/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.
sainz 367695 2007. február 24. 23:27
Válasz erre
39620006_resize.jpg méret: 73.6 KB
Resize of 39620029.JPG méret: 28.7 KB
Resize of 39620024.JPG méret: 23.2 KB
Resize of 39620031.JPG méret: 23.2 KB
Ha valaki kozuletek rendelkezik hasonlo fotokkal, kerem keressen emilben.
Kizarolag negativrol szkennelt, nagy felbontasu(min.2Mb jpg.), eddig publikalatlan fotok erdekelnek, 1990 elotti, csillag felsegjellel.

sainz10@gmail.com
migfun 367694 2007. február 24. 11:39
Válasz erre
Köszi rumcájsz (és a többieknek is)!
Ha jól értem, az US lényege a határréteg-lefúvató rendszer megléte az U-600-hoz képest. Makettező szempontból nem túl látványos különbség 1/72-ben :). Így ha egy UM-ből nekilátnék, kabintető cserével (periszkóp nélkülire), üléscserével, és némi antenna-átrendezéssel bármelyik elkészíthető elvileg.
rumcájsz 367692 2007. február 23. 18:59
Válasz erre
A képen látható No.4418-as egy MiG-21 U változat,gyártmányjelzése 66-6oo, néhol 67-es gyártmányjelzéssel is szerepel. Az eltérés a korábbi alapváltozatú 21 U 66-4OO-tól a szélesebb függőleges vezérsik és az oldalkormánylap alatt elhelyezett fékernyőtok. További változatok :21 USz, 68-as gyártmány nem a régi hátracsúszó fékszárnnyal, hanem csak lefelé kitérithető, de határréteg-lefúvató SzPSz-rendszerrel ellátott fékszárnnyal. 21 UM, 69-es gyártmány, kinyithatő előrenéző periszkóp a hátsó kabintetőn, KM-1U katapultülések a régi SzK-ülések helyett, AP-155 robotpilóta a kormányvezérlő rendszerbe beépitve, ennek külső jele a gép orrán baloldalt egy áramvonalas bakra szerelt kis állásszög-jelző lapát,valamint kissé hosszabb gerinc-üzemanyagtartály. A 21 UM későbbi szériáin egy plusz rádió beépitése miatt került fel a gerincre a késantenna.
sainz 367691 2007. február 21. 23:46
Válasz erre
Talan igy a legkonnyebb elso pillantasra:

MiG-21U - nincs periszkop a hatso kabinon
MiG-21US - periszkop van
MiG-21UM - periszkop + kesantenna a gerincen
ronniefrown 367690 2007. február 20. 00:19
Válasz erre
Ez bizony egy U es nem US. Nalunk repult mindket valtozata az U-nak ezek pedig az U66-300 es az U66-600 ha jol emlekszem. A kulonbseg a fuggoleges vezersik. A 300-as meg az F-13-on vagy a PF-en levo vezersikkal megy a 600-as mar a kesobbi valtozatokon levo vezersikot kapta.
Tophatters 367689 2007. február 19. 16:35
Válasz erre
Talán az a legnagyobb különbég a 66-600-as gyártmány és az US között, hogy az US fel van szerelve SzPSz határréteg lefúvató rendszerrel. Én ennyit tudok.
Solo 367688 2007. február 19. 10:50
Válasz erre
Ezt találtam róla:

A retired American Airlines pilot and former Royal Canadian Air Force Avro CF-100 Canuck and McDonnell CF-101 Voodoo fighter pilot, Reginald 'Reg' Finch obtained his 1967-built MiG-21US Mongol-B two-seater in the late 1990s and then spent three years getting it back into flying condition. The Soviet fighter becoming more familiar in the air over the seaside community. The MiG-21US was imported into the US from Hungary in the mid-1980s by Dean Martin of Burlington, Vermont. Before it was obtained by Reg, the jet did a lot of flying with the US Navy Test Pilot School at Patuxent River, Maryland, in the late 1980s and early 1990s.

Az American Airlines és a Canadai Királyi Légierő nyugalmazott pilótája Reginald "reg" Finch 1990-ben jutott hozzá az 1967-ben gyártott Mig-21US géphez, amit 3 év alatt hozott repülőképes állapotba. A gépet a 80-as évek közepén importálták Magyarorzságról egy Dean Martin nevezetű ember közreműködésével. Mielőtt Reg megszerezte a gépet, az amerikai haditengerészet berepülőpilótái jó sokat repültek vele.

Érdekes történet. :)

A 80-as évek közepén már ment a biznisz rendesen. :)
migfun 367687 2007. február 19. 10:27
Válasz erre
Tibcsi!
Szerintem ez egy US alváltozat, de magyar forrásokban nem olvastam, hogy ilyet rendszeresítettünk volna, ott csak az U-600 alváltozatról írnak. Hálás lennék, ha valaki elmondaná, mi a különbség az US és az U-600 között...
Tibcsi 367686 2007. február 19. 09:19
Válasz erre
Nekem ez a második kép akkor is "gyanús". :) Ez egy öszvér gép, ahogy látom. A kabindekli MiG-21U tipusra utal, de a svanc széles, mint az UM-é. Azonkívül a törzs hátsó részén látszik valamiféle (talán amerikai lajstrom?) jelzés is. És a katapultülésre figyelmeztető háromszögek sem a Magyar Légierőben használatosak. :)

Ha az én véleményemet kérdeznétek, én azt mondanám, hogy ez egy USA-ban repülő, magyar származású MiG. Esetleg a vöröscsillagot már az USA-ban festhették rá. Mert annak a szegélyéből is hiányzik a fehér csík. :)
Robidoki 367685 2007. február 19. 05:59
Válasz erre
Az oroszoktól kaptunk "svancot",de még szárnyat is egyes sérült gépeinkhez.Berep után szoktuk véglegesíteni a "színkompozíciókat"a berep eredményétőlfüggően.
migfun 367683 2007. február 18. 19:39
Válasz erre
Mig-21hun4418_1.jpg méret: 159.5 KB
Mig-21hun4418_2.jpg méret: 109 KB
Az első kép már rég megvan, a másodikat most találtam véletlenül. Érdekes; vörös csillag a függőlegesen, a jobb szárny alján viszont...
Levi 367681 2007. január 31. 22:33
Válasz erre
Nincs mit :). Máskor is.
migfun 367679 2007. január 31. 06:00
Válasz erre
Köszi Levi!
Levi 367678 2007. január 30. 21:07
Válasz erre
Jó közelítés a 36118/36270/36495/világoskék.
migfun 367677 2007. január 30. 14:46
Válasz erre
Sziasztok!
Tudja valaki, milyen színekre vannak a Lancer C-k festve?
ronniefrown 367676 2007. január 22. 20:36
Válasz erre
Repvez 367675 2007. január 22. 12:16
Válasz erre
Megkaptad az emilemet vagy az csak egy kamu cim amit beirtál?
ronniefrown 367674 2007. január 22. 02:37
Válasz erre
Kosz a segitseget meg a linkeket mindenkinek!
G-cart 367669 2007. január 20. 21:14
Válasz erre
www.airwar.ru/other/draw_fn.htmlItt van egy csomó Mig-21-es rajz (is) biztosan találsz megfelelőt.
Üdv: G'
Corto_Maltese 367668 2007. január 20. 16:57
Válasz erre
ronniefrown!
Jobb egérgomb és cél mentése más néven. Legalábbis az Explorerben nekem így ment. Nagyfelbontású tiff állományok krülnrk mentésre.
Üdv!
Corto
ronniefrown 367667 2007. január 20. 16:49
Válasz erre
Ezeket en is megtalaltam de nem igazan tudok veluk mit kezdeni mert a quicktime nyitja meg oket nagyitani es letolteni sem tudom oket. Valami otlet?
Bombraider 367666 2007. január 20. 08:03
Válasz erre
ronniefrown 367665 2007. január 20. 06:45
Válasz erre
Szasztok!

Mig-21bisz, vagy MF 3 nezeti rajzokat keresek. 3dstudio-val modellt epitenek es kenenek jo rajzok.
Wally84 367663 2007. január 19. 22:22
Válasz erre
Üdv Urak!
Nem volt szándékomban ma ide írni, de aztán rájöttem, hogy muszály lesz! Ennek oka egy, a Zvezda által gyártott MiG-21PFM makett, melyet kb. 2 hónapja vettem, de csak most fogtam hozzá! Hát, mit mondjak, raktam már össze Zvezdás MiG-29-est, BT-5-ös tankot, katonákat, Kamov Ka-50-es helikoptert, de szerintem messze ez a MiG a csúcs! Komolyan, ilyen szép illesztéseket, panelvonalakat, tiszta, sorjamentes formákat, kilökőtüskementes felületeket drágább kategóriájú maketteknél is ritkán látni!
Ha esetleg valaki ilyen készletet szeretne vásárolni, kérdezzen bátran, esetleg tudok képeket is küldeni, de majd a kész gépről is rakok fel képeket!
Ja, és ami a legjobb: a polcomon figyel a Zvezda (látszatra) másik gyöngyszeme 1/72-ben, a MiG-21Bis, amiből Cápeti fog készülni! Alig várom!
Üdv:
Wally
pilotka 367657 2007. január 17. 05:58
Válasz erre
cseh tarka.jpg méret: 129.1 KB
cst 2.jpg méret: 128 KB
cst 3.jpg méret: 168.4 KB
egy kis egykis
ronniefrown 367656 2007. január 16. 20:31
Válasz erre
hello
Tudja valaki mikor repultek utoljara itthon a 21-esek? Azt tudom, hogy a hivatalos bezaras 2000. augusztus 24-en volt de akkor ott azt rebesgettek, hogy lesz meg egy utolso uzemnap. Volt?
boriszjelszint 367655 2007. január 14. 15:57
Válasz erre
:D
értem mire gondolsz, így utólag igazat is adok:D
a jelzéseket adja természetesen, meg a festési utasítást. ugyan azon az íven van a cápetis matrica is, magyarból csak azt adja
MattHeafy 367654 2007. január 14. 14:18
Válasz erre
Hááát ezt matricázni:)egyszerűbb maszkolni és fújni:)

üdv.:Matty
boriszjelszint 367653 2007. január 14. 10:45
Válasz erre
asszem ehhez ad matricát a begemont.
valami kétüléses ünnepi géphez
pilotka 367652 2007. január 14. 08:46
Válasz erre
migi 367651 2007. január 5. 23:19
Válasz erre
Sziasztok
Szeretnék én is egy pár képpel megörvendeztetni a 21 rajongokat.Igaz a földön készültek ,de inkább részletekre ment a fotozás.Tophatters ha érdekelnek képek jelezd, és megbeszéljük.Én hozzájárulok a képeim felrakásához.
kepfeltoltes.hu/061005/Csepel_2_008_www.kepfeltoltes.hu_.jpg kepfeltoltes.hu/070105/Csepel_2_015_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/070105/Csepel_2_015_www.kepfeltoltes.hu_.jpg kepfeltoltes.hu/070105/Csepel_040_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/070105/Csepel_041_www.kepfeltoltes.hu_.jpg kepfeltoltes.hu/070105/Csepel_043_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
üdv:migi
Tophatters 367650 2007. január 5. 14:10
Válasz erre
Sziasztok!!

Azt szeretném kérni, hogy a MiG-21 fórumban a 716-os és 718-as hozzászólásaimat légyszi töröljétek ki.
sainz 367649 2007. január 5. 00:00
Válasz erre
sainz 367648 2007. január 4. 23:57
Válasz erre
Tophatters 367647 2007. január 4. 15:11
Válasz erre
csak ezt a párat raktam fel, egyébként nem rakom fel őket sehova, pláne nem az én nevemben!! Csak magamnak gyűjtöm a képeket.
sainz 367646 2007. január 4. 14:32
Válasz erre
sainz 367645 2007. január 4. 14:31
Válasz erre
Tophatters !

A képek szerzője megengedte hogy feltedd a netre a fotóit ?
Levi 367644 2006. december 29. 12:19
Válasz erre
jetfly.hu vannak képek a kötelékről a gripennel. Meg talán a gripen.hu -n is és a hunavian vagy a superfighter.hu -n.
Tophatters 367643 2006. december 28. 23:02
Válasz erre
Ronnie!

Majd holnap még nézelődök, több év gyűjtőmunkája után a magyar 21-esekről több mint 1800 kép gyűlt össze, tehát tudok válogatni.

Amúgy a MiG-21 nálam is Istencsászár!!! Főleg a legutolsó, a bisz jön be legjobban, de természetesen az összes változatot nagyon kedvelem.

MiG-21 4ever!!!
ronniefrown 367642 2006. december 28. 20:51
Válasz erre
Tophatters!
Oriasi kepek! Magyar 21-esekrol eddig ezek a legjobb legifelvetelek amiket valaha lattam.

boriszjelcint, 29-es es Gripen kep valoszinuleg sokkal tobb van, kotelek meg tuti lesz de magyar 21-est levegoben mar senki nem fog fotozni.

Nekem a 21-es az istencsaszar, igy ezektol a kepektol teljesen eldobtam az agyam. Tophatters ha vannak meg jo kepeid magyar gepekrol legyszi tedd fel ide vagy kuld at email-ben ha van idod. Megegyszer kosz!
boriszjelszint 367641 2006. december 28. 20:36
Válasz erre
ez nekem valahogy nem található:(
linket tudnál adni?
Levi 367640 2006. december 28. 20:34
Válasz erre
boriszjelszint 367639 2006. december 28. 19:52
Válasz erre
ilen gripen-mig29 kötelékkel miért nincs?
ronniefrown 367637 2006. december 28. 16:10
Válasz erre
Igen, igen ezek most rendesen feldobtak a napomat! Ezer hala es koszonet!
ronniefrown 367635 2006. december 28. 07:09
Válasz erre
A 90-es evekben keszultek nagyon jo kepek An-26-bol. Ugy emlekszem egy geppart fotoztak a Balaton felett. Szep eles es tiszta kepek voltak es tobb ujsagban is megjelentek. Na ezekert akar fizetni is hajlando lennek.
ronniefrown 367634 2006. december 27. 20:36
Válasz erre
pilotka 367633 2006. december 27. 20:23
Válasz erre
ronniefrown !

www.hunavia.hu/

itt nézz szét mindenütt légifotó ügyben
pilotka 367632 2006. december 27. 20:17
Válasz erre
ronniefrown 367631 2006. december 27. 20:02
Válasz erre
Hello mindenki!
Magyar 21-esekrol keresgelek a neten jo minosegu minimum 1024x768 felbontasu kepeket. Foleg legi felvetelek erdekelnenek. A lengyel, roman meg cseh gepekrol marha jo kepeket talalni de magyar gepekrol nem igazan talaltam jo kepeket. Ha tudtok valami linket az jol jonne.

A startraketas buli ugy tudom itthon nem ment. Egyszer volt szerencsem vegigolvasni a 21bisz magyar uzemeltetesi utasitasat es abban kulon fejezet foglalkozik ezzel. Sot, voltak benne olyan dolgok amitol egnek allt a hajam. Peldaul valami olyasmi, hogy startraketas felszallast nem csak furol meg betonrol hogy kell vegrehajtani, hanem ha a talaj nagyon fel van azva hasznalnak valamifele fem racsokat amikbol palyat epitenek. Ennek van egy minimalis szelessege. Na ha errol lecsuszik az egyik futo nekifutas kozben akkor, hogy es mit kell cselekedni, vagy ha eppen havas, vagy jeges satobbi. Erdekes olvasmany.
sainz 367630 2006. december 27. 09:43
Válasz erre
Amúgy nem a békerepterekről való gyors menekülésre találták ki a RATO-t, hanem a rövid, füves hadműveleti repterekről startoláshoz nagy tömegű függesztményekkel.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.