/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
sainz 367195 2006. április 3. 13:42
Válasz erre
Resize of Page0001.jpg méret: 170.6 KB
Mit gondoltok erről a cikkről?

Érdekes, hogy a Magyar Légierőben csak földi célpontokra volt éleslövészet a 21-es gépágyújával(a korábbi típusokkal még "dolgoztak" vontatott célzsákra is).
Bár a gyakorló légiharcokban használták a gépágyú üzemmódot is, de talán nem túlzás az a következtetés, hogy senkinek sincs tényszerú tapasztalata abban(szerencsére), hogy valójában hova is tüzel a gépágyú és mennyire pontosan helyesbíti például a csúszást.
Pilótáink kénytelenek voltak hinni abban, amit a szovjetek mondtak erről.
A relatíve ritka használat ellenére(háborús viszonyokhoz képest),repedések jelentek meg a gépágyú bekötési csomópontjain, amit javítani kellett.
Talán csak a robotrepülőgépek leküzdésére lett volna alkalmas a levegőben - amennyiben sikerül megtalálni azokat.

Az arab és indiai üzemeltetők részéről rengeteg kritika érte a MiG-21-es célzóberendezésének gépágyú üzemmódját.
Lassan és pontatlanul működött.
A nyilvánosságra hozott gépágyús légigyőzelmek célfotóin is rakétaindítási üzemmódban van a célzóberendezés.
Az egyiptomi pilóták szerint képtelenség volt addig lőhelyzetben maradni, amíg kiszámolta a berendezés az előretertást.
Inkább próbálkoztak "kapáslövéssel" a rakétaindítás után.
sainz 367194 2006. április 3. 11:35
Válasz erre
sainz 367193 2006. április 3. 11:30
Válasz erre
Horvath_Balazs 367192 2006. április 2. 22:18
Válasz erre
Nagyon szívesen! :-D
Bundesign 367191 2006. április 2. 22:16
Válasz erre
Horvath_Balazs 367190 2006. április 2. 22:08
Válasz erre
Bundesign 367189 2006. április 2. 22:05
Válasz erre
hí. egy ideje keresgélek de nagyon ellentmondásos infokat találok csak, ezért megkérdem, nem tudjátok e, magyarországnak volt MiG 21 F-13 Fishbed C jei, és ha igen, van e esetleg valakinek képe róla. köszi
SSgt_Chris 367188 2006. április 1. 17:08
Válasz erre
Bomb!

Lehet, hogy rosszul tudom, de nekem is az ugrik be, hogy egy 23-as volt két gépből összerakva. Lehet, hogy a 11-es? Azt hívták "Rettegett Ivánnak" az eredete miatt...
SSgt_Chris 367187 2006. április 1. 17:05
Válasz erre
Bombraider 367186 2006. április 1. 16:44
Válasz erre
Szia!
Igen, kétgépből volt összerakva,de mig-21es volt,az tuti!
Keresés folyamatban...

üdv:bomb
Kalóz 367185 2006. március 31. 20:02
Válasz erre
Szerintem az azért volt két színű, mert két gépből lett összeépítve. Erre külön fel is hívták a cikkben a figyelmet, sőt, megadták a gépszámokat is. Ha jól emlékszem, ráadásul 23-as volt.
Kalóz 367184 2006. március 31. 20:00
Válasz erre
Én 2800,-ért láttam szerdán Miskolcon.
Otto 367183 2006. március 31. 17:37
Válasz erre
Bombraider!
Amire emlékszel az szerintem a MM cikke ahol a festési rajzok mellett/alatt volt két kis kép.
Üdv: Ottó
Bombraider 367182 2006. március 30. 14:08
Válasz erre
Valahol láttam magyar gépről is egy képet,ahol ugyan ez a jelenség figyelhető meg...csak nemtudom,hogy gépen,neten,újságban,vagy szakirodalomban van-e az a kép:D
Ha megtalálom feldobom.

üdv:bomb
sainz 367181 2006. március 30. 13:37
Válasz erre
160 red a.jpg méret: 192.5 KB
MIG-21U Russia14.jpg méret: 44.3 KB
MIG-21U Russia312.jpg méret: 40.5 KB
MIG-21UM Russia122.jpg méret: 32.3 KB
A nem frissen festett 21-eseken a törzshátsórész többnyire világosabb(kifakult) mint a gép többi része.
A "csillaggarázsban" tárolt gépek vezérsíkjára általában nem kerül takaróponyva(lustaság?).
Erről általában a "fakított" maketteken megfeledkeznek.
Persze Mo-on is volt olyan javított gép amire régebbi farokrész került...
Bundesign 367180 2006. március 30. 11:13
Válasz erre
warbirds 367179 2006. március 30. 11:07
Válasz erre
Bundesign 367178 2006. március 30. 09:58
Válasz erre
ja, igen, 1:72 ben :)
Bundesign 367177 2006. március 30. 09:57
Válasz erre
sziasztok . nem tudjátok mennyit kostál a revell mig 21 f13 ma??
Tophatters 367176 2006. március 29. 21:17
Válasz erre
oké!!
Nagyon szépen köszönöm!!
Cébés 367175 2006. március 29. 21:12
Válasz erre
Igen,úgy értettem
Azért írtam úgy,hogy a cd-ket.
Holnap mennek

üdv:Cébés
Tophatters 367174 2006. március 29. 21:04
Válasz erre
Bombraider 367173 2006. március 29. 19:25
Válasz erre
Szia!
Igen,ilyenekre gondoltam,köszönöm!

üdv:bomb
Bombraider 367172 2006. március 29. 19:13
Válasz erre
mig-21_12.jpg méret: 279.7 KB
mig-21_29.jpg méret: 263.3 KB
2117.jpg méret: 46.6 KB
papa28.jpg méret: 67.7 KB
papa18g.jpg méret: 64.6 KB
17.jpg méret: 28.9 KB
Szia!
Persze,hogy megfelel!
Nagyon szépen köszönöm!

Pár kép mára...

üdv:bomb
Cébés 367171 2006. március 29. 19:13
Válasz erre
MiG_21_LHTL_004.jpg méret: 254 KB
MiG_21_LHTL_006.jpg méret: 138.1 KB
MiG_21_LHTL_009.jpg méret: 93.6 KB
MiG_21_LHTL_012.jpg méret: 237.7 KB
Van köztük pár MIG a "műtőasztalon"
Cébés 367170 2006. március 29. 19:06
Válasz erre
Szia!

A cd-ket holnap küldöm ha megfelel.
Szét kellett válogatnom őket mert ömlesztve kaptam kb 2500 képet ami eltartott egy darabig.
Bombraider 367169 2006. március 29. 18:55
Válasz erre
Szia!
Hm,basszus mennyi ideig tudnám nézegetni ezeket a képeket...
Nagyjavításos képeid nincsenek még?:)
Akármilyen érdekel,ahol valamit szerelnek rajta.
Tényleg cd?:)

üdv:bomb
Cébés 367168 2006. március 29. 18:38
Válasz erre
2138.jpg méret: 50.1 KB
2141.jpg méret: 45.7 KB
C?peti.jpg méret: 202.9 KB
Sziasztok!

Mivel ez valóban nem egy vitafórum ezért elnézéseteket kérem.
Remélem mailban sikerült Levivel tisztába tennünk a dolgot.
Kárpótlásul pár kép
és remélem nem lesz velük gond.

üdv:Cébés
Tophatters 367165 2006. március 29. 15:11
Válasz erre
Igazad van Bomb!!!
Ez most eléggé gyerekes téma.
Bombraider 367164 2006. március 29. 15:09
Válasz erre
Levi,Cébés!
Légyszi mélben,vagy az off gomb használatával. Ne offoljuk már tele ezt a topicot!:)
Köszi!

üdv:bomb
Levi 367163 2006. március 29. 13:11
Válasz erre
"Te nem felhívtad a figyelmem,hanem primitív módon azonnal lealázni akartál.
Nem így volt?
Cébés"

"Cebes!
Nem kellett volna levágni a szerzőt! Ugyis sejtettük, hogy nem te fotóztad :)
www.airliners.net/open.file/1019012/L/ Copyright Chris Lofting!
Levi"

Ez tényleg lealázó volt?! Az általad feltölöttt Chris Lofting képek fájlneve is azonos volt az airliners.net-en levővel. Ezen rágtál be?
Tibcsi 367162 2006. március 29. 12:45
Válasz erre
Megint tanultam valamit... :) Szentül meg voltam győződve arról, hogy az orrkupakot nem festették.
Cébés 367161 2006. március 29. 11:32
Válasz erre
Te nem felhívtad a figyelmem,hanem primitív módon azonnal lealázni akartál.
Nem így volt?
Honnan tudod egyáltalán hogy bizonyos galériák honnan és milyen formában kerültek hozzám?
Csak annyit mondok hogy többen megkerestek innen képekkel kapcsolatban de nem olyan formában mint te.
Ők mivel megkérdezték az eredetét meg is mondtam hogy nem saját készítésü képek.
És ráadásul még csak nem is az internetröl lettek letöltve!!/legalábbis nem általam/

Cébés
Levi 367160 2006. március 29. 11:05
Válasz erre
cbvsairliners.jpg méret: 209.4 KB
albinvscb.jpg méret: 245.8 KB
"Inkább nem küldök mailt mert szerintem a leveled témája enyhén szólva is "kiscsoportos" a szövege pedig a tipikus "megmondalak az óvónéninek" korszakot idézi.(MIG-23)"

Azért vagyok ovis mert felhívtam a figyelmet, hogy nem szép dolog az airliners.net ről letöltött képekről levágni a készítő nevét (Lásd Chris Lofting képek)? Azért vagyok ovis, mert pl.

MiG_23_LHPA_ASZ018.jpg méret: 53.5 KB
MiG_23_LHPA_ASZ017.jpg méret: 59.7 KB
MiG_23_LHPA_ASZ020.jpg méret: 45.2 KB
MiG_23_LHPA_ASZ024.jpg méret: 18.6 KB
MiG_23_LHPA_ASZ019.jpg méret: 49.6 KB

a fenti Szuromi Albert képekről véletlenül levágódott a szerző neve? Aki itt úgy viselkedik mint egy óvodás az te vagy barátom :).

"Mielött megvádolsz valakit valamivel,(vagy csak egyszerüen lefikázod)nem árt tájékozódni hogy biztos igy van e a dolog ahogy elképzeltem"

Ja ott áltál ahol Chris Lofting véletlenül.
www.airliners.net/open.file/1019012/M/ www.makettinfo.hu/forum/upload/268.19.2_1019012.jpg

www.airliners.net/open.file/0953938/M/ www.makettinfo.hu/forum/upload/268.19.1_0953938.jpg

Levi

Az emailcímemet a nevemet az életrajzomat a telefonszámomat aki itt rendszeresen ír/olvas az tudja. Ha meg nem, akkor megkérdezi.
Cébés 367159 2006. március 29. 08:48
Válasz erre
Levi!

Lehet hogy tudja a többség,de ez nem rólam árul el valamit hanem rólad.
Inkább nem küldök mailt mert szerintem a leveled témája enyhén szólva is "kiscsoportos" a szövege pedig a tipikus "megmondalak az óvónéninek" korszakot idézi.(MIG-23)
Mielött megvádolsz valakit valamivel,(vagy csak egyszerüen lefikázod)nem árt tájékozódni hogy biztos igy van e a dolog ahogy elképzeltem.

Cébés
Cébés 367158 2006. március 29. 08:02
Válasz erre
Levi!

Ezek szerint nem kaptál tőlem mailt?
Levi 367157 2006. március 29. 07:59
Válasz erre
Kalóz!

Mert fel kell festeni! Egyébként utána a zöld-barnára újra felfestették.

Cébés!
Mert úgy is tudja a többség :)
Kalóz 367156 2006. március 29. 06:36
Válasz erre
Sose tudtam megérteni, hogy a felségjeleket meg az apróbb jelzéseket (törzscsík, századjelvény stb.) miért kell előre felpingálni, aztám meg maszkolni. Ezelken is látszik, hogy a fj egészen friss, gondolom, nem festették át újra.
Cébés 367155 2006. március 28. 22:56
Válasz erre
Cébés 367154 2006. március 28. 22:50
Válasz erre
4.Előző levelednél miért nem adtad meg?
Levi 367153 2006. március 28. 22:45
Válasz erre
1. Orrkúp
Nem minden gépen volt egyforma! A 42-es 43-as egészen biztosan sötétszürkés zöld volt. Pár gépen világosabb zöld, pár gépen a friss magyar zöldnek megfelelő. Szóval nem volt egyforma! A Cápeti sötétszürke volt.
2. Felségjel méret
Azon a gépen valszeg nagyobb volt a felségjel. A kép teleobjektívvel sem tud úgy torzítani, hogy csak az a rész legyen nagyobb. Illetve ha torzit is az egész svanc és a csillag azonosan torzul.
3. Cébés
Az emailcímem: pls@freemail.hu
SSgt_Chris 367152 2006. március 28. 21:35
Válasz erre
4.jpg méret: 144.8 KB
Szerintem ezen a gépen is utólag cseréltek törzshátsórészt, másnak tűnik a festés állapota, nem??? Na tudni mi volt annak a gyári száma?
Cébés 367151 2006. március 28. 21:26
Válasz erre
MiG_21_LHTL_013.jpg méret: 220.6 KB
Orosz vagy Magyar?

MIG-21 nagyjavítás a PG-ben.
A farka Orosz a szárnya már Magyar.

üdv:Cébés
Cébés 367150 2006. március 28. 21:16
Válasz erre
Sziasztok!
Én tudok pár képpel szolgálni ezüst színü MIG-21-es témához bár a képeken a nagyjavítás utáni állapot látható még terepfestés nélkül.

üdv:Cébés
Tophatters 367149 2006. március 28. 15:09
Válasz erre
Oké, majd hétvégén megpróbálom kikeverni.
sainz 367148 2006. március 28. 14:08
Válasz erre
48 b.jpg méret: 61.8 KB
4607.jpg méret: 56.5 KB
35.jpg méret: 65.5 KB
9178.jpg méret: 148.6 KB
6327.jpg méret: 66.6 KB
Hát ez az...

Ha egy vonallal összekötjük az általad említett töréspontot és azt a pontot, ahol a gerinctartály "beleolvad" a vezérsíkba, ez nagyjából egy vízszintes egyenes.
A 9178-ason a csillag alja valamivel feljebb van ennél az egyenesnél(azt mondanám,hogy egy "tenyérnyivel").
A csillag felső csúcsa legalább ennyivel a besugárzásjelző felett van.
A 6327-esen egyértelműen szintben van(vagy inkább alatta) a besugárzásjelző felső szélével a csillag csúcsa, míg a talpa szerintem egyértelműen magasabban mint a 9178-ason(tehát alacsonyabb a csillag).
A 4607-esen is kisebb méretűnek gondolom a csillagot mint a 9178-ason.
De ha megnézed a 48-ast, ott ráadásul jóval feljebb lett felfestve a felségjel, szinte a csillag baloldali vízszintes ágán ül a besugárzásjelző.

Persze lehet hogy a nagy semmiről vitázunk.
Mindenesetre az első reakcióm volt a 9178-as fotója láttán, hogy nem stimmel valami az arányokkal.
Talán a fotó is torzíthat ennyit...?

Aki élethű "csillagos" 21-est szeretne festeni, nem árt az adott gép fotójáról dolgozni, nekem úgy tűnik ezekről a képekről, hogy nem feltétlenül mérték ki a csillagok helyét a felfestés előtt, elég nagy tűréssel dolgoztak a "piktorok".

Amúgy jóval izgalmasabbnak(és szebbnek) tartok egy ezüst vagy szürke magyar 21-est a régi csillag felségjellel, mint a terepszínűeket.
Arról már nem is szólva, mennyivel ritkább a kiállításokon(és sajnos fotókon is).

Üdv: sainz

Ui: Bár a 35-ös kétüléses elég egyedi mintájú kamót visel, jó lenne fotó a másik oldaláról is...o:))
Akos 367147 2006. március 28. 12:27
Válasz erre
Tibcsi!
Valóban, a terepfestésű gépeken zöld volt, de a Cápetin szürke, később fekete.
Ez nagyon jól látszik a tegnap belinkelt oldalon.
Tibcsi 367146 2006. március 27. 22:21
Válasz erre
Akos 367145 2006. március 27. 22:10
Válasz erre
Tophatters!
Ha van sima zöld, fehérrel és egy pici kékkel ki lehet keverni könnyedén.
Tophatters 367144 2006. március 27. 21:10
Válasz erre
Köszi szépen a tippeket. Én szürkésre festettem a Mach-kúpot. Nem tudom jó-e de azt már nem fogom átfesteni, mivel már beragasztottam a törzshöz. :( A Revell 15-ös ráadásul meg is van, így valószínűleg azzal fogom lefújni, utána meg rá egy réteg fényes lakk. Csak mostmár a Model Master 2135-ös festéke kellene, hogy a kabint (FM Detail) le tudjam fújni...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.