/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Benedek 364769 2012. május 22. 23:13
Válasz erre
Az UH-1 es projekt dátumai biztos fixek.Nem foglalkozom a Mi-24 NDK-s örökséggel,mert felforr az agyam.Mielőtt vagonra tették őket,mind ük-volt.Mire itt levették és szabad ég alatt tároltuk,és tologattuk ki-be a német hangárakba,addigra megette őket az enyészet.Szép korban voltunk az Ég katonái,sőt 2-évtizeddel azelőtt mégjobb lett volna.
Kamovos 364768 2012. május 22. 15:47
Válasz erre
PG?

Itt jártak a körbe metéltek, és a szőrös talpúak, hogy a Mig-21 korszerűsítését közösen csináljuk!

Vsz rep technikájának jó részét szintén ők javították.

De ez nem volt jó, inkább szét kellet verni!

Most meg nincs aki felújítsa a sajátunkat!
Vagyis van, csak nincs az a pénzünk!

Mert szakértő politikusok vezették, vezetik az országot!

Azok akik rettegtek, hogy megtámadjuk őket, most röhögnek a markukkba, mert soha nem tudtak volna nekünk annyit ártani, mint a mi politikusaink ártanak a hazájuknak.

Üdv: kamovos
Kamovos 364767 2012. május 22. 15:36
Válasz erre
A Dátumban és a típusban tévedsz!

Először is volt egy NDK örökség!
Azok felújítását ígérték először!
Ebből 2db készült el összesen.

A többi is csak mese!

Az itt a Probléma, hogy dilettáns civilek, politikusok akarják a katonáknak megmondani, hogy nekik mi a jó!
A helyett, hogy a tudatlan Honvédelmi miniszterek megkérdeznék mi lenne a jó!

Adva van egy hadsereg, aminek a felszerelése, és a képzettsége az Orosz technikára alapul.
Ezt kellene tudomásul venni!
Ebben az irányban kellene gondolkodni, mert ez az olcsóbb!

No persze lehet eldobálni őket, és átállni bármi más ország haditechnikájára!
Csak akkor ingünk gatyánk rámegy!
Lásd Gripen!
Mekkora üzletvolt ez is a politikusoknak!

Üdv: kamovos
Benedek 364766 2012. május 22. 11:21
Válasz erre
Így ahogy mondod kedves volt Kollégám!Mióta is megy a hitegetés? Kb 1998-volt az első UH-1 projekt.Aztán 2001,amikor már a kiutazást,és a gépátvételt is szervezték.Nem a meglévőt kellene ápolni,karbantartani,és nagyjavítani? Volt nekünk egy PG-nk is szakemberek százaival,akiket egyik napról a másikra elküldtek.A PG-t és a LÉJÜT én biztos egybeolvasztottam volna,és akkor megmerad a nagyjavítás,és az időszakos is,sőt a fejlesztés is mehetett volna párhuzamosan.
sárkányos 364765 2012. május 22. 09:20
Válasz erre
Szevasztok! Nem akarok csatlakozni a "pesszimista" és egyben tisztán látó bajtársaim és makettezők közé de had idézzem egyik sárkányos kollégám: " Majd ha már csinálom rajta az olajcserét akkor elhiszem!". Kiváncsian várom "kiváló, szakértő kormányunk döntését! :)
búza 364764 2012. május 21. 23:00
Válasz erre
Kedves Barátaim!
Magyarországon jelenleg két dologra van pénz: földet venni és focira!
Üdv: Búza
Benedek 364763 2012. május 21. 21:31
Válasz erre
Kabaré!Ha pl 2000-ben 100%-os volt a haderőnk,akkor most úgy 20% körül lehet.Beleértve a haditechnikát,és azokat is akik bent maradtak a végsőkig teljesíteni amire esküt tettek.Csak tudnám,hogy kinek a fűrészporos fejében születnek meg ezek az agymenések.Minden évben bedobnak valamit,hogy majd ezt,meg azt veszünk valahonnan.A srácaink meg kp-nak veszik,mert már mindennek örülnének,csak legyen.
Levix 364762 2012. május 21. 21:08
Válasz erre
Rizsa hegyek!
piratvitorla 364761 2012. május 21. 20:59
Válasz erre
ja, itt már 2015-2018 van :)))

2015: Magyar Gripenek a Baltikumba

http://mno.hu/phalanx/2015-magyar-gripenek-a-baltikumba-1077740
piratvitorla 364760 2012. május 21. 20:57
Válasz erre
Magyar Gripenek is védik majd a Baltikumot

http://www.origo.hu/itthon/20120521-magyar-gripeneket-kuldenek-a-baltikumba.html
Levix 364759 2012. május 21. 20:49
Válasz erre
Most komolyan. Ez is 126 milliárd forint + a rendszerestés + a földi eszközök stb. Amikor minden héten új adót kapunk a nyakunkba mekkora ennek a realitása?
polomalev 364758 2012. május 21. 20:33
Válasz erre
Sziasztok!
Na erre leszek kíváncsi. Szerintem ebből sem semmi, de azért én még nem temetném végkép az UH-kat. Én még a 20 gépet is sokkalom, most mennyi repülőképes helikoptere lehet a honvédségnek? 10? A Mi-35M szintre fejlesztés drága mulatság lenne, nem hiszem, hogy ilyenbe pénzt vernének, legalábbis nem most. csak hasonlítsuk össze a Mi-35M-et a Mi-24V-vel képek alapján, hogy mennyi a különbség. Hát még ha az elektronikát is megvizsgáljuk. Én még mindig a Mi-17-esek és 24-esek modernizációjában, látom a legnagyobb esélyt. Remélem azért oda nem jutunk mint a szlovákok, akiknek nem volt pénzük a Mi-24 üzemeltetésére, ezért kivonták őket.
Ezek a vacakok legalább tudnak valami fegyvert hordozni?
Marcell0708 364757 2012. május 21. 19:05
Válasz erre
Benedek 364756 2012. május 21. 18:43
Válasz erre
És ismét igazam,igazunk lett!Nem lett UH-1-es.Ezt már annyiszor,és annyiféleképp eljátszották velünk hogy már nem is csodálkozom.Akik pedig hittek,azok azok akiket még mindíg lehet hitegetni.Immár külső szemlélőként csak mosolygok,de szívem szerint még visszamennék Mi-8/17/24-est simogatni.Ha lenne annyi,amennyi nincsen csak a MESÉBEN.
piratvitorla 364755 2012. május 21. 17:23
Válasz erre
30 üzemképes + időnként felmerült pár oktató földi példányról is infó
Marcell0708 364754 2012. május 21. 17:09
Válasz erre
Sziasztok! Egyébként hány Huey-t vásároltunk volna?
kopcos 364753 2012. május 21. 14:19
Válasz erre
21M $ x 20db csak a gépek ára idáig...+ a többi.
Taylor2 364752 2012. május 21. 13:40
Válasz erre
Nekem special nem lenne vele semmi gondom, hogy ha a Mi-24-eseket fejlesztenék legalább egy Mi-35M szintjére. :)
Szerintem az orosz technikát nem kéne csak úgy eldobni magunktól.
Ja, és a darabszámra kíváncsi leszek, már ha egyáltalán megkötik az üzletet (AW-139M) . :)
kopcos 364751 2012. május 21. 12:39
Válasz erre
bgyasoldier 364750 2012. május 21. 12:15
Válasz erre
Új gyártásúak, ez jó hír. De még az UH-tól is kisebbek...
piratvitorla 364749 2012. május 21. 10:41
Válasz erre
http://htka.hu/2012/05/21/olasz-helikoptereket-vehet-a-honvedseg/
pintair 364748 2012. május 11. 10:47
Válasz erre
Koku Fan_1972_09_916
Koku Fan_1972_09_916

mit leletem 1972-ből...
piratvitorla 364747 2012. május 5. 18:49
Válasz erre
zoli1989 364746 2012. május 5. 16:51
Válasz erre
Szia!

Mi érdekelne konkrétan belőle ?
piratvitorla 364745 2012. május 5. 15:34
Válasz erre
Sziasztok
Nincs meg valakinek Kenyeres Dénes szállítórepülős könyve?
Külföldön vagyok éppen és egy-két dologra lenne szükségem...
Köszi
Zoli
G400CDI 364744 2012. május 5. 13:36
Válasz erre
juge75 364743 2012. május 4. 22:22
Válasz erre
Biztosan nem.
A Mistral rendszerhez a felderítő lokátort és harc vezetési pontot (MCP) és a hazai fejlesztésű szállító-indító járművet az Atlas 2 állvánnyal rendszeresítettük.
piratvitorla 364742 2012. május 4. 21:54
Válasz erre
Szia
Szerintem nem...
üdv
G400CDI 364741 2012. május 4. 20:41
Válasz erre
Jó estét, Urak!
Szerintetek vettünk mi annak idején a Mistralokhoz Giraffe radarokat?
Üdv.:
G400CDI
HegyiA 364740 2012. április 24. 07:22
Válasz erre
Sziasztok,

Akkor ezek szerint nem csak legenda, mert én Kurt Rieder könyvében olvastam, és abban nem árt kételkedni. :)
Ott azt is leírja, hogy egyetlen lövéssel tette harcképtelenné a T-34-est.

Na de visszatérve a makettezésre.
A gép kamója standard RLM 65/70/71, kabin RLM66 (had ne dekódoljam, mert abból csak a vita lesz).
Kiegészítőt sztem az összes méretarányhoz gyártanak matricát pedig a Propagteamnél biztosan láttam. 72-ben az Academy mind a 2 G dobozban ad Rudel jelzéseket. Arra viszont érdemes figyelni, hogy szintén a már korábban meg nem nevezett szakértő szerint az 72-es Aca parancsnoki jelzésű G2(Kannonenvogel) valójában G-1-es alváltozat. (mondjuk ugyanazok az öntőkeretek, mint a sima G-1-ben úgyhogy nem csodálom)

Üdv:
HegyiA
polomalev 364739 2012. április 23. 20:15
Válasz erre
Sziasztok!
Jól emlékszel, Rudel egy bemutató során stukájával tényleg kilőtt egy T-34-est a Margit-szigeten, ő az alakulatával harcolt a budapesti csatában is. Én is úgy tudom, hogy nem volt magyar G.
piratvitorla 364738 2012. április 23. 14:55
Válasz erre
Szia
Én is csak azokat tudom amiket felsoroltál. Illetve ahogy HegyiA is leírta
üdv
HegyiA 364737 2012. április 23. 13:57
Válasz erre
Szia,

Egy nagy tapasztalatú de ha úgy tetszik szakértő, sajnos itt nem már publikáló makettestől tudom, hogy nem volt a G verzió rendszeresítve nálunk. Ha magyar vonatkozású G-t akarsz, akkor Ernst-Ulrich Rudel gépeit tudom ajánlani, azok előfordultak idehaza, sőt ha nem tévedek az egyikkel még bemutatót is tartott a Margit-szigeten.
Nekem a 72-es Academy G-van meg parancsnoki jelzésekkel, meg egy kis CMK motorral. :)
Ha ragaszkodsz a magyar géphez, akkor sajna csak what if.

Üdv:
HegyiA
csehszko 364736 2012. április 23. 13:17
Válasz erre
stukaG-1-2
stukaG-1-2

Sziasztok!
Egy Ju-87 G-1 -est készítek.Szeretném magyar jelzéssel festeni.
Sajnos egyenlőre nem találtam infót , elméletileg ez a típus nem volt a Magyar Királyi Légierőben ,azt szeretném kérdezni ,hogy Ti tudtok e róla?
Ezeket a típusokat találtam a légierőnkben:
A,B-2,D-1,D-3,D-5
GR74 364735 2012. április 23. 10:05
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek a hasznos információkat!
kopcos 364734 2012. április 22. 09:51
Válasz erre
Néhány jó helikopteres fénykép ill. lentebb KMZ,KVZ zászlóaljjakról is...indafotobig.blog.hu/2012/04/16/indafotosok_a_szolnoki_helikopter_bazison_a_helikopterek_es_legi_iranyitas_tornya
piratvitorla 364733 2012. április 20. 12:26
Válasz erre
Szia
A két alsó antenna - ha jól emlékszem - a Homer típusú kutató-mentő rádióvevő antennája... (Már rég volt dolgom ezekkel a gépekkel :(  )
üdv
Solo 364732 2012. április 20. 10:29
Válasz erre
IMG_8895
IMG_8895
IMG_6753
IMG_6753

Az oldalszám feletti antenna is később került rájuk. Piratvitorla képén látszik még egy kis antenna (EDR) a pilótafülke tetején.
Ami még fontos lehet az a külső, Mi-8 féle teherzár a gépek alján. A többi 17-esen belső van.
GR74 364731 2012. április 20. 09:20
Válasz erre
Ez is tökéletes! Nagyon köszönöm!
Ebből már biztosan össze tudok hozni valamit. Viszont piratvitorla képét nézve felmerült egy újabb, számomra eddig ismeretlen probléma. Az orr alsó részén látok két antennát (?). Ezek gondolom újak lehetnek, mert korábbi képeken nem láthatóak még. Az internetet célirányosan átfésülve viszont azt láttam, hogy amikor már rajta volt a gépeken a szállítózászlóalj embléma a hajtóműburkolaton, akkor már ezek is rajta voltak. Mivel emblémás korszakából szeretném elkészíteni a 706-os makettjét, kérdezem, hogy van-e még esetleg ilyen utólag felkerült "toldalék" rajta valahol?
Köszönettel:
Roland
Solo 364730 2012. április 19. 16:37
Válasz erre
IMG_8934
IMG_8934

Helló!

Közelebbi nincs.
GR74 364729 2012. április 19. 15:43
Válasz erre
piratvitorla 364728 2012. április 19. 14:35
Válasz erre
GR74 364727 2012. április 19. 13:42
Válasz erre
Üdvözlet!
Ha már olyan sok szó esett a Mil helikopterekről... Van valakinek közeli képe a 706-os és a 707-es Mi-17-esek ajtaja fölött látható konzolokról? Köszönettel venném, ha megosztaná velem, mert épp egy HobbyBoss Mi-17-est építek, és szükségem lenne néhány jó közeli fotóra scratchbuild céljából.
Köszönettel: Roland
Elektrolakatos 364726 2012. április 18. 23:28
Válasz erre
Benedek 364725 2012. április 18. 07:20
Válasz erre
A korszerű helikoptereken a rezgéscsillapító rendszer is így működik.Igaz ha meghibásodik,vagy kiiktatják,megbokrosodik az addig nyugodt masina.
Az orosz barátaim elmés szerkezete nem tud meghibásodni,igaz nem is annyira hatékony mint a nyugati.
Sőt,egyes autógyárak a zajcsökkentés érdekében a belső zajokat egy ellentétes fázisú zajjal oltják ki.
juge75 364724 2012. április 18. 06:25
Válasz erre
A rezgés is hullám (mechanikai), jellemzője a Frekvencia és az Amplitúdó.
Gépkocsi rádióknál is alkalmazzák azt a dolgot, hogy azonos nagyságú, de ellentétes hullámok kioltják egymást.
Azonos fázisban találkozó hullámok kioltják egymást.
Hidak esetében az önrezgést minimalizálják.
hörbi 364723 2012. április 18. 01:25
Válasz erre
Szia!
Értem!Emlékszem persze. Köszi a felvilágosítást! :)
Benedek 364722 2012. április 17. 20:53
Válasz erre
Pontosan.
A forgószárny-rendszer tömegét megnövelve,csökkentették az önrezgésszámát.
Emlékszel arra a videóra,ahol egy függőhíd a széllökések miatt összedőlt?Vagy egy másik példa.Nagy átmérőjű hangszóró-mély hangok,kis átmérőjű-magas hangok.
hörbi 364721 2012. április 17. 16:45
Válasz erre
Szia!
Akkor ha jól értem ezek ilyen ellensúlyok lennének?
Benedek 364720 2012. április 17. 05:49
Válasz erre
VIBRÁCIÓ OKAI:

Azok a tényezők, amelyek hatással vannak a vibrációra és meghatározzák annak jellegét és a dinamikus komponensek frekvenciáját, az alábbiak:

Az alkatrész forgási sebessége és a saját frekvenciája közötti kapcsolat.
Az alkatrész merevsége.
Az alkatrész súlya/tömege.(EZT TETTÉK FEL AZ AGY TETEJÉRE)
Az alkatrész alakja.(EZT TETTÉK FEL AZ AGY TETEJÉRE)
Az alkatrészt tartó szerkezet ( sárkányszerkezet ) merevsége.
VIBRÁCIÓFORRÁSOK:

A helikopteren gyakorlatilag minden rezeghet, de általában a dinamikus alkatrészek a rezgésforrások. Mind alacsony, közepes vagy magas frekvenciájú rezgés lehetséges.

ALACSONY FREKVENCIÁS REZGÉS: ( 0…500 ciklus/perc )

A forgószárny ... üzemmódon kb. 192 fordulat/perc fordulaton pörög, ami az alacsony-frekvenciás tartományba esik. Ugyan ilyen sebességgel forognak még: főreduktor kimenőtengely, forgószárny lapátok, és forgószárny lapát dempferek. A forgószárny és alkatrészei kisfrekvenciás függőleges vagy keresztirányú rezgést okozhat. Ez a vibráció általában átadódik a bent ülőkre az ülésen, sárkányszerkezeten keresztül és néha visszacsatolásként a kormányszerveken keresztül Alapvetően a kisfrekvenciás rezgés fordulatonként egy függőleges és egy vízszintes ” ütést ” jelent. Ezt függőleges ugrálásként vagy keresztirányú rázásként lehet érezni. A keresztirányú rezgést általában a dempferek, a forgószárny lapátok kiegyensúlyozatlansága, a függőleges csukló szorulása, vagy a forgószárny agy alkatrészeinek meghibásodása okozhatja. A függőleges ugrálást általában a forgószárny lapátok egykúponfutási problémái.Pl a lapátok készletezése súlyra,és nyomatékra történik,a gyárban.
KÖZEPES FREKVENCIÁJÚ REZGÉS: ( 500…2000 ciklus/perc )

A forgószárny közepes frekvenciájú rezgéseket okozhat, ha fordulatonként kettő vagy több “ütést hoz létre”. A közepes frekvenciájú rezgéseket határozott, de gyors ütésnek lehet érezni a tartomány aljánál és bizsergésnek a tartomány felső végénél.

Nagy vázlatokban ennyi,de csak kiollóztam egy értekezésből.A valóságban ez azért összetettebb.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.