/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Cébés 367795 2007. május 20. 10:32
Válasz erre
Ezt a feelinget azt hiszem egyetlen mai modern F-16 vagy Grupen sem tudja visszaadni.
Cébés 367794 2007. május 20. 10:26
Válasz erre
Cébés 367793 2007. május 20. 10:24
Válasz erre
xcraft 367792 2007. május 18. 14:23
Válasz erre
Szia Sainz!
Köszönöm a segítséget.
Bendeguz 367791 2007. május 17. 10:34
Válasz erre
Itt is meg lehetne érdeklődni ezeket a dolgokat, bár szerintem a díjszabás hasonlatos: fotobank.mti.hu/fotoweb/Information/About.fwx

esetleg valamelyik honvédség által szponzorált klubb(Bólyai, Szolnok) is felvehetné velük a kapcsolatot a hm-re hivatkozva, hátha megenyhülnek
sainz 367790 2007. május 17. 10:16
Válasz erre
xcraft
Jobb ha felhívod előbb őket, ha tudsz konkrét eseményre kerestetni, dátum stb...de működik a dolog úgy is ha bemész egyszerűen.
Az anyag nagyrésze digitalizálva van, vannak bélyegképek a válogatáshoz, de van rengeteg papírkép is, nekem volt téma amiben elémraktak egy dobozt több száz fotóval.
Vérzett a szívem, annyi szuper fotó van, de hát a fránya anyagiak...o:(((

www.mti.hu/szolgaltatasok/66354/
ronniefrown 367789 2007. május 17. 04:10
Válasz erre
Sainz! Ha semmi lehetoseg nincs en bennevagyok a koltsegmegosztasos mokaban.
Robidoki 367788 2007. május 17. 03:07
Válasz erre
OLYMPUS 011
OLYMPUS 011
OLYMPUS 009
OLYMPUS 009

Nekem ezek maradtak meg a hőskorból.
Ha valakit érdekel,esetleg ?
(a MIG-15 ösfordulatszám -mérő alatti felirat MI-8-é,még mielőtt vita lenne belőle)
xcraft 367787 2007. május 16. 23:06
Válasz erre
Szia Sainz!
Hogy működik az archívum? Besétálok, és mondom, hogy miket szeretnék megnézni, kiválasztom a megfelelő képeket, és lemásoltatom?
Sajnos nem MiG ügyben keresek fotót, de már felmerült bennem is az archívum, mint utolsó, internet utáni lehetőség.
sainz 367786 2007. május 16. 19:10
Válasz erre
Ma jártam az MTI archívumában.
Nagyon sok fotó van az 1990 előtti időszakból.
MiG-15 -17 -19 -21F-13...szóval minden.
Rengeteg nagyon érdekes fotó üzemeltetés közben, nem csak beállított propagandafotók, díszszemlék.

Viszont kéne valami protekció, mivel aranyáron mérik, közel tízezer jómagyar Forintba kerül egy nagyfelbontású scan negatívról...o(((
Nincs valakinek rokona, szeretője, adósa a cégnél?...o))
Hihetetlen anyag van ott(csörömpös is), hozzá kéne jutni vhogy ingyen, vagy emberi árakon...o:))
Nézzetek már körül az ismeretségi körben...

Vagy totál naiv vagyok?
Engem költségmegosztva is érdekel a dolog, ha elég sokan összejövünk, már nem fájna annyira a pénztárcánknak !
hayate 367785 2007. május 16. 16:19
Válasz erre
Kösz az infót.
Zebi 367784 2007. május 13. 07:50
Válasz erre
Amikor legutoljára mértem, itt-ott max 1-2 milliméteres eltérés volt a Zlinek, 4+ rajzaihoz képest. Van néhány látványos és javítadó hiba a készletben, de ezeket megcsinálni szerintem még mindig sokkal egyszerűbb, mint elfogadható makettet építeni némelyik másik készletből (KP, Bilek, stb.).
pilotka 367783 2007. május 13. 07:16
Válasz erre
# Box
# Box
IMG_0070
IMG_0070
IMG_0041
IMG_0041
IMG_0042
IMG_0042
IMG_0050
IMG_0050
IMG_0052
IMG_0052
IMG_0054
IMG_0054
IMG_0060
IMG_0060
IMG_0061
IMG_0061
IMG_0063
IMG_0063
IMG_0068
IMG_0068

Hayate!

Én 1/72-ben a Zvezda Mig-21Bis-ét ajánlom!

pilotka.myip.hu/aruhaz/index.php
Miggyuri 367782 2007. május 13. 06:42
Válasz erre
Zebi!
Fujimi? Ha a legedás ősökre gondolsz, annál már van méretarányosabb.Ráadásul ahhoz képest, amilyen, drága.
hayate!
Akkor inkább a Bílek bármelyik PF-ben nincs jobb jelenleg.
Még a KP/Kopro MF-je is elfogadható - a korábbi csomagolásához magyar, csillagos felségjelet adtak.
A Revell csak feljavítóval(beömlő nyílás, kabinbelső).
Érdemes belenézni a Condor vagy az Eastern Express dobozaiba, de csak elszántaknak.
Jószívvel a Zvezda biszét ajánlanám.
Elkerülni, mindenképpen: Academy, Airfix!
Miggyuri
Zebi 367781 2007. május 12. 20:11
Válasz erre
bisz, PFM/PF: Zvezda, esetleg Fujimi
F-13: Revell

A többi makett futottak még kategória.
hayate 367780 2007. május 12. 20:07
Válasz erre
1/72-es méretarányban szeretnék összerakni egy 21est.
Melyik gyártónak van jó minőségű doboza ebben a méretben?
Előre is kösz az infót.
Tophatters 367779 2007. május 12. 16:13
Válasz erre
ronniefrown 367778 2007. május 12. 13:29
Válasz erre
Letezik meg ez a bunkerrendszer? Ugy remlik mintha a habori alatt berobbantottak volna a bejaratokat de lehet, hogy tevedek.
sainz 367777 2007. május 10. 21:11
Válasz erre
www.youtube.com/watch

BRUTÁL videó !!!

Még abból az idöböl, amikor a jugók használták az alagutbunkereket, Pristina,Zeljeva..
Patyolattisztaság, nagyon komoly zsilipajtók, épületgépészet...eddig is tudtuk, de üzem közben látni, nekem az állam leesett!

Nézzetek körül, a többi YuAF videó is érdekes!
sainz 367776 2007. május 10. 01:59
Válasz erre
000081_resize
000081_resize

Keresek hasonló fotókat az 1990 előtti időszakból !

Kizárólag eddig publikálatlan, negativról szkennelt, nagy felbontásu(min. 2Mb jpg.) képeket.
Cserébe ilyen fotókat tudok felajánlani a gyűjteményemből...

sainz10@gmail.com
sainz 367775 2007. május 10. 01:13
Válasz erre
000085_resize
000085_resize

1986

"Lohol" a készültség...
kori 367774 2007. április 19. 16:05
Válasz erre
próbáld ctrl-c ctrl-v vel, mert kétszer rakja a http:\\-t a böngésződ.
Mekett 367773 2007. április 19. 10:25
Válasz erre
Szia Heart!

Ha elküldöd, szívesen feltesszük őket a fényképek rovatba :)

Üdv
Mekett
heart68 367772 2007. április 19. 09:03
Válasz erre
ma ismét több képet szerettem volna felteni ide nektek , de a rendszar nem engedte, talán mert nagyok voltak:(
Miggyuri 367771 2007. április 19. 05:13
Válasz erre
kori!
Nekem a "nem jeleníthető meg" jön erre a linkre.
Miggyuri
kori 367770 2007. április 18. 22:56
Válasz erre
Miggyuri 367769 2007. április 18. 18:42
Válasz erre
heart!
Nincs több adatod, képed bármid a 17-esről? Ezzel, amit feltettél duplájára emelkedett a MiG-17 nem PF variációk képeinek száma nálam. A száma mennyire ok?
Üdv: Miggyuri
heart68 367768 2007. április 18. 16:32
Válasz erre
Sainz:) az a korszak a legnehezebb mert akkor nem volt egészséges nagyo fotózni;) de amint lesz felrakom!!! Sonka papa köszönöm,hogy megnyugtattál:):) nehezen viselem a kövezést:):D dgdggd holnap rakok fel pár érdekes képett, Pl:AN-124 Taszáron+KC-135+...stb addigis pihenek egy kicsit. sziasztok fanatikusok:9
Sonka_papa 367767 2007. április 18. 16:20
Válasz erre
Heart !
Engem nagyon érdekel a 21-es téma, mert nagyon szeretem ezt a kis gépet :)
Szerintem nem kövezünk meg érte, ha raksz fel egy-két képet a gyűjteményedből :)
sainz 367766 2007. április 18. 14:17
Válasz erre
heart68!

Van képanyagod 1990 előttről is, még a csillagos korszakból ?
heart68 367765 2007. április 18. 11:31
Válasz erre
Botsi az elöbbi " ULYak" -ért:) lehuztam most is 24-et a taszári betonon és fáradt vagyok:)
heart68 367764 2007. április 18. 11:30
Válasz erre
1904-017.JPG méret: 67.5 KB
1904-018.JPG méret: 71.3 KB
1904-019.jpg méret: 65.7 KB
1904-020.JPG méret: 70.7 KB
1904-021.JPG méret: 71.9 KB
1904-022.JPG méret: 70.7 KB
1904-023.JPG méret: 63.9 KB
1904-024.JPG méret: 235.4 KB
1904-027.jpg méret: 290 KB
1904-028.jpg méret: 272.5 KB
1140712639.JPG méret: 236.7 KB
1140712693.JPG méret: 179.4 KB
1140712704.JPG méret: 175.3 KB
A Cápeti haza ért, gondos kezek ulyra összerakták és szépen lefestették. Hungaryan Skyhusars büszkén képviselte annak idelyén a magyar repülést angliába, a kis csapat, piloták, müszakiak büszkén feszitettek melette. Turul repülő, rep.müszaki századrol legalább ez az emlék megmaradt...
heart68 367763 2007. április 18. 11:20
Válasz erre
1904-002.JPG méret: 171.6 KB
1904-003.JPG méret: 169.5 KB
1904-004.JPG méret: 168.6 KB
1904-005.JPG méret: 170.6 KB
1904-006.JPG méret: 159.7 KB
1904-007.JPG méret: 161.6 KB
1904-008.JPG méret: 175.5 KB
1904-009.JPG méret: 181.3 KB
1904-010.JPG méret: 176 KB
1904-011.JPG méret: 68.8 KB
1904-012.JPG méret: 73.1 KB
1904-013.JPG méret: 74.3 KB
1904-014.JPG méret: 68 KB
1904-015.JPG méret: 69.4 KB
1904-016.JPG méret: 66.7 KB
Egy "helyes" döntés következtében,a Cápetit, Pápárol vissza hozzák Taszárra. A kályhacsövet megfosztják szivétöl és minden hadrafogható egyébb alkétrészétöl és egy teher autó platoján darabokban utnak indul a hon-repterére...
heart68 367762 2007. április 18. 11:11
Válasz erre
Pic00049a.jpg méret: 75.5 KB
PIC00050.JPG méret: 70.5 KB
PIC00051.JPG méret: 75.6 KB
PIC00052.JPG méret: 75 KB
PIC00053.JPG méret: 75.3 KB
PIC00054.JPG méret: 74.6 KB
PIC00055.JPG méret: 69.9 KB
PIC00056.JPG méret: 75.4 KB
PIC00061.JPG méret: 39.4 KB
PIC00062.JPG méret: 43.4 KB
PIC00063.JPG méret: 63.4 KB
PIC00064.JPG méret: 64.8 KB
Skacok...hogy sirni is tudjunk...és a nagyipari MIG temetö valahol Észak-dunántuli reptéren:(:( és sajna nem csak azon a reptéren vannak roncsok elföldelve, a megsemisült gépeket mindig elásták a reptereken, néha sajna pilcsivel együtt, márha maradt belöle valami:(:(
heart68 367761 2007. április 18. 09:49
Válasz erre
Anglia után át lett festve, le kerültek rola a reklámok és utánna már igy repült a gép. kitömés után kapta ezt a festést amivel most is látható...
heart68 367760 2007. április 18. 09:45
Válasz erre
Ákos:) AZ a kép Anglia után már átfestett állapotban készült.
Akos 367759 2007. április 18. 08:46
Válasz erre
Jó képek, a Cápetit én a 30-as képen látható állapotban fogom megcsinálni.
heart68 367758 2007. április 18. 08:35
Válasz erre
cimerek.jpg méret: 14.8 KB
Tasz?r001.JPG méret: 99.9 KB
Tasz?r002.JPG méret: 169.4 KB
Tasz?r003.JPG méret: 158.6 KB
t? f?l?tt.jpg méret: 121.4 KB
SZU l?gt?r.jpg méret: 130.7 KB
1904-025.JPG méret: 228.5 KB
1904-026.jpg méret: 256.6 KB
1904-029.jpg méret: 183.2 KB
1904-030.jpg méret: 208.9 KB
1904-001.JPG méret: 166.7 KB
1904-016.JPG méret: 66.7 KB
izelittö a képekböl...
heart68 367757 2007. április 18. 08:27
Válasz erre
Tisztelt maketezök! Természetessen az álltalam felrakott képeket bárki használhatja, és publikálhatja:) rengeteg képpel gazdagotam tegnap és szeretném megosztani veletek. amenyiben segithetek az itt tárolt 3 kitömött madárral kapcsolatba / fotok / természetessen meg teszem! csak azt irjátok meg , mi érdekel.Több DVD-nyi filmem is van, taszárrol, Magyar repülésröl, olyanok is amit magunknak csináltunk emlékbe, és olyanok is ami hivatalos verzió...meg ami nem;) A képeket volt müszaki kollegáimtol kaptam, vagy saját magam készitettem.Örülök hogy vannak ilyen rendes emberek akik nem hagyják hogy "GÉP" a feledés homályába merüljön! Köszönjuk az ex kollegáim nevében is!Tisztelettel minden csendes örültnek;):):)
Miggyuri 367756 2007. április 16. 20:00
Válasz erre
heart68!
Minden dokumentum hasznos számunkra, így többet tudunk megőrizni abból ami a képeiden fennmarad. KÖszi a soxép képet!
Miggyuri
sainz 367755 2007. április 16. 15:57
Válasz erre
Pajzs-79-en a dunai átkelést fedezték a taszári bis-ek(nem sok sikerrel), a kunmadarasi 1.gvapib. Su-17M2-k támadták a pontonhidat.
Kismagasságban nem nagyon tudták megcsípni őket, pedig ekkor még a szuhojok egy része festetlen, fémszínű volt...rácsapás után "lelőttek" jópárat a mieink, és a második hullámban, amikor közepes magasságon a H-23 rakétával való támadást imitálták Ivánék.
Ráadásul egy század Su-17M2 Kiskunlacházáról operált(átkelés Adonynál), és az odatelepült sármelléki MiG-23M-ek fedezték őket, kismagasságon bujkálva...
jó kis játékháborúk voltak még akkoriban...
Rumcájsz 367754 2007. április 16. 11:16
Válasz erre
Bocs, még valami a - Szép ember, szép makett-hez : hátra-felfelé nyiló kabintetővel
orosz 21-es nem készült, csak kinai, de az más tipusváltozat volt.
A Pajzs-79-ről készült fotón egyébként szintén látható, hogy a póttank a szárny alatti
KÜLSŐ gerendára van felfüggesztve, mellette látszik a belső, főfutó melletti gerendán
lévő kisebb függesztmény /talán UB-blokk/ hegyes orra is.
heart68 367753 2007. április 16. 10:55
Válasz erre
K?p(15).jpg méret: 96.4 KB
K?p(16).jpg méret: 81.5 KB
K?p(17).jpg méret: 85 KB
K?p(18).jpg méret: 74.5 KB
K?p(19).jpg méret: 51.5 KB
K?p(20).jpg méret: 87.2 KB
K?p(21).jpg méret: 83.2 KB
K?p(22).jpg méret: 79.6 KB
K?p(23).jpg méret: 82.1 KB
K?p(24).jpg méret: 77.9 KB
K?p(25).jpg méret: 99.3 KB
és ami még lemaradt... A tecnikát én is ismertem ,Anno évekig szewreltem öket. Sokk szép és szomorú emlék füz hozzá. A topicban irogató, és kiállitásokon résztvevö és a modelleket bemutató userek elött a fejem meghajtóm!! gyönyörüen és kitartoan épitgetitek ezt a kihalt kályha csövet!!! minden tiszteletem a türelmes emberek elött! További sok sikert neketek!!! heart68-taszár.
heart68 367752 2007. április 16. 10:48
Válasz erre
Bucsu001.jpg méret: 30.7 KB
Bucsu003.jpg méret: 28.7 KB
Bucsu006.jpg méret: 30.5 KB
?za-telep.jpg méret: 83 KB
Torony.jpg méret: 71.8 KB
Gurul?.jpg méret: 106.2 KB
Kantin.jpg méret: 103 KB
65-?s ?p?let.jpg méret: 101.4 KB
66-os ?p?let(PX).jpg méret: 86 KB
90-es ?p?let.jpg méret: 90.1 KB
90-es ?p?let 1.jpg méret: 75.5 KB
123-as ?p?let.jpg méret: 79.4 KB
K?p(7).jpg méret: 65.5 KB
K?p(11).jpg méret: 104.4 KB
K?p(12).jpg méret: 86.4 KB
Sziasztok Fanatikusok;) Ezek a képek a hivatalos Bázis bezárás elötti este készültek a kiglancolt/kitömött utsó 3 gépröl:( az ezek uttáni képeket ,mementoul raktam fel... ma, 2007.04.16-án a gépek a laktanyában gazosodnak...a Büszke Taszári reptért eszi az enyészett...no comment...
sainz 367751 2007. április 15. 23:14
Válasz erre
Rumcájsz 367750 2007. április 15. 22:03
Válasz erre
Attól tartok, nem is fogsz, ez más szempontból is öszvér.A függőleges vezérsik tetején
lévő antennaburkolat csak a 21 Analog/144 gépen volt, amit a Tu-144 1/3-ra kicsinyitett
szárnyaival szereltek fel, ezen próbálva ki a gótikus szárny aerodinamikai tulajdonsá-
gait,csak egy vagy két példényban épült meg. Ráadásul a főfutó melletti függesztő-
gerendára semmi értelme póttartályt akasztani /a valóságban talán el se fért volna/,
ugyanis itt sem üzemanyag-csőcsatlakozás, sem a kifogyasztáshoz szükséges túlnyomás-
csőcsatlakozás nem volt a gerendába beépitve.Persze mindenki olyan makettet épit, ami-
lyent tud, vagy tetszik neki, attól az még nem biztos, hogy élethü, köze is van a való-
sághoz.
sainz 367749 2007. április 15. 16:51
Válasz erre
fotoplenka.ru/catalog/rubr2/album104822/

Szép ember...szép makett..

Amúgy ez egy érdekes öszvér, MiG-21PFM a szárnyvégeken a MiG-21R szivar alakú konténerei.
Fotót még nem láttam erről az alváltozatról.
migi 367748 2007. március 15. 21:21
Válasz erre
Sziasztok
Érdeklődnék ismeri e valaki a NeOmega cég C-37 Mig-21UM és a C-41 Mig-21 F-13 átalakitóját.Esetleg hol lehetne beszerezni?
üdv:migi
Sonka_papa 367747 2007. március 13. 14:42
Válasz erre
És nem adod őket ? :) (gondolom, hogy nem,de hát próba...) :)
Viszont képeket nem raknál fel ?
Robidoki 367746 2007. március 13. 03:30
Válasz erre
Sziasztok!
A sebességmérő,21-esé (műszerfalon a bal felső-jobbra alatta a MACH-skálájú van)
a fordulatszám-mérő szerintem 15.ösé (mondjuk a centrifugálkompresszor nem hiszem hogy 15000-ig elfütyülgetett volna,ezért az is lehet hogy 19-esé)nekem ez nagyobb ritkaság hiszen a kialakítása is 50-es éveket idéz.Mindkettő nagyon szép(nem újrafestett)állapotú,és üzemképes.

Robi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.