<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
sainz | Adatlap | 367695 | 2007. február 24. 23:27 | ![]() | |
migfun | Adatlap | 367694 | 2007. február 24. 11:39 | ![]() | |
Köszi rumcájsz (és a többieknek is)! Ha jól értem, az US lényege a határréteg-lefúvató rendszer megléte az U-600-hoz képest. Makettező szempontból nem túl látványos különbség 1/72-ben :). Így ha egy UM-ből nekilátnék, kabintető cserével (periszkóp nélkülire), üléscserével, és némi antenna-átrendezéssel bármelyik elkészíthető elvileg. | |||||
rumcájsz | Adatlap | 367692 | 2007. február 23. 18:59 | ![]() | |
A képen látható No.4418-as egy MiG-21 U változat,gyártmányjelzése 66-6oo, néhol 67-es gyártmányjelzéssel is szerepel. Az eltérés a korábbi alapváltozatú 21 U 66-4OO-tól a szélesebb függőleges vezérsik és az oldalkormánylap alatt elhelyezett fékernyőtok. További változatok :21 USz, 68-as gyártmány nem a régi hátracsúszó fékszárnnyal, hanem csak lefelé kitérithető, de határréteg-lefúvató SzPSz-rendszerrel ellátott fékszárnnyal. 21 UM, 69-es gyártmány, kinyithatő előrenéző periszkóp a hátsó kabintetőn, KM-1U katapultülések a régi SzK-ülések helyett, AP-155 robotpilóta a kormányvezérlő rendszerbe beépitve, ennek külső jele a gép orrán baloldalt egy áramvonalas bakra szerelt kis állásszög-jelző lapát,valamint kissé hosszabb gerinc-üzemanyagtartály. A 21 UM későbbi szériáin egy plusz rádió beépitése miatt került fel a gerincre a késantenna. | |||||
sainz | Adatlap | 367691 | 2007. február 21. 23:46 | ![]() | |
Talan igy a legkonnyebb elso pillantasra: MiG-21U - nincs periszkop a hatso kabinon MiG-21US - periszkop van MiG-21UM - periszkop + kesantenna a gerincen | |||||
ronniefrown | Adatlap | 367690 | 2007. február 20. 00:19 | ![]() | |
Ez bizony egy U es nem US. Nalunk repult mindket valtozata az U-nak ezek pedig az U66-300 es az U66-600 ha jol emlekszem. A kulonbseg a fuggoleges vezersik. A 300-as meg az F-13-on vagy a PF-en levo vezersikkal megy a 600-as mar a kesobbi valtozatokon levo vezersikot kapta. | |||||
Tophatters | Adatlap | 367689 | 2007. február 19. 16:35 | ![]() | |
Talán az a legnagyobb különbég a 66-600-as gyártmány és az US között, hogy az US fel van szerelve SzPSz határréteg lefúvató rendszerrel. Én ennyit tudok. | |||||
Solo | Adatlap | 367688 | 2007. február 19. 10:50 | ![]() | |
Ezt találtam róla: A retired American Airlines pilot and former Royal Canadian Air Force Avro CF-100 Canuck and McDonnell CF-101 Voodoo fighter pilot, Reginald 'Reg' Finch obtained his 1967-built MiG-21US Mongol-B two-seater in the late 1990s and then spent three years getting it back into flying condition. The Soviet fighter becoming more familiar in the air over the seaside community. The MiG-21US was imported into the US from Hungary in the mid-1980s by Dean Martin of Burlington, Vermont. Before it was obtained by Reg, the jet did a lot of flying with the US Navy Test Pilot School at Patuxent River, Maryland, in the late 1980s and early 1990s. Az American Airlines és a Canadai Királyi Légierő nyugalmazott pilótája Reginald "reg" Finch 1990-ben jutott hozzá az 1967-ben gyártott Mig-21US géphez, amit 3 év alatt hozott repülőképes állapotba. A gépet a 80-as évek közepén importálták Magyarorzságról egy Dean Martin nevezetű ember közreműködésével. Mielőtt Reg megszerezte a gépet, az amerikai haditengerészet berepülőpilótái jó sokat repültek vele. Érdekes történet. :) A 80-as évek közepén már ment a biznisz rendesen. :) | |||||
migfun | Adatlap | 367687 | 2007. február 19. 10:27 | ![]() | |
Tibcsi! Szerintem ez egy US alváltozat, de magyar forrásokban nem olvastam, hogy ilyet rendszeresítettünk volna, ott csak az U-600 alváltozatról írnak. Hálás lennék, ha valaki elmondaná, mi a különbség az US és az U-600 között... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 367686 | 2007. február 19. 09:19 | ![]() | |
Nekem ez a második kép akkor is "gyanús". :) Ez egy öszvér gép, ahogy látom. A kabindekli MiG-21U tipusra utal, de a svanc széles, mint az UM-é. Azonkívül a törzs hátsó részén látszik valamiféle (talán amerikai lajstrom?) jelzés is. És a katapultülésre figyelmeztető háromszögek sem a Magyar Légierőben használatosak. :) Ha az én véleményemet kérdeznétek, én azt mondanám, hogy ez egy USA-ban repülő, magyar származású MiG. Esetleg a vöröscsillagot már az USA-ban festhették rá. Mert annak a szegélyéből is hiányzik a fehér csík. :) | |||||
Robidoki | Adatlap | 367685 | 2007. február 19. 05:59 | ![]() | |
Az oroszoktól kaptunk "svancot",de még szárnyat is egyes sérült gépeinkhez.Berep után szoktuk véglegesíteni a "színkompozíciókat"a berep eredményétőlfüggően. | |||||
migfun | Adatlap | 367683 | 2007. február 18. 19:39 | ![]() | |
| |||||
Levi | Adatlap | 367681 | 2007. január 31. 22:33 | ![]() | |
Nincs mit :). Máskor is. | |||||
migfun | Adatlap | 367679 | 2007. január 31. 06:00 | ![]() | |
Köszi Levi! | |||||
Levi | Adatlap | 367678 | 2007. január 30. 21:07 | ![]() | |
Jó közelítés a 36118/36270/36495/világoskék. | |||||
migfun | Adatlap | 367677 | 2007. január 30. 14:46 | ![]() | |
Sziasztok! Tudja valaki, milyen színekre vannak a Lancer C-k festve? | |||||
ronniefrown | Adatlap | 367676 | 2007. január 22. 20:36 | ![]() | |
mail ment Repvez. | |||||
Repvez | Adatlap | 367675 | 2007. január 22. 12:16 | ![]() | |
Megkaptad az emilemet vagy az csak egy kamu cim amit beirtál? | |||||
ronniefrown | Adatlap | 367674 | 2007. január 22. 02:37 | ![]() | |
Kosz a segitseget meg a linkeket mindenkinek! | |||||
G-cart | Adatlap | 367669 | 2007. január 20. 21:14 | ![]() | |
www.airwar.ru/other/draw_fn.htmlItt van egy csomó Mig-21-es rajz (is) biztosan találsz megfelelőt. Üdv: G' | |||||
Corto_Maltese | Adatlap | 367668 | 2007. január 20. 16:57 | ![]() | |
ronniefrown! Jobb egérgomb és cél mentése más néven. Legalábbis az Explorerben nekem így ment. Nagyfelbontású tiff állományok krülnrk mentésre. Üdv! Corto | |||||
ronniefrown | Adatlap | 367667 | 2007. január 20. 16:49 | ![]() | |
Ezeket en is megtalaltam de nem igazan tudok veluk mit kezdeni mert a quicktime nyitja meg oket nagyitani es letolteni sem tudom oket. Valami otlet? | |||||
Bombraider | Adatlap | 367666 | 2007. január 20. 08:03 | ![]() | |
ronniefrown | Adatlap | 367665 | 2007. január 20. 06:45 | ![]() | |
Szasztok! Mig-21bisz, vagy MF 3 nezeti rajzokat keresek. 3dstudio-val modellt epitenek es kenenek jo rajzok. | |||||
Wally84 | Adatlap | 367663 | 2007. január 19. 22:22 | ![]() | |
Üdv Urak! Nem volt szándékomban ma ide írni, de aztán rájöttem, hogy muszály lesz! Ennek oka egy, a Zvezda által gyártott MiG-21PFM makett, melyet kb. 2 hónapja vettem, de csak most fogtam hozzá! Hát, mit mondjak, raktam már össze Zvezdás MiG-29-est, BT-5-ös tankot, katonákat, Kamov Ka-50-es helikoptert, de szerintem messze ez a MiG a csúcs! Komolyan, ilyen szép illesztéseket, panelvonalakat, tiszta, sorjamentes formákat, kilökőtüskementes felületeket drágább kategóriájú maketteknél is ritkán látni! Ha esetleg valaki ilyen készletet szeretne vásárolni, kérdezzen bátran, esetleg tudok képeket is küldeni, de majd a kész gépről is rakok fel képeket! Ja, és ami a legjobb: a polcomon figyel a Zvezda (látszatra) másik gyöngyszeme 1/72-ben, a MiG-21Bis, amiből Cápeti fog készülni! Alig várom! Üdv: Wally | |||||
pilotka | Adatlap | 367657 | 2007. január 17. 05:58 | ![]() | |
| |||||
ronniefrown | Adatlap | 367656 | 2007. január 16. 20:31 | ![]() | |
hello Tudja valaki mikor repultek utoljara itthon a 21-esek? Azt tudom, hogy a hivatalos bezaras 2000. augusztus 24-en volt de akkor ott azt rebesgettek, hogy lesz meg egy utolso uzemnap. Volt? | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 367655 | 2007. január 14. 15:57 | ![]() | |
:D értem mire gondolsz, így utólag igazat is adok:D a jelzéseket adja természetesen, meg a festési utasítást. ugyan azon az íven van a cápetis matrica is, magyarból csak azt adja | |||||
MattHeafy | Adatlap | 367654 | 2007. január 14. 14:18 | ![]() | |
Hááát ezt matricázni:)egyszerűbb maszkolni és fújni:) üdv.:Matty | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 367653 | 2007. január 14. 10:45 | ![]() | |
asszem ehhez ad matricát a begemont. valami kétüléses ünnepi géphez | |||||
pilotka | Adatlap | 367652 | 2007. január 14. 08:46 | ![]() | |
migi | Adatlap | 367651 | 2007. január 5. 23:19 | ![]() | |
Sziasztok Szeretnék én is egy pár képpel megörvendeztetni a 21 rajongokat.Igaz a földön készültek ,de inkább részletekre ment a fotozás.Tophatters ha érdekelnek képek jelezd, és megbeszéljük.Én hozzájárulok a képeim felrakásához. kepfeltoltes.hu/061005/Csepel_2_008_www.kepfeltoltes.hu_.jpg kepfeltoltes.hu/070105/Csepel_2_015_www.kepfeltoltes.hu_.jpg kepfeltoltes.hu/070105/Csepel_2_015_www.kepfeltoltes.hu_.jpg kepfeltoltes.hu/070105/Csepel_040_www.kepfeltoltes.hu_.jpg kepfeltoltes.hu/070105/Csepel_041_www.kepfeltoltes.hu_.jpg kepfeltoltes.hu/070105/Csepel_043_www.kepfeltoltes.hu_.jpg üdv:migi | |||||
Tophatters | Adatlap | 367650 | 2007. január 5. 14:10 | ![]() | |
Sziasztok!! Azt szeretném kérni, hogy a MiG-21 fórumban a 716-os és 718-as hozzászólásaimat légyszi töröljétek ki. | |||||
sainz | Adatlap | 367649 | 2007. január 5. 00:00 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 367648 | 2007. január 4. 23:57 | ![]() | |
Tophatters | Adatlap | 367647 | 2007. január 4. 15:11 | ![]() | |
csak ezt a párat raktam fel, egyébként nem rakom fel őket sehova, pláne nem az én nevemben!! Csak magamnak gyűjtöm a képeket. | |||||
sainz | Adatlap | 367646 | 2007. január 4. 14:32 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 367645 | 2007. január 4. 14:31 | ![]() | |
Tophatters ! A képek szerzője megengedte hogy feltedd a netre a fotóit ? | |||||
Levi | Adatlap | 367644 | 2006. december 29. 12:19 | ![]() | |
jetfly.hu vannak képek a kötelékről a gripennel. Meg talán a gripen.hu -n is és a hunavian vagy a superfighter.hu -n. | |||||
Tophatters | Adatlap | 367643 | 2006. december 28. 23:02 | ![]() | |
Ronnie! Majd holnap még nézelődök, több év gyűjtőmunkája után a magyar 21-esekről több mint 1800 kép gyűlt össze, tehát tudok válogatni. Amúgy a MiG-21 nálam is Istencsászár!!! Főleg a legutolsó, a bisz jön be legjobban, de természetesen az összes változatot nagyon kedvelem. MiG-21 4ever!!! | |||||
ronniefrown | Adatlap | 367642 | 2006. december 28. 20:51 | ![]() | |
Tophatters! Oriasi kepek! Magyar 21-esekrol eddig ezek a legjobb legifelvetelek amiket valaha lattam. boriszjelcint, 29-es es Gripen kep valoszinuleg sokkal tobb van, kotelek meg tuti lesz de magyar 21-est levegoben mar senki nem fog fotozni. Nekem a 21-es az istencsaszar, igy ezektol a kepektol teljesen eldobtam az agyam. Tophatters ha vannak meg jo kepeid magyar gepekrol legyszi tedd fel ide vagy kuld at email-ben ha van idod. Megegyszer kosz! | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 367641 | 2006. december 28. 20:36 | ![]() | |
ez nekem valahogy nem található:( linket tudnál adni? | |||||
Levi | Adatlap | 367640 | 2006. december 28. 20:34 | ![]() | |
Van, lásd sugárrepülés.hu | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 367639 | 2006. december 28. 19:52 | ![]() | |
ilen gripen-mig29 kötelékkel miért nincs? | |||||
ronniefrown | Adatlap | 367637 | 2006. december 28. 16:10 | ![]() | |
Igen, igen ezek most rendesen feldobtak a napomat! Ezer hala es koszonet! | |||||
ronniefrown | Adatlap | 367635 | 2006. december 28. 07:09 | ![]() | |
A 90-es evekben keszultek nagyon jo kepek An-26-bol. Ugy emlekszem egy geppart fotoztak a Balaton felett. Szep eles es tiszta kepek voltak es tobb ujsagban is megjelentek. Na ezekert akar fizetni is hajlando lennek. | |||||
ronniefrown | Adatlap | 367634 | 2006. december 27. 20:36 | ![]() | |
Koszi szepen Pilotka! | |||||
pilotka | Adatlap | 367633 | 2006. december 27. 20:23 | ![]() | |
pilotka | Adatlap | 367632 | 2006. december 27. 20:17 | ![]() | |
ronniefrown | Adatlap | 367631 | 2006. december 27. 20:02 | ![]() | |
Hello mindenki! Magyar 21-esekrol keresgelek a neten jo minosegu minimum 1024x768 felbontasu kepeket. Foleg legi felvetelek erdekelnenek. A lengyel, roman meg cseh gepekrol marha jo kepeket talalni de magyar gepekrol nem igazan talaltam jo kepeket. Ha tudtok valami linket az jol jonne. A startraketas buli ugy tudom itthon nem ment. Egyszer volt szerencsem vegigolvasni a 21bisz magyar uzemeltetesi utasitasat es abban kulon fejezet foglalkozik ezzel. Sot, voltak benne olyan dolgok amitol egnek allt a hajam. Peldaul valami olyasmi, hogy startraketas felszallast nem csak furol meg betonrol hogy kell vegrehajtani, hanem ha a talaj nagyon fel van azva hasznalnak valamifele fem racsokat amikbol palyat epitenek. Ennek van egy minimalis szelessege. Na ha errol lecsuszik az egyik futo nekifutas kozben akkor, hogy es mit kell cselekedni, vagy ha eppen havas, vagy jeges satobbi. Erdekes olvasmany. | |||||
sainz | Adatlap | 367630 | 2006. december 27. 09:43 | ![]() | |
Amúgy nem a békerepterekről való gyors menekülésre találták ki a RATO-t, hanem a rövid, füves hadműveleti repterekről startoláshoz nagy tömegű függesztményekkel. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Kizarolag negativrol szkennelt, nagy felbontasu(min.2Mb jpg.), eddig publikalatlan fotok erdekelnek, 1990 elotti, csillag felsegjellel.
sainz10@gmail.com