/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
piratvitorla 364745 2012. május 5. 15:34
Válasz erre
Sziasztok
Nincs meg valakinek Kenyeres Dénes szállítórepülős könyve?
Külföldön vagyok éppen és egy-két dologra lenne szükségem...
Köszi
Zoli
G400CDI 364744 2012. május 5. 13:36
Válasz erre
juge75 364743 2012. május 4. 22:22
Válasz erre
Biztosan nem.
A Mistral rendszerhez a felderítő lokátort és harc vezetési pontot (MCP) és a hazai fejlesztésű szállító-indító járművet az Atlas 2 állvánnyal rendszeresítettük.
piratvitorla 364742 2012. május 4. 21:54
Válasz erre
Szia
Szerintem nem...
üdv
G400CDI 364741 2012. május 4. 20:41
Válasz erre
Jó estét, Urak!
Szerintetek vettünk mi annak idején a Mistralokhoz Giraffe radarokat?
Üdv.:
G400CDI
HegyiA 364740 2012. április 24. 07:22
Válasz erre
Sziasztok,

Akkor ezek szerint nem csak legenda, mert én Kurt Rieder könyvében olvastam, és abban nem árt kételkedni. :)
Ott azt is leírja, hogy egyetlen lövéssel tette harcképtelenné a T-34-est.

Na de visszatérve a makettezésre.
A gép kamója standard RLM 65/70/71, kabin RLM66 (had ne dekódoljam, mert abból csak a vita lesz).
Kiegészítőt sztem az összes méretarányhoz gyártanak matricát pedig a Propagteamnél biztosan láttam. 72-ben az Academy mind a 2 G dobozban ad Rudel jelzéseket. Arra viszont érdemes figyelni, hogy szintén a már korábban meg nem nevezett szakértő szerint az 72-es Aca parancsnoki jelzésű G2(Kannonenvogel) valójában G-1-es alváltozat. (mondjuk ugyanazok az öntőkeretek, mint a sima G-1-ben úgyhogy nem csodálom)

Üdv:
HegyiA
polomalev 364739 2012. április 23. 20:15
Válasz erre
Sziasztok!
Jól emlékszel, Rudel egy bemutató során stukájával tényleg kilőtt egy T-34-est a Margit-szigeten, ő az alakulatával harcolt a budapesti csatában is. Én is úgy tudom, hogy nem volt magyar G.
piratvitorla 364738 2012. április 23. 14:55
Válasz erre
Szia
Én is csak azokat tudom amiket felsoroltál. Illetve ahogy HegyiA is leírta
üdv
HegyiA 364737 2012. április 23. 13:57
Válasz erre
Szia,

Egy nagy tapasztalatú de ha úgy tetszik szakértő, sajnos itt nem már publikáló makettestől tudom, hogy nem volt a G verzió rendszeresítve nálunk. Ha magyar vonatkozású G-t akarsz, akkor Ernst-Ulrich Rudel gépeit tudom ajánlani, azok előfordultak idehaza, sőt ha nem tévedek az egyikkel még bemutatót is tartott a Margit-szigeten.
Nekem a 72-es Academy G-van meg parancsnoki jelzésekkel, meg egy kis CMK motorral. :)
Ha ragaszkodsz a magyar géphez, akkor sajna csak what if.

Üdv:
HegyiA
csehszko 364736 2012. április 23. 13:17
Válasz erre
stukaG-1-2
stukaG-1-2

Sziasztok!
Egy Ju-87 G-1 -est készítek.Szeretném magyar jelzéssel festeni.
Sajnos egyenlőre nem találtam infót , elméletileg ez a típus nem volt a Magyar Királyi Légierőben ,azt szeretném kérdezni ,hogy Ti tudtok e róla?
Ezeket a típusokat találtam a légierőnkben:
A,B-2,D-1,D-3,D-5
GR74 364735 2012. április 23. 10:05
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek a hasznos információkat!
kopcos 364734 2012. április 22. 09:51
Válasz erre
Néhány jó helikopteres fénykép ill. lentebb KMZ,KVZ zászlóaljjakról is...indafotobig.blog.hu/2012/04/16/indafotosok_a_szolnoki_helikopter_bazison_a_helikopterek_es_legi_iranyitas_tornya
piratvitorla 364733 2012. április 20. 12:26
Válasz erre
Szia
A két alsó antenna - ha jól emlékszem - a Homer típusú kutató-mentő rádióvevő antennája... (Már rég volt dolgom ezekkel a gépekkel :(  )
üdv
Solo 364732 2012. április 20. 10:29
Válasz erre
IMG_8895
IMG_8895
IMG_6753
IMG_6753

Az oldalszám feletti antenna is később került rájuk. Piratvitorla képén látszik még egy kis antenna (EDR) a pilótafülke tetején.
Ami még fontos lehet az a külső, Mi-8 féle teherzár a gépek alján. A többi 17-esen belső van.
GR74 364731 2012. április 20. 09:20
Válasz erre
Ez is tökéletes! Nagyon köszönöm!
Ebből már biztosan össze tudok hozni valamit. Viszont piratvitorla képét nézve felmerült egy újabb, számomra eddig ismeretlen probléma. Az orr alsó részén látok két antennát (?). Ezek gondolom újak lehetnek, mert korábbi képeken nem láthatóak még. Az internetet célirányosan átfésülve viszont azt láttam, hogy amikor már rajta volt a gépeken a szállítózászlóalj embléma a hajtóműburkolaton, akkor már ezek is rajta voltak. Mivel emblémás korszakából szeretném elkészíteni a 706-os makettjét, kérdezem, hogy van-e még esetleg ilyen utólag felkerült "toldalék" rajta valahol?
Köszönettel:
Roland
Solo 364730 2012. április 19. 16:37
Válasz erre
IMG_8934
IMG_8934

Helló!

Közelebbi nincs.
GR74 364729 2012. április 19. 15:43
Válasz erre
piratvitorla 364728 2012. április 19. 14:35
Válasz erre
GR74 364727 2012. április 19. 13:42
Válasz erre
Üdvözlet!
Ha már olyan sok szó esett a Mil helikopterekről... Van valakinek közeli képe a 706-os és a 707-es Mi-17-esek ajtaja fölött látható konzolokról? Köszönettel venném, ha megosztaná velem, mert épp egy HobbyBoss Mi-17-est építek, és szükségem lenne néhány jó közeli fotóra scratchbuild céljából.
Köszönettel: Roland
Elektrolakatos 364726 2012. április 18. 23:28
Válasz erre
Benedek 364725 2012. április 18. 07:20
Válasz erre
A korszerű helikoptereken a rezgéscsillapító rendszer is így működik.Igaz ha meghibásodik,vagy kiiktatják,megbokrosodik az addig nyugodt masina.
Az orosz barátaim elmés szerkezete nem tud meghibásodni,igaz nem is annyira hatékony mint a nyugati.
Sőt,egyes autógyárak a zajcsökkentés érdekében a belső zajokat egy ellentétes fázisú zajjal oltják ki.
juge75 364724 2012. április 18. 06:25
Válasz erre
A rezgés is hullám (mechanikai), jellemzője a Frekvencia és az Amplitúdó.
Gépkocsi rádióknál is alkalmazzák azt a dolgot, hogy azonos nagyságú, de ellentétes hullámok kioltják egymást.
Azonos fázisban találkozó hullámok kioltják egymást.
Hidak esetében az önrezgést minimalizálják.
hörbi 364723 2012. április 18. 01:25
Válasz erre
Szia!
Értem!Emlékszem persze. Köszi a felvilágosítást! :)
Benedek 364722 2012. április 17. 20:53
Válasz erre
Pontosan.
A forgószárny-rendszer tömegét megnövelve,csökkentették az önrezgésszámát.
Emlékszel arra a videóra,ahol egy függőhíd a széllökések miatt összedőlt?Vagy egy másik példa.Nagy átmérőjű hangszóró-mély hangok,kis átmérőjű-magas hangok.
hörbi 364721 2012. április 17. 16:45
Válasz erre
Szia!
Akkor ha jól értem ezek ilyen ellensúlyok lennének?
Benedek 364720 2012. április 17. 05:49
Válasz erre
VIBRÁCIÓ OKAI:

Azok a tényezők, amelyek hatással vannak a vibrációra és meghatározzák annak jellegét és a dinamikus komponensek frekvenciáját, az alábbiak:

Az alkatrész forgási sebessége és a saját frekvenciája közötti kapcsolat.
Az alkatrész merevsége.
Az alkatrész súlya/tömege.(EZT TETTÉK FEL AZ AGY TETEJÉRE)
Az alkatrész alakja.(EZT TETTÉK FEL AZ AGY TETEJÉRE)
Az alkatrészt tartó szerkezet ( sárkányszerkezet ) merevsége.
VIBRÁCIÓFORRÁSOK:

A helikopteren gyakorlatilag minden rezeghet, de általában a dinamikus alkatrészek a rezgésforrások. Mind alacsony, közepes vagy magas frekvenciájú rezgés lehetséges.

ALACSONY FREKVENCIÁS REZGÉS: ( 0…500 ciklus/perc )

A forgószárny ... üzemmódon kb. 192 fordulat/perc fordulaton pörög, ami az alacsony-frekvenciás tartományba esik. Ugyan ilyen sebességgel forognak még: főreduktor kimenőtengely, forgószárny lapátok, és forgószárny lapát dempferek. A forgószárny és alkatrészei kisfrekvenciás függőleges vagy keresztirányú rezgést okozhat. Ez a vibráció általában átadódik a bent ülőkre az ülésen, sárkányszerkezeten keresztül és néha visszacsatolásként a kormányszerveken keresztül Alapvetően a kisfrekvenciás rezgés fordulatonként egy függőleges és egy vízszintes ” ütést ” jelent. Ezt függőleges ugrálásként vagy keresztirányú rázásként lehet érezni. A keresztirányú rezgést általában a dempferek, a forgószárny lapátok kiegyensúlyozatlansága, a függőleges csukló szorulása, vagy a forgószárny agy alkatrészeinek meghibásodása okozhatja. A függőleges ugrálást általában a forgószárny lapátok egykúponfutási problémái.Pl a lapátok készletezése súlyra,és nyomatékra történik,a gyárban.
KÖZEPES FREKVENCIÁJÚ REZGÉS: ( 500…2000 ciklus/perc )

A forgószárny közepes frekvenciájú rezgéseket okozhat, ha fordulatonként kettő vagy több “ütést hoz létre”. A közepes frekvenciájú rezgéseket határozott, de gyors ütésnek lehet érezni a tartomány aljánál és bizsergésnek a tartomány felső végénél.

Nagy vázlatokban ennyi,de csak kiollóztam egy értekezésből.A valóságban ez azért összetettebb.
Benedek 364719 2012. április 17. 05:36
Válasz erre
Hörbi!
Ha írsz az e-mail-emre,elondom neked .
Egyszerű mint a pedálos bringa.
piratvitorla 364718 2012. április 16. 18:39
Válasz erre
'mer túl logikus lett volna :(
üdv
hörbi 364717 2012. április 16. 09:44
Válasz erre
Szia!
Köszönöm a választ! Azt esetleg még el tudnád mondani hogy hogy is kell ezt elképzelni? Milyen elven működik?
Solo 364715 2012. április 15. 23:30
Válasz erre
Helló!

Rezgéscsillapító. Aki repült már a típussal az tudja, hogy ráz, mint a fene. Ezzel a szerkezettel a rázás gyakorlatilag megszűnik. Nagyon jó kis szerkezet. Nem is értem miért nem vettünk a két N-es gépre.
hörbi 364714 2012. április 15. 22:41
Válasz erre
Üdv emberek!

Pár bejegyzéssel ezelőtti képeket nézegettem és feltűnt hogy a finn mi-8asokon és a felújított mi-17-eseinken a rotoragyon van valami szerkezet amit eddig nem igazán láttam még. Valaki meg tudná mondani hogy mi célt szolgál? Azt a képet linkelve amin a legjobban látszik:

makettinfo.hu/forum/image.php
előre is köszi Hörbi
polomalev 364713 2012. április 15. 18:49
Válasz erre
migi 364712 2012. április 15. 18:27
Válasz erre
Ajánlom figyelmedbe ezt a könyvet :
Magyar Sasok A Magyar Kir_lyi Honved Legiero 1920-1945.
csehszko 364710 2012. április 15. 18:11
Válasz erre
Milyen képnézegetőd van? Mit használsz? Nekem sima Windows képnézegetőm van és 800 x 600-as méretarányban hozza be!
migi 364709 2012. április 15. 17:47
Válasz erre
csehszko 364708 2012. április 15. 17:25
Válasz erre
Tudom, de sajnos nem olyan jó a felbontás ,hogy el lehessen olvasni, próbáld csak ki, nagyíts rá!Foltokat lehet csak látni.
migi 364707 2012. április 15. 17:19
Válasz erre
Elmented és utána akkorára nagyítód amekkorára akarod hogy tudd olvasni.
csehszko 364706 2012. április 15. 17:16
Válasz erre
Na igen...csak a típusokat nem tudom elolvasni, mert nem kivehető...,de köszönöm!
migi 364705 2012. április 15. 17:12
Válasz erre
10-Eves-NATO-Le-Plak-A3-blue-AA-1-Em-Sample copy
10-Eves-NATO-Le-Plak-A3-blue-AA-1-Em-Sample copy
10-Eves-NATO-Le-Plak-A3-blue-AA-2-Em-Sample copy
10-Eves-NATO-Le-Plak-A3-blue-AA-2-Em-Sample copy

Ezeken szinte majdnem mindent megtalálsz
csehszko 364704 2012. április 15. 16:54
Válasz erre
Sziasztok!

Tudnátok nekem segíteni ,hogy milyen típusok voltak a Magyar Királyi Légierőben?A híresebb példányokat ismerem ,de van bőven amit nem...tudnátok segíteni? Egy lista kellene nekem típusokkal.
Előre is köszönöm, Üdv
Csehszkó
piratvitorla 364703 2012. április 14. 08:27
Válasz erre
Sziasztok

kérdésem:
A két háború közti olasz gépeknél a gázkar fordított bekötésű volt.

- A szállítógépeken is így volt (feltételezem: igen)?
- A vadászokhoz hasonlóan ezeket is átalakították a normál működésűre a magyar gépeken?

köszi
Zoli
piratvitorla 364702 2012. április 12. 21:19
Válasz erre
Szia
A modernizált és nem modernizált technika ugyanolyan darabnak számít...
És a repülőcsapatok történetében nem sok olyan technika volt, ami nem a szabad ég alatt rohadt...
üdv
Zoli
Kamovos 364701 2012. április 12. 19:37
Válasz erre
Szia polomalev!

Emlékeim szerint nem olyan sok!
Ráadásul ez pontosan le is írja az egyik Re szabályzat.
E-szerint van ugye a hadra fogható, és van az üzemképes!

Üdv: kamovos
polomalev 364700 2012. április 12. 18:47
Válasz erre
Pőstyén 2010
Pőstyén 2010
Kecskemét 2010
Kecskemét 2010
100_0087
100_0087
100_0082
100_0082

Szia!
Szerintem a helikopterek számát nagyon sokféle szempontból lehet nézni. Mennyi az aktív gép?, Mennyi vár modernizációra?, Mennyi rohad a szabad ég alatt? stb.
Levix 364699 2012. április 10. 19:40
Válasz erre
www.mycity-military.com/slika.php

A csehek tankolnak a levegőben.
piratvitorla 364698 2012. április 10. 19:33
Válasz erre
Sziasztok
Keresek olyan CIVIL embert, akinek vannak SAJÁT jól sikerült képei magyar L-410, An-26, és Mi-8/17 típusokról.
piratvitorla@freemail.hu
piratvitorla@citromail.hu
köszi
Zoli
piratvitorla 364697 2012. április 10. 19:31
Válasz erre
Szia
Köszi
Amúgy tuti, hogy nem pontos. Nem olvastam végig, csak ránéztem. A helik kapásból nem stimmelnek...
üdv
Zoli
polomalev 364696 2012. április 10. 18:39
Válasz erre
zoli1989 364695 2012. április 10. 17:53
Válasz erre
piratvitorla 364694 2012. április 10. 17:51
Válasz erre
Sziasztok

Kéne egy kis segítség:

Hol találom meg hivatalosan, hogy a MH-ban milyen technikák vannak rendszeresítve? És esetleg hogy mennyi (bár ez már gázabb)?
Amúgy mindennel tisztában vagyok, csak arra lennék kiváncsi, hogy mit tudhatok "civilként" (mi az amiért nem vehetnek elő bent, hogy kiadtam infót)...
köszi
Zoli
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.