/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Bombraider 367143 2006. március 27. 20:51
Válasz erre
Szia Ákos!
Ez az mégsem vagyok színvak:)

Mekett!
Igen,pár panel nem sárga volt!

üdv:bomb
Mekett 367142 2006. március 27. 20:43
Válasz erre
A Cápeti orrkúpját sötétkékre festették, ahogyan pár panelt is, ha jól emléxem, pl a függőleges vezérsíkon egy antennapanelt. (Ez már nem 100%)
Akos 367141 2006. március 27. 20:20
Válasz erre
Akos 367140 2006. március 27. 20:17
Válasz erre
[link]http://www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21bis/MiG-21bis_serial/MiG21BIS_APIDNo1904CPETI/index.html[/link]
Akos 367139 2006. március 27. 20:15
Válasz erre
Bomb!
Az orrkúp volt sötétszürke (a cápaszáj alsó színe) később fekete lett. A pápai betonon is így van lefényképezve kivonás után, de akkor már a sárgája is megkopott.
Figaro 367138 2006. március 27. 19:38
Válasz erre
capeti_01.jpg méret: 126.8 KB
Kalóz!
A védőborítás piros szokott lenni.

Az orrkúp szerintem is sötétzöld, a kabinkeret pedig fekete.
A sötétkék színt kizárnám.
Tibcsi 367137 2006. március 27. 19:38
Válasz erre
Akkoriban szó sem volt a Gripenről. A piros védőfedél ott van a betonon a gép előtt.
Kalóz 367136 2006. március 27. 19:35
Válasz erre
Általában igen, de itt esetleg átfesthették (némi Gripen előérzet: kék-sárga)
Tibcsi 367135 2006. március 27. 19:33
Válasz erre
A védőfedél piros szokott lenni.
Kalóz 367134 2006. március 27. 19:24
Válasz erre
Bomb!
Ami a képen látható, az nem a védőfedél? Sztem sem szokták átfesteni a radarburkolatokat (zavarhatja a hullámokat)
Andris001 367133 2006. március 27. 19:03
Válasz erre
Én is szeretném megépiteni a cápetit igaz csak 1/72-ben,matricam HAD gyártmánya és van a festésröl is pár szó...
a sárga talán fs33538...
sys 367132 2006. március 27. 19:02
Válasz erre
Sziasztok!
Ha lehet 'tippelni' a sötétzöldre voksolok.
Tibcsi 367131 2006. március 27. 19:02
Válasz erre
A kabintető kerete az kétesélyes. Szerintem inkább fekete, de elképzelhető, hogy meghagyták az eredeti álcácófestést, tehát sötétzöld.
Andris001 367130 2006. március 27. 19:01
Válasz erre
Szerintem is sötétkék...meg a kabintetö is...
Bombraider 367129 2006. március 27. 18:59
Válasz erre
2121.jpg méret: 41.9 KB
Szerintem meg sötétszürke volt...:)
De igazából nemtudom:s
Pedig jó lenne megtudni...

üdv:bomb
makettes 367128 2006. március 27. 18:46
Válasz erre
Szerintem sötétkék...
Tibcsi 367127 2006. március 27. 18:44
Válasz erre
A radarkúp az sötétzöld. Azt nem festik, ilyen a műanyag színe.
Bombraider 367126 2006. március 27. 18:34
Válasz erre
2122.jpg méret: 38.6 KB
Most nézem,hogy Humbrol 33 (matt fekete)-nek írja a radarkúpot...
Hát szerintem az nem fekete,valami sötét szűrke...
Valakinek valami szín tipp?:)

üdv:bomb
Bombraider 367125 2006. március 27. 18:31
Válasz erre
c?peti.gif méret: 25.8 KB
Sziasztok!
Cápeti festés minta.

üdv:bomb
Tibcsi 367124 2006. március 27. 18:17
Válasz erre
Az Aeroteam a Humbrol 154-et ajánlja, ez szerintem is jó, csak ez matt. Fényes lakkal le kell lakkozni.

Szerintem a Revell 15 is jó, de ez is matt.
Tophatters 367123 2006. március 27. 18:11
Válasz erre
télleg, ti milyen festéket ajánlanátok a Cápetihez??
Tibcsi 367122 2006. március 27. 17:54
Válasz erre
Háát... én vitatkoznék. :) Szerintem nem. Legalábbis nem sokkal.

Nézd meg a függőlegesen a "tájékozódási pontokat". A csillag alja az oldalkormány "töréspontjánál" van. A teteje a besugárzásjelző "bibircsók" felett egy kicsivel.

Szerintem... :)
Cébés 367121 2006. március 27. 17:49
Válasz erre
Szia Tophatters!

Köszi a cikket de azt hiszem nekem is megvan.
Nem rossz téma megépíteni a köteléket,én is megpróbáltam Cápetit 1/32-ben de elrontottam a színválasztást ezért sima terepszínü lett.
De remélem következőre sikerül.
Cébés 367120 2006. március 27. 17:41
Válasz erre
Tophatters 367119 2006. március 27. 17:36
Válasz erre
Szia Cébés!!
Küldtem mailt!!
sainz 367118 2006. március 27. 15:40
Válasz erre
6327.jpg méret: 66.6 KB
Szerintem ez kisebb(alacsonyabb a csillag).
Tibcsi 367117 2006. március 27. 15:28
Válasz erre
Megnéztem a KP MiG-21-esemen. Szerintem nem extra nagy. Csak teleobjektívvel készülhetett a fotó...

Szerintem... :)
sainz 367116 2006. március 27. 15:08
Válasz erre
9178.jpg méret: 148.6 KB
Tudja valaki miért ez az extra-nagy felségjel?
RonnieFrown 367115 2006. március 27. 02:38
Válasz erre
Untitled-1 copy.jpg méret: 210.1 KB
Ezt a hatterkepet meg en olloztam ossze vagy jo 6 evvel ezelott photoshop-al. Tok veletlenul talaltam meg egy cd-n.
RonnieFrown 367114 2006. március 27. 02:32
Válasz erre
caslav11[1].jpg méret: 62.8 KB
Szepek voltak a cseh gepek is ezzel a szurke festessel. A patricksaviation.com -on van egy par jo video cseh 21-esekrol.
Cébés 367113 2006. március 25. 21:32
Válasz erre
0601180.jpg méret: 169 KB
Egy elfeledett kötelék akcióban!

üdv:Cébés
sainz 367112 2006. március 23. 13:20
Válasz erre
Ez a "Monsun" dupla fegyvertartó gyakorlatilag megkétszerezte volna a MiG-21PF-eink harcértékét.

Egyébként sem India, sem az arabok nem kaptak ebből a fegyvertartóból az -FL, -PF, -PFM-ekhez, pedig ők igazán szenvedtek attól, hogy gyakorlatilag "egylövetű" volt ez a 21-es generáció(mindig párban kellett indítani a rakétákat).

Más:
Érkezett hozzánk néhány MiG-21MF(pl.8110-es),amelyeknek a belső tereiben angol nyelvű feliratozás volt, gondolom arab vagy afrikai "piacra" szánták ezeket.
Volt bármi más különbség rajtuk a "standard -MF"-hez képest?
Milyen festéssel érkeztek?
Tudtok erről valamit?
Otto 367111 2006. március 22. 16:42
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy dupla fegyvertatót a 21-eskhez nem, csak a MiG-23-asokhoz és a talán a Szuhojokhoz használt a ML.
Üdv
RonnieFrown 367110 2006. március 22. 15:30
Válasz erre
Tophatters, lehet, hogy rosszul emlekszem. Egyebkent ha vettunk is beloluk de soha nem voltak hasznalva valoszinuleg meg megvannak. Az ilyen cuccok Isaszegen voltak tarolva. Az egyik repszerk tanarom meselte, hogy annak idejen az L-29 Delfinekhez mar hazilag kellett szerszamokat barkacsolniuk mert hiaba kertek nem kaptak ujakat azzal az indokkal, hogy nincs. Aztan mikor Delfinek mar nem voltak, valahogy Isaszegrol elokerultek a soha nem hasznalt lezsirozott szerszamkeszletek. A Delfinhez persze.
Tophatters 367109 2006. március 22. 14:47
Válasz erre
Cébés!!
A e-mailemet megkaptad?
Üdv: Tophatters
Tophatters 367108 2006. március 22. 14:27
Válasz erre
Szerintem nem vettünk abból a fegyvertartóból, bár aztán ezt a fene tudja, de majd megpróbálom megkérdezni valakitől hátha tud róla. A lengyel és a keletnémet légierő fejlesztette ki ezt a speciális fegyvertartót, a Monszunt, másik nevén RBP-2-R-3Sz fegyvertartót. Ez egy adapter, amelyre két darab APU-13-as indítósínt szereltek. Ez jelentősen növelte a gép harcerejét.
RonnieFrown 367107 2006. március 22. 14:18
Válasz erre
sainz!
Mintha olvastam volna valahol, hogy mi is vettunk azokbol a dupla felfuggesztokbol csak soha az eletben nem hasznaltuk oket. Talan egy regebbi Top Gun cikkben volt emlitve. A Mig-21R-re nem tudok mit mondani, de ugyanez van a PFM valtozattal is. De ott van pl a Szu-7, volt a cseheknek is meg a lengyeleknek is az NDK-ban nem tudom repultek e, mi viszont azt is kihagytuk. A csehek meg a 21Bisz-t nem vettek meg.
Mekett 367106 2006. március 21. 20:30
Válasz erre
Kösz Cebes, nem olyan sürgős, csak akkor tudom hogy nem kalódott el!
Kösz!
Cebes 367105 2006. március 21. 20:25
Válasz erre
Szia Mekett!

Megkaptam a leveledet,még a mai nap válaszolok rá.
Ne haragudj hogy eddig nem írtam de nagyon elfoglalt voltam.

üdv:Cébés
Mekett 367104 2006. március 21. 18:09
Válasz erre
sainz 367103 2006. március 21. 17:19
Válasz erre
n?vtelen.jpg méret: 57.4 KB
Ezt a spec függesztőt mi nem rendszeresítettük.

Érdekes, hogy a Varsói-Szerződés tagállamai közül mindenki rendszeresítette a MiG-21R-t, csak mi nem(még a yugoknak is volt).

Vajon a lengyelek miért hagyták fémszínűen a 21-eseiket, amikor a többi tagállam követte a szovjeteket a terepszínű átfestésben?
RonnieFrown 367102 2006. március 21. 15:59
Válasz erre
Ohh, ezek a magyar vonatkozasu fotok...uhm...Cebes micsoda kepek!!! Az a tokoli alacsony athuzas oriasi. Ha jol emlekszem 1994-ben hajduszoboszlon rendeztek valamilyen holegballonos versenyt. A megnyitora meg volt szervezve egy 21-es kecskemetrol. Ki is mentem a repterre, mert ezt ugye nem lehet kihagyni. Az ido viszont roppantul szar volt, felhoalap volt vagy 200 meter, szemerkelt az eso, alig lehetett latni. Nem ugy nezett ki, hogy lesz valami az egeszbol. Aztan nemi ketsegbeesett varakozas utan egyszercsak megjelent ket 21MF a semmibol es olyan 15 meteren atdongettek forszazzsal! Olyan showt rendeztek, hogy azota sem lattam olyat. Nem volt bukfenc, orso, miegymas, a felhozet miatt csak nagy es kis sebessegu athuzasokat csinaltak szoros gepparban de ezt 20 meter koruli magassagokon a nezok feje felett! Emlekszem, belelattam a hajtomube az utanegeto belobbanasakor ami egy masodperc erejeig olyan kozel volt, hogy meg lehetett volna szamolni a kis langcsovakat. Voltam nehany repulonapon eletemben de ezt a szoboszloi elmenyt semmi nem multa felul eddig.
Kik pofoztak ki a capetit es mikor?
sainz 367101 2006. március 21. 13:23
Válasz erre
Nem éppen "szabványos" a felségjelek felfestése a szárnyakon.
Cebes 367100 2006. március 20. 23:01
Válasz erre
A 905-ös UTI első kabinjábol kimosolygó emberre gondolsz?
Az nem ő.

üdv:Cébés
Stefan 367099 2006. március 20. 14:35
Válasz erre
Az egyik kép véletlenül nem az, amikor a Bessenyi Pétert megreptették Mig-21 -el?
Otto 367098 2006. március 20. 11:47
Válasz erre
Sziasztok!
Májusban, ha van elég jelentkező megnézhetnénk a Keceli Haditechnikai Parkot. Természetesen nem Bomb kecskeméti útjával egy időben!
Akit érdekel, jelezze részvételi szándékát egy emillel!
Üdv
Tophatters 367097 2006. március 19. 20:39
Válasz erre
Szia Cébés!!
Válaszoltam!
Cebes 367096 2006. március 19. 12:44
Válasz erre
Egy gyors kerékcsre és mehet is.

üdv:Cébés
Cebes 367095 2006. március 18. 20:34
Válasz erre
Sziasztok!

Egy pár kép a régi szép időkböl.
Pápa 1999

üdv:Cébés
Cebes 367094 2006. március 18. 20:23
Válasz erre
Papa_11.jpg méret: 158.4 KB
Pápai madárka

üdv:Cébés
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.