<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Tophatters | Adatlap | 367834 | 2007. május 20. 22:18 | ||
SSgt.Chris | Adatlap | 367833 | 2007. május 20. 22:18 | ||
De akkor még mindig nem értem! Fogaljuk össze! A bekarikázott dolog, az kétségkívül a fotógéppuska. A HUD (pontosítok-hála Rumcájsznak-célzókészülék) feladatát és lehetőségeit szintén tudjuk. Beraktál egy képet a kezelő dobozról... Mi kell még más? Ott a nuki a törzs alatti pilonon, a kapcsolópanelen kiválasztották a dobás módját, a célzókészüléken céloztak, majd dobtak, a karikázott "tárggyal" (fotógéppuska) meg visszaellenőrizték a oldási helyzetet, már, ha egy atomrobbanást vissza kell ellenőrizni... Igazából az első kép és a karika miatt van a felfordulás szerintem... | |||||
xcraft | Adatlap | 367832 | 2007. május 20. 21:58 | ||
Cébés! Ez idézet a Top Gun -ból? Akkor szinte minden kérdésemet meg is válaszoltad. A fémszínű gépek hasa is fémszínű volt? vagy itt is létezett fehér? Az SMT-helyett használt Bis-ek hasa volt fehér? Szóval, mi az igazság? | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 367831 | 2007. május 20. 21:57 | ||
Az atomcsapás mérésére kijelölt - és arra felszerelt - gépeken pedig az atombomba kezelőpanelje volt ugyanoda, a mellső kabinkeret felső-középső részére felszerelve | |||||
xcraft | Adatlap | 367830 | 2007. május 20. 21:52 | ||
Sainz! Van egy Fujimi SMT MiG-21 -em. Mikor utánanézegettem, nem tudom már miben, azt olvastam, hogy ez az atomhordozó változat csak teljes fémszínű verzióban létezett, és kizárólag a SU használta. Ezekszerint téves ez a fémszínre vonatkozó állítás? Van egy olyan képed, amin a teljes alja fehérre van festve, nem csak az orrfutó mögötti rész? A másik kérdésem: A bis ben minek volt behuzalozva a vezérlőpanel, mikor az SMT pontosan azért kapta a bisnél is nagyobb üzemanyagtartályt, (ezért púpos) hogy megfelelő távolságot érjen el a nukival? Nem vitázom, kérdezem. :) | |||||
Cébés | Adatlap | 367829 | 2007. május 20. 21:49 | ||
MiG-21 SMT FISHBED-K "NUCLEAR" Csak kis számban és kizárólag szovjet használatra gyártott változat. Legtöbb rendszerében megegyezik az MF változattal, bár egyesek szerint készült az erôsebb R-25-300 típusú hajtómûvel is, ami a bisz változat jellemzôje. A gép törzstartályát 900 ( más források szerint 940 ) l-esre növelték, így a típus egy púpos benyomását kelti. Így a teljes belsô üzemanyag térfogat 3250 l-re ( 3288 ) növekedett. A szárnyak alatt egy-egy 490 l-es, míg a törzs alatt egy 800 l-es póttartály hordozhat és így az összes üzemanyag mennyisége 5065 l-re növelhetô. A túlterhelési többszörös max. 8.5 g lehet. A típus csupán speciális fegyvertartók és egy kezelôdoboz segítségével atomhordozóvá alakítható mint azt a következô példa is jól mutatja. az 1970-es évek végén Magyarországra, Tökölre került egy századnyi szovjet MiG-21 SMT. Eleinte ezek a gépek is a normál légiharc kiképzés szerint repültek és fémszínûek voltak az akkori szovjet terminológiának megfelelôen. 1978-79-tôl a gépeket terepszínûre festették és speciális atomhordozó szerepet töltöttek be. Ennek megfelelôen módosult a felszereltségük és a gyakorlórepüléseik is. A gépek külsô szárnytartóira a 490 l-es póttartályok függesztôit szerelték fel és bár nem mindig repültek póttartállyal, ezek mindig fent maradtak a szárnyakon. Szintén a speciális feladatkörhöz tartozott egy speciális bombatartónak a törzs alá való felszerelése, melyet szintén soha nem szereltek le. A kabintetô keretére egy árnyékolófüggöny volt szerelhetô, mely a fényhatások kiszûrésére volt hivatott. Ez a megoldás a késôbbi bisz változaton is megmaradt. A merev szélvédôkeretre egy kezelôdobozt szereltek, mely az alábbi funkciókkal rendelkezett: éles oldás szabadeséssel éles oldás fékezéssel ( fékernyô, vagy féklap ) éles dobás becsapódásos robbanással éles dobás levegôbeni robbantással vészoldás becsapódásos robbanással vészoldás robbanás nélkül különbözô kontrollámpák, mely a mûködtetô áramkörök állapotát jelezték A Tököli ezred MiG-21 SMT-it 1982-ben MiG-21 bisz-re cserélték, de ezek közül egy század szintén átvette a nukleáris bombázó hatáskört hasonló koncepció alapján. 1988-ban a MiG-21 bisz-eket MiG-29 C-k váltották fel. Azért is érdekes ez a dolog, mert Magyarországon állomásozott egy másik nukleáris ezred is, mely MiG-23 MF-ekkel volt felszerelve és a két század mintegy 20-22 illegális szovjet nukleáris csapásmérôgép meglétét jelentette csak Magyarországon, ami papíron nem szerepelt ilyen feladatkörben. Figyelembe véve, hogy a volt Varsói Szerzôdés államai közül Magyarországon állomásozott a legkevesebb szovjet repülôgép legalább 200 be nem jelentett atomfegyver-hordozóval rendelkeztek az akkori keleti tömb légierôi. Az SMT változatot 1971-72. között gyártották. | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 367828 | 2007. május 20. 21:49 | ||
A külsőre hasonló /fekete doboz a tetején felfelé vetitő lencsével és egy ferde reflex-üveggel/ egyszerü célzókészülék és a HUD között az a különbség, hogy a célzót csak harctevékenységre lehet használni, a HUD-ra viszont a gép vezetéséhez szükséges információkat is fel lehet vetiteni, pl. középen rajta van a mühorizont-jel, tehát a bedöntési és bólintási szög, felül a repülési irányszög, oldalt a magasság, sebesség és varióméter,esetleg állásszög-értékek, másik oldalon pl.hajtómü-fordulatszám és egyéb üzemmód-kijelzések, túlterhelés, üzemanyag-maradék, stb.,tehát mindezt úgy látja a pilóta, hogy fel van vetitve neki a legfontosabb figyelési szektorba, a látómezőbe, és nem kell neki állandóan a müszerfalat figyelni / ehhez tudni kell,hogy más-más repülési profilnál eltér a müszer-leolvasási sorrend a régi gépeken,a HUD-on meg minden ott van/ | |||||
sainz | Adatlap | 367827 | 2007. május 20. 21:39 | ||
A MiG-21R felderitőkonténerének kezelőpanelje volt ott. | |||||
Cébés | Adatlap | 367826 | 2007. május 20. 21:35 | ||
Én úgy tudom hogy ez a panel,a merev kabintető keretre volt rögzítve | |||||
sainz | Adatlap | 367825 | 2007. május 20. 21:31 | ||
" SAINZ amennyiben csak műkedvelő vagy,ne tégy fel okosabbnál okosabb kérdéseket,ha pedig dolgoztál a tipuson mond be a tutit!!! " Miért ez a nagy jóindulat ? Az hogy Magyarországon a 21-esen dolgoztál, nem jelenti azt, hogy mindent láttál, ami a szovjet 21-esekben benne volt. Kérdezd meg tanult kollégáidat, aki közülük kicsit is kiváncsi volt, a magyar bis-ekben megtalálta a vezetékelést. és a kapcsolódoboz helyét. | |||||
sainz | Adatlap | 367824 | 2007. május 20. 21:24 | ||
Robidoki | Adatlap | 367823 | 2007. május 20. 21:23 | ||
Mivel én rádiós vagyok,a tipusát nem tudtam,de tanult kolegám,Sipi megerősítette a rumcájsz által pontosan leírt tényeket!!!SAINZ amennyiben csak műkedvelő vagy,ne tégy fel okosabbnál okosabb kérdéseket,ha pedig dolgoztál a tipuson mond be a tutit!!! Banos Robi rep.tzls | |||||
Cébés | Adatlap | 367822 | 2007. május 20. 21:19 | ||
Persze hogy kerekebb,mert a kép is tiszta,nem egy háború előtti.És ha ugyanabból a szögből nézném,ugyanott lenne. Nézzük meg jobban? Bárhogy nézem egy fekete placsnit látok. Tegyél fel értelmesebb képet,akkor talán ki lehet venni belőle valamit. Bár most hogy jobban megnéztem...Lada 1200 visszapillantó tükör? | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 367821 | 2007. május 20. 21:16 | ||
Uraim, a MiG-21-ben nem volt HUD, a HUD-ra hasonlitó berendezés az ASzP-PFD tipusú elektro-optikai célzókészülék, a fekete hengeres kütyü, aminek a nyúlványa belóg a célzókészülék reflexüvege elé, az tényleg a fotogéppuska, ami minden magyar MiG-21-en be volt épitve.Gyakorló légiharcban használták a célzás pontosságának utólagos ellenőrzésére, illetve éles légiharcban lehetett volna vele légigyőzelmet bizonyitani.Sajnos, a célzó nem volt valami tökéletes szerkezet, 3,5 G túlterhelés felett már nem volt pontos, nem tudta tökéletesen kidolgozni a célzási adatokat, tehát a célgyürüt és a markerjelet hiába vitte rá a pilóta pontosan a célgépre, a találatra nem volt sok esélye.Ebből következett, hogy az 1973-as arab-izraeli háborúban az arab légierőknek volt több mint 50 pozitiv célfotójuk, de csak néhány valós légigyőzelmük. | |||||
sainz | Adatlap | 367820 | 2007. május 20. 21:15 | ||
Az én fotóm egy 1980-ban, készültségben lévő szovjet bis, hóna alatt az Armageddonnal... csak kivágtam ezt a részletet. | |||||
sainz | Adatlap | 367819 | 2007. május 20. 21:13 | ||
Ez nem az. Ha jobban megnézed, amit én elöször feltettem, az kisebb, szögletesebb, magasabban van és a müszerfal sikjaban. Ezen a fotón Horváth " Macska " Miklós látható Tökölön 1978-ban. Ő egyike azon keveseknek, akik közelről láttak atomhordozó 21-est, és megmutatták a különleges kezelőszerveket egy 21SMT-n. Ezen a fotón jobban látszik a különleges festés a gép hasán, ami az atomrobbanás káros hatásainak egy részét kiküszöbölte volna(elektromágnesesen árnyékolt). Ezenkivül a törzs alatt volt egy spec. függesztőgerenda, függöny a kabinban... Iván jól kitalálta, hogy csak egészen közelről lehessen megkülönböztetni a fotogéppuskától. Egyébként 4 magyar pilóta kapta meg a különleges kiképzést a mai fehéroroszország területén lévő egyik reptéren. | |||||
SSgt.Chris | Adatlap | 367818 | 2007. május 20. 21:02 | ||
Azt hiszem hogy pont jó a kép, amit találtam, egymás mellé helyezve könnyű összelőni, mi hogy volt. Más kérdés, hogy a te fotót, egy részlegesen szétbontott kabint mutat. | |||||
Zoli | Adatlap | 367817 | 2007. május 20. 20:59 | ||
Ha jól tévedek, az SMT-k "dolgának" a vezérléséhez kellett az az izé, illetve a másik tippem a fedélzeti szamovár... (Asszem valamelyik régi Top Gunban volt róla szó, külön cikkben foglalkoztak ezzel a változattal.) z | |||||
SSgt.Chris | Adatlap | 367816 | 2007. május 20. 20:58 | ||
sainz | Adatlap | 367815 | 2007. május 20. 20:50 | ||
sainz | Adatlap | 367814 | 2007. május 20. 20:26 | ||
Azokban a gépekben, amikben ez a cucc volt, nem volt szükség fotogéppuskára... | |||||
Zebi | Adatlap | 367813 | 2007. május 20. 20:26 | ||
Ez a fotogéppuska. | |||||
sainz | Adatlap | 367812 | 2007. május 20. 20:24 | ||
Közelében sem jártok, nézzétek meg jobban. Annyit sugok, hogy a magyar gépekben ez nem volt benne. Cébés! a te fotódon ami van az kerekebb. és nem egészen ugyanott van. | |||||
Cébés | Adatlap | 367811 | 2007. május 20. 19:43 | ||
Hát erről beszéltem mindvégig,csak nem tudtam megfogalmazni :))) | |||||
Robidoki | Adatlap | 367810 | 2007. május 20. 19:33 | ||
Az a fotogéppuska,a reflexüvegre vetített célzógyűrűt fényképezi a tűzkiváltás pillanatában,és a rakétaindítás fázisaiban(célbefogás,indítás,)Sima fekete-fehér filmre!! | |||||
SSgt.Chris | Adatlap | 367809 | 2007. május 20. 19:30 | ||
Legkevésbé sem szeretném elvenni senkinek a kenyerét, de a HUD-ra az adatokat a ferde üveglap alatt található vízszintes, sárgás üveglencse alól vetítették fel. Az amiről beszéltek, szvsz a HUD-on kijelzett adatok rögzítésére szolgáló eszköz, vagyis fotógéppuska volt... Ha jól gondolom...Ha nem meg úgyis kijavítanak. | |||||
sib | Adatlap | 367808 | 2007. május 20. 19:26 | ||
szép kilátás nyílik előrefelé, vagy hogy van ez? :D | |||||
Cébés | Adatlap | 367807 | 2007. május 20. 19:23 | ||
Cébés | Adatlap | 367806 | 2007. május 20. 19:19 | ||
Cébés | Adatlap | 367805 | 2007. május 20. 19:14 | ||
Ez a kütyü vetítette ki a HUD-ra az adatokat,asszem.Robidoki tudja! | |||||
sainz | Adatlap | 367804 | 2007. május 20. 17:27 | ||
Cébés | Adatlap | 367803 | 2007. május 20. 17:17 | ||
xcraft | Adatlap | 367802 | 2007. május 20. 16:37 | ||
A MiG-15 ök is teljesen leponyváza pihentek, mint a filmen a 21-ek? Egy régi diorámaötlethez lenne ez komoly segítség. (konkrétan szovjet felségjelzésű Fagot-ról volna szó) | |||||
sainz | Adatlap | 367801 | 2007. május 20. 16:25 | ||
Robidoki | Adatlap | 367799 | 2007. május 20. 11:24 | ||
Szolnokon lesz valami gyaksi,és annak a zárónapja lesz.A hangár Pk. be tud vinni.Szentkirályirólnem sokat tudok,a volt munkatársak hívtak.Le fogom pontosítani.Valahová le kéne ugrani. | |||||
Cébés | Adatlap | 367798 | 2007. május 20. 10:56 | ||
Szia Doki!! Én tüntem el egy kicsit! Sok a meló,kevés emberrel... Szolnokon az lesz amiről egyszer beszéltünk? Szentkirályon gondolkodom,bemutatják az új gépünket,persze én nem fértem föl rá mert a sok hozzáértő akiknek baromi sok közük van az egészhez,már megtöltötték az utaslétszámot.(újságírók,VIP,stb) | |||||
Robidoki | Adatlap | 367797 | 2007. május 20. 10:43 | ||
Cébés!!! Nem vagyok elveszve!!! Jövő hét szombat Szolnok Cs nap! Szentkirály repnap,Nyitó! Az elmúlt hét zűrösre sikerült ,kedd orvosi,szerda sport (felmérés)majd meg haltam!Csüt+ péntek IFF meló. Robi | |||||
Andris001 | Adatlap | 367796 | 2007. május 20. 10:34 | ||
csatlakozom... | |||||
Cébés | Adatlap | 367795 | 2007. május 20. 10:32 | ||
Ezt a feelinget azt hiszem egyetlen mai modern F-16 vagy Grupen sem tudja visszaadni. | |||||
Cébés | Adatlap | 367794 | 2007. május 20. 10:26 | ||
Egyik szemem sír,a másik nevet | |||||
Cébés | Adatlap | 367793 | 2007. május 20. 10:24 | ||
xcraft | Adatlap | 367792 | 2007. május 18. 14:23 | ||
Bendeguz | Adatlap | 367791 | 2007. május 17. 10:34 | ||
Itt is meg lehetne érdeklődni ezeket a dolgokat, bár szerintem a díjszabás hasonlatos: fotobank.mti.hu/fotoweb/Information/About.fwx esetleg valamelyik honvédség által szponzorált klubb(Bólyai, Szolnok) is felvehetné velük a kapcsolatot a hm-re hivatkozva, hátha megenyhülnek | |||||
sainz | Adatlap | 367790 | 2007. május 17. 10:16 | ||
xcraft Jobb ha felhívod előbb őket, ha tudsz konkrét eseményre kerestetni, dátum stb...de működik a dolog úgy is ha bemész egyszerűen. Az anyag nagyrésze digitalizálva van, vannak bélyegképek a válogatáshoz, de van rengeteg papírkép is, nekem volt téma amiben elémraktak egy dobozt több száz fotóval. Vérzett a szívem, annyi szuper fotó van, de hát a fránya anyagiak...o:((( www.mti.hu/szolgaltatasok/66354/ | |||||
ronniefrown | Adatlap | 367789 | 2007. május 17. 04:10 | ||
Sainz! Ha semmi lehetoseg nincs en bennevagyok a koltsegmegosztasos mokaban. | |||||
Robidoki | Adatlap | 367788 | 2007. május 17. 03:07 | ||
xcraft | Adatlap | 367787 | 2007. május 16. 23:06 | ||
Szia Sainz! Hogy működik az archívum? Besétálok, és mondom, hogy miket szeretnék megnézni, kiválasztom a megfelelő képeket, és lemásoltatom? Sajnos nem MiG ügyben keresek fotót, de már felmerült bennem is az archívum, mint utolsó, internet utáni lehetőség. | |||||
sainz | Adatlap | 367786 | 2007. május 16. 19:10 | ||
Ma jártam az MTI archívumában. Nagyon sok fotó van az 1990 előtti időszakból. MiG-15 -17 -19 -21F-13...szóval minden. Rengeteg nagyon érdekes fotó üzemeltetés közben, nem csak beállított propagandafotók, díszszemlék. Viszont kéne valami protekció, mivel aranyáron mérik, közel tízezer jómagyar Forintba kerül egy nagyfelbontású scan negatívról...o((( Nincs valakinek rokona, szeretője, adósa a cégnél?...o)) Hihetetlen anyag van ott(csörömpös is), hozzá kéne jutni vhogy ingyen, vagy emberi árakon...o:)) Nézzetek már körül az ismeretségi körben... Vagy totál naiv vagyok? Engem költségmegosztva is érdekel a dolog, ha elég sokan összejövünk, már nem fájna annyira a pénztárcánknak ! | |||||
hayate | Adatlap | 367785 | 2007. május 16. 16:19 | ||
Kösz az infót. | |||||
Zebi | Adatlap | 367784 | 2007. május 13. 07:50 | ||
Amikor legutoljára mértem, itt-ott max 1-2 milliméteres eltérés volt a Zlinek, 4+ rajzaihoz képest. Van néhány látványos és javítadó hiba a készletben, de ezeket megcsinálni szerintem még mindig sokkal egyszerűbb, mint elfogadható makettet építeni némelyik másik készletből (KP, Bilek, stb.). |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Nekem is van erről egy képem, melynél azt írják, hogy ez a kezelőpanel a kabinkeret felső részére van szerelve. Viszont a kép leírásánál úgy említik, hogy ez a panel amelyről Sainz tett fel képet, egy Bisz-ből származik.