<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
sainz | Adatlap | 367927 | 2007. május 27. 08:46 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 367926 | 2007. május 27. 07:58 | ![]() | |
iiigennn...21F-13 Ilyen fotó nem sok van. Azt is tudod ki fotózta? 65-ös évfolyam tudtommal ugy jött haza Kuso-ból, hogy csak MiG-17-el repültek odakint. | |||||
ronniefrown | Adatlap | 367925 | 2007. május 27. 02:37 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 367924 | 2007. május 27. 01:52 | ![]() | |
ronniefrown | Adatlap | 367923 | 2007. május 27. 01:08 | ![]() | |
Ez igen! Pont valami ilyesmire gondoltam. Micsoda kep! Nem tudod mikor keszult pontosan? | |||||
sainz | Adatlap | 367922 | 2007. május 27. 00:59 | ![]() | |
ronniefrown | Adatlap | 367921 | 2007. május 27. 00:07 | ![]() | |
Nos, igy az ezredik hozzaszolas alkalmabol valami szebb jobban passzolna ide. Ez most a legfrissebb: www.airliners.net/open.file | |||||
sainz | Adatlap | 367920 | 2007. május 26. 23:25 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 367919 | 2007. május 26. 23:11 | ![]() | |
Én a 21bis áráról hallottam olyan "pletykát", miszerint 4 MF-et is kaptunk volna azért a pénzért, amit egyetlen bis-ért kifizettünk. A MiG-21R-t vajon miért nem rendszeresitettük ? A VSZ-en belül minden ország megvette, kivéve minket és az NDK-t. A keletnémetek azért nem vették meg, mivel nagy üzemidő tartalékok voltak még a MiG-21F-13-asokban náluk, amikor a kérdés napirendre került, igy inkább azokat alakitották át felderitővé(persze jóval egyszerübb képességüek lettek mint az R), és jóval tovább üzemeltették azokat mint nálunk. Még a jugók is vettek MiG-21R-eket Itthon a MiG-15 és az L-29 repült felderitőként a pályafutása végén, aztán 1983, a Szu-22 beérkezéséig semmi... | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 367918 | 2007. május 26. 19:58 | ![]() | |
Az RF-témában lehet,hogy igazad van,én valamikor a PG-ben dolgoztam,ahol éltek némi "pletykaszintü" orosz kapcsolatok, az ebből származó információk viszont néha tévesnek bizonyultak az ilyen témákban/mármint hogy kik,mikor milyen tipust kaptak,repültek stb/ Ennek ellenére például igy hallottunk először arról is, hogy 1960.05.01-én a szovjet légvédelem nemcsak egy U-2 kémrepülőgépet, hanem egy saját vadászgépet is lelőtt. Egy adott tipusra vonatkozó müszaki információk viszont általában utólagos információk alapján is, "bombabiztosak" voltak. A gépek áráról szintén hasonló,szóbeszéden alapuló információról hallottam, egy MiG-21F-13 állitólag 35-millió, egy MiG-23 MF 160-millió forintunkba került - ha igazak voltak a "bizalmasan megsúgott" titkok. | |||||
sainz | Adatlap | 367917 | 2007. május 23. 20:42 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 367916 | 2007. május 23. 19:34 | ![]() | |
Egy német haver is válaszolt nekem, aki -23ML-n volt müszaki: It is a R-3P (item 317) target missile imitating a IR target. The missile was flying straight after launch while flares attached to it simulating a IR target for other heatseeking missile like R-3S, R-13M etc. Küldött egy Linket is: www.lsk-ddr.de/L-L-Raketen/R-3P/r-3p.html Viszont az elsö fotómon R-3R-el együtt van függesztve(az egy szovjet bis, a Damgartenben állomásozott ezredtöl), lehet hogy az oroszok használták ahoz is célként. | |||||
Zebi | Adatlap | 367915 | 2007. május 23. 09:41 | ![]() | |
Igen, erre gondoltam. RM, mint rakéta miseny. Csak spekuláció részemről, de mintha méretileg a K-13/R-3 sorozatra hasonlítana, ebben az esetben elképzelhető, hogy teljes nevén ez az RM-3V rakéta. | |||||
sainz | Adatlap | 367914 | 2007. május 23. 07:21 | ![]() | |
Kösz a rajzot! | |||||
sainz | Adatlap | 367913 | 2007. május 23. 07:19 | ![]() | |
Figyelsz rendesen. A 1625 és 1701-nél én simán hittem a képaláirásnak, amikor letültüttem. Én mindenhol ugy olvastam, hogy RF változatot csak Egyiptom kapott, illetve kifejezetten nekik gyártották. Meg lehet azt valahol találni, hogy mennyibe kerültek a gépek nekünk anno? Érdekes lenne tudni azt is, mennyit fizettünk egy miseny vagy infrabomba lelövéséért a Szu-ban és Lengyelországban. Az arabok sokmindent hamarabb megkaptak mint a VSZ. Egyiptom 1970-ben az MF-et, 73-ban(!) a MiG-23-ast(a szirek szintén), igaz hogy akkor még csak a -23MS-t, de 75-ben már -23MF repült Algériában és Sziriában is. A VSZ 78-79-ben rendszeresitette a -23MF-et. Amikor mi MiG-21F-13-asokat vittünk ki Sziriának 73-ban, az NDK MiG-21M-eket adott át nekik. Persze a kőkemény olajdollárokon kivül ennek még igen sok magyarázata lehet.. | |||||
ronniefrown | Adatlap | 367912 | 2007. május 23. 01:58 | ![]() | |
Nekem megvan a kep. Leginkabb az RM nevu rajzra hasonlit. | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 367911 | 2007. május 22. 23:42 | ![]() | |
Más kérdés,hogy a Szu. kinek cimezve GYÁRTOTT adott változatot,és más az,hogy ki HASZ- NÁLT ilyent,ez attól is függött,ki mikor akart új tipust vásárolni,és mennyi pénze volt a légierő fejlesztésére/merthát Lenin koporsóját se ingyen őriztük ám'/. Ebből követ kezően VSz-ország is kaphatott az éppen gyártott legjobb 21-es változatnál gyengébb tipust.Az éppen gyártott legjobb változatot viszont Iván nemigen adta a VSz-en kivül, mig ki nem rukkolt egy modernebb változattal/lásd - az első 21F-13 is Irakból került épségben az "ellenség" kezére/. Mint irtam,az SzM,M és MF külsőre egyformák /mindhármon ott vannak a lapátok a pitoton/,tehát CSAK fotó alapján pontosan nem azonosithatók. A cseh "1625" és "1701" R/RF felderitő-változatok,leszerelt felderitőkonténerrel'A 1625 ön az orrfutó mögötti hosszúkás burkolat a feld.kont.fütéscsövét rejti,a 1701 szárnyvégén pedig kivehető a felderitők jellegzetes orsó alakú antennaháza, a földön pedig tökéletesen kirajzoló- dik az árnyéka /a pitoton pedig nincsenek DUASz-lapátok/. | |||||
Zebi | Adatlap | 367910 | 2007. május 22. 22:31 | ![]() | |
4+ füzetben van, majd holnap bescannelem. | |||||
sainz | Adatlap | 367909 | 2007. május 22. 22:23 | ![]() | |
Nem tudnád feltenni ide a rajzot ? A mieink erre lőttek Asztrahanyban. La-17 Miseny. Akik leszedték, kaptak egy roncsdarabot, szépen felrögzitve egy falapra, kis emléktáblával. Ereklye a javából! | |||||
Zebi | Adatlap | 367908 | 2007. május 22. 22:08 | ![]() | |
Én csak rajzon láttam eddig, arról tippeltem. | |||||
sainz | Adatlap | 367907 | 2007. május 22. 21:40 | ![]() | |
Zebi ! A miseny rakéta logikusan hangzik, miért van föggesztve az éles R-3R mellé. Az a vicces, hogy legalább husz magyar MiG-21 pilótának megmutattam a képet, akik lőttek a Szu-ban és Lengyelországban, de egyikük sem találkozott ezzel a rakétával. Volt ilyen tipp, de senki nem látta élőben. | |||||
Zebi | Adatlap | 367906 | 2007. május 22. 21:26 | ![]() | |
Érdekes. Mondjuk egy kiállított gépen mindenféle disznóság előfordulhat, innen-onnan összeszedett alkatrészek lehetnek rajta. Tavaly én is benéztem azt a múzeumi Bf-109E-t, amire egy G változat kabintetejét tették. | |||||
sainz | Adatlap | 367905 | 2007. május 22. 21:05 | ![]() | |
www.lotnictwo.jpe.com.pl/lwo/pomniki/lodzkie/lodz_mig21.htm Ezen a -21M-en pedig ott vannak a lapátok a pitoton. Fene se érti... | |||||
sainz | Adatlap | 367904 | 2007. május 22. 20:51 | ![]() | |
"Tudod vagy sem? Én nemtom, ezért kérdezem" Ez Robidokinak szólt, nem neked Zebi. És ezt csak ugy kilövik és repül egyenesen mint egy Sz-24? | |||||
sainz | Adatlap | 367903 | 2007. május 22. 20:44 | ![]() | |
Tudod vagy sem? Én nemtom, ezért kérdezem. | |||||
Zebi | Adatlap | 367902 | 2007. május 22. 20:43 | ![]() | |
Szerintem ez az RM, vagy miseny. Magyarul célrakéta. | |||||
Robidoki | Adatlap | 367901 | 2007. május 22. 20:42 | ![]() | |
Ezt a hibát nem fogom elkövetni,márcsak a viták elkerülése végett nem. Egyébként jók a fotók nagyon! Robi | |||||
sainz | Adatlap | 367900 | 2007. május 22. 20:36 | ![]() | |
Nosza, ird meg. | |||||
Robidoki | Adatlap | 367899 | 2007. május 22. 20:25 | ![]() | |
Bocsi,de ezt (is) tudom. | |||||
sainz | Adatlap | 367898 | 2007. május 22. 20:22 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 367897 | 2007. május 22. 20:17 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 367896 | 2007. május 22. 20:14 | ![]() | |
Ugyanaz a rakéta, csak itt kevesebb látszik belőle. Ez egy tököli bis Damgartenben, ők odajártak éleslövészetre. Приходили туда на стрельбы каждый год (84,85,86)из Тёкёля | |||||
sainz | Adatlap | 367895 | 2007. május 22. 20:06 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 367894 | 2007. május 22. 19:56 | ![]() | |
Az "526" és az airliners.net linken levő sztem lehet MF is. | |||||
sainz | Adatlap | 367893 | 2007. május 22. 19:52 | ![]() | |
www.airliners.net/open.file Háát...a VSZ-en belül MiG-21M-et repült az NDK,Lengyelország,Bulgária, a cseheknek is volt egy kisebb sorozat. Én sokáig a "visszapillantó" tükör hiányáról azonositottam az M változatot, de a legtöbb gépre ez utólag felkerült a nagyjavitások során. És hiányoznak a lapátok a pitotról. Egyébként érdekes módon az oroszok nem vették olyan komolyan a tipusátképzést, mint álunk. Volt magyar növendék Krasznodarban PFM-en, akit minden további nélkül elküldtek két feladatra a "Razvedcsikkel". Asztrahanyban a lövészeteken is jellemző volt az idegen tipussal repülés, PF pilótáink lőttek PFM-el, SzM-el stb... Az első csoportot, akik bis átképzést kaptak odakint Kusovszkaján, nem sokkal később kiküldték külön RSzBN "tanfolyamra"...ezen az oroszok jót derültek, és mivel hetekig nem müködött a berendezés Kusoban, egy jópár hetes bohóckodás lett a dologból. Dudus pl. tudna erről mesélni itt... | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 367892 | 2007. május 22. 18:30 | ![]() | |
A no.74 szerintem is szürke,tehát SzM-változat,először ezeket festették teflonszürkére valószinüleg tényleg PVO-gép. Azért nem SM, mert az eredeti orosz jelzés "CM", a C pe- dig a cirill ABC-ben az Sz hangot jelöli.A tipusjelzésben a jelentése "sztancija",és ez az újtipusú fedélzeti lokátorállomásra utal,amelynek a korábbinál kb.1,5-szeres a detek tálási távolsága,és nem vezetősugárral irányitja az RSz-2USz rakétát,hanem félaktiv rá- vezetéssel az új R-3R rakétát.Az SzM,M és MF egyébként külsőre tökéletesen egyformák, csak az M a Varsói Szerződésen kivülre gyártott exportváltozat SzM sárkány + PFM radar és hajtómü,az MF pedig a VSz-államok részére gyártott változat SzM sárkány és hajtómü + PFM radar. Az SzM új radarját mi csak a 21 bisz-ben kaptuk meg. | |||||
sainz | Adatlap | 367891 | 2007. május 22. 07:55 | ![]() | |
Dudus ! 1985 SZTRELBA Felismered a másik két pilótát Várhelyi Gyulától jobbra? Ha lesz néhány szabad perced, kérlek nézd meg a hajózókönyvedben mikor volt pomtosan a 85-ös Sztrelba(nekem nincs meg a dátum)? Arra is kiváncsi lennék hány felszállásod volt a gyakorlaton, és milyen tipusu 21-essel? Érdekelne az is, milyen inditási távolságból szedted le a kismagasságu misenyt éjszaka? Egy ilyen lokátorláncban végzett kismagasságu elfogásnál milyen távolságról tudtátok éjszaka biztonságosan követni egymást? A képen a háttérben látszik egy MiG-23ML vagy -23MLD. Emlékszel kik repültek 23-assal ezen a gyakorlaton? Oroszok vagy más nemzetiségü VSZ pilóták? Esetlag arabok, kubaiak, afrikaiak? (Az eredeti negativot kölcsönadtam "Kendermagosnak", csináltat nagyméretü papirképeket, ha kell belöle neked is, hivd fel Gyulát!) Rumcájsz(és a többiek)! Nekem érdekes a baloldali 21-es a fotón. Nem tudom eldönteni, hogy MiG-21SM v MF? Szerintem egyértelmüen szürke, valószinüleg ua. a szin, festék mint a bis-eken, de én még caak lemezszinü MF-et, SM-et láttam azelöt. Talán a PVO kapta ilyen festéssel a 21-eseket? | |||||
Cébés | Adatlap | 367890 | 2007. május 21. 22:57 | ![]() | |
Mekett | Adatlap | 367888 | 2007. május 21. 22:40 | ![]() | |
Sziasztok! Pár ember most ezt a fórumot tereli olyan irányba, ami nem tetszik. Kérek mindenkit, hogy a személyes ellentéteket ne a fórumon intázze, hanem emailben. Mindekinek ott a címe. Az idétlen cívódások, és a rájuk adott válaszolgatások nem érdekelnek minket. Ha kérhetném, maradjon ez meg szakmai fórumnak. Tisztelet azoknak, akik itt publikálnak először valami érdekes fényképet, vagy történetet. Pláne, ha nem kommersz. És azoknak is, akik nem nyolc felkiáltó és kérdőjelet raknak minden mondat végére. Erre ne válaszoljatok a fórumon, mert törölni fogom. További termékeny szakmai fórumozást Üdv Mekett | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 367887 | 2007. május 21. 22:33 | ![]() | |
Talált, süllyedt' | |||||
Tophatters | Adatlap | 367886 | 2007. május 21. 22:31 | ![]() | |
Én is küldtem. | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 367885 | 2007. május 21. 22:31 | ![]() | |
A 21R elvileg felszerelhető RSz-2USz rakétákkal, de ez légicél hátsó légtérból való elfogására való, a 21R viszont nem elfogóvadász, hanem harcászati felderitő volt,igy az aktiv önvédelem jegyében inkább az R-3Sz infravezérlésü rakétákat rendszeresitették hozzá.A radar pedig arra jó, hogy tudjuk az ellenség irányát, távolságát, repülési irányát és sebességét saját magunkhoz képest, vagyis mekkora fenyegetés ránk nézve, mert ugye lehet egy céljel saját gép is, és a radar+SzRZO /IFF/ rendszer azonositásra is képes, sokkal nagyobb távolságból, mint az emberi szem /felhős, párás időről,éjszakáról nem is beszélve/. | |||||
SSgt.Chris | Adatlap | 367884 | 2007. május 21. 22:20 | ![]() | |
Sainz! A sainz10@gmail.com címre küldtem privit...! :-) | |||||
sainz | Adatlap | 367883 | 2007. május 21. 22:18 | ![]() | |
Ha már szóba kerültek a korai 21-esek, vhol olvastam, hogy volt lövészet, ahol a MiG-21F-13 rakétát inditott, a géppárja leszedte azt, majd ua. forditva. Hogy jön ez össze, elvileg azonos sebességre képes mindegyik R-3S? Vagy hajtómü kiégés után érte utol? | |||||
sainz | Adatlap | 367882 | 2007. május 21. 22:11 | ![]() | |
A -21R milyen lev-lev rakétákkal volt felszerelhető? Minek a radar? Az RS2-US-hez? | |||||
sainz | Adatlap | 367881 | 2007. május 21. 22:09 | ![]() | |
" Hát nyomozzanak utánna akik ráérnek " Ez a topik leginkább ezért van. Én nyomozok. Az eredmény egy részét megosztottam itt mindenkivel. Te fikázol... Tisztelj már meg bennünket légyszives a tipuson töltött éveidből valami igazán érdekessel. Mondjuk fotók, amilyet máshol nem találunk. Sztorik, amit még nem hallottunk... | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 367880 | 2007. május 21. 22:09 | ![]() | |
Amit irtál,minden OK.A kérdésedre : az ASzP-nek egy korábbi változata már a legelső 21-esekben be volt épitve /21 és 21F/,csak ezekben még nem radar volt, hanem KVANT tipusú rádió-távolságmérő, a célzókészülék ezzel /is/ dolgozott együtt. Ha ezt itélték volna fontosabbnak, bármelyik átmeneti, radaros tipusba beépithették volna ezt is a ra- dar mellett, mint ahogy az Sz-változattól kezdve minden változatnál meg is tették, persze már a korszerüsitett és a radarral való együttmüködésre képes ASzP-PFD-vel tették. A KVANT radar-elven müködött, vagyis kisugárzott rádió-hullámokkal mérte a cél távolságát, de fix, merev antennája volt, és egy müszerskálán CSAK a cél távolságát jelezte, vagyis irányszöget, magasságeltérést nem tudott kimutatni, igy a pilótának látnia kellett a célgépet, ha harcolni akart ellene. | |||||
sainz | Adatlap | 367879 | 2007. május 21. 21:50 | ![]() | |
Hol irtam még hülyeséget? | |||||
Robidoki | Adatlap | 367878 | 2007. május 21. 21:48 | ![]() | |
Én tényleg abbahagyom. A tipust azért még tanulgatni kell. | |||||
sainz | Adatlap | 367877 | 2007. május 21. 21:48 | ![]() | |
Még hol irtam hülyeséget? Gondolom erre utalt az "IS". |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1960 nyara, Kubinka, 32.gviap. -21F-13, egyike a legelsőknek amit harci alakulat kapott.