<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Benedek | Adatlap | 364769 | 2012. május 22. 23:13 | ||
Az UH-1 es projekt dátumai biztos fixek.Nem foglalkozom a Mi-24 NDK-s örökséggel,mert felforr az agyam.Mielőtt vagonra tették őket,mind ük-volt.Mire itt levették és szabad ég alatt tároltuk,és tologattuk ki-be a német hangárakba,addigra megette őket az enyészet.Szép korban voltunk az Ég katonái,sőt 2-évtizeddel azelőtt mégjobb lett volna. Előzmény: (364767) Kamovos 2012. május 22. 15:36 | |||||
Kamovos | Adatlap | 364768 | 2012. május 22. 15:47 | ||
PG? Itt jártak a körbe metéltek, és a szőrös talpúak, hogy a Mig-21 korszerűsítését közösen csináljuk! Vsz rep technikájának jó részét szintén ők javították. De ez nem volt jó, inkább szét kellet verni! Most meg nincs aki felújítsa a sajátunkat! Vagyis van, csak nincs az a pénzünk! Mert szakértő politikusok vezették, vezetik az országot! Azok akik rettegtek, hogy megtámadjuk őket, most röhögnek a markukkba, mert soha nem tudtak volna nekünk annyit ártani, mint a mi politikusaink ártanak a hazájuknak. Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 364767 | 2012. május 22. 15:36 | ||
A Dátumban és a típusban tévedsz! Először is volt egy NDK örökség! Azok felújítását ígérték először! Ebből 2db készült el összesen. A többi is csak mese! Az itt a Probléma, hogy dilettáns civilek, politikusok akarják a katonáknak megmondani, hogy nekik mi a jó! A helyett, hogy a tudatlan Honvédelmi miniszterek megkérdeznék mi lenne a jó! Adva van egy hadsereg, aminek a felszerelése, és a képzettsége az Orosz technikára alapul. Ezt kellene tudomásul venni! Ebben az irányban kellene gondolkodni, mert ez az olcsóbb! No persze lehet eldobálni őket, és átállni bármi más ország haditechnikájára! Csak akkor ingünk gatyánk rámegy! Lásd Gripen! Mekkora üzletvolt ez is a politikusoknak! Üdv: kamovos | |||||
Benedek | Adatlap | 364766 | 2012. május 22. 11:21 | ||
Így ahogy mondod kedves volt Kollégám!Mióta is megy a hitegetés? Kb 1998-volt az első UH-1 projekt.Aztán 2001,amikor már a kiutazást,és a gépátvételt is szervezték.Nem a meglévőt kellene ápolni,karbantartani,és nagyjavítani? Volt nekünk egy PG-nk is szakemberek százaival,akiket egyik napról a másikra elküldtek.A PG-t és a LÉJÜT én biztos egybeolvasztottam volna,és akkor megmerad a nagyjavítás,és az időszakos is,sőt a fejlesztés is mehetett volna párhuzamosan. | |||||
sárkányos | Adatlap | 364765 | 2012. május 22. 09:20 | ||
Szevasztok! Nem akarok csatlakozni a "pesszimista" és egyben tisztán látó bajtársaim és makettezők közé de had idézzem egyik sárkányos kollégám: " Majd ha már csinálom rajta az olajcserét akkor elhiszem!". Kiváncsian várom "kiváló, szakértő kormányunk döntését! :) | |||||
búza | Adatlap | 364764 | 2012. május 21. 23:00 | ||
Kedves Barátaim! Magyarországon jelenleg két dologra van pénz: földet venni és focira! Üdv: Búza | |||||
Benedek | Adatlap | 364763 | 2012. május 21. 21:31 | ||
Kabaré!Ha pl 2000-ben 100%-os volt a haderőnk,akkor most úgy 20% körül lehet.Beleértve a haditechnikát,és azokat is akik bent maradtak a végsőkig teljesíteni amire esküt tettek.Csak tudnám,hogy kinek a fűrészporos fejében születnek meg ezek az agymenések.Minden évben bedobnak valamit,hogy majd ezt,meg azt veszünk valahonnan.A srácaink meg kp-nak veszik,mert már mindennek örülnének,csak legyen. | |||||
Levix | Adatlap | 364762 | 2012. május 21. 21:08 | ||
Rizsa hegyek! | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364761 | 2012. május 21. 20:59 | ||
ja, itt már 2015-2018 van :))) 2015: Magyar Gripenek a Baltikumba http://mno.hu/phalanx/2015-magyar-gripenek-a-baltikumba-1077740 | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364760 | 2012. május 21. 20:57 | ||
Magyar Gripenek is védik majd a Baltikumot http://www.origo.hu/itthon/20120521-magyar-gripeneket-kuldenek-a-baltikumba.html | |||||
Levix | Adatlap | 364759 | 2012. május 21. 20:49 | ||
Most komolyan. Ez is 126 milliárd forint + a rendszerestés + a földi eszközök stb. Amikor minden héten új adót kapunk a nyakunkba mekkora ennek a realitása? | |||||
polomalev | Adatlap | 364758 | 2012. május 21. 20:33 | ||
Sziasztok! Na erre leszek kíváncsi. Szerintem ebből sem semmi, de azért én még nem temetném végkép az UH-kat. Én még a 20 gépet is sokkalom, most mennyi repülőképes helikoptere lehet a honvédségnek? 10? A Mi-35M szintre fejlesztés drága mulatság lenne, nem hiszem, hogy ilyenbe pénzt vernének, legalábbis nem most. csak hasonlítsuk össze a Mi-35M-et a Mi-24V-vel képek alapján, hogy mennyi a különbség. Hát még ha az elektronikát is megvizsgáljuk. Én még mindig a Mi-17-esek és 24-esek modernizációjában, látom a legnagyobb esélyt. Remélem azért oda nem jutunk mint a szlovákok, akiknek nem volt pénzük a Mi-24 üzemeltetésére, ezért kivonták őket. Ezek a vacakok legalább tudnak valami fegyvert hordozni? | |||||
Marcell0708 | Adatlap | 364757 | 2012. május 21. 19:05 | ||
Benedek | Adatlap | 364756 | 2012. május 21. 18:43 | ||
És ismét igazam,igazunk lett!Nem lett UH-1-es.Ezt már annyiszor,és annyiféleképp eljátszották velünk hogy már nem is csodálkozom.Akik pedig hittek,azok azok akiket még mindíg lehet hitegetni.Immár külső szemlélőként csak mosolygok,de szívem szerint még visszamennék Mi-8/17/24-est simogatni.Ha lenne annyi,amennyi nincsen csak a MESÉBEN. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364755 | 2012. május 21. 17:23 | ||
30 üzemképes + időnként felmerült pár oktató földi példányról is infó | |||||
Marcell0708 | Adatlap | 364754 | 2012. május 21. 17:09 | ||
Sziasztok! Egyébként hány Huey-t vásároltunk volna? | |||||
kopcos | Adatlap | 364753 | 2012. május 21. 14:19 | ||
21M $ x 20db csak a gépek ára idáig...+ a többi. | |||||
Taylor2 | Adatlap | 364752 | 2012. május 21. 13:40 | ||
Nekem special nem lenne vele semmi gondom, hogy ha a Mi-24-eseket fejlesztenék legalább egy Mi-35M szintjére. :) Szerintem az orosz technikát nem kéne csak úgy eldobni magunktól. Ja, és a darabszámra kíváncsi leszek, már ha egyáltalán megkötik az üzletet (AW-139M) . :) | |||||
kopcos | Adatlap | 364751 | 2012. május 21. 12:39 | ||
AW-139M...www.agustawestland.com/product/aw139m | |||||
bgyasoldier | Adatlap | 364750 | 2012. május 21. 12:15 | ||
Új gyártásúak, ez jó hír. De még az UH-tól is kisebbek... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364749 | 2012. május 21. 10:41 | ||
http://htka.hu/2012/05/21/olasz-helikoptereket-vehet-a-honvedseg/ | |||||
pintair | Adatlap | 364748 | 2012. május 11. 10:47 | ||
piratvitorla | Adatlap | 364747 | 2012. május 5. 18:49 | ||
zoli1989 | Adatlap | 364746 | 2012. május 5. 16:51 | ||
piratvitorla | Adatlap | 364745 | 2012. május 5. 15:34 | ||
Sziasztok Nincs meg valakinek Kenyeres Dénes szállítórepülős könyve? Külföldön vagyok éppen és egy-két dologra lenne szükségem... Köszi Zoli | |||||
G400CDI | Adatlap | 364744 | 2012. május 5. 13:36 | ||
juge75 | Adatlap | 364743 | 2012. május 4. 22:22 | ||
Biztosan nem. A Mistral rendszerhez a felderítő lokátort és harc vezetési pontot (MCP) és a hazai fejlesztésű szállító-indító járművet az Atlas 2 állvánnyal rendszeresítettük. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364742 | 2012. május 4. 21:54 | ||
Szia Szerintem nem... üdv | |||||
G400CDI | Adatlap | 364741 | 2012. május 4. 20:41 | ||
Jó estét, Urak! Szerintetek vettünk mi annak idején a Mistralokhoz Giraffe radarokat? Üdv.: G400CDI | |||||
HegyiA | Adatlap | 364740 | 2012. április 24. 07:22 | ||
Sziasztok, Akkor ezek szerint nem csak legenda, mert én Kurt Rieder könyvében olvastam, és abban nem árt kételkedni. :) Ott azt is leírja, hogy egyetlen lövéssel tette harcképtelenné a T-34-est. Na de visszatérve a makettezésre. A gép kamója standard RLM 65/70/71, kabin RLM66 (had ne dekódoljam, mert abból csak a vita lesz). Kiegészítőt sztem az összes méretarányhoz gyártanak matricát pedig a Propagteamnél biztosan láttam. 72-ben az Academy mind a 2 G dobozban ad Rudel jelzéseket. Arra viszont érdemes figyelni, hogy szintén a már korábban meg nem nevezett szakértő szerint az 72-es Aca parancsnoki jelzésű G2(Kannonenvogel) valójában G-1-es alváltozat. (mondjuk ugyanazok az öntőkeretek, mint a sima G-1-ben úgyhogy nem csodálom) Üdv: HegyiA | |||||
polomalev | Adatlap | 364739 | 2012. április 23. 20:15 | ||
Sziasztok! Jól emlékszel, Rudel egy bemutató során stukájával tényleg kilőtt egy T-34-est a Margit-szigeten, ő az alakulatával harcolt a budapesti csatában is. Én is úgy tudom, hogy nem volt magyar G. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364738 | 2012. április 23. 14:55 | ||
Szia Én is csak azokat tudom amiket felsoroltál. Illetve ahogy HegyiA is leírta üdv | |||||
HegyiA | Adatlap | 364737 | 2012. április 23. 13:57 | ||
Szia, Egy nagy tapasztalatú de ha úgy tetszik szakértő, sajnos itt nem már publikáló makettestől tudom, hogy nem volt a G verzió rendszeresítve nálunk. Ha magyar vonatkozású G-t akarsz, akkor Ernst-Ulrich Rudel gépeit tudom ajánlani, azok előfordultak idehaza, sőt ha nem tévedek az egyikkel még bemutatót is tartott a Margit-szigeten. Nekem a 72-es Academy G-van meg parancsnoki jelzésekkel, meg egy kis CMK motorral. :) Ha ragaszkodsz a magyar géphez, akkor sajna csak what if. Üdv: HegyiA | |||||
csehszko | Adatlap | 364736 | 2012. április 23. 13:17 | ||
GR74 | Adatlap | 364735 | 2012. április 23. 10:05 | ||
Köszönöm mindenkinek a hasznos információkat! | |||||
kopcos | Adatlap | 364734 | 2012. április 22. 09:51 | ||
Néhány jó helikopteres fénykép ill. lentebb KMZ,KVZ zászlóaljjakról is...indafotobig.blog.hu/2012/04/16/indafotosok_a_szolnoki_helikopter_bazison_a_helikopterek_es_legi_iranyitas_tornya | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364733 | 2012. április 20. 12:26 | ||
Szia A két alsó antenna - ha jól emlékszem - a Homer típusú kutató-mentő rádióvevő antennája... (Már rég volt dolgom ezekkel a gépekkel :( ) üdv | |||||
Solo | Adatlap | 364732 | 2012. április 20. 10:29 | ||
GR74 | Adatlap | 364731 | 2012. április 20. 09:20 | ||
Ez is tökéletes! Nagyon köszönöm! Ebből már biztosan össze tudok hozni valamit. Viszont piratvitorla képét nézve felmerült egy újabb, számomra eddig ismeretlen probléma. Az orr alsó részén látok két antennát (?). Ezek gondolom újak lehetnek, mert korábbi képeken nem láthatóak még. Az internetet célirányosan átfésülve viszont azt láttam, hogy amikor már rajta volt a gépeken a szállítózászlóalj embléma a hajtóműburkolaton, akkor már ezek is rajta voltak. Mivel emblémás korszakából szeretném elkészíteni a 706-os makettjét, kérdezem, hogy van-e még esetleg ilyen utólag felkerült "toldalék" rajta valahol? Köszönettel: Roland | |||||
Solo | Adatlap | 364730 | 2012. április 19. 16:37 | ||
GR74 | Adatlap | 364729 | 2012. április 19. 15:43 | ||
Erre. Tökéletes, köszönöm! | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364728 | 2012. április 19. 14:35 | ||
GR74 | Adatlap | 364727 | 2012. április 19. 13:42 | ||
Üdvözlet! Ha már olyan sok szó esett a Mil helikopterekről... Van valakinek közeli képe a 706-os és a 707-es Mi-17-esek ajtaja fölött látható konzolokról? Köszönettel venném, ha megosztaná velem, mert épp egy HobbyBoss Mi-17-est építek, és szükségem lenne néhány jó közeli fotóra scratchbuild céljából. Köszönettel: Roland | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 364726 | 2012. április 18. 23:28 | ||
Benedek | Adatlap | 364725 | 2012. április 18. 07:20 | ||
A korszerű helikoptereken a rezgéscsillapító rendszer is így működik.Igaz ha meghibásodik,vagy kiiktatják,megbokrosodik az addig nyugodt masina. Az orosz barátaim elmés szerkezete nem tud meghibásodni,igaz nem is annyira hatékony mint a nyugati. Sőt,egyes autógyárak a zajcsökkentés érdekében a belső zajokat egy ellentétes fázisú zajjal oltják ki. | |||||
juge75 | Adatlap | 364724 | 2012. április 18. 06:25 | ||
A rezgés is hullám (mechanikai), jellemzője a Frekvencia és az Amplitúdó. Gépkocsi rádióknál is alkalmazzák azt a dolgot, hogy azonos nagyságú, de ellentétes hullámok kioltják egymást. Azonos fázisban találkozó hullámok kioltják egymást. Hidak esetében az önrezgést minimalizálják. | |||||
hörbi | Adatlap | 364723 | 2012. április 18. 01:25 | ||
Szia! Értem!Emlékszem persze. Köszi a felvilágosítást! :) | |||||
Benedek | Adatlap | 364722 | 2012. április 17. 20:53 | ||
Pontosan. A forgószárny-rendszer tömegét megnövelve,csökkentették az önrezgésszámát. Emlékszel arra a videóra,ahol egy függőhíd a széllökések miatt összedőlt?Vagy egy másik példa.Nagy átmérőjű hangszóró-mély hangok,kis átmérőjű-magas hangok. | |||||
hörbi | Adatlap | 364721 | 2012. április 17. 16:45 | ||
Szia! Akkor ha jól értem ezek ilyen ellensúlyok lennének? | |||||
Benedek | Adatlap | 364720 | 2012. április 17. 05:49 | ||
VIBRÁCIÓ OKAI: Azok a tényezők, amelyek hatással vannak a vibrációra és meghatározzák annak jellegét és a dinamikus komponensek frekvenciáját, az alábbiak: Az alkatrész forgási sebessége és a saját frekvenciája közötti kapcsolat. Az alkatrész merevsége. Az alkatrész súlya/tömege.(EZT TETTÉK FEL AZ AGY TETEJÉRE) Az alkatrész alakja.(EZT TETTÉK FEL AZ AGY TETEJÉRE) Az alkatrészt tartó szerkezet ( sárkányszerkezet ) merevsége. VIBRÁCIÓFORRÁSOK: A helikopteren gyakorlatilag minden rezeghet, de általában a dinamikus alkatrészek a rezgésforrások. Mind alacsony, közepes vagy magas frekvenciájú rezgés lehetséges. ALACSONY FREKVENCIÁS REZGÉS: ( 0…500 ciklus/perc ) A forgószárny ... üzemmódon kb. 192 fordulat/perc fordulaton pörög, ami az alacsony-frekvenciás tartományba esik. Ugyan ilyen sebességgel forognak még: főreduktor kimenőtengely, forgószárny lapátok, és forgószárny lapát dempferek. A forgószárny és alkatrészei kisfrekvenciás függőleges vagy keresztirányú rezgést okozhat. Ez a vibráció általában átadódik a bent ülőkre az ülésen, sárkányszerkezeten keresztül és néha visszacsatolásként a kormányszerveken keresztül Alapvetően a kisfrekvenciás rezgés fordulatonként egy függőleges és egy vízszintes ” ütést ” jelent. Ezt függőleges ugrálásként vagy keresztirányú rázásként lehet érezni. A keresztirányú rezgést általában a dempferek, a forgószárny lapátok kiegyensúlyozatlansága, a függőleges csukló szorulása, vagy a forgószárny agy alkatrészeinek meghibásodása okozhatja. A függőleges ugrálást általában a forgószárny lapátok egykúponfutási problémái.Pl a lapátok készletezése súlyra,és nyomatékra történik,a gyárban. KÖZEPES FREKVENCIÁJÚ REZGÉS: ( 500…2000 ciklus/perc ) A forgószárny közepes frekvenciájú rezgéseket okozhat, ha fordulatonként kettő vagy több “ütést hoz létre”. A közepes frekvenciájú rezgéseket határozott, de gyors ütésnek lehet érezni a tartomány aljánál és bizsergésnek a tartomány felső végénél. Nagy vázlatokban ennyi,de csak kiollóztam egy értekezésből.A valóságban ez azért összetettebb. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |