/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Miggyuri 367745 2007. március 12. 17:53
Válasz erre
Figaro!
Köszi, a pontosításért!
Miggyuri
Sonka_papa 367744 2007. március 12. 15:25
Válasz erre
Migi!
Értem, akkor nem szóltam :)

Robidoki!
Érdekelni érdekel, de pl. mit kérsz/mennyit érte/ük ? :)
Cébés 367743 2007. március 12. 14:10
Válasz erre
Cseréljünk!

Nekem meg van Boeing pitotcsövem meg ülésem :))
Robidoki 367742 2007. március 12. 12:55
Válasz erre
Sziasztok:
Ha valakit érdekelne, van sebességmérő(műszer 2500-ig),és egy hajtómű (fordulatszám15000) mérőm.
Figaro 367741 2007. március 11. 19:47
Válasz erre
Sziasztok!

Egy kis pontosítás.
A Dunaújvárosi MiG-15 áll!!
A makett és pár fotó itt a Makettek rovatban is megvan.
Ami ledőlt, az Újsolt mellett van az 52-es útnál.

Üdv
Figaro
migi 367739 2007. március 11. 18:59
Válasz erre
Nagyon szivesen
Arra a BM husvéti locsoló autóra gondolsz,azon feszit a hálóm, mert azt láttam valahol a neten.
migi
migi 367738 2007. március 11. 18:56
Válasz erre
Szia Sonka papa
Ismerem azt az oldalt én is ,de engem inkább az érdekelne pl. ez a gáp hol van-volt?
kepfeltoltes.hu/070311/MiG_21F13_1981_003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Nagyon sok képem van amit nem tudok behatározni hol készülhetett,
üdv: migi
Miggyuri 367737 2007. március 11. 18:22
Válasz erre
migi!
Köszönettel megkaptam. Úgy emléxem írtam róla. Elnézést, ha elmaradt.Pont jó lett a Hydromil-ra!
Miggyuri
Sonka_papa 367736 2007. március 11. 17:48
Válasz erre
Migi!
Egyébként ha az airliner.net oldalon rákeresel a mig 21-esekre (ha a részletes keresőben akkor a magyar gépeket is kitudod választani) és ott szinte mindegyik géphez odaírják, hogy mikor készült. pl.1998 Pápa
Meg azt is, hogy ki készítette el a képet.
Én is onnan szedtem egy csomó képet :)
sainz 367735 2007. március 11. 09:50
Válasz erre
Van 4 magyar 21-es pilota, aki megkapta a kikepzest az Atombomba celbajuttatasara a MiG-21-essel, egy a mai Esztorszag teruleten levo, akkoriban szovjet repteren.
Tudtok errol vmi pluszt ?
migi 367734 2007. március 11. 09:01
Válasz erre
Miggyuri
Én nem emlékszem rá, bár ez nem jelent semmit.Több képem is van amit szeretnék majd egyszer megtudni hol készült,kérdeztem már megkaptad a réz hálót amit postáztam.
migi
Miggyuri 367733 2007. március 11. 05:38
Válasz erre
Migi!
Látom, közben kiderült. Sajnos nem nekem jutott eszembe ez a zseniális téma.:)A gép Dunaújvárosban állt(!)
Ahogy tudom már nem áll, mert ledőlt. Orra esett. Elég szomorú. A neten kívül, ha jól emléxem, valamelyi makettes lapban is volt róla cikk, meg pár fotó.
Miggyuri
Figaro 367732 2007. március 10. 21:13
Válasz erre
migi 367731 2007. március 10. 21:09
Válasz erre
Elnézést Nem a miggyuri honlapjárol töltöttem le hanem a makettek oldalrol .
Kérném 810 törölni ha lehet . ELNÉZÉST.

migi
migi 367730 2007. március 10. 21:05
Válasz erre
Azt szerintem innen a makettinfobol ,vagy a miggyuri honlapjárol,volt ott több kép is a gépröl.
migi
Figaro 367729 2007. március 10. 21:01
Válasz erre
Szia!
A Dunújvárosi reptér MiG-15-ösére gondoltam,
azt is onnan töltötted le?
Figaro
migi 367728 2007. március 10. 20:50
Válasz erre
Köszi runcájsz
Figaro
A DC++ töltöttem le, de van egy változatom ahol ez van ráirva Szücs László gyüjteményéből.
migi
Figaro 367727 2007. március 10. 20:41
Válasz erre
Szia migi!

Hol akadtál erre a képre?

Figaro
rumcájsz 367726 2007. március 10. 20:40
Válasz erre
migi-nek
Akoriban, mikor ezt a szint még élőben élvezhettem, még semmiféle Humbrol meg Gunze szinkódot nem ismertünk, hogy az FS-ről ne is szóljak, igy csak az emlékeim alapján tudok javasolni néhány dolgot. A teflonszürke szin új korában nagyon világos halványszürke árnyalat volt, erős napfényben majdnem fehéren világitott, igy szerintem megfelel hozzá az FS 36622 /Gunze 311/ szin,ami az USAF harcigépek Vietnamban használt álcázófestésénél az alsó szin volt. A teflonszürke persze világos szin lévén, idővel kissé sötétedett, koszolódott, de ez csak árnyalatnyi különbség volt.
migi 367725 2007. március 10. 19:59
Válasz erre
Szia Rumcájsz
köszi az infókat ,nem tudnád valahogy ezt a teflonszürke szint szinszámra váltani .
migi
rumcájsz 367724 2007. március 10. 19:51
Válasz erre
A MiG-21-ekre először csapatkörülmények között,a vadászezredek vagy a kecskeméti KÖRÜ egyéni kivitelezésében került terepszinű álcázófestés, ez a minta az erősen hullámos szinhatárokkal itt a pápai ezred gépein látható. A 6264-es egyébként hazánk egyetlen űrhajósának, Farkas Bercinek a gépeként hiresült el, mivel a róla készült korabeli bemutatófilmben ezzel a géppel repült, persze akkor még a gép teflonszürke volt, mint a fotón a háttérben látható 1968-as.
migi 367721 2007. március 10. 19:16
Válasz erre
Bombraider 367717 2007. március 10. 18:31
Válasz erre
migi 367716 2007. március 10. 17:45
Válasz erre
Sziasztok
Megint találtam valamit, egy érdekes festésű gép .Vajon hol készült ? ki tud rólla.
kepfeltoltes.hu/070310/MiG_21bis_6264_LHTA_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
üdv:migi
Robidoki 367714 2007. március 2. 21:26
Válasz erre
Mint már mondtam,simán megvenne minket akár kilóra is.Mondjuk engem nem zavar.Ha valamit nem tudok,inkább utánnajárok,mintsem széllel szemben ...
migi 367713 2007. március 2. 20:38
Válasz erre
Nos urak akkor nem szólunk
migi
Topi 367712 2007. március 2. 20:34
Válasz erre
Én ismerem a tulajt és hallottam történetet volt PG szakembertől,aki mondta neki,
hogy milyen függesztményeket hol melyik tartón lehet elhelyezni.Úgy tűnik őt
ez teljesen hidegen hagyta.
Topi
Robidoki 367711 2007. március 2. 20:30
Válasz erre
Én biztos nem szólnék nekik,pedig személyesen is ismerem a PINTÉR urat.(A munkám révén.)Tudjátok ,a pénz beszél,kutya meg ugat.
migi 367710 2007. március 2. 19:48
Válasz erre
Köszönöm az információkat,
Azon elmélkedek nem kellene valami úton,finoman célozni nekik Kecelen erre a dologra?
üdv:migi
Robidoki 367709 2007. március 1. 21:20
Válasz erre
Az ugyan az!A 21 es nem is tudja megtáplálni ezen a sinen ,uganis nincs rajta megfelelő tápfesz.Elmés egy szerkezet,mert a vett frekiket megpróbálja rögzíteni,és azokat,vagy közelítő értékeket előállítva elnyomni.Ehez pedig amper kell,az orosznál legalább kétszer annyi mint a nyugati tesóknál.
migi 367708 2007. március 1. 20:36
Válasz erre
Szia
Megnéztem több képet és csak Kecelen találtam ilyet.Köszönöm az infót, a Lock On szu-22 könyvben van róla kép és szöveg ott ECM nevezik.
migi
Robidoki 367707 2007. március 1. 20:14
Válasz erre
Rádióelektronikai zavaró konténer(függesztmény).Én sem láttam még 21-es alatt,mert az alá ennél egyszerűbb formavilágú szivar volt függesthető,de az is csak egyes szériák alá.Arról nincs infóm ,hogy csak egy spekrumot fog e át,vagy esetleg "söpri" a frekfenciasávot.

A MI-8 asokhoz is volt,holmi bőrönd forma,sőt a franciáktól kaptunk kipróbálásra egy nagyon komoly "gerendát"is.

Robi
migi 367706 2007. március 1. 19:45
Válasz erre
Sziasztok
Érdeklődnék tu e valaki e fura szerkezetröl valamit ?A kép Kecelen készült a 1953 bis-röl,én eddig úgy tudtam hogy a Su-22 tartozéka volt e konténer- fegyver ? nem tudom mi ez .
kepfeltoltes.hu/070301/STA50045_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
üdv:migi
Robidoki 367705 2007. február 28. 15:47
Válasz erre
Vazze!
Képzeld el,hogy leltároztam a repcsid,és az egyik oldalkormány pedált elnyelt a föld!Ugyanis a kabin alkatrészeit leaprítottam már régebben,és az aktuális kisebb Harrier dobozában tároltam.A ragya kivert amikor ráébredte a hiányra!Hát nem adhatok el neked hibádzó alkatrészes repcsit!!! Na azt a kutatást!!!
De a" matricalepedő" alatt végre megleltem!

Minden OK.
Visszatérve a repülgetésre,az a fő gond,hoy kell még bele nafta is,és nem 40-50 lityi.Annakelőtt lehetne azért venni motoros szutykot is,abba keveseb lé kell,de a bürokráciába folyton beleszaladsz.Úgyhogy nincs más hátra,kezeket a bilibe!!!
Cébés 367704 2007. február 28. 15:16
Válasz erre
Szia Robi!

Nem olyan mint egy sárkányrepcsi,de azért megoldható nem? Szerzel nekem egyet? :)))
Beülök,usgyi ferenchegy aztán jól rácsapok vele a főnökeim fejére :))
Te képzeld,hallottad hogy az IKEA elött fog landolni egy Harrier? :))

üdv:Gabesz
Robidoki 367703 2007. február 28. 12:35
Válasz erre
Sajna ez a vége, a VASMADARAKNAK!és ez még a szebbik vég!Akár vehetne is az ember fia holmi romot a kert végébe,de az már csak parkolhatna ott.És mindannyian tudjuk,hogy a repcsi repülni,és lezuhanni készül a gyárban,nem pedig parkolni.ha repülni akarnálvele,megöl a bürokrácia,ha a kertedben parkoltatod,veszélyes hulladéknak titulálják.Ez nem olyan mint a sárkányrepcsi,hogy kitolod,felhúzod,aztán usgyi!
Topi 367702 2007. február 28. 10:37
Válasz erre
Nem túl esztétikus,de még a flexelésnél egy fokkal azért jobb...
Topi
makettes 367701 2007. február 28. 10:28
Válasz erre
Igen,ez sajnos a mi gépünk volt...
Miggyuri 367700 2007. február 28. 05:39
Válasz erre
Elmo!
Elég gyalázatosan néz ki, mint valami, szovjet gyerekjáték nagyban. Miből gondolod, hogy a miénk volt?
Miggyuri
Elmo 367699 2007. február 27. 23:07
Válasz erre
Skacok!
Ez a gép tőlünk van,tudtátok?!(nekem ez új)
walkarounds.airforce.ru/avia/rus/mig/mig-21um/index.htm
Sajnos ezzel a "festéssel"eléggé elbántak vele.
Robidoki 367698 2007. február 25. 08:12
Válasz erre
Szeva Árpi!
A Ju 52 -est nem hagyom nálad,de a segítség az segítség!OEZ kabintetővel ki tudnálak segíteni,de utánna kell nézzek.Lehet hogy csak a (szélvédő -ből van benne 2)OK?
pilotka 367697 2007. február 25. 07:39
Válasz erre
Skacok!
Keresek Academy 1/48 Mig-21 BIS-hez kabintetőt! ...De nagyon!
Robidoki 367696 2007. február 25. 07:28
Válasz erre
Te aztán tudod hogy lehet fájdítani az ember szivét!Személy szerint inkább visszamennék abba a korba,mert akkor még volt REPÜLÉS!!!
sainz 367695 2007. február 24. 23:27
Válasz erre
39620006_resize.jpg méret: 73.6 KB
Resize of 39620029.JPG méret: 28.7 KB
Resize of 39620024.JPG méret: 23.2 KB
Resize of 39620031.JPG méret: 23.2 KB
Ha valaki kozuletek rendelkezik hasonlo fotokkal, kerem keressen emilben.
Kizarolag negativrol szkennelt, nagy felbontasu(min.2Mb jpg.), eddig publikalatlan fotok erdekelnek, 1990 elotti, csillag felsegjellel.

sainz10@gmail.com
migfun 367694 2007. február 24. 11:39
Válasz erre
Köszi rumcájsz (és a többieknek is)!
Ha jól értem, az US lényege a határréteg-lefúvató rendszer megléte az U-600-hoz képest. Makettező szempontból nem túl látványos különbség 1/72-ben :). Így ha egy UM-ből nekilátnék, kabintető cserével (periszkóp nélkülire), üléscserével, és némi antenna-átrendezéssel bármelyik elkészíthető elvileg.
rumcájsz 367692 2007. február 23. 18:59
Válasz erre
A képen látható No.4418-as egy MiG-21 U változat,gyártmányjelzése 66-6oo, néhol 67-es gyártmányjelzéssel is szerepel. Az eltérés a korábbi alapváltozatú 21 U 66-4OO-tól a szélesebb függőleges vezérsik és az oldalkormánylap alatt elhelyezett fékernyőtok. További változatok :21 USz, 68-as gyártmány nem a régi hátracsúszó fékszárnnyal, hanem csak lefelé kitérithető, de határréteg-lefúvató SzPSz-rendszerrel ellátott fékszárnnyal. 21 UM, 69-es gyártmány, kinyithatő előrenéző periszkóp a hátsó kabintetőn, KM-1U katapultülések a régi SzK-ülések helyett, AP-155 robotpilóta a kormányvezérlő rendszerbe beépitve, ennek külső jele a gép orrán baloldalt egy áramvonalas bakra szerelt kis állásszög-jelző lapát,valamint kissé hosszabb gerinc-üzemanyagtartály. A 21 UM későbbi szériáin egy plusz rádió beépitése miatt került fel a gerincre a késantenna.
sainz 367691 2007. február 21. 23:46
Válasz erre
Talan igy a legkonnyebb elso pillantasra:

MiG-21U - nincs periszkop a hatso kabinon
MiG-21US - periszkop van
MiG-21UM - periszkop + kesantenna a gerincen
ronniefrown 367690 2007. február 20. 00:19
Válasz erre
Ez bizony egy U es nem US. Nalunk repult mindket valtozata az U-nak ezek pedig az U66-300 es az U66-600 ha jol emlekszem. A kulonbseg a fuggoleges vezersik. A 300-as meg az F-13-on vagy a PF-en levo vezersikkal megy a 600-as mar a kesobbi valtozatokon levo vezersikot kapta.
Tophatters 367689 2007. február 19. 16:35
Válasz erre
Talán az a legnagyobb különbég a 66-600-as gyártmány és az US között, hogy az US fel van szerelve SzPSz határréteg lefúvató rendszerrel. Én ennyit tudok.
Solo 367688 2007. február 19. 10:50
Válasz erre
Ezt találtam róla:

A retired American Airlines pilot and former Royal Canadian Air Force Avro CF-100 Canuck and McDonnell CF-101 Voodoo fighter pilot, Reginald 'Reg' Finch obtained his 1967-built MiG-21US Mongol-B two-seater in the late 1990s and then spent three years getting it back into flying condition. The Soviet fighter becoming more familiar in the air over the seaside community. The MiG-21US was imported into the US from Hungary in the mid-1980s by Dean Martin of Burlington, Vermont. Before it was obtained by Reg, the jet did a lot of flying with the US Navy Test Pilot School at Patuxent River, Maryland, in the late 1980s and early 1990s.

Az American Airlines és a Canadai Királyi Légierő nyugalmazott pilótája Reginald "reg" Finch 1990-ben jutott hozzá az 1967-ben gyártott Mig-21US géphez, amit 3 év alatt hozott repülőképes állapotba. A gépet a 80-as évek közepén importálták Magyarorzságról egy Dean Martin nevezetű ember közreműködésével. Mielőtt Reg megszerezte a gépet, az amerikai haditengerészet berepülőpilótái jó sokat repültek vele.

Érdekes történet. :)

A 80-as évek közepén már ment a biznisz rendesen. :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.