<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
GR74 | Adatlap | 364731 | 2012. április 20. 09:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Solo | Adatlap | 364730 | 2012. április 19. 16:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
GR74 | Adatlap | 364729 | 2012. április 19. 15:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Erre. Tökéletes, köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 364728 | 2012. április 19. 14:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
GR74 | Adatlap | 364727 | 2012. április 19. 13:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdvözlet! Ha már olyan sok szó esett a Mil helikopterekről... Van valakinek közeli képe a 706-os és a 707-es Mi-17-esek ajtaja fölött látható konzolokról? Köszönettel venném, ha megosztaná velem, mert épp egy HobbyBoss Mi-17-est építek, és szükségem lenne néhány jó közeli fotóra scratchbuild céljából. Köszönettel: Roland | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elektrolakatos | Adatlap | 364726 | 2012. április 18. 23:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Benedek | Adatlap | 364725 | 2012. április 18. 07:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
A korszerű helikoptereken a rezgéscsillapító rendszer is így működik.Igaz ha meghibásodik,vagy kiiktatják,megbokrosodik az addig nyugodt masina. Az orosz barátaim elmés szerkezete nem tud meghibásodni,igaz nem is annyira hatékony mint a nyugati. Sőt,egyes autógyárak a zajcsökkentés érdekében a belső zajokat egy ellentétes fázisú zajjal oltják ki. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 364724 | 2012. április 18. 06:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
A rezgés is hullám (mechanikai), jellemzője a Frekvencia és az Amplitúdó. Gépkocsi rádióknál is alkalmazzák azt a dolgot, hogy azonos nagyságú, de ellentétes hullámok kioltják egymást. Azonos fázisban találkozó hullámok kioltják egymást. Hidak esetében az önrezgést minimalizálják. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hörbi | Adatlap | 364723 | 2012. április 18. 01:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Értem!Emlékszem persze. Köszi a felvilágosítást! :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Benedek | Adatlap | 364722 | 2012. április 17. 20:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pontosan. A forgószárny-rendszer tömegét megnövelve,csökkentették az önrezgésszámát. Emlékszel arra a videóra,ahol egy függőhíd a széllökések miatt összedőlt?Vagy egy másik példa.Nagy átmérőjű hangszóró-mély hangok,kis átmérőjű-magas hangok. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hörbi | Adatlap | 364721 | 2012. április 17. 16:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Akkor ha jól értem ezek ilyen ellensúlyok lennének? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Benedek | Adatlap | 364720 | 2012. április 17. 05:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
VIBRÁCIÓ OKAI: Azok a tényezők, amelyek hatással vannak a vibrációra és meghatározzák annak jellegét és a dinamikus komponensek frekvenciáját, az alábbiak: Az alkatrész forgási sebessége és a saját frekvenciája közötti kapcsolat. Az alkatrész merevsége. Az alkatrész súlya/tömege.(EZT TETTÉK FEL AZ AGY TETEJÉRE) Az alkatrész alakja.(EZT TETTÉK FEL AZ AGY TETEJÉRE) Az alkatrészt tartó szerkezet ( sárkányszerkezet ) merevsége. VIBRÁCIÓFORRÁSOK: A helikopteren gyakorlatilag minden rezeghet, de általában a dinamikus alkatrészek a rezgésforrások. Mind alacsony, közepes vagy magas frekvenciájú rezgés lehetséges. ALACSONY FREKVENCIÁS REZGÉS: ( 0…500 ciklus/perc ) A forgószárny ... üzemmódon kb. 192 fordulat/perc fordulaton pörög, ami az alacsony-frekvenciás tartományba esik. Ugyan ilyen sebességgel forognak még: főreduktor kimenőtengely, forgószárny lapátok, és forgószárny lapát dempferek. A forgószárny és alkatrészei kisfrekvenciás függőleges vagy keresztirányú rezgést okozhat. Ez a vibráció általában átadódik a bent ülőkre az ülésen, sárkányszerkezeten keresztül és néha visszacsatolásként a kormányszerveken keresztül Alapvetően a kisfrekvenciás rezgés fordulatonként egy függőleges és egy vízszintes ” ütést ” jelent. Ezt függőleges ugrálásként vagy keresztirányú rázásként lehet érezni. A keresztirányú rezgést általában a dempferek, a forgószárny lapátok kiegyensúlyozatlansága, a függőleges csukló szorulása, vagy a forgószárny agy alkatrészeinek meghibásodása okozhatja. A függőleges ugrálást általában a forgószárny lapátok egykúponfutási problémái.Pl a lapátok készletezése súlyra,és nyomatékra történik,a gyárban. KÖZEPES FREKVENCIÁJÚ REZGÉS: ( 500…2000 ciklus/perc ) A forgószárny közepes frekvenciájú rezgéseket okozhat, ha fordulatonként kettő vagy több “ütést hoz létre”. A közepes frekvenciájú rezgéseket határozott, de gyors ütésnek lehet érezni a tartomány aljánál és bizsergésnek a tartomány felső végénél. Nagy vázlatokban ennyi,de csak kiollóztam egy értekezésből.A valóságban ez azért összetettebb. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Benedek | Adatlap | 364719 | 2012. április 17. 05:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hörbi! Ha írsz az e-mail-emre,elondom neked . Egyszerű mint a pedálos bringa. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 364718 | 2012. április 16. 18:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
hörbi | Adatlap | 364717 | 2012. április 16. 09:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Köszönöm a választ! Azt esetleg még el tudnád mondani hogy hogy is kell ezt elképzelni? Milyen elven működik? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Solo | Adatlap | 364715 | 2012. április 15. 23:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Helló! Rezgéscsillapító. Aki repült már a típussal az tudja, hogy ráz, mint a fene. Ezzel a szerkezettel a rázás gyakorlatilag megszűnik. Nagyon jó kis szerkezet. Nem is értem miért nem vettünk a két N-es gépre. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hörbi | Adatlap | 364714 | 2012. április 15. 22:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv emberek! Pár bejegyzéssel ezelőtti képeket nézegettem és feltűnt hogy a finn mi-8asokon és a felújított mi-17-eseinken a rotoragyon van valami szerkezet amit eddig nem igazán láttam még. Valaki meg tudná mondani hogy mi célt szolgál? Azt a képet linkelve amin a legjobban látszik: makettinfo.hu/forum/image.php előre is köszi Hörbi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
polomalev | Adatlap | 364713 | 2012. április 15. 18:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 364712 | 2012. április 15. 18:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ajánlom figyelmedbe ezt a könyvet : Magyar Sasok A Magyar Kir_lyi Honved Legiero 1920-1945. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csehszko | Adatlap | 364710 | 2012. április 15. 18:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Milyen képnézegetőd van? Mit használsz? Nekem sima Windows képnézegetőm van és 800 x 600-as méretarányban hozza be! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 364709 | 2012. április 15. 17:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nálam tökéletesen működik | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csehszko | Adatlap | 364708 | 2012. április 15. 17:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tudom, de sajnos nem olyan jó a felbontás ,hogy el lehessen olvasni, próbáld csak ki, nagyíts rá!Foltokat lehet csak látni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 364707 | 2012. április 15. 17:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elmented és utána akkorára nagyítód amekkorára akarod hogy tudd olvasni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csehszko | Adatlap | 364706 | 2012. április 15. 17:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na igen...csak a típusokat nem tudom elolvasni, mert nem kivehető...,de köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 364705 | 2012. április 15. 17:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ezeken szinte majdnem mindent megtalálsz | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csehszko | Adatlap | 364704 | 2012. április 15. 16:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Tudnátok nekem segíteni ,hogy milyen típusok voltak a Magyar Királyi Légierőben?A híresebb példányokat ismerem ,de van bőven amit nem...tudnátok segíteni? Egy lista kellene nekem típusokkal. Előre is köszönöm, Üdv Csehszkó | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 364703 | 2012. április 14. 08:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok kérdésem: A két háború közti olasz gépeknél a gázkar fordított bekötésű volt. - A szállítógépeken is így volt (feltételezem: igen)? - A vadászokhoz hasonlóan ezeket is átalakították a normál működésűre a magyar gépeken? köszi Zoli | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 364702 | 2012. április 12. 21:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia A modernizált és nem modernizált technika ugyanolyan darabnak számít... És a repülőcsapatok történetében nem sok olyan technika volt, ami nem a szabad ég alatt rohadt... üdv Zoli | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 364701 | 2012. április 12. 19:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia polomalev! Emlékeim szerint nem olyan sok! Ráadásul ez pontosan le is írja az egyik Re szabályzat. E-szerint van ugye a hadra fogható, és van az üzemképes! Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
polomalev | Adatlap | 364700 | 2012. április 12. 18:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Szerintem a helikopterek számát nagyon sokféle szempontból lehet nézni. Mennyi az aktív gép?, Mennyi vár modernizációra?, Mennyi rohad a szabad ég alatt? stb. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 364699 | 2012. április 10. 19:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 364698 | 2012. április 10. 19:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok Keresek olyan CIVIL embert, akinek vannak SAJÁT jól sikerült képei magyar L-410, An-26, és Mi-8/17 típusokról. piratvitorla@freemail.hu piratvitorla@citromail.hu köszi Zoli | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 364697 | 2012. április 10. 19:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Köszi Amúgy tuti, hogy nem pontos. Nem olvastam végig, csak ránéztem. A helik kapásból nem stimmelnek... üdv Zoli | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
polomalev | Adatlap | 364696 | 2012. április 10. 18:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 364695 | 2012. április 10. 17:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 364694 | 2012. április 10. 17:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok Kéne egy kis segítség: Hol találom meg hivatalosan, hogy a MH-ban milyen technikák vannak rendszeresítve? És esetleg hogy mennyi (bár ez már gázabb)? Amúgy mindennel tisztában vagyok, csak arra lennék kiváncsi, hogy mit tudhatok "civilként" (mi az amiért nem vehetnek elő bent, hogy kiadtam infót)... köszi Zoli | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 364693 | 2012. április 10. 17:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egyébként ancsás koromban én is voltam így Tökölön... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 364692 | 2012. április 10. 17:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Gondolom arra tervezték a gyakorló útvonalat és beköszöntek illetve gyakorló bejövetelt hajtottak végre. Még van pár volt tököli hajózó a rendszerben... üdv | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 364691 | 2012. április 10. 16:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 364690 | 2012. április 7. 20:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 364689 | 2012. április 7. 20:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen jól emlékszel , ha van valami fejlemény azt megírom. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 364688 | 2012. április 7. 20:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Migi! Köszi a választ! Hát ha 15-15mm akkor szerencsém van mert pont abból van nyolc darab! Ha jól emlékszem akkor a szárnyakra alul felül 4db, a törzsre két oldalt 2db és a függőleges vezérsíkra 2db kell. 11 m-est elsütöm majd a Csepel 300-ra. :) Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 364687 | 2012. április 7. 20:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Jani A maketthez adott csillag mérete 14-15 mm , írtam a kolerának az ügyben ,eddig válasz még nem jött . üdv: migi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 364686 | 2012. április 7. 20:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Migi! Van Rákosi csillagom,(1949)14mm-es 8db, 11mm-es 6db. (Ebből melyik jó a Mig-15re?) Nekem pedig a Rákosi csillagból 9mm-es kellene. A Rákosi csillag előtti, másik hadi jel, (1948 piros köralak, belsejében fehér háromszög csúcsával felfelé, zöld körrel a közepében)amiről beszéltem, 13mm-es és 10mm-es van. Ebből is 9mm-es kellene. Na most ezek után mik a hírek? Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
silent8 | Adatlap | 364685 | 2012. április 7. 19:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Figyeljétek meg, lesz Huey is... :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
bgyasoldier | Adatlap | 364684 | 2012. április 7. 18:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Pár dolog, amire talán lesz pénz: "például norvég rádiók beszerzésére 750 millió forintot fordíthat majd a honvédség, több mint kétmilliárd forint értékben lehetőség lesz pótlólagos üzemanyag-beszerzésre – többek közt a Gripenek működésének biztosítására −, s kétmilliárd jut például a páncéloseszközök és a csapatszállító járművek felújítására." honvedelem.hu/cikk/31150/folytatodik-a-hadsereg-kepessegeinek-fejlesztese- | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MAtti | Adatlap | 364683 | 2012. április 7. 15:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
silent8 | Adatlap | 364682 | 2012. április 6. 14:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lehet, van közte ismerős kép is. Van közte egy pár földi haditechnika is. Tegnap lett elérhető! Külön köszönet a fotókért. Facebookon a Magyar Honvédségnek illetve Kökényesy Orsolyának!Ugyanis ő készítette a fotókat! :) Szerintem egész jók! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 364681 | 2012. április 6. 13:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 364680 | 2012. április 5. 22:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez történt ma Kecskeméten! Illetve ez csak egy része volt egy nagy egésznek,de nagyon látványos része!:) www.youtube.com/watch |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Ebből már biztosan össze tudok hozni valamit. Viszont piratvitorla képét nézve felmerült egy újabb, számomra eddig ismeretlen probléma. Az orr alsó részén látok két antennát (?). Ezek gondolom újak lehetnek, mert korábbi képeken nem láthatóak még. Az internetet célirányosan átfésülve viszont azt láttam, hogy amikor már rajta volt a gépeken a szállítózászlóalj embléma a hajtóműburkolaton, akkor már ezek is rajta voltak. Mivel emblémás korszakából szeretném elkészíteni a 706-os makettjét, kérdezem, hogy van-e még esetleg ilyen utólag felkerült "toldalék" rajta valahol?
Köszönettel:
Roland