/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
sainz 367900 2007. május 22. 20:36
Válasz erre
Nosza, ird meg.
Robidoki 367899 2007. május 22. 20:25
Válasz erre
Bocsi,de ezt (is) tudom.
sainz 367898 2007. május 22. 20:22
Válasz erre
MIG-23_07
MIG-23_07

Szovjet MiG-23M-re függesztve
sainz 367897 2007. május 22. 20:17
Válasz erre
11 white 515.IAP Tököl 1984
11 white 515.IAP Tököl 1984

ha-ha-ha...imádja a forum a cirill betüket
sainz 367896 2007. május 22. 20:14
Válasz erre
Ugyanaz a rakéta, csak itt kevesebb látszik belőle.

Ez egy tököli bis Damgartenben, ők odajártak éleslövészetre.
Приходили туда на стрельбы каждый год (84,85,86)из Тёкёля
sainz 367895 2007. május 22. 20:06
Válasz erre
22222
22222

Tudja valaki a tipusát a belső inditósinen lévő rakétának ?
sainz 367894 2007. május 22. 19:56
Válasz erre
Az "526" és az airliners.net linken levő sztem lehet MF is.
sainz 367893 2007. május 22. 19:52
Válasz erre
526
526
527
527
566
566
1625
1625
1701
1701

www.airliners.net/open.file

Háát...a VSZ-en belül MiG-21M-et repült az NDK,Lengyelország,Bulgária, a cseheknek is volt egy kisebb sorozat.
Én sokáig a "visszapillantó" tükör hiányáról azonositottam az M változatot, de a legtöbb gépre ez utólag felkerült a nagyjavitások során.
És hiányoznak a lapátok a pitotról.

Egyébként érdekes módon az oroszok nem vették olyan komolyan a tipusátképzést, mint álunk.
Volt magyar növendék Krasznodarban PFM-en, akit minden további nélkül elküldtek két feladatra a "Razvedcsikkel".
Asztrahanyban a lövészeteken is jellemző volt az idegen tipussal repülés, PF pilótáink lőttek PFM-el, SzM-el stb...
Az első csoportot, akik bis átképzést kaptak odakint Kusovszkaján, nem sokkal később kiküldték külön RSzBN "tanfolyamra"...ezen az oroszok jót derültek, és mivel hetekig nem müködött a berendezés Kusoban, egy jópár hetes bohóckodás lett a dologból.
Dudus pl. tudna erről mesélni itt...
Rumcájsz 367892 2007. május 22. 18:30
Válasz erre
A no.74 szerintem is szürke,tehát SzM-változat,először ezeket festették teflonszürkére valószinüleg tényleg PVO-gép. Azért nem SM, mert az eredeti orosz jelzés "CM", a C pe- dig a cirill ABC-ben az Sz hangot jelöli.A tipusjelzésben a jelentése "sztancija",és ez az újtipusú fedélzeti lokátorállomásra utal,amelynek a korábbinál kb.1,5-szeres a detek tálási távolsága,és nem vezetősugárral irányitja az RSz-2USz rakétát,hanem félaktiv rá- vezetéssel az új R-3R rakétát.Az SzM,M és MF egyébként külsőre tökéletesen egyformák, csak az M a Varsói Szerződésen kivülre gyártott exportváltozat SzM sárkány + PFM radar és hajtómü,az MF pedig a VSz-államok részére gyártott változat SzM sárkány és hajtómü + PFM radar. Az SzM új radarját mi csak a 21 bisz-ben kaptuk meg.
sainz 367891 2007. május 22. 07:55
Válasz erre
74-16
74-16

Dudus !

1985 SZTRELBA

Felismered a másik két pilótát Várhelyi Gyulától jobbra?

Ha lesz néhány szabad perced, kérlek nézd meg a hajózókönyvedben mikor volt pomtosan a 85-ös Sztrelba(nekem nincs meg a dátum)?
Arra is kiváncsi lennék hány felszállásod volt a gyakorlaton, és milyen tipusu 21-essel?
Érdekelne az is, milyen inditási távolságból szedted le a kismagasságu misenyt éjszaka?
Egy ilyen lokátorláncban végzett kismagasságu elfogásnál milyen távolságról tudtátok éjszaka biztonságosan követni egymást?
A képen a háttérben látszik egy MiG-23ML vagy -23MLD.
Emlékszel kik repültek 23-assal ezen a gyakorlaton? Oroszok vagy más nemzetiségü VSZ pilóták? Esetlag arabok, kubaiak, afrikaiak?
(Az eredeti negativot kölcsönadtam "Kendermagosnak", csináltat nagyméretü papirképeket, ha kell belöle neked is, hivd fel Gyulát!)

Rumcájsz(és a többiek)!

Nekem érdekes a baloldali 21-es a fotón.
Nem tudom eldönteni, hogy MiG-21SM v MF?
Szerintem egyértelmüen szürke, valószinüleg ua. a szin, festék mint a bis-eken, de én még caak lemezszinü MF-et, SM-et láttam azelöt.
Talán a PVO kapta ilyen festéssel a 21-eseket?
Cébés 367890 2007. május 21. 22:57
Válasz erre
MIG-21 UM Tököl
MIG-21 UM Tököl

csak úgy...
Mekett 367888 2007. május 21. 22:40
Válasz erre
Sziasztok!

Pár ember most ezt a fórumot tereli olyan irányba, ami nem tetszik. Kérek mindenkit, hogy a személyes ellentéteket ne a fórumon intázze, hanem emailben. Mindekinek ott a címe. Az idétlen cívódások, és a rájuk adott válaszolgatások nem érdekelnek minket.
Ha kérhetném, maradjon ez meg szakmai fórumnak.

Tisztelet azoknak, akik itt publikálnak először valami érdekes fényképet, vagy történetet. Pláne, ha nem kommersz. És azoknak is, akik nem nyolc felkiáltó és kérdőjelet raknak minden mondat végére.

Erre ne válaszoljatok a fórumon, mert törölni fogom.
További termékeny szakmai fórumozást
Üdv
Mekett
Rumcájsz 367887 2007. május 21. 22:33
Válasz erre
Tophatters 367886 2007. május 21. 22:31
Válasz erre
Rumcájsz 367885 2007. május 21. 22:31
Válasz erre
A 21R elvileg felszerelhető RSz-2USz rakétákkal, de ez légicél hátsó légtérból való elfogására való, a 21R viszont nem elfogóvadász, hanem harcászati felderitő volt,igy az aktiv önvédelem jegyében inkább az R-3Sz infravezérlésü rakétákat rendszeresitették hozzá.A radar pedig arra jó, hogy tudjuk az ellenség irányát, távolságát, repülési irányát és sebességét saját magunkhoz képest, vagyis mekkora fenyegetés ránk nézve, mert ugye lehet egy céljel saját gép is, és a radar+SzRZO /IFF/ rendszer azonositásra is képes, sokkal nagyobb távolságból, mint az emberi szem /felhős, párás időről,éjszakáról nem is beszélve/.
SSgt.Chris 367884 2007. május 21. 22:20
Válasz erre
Sainz! A sainz10@gmail.com címre küldtem privit...! :-)
sainz 367883 2007. május 21. 22:18
Válasz erre
Ha már szóba kerültek a korai 21-esek, vhol olvastam, hogy volt lövészet, ahol a MiG-21F-13 rakétát inditott, a géppárja leszedte azt, majd ua. forditva.
Hogy jön ez össze, elvileg azonos sebességre képes mindegyik R-3S?
Vagy hajtómü kiégés után érte utol?
sainz 367882 2007. május 21. 22:11
Válasz erre
A -21R milyen lev-lev rakétákkal volt felszerelhető?
Minek a radar?
Az RS2-US-hez?
sainz 367881 2007. május 21. 22:09
Válasz erre
" Hát nyomozzanak utánna akik ráérnek "

Ez a topik leginkább ezért van.
Én nyomozok.
Az eredmény egy részét megosztottam itt mindenkivel.

Te fikázol...

Tisztelj már meg bennünket légyszives a tipuson töltött éveidből valami igazán érdekessel.
Mondjuk fotók, amilyet máshol nem találunk.
Sztorik, amit még nem hallottunk...
Rumcájsz 367880 2007. május 21. 22:09
Válasz erre
Amit irtál,minden OK.A kérdésedre : az ASzP-nek egy korábbi változata már a legelső 21-esekben be volt épitve /21 és 21F/,csak ezekben még nem radar volt, hanem KVANT tipusú rádió-távolságmérő, a célzókészülék ezzel /is/ dolgozott együtt. Ha ezt itélték volna fontosabbnak, bármelyik átmeneti, radaros tipusba beépithették volna ezt is a ra- dar mellett, mint ahogy az Sz-változattól kezdve minden változatnál meg is tették, persze már a korszerüsitett és a radarral való együttmüködésre képes ASzP-PFD-vel tették. A KVANT radar-elven müködött, vagyis kisugárzott rádió-hullámokkal mérte a cél távolságát, de fix, merev antennája volt, és egy müszerskálán CSAK a cél távolságát jelezte, vagyis irányszöget, magasságeltérést nem tudott kimutatni, igy a pilótának látnia kellett a célgépet, ha harcolni akart ellene.
sainz 367879 2007. május 21. 21:50
Válasz erre
Robidoki 367878 2007. május 21. 21:48
Válasz erre
Én tényleg abbahagyom. A tipust azért még tanulgatni kell.
sainz 367877 2007. május 21. 21:48
Válasz erre
Még hol irtam hülyeséget?

Gondolom erre utalt az "IS".
Robidoki 367876 2007. május 21. 21:45
Válasz erre
Ott hülyeséget irtam.
sainz 367875 2007. május 21. 21:42
Válasz erre
"Ez tetszett,csak az "IS" szócska lemaradt"

Konkrétan hol is ?
Tudod kedvelem az épitő jellegü kritikát, a logikus érvelést...
sainz 367874 2007. május 21. 21:37
Válasz erre
" A MiG-21R-nek nincsen gépágyúja, ezért nincsenek a DUASz lapátok "

Ezzel nem vitázni akartam az általad leirtakkal.
A 21R kijüvetelekor még nem volt meg az ASzP ?
Tudtommal a -21R a -21S -21SM -21SMT-vel egy generáció.
A -21R-en a felderitőkonténerek fütő és rögzitőberendezései miatt nem kerülhet fel a gépágyukonténer(nem pufogtatni tervezték)...ha már nem tehetünk rá gépágyut, miért kapna ASzP-t?
Sztem vhogy igy logic.
??
sainz 367873 2007. május 21. 20:58
Válasz erre
" Egyébként nem hiszem, hogy sainz ilyen buta hibát követne el, hogy olyan képet mutat nekünk, amin egy fotógéppuska látható és utána próbálna megygőzni minket, hogy az biza atomfegyver tartozék. :)) "

Bizony ez nem hiba volt.

Akinek az ilyen fotók az érdekes hir kategóriába tartoznak, személyesen szivesen megmutatom az eredeti képet, és még sok másikat a témában, amelyek ennél jóval meggyőzőbbek..
Gondolom mindenki számára érthető, miért nem egy forumon publikálok ilyen fotókat először.

sainz10@gmail.com
Ezen a cimen értek el, most pár hétig a fővárosban vagyok még.

Akiknek pedig egy fehérhasú SMT-nél izgalmasabb a pápai-skanzen, a rengeteg digitális kommersz fotó a témában, amik a netről letölthetőek, vagy bárki számára megfotózhatóak egy nyilt napon vagy airshown, ezenel szivesen átengedem a terepet, igérem figyelmes olvasó leszek ezután csupán...

Tisztelettel:

egy " kinnfentes "

szombati róbert 06 20 336 0577
Rumcájsz 367872 2007. május 21. 20:57
Válasz erre
Az általam felsorolt 21-es tipusok szintén nem rendelkeznek gépágyúval,de az R/RF ki- vételével mindegyikre felszerelhető a GP-9 gépágyúkonténer a beleépitett GS-23 ikercsö- vü gépágyúval+lőszerrel a törzs alatti póttartály helyére.Tehát ha a gépágyúlövészet szükségleteit tekintjük, itt igenis szükség lenne a DUASz-lapátokra,csakhogy ezek elektromos vezetékeit /meg a túlterhelés-adó,külső hőmérséklet-adó,radar-céltávolság- mérés stb./ vezetékeit nincs hova bekötni, mert nincs ASzP-célzó,igy nincs ami kidol- gozza a megfelelő előretartási szöget,amelynek megfelelően a célzókészülék a reflex- üvegen mozgatja a kivetitett célkarikát és a központi markerjelet. Az adott tipusok mü- szerfal-kialakitásánál egyszerüen elsődlegesnek tekintették a radar és a fed. rakéták együttmüködésének lehetőségét,igy az ASzP-célzónak nem maradt hely a szélvédő mögött.Vietnamban kiderült,hogy téves volt a koncepció /nemcsak IVÁN futtatta lesre a pilótáit, SAMU bácsi is gyártott egy sor harcigépet gépágyú nélkül, aztán kiderült, hogy még a MAI rakéták és mindenféle vezérelt csodabombák mellett is fontos a gépágyúfegyverzet - ha megfelelő pontosságú célzórendszer szolgálja ki'
Robidoki 367871 2007. május 21. 20:42
Válasz erre
Igazságod vagyon.
Ott hülyeséget irtam.

Ez tetszett,csak az "IS" szócska lemaradt.
ronniefrown 367870 2007. május 21. 20:25
Válasz erre
Meghogy nem jarnak ide szakemberek! Hagy porogjon a topik!
sainz 367869 2007. május 21. 20:23
Válasz erre
" Az általad feltett két kabinfotón /meg Tophatters pirossal is jelzett panelje alatt is, 914./ az árnyékoló gumiharangnak semmi köze a felderitőkonténerhez, ez a fed.lokátor gyenge fényerejü szkópját védi, hogy erős fénynél is látható legyen a kivetitett jelzés.Ez az elhelyezés volt a 21PF,PFM,PFSz,PFM-SzPSz,R/RF tipusokon, "

Igazságod vagyon.
Ott hülyeséget irtam.
sainz 367867 2007. május 21. 19:54
Válasz erre
Hoppá !

Végre megjelentek a szinen az " öreg sasok "
Üdv Dudus !

robi
sainz 367866 2007. május 21. 19:51
Válasz erre
A MiG-21R-nek nincsen gépágyúja, ezért nincsenek a DUASz lapátok.
A kétféle konténer kétféle kezelőpanellal üzemelt.
Robidoki 367865 2007. május 21. 19:46
Válasz erre
Én tudom.
Nem azért mert nem tudtak IC-t gyártaniaz tuti.
Az atombomba robbanásakor létrejövő elektromágneses impulzusokban(lórúgás kategória) keresendő az ok.A mikroelektronika,IC tranzisztor,FET ,vezérléséhez, üzemeltetéséhez jóval kisebb jelszintre van szükség min elcsőves társaikhoz.Ez akár 1nagyságrend is lehet. Tehát,mig egy IC 5V-24V vagy tranzisztoros fokozat 5V-36V os feszültségről operál,addig egy csövekkel felépített berendezés 100-500,sőt néha magasabb feszültséggel táplálkozik.
Tegyük fel ,valaki krézi volt és ledobta a bombát.Az elektromágneses impulzus legyen 1-2 Volt .(feltevés,lehet több-kevesebb).Az IC ,tranyó úgy érzi,hogy élgáncsolták,a csövek meg csak egy kavicson gördültek át.
Röviden ,és durván ennyi.Lehetne ezt még fokozni,de ez nem a MINDENTUDÁS EGYETEME.

Azért kíváncsi lennék a GRIFFONY-ra egy hasonló csapás után.
dudus 367864 2007. május 21. 19:41
Válasz erre
A 85-ÖS SZTRELBÁN ÉN LŐTTEM LE A KISMAGASSÁGÚ MISENYT ÉJJEL DUDUS KISÉRT DZSIPSZI A KISÉRŐ GÉPPÁR CSUCSU ÉS ZOLTÁN VOLT
Solo 367862 2007. május 21. 19:20
Válasz erre
Tudod te miért. :)
Ha van kedved meséld el a többieknek is. :)
Robidoki 367861 2007. május 21. 19:07
Válasz erre
Itt már érezhető a szakmai hozzáértés.Rumcájsz OK!
Én nem is hallottam olyan felderítőkonténerről,aminek az optikája be van vezetve a kabinba.Természetesen oroszról van szó.Hacsak nem egy külön utánfutón húzza maga után a gép a terjedelmes elektronikát.
Hamár az elektronikánál,és a "K" atombombáról van szó,akkor had kérdezzem már meg tőletek,hogy az oroszok miért alkalmaztak oly sokáig elektroncsőveket félvezetők helyett.
Rumcájsz 367860 2007. május 21. 18:51
Válasz erre
Sainz! Az általad feltett két kabinfotón /meg Tophatters pirossal is jelzett panelje alatt is, 914./ az árnyékoló gumiharangnak semmi köze a felderitőkonténerhez, ez a fed.lokátor gyenge fényerejü szkópját védi, hogy erős fénynél is látható legyen a kivetitett jelzés.Ez az elhelyezés volt a 21PF,PFM,PFSz,PFM-SzPSz,R/RF tipusokon, itt az ASzP célzó helyén volt a szkóp, fölötte meg egy egyszerü PKI célzókészülék látható. Ezért nincs a fenti tipusok pitotcsövén állásszög- és csúszásjelző DUASz-lapát,mert ennek jeleit csak az ASzP tudta hasznositani.A későbbi tipusoknál a szkóp lentebb került, talán ezért szerényebb az árnyékolása,/vagy erősebb fényerejü tipust épitettek be/, a helyére meg az ASzP-célzó, /igy a pitotra is a DUASz-lapátok/.VISZONT!A fotóidon a kabinkeret két kezelőpanelje NEM EGYFORMA ,miért? Tippem - a kétféle felderitőkonténerhez kétféle panel jár! Vagy lehet tippelni!
Robidoki 367859 2007. május 21. 17:15
Válasz erre
Köszi Solo!!!
Emiatt a "K" bomba miatt mekkora felfordulás lett!
Hát nyomozzanak utánna akik ráérnek,a szerencsétlen 21.est már elkapálták.
Vezetőink szerint már úgysincs ellenségünk.
Szerintem(józan paraszti vélemény)a pápai migek közül kellene minél többet megmenteni az utókornak.Lehet hogy nemsokára ismét támad a flex!

Éljen az atom-a bomba-és a huszonegyes!
És el a kezekkel Vietnam-tól!
SSgt.Chris 367858 2007. május 21. 16:57
Válasz erre
Azt hiszem nekem meg kell követnem Sainz-ot, mert bevallom férfiasan, én 1., meg 2.-3. nekifutásra is a Cébés által 886-os hozzászólásban feltett képet véleményeztem és nem a 884-es eredeti, Sainz által feltett fotót... Ezt igencsak benéztem... Sorry. Viszont félig megnyugodott a lelkem, mert amit viszont írtam arról a képről, az igaz. :-)
Solo 367857 2007. május 21. 14:45
Válasz erre
Megnéztem jól a sainz által először felrakott képet. Szerintem se a fotógéppuska látható rajta. Más a formája és a felfügesztése.
Egyébként nem hiszem, hogy sainz ilyen buta hibát követne el, hogy olyan képet mutat nekünk, amin egy fotógéppuska látható és utána próbálna megygőzni minket, hogy az biza atomfegyver tartozék. :))

Robidokit ne bántástok. Egyszerűen ilyen (túl)okos mindíg. :) Kivéve élőben. :)

Egyébként atombombát azért kell célozva dobni, mert a harcászati atomfegyverek nem robbannak akkorát, mint a stratégiai atombombák. Pár kilóméteres területen tarolnak.
Szal nem árt megnézni hová esik. A közelben lévő saját csapatokat is jobb megkímélni.
Az más kérdés, hogy a sugárzásból valszeg így is kapni fognak. Akkoriban ugye nem volt olyan fontos az emberi tényező.
Keri 367856 2007. május 21. 12:52
Válasz erre
Hiába tény,attól még kuriózum számunkra,abszolút amatőr érdeklődők számára.Minden infó érdekes ezzel kapcsolatban.
Úgy érzem,bármit mond sainz,egyből nekiugrassz.Eléggé indulatos vagy.Inkább tégy hozzá a te oldaladról.Neked is sokrétű tudásod van a témáról,neki is. Nagyon keveset tudunk(mi kívülálók) a magyar csillagos korszakról.Meséljetek róla minél többet!Köszi az eddigi infókat,képeket!
Keri
Robidoki 367855 2007. május 21. 11:23
Válasz erre
Jó-Jó-Jó!
De mi itt a hír?
Az hogy voltak nálunk atomhordozására alkalmas Mig-ek?
Mert ez nem hír.Ez tény.Volt itt raketta is ami ellátta volna a migek feladatát.
Én nem vitázom tovább,mert vagy a fotó sikerült sután,vagy a kérdés.

Na csőkefe!!!
sainz 367854 2007. május 21. 11:06
Válasz erre
"Atomhordozó MiG-21 ügyben nem hinném, hogy létezne Magyarországon hozzáértő"

Magamat javítva:
Kivéve azt a négy magyar pilótát, aki megkapta rá a kiképzést.
Közülük is sikerült beszélnem eggyel...
sainz 367853 2007. május 21. 11:04
Válasz erre
Zebi !

918-as hozzászólásomat nézd meg.

Az én fotómon semmi nincs bekarikázva.
A Top-Gun fotón van a MiG-21R kapcsolódobza bekarikázva, ami téves illusztráció a cikket anno elkövető szerzőtől, aki később a mo-i 21-esek története cikksorozatában ki is javította saját magát.

Az nem kérdés, hogy a mi gépeinkben a fotógéppuska volt ott.
Az atomhordozó 21-esekben ennek a helyén volt a kapcsolódoboz.
Ezekben amúgy is felesleges a fotópuska...aki az atomvillanást nem látja, annak úgyis mindegy(aki látja, már annak is...o:))
sainz 367852 2007. május 21. 10:57
Válasz erre
"mert ennyi hozzáértő között mégiscsak elveszik a gyerek"

Atomhordozó MiG-21 ügyben nem hinném, hogy létezne Magyarországon hozzáértő.

Feltettem nektek néhány fotót, amik igazi szakértőknek is az újdonság erejével hatottak.
Ezenkívül megosztottam veletek azokat az infókat, amiket a négy pilótától hallottam, akik beleülhettek, megtapogathatták, elmutogatták nekik mi hogyan működik(meg is neveztem közülük kettőt).
Továbbá néhány info Timohin Andrey-től aki a tököli 515.iap.-nál szolgált 21-esen 5 évig kishazánkban.
Tények, tények és tények... fotókkal, nevekkel, dátumokkal igazolva.

Hogy ezt ki miként reagálta le, az már nem engem minősít...

Részemről boldog lennék, ha mindennap hasonló fotókkal, feldobott labdákkal "bombáznátok" ezt a forumot.
Robidoki 367851 2007. május 21. 09:20
Válasz erre
A gyerekes okoskodás nem az én asztalom.Nagyon kíváncsivá tettetek,mert ennyi hozzáértő között mégiscsak elveszik a gyerek.Valószínűsítem,hogy itt mindenki a repiparban dolgozik,számtalan repcsibe bújkált,sőt szakszóval,tipusvizsgával,stb-vel rendelkezik.Nem a topik lehúzása a célom,sőt! De amikor már valami ennyire "tudományos"ott már valami sántít.
Mégegyszer meg kell hogy kérdezzem,miért kell az atombombával célozni?

Kedves Sainz!
Valóban az "A" bomba ilyen kíméletes? Szerintem az első 20 kilométerben mindent ősszeszippant,(nem elfúj) aztán ... nem térnék ki rá!
A képeden bekarikázott berendezés akkor nem a kezelőpanel,és nem a fotópuska...hanem? Mert ugye ez volt a kérdés.
Feldobtad a gumilabdát,aztán csak hagyod pattogni.
Én igazán szeretem a repülést,és a repcsiket.15 évesen már botoltam az MHSZ-ben,a szükséges szakirodalom sem hagyott hidegen ,mindíg nyitott voltam az új iránt.Igaz csak 4-5 tipussal dolgoztam.
Nade Béke,és Barátság!
Zebi 367849 2007. május 21. 08:05
Válasz erre
"Ha jobban megnézed, amit én elöször feltettem, az kisebb, szögletesebb, magasabban van és a müszerfal sikjaban."

Ha oldalról nézünk egy hengert, akkor az szögletesnek látszik. A fotogéppuska pedig lehetett a műszerfalhoz közel, ferdén: mig-21.de/bilder/mig-21de_boboc06_4.jpg és lehetett magasabban, szinte vízszintesen, mint pl itt: mig-21.de/bilder/rothenburg94_6.jpg

Az a doboz amiről te beszélsz nem ott volt, hanem a célzókészülék fölött.
ronniefrown 367848 2007. május 21. 07:59
Válasz erre
Kedves Robidoki!

Nem kellene lehuzni ezt a forumot. En, es biztos vagyok benne, hogy sokan masok is, csak a Sainz altal feltett anyagok miatt latogatjak ezt a forumot. Az altalad hozott szinvonalra es gyerekes okoskodasra viszont senki nem kivancsi.

udv
Ronnie
sainz 367847 2007. május 21. 07:50
Válasz erre
39620031-1
39620031-1

" Azt sem értem a pont-agyammal,hogy minek célozni egy atombombával??? "

Ez egy egyszerü kapcsolódoboz, az oldási variáió kiválaszásához.
Azért ott van ahol, hogy szemelött legyen.
Nem része a célzókészüléknek.

"AZ már bizony csak lefelé esik,és hogy a hidat kapja telibe,vagy az 5km-re lévő sulit,az már mindegy"

Atomcsapásnál 5km még egy hidnak, harckocsicsoportositásnak sem mindegy, nemhogy egy reptéren a fedezékekben, zárt kapuk mögött a válaszcsapásra váró gépeknek.

"AZ már bizony csak lefelé esik"
Az már bizony eleinte felfelé "esik", ugyanis emelkedés közben oldják(hajitják), hogy a hordozó gépnek legyen ideje eltávolodni.

"Kár kaparászni,mert csak a hangulatot fokozza az ember"
Én azért csak kaparászok, mivel ugy gondolom, hogy amig pl. ilyen fotók kerülnek elő Lengyel forrásból, nem sztandard festésü magyar 21-esekről, rajtam kivül itt is sokan örülnek.

Amugy is szeretek tanulni, uj dolgokat hallani, és vérzik a szivem hogy ebből a korszakból szinte minden fotó a szemétbe ment vagy el sem készült...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.