2012. március 11. 14:25 | ||
Ja...meg találtam,Wardenburg,szóval ez sem maradt itthon! | |||||
lacipapa | Adatlap | 364609 | 2012. március 11. 14:23 | ||
Szervusztok! Lehet tudni,hogy hol van ez a szegény? Laci | |||||
juge75 | Adatlap | 364608 | 2012. március 11. 13:44 | ||
Bár kétség kívül viharvert, de bizony az eredeti. | |||||
pintair | Adatlap | 364607 | 2012. március 11. 11:53 | ||
Szevasztok Skacok! Ha ezek még eredeti színek és camo foltok, akkor jóvan! www.airfighters.com/photo/94223/M/Hungary-Air-Force/Mikoyan-Gurevich-MiG-15bis/350/ | |||||
Charger | Adatlap | 364606 | 2012. március 11. 10:52 | ||
P.B. | Adatlap | 364605 | 2012. március 10. 15:53 | ||
Sziasztok, közben fény derült a labos v. buborék kérdésre. Írtam Szegedi Ferinek is, és ő volt olyan kedves elküldeni nekem egy eredeti képet, ami alapján a matricakészlet grafikáját készítette, és valóban lapos az 517-es kabinteteje. A segítséget mindenkinek nagyon szépen köszönöm. üdv. | |||||
milesChristi | Adatlap | 364604 | 2012. március 10. 11:02 | ||
milesChristi | Adatlap | 364603 | 2012. március 10. 11:00 | ||
A cikkben hivatkozott kép, a hasraszállt zöld alapon zöld foltosról valószinűleg ez a példány. Sajnos a szám nem látszik, de a mellékelt ábrák készitője valószinűleg ezzel a festéssel álmodott. Apropó! Fel tudna valaki homályositani, hogy miért volt némelyik héján antennaárboc, másokon nem? Esetleg nem lett volna mindegyik gépben rádió? | |||||
Murmuc | Adatlap | 364601 | 2012. március 10. 07:15 | ||
Üdv Mindenkinek! Az alábbi hozzászólásomban idézett könyvben megjelent képről kiragadtam egy részletet. Ha jól értelmezem az írást, akkor néhány F-8-as korábbi típusú kabintetővel készült. Ezt csak erősíti a korábban már feltett, elvileg a 64-esről készült fotó. Tudom ez nem bizonyít még semmit, de a "lapos" kabintető eddig a nyerő! | |||||
Murmuc | Adatlap | 364600 | 2012. március 9. 22:13 | ||
Üdv! Sajnos ezt csak egy adott fotó alapján lehetne eldönteni. Ami kevéske képem meg van abból nem igazán derül ki. J_K-nak is igaza van, ez nem egy adott típus függvénye volt. Letöltöttem Krzysztof Janowicz FW-190-es könyvét PDF-ben és az A8-asok között is van ilyen, olyan kabintető a korabeli fotókon. | |||||
P.B. | Adatlap | 364599 | 2012. március 9. 21:37 | ||
Sziasztok, nem volt ám semmi szándékom viszályt szítani közöttetek :) Az infókat köszönöm szépen mindenesetre. A fókákra nagyjából én is azt sejtettem, hogy nem nagyon lehet tudni, milyen kabintetősöket kaptunk anno. Ha jól emlékszem, akkor 44 végére, amikor az első szériát kaptuk, már gyártottak mindegyik kabintetővel F-8-ast, ráadásul az egyes üzemekben az átállás nem ugyanakkor történt. Ugye jól tudom, hogy levetetett gépeket kaptunk, és nem gyártósorról legurultakat? MErt ez esetben még reménytelenebb a dolog eldöntése eredeti fénykép nélkül. üdv. Balázs | |||||
Murmuc | Adatlap | 364598 | 2012. március 9. 18:40 | ||
Üdv Mindenkinek! Ha már itt tartunk, nem jelent meg a 102-es zubosokról könyv, esetleg letölthető E-Book? Tobak Tibor emlékezett meg róluk, a "Pumák és a többiek" könyvében, "A "Szőr" Atya, Vitéz Lévai győző" címmel, de sajnos csak 11 oldalon. Tudnátok ajánlani átfogóbb könyvet, cikket? | |||||
juge75 | Adatlap | 364597 | 2012. március 9. 10:23 | ||
Elég régen foglalkoztam már a témával, nem bántottál meg, tévedni emberi dolog. | |||||
juge75 | Adatlap | 364596 | 2012. március 9. 10:21 | ||
A tárgyalt gépekről természetesen. | |||||
juge75 | Adatlap | 364595 | 2012. március 9. 10:20 | ||
Ha van a külső jegyekről fényképed (magyar), rendben van. | |||||
J_K | Adatlap | 364593 | 2012. március 9. 08:25 | ||
Kedves juge! Nem kevered véletlenül az A-9-el (és F-9-el)? Mert azokban volt más motor (és új, 14 lapátos hűtőrendszer a 12 lapástos helyett), új -fa- légcsavar; és az A-9 -F-9-en valóban standard volt a buborékos tető.) Mert az A-8 -F-8 közötti különbség még véletlenül sem az volt, amit írtál. Az A-8 ugye vadász változat. Az F-8 csatagép. F-8 jellemzők: -külső szárnyfegyverzet hiánya (MG 151) -szárnyfüggesztők (ETC 50, vagy ETC 71) -belső páncélozás (has, motor) -Jabo elektronika és vezetékelés A kabintető nincs a felsorolásban. Nem is lehet, lévén, hogy az A-8-hoz hasonlóan az F-8 korai szériái lapos kabinnal repültek -mint azt néhány száz fotó is bizonyítja. A késői gépeken (A-8-on is) váltottak a buborékosra. Természetes voltak olyan korai F-8-ak, melyek javítás közben új kabintetőt kaptak. A Luftwaffe-n kívül egyedül a MKHL repülte az F-8-at (mert kérdésedre válaszolva természetesen azokat kaptunk.) Változatlanul mondom -bár megbántani nem kívánlak-, hogy kevered a dolgokat, és hiányos a típusismereted. De nyugodtan cáfolj meg -a forrás megjelölésével. Üdv | |||||
denkmeyer | Adatlap | 364592 | 2012. március 9. 08:13 | ||
És egy StuG III-ast! Gondolom a szerzők így próbálták meg belecsempészni a kiváló szovjet felszabadító fegyverek közé a gonosz oldal egy-egy eszközét... denk | |||||
juge75 | Adatlap | 364591 | 2012. március 9. 07:46 | ||
juge75 | Adatlap | 364589 | 2012. március 9. 02:14 | ||
Szerinted melyik változatot kaptuk meg? Az egyik fő eltérés az A-8 hoz képest a rádióban, a motor befecskendezésben és az alkalmazott légcsavarban volt, + kabintető. De biztosan felületesen ismerem a típust, ha te írod. | |||||
Elnar | Adatlap | 364588 | 2012. március 8. 22:02 | ||
Hm. Szóval kamu. Valóban. (rákeresve a névre, a Google kb fél perc alatt kidobja az eredeti fotót) Viszont a 64-es (ÁGI) és a 65-ös ("PÖTTÖM") tényleg magyar, és tényleg lapos kabintetős. | |||||
J_K | Adatlap | 364587 | 2012. március 8. 21:15 | ||
Juge! Nem akarlak megbántani, de amit írsz, az a típus felületes ismeretére utal. A korai F-8-akat gyárilag lapos tetővel szerelték. A buborék-kabin csak az utolsó szériáknál volt standard. | |||||
J_K | Adatlap | 364586 | 2012. március 8. 21:09 | ||
Szia! El kell, hogy keserítselek: az a kép egy hamisítvány. Ráadásul elég durva. A gép valójában Karl Kennel-é volt (II./SG 2). A magyar kereszt meg a puli jelvény primitív retus. Egyébként sem ismert (legalábbis publikációkból) olyan F-8, amelyre felfestették a Puli-t. Ezért nem árt a forráskritika. Üdv | |||||
Elnar | Adatlap | 364585 | 2012. március 8. 19:33 | ||
Ja és a lényeg lemaradt: lapos kabintetős | |||||
Elnar | Adatlap | 364584 | 2012. március 8. 19:33 | ||
A fehér 17-es (Állítólag a W-+517) jelzése egy Gruppenkommandeur ék a keret nélküli magyar kereszt előtt. A Puli jelvény egyenesen áll a kabintető alatt, nem ferdén. (képet nem linkelek, mert meg nem mondom már honnan van és nem akarok jogi vitába keveredni) | |||||
juge75 | Adatlap | 364583 | 2012. március 8. 19:04 | ||
Mivel a Magyar gépek F-8 változatúak voltak, gyárilag buborék kabinnal készültek. | |||||
Murmuc | Adatlap | 364582 | 2012. március 7. 16:51 | ||
Most jövök csak rá hogy milyen kevés képeim vannak a fókáinkról! :( Ha ennek a képnek megvan az eredetije akkor a megoldás is megvan, de sajnos erről a felbontásról nem sok minden derül ki. Viszont a '45-ben tavasszal kapott gépeknek úgy tűnik "lapos" kabinteteje volt, de ugye ez nem az általad keresett első sorozatból volt. | |||||
P.B. | Adatlap | 364581 | 2012. március 7. 12:12 | ||
Sziasztok, nem soakt irogattam még itt a fórumban, eddig csak inkább olvasgattam, de nagyjából így is meg sikerült találnom ami kellett, elég sok dolgot kitárgyaltatok itt már. Most viszont szeretnék némi segítséget kérni, magyar Fw 190-est szeretnék építeni, meg is vettem hozzá a megfelelő HAD matricát. Konkrétan a W-517-es jelű gépről lenne szó, amin Feri grafikái szerint a lapos kapintető volt. Az 517-esről ugyan nem találtam sehol képet, de feltűnt, hogy az irodalomban (Punka: magyar sasok) buborék kabintető van a hasonló gépeken, és mások is általában buborék tetővel építik. MeElyik a helyes? Tudtok esetleg tippet adni, hol lehet a fent írt gépről fényképet találni? A segítséget előre is köszönöm. üdv. Balázs | |||||
Podva | Adatlap | 364580 | 2012. március 7. 09:23 | ||
Szia Tudom hogy eretnekség ilyet kérdezni is. De ha már az E átalakítás jött szóba, nem lehetne esetleg a K helyett a Ga-1-et vállasztani ott csak egyetlen orrot kéne kicserélni és az MKHL használta is, (igaz nem nagy számban)...sőt fotó is van róla Üdv Viktor | |||||
lhsn | Adatlap | 364579 | 2012. március 6. 14:58 | ||
Takker83 | Adatlap | 364578 | 2012. március 6. 13:40 | ||
Freddy | Adatlap | 364577 | 2012. március 6. 13:36 | ||
Én kéz alatt vettem egy Italerit, nagyon régi, még kiálló panelvonalas, de van benne magyar festés, sőt, a doboztetőn is azzal szerepel. | |||||
Planes | Adatlap | 364576 | 2012. március 6. 13:23 | ||
Üdv.! Az átalakítóval a D-ből is lehet majd Magyar gépet csinálni, mert az egész motorgondola bent lesz a készletben. Planes | |||||
Sanjurjo | Adatlap | 364575 | 2012. március 6. 08:39 | ||
Sziasztok! Szia Toth Gabor, szerencse is kell hozzá, de nem lehetetlen junkers 86-ost szerezni. Itt, meg ritkán a vaterán is hirdetnek, bár ott néha elég horror áron, de ez legyen az eladó magánügye, én nem akarok, belemenni, az itt is késhegyig menő teljesen felesleges, "majd én megmondom mennyit ér az a makett" vitába. Ha valaki drágán árul, nem vesznek legfeljebb tőle. Na de a lényeg, nekem az E-bay-en sikerült, három hete, egy Italeri junkers 86 E-t szereznem, miután, megdühödtem, mert szerintem sokunkkal egyetemben, én is itt maradtam le egyről. Licitáltam, ma se hiszem el, kb. 1200 foritnért! nyertem Amerikából, egy vagy húszonötéves, még Revell-Italeri (Italeri makett van benne) közös kiadásút. Már Önmagában is makett történelem. A szállítással volt kb ötezer forint, ennél a vadiújak sem lehetek olcsóbbak anno a boltokban. Most már itt pihen nálam, jó nem lehet mindig ilyen mákunk, de nézz szét a global ebay-en érdemes, bár én most kifejezetten 86 E nem láttam, vigyázz, mert az italeri kiadta, a Junkers 86 D-t is, annak a törzse jó lenne magyar gépnek, de a motorburkolat más, nem vagyok biztos, hogy abból lehetne 86 K-t csinálni, de érdeklődj nagyobb tudoroknál ebben nem vagyok biztos. Szóval szerintem próbáld meg az e-bay (nem vagyok ügynök, nem fűződik semmi érdekem az e-bay-hez:) ha nem is ilyen olcsón, de még szállítással se hiszem, hogy túl csúsznál tízezer forinton, ez még mindig olcsóbb, mint amennyi a Vaterán volt egy. Amúgy meg van egy aranyszabály, az Italeri és, más nagyobb makettgyártók termékei is, tíz, húsz évente, mint az üstökösök újra feltűnnek a cégek kínálatában, lásd, például újra gyártják a Fiat Br 20-ast emberi áron, nem lennék meglepve, ha jövőre új dobozban, a junkers 86-os bombázok is ott virítanának emberi áron a boltok polcain. Türelem mert úgy járhatok, mint én, amikor, majdnem annyit szurkoltam, le, egy ősöreg Frog Canberra bombázóért az E-bay-en, mint a rá két hétre a hazai boltokban is megjelenő új szerszámos, sokkal szebb Airfix kitért. Ja Amerikában előbb megjelent, aki onnan rám sózta a Frogot, az már biztos röhögve bespájzolt helyette az Airfixből, dehát, piac, kereslet, kínálat így működik a (makett)üzleti élet is:). Szia! | |||||
juge75 | Adatlap | 364574 | 2012. március 5. 16:40 | ||
Mindenben partnerek vagyunk! :-) (HAD) | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 364573 | 2012. március 5. 16:37 | ||
Szia! Az a bajom, hogy az Italeri Ju-86-ról is rendre lemaradok, legutóbb vagy 2 hete... Egyébként engem is érdekelne az átalakító. Az RS egyébként nem tervezi Ju86K kiadását? | |||||
Planes | Adatlap | 364572 | 2012. március 5. 15:13 | ||
Üdv.! Amint elkészülnek,hirdetni fogom itt is.Árral, fotókkal. Sőt, ha megjelenik az AZ Modell He-70,Ahhoz is lesz azonnal Magyar átalakító. Planes | |||||
Sanjurjo | Adatlap | 364571 | 2012. március 5. 11:05 | ||
Sziasztok! Szia Planes, tudom, hogy a műgyanta készletek, nem olcsók, úgyhogy nem szabad, nagyon megijednem, de kb mennyit kóstálna, az 1/72-es Caproni. Junkers 86 K 2 es motorból, meg legalább egy pára, nekem is szükségem lenne, ha olcsóbb, és pláne jobb is mint a Kora készlete jöhet. Ha az árak, még nem publikusak, itt kereshetsz magánba: isiasz@freemail.hu | |||||
Docy71 | Adatlap | 364570 | 2012. március 4. 11:40 | ||
Szia! Én is jelentkezem, 2 készlet biztos kell. E-mail az adatlapomon. Üdv | |||||
milesChristi | Adatlap | 364569 | 2012. március 4. 11:31 | ||
Kérhetnénk nagyobb képet? Nekem kellene csak motor is, nem kifejezetten Ju86-hoz, tehát takarólemezekkel, kipufogóval, de fegyverek nélkül. Mondjuk 2-3 darab... | |||||
békési | Adatlap | 364568 | 2012. március 4. 11:21 | ||
Szia Planes! Előjegyezhetsz két garnitúra megvásárlására. Email címet kérek! Adatlapodon nem látom/. lbalog4@gmail.com | |||||
Zoli | Adatlap | 364567 | 2012. március 4. 11:17 | ||
Sajnos már rég eladtam a makettet, de valahogy szereznék egyet. Rám vásárlóként számíthatsz! z | |||||
Planes | Adatlap | 364566 | 2012. március 4. 11:03 | ||
Sziasztok! Ha kiderülne,hogy van igény 72-es Ju-86 Magyar átalakító készletre, (legalább 20-25db)mivel ez nekem már régebben tervbe volt,befejezném(a motortest már le van öntve).A KORA nem pontos(és drága),és nemcsak a motor más,hanem a motorgondola,olajhűtő kipufogó,légcsavar ,géppuskák, stb.Utána már "csak" a Szegedi Ferit HAD kell rábeszélni,adjon ki egy századjelvénysort 72-ben(ehhez is).A felségjel, számsor maradna maszk. | |||||
Zoli | Adatlap | 364565 | 2012. március 4. 08:52 | ||
Szia, Bár nem szeretek gyantával dolgozni, de ez nagyon jó hír, mindkettőtöknek köszönöm! z | |||||
Zoli | Adatlap | 364564 | 2012. március 4. 08:48 | ||
Szia, Ha jól emlékszem, a Kora kiadott több, magyar Ju-86 kiegészítőt. Közelről nem láttam, szerintem csak a matricák másak benne, és úgy rémlik, a motorok benne vannak. z | |||||
Daala | Adatlap | 364563 | 2012. március 3. 09:01 | ||
milesChristi | Adatlap | 364562 | 2012. március 2. 21:41 | ||
Hát, szerintem Freddynek igaza van, van az 50+, csak hát, ugye sok olyan tipus van, amit vagy át kell alakitani, vagy évtizedekkel ezelőtt adott ki valaki.. A Ju86-hoz szerintem vedd meg az átalakitó készletet, van motor átalakitó, valamelyik cseh cég, talán a HR models, vagy a KORA, nem tudom. Fel szokott bukkanni Móváron is a készlet, de mivel nekem is szükségem lesz rá, talán felveszem addig a céggel a kapcsolatot, ha jön a versenyre, hozzon belőle. A HR ott szokott lenni. Nekem még egyenlőre csak a CR-42-hez kell. | |||||
Planes | Adatlap | 364561 | 2012. március 2. 18:33 | ||
Üdv.! Most már azt hiszem nem korai bejelenteni,hogy egy-két hónapon belül lesz műgyanta Caproni 135 Bis U 1:72-ben ,komplett belső térrel.A felségjel számsor maszk ,a századjelzések matrica,Kovács Béla "Bubu" barátom munkája lesz.(A 48-ast is én gyártottam 1999.-ben) | |||||
Freddy | Adatlap | 364560 | 2012. március 2. 14:07 | ||
Én már összeraktam párat, és néha én is megőrülök (ZiL-131...), de a szkreccseléssel az a baj, hogy amikor már 80%-ban készen van, és túl vagy másfél év szopáson, akkor kiadja a Hasegawa soha nem látott minőségben. | |||||
Sanjurjo | Adatlap | 364559 | 2012. március 2. 13:13 | ||
Szia Elnar! Köszi az infokat, bár kissé elkeseredtem, na mindegy, akkor ezek szerint marad a vákumformázott Broplan makett, bár akkor mielőtt beszerezném, még össze rakom azt az ötven makettet ami az MKHL különböző típusait képviseli:). Addig talán a Broplan makett ára is összegyűlik:), bár azon is legalább a motorburkolatokat át kell majd gondolom alakítani a WM 14-eshez. Egy doboz bontást, a Broplan Sm 75-öséről, azonban már csak kíváncsiságból szívesen megnéznék, mert én még azt sem találtam. Szia! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Ez itt van, Ósztriában, én évekkel ezelőtt elbuszoztam mellette, nem tudtam, megláttam, és csak úgy feltapadtam a üvegre...Bad Ischl felé egy főút szélén.