<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
andorka | Adatlap | 364967 | 2012. augusztus 23. 14:32 | ![]() | |
És milyen jó hír, hogy varangyos festésű lesz a masina! Előzmény: (364964) kopcos 2012. augusztus 22. 15:29 | |||||
badboy | Adatlap | 364966 | 2012. augusztus 23. 10:31 | ![]() | |
Gratulálok, Jani szép munkát végeztek. Remélem a következő klubba lehozod megmutatni :))) | |||||
sárkányos | Adatlap | 364965 | 2012. augusztus 22. 16:33 | ![]() | |
Örülök neki , hogy tetszik. Személy szerint én is munkálkodom a vason. Jelenleg a 32-es UB blokkokat csinálom egyenlőre a szoknya részüket mert gyalázat ahogy kinéznek. Meg van már a festés is , hogy milyen lesz. Lassan de biztosan haladunk vele. Az LHSN.hu oldalon nyomon követhető lesz az építés folyamata ugyanis ők a \"krónikásaink\". Üdv sárkányos | |||||
kopcos | Adatlap | 364964 | 2012. augusztus 22. 15:29 | ![]() | |
Jó kis makettezés...:-)))...www.youtube.com/watch | |||||
lhsn | Adatlap | 364963 | 2012. augusztus 21. 22:00 | ![]() | |
kopcos | Adatlap | 364962 | 2012. augusztus 18. 19:29 | ![]() | |
Horvath_Balazs | Adatlap | 364961 | 2012. augusztus 18. 09:35 | ![]() | |
Sziasztok! A témához kötődően ezt a cikket találtam, az Aero Technika Lotnicza c. folyóiratban. Lengyelül tudók előnyben (én meg hátrányban)! :-) | |||||
polomalev | Adatlap | 364960 | 2012. augusztus 17. 20:02 | ![]() | |
Jó képek, úgy látszik a két P még repül. | |||||
Murmuc | Adatlap | 364957 | 2012. augusztus 17. 13:18 | ![]() | |
Üdv Zsóti! Köszi a kiigazítást, de a hangsúly inkább az AK-n lett volna. :) | |||||
kopcos | Adatlap | 364956 | 2012. augusztus 17. 10:19 | ![]() | |
Hááát igen de modernizálva elmegy az még nagyon is. De egy gránát vetős M4-nek Red poin-tal jobban örülnék... | |||||
J_K | Adatlap | 364955 | 2012. augusztus 17. 10:09 | ![]() | |
Szia! Nem, a Squadron Bf 109 G Walk Around-jának sz@r grafikájáról vette. Az a rendelkezésre álló fotókon is látszik, hogy a gép festett, bár kétségtelen, hogy a törzs szokatlanul nagy felülete 76-os. A szárny 75/83-as (nem 74/75-ös!) kamuflázsa jól látszik. Az orr festéséről-foltozásáról van fotó. Az alsó szárnyról is, melynek egy része tényleg festetlen -mint a Diana G-10/U4-ek némely sorozatánál. Szóval a natúrfém magyar Messer kamu, és ezt az építő is ellenőrizette volna, ha nem fogad el kritika nélkül egy gyenge rajzot. | |||||
Zépisti | Adatlap | 364954 | 2012. augusztus 17. 09:31 | ![]() | |
Zsóti | Adatlap | 364953 | 2012. augusztus 16. 22:38 | ![]() | |
Murmuc | Adatlap | 364952 | 2012. augusztus 16. 19:45 | ![]() | |
Üdv Mindenkinek! Jó kis videó, de még mindig AK-47? | |||||
Podva | Adatlap | 364951 | 2012. augusztus 16. 19:43 | ![]() | |
Szia Hogy honnan vehette az alu színű messer ötletét? Egyszerű: fotókról a fekete 15-ről jópár,kép maradt fenn nem tudni, hogy túlexponáltak csak, vagy valóban egyszínű világos(alu) színű volt az eredeti. A sárga orrgyürű látszik, de a felsó 75/74 szín nemigen. Üdv Viktor | |||||
kopcos | Adatlap | 364950 | 2012. augusztus 16. 13:31 | ![]() | |
A nemzet szárnyai...www.youtube.com/watch | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364949 | 2012. augusztus 15. 20:17 | ![]() | |
Sziasztok Egy kis programajánló: http://lhsn.hu/szolnokrol-jelentjuk/ Ha minden igaz délután ötkor kezdődik a program... üdv Zoli | |||||
vackor | Adatlap | 364948 | 2012. augusztus 15. 11:04 | ![]() | |
Sziasztok ! A Bonhardt-Sárhidai-*Winker könyv (A Magyar Királyi Honvédség fegyverzete) 422-ik oldalán említi az RWD-8 vontató- és kiképző repülőgépet, U-281 és U-282 jelzésekkel, két fényképpel. Sajnos ez a könyv a gépek történetét nem említi, csak a technikai adatokat sorolja fel. | |||||
Fulesbagoly | Adatlap | 364947 | 2012. augusztus 15. 09:00 | ![]() | |
Sziasztok! Meglepett a feltett LWS 14 Czapla gép makettje, amelyet a régi Plastyk gyár adott ki, most pedig magyar festéssel és matricával van ellátva. Én nem tudtam róla, és nem is találtam sehol olyan magyar forrást arra vonatkozólag, hogy volt ilyen gépe a magyaroknak. Nyomoztam a lengyel honlapokon és ott érdekes bejegyzéseket találtam: 53 Eskadra Obserwacyjna - £±cznie 7 maszyn \"Czapla\" (6 zniszczonych, 1 ewakuowany). Eskadra wykona³a 42 zadania bojowe. LWS \"Czapla\" - 5.IX samolot spalony podczas ewakuacji na lotnisku Zawady k/ Modlina LWS \"Czapla\" - 7.IX zestrzelony ogniem OPL nieprzyjaciela LWS \"Czapla\" - 7.IX zestrzelony polskim ogniem OPL. LWS \"Czapla\" - 8.IX zestrzelony przez samolot Donier w okolicy Wêgrowa. Za³oga zginê³a. LWS \"Czapla\" - 11.IX ? LWS \"Czapla\" - 17.IX z braku paliwa i pory nocnej, za³oga w locie opu¶ci³a samolot na spadochronach. Lotnicy uciekli z niewoli niemieckiej i dostali siê na Wêgry. LWS \"Czapla\" - 20.IX samolot ewakuowany do Rumunii. A tények. A fent említett alakulatnak 53. Megfigyelő századnak 7db LWS Czapla- gépe és 2db RWD-as futár gépe volt 1939 szeptemberében, amely ez év tavaszától volt hivatva felváltani az elavult Lublin R XII-as gépeket. Ezek szerint alig használt, új gépei voltak a századnak. A századot 1939. augusztus 31-től áthelyezték a vilniusi Biala Waka repülőteréről a varsói Mokotów repülőterére. Majd a Modlin hadseregcsoporthoz osztották be területileg szeptember 1-től Zawada repülőtértől. Szeptember 11-től újabb áttelepülési parancs érkezett Brzescia repülőterére. Több veszteségük volt légvédelem által és légi harcok miatt. Szeptember 13-án és 15-én újabb áttelepülés következett £uckába. Szeptember 17-én újabb áttelepülési parancs érkezett a dubnoi repülőtérre, ahol a Stanislaw Sawczyñski szd-os és Vincent Fajks őrm. pilóta üzemanyaghiány miatt este kiugrott a gépükből, ahol később orosz fogságba estek. Az oroszoktól sikerült elszökniük és Magyarországra menekültek át. Összegzésképpen a század szeptember 1-től szeptember 20-ig 42 éles harci bevetés repült, az áttelepülési repüléseken kívül. Az éles bevetések során súlyos személyi veszteséget szenvedtek: 4 személyzet hősi halált halt. Név szerint: megfigyelő Kazimierz Nowak, John Gryc őrm pilóta, Stanislaw Hudowicz megfigyelő és Oskar Sobol pilóta. Gépveszteség összesen 6 db RWD 14-es Czapla, kettő RWD 8-as összekötő futárgép. Egy RWD-14-es pedig átrepült Magyarországra. De erről több forrást, adatot lehetetlen volt kideríteni, hogy ki volt, az a pilóta, ki leszállt Magyarországon, hol és pontosan mikor. Egyébként a makett festése is érdekes és meglepő. A szürke festés is hiányzik belőle, pedig, ha a képen a barna, keki, zöld rajta van, akkor a szürke miért hiányzik? Hisz 39-ben a magyar rejtő színekben a szürke színt is kötelező volt felfesteni. Forrás: http://pl.wikipedia.org/wiki/53_Eskadra_Obserwacyjna http://www.weu1918-1939.pl/lotnictwo/obserwacyjne_szkolne/czapla/dowodztwo_lotnictwa_obser_szkolne_czapla.htm http://www.mysliwcy.pl/forum/watki.php?id=490&ustaw=sz&ok=1&poszukiwanie=Gno&sg=1&s=375 Aki bővebb infóval, más forrással rendelkezik, kérem ossza meg velünk, mert talán egy újabb fehér folt tűnik el a magyar repülés történetéből. Üdv. Fülesbagoly (volt Uhu) | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 364946 | 2012. augusztus 15. 07:30 | ![]() | |
Sziasztok! Lengyel barátaink megint meglepnek minket: www.martola.com.pl/en306/produkty43589/rwd_14_czapla_hungary Még meglepőbb lenne, ha előkerülne fotó magyar Czapla-ról... | |||||
Kferro | Adatlap | 364945 | 2012. augusztus 15. 01:29 | ![]() | |
Lehet, hogy szívetmelengető érzés, de hogy köze nincs a valósághoz a Messzer színének az is biztos. Vajon honnan vette Zamarbide, hogy a magar Messzer alumínium színű volt? | |||||
Ati75 | Adatlap | 364944 | 2012. augusztus 14. 23:33 | ![]() | |
Ez ugye csak vicc? Mint maga a minisztérium...meg a főnöke. :) | |||||
kopcos | Adatlap | 364943 | 2012. augusztus 14. 18:24 | ![]() | |
Drónokkal erősít a kormány...hvg.hu/itthon/20120809_robotrepulo_kormany_hende | |||||
Kuolema | Adatlap | 364942 | 2012. augusztus 11. 00:10 | ![]() | |
Sziasztok! Ezt az oldalt nemrég találtam, szívmelengető érzés volt végignézni a képeket.www.network54.com/Forum/620142/message/1265715186/Bf-109+G10+%26quot%3BHungarian+Warrior%26quot%3B+%281-32%29 Üdv.: Kuolema | |||||
Marcell0708 | Adatlap | 364941 | 2012. augusztus 4. 21:56 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 364940 | 2012. augusztus 4. 10:13 | ![]() | |
Szia, Köszi szépen! Megjavult a freemail fiókom, már írok is. z | |||||
békési | Adatlap | 364939 | 2012. augusztus 3. 14:41 | ![]() | |
Planes | Adatlap | 364938 | 2012. augusztus 3. 09:58 | ![]() | |
Szia Kamovos! Bizonyára elkerülte a figyelmedet a \"Magyar\" kifejezés.De azért kösz! Üdv.! Planes | |||||
Zoli | Adatlap | 364937 | 2012. augusztus 3. 09:57 | ![]() | |
Szia, Köszi szépen, hogy írtál! Esetleg ide képet tudnál feltenni róla? z | |||||
békési | Adatlap | 364936 | 2012. augusztus 3. 09:47 | ![]() | |
Szia Zoli! Van egy régebbi , de kifogástalan HAD matricám. Seres Albert hadnagy gépe. Felül olasz sötétzöld, alul olasz világos szürke, V2-02 lajstromjel, nagy Kőr Ász századjelvény. üdv békési | |||||
Zoli | Adatlap | 364935 | 2012. augusztus 3. 09:46 | ![]() | |
Szia, Köszi szépen! Esetleg ennél egy kicsit pontosabban? z | |||||
Kamovos | Adatlap | 364934 | 2012. augusztus 3. 09:15 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 364933 | 2012. augusztus 3. 09:12 | ![]() | |
Sziasztok, Engem pedig a CR-42 festése érdekelne. Valami egyszerűbb mintát keresek, akár egyszínű sötétzöldet is, a \"pöttyöst\" kihagynám. Illetve ehhez keresek magyar matricát is, nemcsak felségjelet. Aki tud segíteni, legyen szíves itt válaszoljon, a freemail fiókom behalt... Előre is köszönöm a segítséget! z | |||||
Kamovos | Adatlap | 364932 | 2012. augusztus 3. 09:04 | ![]() | |
Szia Planes! Itt nézelődjél, hátha sikerül. www.google.hu/search Ha megakarod építeni akkor biztos sok képet találsz a típusról. Üdv: kamovos | |||||
Planes | Adatlap | 364931 | 2012. augusztus 3. 08:32 | ![]() | |
Sziasztok!Magyar IMAM Romeo 37 BIS -ről keresek fotót,két fotó ismert(általam).Az egyik A Magyar Királyi Honvédség Fegyverzete c. könyvben szerepel.A másik egy oldal nézetből készült közeli kép,ezt keresem. Köszönöm a segítséget! Üdv.! Eses Sándor | |||||
juge75 | Adatlap | 364930 | 2012. július 28. 13:32 | ![]() | |
Si vis pacem, para bellum. Ha békét akarsz, készülj a háborúra. | |||||
Kamovos | Adatlap | 364929 | 2012. július 28. 12:53 | ![]() | |
Szia lhsn! Ezt az idézetet szerettem volna még betenni csak nem találtam, fejből pediig már nem megy pontosan. \"A hadtudomány arra tanít bennünket, nem abban bízunk, hogy az ellenség nem fog jönni, hanem abban, hogy mi késszen állunk annak fogadására, sem annak az eshetőségnek, hogy nem fog támadni, hanem annak a ténye, hogy pozíciónkat bevehetetlenné tettük. Ezért a bölcs vezér terveiben az előnyök és hátrányok megfontolásai egyaránt benne lesznek.\" /Szun Cu A háború művészete/ Üdv: kamovos | |||||
Elnar | Adatlap | 364928 | 2012. július 28. 06:57 | ![]() | |
Őszintén szólva nem értek az orosz technikához. Így viszont tényleg G. Köszönöm a helyesbítést. Akkor az Aranysasban pontatlan a cikk - megint... | |||||
Podva | Adatlap | 364927 | 2012. július 28. 06:18 | ![]() | |
Szia Lacipapa Nem értem a kérdést. Zsákmányolták, aztán a frontról az RKI-hez került végül a Futár század használta... Üdv VIktor | |||||
lacipapa | Adatlap | 364925 | 2012. július 26. 21:04 | ![]() | |
Szia Balázs! Nagyon köszönöm a segítséged és másoknak is akik küldtek képeket.Lassan össze áll a dolog (honnan a gugámból szeditek ezeket,amikor én,már a szememet ki gugliztam és nem találtam?).Kérlek benneteket,hogy folytassáto,nagy segítség amit kapok tőletek.Mire megjön a gép (1:48)talán meg lesz minden anyag. Podva- ez a gép, a futár,zsákmány lenne? Üdv,Laci | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 364924 | 2012. július 26. 19:24 | ![]() | |
Sőt, a fotók szerint is... :-) (A képek a Winkler-archívumból származnak.) | |||||
Podva | Adatlap | 364923 | 2012. július 26. 17:40 | ![]() | |
Hi Balázsnak igaza van a ventúri csövekkel és a \"G\"-vel. Azonban ennek a gépnek a festésében a lajstromjelnél érdekesebb az, hogy a látszat ellenére nem magyartarka, hanem eredeti orosz zöld-fekete(AMT-4 -6) festést visel, és a visszaemlékezések szerint egy az orr rész bal oldalán egy \"futár\" század jelvény és egy Sanyi felirat díszelget... Üdv Viktor | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 364922 | 2012. július 26. 17:33 | ![]() | |
Horvath_Balazs | Adatlap | 364921 | 2012. július 26. 17:12 | ![]() | |
Szervusz! Így hirtelenjében ezt találtam. | |||||
Kamovos | Adatlap | 364920 | 2012. július 26. 16:32 | ![]() | |
Szia Taylor2! Börgöndön már a 80\'-as évek végefelé így volt. A dunakeszi átelepülés, és felkészülés a Vizi és Légi parádéra a Dun felett, 15-16 óra. A pályára irányító tábork voltak ahol volt még repidő, 30-35 óra. Illetve ha valakinek sikerült megcsípni egy Nagyoroszi lövészetet,(9-10 óra) vagy egy nagyobb gyakorlatot akkor ott talán volt 25-30 órája. Voltak még az ejtőernyős ugratások, itthon 5-10 Szolnok, Kecskemét, 25-28 óra. De ezek egy évben csak egyszer egyszer jöttek össze, egy helikopter vezetőnek, és nem mindenkinek. Alapból volt a heti két repülési nap, ott jó ha repült század repülésen, 4-5, parancsnokin, 3-4 órát. Ha nem maradt el időjárási okokból. De ide sem jutottbe mindig mindenki! Üdv: kamovos | |||||
lacipapa | Adatlap | 364919 | 2012. július 26. 16:14 | ![]() | |
Szervusz ambasa! Köszönöm a képeket,a szerkezeti rajz is nagyon ok.,most már valami kabin rajz vagy kép kellene.Tudom,nem voltak agyon műszerezve,de mivel eléggé nyitott,szeretném a kabin belsőt is megcsinálni. Üdv,Laci | |||||
ambasa | Adatlap | 364918 | 2012. július 26. 13:08 | ![]() | |
Horvath_Balazs | Adatlap | 364917 | 2012. július 26. 05:15 | ![]() | |
Sziasztok! Elnézést, hogy belekotyogok... Csak a tisztábban látás végett: az UT-2-esen a Venturi-csövek a pilótaülések jobb oldalán voltak, így az ominózus képnek az a helyes állása, amelyiken a gép orra jobbra mutat (egyébként a légcsavar forgásirányából is ez adódik). Így viszont -főleg ha a kép nagyobb felbontású változatát nézzük- a lajstromjel első karaktere \"G\"-nek tűnik, és nem \"O\"-nak. Üdv: Balázs - www.avia-info.hu | |||||
Taylor2 | Adatlap | 364916 | 2012. július 26. 03:00 | ![]() | |
Én megmondom őszintén, azon csodálkoztam nagyot, hogy már 1991-ben is nagyon keveset repülhettek a pilóták pénzhiány miatt. Minimális óraszámmal. Érdekes... Mikortól kezdődhetett el ez a \'mélyrepülés\' ? 7:40 körül kezdődik a riport. www.youtube.com/watch | |||||
Kamovos | Adatlap | 364914 | 2012. július 25. 21:07 | ![]() | |
Szia Keri! Nincs itthon sem ilyen! Nyilvánossak a technikai eszközök darabszámai! Mint ahogy az is, hogy miből hány darabot terveztek nagyjavítani. Az már más kérdés, hogy nem akarnak áldozni rájuk. Gondolj csak a honvédelmi miniszter álltal adott tályékoztatókra ahól Ő maga moindja ki a számokat. A többi csak misztifikáció! Üdv: kamovos |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |