/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Robidoki 367846 2007. május 21. 06:38
Válasz erre
Kedves SAINZ!!!
Hát legyek kutya,ha a Te első fotódon az van amiről itt ámítod a népet.Persze hogy voltak az oroszoknak A-bombát vetni is képes 21-esei,de hogy az a berendezés amit Te fotóztál mi?
Azt sem értem a pont-agyammal,hogy minek célozni egy atombombával???AZ már bizony csak lefelé esik,és hogy a hidat kapja telibe,vagy az 5km-re lévő sulit,az már mindegy.Én azt mondom,hogy gyűjtögesd a képeket,és barátkozz,de ennyi energiával már saját 21-esed is lehetne a kertben.A hadititkok kora lejárt,sőt a magyar katonai repülésé is.Kár kaparászni,mert csak a hangulatot fokozza az ember.A kompozitgrippen-től még a SZU-22 eseink is jobbak lettek volna.

További jó munkát,erőt egészséget!
sainz 367845 2007. május 21. 00:56
Válasz erre
cz cockpit c
cz cockpit c
vasin024
vasin024

Ha jobban megnézitek a kérdéses képet a piros karikával, észrevehetitek a kezelődoboz alatt a felderítőkonténer periszkópjának árnyékoló gumiharangját > MiG-21R
sainz 367844 2007. május 21. 00:45
Válasz erre
"Azért még Ivánék sem annyira agyafúrtak, hogy "fotógéppuskának látszó tárgynak" álcázzanak egy atombombavető készüléket az imperialisták megtévesztése kedvéért.. :-)"

Nos, hogy Ivánék mennyire agyafúrtak:

Létezett a MiG-21R felderítőkonténerének "bőre" alá bújtatott, álcázott Atombomba.
Semmi nem mutatta, hogy más lenne, mint a sztenderd elektronikai "bőrönd", csak hogy állandóan csepegett róla a "veríték".
Szépen működött a dolog a felderítőgépeket amúgy is körülvevő szupertitkosság ernyője alatt.
Rendszeresen repkedtek velük a 70-es évek közepéig pl. a két németország határán.

Fotókat, rajzokat hamarosan láthattok erről, és a tököli, sármelléki SMT-kről az Air Enthusiast-ban megjelenő, Alexey Kalinovskiy-al közösen összehozott cikkben.
sainz 367843 2007. május 21. 00:17
Válasz erre
Photo06_1_resize
Photo06_1_resize
Photo09_4_resize
Photo09_4_resize

Ezek egy lengyel cimborától.
Lövészet 86-ban(vagy 88)

Talán valamelyikőtöknek ismerősei melóznak a gépen.
Esetleg azt is tudjátok miért lehet megnyitva?
sainz 367842 2007. május 20. 23:42
Válasz erre
Robidoki !

Ezzel az - amit még nem láttam, az nem is létezik - mentalitással nemigazán tudok mit kezdeni.

Azért nyitottam anno ezt a topikot, mivel hiszek abban, hogy jó dolog megosztani a többiekkel az új információt, és van értelme közösen agyalni nem tudott dolgokról, vagy csak egyszerűen közösen örömködni a közös hobbin, munkán.
És nem hagyni feledésbe merülni a 21-est.

De most megint nagyon elszomorodtam...o:((

Ha végigböngészed a régebbi képeket, hozzászólásokat, láthatod, hogy nem kevés máshonnan elérhetetlen régi fotót, infót osztottam meg veletek itt.
Miért is ?
Cserébe nem csorog összemérhető képanyag másoktól...pl. egyetlen '90 előtti fotó sem jött, szovjet 21-es sem, ami ritka mint a fehér holló, de biztos vagyok benne, hogy SMT fotót sem fog ide senki feldobni...egyszerűen azért, mert ilyenek nem teremnek minden bokorban...
Hol vannak a magyar MiG-21F-13 fotók, 90 előtti lövészetek képei stb...?

Nagyon sok időt, pénzt, energiát áldoztam az elmúlt években arra, hogy a 90 előtti évekből összeszedjem ami még megmaradt...pilótáktól, műszakiaktól, öreg fotósoktól, de még oroszoktól is, akik itt szolgáltak anno, lengyelektől, németektől, akik hadgyakorlatokon, lövészeteken lekapták a mieinket.
Túlzás nélkül állíthatom, hogy az országban páratlan kollekció van nálam, ami most már napról napra hízik...sokan avatnak bizalmukba...

Furcsamód, amikor felhívok egy nyugdíjas pilótát, hogy szeretnék vele beszélgetni a régi dolgokról, nem küld el a francba.
Aztán amikor megemlítem, hogy találtam személyesen róla fotókat pl. az 1982-es Sztrelbá-ról, Asztrahany-ban, kint a betonon, amikor hámozza be magát a szovjet 23-asba, éles rakétákkal, nem küld el a francba, nem mondja azt, hogy az csak egy fotógéppuska...o:))
Kávé, konyak, misebor...köszöni szépen, és előkerülnek a fiók mélyéről olyan diák, fotók, negatívok, amiket talán negyven éve nem látott senki, csak odakint a Szu-ban a haverok, akik a pokrócot tartották stikában az előhíváshoz.
Elmesélnek mindent, amiről lehet hogy még tíz éve sem szívesen szóltak, én is elmondom mennyi vesződség(és szerencse) volt, mire megtaláltam azt a tudósítóját a Krasznaja Zvezdának, aki odalent dolgozott délen, mibe került nekem, hogy több millió fotó közül vhogy előkerítse a magyararokról készített fotóit, aztán elküldi az eredeti negákat, és ad 3 hetet hogy magamnak beszkenneljem, visszaküldjem.
Fel sem merül benne, hogy "benyelem" a képeket, eltűnök...
Az egyik taszári 21-es pilóta pl. az első találkozás után odaadta több hétre a családi albumát, egypéldányos, beragasztott fotóit a szüleiről, gyerekeiről, és a repülőéveiről...hetekig magammal hordtam, nehogy csőtörés, betörés áldozatául essen, mielőtt visszaadnám..
Szóval közöttük nem érnek ilyen "balesetek"

Hiába, ŐK egy másik generáció...
sainz 367841 2007. május 20. 23:42
Válasz erre
Az a kép egy kb. 20 méterről, gyönyörűen fotózott szovjet 21bis, homok-zöld kamóval, negáról szkennelve, sajna orwo anyagra...6.2Mb jpg...ennyit tud a film.
Cébés 367840 2007. május 20. 22:59
Válasz erre
Nekem is van egy tucat régi képem.Taszár,Pápa,PG,stb
Nem mai képek de azért jobb minőségüek.
Annyit akartam ezzel mondani hogy a kép mínősége alapján,bármi lehetne az a bizonyos alkatrész
sainz 367839 2007. május 20. 22:49
Válasz erre
"Persze hogy kerekebb,mert a kép is tiszta,nem egy háború előtti."

Tudod, ezeket a "háború előtti", fotókat nem lehet egy napon említeni a pápai "skanzenben" vagy 1990 után készült fotókkal.
Csupán csak azért, mivel nincsenek, vagy akinél vannak, nem fogja ide feltenni.
sainz 367838 2007. május 20. 22:41
Válasz erre
Higgyetek nekem, nem a kabinkereten volt a kezelődoboz, hanem ahol a fotómon látjátok.
Kővári egy későbbi cikkében már helyesen írja ezt.
Levelezek Tökölön szolgált orosz pilótával, aki bis-en repült, tőle is rengeteg fotót, infót kaptam ebben a témában is.
A Top-Gun cikkben megjelent fotó, amin a kabinkereten van a doboz, egy MiG-21R fotója, része egy sorozatnak, ami az Aviacia Kozmonavtikában jelent meg.
A teljes sorozat megvan nekem diáról szkennelve 7Mb méretben, közvetlenül az orosz fotóstól, aki a Sucsini ezred 21R-eit fotózta egy cikkhez.

A törzs és a szárnyak, vezérsíkok alsó fele is le volt fújva ezzel az árnyékoló festékkel, a többi fotón ez egyértelműen látszik is, és Hajdú Tibor taszári pilóta, aki szintén ott volt 78-ban Tökölön, szintén nagyon jól emlékszik mindenre.
Ez nem egy olyan esemény, ami hétköznapi egy pilóta életében.
Sok taszári pilóta adott 74-ben Sármellékről készültséget, amíg otthon a betont javították.Ők a PF-ekkel köpésnyire voltak az SMT-ktől, brutál fotók, sztorik vannak, én szkenneltem be a fotóikat nem egynek közülük, de ezek nem fognak kikerülni a netre.

Az SMT-k közt volt rengeteg terepszínű is, Vándorkaresz könyvében találtok fotókat is.
Ilyen fehér festésű SMT fotó(ez is egy sorozat egy kockája) tudtommal most kerül nyilvánosságra először(ha úgy tetsz világpremier...o:))
xcraft 367837 2007. május 20. 22:36
Válasz erre
Rumcájsz!
Köszi. Közben én is kerestem a neten, és találtam terepfestett SMT-t, s zöld, v zöld, okker, és világos alsó festéssel. Ez nem biztos, hogy fehér, lehet valami világos szürke is. Ez helytálló?
SSgt.Chris 367836 2007. május 20. 22:29
Válasz erre
Azért még Ivánék sem annyira agyafúrtak, hogy "fotógéppuskának látszó tárgynak" álcázzanak egy atombombavető készüléket az imperialisták megtévesztése kedvéért.. :-)
Az előfordulhat, hogy szögletesebb, vagy kerekebb, de az akkor is az, aminek mondjuk, szerintem ebben megegyezhetünk. De ha tud várni keddig a téma megkérdezem a szakikat bent a "cégnél".
Rumcájsz 367835 2007. május 20. 22:26
Válasz erre
Az SMT-vel repüléstechnikai problémák voltak, a hatalmas gerinctartályban előre-hátra tudott vándorolni a lé,ami drasztikus súlypontvándorlást okozott, és ez - főleg az akkoriban alkalmazni tervezett mélyrepüléses csapásmérésnél - túl veszélyes volt.Képzeld el, hogy ezerrel döngetsz alig 300 méteren, és a gép alattad egyszer csak minden figyelmeztetés nélkül elindul lefelé - mennyi idő van ezt egyáltalán észlelni majd kivédeni?! Épp ezért az SMT-ket később az időszakos javitásk során átépitették, a bisz-nek megfelelő 540 l-es gerinctartályokat kaptak, tipusjelzésük ST-re módosult.Az SMT viszont terepszinben is létezett, az összes tököli SMT álcázófestássel repült,talán nekem is van terepszin SMT-fotóm
Tophatters 367834 2007. május 20. 22:18
Válasz erre
névtelensdf
névtelensdf

Nekem is van erről egy képem, melynél azt írják, hogy ez a kezelőpanel a kabinkeret felső részére van szerelve. Viszont a kép leírásánál úgy említik, hogy ez a panel amelyről Sainz tett fel képet, egy Bisz-ből származik.
SSgt.Chris 367833 2007. május 20. 22:18
Válasz erre
De akkor még mindig nem értem! Fogaljuk össze! A bekarikázott dolog, az kétségkívül a fotógéppuska. A HUD (pontosítok-hála Rumcájsznak-célzókészülék) feladatát és lehetőségeit szintén tudjuk. Beraktál egy képet a kezelő dobozról... Mi kell még más? Ott a nuki a törzs alatti pilonon, a kapcsolópanelen kiválasztották a dobás módját, a célzókészüléken céloztak, majd dobtak, a karikázott "tárggyal" (fotógéppuska) meg visszaellenőrizték a oldási helyzetet, már, ha egy atomrobbanást vissza kell ellenőrizni...
Igazából az első kép és a karika miatt van a felfordulás szerintem...
xcraft 367832 2007. május 20. 21:58
Válasz erre
Cébés!
Ez idézet a Top Gun -ból? Akkor szinte minden kérdésemet meg is válaszoltad.
A fémszínű gépek hasa is fémszínű volt? vagy itt is létezett fehér?
Az SMT-helyett használt Bis-ek hasa volt fehér?
Szóval, mi az igazság?
Rumcájsz 367831 2007. május 20. 21:57
Válasz erre
Az atomcsapás mérésére kijelölt - és arra felszerelt - gépeken pedig az atombomba kezelőpanelje volt ugyanoda, a mellső kabinkeret felső-középső részére felszerelve
xcraft 367830 2007. május 20. 21:52
Válasz erre
Sainz!
Van egy Fujimi SMT MiG-21 -em. Mikor utánanézegettem, nem tudom már miben, azt olvastam, hogy ez az atomhordozó változat csak teljes fémszínű verzióban létezett, és kizárólag a SU használta. Ezekszerint téves ez a fémszínre vonatkozó állítás?
Van egy olyan képed, amin a teljes alja fehérre van festve, nem csak az orrfutó mögötti rész?
A másik kérdésem: A bis ben minek volt behuzalozva a vezérlőpanel, mikor az SMT pontosan azért kapta a bisnél is nagyobb üzemanyagtartályt, (ezért púpos) hogy megfelelő távolságot érjen el a nukival?

Nem vitázom, kérdezem. :)
Cébés 367829 2007. május 20. 21:49
Válasz erre
MiG-21 SMT FISHBED-K "NUCLEAR"
Csak kis számban és kizárólag szovjet használatra gyártott változat.

Legtöbb rendszerében megegyezik az MF változattal, bár egyesek szerint készült az erôsebb R-25-300 típusú hajtómûvel is, ami a bisz változat jellemzôje.

A gép törzstartályát 900 ( más források szerint 940 ) l-esre növelték, így a típus egy púpos benyomását kelti. Így a teljes belsô üzemanyag térfogat 3250 l-re ( 3288 ) növekedett. A szárnyak alatt egy-egy 490 l-es, míg a törzs alatt egy 800 l-es póttartály hordozhat és így az összes üzemanyag mennyisége 5065 l-re növelhetô.

A túlterhelési többszörös max. 8.5 g lehet.

A típus csupán speciális fegyvertartók és egy kezelôdoboz segítségével atomhordozóvá alakítható mint azt a következô példa is jól mutatja. az 1970-es évek végén Magyarországra, Tökölre került egy századnyi szovjet MiG-21 SMT. Eleinte ezek a gépek is a normál légiharc kiképzés szerint repültek és fémszínûek voltak az akkori szovjet terminológiának megfelelôen. 1978-79-tôl a gépeket terepszínûre festették és speciális atomhordozó szerepet töltöttek be. Ennek megfelelôen módosult a felszereltségük és a gyakorlórepüléseik is. A gépek külsô szárnytartóira a 490 l-es póttartályok függesztôit szerelték fel és bár nem mindig repültek póttartállyal, ezek mindig fent maradtak a szárnyakon. Szintén a speciális feladatkörhöz tartozott egy speciális bombatartónak a törzs alá való felszerelése, melyet szintén soha nem szereltek le. A kabintetô keretére egy árnyékolófüggöny volt szerelhetô, mely a fényhatások kiszûrésére volt hivatott. Ez a megoldás a késôbbi bisz változaton is megmaradt. A merev szélvédôkeretre egy kezelôdobozt szereltek, mely az alábbi funkciókkal rendelkezett:

éles oldás szabadeséssel

éles oldás fékezéssel ( fékernyô, vagy féklap )

éles dobás becsapódásos robbanással

éles dobás levegôbeni robbantással

vészoldás becsapódásos robbanással

vészoldás robbanás nélkül

különbözô kontrollámpák, mely a mûködtetô áramkörök állapotát jelezték

A Tököli ezred MiG-21 SMT-it 1982-ben MiG-21 bisz-re cserélték, de ezek közül egy század szintén átvette a nukleáris bombázó hatáskört hasonló koncepció alapján. 1988-ban a MiG-21 bisz-eket MiG-29 C-k váltották fel.

Azért is érdekes ez a dolog, mert Magyarországon állomásozott egy másik nukleáris ezred is, mely MiG-23 MF-ekkel volt felszerelve és a két század mintegy 20-22 illegális szovjet nukleáris csapásmérôgép meglétét jelentette csak Magyarországon, ami papíron nem szerepelt ilyen feladatkörben. Figyelembe véve, hogy a volt Varsói Szerzôdés államai közül Magyarországon állomásozott a legkevesebb szovjet repülôgép legalább 200 be nem jelentett atomfegyver-hordozóval rendelkeztek az akkori keleti tömb légierôi.

Az SMT változatot 1971-72. között gyártották.
Rumcájsz 367828 2007. május 20. 21:49
Válasz erre
A külsőre hasonló /fekete doboz a tetején felfelé vetitő lencsével és egy ferde reflex-üveggel/ egyszerü célzókészülék és a HUD között az a különbség, hogy a célzót csak harctevékenységre lehet használni, a HUD-ra viszont a gép vezetéséhez szükséges információkat is fel lehet vetiteni, pl. középen rajta van a mühorizont-jel, tehát a bedöntési és bólintási szög, felül a repülési irányszög, oldalt a magasság, sebesség és varióméter,esetleg állásszög-értékek, másik oldalon pl.hajtómü-fordulatszám és egyéb üzemmód-kijelzések, túlterhelés, üzemanyag-maradék, stb.,tehát mindezt úgy látja a pilóta, hogy fel van vetitve neki a legfontosabb figyelési szektorba, a látómezőbe, és nem kell neki állandóan a müszerfalat figyelni / ehhez tudni kell,hogy más-más repülési profilnál eltér a müszer-leolvasási sorrend a régi gépeken,a HUD-on meg minden ott van/
sainz 367827 2007. május 20. 21:39
Válasz erre
A MiG-21R felderitőkonténerének kezelőpanelje volt ott.
Cébés 367826 2007. május 20. 21:35
Válasz erre
Én úgy tudom hogy ez a panel,a merev kabintető keretre volt rögzítve
sainz 367825 2007. május 20. 21:31
Válasz erre
" SAINZ amennyiben csak műkedvelő vagy,ne tégy fel okosabbnál okosabb kérdéseket,ha pedig dolgoztál a tipuson mond be a tutit!!! "

Miért ez a nagy jóindulat ?
Az hogy Magyarországon a 21-esen dolgoztál, nem jelenti azt, hogy mindent láttál, ami a szovjet 21-esekben benne volt.
Kérdezd meg tanult kollégáidat, aki közülük kicsit is kiváncsi volt, a magyar bis-ekben megtalálta a vezetékelést. és a kapcsolódoboz helyét.
sainz 367824 2007. május 20. 21:24
Válasz erre
control-box
control-box

Ez pedig a kezelődoboz roncsa, amit egy tököli bis maradványai közül mentett meg(Gál v. Kővári).
Scan egy régi Top-Gun-ból.
A magyarországi reptereken minden szovjet ezrednél volt egy kijelölt atombombázó század, később a MiG-23 ason ugyanugy.
Robidoki 367823 2007. május 20. 21:23
Válasz erre
Mivel én rádiós vagyok,a tipusát nem tudtam,de tanult kolegám,Sipi megerősítette a rumcájsz által pontosan leírt tényeket!!!SAINZ amennyiben csak műkedvelő vagy,ne tégy fel okosabbnál okosabb kérdéseket,ha pedig dolgoztál a tipuson mond be a tutit!!!

Banos Robi rep.tzls
Cébés 367822 2007. május 20. 21:19
Válasz erre
Persze hogy kerekebb,mert a kép is tiszta,nem egy háború előtti.És ha ugyanabból a szögből nézném,ugyanott lenne.
Nézzük meg jobban? Bárhogy nézem egy fekete placsnit látok.
Tegyél fel értelmesebb képet,akkor talán ki lehet venni belőle valamit.
Bár most hogy jobban megnéztem...Lada 1200 visszapillantó tükör?
Rumcájsz 367821 2007. május 20. 21:16
Válasz erre
Uraim, a MiG-21-ben nem volt HUD, a HUD-ra hasonlitó berendezés az ASzP-PFD tipusú elektro-optikai célzókészülék, a fekete hengeres kütyü, aminek a nyúlványa belóg a célzókészülék reflexüvege elé, az tényleg a fotogéppuska, ami minden magyar MiG-21-en be volt épitve.Gyakorló légiharcban használták a célzás pontosságának utólagos ellenőrzésére, illetve éles légiharcban lehetett volna vele légigyőzelmet bizonyitani.Sajnos, a célzó nem volt valami tökéletes szerkezet, 3,5 G túlterhelés felett már nem volt pontos, nem tudta tökéletesen kidolgozni a célzási adatokat, tehát a célgyürüt és a markerjelet hiába vitte rá a pilóta pontosan a célgépre, a találatra nem volt sok esélye.Ebből következett, hogy az 1973-as arab-izraeli háborúban az arab légierőknek volt több mint 50 pozitiv célfotójuk, de csak néhány valós légigyőzelmük.
sainz 367820 2007. május 20. 21:15
Válasz erre
Az én fotóm egy 1980-ban, készültségben lévő szovjet bis, hóna alatt az Armageddonnal...
csak kivágtam ezt a részletet.
sainz 367819 2007. május 20. 21:13
Válasz erre
31
31

Ez nem az.
Ha jobban megnézed, amit én elöször feltettem, az kisebb, szögletesebb, magasabban van és a müszerfal sikjaban.

Ezen a fotón Horváth " Macska " Miklós látható Tökölön 1978-ban.
Ő egyike azon keveseknek, akik közelről láttak atomhordozó 21-est, és megmutatták a különleges kezelőszerveket egy 21SMT-n.
Ezen a fotón jobban látszik a különleges festés a gép hasán, ami az atomrobbanás káros hatásainak egy részét kiküszöbölte volna(elektromágnesesen árnyékolt).
Ezenkivül a törzs alatt volt egy spec. függesztőgerenda, függöny a kabinban...
Iván jól kitalálta, hogy csak egészen közelről lehessen megkülönböztetni a fotogéppuskától.

Egyébként 4 magyar pilóta kapta meg a különleges kiképzést a mai fehéroroszország területén lévő egyik reptéren.
SSgt.Chris 367818 2007. május 20. 21:02
Válasz erre
Azt hiszem hogy pont jó a kép, amit találtam, egymás mellé helyezve könnyű összelőni, mi hogy volt. Más kérdés, hogy a te fotót, egy részlegesen szétbontott kabint mutat.
Zoli 367817 2007. május 20. 20:59
Válasz erre
Ha jól tévedek, az SMT-k "dolgának" a vezérléséhez kellett az az izé, illetve a másik tippem a fedélzeti szamovár...
(Asszem valamelyik régi Top Gunban volt róla szó, külön cikkben foglalkoztak ezzel a változattal.)
z
SSgt.Chris 367816 2007. május 20. 20:58
Válasz erre
MIG-21 cocpit
MIG-21 cocpit

Namost már engem is érdekel a dolog... :-) De biztos, hogy azt kell nézni, amit piros körrel jelöltél??? Mert akkor küldök egy fotót, ami tuti, hogy magyar 21-es belsejét mutatja és ott van a cucc, amiről azt állítod, hogy olyan nem volt a nekünk...
sainz 367815 2007. május 20. 20:50
Válasz erre
02_nuke
02_nuke

A legtöbb olyan 21-esnek, amiben ez a spec. kapcsolódoboz benne volt, ugyanolyan fehérre volt festve az "alja", mint a Su-24-nek vagy a korai B-52-nek stb...
Ez egy fotó(Squadron 21 in action) az NDK-ban állomásozó 16. Légihadsereg egyik ilyen gépéröl.
sainz 367814 2007. május 20. 20:26
Válasz erre
Azokban a gépekben, amikben ez a cucc volt, nem volt szükség fotogéppuskára...
Zebi 367813 2007. május 20. 20:26
Válasz erre
sainz 367812 2007. május 20. 20:24
Válasz erre
Közelében sem jártok, nézzétek meg jobban.
Annyit sugok, hogy a magyar gépekben ez nem volt benne.

Cébés!
a te fotódon ami van az kerekebb. és nem egészen ugyanott van.
Cébés 367811 2007. május 20. 19:43
Válasz erre
Hát erről beszéltem mindvégig,csak nem tudtam megfogalmazni :)))
Robidoki 367810 2007. május 20. 19:33
Válasz erre
Az a fotogéppuska,a reflexüvegre vetített célzógyűrűt fényképezi a tűzkiváltás pillanatában,és a rakétaindítás fázisaiban(célbefogás,indítás,)Sima fekete-fehér filmre!!
SSgt.Chris 367809 2007. május 20. 19:30
Válasz erre
Legkevésbé sem szeretném elvenni senkinek a kenyerét, de a HUD-ra az adatokat a ferde üveglap alatt található vízszintes, sárgás üveglencse alól vetítették fel. Az amiről beszéltek, szvsz a HUD-on kijelzett adatok rögzítésére szolgáló eszköz, vagyis fotógéppuska volt... Ha jól gondolom...Ha nem meg úgyis kijavítanak.
sib 367808 2007. május 20. 19:26
Válasz erre
szép kilátás nyílik előrefelé, vagy hogy van ez? :D
Cébés 367807 2007. május 20. 19:23
Válasz erre
MiG-21J_Canopy
MiG-21J_Canopy

Hasonló nézetből,kicsit jobb minőségben
Cébés 367806 2007. május 20. 19:19
Válasz erre
Mig-21MF_cockpit
Mig-21MF_cockpit

Ez az
Cébés 367805 2007. május 20. 19:14
Válasz erre
Ez a kütyü vetítette ki a HUD-ra az adatokat,asszem.Robidoki tudja!
sainz 367804 2007. május 20. 17:27
Válasz erre
spec
spec

E heti találós kérdés: Ki tudja mi ez a célzókészüléktöl jobbra ?
Cébés 367803 2007. május 20. 17:17
Válasz erre
xcraft 367802 2007. május 20. 16:37
Válasz erre
A MiG-15 ök is teljesen leponyváza pihentek, mint a filmen a 21-ek?
Egy régi diorámaötlethez lenne ez komoly segítség. (konkrétan szovjet felségjelzésű Fagot-ról volna szó)
sainz 367801 2007. május 20. 16:25
Válasz erre
www.youtube.com/watch

Vajon nálunk hova lettek a hasonló régi filmek ?
Robidoki 367799 2007. május 20. 11:24
Válasz erre
Szolnokon lesz valami gyaksi,és annak a zárónapja lesz.A hangár Pk. be tud vinni.Szentkirályirólnem sokat tudok,a volt munkatársak hívtak.Le fogom pontosítani.Valahová le kéne ugrani.
Cébés 367798 2007. május 20. 10:56
Válasz erre
Szia Doki!!

Én tüntem el egy kicsit! Sok a meló,kevés emberrel...
Szolnokon az lesz amiről egyszer beszéltünk?
Szentkirályon gondolkodom,bemutatják az új gépünket,persze én nem fértem föl rá mert a sok hozzáértő akiknek baromi sok közük van az egészhez,már megtöltötték az utaslétszámot.(újságírók,VIP,stb)
Robidoki 367797 2007. május 20. 10:43
Válasz erre
Cébés!!!

Nem vagyok elveszve!!!
Jövő hét szombat Szolnok Cs nap!
Szentkirály repnap,Nyitó!

Az elmúlt hét zűrösre sikerült ,kedd orvosi,szerda sport (felmérés)majd meg haltam!Csüt+ péntek IFF meló.

Robi
Andris001 367796 2007. május 20. 10:34
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.